Рішення
від 07.06.2024 по справі 445/2775/21
ЗОЛОЧІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 445/2775/21

провадження № 2/445/53/24

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07 червня 2024 року Золочівський районний суд Львівської області в складі:

головуючого судді Сивака В. М.

секретаря судового засідання Захарчук Н.Я.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Золочеві Львівської області цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Золочівської районної ради Львівської області, третя особа, що не заявляє смостійних вимог на предмет спору - КП "Редакція районного радіомовлення та телебачення Золочівської районної ради Львівської області" про стягнення ненарахованої та невиплаченої заробітної плати,-

В С Т А Н О В И В :

ОСОБА_1 звернувся до суду із вимогами (з урахуванням уточнень до позовної заяви) стягнути з Золочівської районної ради Львівської області на користь тимчасово виконуючого обов`язки директора комунального підприємства «Редакція районного радіомовлення та телебачення Золочівської районної ради Львівської області» ОСОБА_1 ненараховану заробітну плату в розмірі 203969,05 грн. без утримання із цієї суми обов`язкових податків та зборів. Просить суд допустити негайне виконання рішення суду в частині стягнення заробітної плати за один місяць.

Позовні вимоги обґрунтовує тим, що починаючи з червня 2020 року Позивачу не нараховується і не виплачується заробітна плата.

Розпорядження в.о. голови Золочівської районної ради Львівської області №26 від 31.07.2018 року не визнавалось таким, що втратило чинність, з роботи позивача ніхто не звільняв.

Зазначає, що припинення фінансування у зв`язку з відсутністю ліцензії є незаконним, та таким, що порушує мої права, оскільки, зі сторони позивача було вжито усіх необхідних заходів для її отримання.

Бездіяльність Золочівської районної ради та Золочівської районної державної адміністрації була цілеспрямованою та направленою на ліквідацію підприємства.

Процес передачі комунальних закладів не впливає на трудові відносини з їх керівниками та працівниками. Відсутність фінансування не спростовує факту перебування працівника у трудових відносинах з юридичною особою. Тому, невиконання роботодавцем своїх трудових обов`язків, відсутність фінансування не повинно обмежувати права працівників.

16.12.2021 року Позивач подав суду Заяву про забезпечення позову, у якій просив суд заборонити Золочівській районній раді Львівської області вчиняти дії, направлені на ліквідацію Комунального підприємства «Редакція районного радіомовлення та телебачення Золочівської районної ради Львівської області.

23 грудня 2021 року ухвалою Золочівського районного суду Львівської області у задоволенні заяви позивача про забезпечення позову відмовлено.

04 січня 2022 року ухвалою Золочівського районного суду Львівської області прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у цивільній справі. Справу до розгляду призначено на 28.02.2022 р. о 13 год.10 хв., в подальшому неодноразово відкладалося.

08.02.2022 р. Відповідачем Золочівською районною радою подано відзив на позовну заяву, в якому відповідач заперечує проти задоволення позовних вимог, зважаючи на наступне.

Директора підприємства сесія районної ради не затвердила, договору чи контракту, у якому сторони визначили б строк найму, права, обов`язки, відповідальність, умови матеріального забезпечення та звільнення керівника укладено не було.

Із листами про створення редакційної ради необхідно було звернутись не через 1 рік 2 місяці після закінчення дії Ліцензії, а заздалегідь до закінчення терміну дії Ліцензії. Наведене свідчить про повну бездіяльність виключно т.в.о. директора Підприємства ОСОБА_1 у зволіканні чи небажанні продовжувати Ліцензію національної ради.

Жодної діяльності за період з червня 2020 року по жовтень 2021 року ні підприємством, ні особисто позивачем не здійснювалось.

Згідно паспорта програми розробником, головним розпорядником бюджетних коштів та відповідальним виконавцем Програми є Золочівська районна державна адміністрація, а відтак районна рада не наділена жодними повноваженнями щодо проведення жодних операцій стосовно фінансування чи нефінансування Програми. Тому, згідно наведеним, звинувачення Позивача у тому, що районна рада не нараховує та не виплачує йому заробітної плати є безпідставними та суперечать законодавству.

25.02.2022 року Позивачем подано відповідь на відзив на позовну заяву, у якому зазначив, що саме відповідачем приймаються рішення про виділення коштів на Програму та ним же припиняється фінансування Програми, що і має наслідком ненарахування та невиплати Позивачу заробітної плати. Також, Позивачем повторно викладені обставини, зазначені у позовній заяві. Позов підтримав у повному обсязі, просить його задвоволити.

14.03.2022 року Відповідачем подано заперечення на відповідь на відзив, де Відповідач посилається на ту обставину, що оскільки за спірний період заробітна плата не нараховувалась та не виплачувалась, то звідки взявся її точний розмір та на якій підставі Позивач стверджує про існування заборгованості. Підприємство протягом останніх півтора року падає нульові фінансові звіти до податкових органів від імені юридичної особи та за підприємством не зафіксовано жодної заборгованості по заробітній платі.

В судовому засіданні позивач та його представник не з`явилися, подали заяви про розгляд справи у їх відсутності, позовні вимоги підтримали.

Представник третяьої осби, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору в судове засідання не з`явився, будучи належним чином провідомленим про час та місце розгляду справи.

Представник відповідача проти задоволення позову заперечив з підстав зазначених у позові.

Відповідно до ч. 2ст. 247 ЦПК Україниу разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Дослідивши матеріали справи та докази в їх сукупності, суд вважає, що позовні вимоги підлягають до часткового задоволення за таких підстав:

Розпорядженням Золочівської районної ради Львівської області №26 від 31.07.2018 р. ОСОБА_1 призначено тимчасово виконуючим обов`язки директора комунального підприємства «Редакція районного радіомовлення та телебачення Золочівської районної ради Львівської області» з 02.08.2018 року до затвердження сесією районної ради керівника вказаного підприємства.

Пунктом 2 Розпорядження №26 від 31.07.2018 року визначено бухгалтеру комунального підприємства проводити оплату праці відповідно до штатного розпису.

Відповідно до п.3.1. розділу ІІІ «Фінансування та матеріально-технічна база редакції» Статуту комунального підприємства «Редакція районного радіомовлення та телебачення Золочівської районної ради Львівської області» джерелом фінансування редакції є кошти районного бюджету в межах фонду оплати праці працівників редакції. Пункти 3.4. Статуту передбачено, що кошторис видатків на утримання редакції затверджується головою районної ради і проводиться бухгалтером підприємства.

Згідно штатного розпису, погодженого Головою Золочівської районної ради Олегом Банохом та першим заступником голови Золочівсської районної державної адміністрації Ігорем Нижником та затвердженого т.в.о. директора КП ОСОБА_1 посаді т.в.о. директора відповідає посадовий оклад 11000,00 грн. Фонд заробітної плати на 2020 рік визначено в сумі 132000,00 грн.

Згідно відомостей з Державного реєстру фізичних осіб платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків, сформованих станом на 07.12.2021, по фізичній особі платнику податків ОСОБА_1 за перший квартал 2020 року виплачено 33000,00 грн., за другий квартал 2020 року 22000,00 грн., в подальшому відомості щодо виплати заробітної плати відсутні.

Рішенням ІІІ сесії VIII скликання Золочівської міської ради Золочівського району Львівської області №49 від 22.12.2020 р. вирішено надати згоду на безоплатне прийняття комунального підприємства «Редакція районного радіомовлення та телебачення Золочівської районної ради Львівської області» у комунальну власність Золочівської міської ради Золочівського району Львівської області.

19.02.2021 року ОСОБА_1 звернувся до Голови Золочівської районної ради ОСОБА_2 із вимогою № 18 про надання відповіді щодо причин/підстав невиплати заробітної плати з долученням копії відповідних рішень/документів, які слугували підставою для припинення нарахування та виплати заробітної плати; надати копію протоколу/рішення про ліквідацію КП «Редакція районного радіомовлення та телебачення Золочівської районної ради Львівської області»; надати копію висновків тимчасової комісії, утвореної розпорядженням голови районної ради №74 від 19.12.2-19 р.

У відповідь на вказаний запит 05.03.2021 року позивачу надано відповідь №03-151171, якою повідомлено, що Рішенням XL VII сесії районної ради від 17.12.2019 року №560 «Про районний бюджет Золочівського району на 2020 рік на Програму діяльності та фінансової підтримки КП «Редакція районного радіомовлення та телебачення Золочівської районної ради Львівської області» було виділено фінансову підтримку підприємству у розмірі 50 тис.грн.

Рішенням LI (позачергової) сесії районної ради від 08.04.2020 р. №594 «Про внесення змін до показників районного бюджету Золочівського району на 2020 рік» (Додаток №6) на програму діяльності та фінансової підтримки КП «Редакція районного радіомовлення та телебачення Золочівської районної ради Львівської області» було виділено фінансову підтримку підприємству у розмірі 60 тис.грн.

Оскільки, одним із основних завдань зазначеної Програми є регулярний випуск радіопередач відповідно до ліцензії Національної ради з питань телебачення та радіомовлення України, у зв`язку з відсутністю Ліцензії на мовлення та жодних правових підстав для здійснення діяльності у сфері радіомовлення, районною радою було припинено фінансування зазначеної програми. Також, у листі голова районної ради посилається на ту обставину, що керівника підприємства районна рада не обирала, контракт із ним не укладався ,про жодні умови матеріального забезпечення чи фінансування сторони не домовлялися та не погоджували.

25.03.2021 р. Позивач повторно звернувся до Голови Золочівської районної ради ОСОБА_2 із аналогічними вимогами, які були зазначені у листі від 19.02.2021 року.

За результатами звернення від 25.03.2021 року, Головою районної ради Листом №03-15/263 від 14.04.2021 р. надіслано копії протоколу №1 засідання тимчасової комісії, на якій розглядалося питання подальшого функціонування комунального підприємства «Редакція районного радіомовлення та телебачення Золочівської районної ради Львівської області». За результатами розгляду питання вирішено звернутися з пропозицією до президії та сесії районної ради розпочати процедуру ліквідації комунального підприємства «Редакція районного радіомовлення та телебачення Золочівської районної ради Львівської області.

09.07.2021 р. Позивач звернувся листом №22 до Голови Золочівської районної ради Кравецького О.Ю. із вимогами про надання відповіді щодо причин/підстав невиплати заробітної плати з долученням копії відповідних рішень/документів, які слугували підставою для припинення нарахування та виплати заробітної плати; надати копію протоколу/рішення про ліквідацію КП «Редакція районного радіомовлення та телебачення Золочівської районної ради Львівської області».

14.07.2021 р. у відповідь на вказане звернення в.о. голови районної ради скерував лист №03.15/404, у якому повідомлено, що Позивачу уже було надіслано листи №03-15/171 від 03.03.2021 року та №03-15/263 від 14.04.2021 року по суті звернення. Інша запитувана інформація у районній раді відсутня.

Згідно програми діяльності та фінансової підтримки КП «Редакція районного радіомовлення та телебачення Золочівської районної ради Львівської ради на 2020 рік, Розділ 6 «Фінансове забезпечення програми у 2020 році» Досягнення вищезазначеної мети є можливим за умови належного фінансового забезпечення редакції. Фінансування заходів визначених Програмою, здійснюється за рахунок коштів від надання редакцією платних послуг 12.3 тис.грн. за рахунок дотації з районного та місцевих бюджетів 303,7 тис.грн.

Згідно Довідки №1 про суму невиплаченої заробітної плати за період червень-грудень 2020 року від 14 грудня 2021 року сума невиплаченої заробітної плати за відповідний період становить 83600,00 грн.

Згідно Довідки №2 про суму невиплаченої заробітної плати за період січень-жовтень 2021 року від 14 грудня 2021 року сума невиплаченої заробітної плати за відповідний період становить 120369,05 грн.

Листом від 12.04.2021 року №1160 міський голова повідомив, що Золочівська міська рада рішення про прийняття в комунальну власність Золочівської міської територіальної громади комунального підприємства «Редакція районного радіомовлення та телебачення Золочівської районної ради Львівської області не приймала. Дане питання до порядку денного чергової сесії Золочівської міської ради також не включено.

Рішенням №114 від 24 грудня 2021 року Золочівською районною радою Львівської області вирішено припинити юридичну особу комунальне підприємство «Редакція районного радіомовлення та телебачення Золочівської районної ради Львівської області» шляхом ліквідації.

Справи щодо захисту порушених, оспорюваних або невизнаних прав, свобод чи інтересів, що виникають із трудових відносин, за положеннями ст.15ЦПК України розглядаються судами у порядку цивільного судочинства.

Відповідно до положень ст.ст. 11,60 ЦПК України, кожна сторона зобов`язана довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, крім випадків, встановлених ст. 61 цього Кодексу. Суд розглядає цивільні справи не інакше як за зверненням фізичних чи юридичних осіб, поданим відповідно до цього Кодексу в межах заявлених ними вимог і на підставі доказів сторін та інших осіб, які беруть участь у справі. Докази надаються сторонами та іншими особами, що беруть участь у справі. Доказування не може ґрунтуватись на припущеннях.

Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування (ч.ч. 2,3 ст. 58 ЦПК України). Крім того, обставини справи, які за законом мають бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування (ч. 2ст. 59 ЦПК України).

Відповідно до ст.55Конституції України та ст.3ЦПК України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів. У випадках, встановлених законом, до суду можуть звертатися органи та особи, яким надано право захищати права, свободи та інтереси інших осіб, або державні чи суспільні інтереси. Здійснюючи правосуддя, суд захищає права, свободи та інтереси фізичних осіб, державні та суспільні інтереси у спосіб, визначений законами України (ст. 4 ЦПК України). Способи захисту визначеніст.16ЦК України та КЗпП України.

Відповідно до статті 3КЗпП України законодавство про працю регулює трудові відносини працівників усіх підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, виду діяльності і галузевої належності, а також осіб, які працюють за трудовим договором з фізичними особами.

КЗпП України визначено, що законодавство про працю складається зКЗпП України та інших актів законодавства України, прийнятих відповідно до нього.

Відносини, які виникають між працівником і роботодавцем із приводу оплати праці, у тому числі й у зв`язку з порушенням строків виплати заробітної плати, регулюються трудовим законодавством, а саме:КЗпП України;Законами України: «Про оплату праці», «Про індексацію грошових доходів населення», «Про компенсацію громадянам втрати частини доходів у зв`язку з порушенням строків їх виплати»; Порядком проведення індексації грошових доходів населення, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 17 липня 2003 року № 1078; Положенням про порядок компенсації працівникам втрати частини заробітної плати у зв`язку з порушенням термінів її виплати, затвердженимпостановою Кабінету Міністрів України від 20 грудня 1997 року № 1427.

Ст. 43Конституції України передбачено, що кожен має право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку вільно погоджується. Кожен має право на належні, безпечні і здорові умови праці, на заробітну плату, не нижчу від визначеної законом. Право на своєчасне одержання винагороди за працю захищається законом.

Заробітна плата це винагорода, обчислена, як правило, у грошовому виразі, яку власник або уповноважений ним орган виплачує працівникові за виконану ним роботу. Питання державного і договірного регулювання оплати праці, прав працівників на оплату праці та їх захисту визначається цим Кодексом,Законом України«Про оплатупраці» та інш. нормативно-правовими актами (ст. 94 КЗпП України).

Заробітна плата виплачується працівникам регулярно в робочі дні у строки, встановлені колективним договором або нормативним актом роботодавцем, погодженим з виборним органом первинної профспілкової організації чи іншим уповноваженим на представництво трудовим колективом органом (а в разі відсутності таких органів представниками, обраними і уповноваженими трудовим колективом), але не рідше двох разів на місяць через проміжок часу, що не перевищує 16 календарних днів, та не пізніше семи днів після закінчення періоду, за який здійснюється виплата (ст. 115 ч.1 КЗпП України).

Частиною першою ст.233КЗпП України визначено, що працівник може звернутися з заявою про вирішення трудового спору безпосередньо до суду в тримісячний строк з дня, коли він дізнався або повинен був дізнатися про порушення свого права.

При розгляді трудових спорів у питаннях про грошові вимоги, крім вимог про виплату працівникові середнього заробітку за час вимушеного прогулу або різниці в заробітку за час виконання нижче оплачуваної роботи, орган, який розглядає спір, має право винести рішення про виплату працівникові належних сум без обмеження будь-яким строком (ст. 238 КЗпП України).

Статтею 34 Закону України«Про оплатупраці» встановлено, що компенсація працівникам втрати частини заробітної плати у зв`язку з порушенням строків її виплати, проводиться відповідно до індексу зростання цін на споживчі товари і тарифів на послуги у порядку, встановленому чинним законодавством.

У випадках порушення встановлених строків виплати заробітної плати працівникові надається право на компенсацію відповідно до Закону України «Про компенсацію громадянам втрати частини доходів у зв`язку з порушенням строків їх виплати», за яким компенсація громадянам втрати частини доходів у зв`язку з порушенням строків їх виплати провадиться у разі затримки на один і більше календарних місяців виплати доходів, нарахованих громадянам за період, починаючи з дня набрання чинності цим Законом.

Під доходами в цьому Законі слід розуміти грошові доходи громадян, які вони одержують на території України і які не мають разового характеру: пенсії, соціальні виплати, стипендії, заробітна плата та інші.

Відповідно доРішення КонституційногоСуду Українивід 15.10.2013№ 9-рп/2013 положення частини другоїстатті 233 Кодексу законів про працю Українислід розуміти так, що у разі порушення законодавства про оплату праці працівник має право звернутися до суду з позовом про стягнення сум індексації заробітної плати та компенсації втрати частини заробітної плати у зв`язку з порушенням строків її виплати як складових належної працівнику заробітної плати без обмеження будь-яким строком незалежно від того, чи були такі суми нараховані роботодавцем.

Разом з тим, згідно відомостей, що містяться у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Комунальне підприємство «Редакція районного радіомовлення та телебачення Золочівської районної ради Львівської області» є самостійним суб`єктом господарювання, код ЄДРПОУ 30063599.

Згідно п. 1.2. Статуту Комунального підприємства «Редакція районного радіомовлення та телебачення Золочівської районної ради Львівської області» Засновником цієї юридичної особи є Золочівська районна рада Львівської області.

Пунктом 1.3. Статуту передбачено, що редакція користується правами юридичної особи, має самостійний баланс, розрахунковий та інші рахунки в установах банків, печатку, позивні.

Згідно п.1.9. Статуту редакція утримується за рахунок коштів, виділених з районного бюджету в межах фонду оплати праці працівників редакції ,а також інших коштів, отриманих від господарської діяльності.

Пунктом 3.1. Статуту також визначено, що Джерелом фінансування редакції є кошти районного бюджету в межах фонду оплати праці працівників редакції, а також кошти одержані від:

-виробництва і трансляції реклами, музичних та телевізійних замовлень, створення програм на замовлення;

-виробництва, продажу і прокату касет із записами відео- та аудіопродукції;

-внесків засновника, спонсорів, державних органів, благодійних та інших громадських фондів, а також окремих громадян.

Так, відповідно достатті 176 ч.1 ЦК України, держава, територіальні громади не відповідають за зобов`язаннями створених ними юридичних осіб, крім випадків, встановлених законом.

Як передбачено частинами 1-3статті 78 Господарського Кодексу України, комунальне унітарне підприємство утворюється компетентним органом місцевого самоврядування в розпорядчому порядку на базі відокремленої частини комунальної власності і входить до сфери його управління. Орган, до сфери управління якого входить комунальне унітарне підприємство, є представником власника - відповідної територіальної громади і виконує його функції у межах, визначених цим Кодексом та іншими законодавчими актами. Майно комунального унітарного підприємства перебуває у комунальній власності і закріплюється за таким підприємством на праві господарського відання (комунальне комерційне підприємство) або на праві оперативного управління (комунальне некомерційне підприємство).

Отже, в даному випадку, враховуючи вище викладене, на думку суду, саме Комунальне підприємство «Редакція районного радіомовлення та телебачення Золочівської районної ради Львівської області» несе відповідальність за нарахування та виплату директору ОСОБА_1 заробітної плати, відповідних нарахувань, враховуючи нормиКодексу Законів про працю України.

Враховуючи наведене, суд приходить до висновку, що заявлені позовні вимоги до Золочіської районної ради Львівської області є безпідставними і такими, що не підлягають задоволенню.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.10,11,13,14,212,214-215,218,292 ЦПК України, Статутом Комунального підприємства «Редакція районного радіомовлення та телебачення Золочівської районної ради Львівської області», суд -

у х в а л и в:

у задоволенні позову ОСОБА_1 до Золочівської районної ради Львівської області районної ради про та стягнення ненарахованої та невиплаченої заробітної плати відмовити.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Рішення може бути оскаржене до Львівського апеляційного суду шляхом подання апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повне судове рішення складено 07.06.2024

Суддя В. М. Сивак

СудЗолочівський районний суд Львівської області
Дата ухвалення рішення07.06.2024
Оприлюднено18.06.2024
Номер документу119767011
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із трудових правовідносин, з них про виплату заробітної плати

Судовий реєстр по справі —445/2775/21

Постанова від 25.11.2024

Цивільне

Львівський апеляційний суд

Мікуш Ю. Р.

Постанова від 25.11.2024

Цивільне

Львівський апеляційний суд

Мікуш Ю. Р.

Ухвала від 16.09.2024

Цивільне

Львівський апеляційний суд

Мікуш Ю. Р.

Ухвала від 31.07.2024

Цивільне

Львівський апеляційний суд

Мікуш Ю. Р.

Рішення від 07.06.2024

Цивільне

Золочівський районний суд Львівської області

Сивак В. М.

Ухвала від 21.02.2024

Цивільне

Золочівський районний суд Львівської області

Сивак В. М.

Ухвала від 22.11.2023

Цивільне

Золочівський районний суд Львівської області

Сивак В. М.

Ухвала від 17.02.2023

Цивільне

Золочівський районний суд Львівської області

Сивак В. М.

Ухвала від 05.12.2022

Цивільне

Золочівський районний суд Львівської області

Сивак В. М.

Ухвала від 04.01.2022

Цивільне

Золочівський районний суд Львівської області

Сивак В. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні