Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
17 червня 2024 р. Справа № 520/9301/24
Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Дмитра Волошина, розглянувши в порядку спрощеного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «НВК ТЕХНОЛОГІЇ ПІДЙОМУ» до Головного управління ДПС у Харківській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,
У С Т А Н О В И В :
Товариство з обмеженою відповідальністю "НВК ТЕХНОЛОГІЇ ПІДЙОМУ" звернулося до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 07.12.2023 №0/39240/0412 про застосування штрафу в сумі 164 995,03 грн (сто шістдесят чотири тисячі дев`ятсот дев`яносто п`ять гривень три копійки).
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що за результатом проведеної Головним управління ДПС в Харківській області камеральної перевірки складено Акт №33802/20-40-04-12-02/37632175 від 09.11.2023, відповідно до якого ТОВ "НВК ТЕХНОЛОГІЇ ПІДЙОМУ" порушено терміни реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі- ЄРПН) за лютий 2022 року, травень- грудень 2022 року, січень 2023-вересень 2023 року. На підставі вказаного Акту відповідачем було прийнято податкове повідомлення-рішення №0/39240/0412 від 06.12.2023, яким до позивача застосовано штрафні санкції в розмірі 164995,03 грн. Позивач не погоджується з оскаржуваним податковим повідомленням-рішенням, оскільки відповідно до пункту 52-1 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України за порушення податкового законодавства, вчинені протягом періоду з 01.03.2020 до останнього календарного дня місяця (включно), в якому завершується дія карантину, штрафні санкції за порушення граничних строків реєстрації податкових накладних не застосовуються. Також, позивач зазначив, що відповідно до інформації з офіційного сайту Головного управління ДПС в Харківській області наказом від 16.01.2023 № 35 ОСОБА_1 , начальника Харківського відділу податків і зборів з юридичних осіб управління оподаткування юридичних осіб, уповноважено на прийняття за результатами камеральних перевірок податкових повідомлень-рішень про визначення штрафних (фінансових) санкцій на підставі пункту 54.3 статті 54 ПКУ, пункту 86.8 статті 86 ПКУ, пункту 120.1 та 120.2 статті 120 ПКУ, пункту 120-1.1 статті 120.1 ПКУ, статті 123 ПКУ, статті 124 ПКУ. Наказом №121 від 17.02.2023 ОСОБА_1 , начальника Харківського відділу податків і зборів з юридичних осіб управління оподаткування юридичних осіб, уповноважено на прийняття за результатами камеральних перевірок податкових повідомлень-рішень на підставі пункт 54.3 статті 54 ПКУ, пункт 120.2 статті 120 ПКУ. Тобто, ОСОБА_2 не уповноважений на прийняття за результатами камеральної перевірки податкового повідомлення рішення на підставі п. 89 та п. 90 підрозділу 2 розділу ХХ ПК України. За викладеного, на думку позивача, оскаржуване податкове повідомлення - рішення від 07.12.2023 № 0/39240/0412 є протиправним та підлягає скасуванню.
Ухвалою судді від 15.04.2024 відкрито спрощене провадження в порядку, передбаченому статтею 262 Кодексу адміністративного судочинства України, та запропоновано відповідачу надати відзив на позов. Запропоновано позивачу подати до суду відповідь на відзив, а відповідачу - заперечення протягом п`яти календарних днів з моменту отримання відповідних документів. Витребувано в Головного управління ДПС у Харківській області докази повноважень особи, яка підписала оскаржуване податкове повідомлення-рішення від 07.12.2023 №0/39240/0412 та всі документи, що були враховані при прийнятті оскаржуваного податкового повідомлення-рішення.
Копія ухвали про відкриття спрощеного провадження доставлена відповідачу до електронного кабінету через систему "Електронний суд", що підтверджується довідкою про доставку електронного листа.
Відповідач подав до суду відзив на адміністративний позов, в обґрунтування якого зазначив, що з 27 травня 2022 року припинили застосовуватися положення законодавства щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, які поширювалися на правовідносини, що врегульовувались пунктом 52-1 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України. Законом № 2260-IX було внесено зміни й до підпункту 69.9 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України. Відповідно до нової редакції цієї норми для платників податків та контролюючих органів зупинявся перебіг строків, визначених податковим законодавством та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, крім дотримання строків реєстрації податкових накладних, розрахунків коригування до них в Єдиному реєстрі податкових накладних, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, сплати податків та зборів платниками податків. З 27 травня 2022 року пункт 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України доповнений підпунктом 69.1-1. Згідно з новими положеннями цього підпункту платники податку на додану вартість зобов`язані забезпечити у строки, встановлені підпунктом 69.1 цього пункту, реєстрацію податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, граничний термін реєстрації яких припадає на періоди, зазначені у підпункті 69.1 цього пункту, та уточнити (привести у відповідність) податковий кредит, задекларований платниками на підставі наявних у платника первинних (розрахункових) документів, з урахуванням даних податкових накладних та/або розрахунків коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних. Законом України від 13 грудня 2022 року № 2836-IX (набрав чинності 03 січня 2023 року) підпункт 69.1 викладено в новій редакції, зокрема відповідно до абзаців третього - п`ятого цього пункту платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати обов`язки, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків щодо: реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування, дата складання яких припадає на період з 1 лютого по 31 травня 2022 року, за умови забезпечення їх реєстрації не пізніше 15 липня 2022 року; реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних зведених податкових накладних та/або розрахунків коригування до таких зведених податкових накладних, дата складання яких припадає на період з 1 лютого по 31 травня 2022 року, складених за операціями, визначеними пунктом 198.5 статті 198 та пунктом 199.1 статті 199 цього Кодексу, за умови забезпечення їх реєстрації не пізніше 20 липня 2022 року. Відповідач зазначив, що, з огляду на наведене вище правове регулювання спірних правовідносин, платник податків звільняється від відповідальності за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних лише в період дії мораторію, запровадженого пунктом 52-1 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України, а саме з 01 березня 2020 року по 26 травня 2022 року. Відповідач вказує, що спірне податкове повідомлення-рішення є правомірним та винесене відповідно до вимог чинного законодавства, тому просить відмовити в задоволенні позову.
Позивач подав до суду відповідь на відзив, у якому підтримав свою позицію, викладену в позовній заяві, зазначивши, що в контролюючого органу були відсутні підстави для застосування штрафних санкцій відносно позивача за порушення, вчинені в період карантину. Просить позов задовольнити.
Відповідно до ч. 5 ст. 262 КАС України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.
Дослідивши матеріали справи та вказані заяви, суд встановив наступне.
Згідно з відомостями Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Товариство з обмеженою відповідальністю "НВК ТЕХНОЛОГІЇ ПІДЙОМУ" зареєстроване за кодом 37632175.
Як вбачається з матеріалів справи, Головним управління ДПС у Харківській області проведено камеральну перевірку з питань своєчасності реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних ТОВ "НВК ТЕХНОЛОГІЇ ПІДЙОМУ", за результатами проведення якої контролюючим органом складено акт про результати камеральної перевірки з питань своєчасності реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних від 09.11.2023 № 33802/20-40-04-12-02/37632175. (а.с. 8-10)
В акті перевірки зазначається, що ТОВ "НВК ТЕХНОЛОГІЇ ПІДЙОМУ" несвоєчасно здійснено реєстрацію податкових накладних, оскільки така реєстрація здійснена з порушенням граничних строків реєстрації, а саме:
- податкова накладна № 11 від 15.02.2022 зареєстрована 19.09.2022 (порушено строк реєстрації на 66 днів);
- податкова накладна № 31 від 21.02.2022 зареєстрована 18.07.2022 (порушено строк реєстрації на 3 дні);
- податкова накладна № 10 від 22.02.2022 зареєстрована 19.09.2022 (порушено строк реєстрації на 66 днів);
- податкова накладна № 10 від 26.05.2022 зареєстрована 18.07.2022 (порушено строк реєстрації на 3 дні);
- податкова накладна № 4 від 15.06.2022 зареєстрована 15.07.2022 (порушено строк реєстрації на 15 днів);
- податкова накладна № 16 від 26.07.2022 зареєстрована 18.08.2022 (порушено строк реєстрації на 3 дні);
- податкова накладна № 14 від 26.07.2022 зареєстрована 18.08.2022 (порушено строк реєстрації на 3 дні);
- податкова накладна № 15 від 26.07.2022 зареєстрована 18.08.2022 (порушено строк реєстрації на 3 дні);
- податкова накладна № 13 від 27.07.2022 зареєстрована 18.08.2022 (порушено строк реєстрації на 3 дні);
- податкова накладна № 17 від 28.07.2022 зареєстрована 18.08.2022 (порушено строк реєстрації на 3 дні);
- податкова накладна № 12 від 28.07.2022 зареєстрована 18.08.2022 (порушено строк реєстрації на 3 дні);
- податкова накладна № 25 від 13.09.2022 зареєстрована 03.10.2022 (порушено строк реєстрації на 3 дні);
- податкова накладна № 46 від 30.09.2022 зареєстрована 19.10.2022 (порушено строк реєстрації на 4 дні);
- податкова накладна № 392 від 30.09.2022 зареєстрована 24.10.2022 (порушено строк реєстрації на 9 днів);
- податкова накладна № 30 від 21.10.2022 зареєстрована 29.11.2022 (порушено строк реєстрації на 14 днів);
- податкова накладна № 42 від 02.11.2022 зареєстрована 30.12.2022 (порушено строк реєстрації на 30 днів);
- податкова накладна № 42 від 11.11.2022 зареєстрована 17.02.2023 (порушено строк реєстрації на 79 днів);
- податкова накладна № 41 від 22.11.2022 зареєстрована 16.12.2022 (порушено строк реєстрації на 1 день);
- податкова накладна № 40 від 15.12.2022 зареєстрована 17.02.2023 (порушено строк реєстрації на 48 днів);
- податкова накладна № 162933 від 23.01.2023 зареєстрована 05.05.2023 (порушено строк реєстрації на 76 днів);
- податкова накладна № 162931 від 23.01.2023 зареєстрована 05.05.2023 (порушено строк реєстрації на 76 днів);
- податкова накладна № 162932 від 23.01.2023 зареєстрована 05.05.2023 (порушено строк реєстрації на 73 дні);
- податкова накладна № 20 від 27.01.2023 зареєстрована 29.03.2023 (порушено строк реєстрації на 39 днів);
- податкова накладна № 29 від 03.02.2023 зареєстрована 12.04.2023 (порушено строк реєстрації на 38 днів);
- податкова накладна № 14 від 14.04.2023 зареєстрована 08.05.2023 (порушено строк реєстрації на 3 дні);
- податкова накладна № 15 від 14.04.2023 зареєстрована 08.05.2023 (порушено строк реєстрації на 3 дні);
- податкова накладна № 28 від 25.04.2023 зареєстрована 22.05.2023 (порушено строк реєстрації на 4 дні);
- податкова накладна № 23 від 25.04.2023 зареєстрована 22.05.2023 (порушено строк реєстрації на 4 дні);
- податкова накладна № 26 від 26.04.2023 зареєстрована 22.05.2023 (порушено строк реєстрації на 4 дні);
- податкова накладна № 27 від 27.04.2023 зареєстрована 22.05.2023 (порушено строк реєстрації на 4 дні);
- податкова накладна № 25 від 28.04.2023 зареєстрована 22.05.2023 (порушено строк реєстрації на 4 дні);
- податкова накладна № 12 від 09.05.2023 зареєстрована 22.06.2023 (порушено строк реєстрації на 17 днів);
- податкова накладна № 72 від 28.07.2023 зареєстрована 01.09.2023 (порушено строк реєстрації на 14 днів);
- податкова накладна № 68 від 22.08.2023 зареєстрована 20.10.2023 (порушено строк реєстрації на 32 дні);
- податкова накладна № 58 від 12.09.2023 зареєстрована 12.10.2023 (порушено строк реєстрації на 7 днів);
- податкова накладна № 59 від 13.09.2023 зареєстрована 16.10.2023 (порушено строк реєстрації на 11 днів).
Так, відповідно до акту про результати камеральної перевірки своєчасності реєстрації податкових накладних від 09.11.2023 № 33802/20-40-04-12-02/37632175 контролюючим органом встановлено порушення термінів реєстрації податкових накладних ТОВ "НВК ТЕХНОЛОГІЇ ПІДЙОМУ", за що передбачена відповідальність статтею 120-1 розділу ІІ, п. 90 підрозділу 2 розділу ХХ Податкового кодексу України.
Головним управлінням ДПС у Харківській області на підставі акту про результати камеральної перевірки з питань своєчасності реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних від 09.11.2023 № 33802/20-40-04-12-02/37632175, яким встановлено несвоєчасну реєстрацію позивачем податкових накладних, було винесене відносно ТОВ "НВК ТЕХНОЛОГІЇ ПІДЙОМУ" податкове повідомлення-рішення від 07.12.2023 №0/39240/0412 на суму 164 995,03 грн. (а.с. 20-21)
Позивач направив скаргу на податкове повідомлення-рішення до Державної податкової служби України, що була зареєстрована ДПС України за вхідним № 758/6 від 09.01.2024).
Рішенням про результати розгляду скарги від 05.03.2024 № 5920/6/99-00-06-03-01-06 Державна податкова служба України залишила без змін вказане податкове повідомлення-рішення, а скаргу позивача без задоволення. (13-18)
Не погоджуючись із винесеним податковим повідомленням-рішенням від 07.12.2023 №0/39240/0412, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам суд зазначає наступне.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює та визначає Податковий кодекс України від 02.12.2010 № 2755-VI (далі -ПК України).
Згідно пункту 201.1 статті 201 ПК України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Відповідно до абзацу 1 пункту 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Згідно абзацу 4 пункту 201.10 статті 201 ПК України податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до абзацу 14 пункту 201.10 статті 201 ПК України реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені; для зведених податкових накладних та/або розрахунків коригування до таких зведених податкових накладних, складених за операціями, визначеними пунктом 198.5 статті 198 та пунктом 199.1 статті 199 цього Кодексу, - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем місяця, в якому вони складені; для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).
У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.
Відтак, продавець товарів/послуг зобов`язаний зареєструвати в ЄРПН податкові накладні, які (в т.ч.) не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування.
Статтею 120-1 ПК України визначена відповідальність платників податків за порушення строків реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та допущення помилок при зазначенні обов`язкових реквізитів податкової накладної. Тобто, законодавець передбачив для платників податків відповідальність за порушення пункту 201.10 статті 201 ПК України.
Згідно пункту 120-1.1 статті 120 ПК України порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції з постачання товарів/послуг, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість; податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції, що оподатковуються за нульовою ставкою; податкової накладної, складеної відповідно до пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу у разі здійснення операцій, визначених підпунктами «а» - «г» цього пункту, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до статті 199 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до абзацу одинадцятого пункту 201.4 статті 201 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 і 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі: 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів; 20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів; 30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів; 40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів; 50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.
Таким чином, на платника податків покладено обов`язок щодо реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних у строк встановлений податковим законодавством, а саме для податкових накладних складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені, а для податкових накладних складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.
Порушення вказаних строків реєстрації податкових накладних свідчить про наявність правопорушення, за яке передбачена відповідальність у вигляді штрафу в залежності від терміну такого порушення, що передбачено пунктом 120-1.1 статті 120-1 ПК України.
Щодо податкових накладних, виписаних позивачем у період з 15.02.2022 по 26.05.2022, суд зазначає наступне.
Згідно з пунктом 52-1 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення ПК України, за порушення податкового законодавства, вчинені протягом періоду з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), штрафні санкції не застосовуються, крім санкцій за: порушення вимог до договорів довгострокового страхування життя чи договорів страхування в межах недержавного пенсійного забезпечення, зокрема страхування додаткової пенсії; відчуження майна, що перебуває у податковій заставі, без згоди контролюючого органу; порушення вимог законодавства в частині: обліку, виробництва, зберігання та транспортування пального, спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів; цільового використання пального, спирту етилового платниками податків; обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками; здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального; здійснення суб`єктами господарювання операцій з реалізації пального або спирту етилового без реєстрації таких суб`єктів платниками акцизного податку; порушення нарахування, декларування та сплати податку на додану вартість, акцизного податку, рентної плати.
Протягом періоду з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), платникам податків не нараховується пеня, а нарахована, але не сплачена за цей період пеня підлягає списанню.
Відтак, перелік порушень податкового законодавства, за які контролюючим органом нараховуються штрафні санкції в період дії карантину на території України є вичерпним та не включає застосування штрафних санкцій за порушення граничних строків реєстрації податкових накладних у період з 01 березня 2020 року і по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину.
Водночас, суд звертає увагу, що Законом України від 12.05.2022 №2260-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану» (далі Закон №2260-ІХ), який набрав чинності 27.05.2022, внесено зміни до підпункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення ПК України, згідно з яким тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року №64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року №2102-IX, установлено особливості для справляння податків і зборів.
Згідно підпункту 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення ПК України (в редакції Закону №2260-ІХ) у разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.
Платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати податкові обов`язки щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових накладних, розрахунків коригування, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до дня набрання чинності Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану» за умови реєстрації такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних до 15 липня 2022 року, подання податкової звітності до 20 липня 2022 року та сплати податків та зборів у строк не пізніше 31 липня 2022 року.
Відповідно до підпункту 69.1-1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідних положень ПК України (в редакції Закону №2260-ІХ) платники податку на додану вартість зобов`язані забезпечити у строки, встановлені підпунктом 69.1 цього пункту, реєстрацію податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, граничний термін реєстрації яких припадає на періоди, зазначені у підпункті 69.1 цього пункту, та уточнити (привести у відповідність) податковий кредит, задекларований платниками на підставі наявних у платника первинних (розрахункових) документів, з урахуванням даних податкових накладних та/або розрахунків коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підпунктом 69.2 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідних положень ПК України (в редакції Закону №2260-ІХ) визначено, що у разі виявлення порушень законодавства за результатами проведення перевірок до платників податків застосовується відповідальність згідно з цим Кодексом, законами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, з урахуванням обставин, передбачених підпунктом 112.8.9 пункту 112.8 статті 112 цього Кодексу, що звільняють від фінансової відповідальності. При цьому вимоги законодавства щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), не застосовуються.
Отже, Законом №2260-ІХ, який набрав чинності 27.05.2022, поновлено відповідальність платників податків у разі виявлення порушень законодавства за результатами проведення перевірок згідно з Кодексом, законами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, з урахуванням обставин, передбачених підпунктом 112.8.9 пункту 112.8 статті 112 Кодексу, що звільняють від фінансової відповідальності.
При цьому, підпунктом 69.2 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України, в редакції внесених змін Законом №2260-ІХ, чітко визначено, що мораторій (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19) не застосовується.
Звільнення від відповідальності за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних передбачено лише для платників податків щодо реєстрації у відповідних реєстрах податкових накладних, розрахунків коригування, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24.02.2022 до 27.05.2022 (тобто до дня набрання чинності Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану») за умови реєстрації такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних до 15.07.2022.
Тобто, граничним терміном реєстрації податкових накладних, виписаних позивачем у період з 15.02.2022 по 26.05.2022, є 15.07.2022.
Таким чином, враховуючи зазначене та абзац 3 підпункту 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу Перехідні положення ПК України (в редакції Закону №2260-ІХ), суд приходить до висновку, що податкові накладні, виписані позивачем у період з 15.02.2022 по 26.05.2022, позивач повинен був зареєструвати відповідно до встановлених законодавством строків - до 15.07.2022.
Натомість, всупереч наведеному, вказані податкові накладні зареєстровані позивачем з порушенням строків, тобто з затримкою реєстрації податкових накладних, а саме: № 11 від 15.02.2022 зареєстрована 19.09.2022 (порушено строк реєстрації на 66 днів); № 31 від 21.02.2022 зареєстрована 18.07.2022 (порушено строк реєстрації на 3 дні); № 10 від22.02.2022 зареєстрована 19.09.2022 (порушено строк реєстрації на 66 днів); № 10 від 26.05.2022 зареєстрована 18.07.2022 (порушено строк реєстрації на 3 дні).
Так, судом встановлено, що позивач мав обов`язок зареєструвати податкові накладні, виписані у період з 15.02.2022 до 26.05.2022 до 15.07.2022, однак позивач зареєстрував вищевказані податкові накладні з пропуском такого строку.
Отже, висновки контролюючого органу щодо застосування штрафних санкцій до позивача за порушення строків реєстрації вищевказаних податкових накладних є правомірними.
Щодо податкових накладних, виписаних у період з 15.06.2022 по 15.12.2022 суд зазначає наступне.
Судом встановлено порушення позивачем строків реєстрації податкових накладних, виписаних у період з 15.06.2022 по 15.12.2022, а саме: № 4 від 15.06.2022 зареєстрована 15.07.2022 (порушено строк реєстрації на 15 днів); № 16 від 26.07.2022 зареєстрована 18.08.2022 (порушено строк реєстрації на 3 дні); № 14 від 26.07.2022 зареєстрована 18.08.2022 (порушено строк реєстрації на 3 дні); № 15 від 26.07.2022 зареєстрована 18.08.2022 (порушено строк реєстрації на 3 дні); № 13 від 27.07.2022 зареєстрована 18.08.2022 (порушено строк реєстрації на 3 дні); № 17 від 28.07.2022 зареєстрована 18.08.2022 (порушено строк реєстрації на 3 дні); № 12 від 28.07.2022 зареєстрована 18.08.2022 (порушено строк реєстрації на 3 дні); № 25 від 13.09.2022 зареєстрована 03.10.2022 (порушено строк реєстрації на 3 дні); № 46 від 30.09.2022 зареєстрована 19.10.2022 (порушено строк реєстрації на 4 дні); № 392 від 30.09.2022 зареєстрована 24.10.2022 (порушено строк реєстрації на 9 днів); № 30 від 21.10.2022 зареєстрована 29.11.2022 (порушено строк реєстрації на 14 днів); № 42 від 02.11.2022 зареєстрована 30.12.2022 (порушено строк реєстрації на 30 днів); № 42 від 11.11.2022 зареєстрована 17.02.2023 (порушено строк реєстрації на 79 днів); № 41 від 22.11.2022 зареєстрована 16.12.2022 (порушено строк реєстрації на 1 день); № 40 від 15.12.2022 зареєстрована 17.02.2023 (порушено строк реєстрації на 48 днів).
Так, реєстрація вказаних податкових накладних здійснена вже у період дії Закону № 2260-ІХ, який набрав чинності 27.05.2022, яким поновлено відповідальність платників податків у разі виявлення порушень законодавства за результатами проведення перевірок, у тому числі щодо порушення граничних строків реєстрації податкових накладних, за виключенням тих випадків, коли граничний термін їх реєстрації припадає на період з 24.02.2022 року по 27.05.2022 року (тобто до дня набрання чинності Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану») за умови реєстрації такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування (за період з 24.02.2022 по 27.05.2022) в Єдиному реєстрі податкових накладних до 15.07.2022.
Крім того, Законом № 2260-ІХ визначено, що мораторій (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19) не застосовується.
Аналіз наведених положень Закону №2260-ІХ свідчить про те, що починаючи з 27.05.2022 у випадку виявлення порушень вимог податкового законодавства в ході проведення камеральної перевірки під час дії воєнного стану на території України, в тому числі з питань своєчасності реєстрації податкових накладних, контролюючий орган уповноважений застосовувати штрафні санкції незважаючи на дію карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19).
Таким чином, суд відхиляє аргументи позивача стосовно відсутності підстав для застосування відносно нього штрафної санкції в силу пункту 52-1 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення Податкового кодексу України.
Суд вкотре наголошує, що підпунктом 69.2 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України, в редакції внесених змін Законом № 2260-ІХ імперативно визначено, що мораторій (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19) не застосовується.
Таким чином, з 27.05.2022 позивач був проінформований про те, що у випадку виявлення порушень вимог податкового законодавства під час проведення камеральної перевірки контролюючий орган вправі застосовувати штрафні санкції відносно платників податків, незважаючи на дію мораторію (зупинення) застосування штрафних санкцій, передбаченого пунктом 52-1 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України, що в свою чергу, фактично і спростовує твердження позивача стосовно правової невизначеності та необхідності застосування норми пункту 52-1 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України до спірних правовідносин.
Щодо податкових накладних, складених позивачем у період з 23.01.2023 по 13.09.2023, суд зазначає наступне.
Так, судом також встановлено порушення позивачем строку реєстрації податкових накладних, складених у період з 23.01.2023 по 13.09.2023, а саме: № 162933 від 23.01.2023 зареєстрована 05.05.2023 (порушено строк реєстрації на 76 днів); № 162931 від 23.01.2023 зареєстрована 05.05.2023 (порушено строк реєстрації на 76 днів); № 162932 від 23.01.2023 зареєстрована 05.05.2023 (порушено строк реєстрації на 73 дні); № 20 від 27.01.2023 зареєстрована 29.03.2023 (порушено строк реєстрації на 39 днів); № 29 від 03.02.2023 зареєстрована 12.04.2023 (порушено строк реєстрації на 38 днів); № 14 від 14.04.2023 зареєстрована 08.05.2023 (порушено строк реєстрації на 3 дні); № 15 від 14.04.2023 зареєстрована 08.05.2023 (порушено строк реєстрації на 3 дні); № 28 від 25.04.2023 зареєстрована 22.05.2023 (порушено строк реєстрації на 4 дні); № 23 від 25.04.2023 зареєстрована 22.05.2023 (порушено строк реєстрації на 4 дні); № 26 від 26.04.2023 зареєстрована 22.05.2023 (порушено строк реєстрації на 4 дні); № 27 від 27.04.2023 зареєстрована 22.05.2023 (порушено строк реєстрації на 4 дні); № 25 від 28.04.2023 зареєстрована 22.05.2023 (порушено строк реєстрації на 4 дні); № 12 від 09.05.2023 зареєстрована 22.06.2023 (порушено строк реєстрації на 17 днів); № 72 від 28.07.2023 зареєстрована 01.09.2023 (порушено строк реєстрації на 14 днів); № 68 від 22.08.2023 зареєстрована 20.10.2023 (порушено строк реєстрації на 32 дні); № 58 від 12.09.2023 зареєстрована 12.10.2023 (порушено строк реєстрації на 7 днів); № 59 від 13.09.2023 зареєстрована 16.10.2023 (порушено строк реєстрації на 11 днів).
Слід зазначити, що строки для реєстрації податкових накладних визначені пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України та до 08 лютого 2023 року такі були незмінними.
Проте, у зв`язку з прийняттям Законом України від 12 січня 2023 року № 2876-IX «Про внесення змін до розділу XX «Прикінцеві положення» Податкового кодексу України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування» (Закон №2876-IX), який набрав чинності 08 лютого 2023 року, підрозділ 2 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України був доповнений пунктами 89 та 90, якими на період дії воєнного стану збільшені строки реєстрації в ЄРПН податкових накладних/розрахунків коригування та зменшені розміри штрафних санкцій за їх порушення.
Зокрема відповідно до пункту 89 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України, тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється з урахуванням таких граничних строків: для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до 5 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 18 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.
У свою чергу, пунктом 90 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України визначено, що тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, штраф за порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого для пункту 89 цього розділу для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлюється у розмірі: 2 відсотки суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів; 5 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів; 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів; 15 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів; 25 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.
Відтак, збільшений строк на реєстрацію податкових накладних та зменшений розмір штрафних санкцій може бути застосований лише щодо податкових накладних, складених та зареєстрованих несвоєчасно після набрання чинності Законом № 2876-IX або до накладних, строк реєстрації яких не скінчився станом на день набрання чинності цим Законом (08 лютого 2023 року), тобто до податкових накладних, складених з 16.01.2023.
Враховуючи викладене, на податкові накладні, складені позивачем у період з 23.01.2023 по 13.09.2023 розповсюджуються положення пунктів 89, 90 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України, як щодо збільшених строків реєстрації в ЄРПН податкових накладних, так і зменшених розмірів штрафних санкцій за їх порушення.
Так, Законом України від 12.01.2023 № 2876-ІХ, який набрав чинності 08.02.2023, зменшено відсоткові розміри ставок штрафу за порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.
З розрахунку штрафу за порушення позивачем строків реєстрації податкових накладних судом встановлено, що відповідачем були застосовані положення вищевказаного закону та застосовано до позивача штраф у зменшеному розмірі (2 %, 5 %, 10% 15 %) за несвоєчасну реєстрацію податкової накладної, виписаних позивачем у період з 23.01.2023 по 13.09.2023.
Суд наголошує, що особливістю операцій із реєстрації податкових накладних є їх тривалість у часі, а тому у даному випадку необхідно враховувати плинність та змінюваність законодавства, адже відправною точкою для притягнення до відповідальність платників податків за порушення пункту 201.10 статті 201 ПК України є саме дата здійснення реєстрації податкових накладних, а не дата їх складання. При здійсненні правозастосування суд має комплексно та системно застосовувати законодавство, враховуючи при цьому мету (ціль) та завдання того чи іншого нормативно-правового акту.
Підсумовуючи наведене вище, слід прийти до висновку, що ТОВ "НВК ТЕХНОЛОГІЇ ПІДЙОМУ" порушило терміни реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, за що підлягало притягненню до фінансової відповідальності відповідно до положень пункту 120-1.1 статті 120-1 ПК України та п. 90 підрозділу 2 розділу ХХ "Перехідні положення" Податкового кодексу України.
Суд зазначає, що аналогічні висновки щодо застосування штрафних санкцій за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних викладені в постановах Верховного Суду від 30 січня 2024 року по справі №280/4484/23 та від 12 березня 2024 року по справі № 160/13661/23, від 12 квітня 2024 року у справі № 620/9720/23 та 16 квітня 2024 року у справі № 460/21543/23, які, відповідно до частини 5 статті 242 КАС України, враховується судом при розгляді даної справи.
Так, судом не встановлено будь-яких порушень з боку контролюючого органу при розрахунку штрафних санкцій за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних.
Щодо доводів позивача про те, що ОСОБА_2 не уповноважений на прийняття за результатами камеральної перевірки податкового повідомлення рішення на підставі п. 89 та п. 90 підрозділу 2 розділу ХХ ПК України, суд зазначає наступне.
Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 15.04.2024 витребувано в Головного управління ДПС у Харківській області, зокрема, докази повноважень особи, яка підписала оскаржуване податкове повідомлення-рішення від 07.12.2023 №0/39240/0412.
Відповідач разом з відзивом на позовну заяву надав до суду копію наказу «Про делегування повноважень» Державної податкової служби України Головного управління ДПС у Харківській області № 35 від 16.01.2023, з якого вбачається, зокрема, що ОСОБА_1 , начальника Харківського відділу податків і зборів з юридичних осіб управління оподаткування юридичних осіб, уповноважено на прийняття за результатами камеральних перевірок податкових повідомлень-рішень про визначення штрафних (фінансових) санкцій на підставі пункт 54.3 статті 54 ПКУ, пункт 86.8 статті 86 ПКУ, пункт 120.1 та 120.2 статті 120 ПКУ, пункт 1201.1 статті 120.1 ПКУ, стаття 123 ПКУ, стаття 124 ПКУ. Отже, ОСОБА_3 делеговано повноваження щодо прийняття податкових повідомлень-рішень про застосування штрафних санкцій за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних.
Тобто, оскаржуване податкове повідомлення-рішення, яким позивача було притягнуто до відповідальності за статтею 120-1 розділу ІІ Податкового кодексу України, підписане уповноваженою особою, що підтверджується наданими відповідачем доказами.
Отже, доводи позивача щодо того, що ОСОБА_2 не уповноважений на прийняття за результатами камеральної перевірки оскаржуваного податкового повідомлення не знайшли свого підтвердження під час судового розгляду справи, тому суд відхиляє такі доводи позивача.
Отже, виходячи з наведених вище положень законодавства, суд вважає обґрунтованими висновки акта Головного управління ДПС у Харківській області від 09.11.2023 № 33802/20-40-04-12-02/37632175 камеральної перевірки ТОВ «НВК ТЕХНОЛОГІЇ ПІДЙОМУ» щодо порушення строків реєстрації податкових накладних. Відтак, прийняте на підставі зазначеного акта перевірки податкове повідомлення-рішення від 07.12.2023 № 0/39240/0412 є правомірним.
Інших доводів щодо протиправності оскаржуваного податкового повідомлення-рішення позивачем не наведено.
Судом під час розгляду справи не встановлено протиправності в діях відповідача при розрахунку розмірів штрафних санкцій відносно позивача.
Згідно з ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Частиною 1,2 статті 77 КАС України визначено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Так, позивачем не надано до суду належних доказів щодо неправомірності оскаржуваного податкового повідомлення-рішення або порушення відповідачем процедури прийняття оскаржуваного податкового повідомлення-рішення. Судом таких обставин також не встановлено.
Дослідивши обставини справи та подані сторонами документи, суд дійшов висновку про залишення позовних вимог позивача без задоволення.
Підстави для розподілу судових витрат відсутні.
Керуючись статтями 14, 243-246, 293, 295, 296 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "НВК ТЕХНОЛОГІЇ ПІДЙОМУ" (вул. Бєлгородська, буд. 8, село Руська Лозова, Дергачівський р-н, ЄДРПОУ 37632175) до Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Григорія Сковороди, буд. 46, м. Харків, 61057, ЄДРПОУ 43983495) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення - без задоволення.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя Дмитро ВОЛОШИН
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.06.2024 |
Оприлюднено | 19.06.2024 |
Номер документу | 119780623 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних) |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Волошин Д.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні