Рішення
від 03.06.2024 по справі 580/891/24
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 червня 2024 року справа № 580/891/24

м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Кульчицького С.О.,

за участю: секретаря судового засідання - Глийової В.Г.,

представника позивача - Попова А.В. (за ордером),

представника відповідача - Харченко С.А. (в порядку самопредставництва),

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Райкомунсільгосп" до Головного управління ДПС у Черкаській області про визнання протиправними та зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

До Черкаського окружного адміністративного суду звернулось товариство з обмеженою відповідальністю "Райкомунсільгосп" (далі позивач) з позовом до Головного управління ДПС у Черкаській області (далі відповідач), в якому просить:

- визнати протиправними дії відповідача щодо анулювання реєстрації платником єдиного податку позивача;

- зобов`язати відповідача поновити реєстрацію позивача як платника єдиного податку 3 групи за ставкою 5% з дати виключення, шляхом включення до реєстру платників єдиного податку.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що відповідачем анулювано реєстрацію позивача платником єдиного податку на підставі заяви про застосування спрощеної системи оподаткування (відмова) від 20.09.2022 № 20578/АП/55 підписаної ОСОБА_1 . Позивач не погоджується з такими діями відповідача з огляду на те, що за результатами проведених Загальних зборів учасників ТОВ «Райкомунсільгосп», оформленого протоколом № 1 від 24.11.2020, задоволено заяву ОСОБА_1 про складання повноважень директора, покладено виконання повноважень директора Товариства на ОСОБА_2 та надано повноваження виконавчого органу, в т.ч., але не виключно: організація та управління фінансово - економічною роботою, обліком та звітністю, ведення розрахунково - грошових операцій, сплата обов`язкових платежів та представлення інтересів підприємства перед третіми особами в державних, судових та виконавчих органах. На основі Рішення учасника ТОВ «Райкомунсільгосп» Заболотнього Юрія Івановича від 27.11.2020 № 3-2020: звільнено ОСОБА_1 з посади директора товариства згідно поданої заяви та припинено з 27.11.2020 його повноваження як підписанта ТОВ «Райкомунсільгосп»; призначено з 28.11.2020 директором ТОВ «Райкомунсільгосп» ОСОБА_2 . Відомості про зміну керівника ТОВ «Райкомунсільгосп» внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців 30.11.2020, про що свідчить Виписка від 01.12.2020 за номером 105997690219. Згідно Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань станом на 27.05.2021 засновником та керівником ТОВ «Райкомунсільгосп» є ОСОБА_2 . Таким чином, заява від 20.09.2022 № 20578/АП/55 підписана неуповноваженою особою, оскільки станом на дату її подання ОСОБА_1 не перебував на посаді директора, не був відповідальним за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку та не мав повноважень на вчинення будь-яких дій від імені ТОВ «Райкомунсільгосп». Відповідач при прийнятті заяви не перевірив та не врахував облікові дані платника податків та дані Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, відповідно до яких з 21.11.2020 директором та особою, уповноваженою представляти інтереси ТОВ «Райкомунсільгосп» є ОСОБА_2 . Незаконні дії відповідача щодо анулювання реєстрації платником єдиного податку та виключення з реєстру платників єдиного податку грунтується на недостовірних фактах та призвели до неможливості здійснення товариством господарської діяльності на спрощеній системі оподаткування. За таких обставин позивач просив позов задовольнити.

Ухвалою Черкаського окружного адміністративного суду від 30.01.2024 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі та призначено підготовче засідання на 27 лютого 2024 року о 09 год 30 хв.

Відповідач позов не визнав, надавши відзив на позовну заяву, де зазначено, що згідно з п.п. 298.2.3 п. 298.2 ст. 298 Податкового кодексу України, зокрема, юридичні особи - платники єдиного податку зобов`язані перейти на сплату інших податків і зборів, визначених Кодексом, у таких випадках та в строки, зокрема, у разі наявності податкового боргу у розмірі, що перевищує суму, визначену абзацом третім п. 59.1 ст. 59 Кодексу, на кожне перше число місяця протягом двох послідовних кварталів - в останній день другого із двох послідовних кварталів. TOB «Райсількомунгосп» мало податковий борг на кожне перше число місяця протягом двох послідовних кварталів з Єдиного податку з юридичних осіб у сумі 40 213,43 грн. Тобто, відповідно до вимог абзацу 8 підпункту 298.2.3 пункту 298.2 статті 298 Кодексу у разі наявності у платника єдиного податку третьої групи (його представництв, філії, відділень та інших відокремлених підрозділів) податкового боргу з єдиного податку та/або інших податків і зборів на кожне перше число місяця протягом двох послідовних кварталів, обов`язком платника є самостійна відмова від спрощеної системи оподаткування. Анулювання реєстрації платником єдиного податку ТОВ «Райкомунсільгосп» відбулося з 01.10.2022 на підставі заяви про застосування спрощеної системи оподаткування (відмова) від 20.09.2022 року № 20578/АП/55, яку було подано нарочно до Корсунь-Шевченківської державної податкової інспекції. Товариством з обмеженою відповідальністю «Райкомунсільгосп» подавалась до контролюючого органу заява за формою № 1-ОПП за № 1312/з від 28.03.2006 - керівник та головний бухгалтер ОСОБА_1 . Проте, згідно з даними в заяві не було зазначено вищезазначеного бухгалтера. Зміни до реєстраційних даних ТОВ «Райкомунсільгосп» в частині посадових осіб були внесені згідно відомостей з єдиного державного реєстру «внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов`язані зі змінами в установчих документах» від 30.11.2020 - керівник ОСОБА_2 . Податкова звітність ТОВ «Райкомунсільгосп» подавалась до Корсунь- Шевченківської ДПІ за підписом керівника та головного бухгалтера ОСОБА_1 . З огляду на зазначене, відповідач діяв відповідно до чинного законодавства України та в межах покладених повноважень, а тому ознаки протиправності в діях відповідача відсутні.

Усною ухвалою суду від 27.02.2024, що занесена до протоколу судового засідання, оголошено перерву у підготовчому судовому засіданні до 09:30 12.03.2024.

04.03.2024 вх. № 11389/24 від позивача до суду надійшла відповідь на відзив, де зазначено, що посилання відповідача на те, що податкова звітність ТОВ «Райкомунсільгосп» подавалась до Корсунь - Шевченківської ДПІ за підписом керівника та головного бухгалтера ОСОБА_1 не обґрунтоване та не може бути належним доказом у справі, оскільки з 30.11.2020 ОСОБА_1 не перебував у трудових відносинах з позивачем та не мав права вчиняти будь-яких дій від імені товариства. Не спростовується відповідачем і той факт, що при прийнятті заяви про застосування спрощеної системи оподаткування (відмова) від 20.09.2022 року № 20578/АП/55 не перевірено та не враховано облікові дані ТОВ «Райкомунсільгосп» та дані Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, відповідно до яких з 30.11.2020 директором та особою, уповноваженою представляти інтереси товариства є ОСОБА_2 . Надана до відзиву копія заяви про застосування спрощеної системи оподаткування (відмова) від 20.09.2022 № 20578/АП/55 взагалі не містить підпису суб`єкта господарювання/уповноваженої особи ТОВ «Райкомунсільгосп». Незрозумілою залишається обставина, яким чином та на підставі яких даних/документів відповідач визначив ОСОБА_1 відповідальною особою за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку (бухгалтером) в період з 28.03.2006 (дата подання заяви за ф. № 1-ОПП) до 27.11.2020 (дата звільнення з посади директора), уповноваженим вчиняти будь-які дії від імені ТОВ «Райкомунсільгосп» після 30.11.2020. Позивач самостійно не відмовлявся від спрощеної системи оподаткування, а контролюючим органом не вживались, передбачені пунктом 299.11 ст. 299 ПК України заходи щодо проведення перевірки порушень платником єдиного податку, встановлених Главою 1 Розділу XIV цього Кодексу. Таким чином, відповідачем не спростовані доводи, зазначені позивачем в адміністративному позові та протиправні дії щодо анулювання реєстрації платником єдиного податку, виключення з реєстру платників єдиного податку.

Усною ухвалою від 12.03.2024, що занесена до протоколу судового засідання, оголошено перерву у підготовчому судовому засіданні до 11:30 26.03.2024.

26 березня 2024 року о 11 год 30 хв здійснення фіксування судового засідання в адміністративній справі № 580/891/24 за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Райкомунсільгосп" до Головного управління ДПС у Черкаській області про визнання протиправними та зобов`язання вчинити певні дії, не відбулось у зв`язку із знеструмленням електромережі Черкаського окружного адміністративного суду за адресою: бул. Шевченка, буд. 117 в м. Черкаси.

Усною ухвалою від 04.04.2024, що занесена до протоколу судового засідання, продовжено строк підготовчого провадження на 30 днів та оголошено перерву у підготовчому судовому засіданні до 10:15 16.04.2024.

Усною ухвалою від 16.04.2024, що занесена до протоколу судового засідання, закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 10:30 22.04.2024.

Усною ухвалою від 22.04.2024, що занесена до протоколу судового засідання, оголошено перерву у судовому засіданні з розгляду справи по суті до 09:30 01.05.2024.

Усною ухвалою від 01.05.2024, що занесена до протоколу судового засідання, оголошено перерву у судовому засіданні з розгляду справи по суті до 10:30 03.06.2024.

31.05.2024 вх. № 27251/24 від позивача до суду надійшли додаткові пояснення, де зазначено, що відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, станом на 20.09.2022 (дата подання заяви), засновником (учасником), бенефіціаром та керівником (директором) товариства є ОСОБА_2 . У вересні 2022, зокрема 20.09.2022, ОСОБА_2 перебував на роботі; у відпустці, відрядженні, лікарняному - не перебував. Також зазначено, що повноваження ОСОБА_2 , як керівника, третім особам не передавались. Трудові відносини між ОСОБА_1 та товариством припинені з 30.11.2020, з моменту його звільнення. На час розгляду справи ОСОБА_1 не перебуває у трудових відносинах з товариством, перебуває на пенсії.

У судовому засіданні 03.06.2024 проголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Розглянувши подані документи і матеріали, повно, всебічно та об`єктивно дослідивши надані у справі докази, надавши їм юридичну оцінку, суд дійшов до такого висновку.

Судом встановлено, що товариство з обмеженою відповідальністю «Райкомунсільгосп» зареєстроване як юридична особа 06.03.2006, про що внесено запис до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за № 1 009 102 0000 000285 та перебуває на обліку в Корсунь-Шевченківській ДПІ Головного управління ДПС у Черкаській області.

Відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань ТОВ «Райкомунсільгосп» основним видом діяльності є: КВЕД 47.20 Будівництво житлових та нежитлових будівель.

Відповідно до Свідоцтва платника єдиного податку від 21.05.2012 Серії НОМЕР_1 ТОВ «Райкомунсільгосп» зареєстровано як платник єдиного податку 4 групи зі ставкою 5%. З 01.01.2016 ТОВ «Райкомунсільгосп» перейшов на 3 групу платника єдиного податку зі ставкою 5%.

Відповідачем анулювано реєстрацію позивача платником єдиного податку на підставі заяви про застосування спрощеної системи оподаткування (відмова) від 20.09.2022 № 20578/АП/55 підписаної ОСОБА_1

Про анулювання реєстрації платником єдиного податку позивачу стало відомо 05.01.2023 з відповіді відповідача № 22907/6/23-00-04-07-04 на адвокатський запит від 15.12.2023 № 15/12, до якої додано копію заяви про відмову від застосування спрощеної системи оподаткування.

Позивач вважає дії відповідача протиправними та такими, що порушують статті 66, 298, 299 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VІ та положення Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 29.12.2011 № 1562/20300, а тому звернувся до суду з даним позовом.

Вирішуючи спір по суті, суд зазначає, що відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтею 92 Конституції України визначено, що виключно законами України встановлюються, зокрема, система оподаткування, податки і збори.

Відносини, які виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюється Податковим кодексом України від 02.12.2010 № 2755-VI (далі ПК України).

Відповідно до приписів пунктів 291.2, 291.3 статті 291 ПК України спрощена система оподаткування, обліку та звітності - особливий механізм справляння податків і зборів, що встановлює заміну сплати окремих податків і зборів, встановлених пунктом 297.1 статті 297 цього Кодексу, на сплату єдиного податку в порядку та на умовах, визначених цією главою, з одночасним веденням спрощеного обліку та звітності. Юридична особа чи фізична особа-підприємець може самостійно обрати спрощену систему оподаткування, якщо така особа відповідає вимогам, встановленим цією главою, та реєструється платником єдиного податку в порядку, визначеному цією главою.

Порядок реєстрації та анулювання реєстрації платників єдиного податку визначений статтею 299 ПК України, відповідно до п. 299.1 якого реєстрація суб`єкта господарювання як платника єдиного податку здійснюється шляхом внесення відповідних записів до реєстру платників єдиного податку.

Відповідно до пункту 299.2 статті 299 ПК України центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, веде реєстр платників єдиного податку, в якому міститься інформація про осіб, зареєстрованих платниками єдиного податку.

Пунктом 299.10. ст. 299 ПК України визначено, що реєстрація платником єдиного податку є безстроковою та може бути анульована шляхом виключення з реєстру платників єдиного податку за рішенням контролюючого органу у разі:

1) подання платником податку заяви щодо відмови від застосування спрощеної системи оподаткування у зв`язку з переходом на сплату інших податків і зборів, визначених цим Кодексом, - в останній день календарного кварталу, в якому подано таку заяву;

2) припинення юридичної особи (крім перетворення) або припинення підприємницької діяльності фізичною особою - підприємцем відповідно до закону - в день отримання відповідним контролюючим органом від державного реєстратора повідомлення про проведення державної реєстрації такого припинення;

3) у випадках, визначених підпунктом 298.2.3 пункту 298.2 та підпунктом 298.8.6 пункту 298.8 статті 298 цього Кодексу;

4) якщо у податковому (звітному) році частка сільськогосподарського товаровиробництва юридичної особи платника єдиного податку четвертої групи становить менш як 75 відсотків;

5) якщо платником єдиного податку четвертої групи не подано податкову звітність, передбачену підпунктом 295.9.1 пункту 295.9 статті 295 та підпунктом 298.8.1 пункту 298.8 статті 298 цього Кодексу;

6) набуття платником податку статусу резидента Дія Сіті - в останній день календарного кварталу, в якому платник податку набув статус резидента Дія Сіті;

7) втрати платником єдиного податку третьої групи статусу електронного резидента (е-резидента);

8) наявність щодо платника податку рішення про застосування спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій), прийнятого у порядку, встановленому Законом України "Про санкції": щодо платників першої і другої груп - в останній день місяця, у якому прийнято таке рішення; щодо платників третьої і четвертої груп - в останній день кварталу, у якому прийнято таке рішення.

Згідно з пп. 298.2.1 ПК України для відмови від спрощеної системи оподаткування суб`єкт господарювання не пізніше ніж за 10 календарних днів до початку нового календарного кварталу (року) подає до контролюючого органу заяву.

При добровільній відмові від спрощеної системи оподаткування у зв`язку з переходом на загальну систему оподаткування остання починає застосовуватися з першого числа місяця, що настає за податковим (звітним) кварталом, в якому подано до контролюючого органу заяву про відмову від спрощеної системи (пп. 298.2.2 ПК України).

Відповідно до вимог абзацу 8 підпункту 298.2.3 пункту 298.2 статті 298 Кодексу у разі наявності у платника єдиного податку третьої групи (його представництв, філії, відділень та інших відокремлених підрозділів) податкового боргу з єдиного податку та/або інших податків і зборів на кожне перше число місяця протягом двох послідовних кварталів, обов`язком платника є самостійна відмова від спрощеної системи оподаткування.

Якщо платник єдиного податку третьої групи не виконує обов`язок щодо самостійного переходу на сплату інших податків і зборів контролюючий орган має право анулювати реєстрацію платником єдиного податку шляхом виключення з реєстру платників єдиного податку на підставі підпункту 3 пункту 299.10 статті 299 Кодексу.

Пунктом 299.11 ст. 299 ПК України визначено, що у разі виявлення відповідним контролюючим органом під час проведення перевірок порушень платником єдиного податку першої - третьої груп вимог, встановлених цією главою, анулювання реєстрації платника єдиного податку першої - третьої груп проводиться за рішенням такого органу, прийнятим на підставі акта перевірки, з першого числа місяця, наступного за кварталом, в якому допущено порушення.

Аналіз наведених вище норм свідчить про те, що реєстрація платником єдиного податку є безстроковою та може бути анульована шляхом виключення з реєстру платників єдиного податку за рішенням контролюючого органу у встановлених законом випадках. При цьому, прийняття контролюючим органом рішення про анулювання реєстрації платника єдиного податку можливе лише на підставі проведеної перевірки відповідного платника податку і на встановлених під час такої перевірки порушень, відповідно до яких платник податків не може перебувати на спрощеній системі оподаткування, бути платником єдиного податку.

Аналогічна правова позиція викладена у постановах Верховного Суду від 06.02.2018 у справі № 816/543/17, від 16.04.2018 у справі № 808/657/16, від 19.04.2019 у справі № 822/2037/18.

Як встановлено судом, відповідачем анулювано реєстрацію позивача платником єдиного податку на підставі заяви про застосування спрощеної системи оподаткування (відмова) від 20.09.2022 № 20578/АП/55, підписаної ОСОБА_1 .

Водночас, позивач заперечує проти факту самостійної відмови від спрощеної системи оподаткування, оскільки трудові відносини між ОСОБА_1 та товариством припинені з 30.11.2020, з моменту його звільнення, а заява подана 20.09.2022.

Позивач зазначає, що відповідачем під час прийняття заяви про застосування спрощеної системи оподаткування (відмова) від 20.09.2022 № 20578/АП/55 не перевірено та не враховано облікові дані ТОВ «Райкомунсільгосп» та дані Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, відповідно до яких з 30.11.2020 директором та особою, уповноваженою представляти інтереси товариства є ОСОБА_2 .

Відповідачем зазначено, що заяву про застосування спрощеної системи оподаткування (відмова) від 20.09.2022 № 20578/АП/55 було подано нарочно до Корсунь-Шевченківської державної податкової інспекції, однак надана до відзиву копія вищевказаної заяви взагалі не містить як підпису суб`єкта господарювання/уповноваженої особи ТОВ «Райкомунсільгосп» так і підпису ОСОБА_1 .

Щодо повноважень ОСОБА_1 , як директора та головного бухгалтера товариства до 30.11.2020, в частині поданої заяви про застосування спрощеної системи оподаткування (відмова) від 20.09.2022 № 20578/АП/55, суд зазначає наступне.

Державна реєстрація юридичних осіб здійснюється відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" від 15.05.2003 № 755-IV (далі - Закон № 755) шляхом включення відомостей до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (далі - Єдиний державний реєстр).

Згідно із статтею 9 Закону № 755 в Єдиному державному реєстрі містяться відомості про юридичну особу, зокрема, відомості про керівника юридичної особи та про інших осіб (за наявності), які можуть вчиняти дії від імені юридичної особи, у тому числі підписувати договори, подавати документи для державної реєстрації тощо.

Державна реєстрація та інші реєстраційні дії, відповідно до статті 25 Закону № 755, проводяться на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації та судових рішень, що набрали законної сили і тягнуть за собою зміну відомостей в Єдиному державному реєстрі.

Відповідно до статті 66 ПК України підставами для внесення змін до облікових даних платника податків щодо даних, які вносяться до Єдиного державного реєстру є інформація з Єдиного державного реєстру.

Відомості, які містяться в Єдиному державному реєстрі, контролюючі органи отримують та передають у порядку інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами ДПС.

Крім того, згідно з пунктом 9.2 розділу IX Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 29.12.2011 № 1562/20300 платники податків - юридичні особи та відокремлені підрозділи юридичних осіб зобов`язані подати відомості стосовно осіб, відповідальних за ведення бухгалтерською та/або податкового обліку юридичної особи, відокремлених підрозділів юридичної особи до контролюючого органу, шляхом подання заяви за формою № 1-ОПП з позначкою "Відомості про особу, відповідальну за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку".

Таким чином, зміни щодо керівника юридичної особи та інших осіб, які можуть вчиняти дії від імені юридичної особи вносяться контролюючими органами до Єдиного банку даних юридичних осіб на підставі відомостей з Єдиного державного реєстру, а щодо зміни особи, відповідальної за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку юридичної особи - на підставі заяви за формою № 1-ОПП.

24.12.2005 засновником ОСОБА_2 затверджено Статут TOB «Райкомунсільгосп».

Відповідно до п. 9.7. Статуту від 24.12.2005 виконавчим органом товариства є директор, який обирається загальними зборами. Директор може не бути засновником товариства.

Пунктами 9.10-9.13 Статуту від 24.12.2005 передбачено, що директор діє від імені товариства в межах, встановлених Статутом, має право без довіреності виконувати дії відімені товариства, зобовязаний безпосередньо і через підпорядкованих йому спеціалістів здійснювати поточне керівництво товариством, є повноважним представником під час реалізації повноважень, функцій, обов`язків товариства, передбачених Статутом та іншими нормативними актами.

Відповідно до протоколу Загальних зборів учасників ТОВ «Райкомунсільгосп» № 1 від 27.12.2006 постановлено призначити директором ОСОБА_1 .

Згідно з випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, станом на 12.05.2015, особою, що має право вчиняти дії від імені ТОВ «Райкомунсільгосп» без довіреності є керівник - ОСОБА_1 .

За результатами проведених Загальних зборів учасників ТОВ «Райкомунсільгосп», оформленого протоколом № 1 від 24.11.2020, задоволено заяву ОСОБА_1 про складання повноважень директора, покладено виконання повноважень директора Товариства на ОСОБА_2 та надано повноваження виконавчого органу, в т.ч., але не виключно: організація та управління фінансово - економічною роботою, обліком та звітністю, ведення розрахунково - грошових операцій, сплата обов`язкових платежів та представлення інтересів підприємства перед третіми особами в державних, судових та виконавчих органах.

На основі Рішення учасника ТОВ «Райкомунсільгосп» Заболотнього Юрія Івановича від 27.11.2020 № 3-2020:

- звільнено ОСОБА_1 з посади директора товариства згідно поданої заяви та припинено з 27.11.2020 його повноваження як підписала ТОВ «Райкомунсільгосп»;

- призначено з 28.11.2020 директором ТОВ «Райкомунсільгосп» ОСОБА_2 .

Отже, з 28.11.2020 повноваження директора та головного бухгалтера ТОВ «Райкомунсільгосп» виконує ОСОБА_2 .

Відомості про зміну керівника ТОВ «Райкомунсільгосп» внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців 30.11.2020, про що свідчить Виписка від 01.12.2020 за № 105997690219.

Згідно з даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, станом на 27.05.2021, засновником та керівником ТОВ «Райкомунсільгосп» є ОСОБА_2 .

Рішенням одноособового учасника (засновника) ТОВ «Райкомунсільгосп» від 16.08.2023 № 1-2023 затверджено нову редакцію Статуту товариства (далі - Статут від 16.08.2023).

Відповідно до розділу 6 Статуту від 16.08.2023 органами Товариства є загальні збори учасників - вищий орган Товариства; директор - виконавчий орган Товариства.

Пунктом 11.9 Розділу 11 Статуту від 16.08.2023 передбачено, що виключно директор може діяти від імені Товариства без довіреності, представляти інтереси Товариства перед третіми особами, в тому числі органами державної влади та в суді.

Директор має право першого підпису фінансових та бухгалтерських документів Товариства (п.п. 11.10.16 п. 11.10 Статуту).

Статтею 10 Закону № 755 визначено, що якщо документи та відомості, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, внесені до нього, такі документи та відомості вважаються достовірними і можуть бути використані у спорі з третьою особою.

Таким чином, заяву від 20.09.2022 № 20578/АП/55 підписано та подано неуповноваженою особою, оскільки станом на дату її подання ОСОБА_1 не перебував на посаді директора, не був відповідальним за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку та не мав повноважень на вчинення будь-яких дій від імені ТОВ «Райкомунсільгосп».

Відповідно до роз`яснень Центрального міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків - інформацію про призначення або зміну керівника/тимчасово виконуючого обов`язки керівника юридичних осіб та їх відокремлених підрозділів, зміну місцезнаходження, платники податків зобов`язані подати до державного реєстратора, в порядку, визначеному Законом України від 15.03.2003 № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань». Оновлення облікових даних юридичних осіб у контролюючих органах відбувається на підставі відомостей, отриманих від державного реєстратора (https://cvp.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/666071.html).

Отже, під час прийняття заяви відповідачем не здійснено перевірку та не враховано облікові дані платника податків та дані Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, відповідно до яких з 30.11.2020 директором та особою, уповноваженою представляти інтереси ТОВ «Райкомунсільгосп» є ОСОБА_2 .

До того ж, з відповіді відповідача від 10.01.2024 № 294/6/23-00-12-01-05-3 на адвокатський запит представника позивача від 08.01.2024 № 08/01, вбачається наступне:

« 28.03.2006 TOB «Райкомунсільгосп» (код ЄДРПОУ 34223972) подано до контролюючого органу заяву за ф. № 1-ОПП щодо взяття на податковий облік, в якій зазначено керівник ОСОБА_3 (РНОКПП НОМЕР_2 ).

30.11.2020 з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань надійшли відомості щодо зміни керівника товариства, а саме ОСОБА_2 (РНОКПП НОМЕР_3 )».

Суд наголошує, що надана відповідачем копія заяви за формою № 1-ОПП від 28.03.2006 № 1312/з не містить даних про головного бухгалтера товариства, що не заперечується відповідачем та підтверджено, зокрема у відзиві на позовну заяву.

Суд відхиляє, як необґрунтовані доводи відповідача, що податкова звітність ТОВ «Райкомунсільгосп» подавалась до Корсунь-Шевченківської ДПІ за підписом ОСОБА_1 , а тому заяву про застосування спрощеної системи оподаткування (відмова) від 20.09.2022 № 20578/АП/55, яку було подано нарочно до Корсунь-Шевченківської державної податкової інспекції, прийнято від ОСОБА_1 , як головного бухгалтера ТОВ «Райкомунсільгосп», оскільки з 30.11.2020 ОСОБА_1 не перебуває у трудових відносинах з товариством, а з наданих до матеріалів справи копій податкової звітності позивача чітко вбачається, що до 30.11.2020 звітність подавалась ОСОБА_1 , а вже після зазначеної дати - ОСОБА_2 .

Відзив відповідача не містить заперечень, щодо того, що під час приняття заяви відповідачем не здійснено перевірку та не враховано облікові дані платника податків та дані Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, відповідно до яких з 30.11.2020 директором та особою, уповноваженою представляти інтереси ТОВ «Райкомунсільгосп» є ОСОБА_2 .

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що відповідачем не доведено правомірності своїх дій щодо прийняття заяви про застосування спрощеної системи оподаткування (відмова) від 20.09.2022 № 20578/АП/55 від неуповноваженої особи та як наслідок анулювання реєстрації ТОВ «Райкомунсільгосп» як платника єдиного податку 3 групи за ставкою 5%.

Суд погоджуєтсья з доводами відповідача щодо обов`язку платника податків самостійно відмовитися від спрощеної системи оподаткування у випадку наявності податкового боргу з Єдиного податку з юридичних осіб на кожне перше число місяця протягом двох послідовних кварталів, проте зазначає, що подання відповідної заяви не звільняє відповідача від обов`язку перевірки документів та повноважень особи, якою таку заяву підписано та подано.

До того ж, як зазначено вище, якщо платник єдиного податку третьої групи не виконує обов`язок щодо самостійного переходу на сплату інших податків і зборів контролюючий орган має право анулювати реєстрацію платником єдиного податку шляхом виключення з реєстру платників єдиного податку на підставі підпункту 3 пункту 299.10 статті 299 Кодексу.

Реєстрація платником єдиного податку є безстроковою та може бути анульована шляхом виключення з реєстру платників єдиного податку за рішенням контролюючого органу у встановлених законом випадках. При цьому, прийняття контролюючим органом рішення про анулювання реєстрації платника єдиного податку можливе лише на підставі проведеної перевірки відповідного платника податку і на встановлених під час такої перевірки порушень, відповідно до яких платник податків не може перебувати на спрощеній системі оподаткування, бути платником єдиного податку.

Аналогічна правова позиція викладена у постановах Верховного Суду від 06.02.2018 у справі № 816/543/17, від 16.04.2018 у справі № 808/657/16, від 19.04.2019 у справі № 822/2037/18.

За загальним правилом, що випливає з принципу змагальності, кожна сторона повинна подати докази на підтвердження обставин, на які вона посилається, або на спростування обставин, про які стверджує інша сторона.

Відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

На виконання цих вимог відповідач, як суб`єкт владних повноважень, не надав суду належних і достатніх доказів, які спростовували б твердження позивача, а відтак не довів правомірності своїх дій.

Таким чином, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних в матеріалах справи, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню повністю.

Відповідно до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Позивачем за подання адміністративного позову сплачено судовий збір у сумі 3028 грн, що підтверджується платіжною інструкцією АТ «Ощадбанк» від 24.01.2024 № 18.

Відтак, зважаючи на задоволення позовних вимог, понесені позивачем судові витрати у вигляді сплаченого судового збору у сумі 3 028,00 грн підлягають стягненню на його користь за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень - Головного управління ДПС у Черкаській області.

Керуючись статтями 12, 72-77, 139, 242-243, 245-246, 255 КАС України, суд,

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Визнати протиправними дії Головного управління ДПС у Черкаській області щодо анулювання реєстрації платником єдиного податку товариства з обмеженою відповідальністю "Райкомунсільгосп" за заявою від 20.09.2022.

Зобов`язати Головне управління ДПС у Черкаській області (вул. Хрещатик 235, м. Черкаси, 18002, код ЄДРПОУ 44131663) поновити реєстрацію товариства з обмеженою відповідальністю "Райкомунсільгосп" (вул. Сергія Гондюка 54, м. Корсунь-Шевченківський, Черкаська область, 19402, код ЄДРПОУ 34223972) як платника єдиного податку 3 групи за ставкою 5% з дати виключення, шляхом включення до реєстру платників єдиного податку.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Черкаській області (вул. Хрещатик 235, м. Черкаси, 18002, код ЄДРПОУ 44131663) на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Райкомунсільгосп" (вул. Сергія Гондюка 54, м. Корсунь-Шевченківський, Черкаська область, 19402, код ЄДРПОУ 34223972) судові витрати зі сплати судового збору у сумі 3 028 (три тисячі двадцять вісім) гривень 00 копійок.

Копію рішення направити учасникам справи.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками, якщо таку скаргу не було подано. Апеляційна скарга може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повний текст рішення виготовлено 14.06.2024.

Суддя Сергій КУЛЬЧИЦЬКИЙ

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.06.2024
Оприлюднено19.06.2024
Номер документу119781305
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них

Судовий реєстр по справі —580/891/24

Ухвала від 09.12.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Постанова від 23.10.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Чаку Євген Васильович

Ухвала від 03.10.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Чаку Євген Васильович

Ухвала від 19.09.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Чаку Євген Васильович

Ухвала від 04.09.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Чаку Євген Васильович

Рішення від 03.06.2024

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Сергій КУЛЬЧИЦЬКИЙ

Ухвала від 30.01.2024

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Сергій КУЛЬЧИЦЬКИЙ

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні