Україна ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
18 липня 2012 р. Справа № 2а/0570/1352/2012
Приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17
час прийняття постанови:
Донецький окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Кочанової П.В.
при секретарі Скутельник Ю.В.
розглянувши адміністративну справу за позовом Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності до Державного підприємства «Донецька вугільна енергетична компанія» про стягнення заборгованості по сплаті страхових внесків у розмірі 45 233, 40 грн., -
за участю представників:
від позивача Юнякова С.Ю. за довіреністю № 07-19-1087 від 03.06.2011 р.
від відповідача Заботін А.В. за довіреністю № 9-578 від 19.12.2011р.
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до Донецького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Державного підприємства «Донецька вугільна енергетична компанія» про стягнення заборгованості по сплаті страхових внесків у розмірі 45 233, 40 грн.
В обґрунтування своїх позовних вимог зазначає, що у період з 24.10.2011 року по 25.10.2011 року було проведено планову перевірку відокремленого підрозділу «Донецька автобаза» Державного підприємства «Донецька вугільна енергетична компанія» за період з 01.10.2009 року по 31.12.2010 року - з питання повноти нарахування, своєчасності перерахування страхових внесків до фонду та використання страхових коштів Фонду та з 01.01.2011 року по 01.10.2011 року з питання використання коштів Фонду.
За актом перевірки від 25.10.2011 року № 374, рішенням виконавчої дирекції обласного відділення фонду про повернення коштів та застосовування фінансових санкцій за порушення законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності від 11.11.2011 року № 266 відповідача зобов'язано сплатити: штраф у розмірі 50% суми несвоєчасно сплачених страхових внесків за період до 01.01.2011 року у розмірі 34 119,58, пеню за несвоєчасну сплату страхових внесків у розмірі 120% ставки НБУ за період до 01.01.2011 року у розмірі 1532,00 грн., суму не прийнятих до зарахування витрат за період до 01.01.2011 року у розмірі 923,71 грн., суму не прийнятих до зарахування витрат за період після 01.01.2011 року у розмірі 8 690,22 грн., штраф у розмірі 50% неправомірно витрачених страхових коштів та/або вартість наданих соціальних послуг за період до 01.01.2011 року у розмірі 461,85 грн. та штраф у розмірі 50% неправомірно витрачених страхових коштів та/або вартість наданих соціальних послуг за період після 01.01.2011 року у розмірі 4 345,11 грн.
Таким чином, загальний розмір фінансових санкцій за рішенням виконавчої дирекції обласного відділення Фонду від 11.11.2011 року № 266 склав 50 072,47 грн., з них: штрафи на загальну суму 38 926,54 грн., пені - 1532,20 грн. та не прийняті до зарахування витрати - 9613,93 грн.
Вказане рішення виконавчої дирекції обласного відділення Фонду було направлено страхувальнику рекомендованим листом з повідомленням 14.11.2011 року, проте у встановлений строк сума штрафних санкцій та фінансових санкцій сплачена не була.
При цьому, позивач зазначає, що з 01.01.2011 року передбачена нова, додаткова санкція для страхувальників: штраф та пеня за несвоєчасне повернення страхових коштів (тобто, які були використані з порушенням встановленого порядку використання та фінансові санкції).
Так, позивач відмічає, що у зв'язку з тим, що перевірка відповідача проводилася у період з 24-25 жовтня 2011 року, за результатами якої прийнято рішення органу Фонду від 11.1.2011 року № 266, та зважаючи на його невиконання відповідачем, до останнього у встановленому порядку застосовано рішення про застосовування фінансових санкцій за несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 16.12.2011 року № 45. Відповідно до зазначеного рішення за несвоєчасне виконання страхувальником рішення від 11.11.2011 року № 266 до відповідача застосовано штраф у сумі 480,70 грн. та нарахована пеня у розмірі 87,00 грн., яке отримано відповідачем 20.12.2011 року, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення.
Крім того, 27.12.2011 року органом Фонду прийнято рішення № 50 про застосовування фінансових санкцій за несвоєчасне повернення коштів Фонду в іншій частині рішення від 11.11.2011 року № 266 (нараховано штраф у розмірі 3 565,16 грн. та пеня у розмірі 642,00 грн.)
Звіт за формою Ф4-ФСс з ТВП складається наростаючим підсумком з початку року.
З огляду на звіт відповідача по формі Ф4-ФССзТВП за 2011 рік сума заборгованості на початок року - 24 398,89 грн., сплаті страхових штрафних санкцій (42 972,40 грн. - штраф, 2261,00 грн. - пеня). Не прийняті до зарахування витрати (9 613,93 грн.) зараховано страхувальником до бюджету Фонду (рядки 1, 6, 7, 8 табл. 1 звіту) та на кінець звітного періоду становить 45 223,40 грн. (ряд. 22 табл. 1 звіту). Тобто, заборгованість за страхувальником вважається узгодженою. Просить суд задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.
Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 07.02.2012 року відкрито провадження у справі та призначену справу до судового засідання.
17.02.2012 року до відділу документообігу та діловодства Донецького окружного адміністративного суду від відповідача надійшли письмові заперечення до адміністративного позову, в якому останній просив суд відмовити у задоволенні позивних вимог позивача повністю.
В обґрунтування своїх заперечень відповідач вказує на те, що з розрахунку несплаченої суми внесків поточного платежу та суми штрафу згідно Додатка №1 до акту перевірки від 25.10.2011 року вбачається, що підприємством було фактично проведено щомісячне погашення страхових внесків. Твердження перевіряючих про те, що при перерахуванні сум зобов'язань неможливо визначити, які кошти були саме перераховані також є помилковим. У платіжних дорученнях зазначено саме за який період було проведено таке погашення.
Крім того, ДП «ДВЕК» підготовлено порівняльний розрахунок згідно звітів за період рік 2009, 1 кв. 2010 року, 1 півріччя 2010 року, 9 місяців 2010 року, рік 2010 та платіжних доручень, з яких вбачається, що різниця між нарахованими для роботодавців і найманих працівників страховими внесками, зарахованими сумами до бюджету Фонду, зазначеними у пункті 3.3 Інструкції № 16, та витратами, пов'язаними з наданням матеріального забезпечення та соціальних послуг застрахованим особам відповідно до базового Закону складає 48 22, 51 грн.
Проте, підприємством було фактично сплачено 56 337,54 грн. Крім того, у лютому 2011 року було також перераховано 3 715,70 грн. - недоїмка минулих періодів (за 2009 рік), яка не була врахована належним чином.
Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 29.02.2012 року зупинено провадження у справі № 2а/0570/1352/2012 за позовом Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності до Державного підприємства «Донецька вугільна енергетична компанія» про стягнення заборгованості по сплаті страхових внесків у розмірі 45 233, 40 грн. до набрання законної сили рішення в адміністративній справі № 2а/0570/2436/2012 за позовом Державного підприємства «Донецька вугільна енергетична компанія» до Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності про визнання недійсним та скасування рішення № 266 від 11.11.2011 року.
Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 11.07.2012 року поновлено провадження у даній справі.
17.07.2012 року від відповідача до суду надійшли письмові заперечення, в яких ДП «ДВЕК» просить суд задовольнити позовні вимоги позивача в частині стягнення з останнього 5 374,66 грн., проте в частині стягнення 39 858,74 грн. просить суд відмовити. Так, відповідач посилається на те, що постановою Донецького окружного адміністративного суду від 11.04.2012 року у справі № 2а/0570/2436/2012, залишеним без змін ухвалою Донецького апеляційного адміністративного суду від 12.06.2012 року, позов ДП «ДВЕК» задоволено повністю, скасовано рішення № 266 від 11.11.2011 року в частині застосування штрафних санкцій за період до 01.01.2011 року у сумі 34 119,58 грн.
Також, відповідач відмічає, що у зв'язку зі скасуванням зазначеного вище рішення Фонду, не підлягають задоволенню позовні вимоги позивача в частині пені за несвоєчасну сплату страхових внесків у розмірі 120% ставки НБУ за період до 01.01.2011 року у розмірі 1532,00 грн. та в частині суми штрафу у розмірі 3 565,16 грн. та пені у розмірі 642,00 грн. застосовані згідно рішення виконавчої дирекції Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності № 50 від 27.12.2011 року «Про застосування фінансових санкцій за несвоєчасне повернення коштів Фонду в іншій частині рішення від 11.11.2011 року № 266».
В судовому засіданні повноважні представники сторін підтримали свої викладені в позовній заяві та письмових запереченнях.
Також, в судовому засіданні повноважний представник відповідача зазначив, що визнає позовні вимоги позивача в частині стягнення страхових коштів у розмірі 5 374,66 грн.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників позивача та відповідача, вирішивши питання, чи мали місце обставини, якими обґрунтовуються вимоги та якими доказами вони підтверджуються, чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи та докази на їх підтвердження, яку правову норму належить застосувати до цих правовідносин, суд приходить до висновку про те, що позов підлягає частковому задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до ст. 9 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням» Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності є органом, який здійснює керівництво та управління загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, провадить збір і акумуляцію страхових внесків та інших коштів, призначених для фінансування матеріального забезпечення та соціальних послуг, види яких передбачені ст. 34 цього Закону, та забезпечує їх надання, а також здійснює контроль за використанням цих коштів.
Фонд належить до цільових позабюджетних страхових фондів. Усі застраховані особи є членами цього Фонду. Останній є некомерційною самоврядною організацією.
Держава є гарантом надання матеріального забезпечення та соціальних послуг застрахованим особам Фондом, стабільної діяльності Фонду. Фонд є юридичною особою, набуває прав юридичної особи з дня реєстрації статуту в спеціально уповноваженому центральному органі виконавчої влади.
Згідно свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи Донецьке обласне відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, розташоване за адресою: 83055, м. Донецьк, вул. Рози Люксембург, 9, зареєстровано 26.06.2001 року як юридична особа Виконавчим комітетом Донецької міської ради.
Розпорядженням Голови правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 18.10.2001 р. № 71 затверджено Положення про виконавчі дирекції відділень Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в АР Крим, областях, містах Києві і Севастополі.
Фонд та його органи виступають як суб'єкти владних повноважень у системі загальнообов'язкового державного соціального страхування.
Куйбишевська районна виконавча дирекція м. Донецька Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності не є юридичною особою, тому в її особі та інтересах виступає Донецьке обласне відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.
Згідно Свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи серії АОО № 300816, Державне підприємство «Донецька вугільна компанія» зареєстровано 02.09.2004 року за № 1 266 102 0000 000843 як юридична особа Виконавчим комітетом Донецької міської ради, код ЄДРПОУ 33161769, розташоване за адресою: 83000, м. Донецьк, вул. Артема, б. 63, та перебуває на обліку у центральній міжрайонній виконавчій дирекції в місті Донецьку Донецького обласного відділенням фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності як платник страхових внесків, тобто є страхувальником з 10.09.2004 року.
При цьому, Державне підприємство «Донецька вугільна енергетична компанія» має відокремлений підрозділ «Донецька автобаза», який є платником страхових внесків до Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.
Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом, 25.10.2011 року було складено акт № 374 перевірки повноти нарахування, своєчасності перерахування страхових внесків до Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, правильності використання коштів до 01.01.2011 року та використання коштів соціального страхування з тимчасової втрати працездатності та витратами, зумовленими похованням з 01.01.2011 року до 01.10.2011 року у ВП «Донецька Автобаза» ДП «ДВЕК» від 25.10.2011 року.
Так, вибірковою перевіркою правильності використання страхових коштів на виплату допомоги з тимчасової втрати непрацездатності, а також допомоги по вагітності та пологах за період з 01.10.2009 року по 31.12.2010 року встановлено, що в в порушення ст. 37 Закону України 2240, допомога по тимчасовій непрацездатності виплачується застрахованим особам не залежно від страхового стажу. Так, ОСОБА_3 сплачено - 100%, належало 60%, листок непрацездатності № 168323 з 22.12.2009р. по 28.12.2009р., переплата становить 8 годин 22,91 грн. - порушено порядок використання страхових коштів. В порушення п.п. 1 п. 1 ст. 35 Закону України 2240, комісія з соціального страхування приймає протокольно рішення про оплату листків непрацездатності з відміткою лікаря «професійне та його наслідки», а саме: ОСОБА_4 листок непрацездатності № 507771 з 24.12.2009 року по 14.01.2010 року, переплата становить 80 годин, сума 432,00 грн. та ОСОБА_5 листок непрацездатності № 222046 з 04.02.2010 року по 23.02.2010 року, переплата становить 80 годин сума 468,80 грн. - порушено порядок використання страхових коштів.
Також, проведеною перевіркою повноти обчислення та своєчасності перерахування страхових внесків у період з 01.10.2009 року по 31.12.2010 року встановлено, що в порушення абз. 1 та 2 статті 23 та п. 2 ч. 2 ст. 27 Закону України № 2240 протягом перевіряємого періоду страхові внески сплачували в неповному обсязі. Так, страхувальник у день одержання коштів на оплату праці не перерахував необхідні страхові внески, у зв'язку з цим в деяких місяцях виникла недоїмка.
Відповідно до статті 30 Закону 2240 із змінами та доповненнями за несвоєчасність сплати страхувальником страхових внесків на нього накладається штраф у розмірі 50 відсотків суми належних до сплати страхових внесків та нараховується пеня;
Вибірковою перевіркою правильності використання страхових коштів на виплату допомоги з тимчасової втрати непрацездатності, а також допомоги по вагітності та пологах за період з 01.01.2011 року по 01.09.2011 року встановлені деякі порушення, а саме в порушення п.п. 1 п. 1 ст. 35 Закону України № 2240, комісія з соціального страхування приймає протокольно рішення про сплату листків непрацездатності «нещасний випадок на виробництві та його наслідки -4», а саме: ОСОБА_6 листок непрацездатності № 199349 (первинний) з 09.06.2011 року по 07.07.2011 року, переплата становить 135 годин сума 2539,35 грн. наслідки нещасного випадку на виробництві (акт № 22 від 23.02.2073р.Н-1) заява-розрахунок від 04.08.2011, отримано від Фонду 15.08.11, сплачено 19.08.11; листок непрацездатності № 194761 (продовження) зх. 08.07.2011р. по 14.08.2011р., переплата становить 208 годин сума 3912,48 грн., наслідки нещасного випадку на виробництві в 1973 році. (акт № 22 від 23.03.2073р.Н-1) заява розрахунок від 04.10.11, отримано від Фонду 12.10.11, сплачено 13.10.11; листок непрацездатності № 195331 (продовження) з 15.08.2011р. по 21.08.2011р., переплата становить 40 годин сума 752,40 грн. наслідки нещасного випадку на виробництві в 1973році. (акт № 22 від 23.02.2073р.Н-1). заява- розрахунок від 04.10.11, отримано від Фонду 12.10.11, сплачено 13.10.11; листок непрацездатності № 786525 (продовження) з 22.08.2011р. по 05.09.2011р., переплата становить 79 годин сума 1485,99 грн. наслідки нещасного виробництва в 1973 році (акт № 22 від 23.02.2073р.Н-1), заява розрахунок від 04.10.11, отримано від Фонду 12.10.11, сплачено 13.10.11.
А тому, за результатами вказаної перевірки комісією встановлено, що відповідачем неправомірно використано коштів Фонду (порушення порядку використання) соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (за 2009 та 2010 у сумі 923,71 грн., за 2011 у сумі 8 690,22 грн.) у розмірі 9 613,93 грн., нарахована пеня за несвоєчасну оплату внесків на загальну суму 1 532,18 грн. та штраф за несвоєчасну сплату страхових внесків на суму 34 119,58 грн.
Вказаний акт підписаний повноважний представником відповідача та отримано один примірник акту 25.10.2011 року повноважною особою підприємства.
На підставі Акту перевірки відповідачем прийнято рішення № 266 від 11.11.2011 року про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій за порушення законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, яким застосовано до ВП «Донецька автобаза» ДП «ДВЕК» фінансові санкції в таких розмірах:
штраф у розмірі 50% суми несвоєчасно сплачених страхових внесків за період до 01.01.2011 року у розмірі 34 119,58,
пеню за несвоєчасну сплату страхових внесків у розмірі 120% ставки НБУ за період до 01.01.2011 року у розмірі 1532,00 грн.,
суму не прийнятих до зарахування витрат за період до 01.01.2011 року у розмірі 923,71 грн.,
суму не прийнятих до зарахування витрат за період після 01.01.2011 року у розмірі 8 690,22 грн.,
штраф у розмірі 50% неправомірно витрачених страхових коштів та/або вартість наданих соціальних послуг за період до 01.01.2011 року у розмірі 461,85 грн.
штраф у розмірі 50% неправомірно витрачених страхових коштів та/або вартість наданих соціальних послуг за період після 01.01.2011 року у розмірі 4 345,11 грн.
У зв'язку з несвоєчасним виконанням рішення № 266 від 11.11.2011 року, рішенням № 45 про застосування фінансових санкцій за несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 16.12.2011 року до відповідача застосовано штраф у сумі 480,70 грн. та нарахована пеня у сумі 870,00 грн.
При цьому, судом встановлено, що відповідач оскаржував в адміністративному порядку акт перевірки та рішення органу Фонду від 11.11.2011 року № 266 в частині накладених штрафних санкцій у сумі 34 119,58 грн. та пені в сумі 1532,00 грн. У зв'язку з цим рішення органу Фонду про застосування фінансових санкцій від 16.12.2011 року № 45 приймалося без врахування штрафних санкцій, яке оскаржувалось відповідачем.
Разом з цим, враховуючи те, що заперечення страхувальника на акт перевірки та його скарга на рішення органу Фонду від 11.11.2011 року № 266 в частині накладених штрафних санкцій у сумі 34 119,58 грн., і відповідно, пені у сумі 1532,00 грн. не були задоволені, 27.12.2011 року органом Фонду прийнято рішення № 50 про застосування фінансових санкцій за несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в іншій частині рішення від 11.11.2011 року № 266, яким застосовано штраф у розмірі 3565,16 грн. та пені у розмірі 642,00 грн.
Відповідно до ч.1 ст. 72 КАС України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.
Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 11.04.2012 року у справі № 2а/05708/2436/2012 позов Державного підприємства «Донецька вугільна енергетична компанія» до Виконавчої дирекції Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності про визнання недійсним та скасування рішення № 266 від 11.11.2011 року задоволено. Скасовано рішення Виконавчої дирекції Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності № 266 від 11.11.2011 року в частині застосування штрафних санкцій за період до 01.01.2011 р. у сумі 34581,43 грн.
Ухвалою Донецького апеляційного адміністративного суд від 12.06.2012 року апеляційну скаргу Виконавчої дирекції Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності залишено без задоволення, а постанову Донецького окружного адміністративного суду від 11.04.2012 року справі № 2а/0570/2436/2012 залишено без змін.
Так, судом першої та апеляційної інстанції встановлено, що на час, коли відповідачем було прийняте рішення № 266 від 11.11.2011 року, яким, крім іншого позивачу нарахований штраф за несвоєчасну сплату страхових внесків у сумі 34 119,58 грн., не діяла норма, на підставі якої таке рішення було прийняте.
З урахуванням викладеного вище та враховуючи дані обставини справи, суд дійшов висновку, що позовні вимоги позивача про стягнення штрафу у розмірі 50% суми несвоєчасно сплачених страхових внесків за період до 01.01.2011 у розмірі 34 119,58 грн. задоволенню не підлягають.
Згідно частини 1 статті 30 вказаного Закону № 2240 в редакції, що діє з 01.01.2011 року, страхувальники та інші отримувачі страхових коштів у разі порушення порядку використання страхових коштів відшкодовують Фонду в повному обсязі неправомірно витрачену суму страхових коштів та/або вартість наданих соціальних послуг і сплачують штраф у розмірі 50 відсотків такої суми. За несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі страхових коштів відповідно до частини першої статті 21 та статті 22 цього Закону на страхувальників та інших отримувачів коштів Фонду накладається штраф у розмірі 10 відсотків несвоєчасно повернутих або повернутих не в повному обсязі страхових коштів. Одночасно на суми несвоєчасно повернутих або повернутих не в повному обсязі страхових коштів і штрафних санкцій нараховується пеня в розмірі 0,1 відсотка зазначених сум коштів, розрахована за кожний день прострочення платежу.
При цьому, суд зазначає, що дана норма не містить приписів, що передбачали б відповідальність у вигляді штрафу за несвоєчасну сплату страхових внесків.
Таким чином, відповідач при нарахуванні пені не врахував, що норма закону, яка визначала склад правопорушення, вид та розмір санкцій, тобто поняття правопорушення і відповідальність за нього, діяла до 01 січня 2011 року, тому її застосування після цієї дати є незаконним.
З огляду на викладене, враховуючи те, що на момент нарахуванням пені позивачем застосована неіснуюча норма закону, суд вважає, що позовні вимоги позивача в частині стягнення пені за несвоєчасну сплату страхових внесків в розмірі 120% ставки НБУ за період до 01.01.2011 року у розмірі 1532,00 грн. задоволенню не підлягають.
А тому, з урахуванням викладеного вище, враховуючи те, що постановою Донецького окружного адміністративного суду від 11.04.2012 року у справі № 2а/0570/2436/2012, залишеним без змін ухвалою Донецького апеляційного адміністративного суду від 12.06.2012 року, скасовано рішення № 266 від 11.11.2010 року в частині застосування штрафу та враховуючи те, що орган Фонду при застосуванні фінансових санкцій та нарахуванні пені не врахував, що норма закону, яка визначала склад правопорушення, вид та розмір санкцій, тобто поняття правопорушення і відповідальність за нього, діяла до 01 січня 2011 року, тому її застосування після цієї дати є незаконним, суд вважає, що позовні вимоги позивача про стягнення суми штрафу у розмірі 3 565,16 грн. та пені у розмірі 642,00 грн. застосовані згідно рішення № 50 від 27.12.2011 року також не підлягають задоволенню, оскільки застосовані на підставі рішення № 266 від 11.11.2011 року в частині накладення штрафних санкцій у сумі 34 119,58 грн., і відповідно, пені у сумі 1532,00 грн., яке скасовано зазначеним вище рішенням суду.
Щодо позовних вимог в частині стягнення штрафу у розмірі 50% неправомірно витрачених страхових коштів та/або вартість наданих соціальних послуг за період до 01.01.2011 року у розмірі 461,85 грн., штрафу у розмірі 50% неправомірно витрачених страхових коштів та/або вартість наданих соціальних послуг за період після 01.01.2011 року у розмірі 4 345,11 грн. згідно рішення № 266 від 11.11.2011 року та штрафу у розмірі 10%-480,70 грн. та пені в розмірі 0,1%-87,00 грн. згідно рішення № 45 від 16.12.2011 року суд зазначає наступне.
Відповідно до п. 7 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», суми внесків, нарахованих на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття, загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, строк сплати яких не настав на 1 січня 2011 року, та суми нарахованого збору на обов'язкове державне пенсійне страхування до 1 січня 2004 року, строк сплати яких не настав на 1 січня 2011 року, не сплачені станом на 1 січня 2011 року, підлягають сплаті в порядку, що діяв до 1 січня 2011 року.
Стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 1 січня 2011 року, в тому числі страхових внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, здійснюється фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення такої заборгованості або застосування штрафних санкцій.
Відповідно до ст. 1 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням» загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, передбачає матеріальне забезпечення громадян у зв'язку з втратою заробітної плати (доходу) внаслідок тимчасової втрати працездатності (включаючи догляд за хворою дитиною, дитиною-інвалідом, хворим членом сім'ї), вагітності та пологів, часткову компенсацію витрат, пов'язаних із смертю застрахованої особи або членів її сім'ї, а також надання соціальних послуг за рахунок бюджету Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, що формується шляхом сплати страхових внесків власником або уповноваженим ним органом, громадянами, а також за рахунок інших джерел, передбачених цим Законом.
Відповідно до ст. 22 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням» від 18.01.2002 № 2240-ІІІ (надалі - Закону) платниками страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, є страхувальники та застраховані особи.
Згідно п. 2 ч. 2 ст. 27 Закону страхувальник зобов'язаний нараховувати і сплачувати в установлені строки та в повному обсязі страхові внески.
Перерахування страхових внесків до Фонду здійснюється страхувальниками - роботодавцями один раз на місяць - у день, встановлений для одержання в установах банку коштів на оплату праці за відповідний період.
Згідно п. 4 ч. 2 ст. 27 Закону страхувальник зобов'язаний вести облік коштів загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, і своєчасно надавати органам Фонду встановлену звітність щодо цих коштів.
Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 28 Закону Фонд має право проводити перевірку правильності використання страхових коштів на підприємствах, в установах і організаціях незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, у фізичних осіб, які використовують працю найманих працівників.
Частиною 2 ст. 30 Закону передбачено, що не сплачені в строк страхові внески, пеня і штраф стягуються в доход Фонду із страхувальника у безспірному порядку. Строк давності в разі стягнення страхових внесків, пені та фінансових санкцій, передбачених цією статтею не застосовується.
Разом з цим, 17.07.2012 року відповідачем було надано до суду письмові заперечення, в яких зокрема, відповідач визнав позовні вимоги позивача в частині стягнення страхових коштів у розмірі 5 374,66 грн., а саме штрафу у розмірі 50% неправомірно витрачених страхових коштів та/або вартість наданих соціальних послуг за період до 01.01.2011 року у розмірі 461,85 грн., штрафу у розмірі 50% неправомірно витрачених страхових коштів та/або вартість наданих соціальних послуг за період після 01.01.2011 року у розмірі 4 345,11 грн., штрафу у розмірі 10%-480,70 грн. та пені в розмірі 0,1%-87,00 грн.
Відповідно до ч. 3 ст. 72 КАС України обставини, які визнаються сторонами, можуть не доказуватися перед судом, якщо проти цього не заперечують сторони і в суду не виникає сумніву щодо достовірності цих обставин та добровільності їх визнання.
В контексті викладеного, суд дійшов висновку, що позовні вимоги позивача в частині стягнення штрафу у розмірі 50% неправомірно витрачених страхових коштів та/або вартість наданих соціальних послуг за період до 01.01.2011 року у розмірі 461,85 грн. та штрафу у розмірі 50% неправомірно витрачених страхових коштів та/або вартість наданих соціальних послуг за період після 01.01.2011 року у розмірі 4 345,11 грн. згідно рішення № 266 від 11.11.2011 року та штрафу у розмірі 10%-480,70 грн. та пені в розмірі 0,1%-87,00 грн. згідно рішення № 45 від 16.12.2011 року є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню у загальному розмірі 5 374,66 грн.
Відповідно до ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України, судові витрати з відповідача не стягуються.
Керуючись ст.ст. 17-20, 69-72, 86, 94, 160-163, 167, 254, 257 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Позов Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності до Державного підприємства «Донецька вугільна енергетична компанія» про стягнення заборгованості по сплаті страхових внесків у розмірі 45 233, 40 грн. - задовольнити частково.
Стягнути з Державного підприємства «Донецька вугільна енергетична компанія» (код ЄДРПОУ 33161769, 83000, м. Донецьк, вул. Артема, 63) на користь Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності заборгованість по сплаті страхових внесків до Фонду у сумі 5 374 (п'ять тисяч триста сімдесят чотири) грн. 66 коп., перерахувавши її на транзитний рахунок Куйбишевської районної виконавчої дирекції Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в ПАТ КБ «Надра» Донецьке регіоналтне управління номер 256070032991001, ЄДРПОУ 26081409, МФО 3354862.
В іншій частині позову відмовити.
Постанову ухвалено у нарадчій кімнаті та проголошено її вступну та резолютивну частини у судовому засіданні 18 липня 2012 року.
Повний текст постанови складений та підписаний 23 липня 2012 року.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 Кодексу адміністративного судочинства України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя Кочанова П.В.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.07.2012 |
Оприлюднено | 22.08.2012 |
Номер документу | 25388244 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Кочанова П.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні