Справа № 638/10666/24
Провадження № 1-кс/638/2116/24
УХВАЛА
Іменем України
14 червня 2024 року м. Харків
Дзержинський районний суд м.Харкова у складі:
слідчого судді - ОСОБА_1 ,
при секретарі - ОСОБА_2 ,
розглянувши всудовому засіданніклопотання слідчого СВ Харківського РУП №3 ГУ Національної поліції в Харківській області лейтенанта поліції ОСОБА_3 , погодженого з прокурором Шевченківської окружної прокуратури м. Харкова ОСОБА_4 про тимчасовий доступ до документів, які мають охоронювану законом таємницю в рамках кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12024221200001232 від 11.06.2024 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.364 КК України,-
ВСТАНОВИВ:
Слідчий СВ Харківського РУП №3 ГУ Національної поліції в Харківській області лейтенант поліції ОСОБА_3 звернувся до суду з клопотанням про надання тимчасового доступу до документів, які мають охоронювану законом таємницю, які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 .
Обґрунтовує своє клопотання тим, що відповідно до наказу ІНФОРМАЦІЯ_2 від 06.07.1992 ОСОБА_5 , призначено на посаду начальника ІНФОРМАЦІЯ_3 .
Відповідно до п.4 Положення «Про ІНФОРМАЦІЯ_4 », затвердженого начальником ІНФОРМАЦІЯ_5 12.05.2003 основними завданнями відділу є участь у реалізації державної політики у сфері регулювання земельних відносин; участь у розробленні та здійсненні заходів щодо розвитку ринку земель; організація та ведення державного земельного кадастру відповідно до законодавства; організація і здійснення землеустрою та моніторингу земель; участь у розробленні та виконанні загальнодержавних і регіональних програм у сфері використання та охорони земель, здійснення землеустрою та моніторингу земель, ведення державного земельного кадастру.
Згідно з п.5 Положення, відділ відповідно до покладених на нього завдань: реалізує державну політику та вносить обласному головному управлінню земельних ресурсів пропозиції щодо вдосконалення законодавства з питань регулювання земельних відносин, розпорядження землями державної та комунальної власності, державного контролю за використанням і охороною земель, підвищення родючості ґрунтів та продуктивності земель, здійснення земель, ведення державного земельного кадастру; відповідно до законодавства готує та вносить на розгляд місцевої держадміністрації або органу місцевого самоврядування пропозиції щодо: справляння плати за землю; викуп земельних ділянок для суспільних потреб відповідних територіальних громад; організації і здійснення землеустрою та моніторингу земель; вирішення інших питань відповідно до законодавства; бере участь у виконанні загальнодержавних і регіональних програм у сфері використання і охорони земель, підвищення родючості ґрунтів, здійснення землеустрою та моніторингу земель, ведення державного земельного кадастру, приватизації земельних ділянок; створює умови для раціонального та економічного обґрунтованого використання земель району; вносить обласному головному управлінню земельних ресурсів пропозиції щодо розроблення і здійснення організаційних, економічних, екологічних та інших заходів, спрямованих на раціональне використання земель, їх захист від шкідливого антропогенного впливу, підвищення родючості грунтів та продуктивності земель, забезпечення додержання режиму використання земель природоохоронного, оздоровчого, рекреаційного та історико-культурного призначення; здійснює заходи щодо розвиту ринку земель; організовує розроблення, видачу і збереження бланків державних актів на право власності на земельну ділянку та державних актів на право постійного користування земельною ділянкою; здійснює у складі державного земельного кадастру державну реєстрацію земельних ділянок та вносить до нього відомості щодо об`єктів нерухомого майна, розташованих на земельних ділянках; організовує виконання землевпорядних робіт та реалізацію плану земельно-господарського устрою; здійснює відповідно до законодавства моніторинг земель; бере участь у виборі земельних ділянко під розміщення об`єктів і споруд та вносить місцевій держадміністрації або органу місцевого самоврядування пропозиції щодо погодження місця їх розташування, викупу та вилучення земель, передачі земель у власність; здійснення землеустрою та моніторингу земель, ведення державного земельного кадастру, реєстрація земельних ділянок.
Згідно з п. 10 Положення начальник відділу здійснює керівництво діяльності відділу, несе персональну відповідальність перед начальником обласного головного управління земельних ресурсів за винятком покладених на відділ завдань та функцій. Таким чином, ОСОБА_5 , відповідно до примітки 1. до ст. 364 КК України є службовою особою, яка обіймає посаду в органах державної влади пов`язану з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарчих функцій.
Відповідно до ч. 1 ст. 15 Земельного кодексу України (у редакції на момент вчинення злочину) до повноважень центрального органу виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин у тому числі належить ведення державного земельного кадастру, у тому числі державної реєстрації земельних ділянок, здійснення землеустрою, моніторингу земель і державного контролю за використанням та охороною земель.
Також, згідно ст. 186-1 ЗК України для розгляду питань, пов`язаних з погодженням документації із землеустрою, в районах та містах обласного значення, містах Києві та Севастополі функціонують постійно діючі комісії. До повноважень Комісії належить забезпечення погодження документації із землеустрою відповідними органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування. До складу Комісії, серед інших входять уповноважені представники районного (міського) органу земельних ресурсів. Документація із землеустрою, погоджена Комісією, вважається такою, що погоджена органами, представники яких входять до її складу. Результати роботи Комісії оформлюються висновком, який підписується всіма її членами та скріплюється печатками органів, представники яких входять до її складу. У разі незгоди члена Комісії з погодженням документації із землеустрою він підписує висновок з поміткою "із зауваженнями" та додає до висновку Комісії свій висновок із викладом цих зауважень. Положення про Комісію та порядок її роботи затверджуються Кабінетом Міністрів України.
Підставою відмови у погодженні документації із землеустрою може бути невідповідність її положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів (ч. 7 ст. 186-1 ЗК України).
Відповідно до п. 1 «Типового положення про комісію з розгляду питань, пов`язаних з погодженням документації із землеустрою» затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.12.2009 №1420 Комісія з розгляду питань, пов`язаних з погодженням документації із землеустрою (далі - комісія), є постійно діючим органом, утвореним районною та міською держадміністрацією - у районах і мм. Києві та Севастополі, міською радою - у містах обласного значення.
Пунктом 2 вказаного положення передбачено, що Комісія у своїй діяльності керується Конституцією і законами України, а також указами Президента України а постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції і законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими нормативно-правовими актами та нормативними документами, прийнятими відповідно до законів України, та цим Положенням.
Згідно із п. 3. до повноважень комісії належить надання висновків про погодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або місця розташування об`єкта.
Пунктом 14 визначено, що Головою комісії є представник територіального органу Держземагентства.
Голова комісії забезпечує скликання і проведення засідань комісії, проводить її засідання, звертається в разі потреби до органу, який утворив комісію, з клопотанням про внесення змін до її складу.
Так, 11.04.2007, більш точного часу не встановлено, ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_6 , перебуваючи за місцем проведення засідання за адресою: АДРЕСА_1 , , розглянув проект землеустрою щодо відведення гр. ОСОБА_6 земельної ділянки із земель запасу в приватну власність для ведення особистого селянського господарства на території Черкасько-Лозівської сільської ради за межами населеного пункту Дергачівського району Харківської області.
Згідно проекту вказаній земельній ділянці було присвоєно кадастровий номер: 6322083000:04:002:0082, площа 1,9936 га, мета використання: землі сільськогосподарського призначення (для ведення особистого селянського господарства), землекористувачі за рахунок яких відводиться земельна ділянка: землі запасу сільськогосподарського призначення та землі лісогосподарського призначення державної власності.
Разом з тим, земельна ділянка з кадастровим номером 6322083000:04:002:0082 накладається на землі лісогосподарського призначення кварталу 364 Дергачівського лісництва державного підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_7 », знаходяться у постійному користуванні цього підприємства та фактично відноситься до земель лісогосподарського призначення, у тому числі з урахуванням положень п. 5 розділу VIII «Прикінцевих положень» Лісового кодексу України, п. 1.1 Інструкції про порядок створення і розмноження лісових карт, затвердженої Державним комітетом СРСР по лісовому господарству 11.12.1986. При цьому жодних погоджень щодо вилучення вказаних земельних ділянок із земель лісового фонду підприємством не надавалось.
Крім того, відповідно до вимог ч. 2 ст. 56, ч. 4 ст. 84 ЗК України на землі лісогосподарського призначення розповсюджується особливий порядок їх використання та надання їх у користування або у власність. Зокрема громадянам та юридичним особам за рішенням органів місцевого самоврядування та органів виконавчої влади можуть безоплатно або за плату передаватись у власність виключно замкнені земельні ділянки лісогосподарського призначення загальною площею до 5 гектарів у складі угідь селянських, фермерських та інших господарств. Громадяни і юридичні особи в установленому порядку можуть набувати у власність земельні ділянки деградованих і малопродуктивних угідь для залісення.
Згідно Розпорядження Кабінету Міністрів України «Про деякі питання розпорядження земельними лісовими ділянками» №610-р від 10.04.2008, встановлено заборону на вилучення лісових земельних ділянок, їх передачу у власність та оренду зі зміною цільового призначення.
Крім того, вказаний проект землеустрою розроблений з порушенням вимог ст.ст. 116, 118, 122, 123,124,134, 186 Земельного кодексу України, ст.ст. 22, 23, 24, 25, 29, 30, 34, 50 Закону України «Про землеустрій», Порядку № 677, Порядку № 174 Еталону 1999, п. 8 Порядку розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок.
Незважаючи навказані порушеннявимог законодавства,допущені підчас складаннята оформленняпроекту землеустрою,які носятьочевидний характер, ОСОБА_5 ,маючи достатнійосвітній рівень,життєвий тапрофесійний досвід,будучи фахівцему галузізастосування земельногозаконодавства України,а такожволодіючи професійноюобізнаністю упитаннях наданняу власністьземельних ділянок,реалізовуючи свійзлочинний умиселнаправлений назловживання службовимстановищем з метою одержання неправомірної вигоди для себе використовуючи службове становища, діючи всупереч інтересам служби, разом з невстановленою особою в ході проведення досудового розслідування в інтересах третіх осіб, розглянувши вказаний проект землеустрою, як голова та погодив висновок Комісії з розгляду питань, пов`язаних з погодженням документації із землеустрою №07/0062 від 11.04.2007 згідно із яким земельна ділянка, що відводиться за проектом землеустрою «щодо відведення гр. ОСОБА_6 земельної ділянки із земель запасу в приватну власність для ведення особистого селянського господарства на території Черкасько-Лозівської сільської ради за межами населеного пункту Дергачівського району Харківської області», надається за рахунок земель запасу державної власності, та за цільовим призначенням віднесена до категорії земель сільськогосподарського призначення.
Вказаний висновок №07/0062 від 11.04.2007 по проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та проект землеустрою «щодо відведення гр. ОСОБА_6 земельної ділянки із земель запасу в приватну власність для ведення особистого селянського господарства на території Черкасько-Лозівської сільської ради за межами населеного пункту Дергачівського району Харківської області» стали підставою для винесення розпорядження головою ІНФОРМАЦІЯ_8 від 26.02.2008 №170, яким затверджено вказаний проект землеустрою та передано безоплатно громадянину ОСОБА_6 у власність земельну ділянку загальною площею 1,9936 га із земель запасу державної власності сільськогосподарського призначення (пасовища) площею 1,1962 та 0,7974 га (чагарники) із зміною цільового призначення для ведення особистого селянського господарства на території Черкасько-Лозівської сільської ради за межами населеного пункту Дергачівського району Харківської області. Вказаною особою 18.03.2008 року було отримано державний акт на право власності на земельну ділянку серія: ЯД, номер 028561.
Відповідно до висновку експертів за результатами проведення комплексної судової експертизи з питань землеустрою та оціночно-земельної експертизи №3210/3211 від 29.05.2024, виконаної Національним науковим центром « ІНФОРМАЦІЯ_9 », ринкова вартість земельної ділянки з кадастровим номером 6322083000:04:002:0082, станом на дату відведення у власність гр. ОСОБА_6 , складає 726 620,00 грн., без урахування ПДВ.
Таким чином, наведені протиправні дії начальника ІНФОРМАЦІЯ_3 ОСОБА_5 , призвели до незаконного вилучення з державної власності земель лісогосподарського призначення, які знаходяться у постійному користуванні ДП « ІНФОРМАЦІЯ_7 » 0,7974 га, чим державі та користувачу заподіяно матеріальну шкоду на суму 726 620,00 грн., що згідно з приміткою до ст. 364 КК України є тяжкими наслідками.
З метою встановлення усіх фактичних обставин вчинення кримінального правопорушення, 24.05.2024 надано вимогу в порядку ст. 93 КПК України до ІНФОРМАЦІЯ_10 , з метою отримання оригіналів та завірених належним чином копій документів, а саме:
копію наказу про призначення ОСОБА_5 на посаду начальника ІНФОРМАЦІЯ_11 , копію Про розподіл обов`язків між начальником та заступником начальника ІНФОРМАЦІЯ_12 , копію державного акту на право приватної власності гр. ОСОБА_6 на землю з кадастровим номером 6322083000:04:002:0082, копію форми 6-зем по Дергачівському району за 2007 рік, копію форми 6-зем по Дергачівському району за 2007 рік, копію поземельної книги з кадастровим номером 6322083000:04:002:0082.
Разом з тим, на даний час відповідь надано не було.
На підставі викладеного, в органу досудового розслідування виникла необхідність в тому числі у витребуванні (вилученні), з метою швидкого, повного та неупередженого розслідування в стислі терміни отримати зазначені документи для долучення їх до матеріалів кримінального провадження, у зв`язку із чим орган досудового розслідування просить встановити термін для виконання ухвали слідчого судді 7 днів.
Оригінали вказаних документів перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 , розташованого за адресою: АДРЕСА_2 .
Слідчий у судове засідання не з`явився, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином. До суду надав заяву, в якій просить судове засідання провести без його участі.
Особа, у володінні якої знаходяться речі та документи, до яких планується отримати доступ, сповіщена в установленому законом порядку, представника до суду не направила, причини неприбуття у судове засідання не повідомила.
Відповідно до ч.4ст.163 КПК Українинеприбуття за судовим викликом вказаних осіб без поважних причин або неповідомлення ними про причини неприбуття не є перешкодою для розгляду клопотання.
У зв`язку з неявкою учасників справи відповідно до ч.4ст.107 КПК України, фіксування під час розгляду клопотання слідчим суддею за допомогою технічних засобів не здійснювалось.
Слідчий суддя,вивчивши клопотання, дослідивши додані доклопотання документи,дійшов наступного висновку.
Відповідно до ст.131 КПК України, заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження. Заходами забезпечення кримінального провадження є, зокрема, тимчасовий доступ до речей і документів.
Відповідно до ч.5 ст.132 КПК України, під час розгляду питання про застосування заходів забезпечення кримінального провадження сторони кримінального провадження повинні подати слідчому судді або суду докази обставин, на які вони посилаються.
У відповідності до ст.159 КПК України, тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомлення з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, вилучити їх (здійснити їх виїмку).
Судом встановлено, що інформація, про тимчасовий доступ до якої зазначється в клопотанні, не відноситься до документів, до яких згідно ст.161 КПК України заборнено доступ; також не отримується під час проведення негласних слідчих (розшукових) дій.
Відповідно до ч. 5 ст.163КПК України слідчий суддя постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: 1) перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; 2) самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні; 3) не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.
Відповідно до ч.6 ст.163 КПК України, слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження, крім обставин, передбачених частиною п`ятою цієї статті, доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.
Враховуючи викладені обставини, наведені норми кримінального процесуального закону, перевіривши надані докази, слідчий суддя вважає клопотання дізнавача обґрунтованим та таким, яке необхідне задовольнити, оскільки з доказів, наданих на його обґрунтування вбачається наявність достатніх підстав вважати, що документи до яких дізнавач просить надати тимчасовий доступ мають суттєве значення для встановлення обставин, що підлягають доказуванню у кримінальному провадженні, відомості, які містяться в цих документах, можуть бути використані як докази, а довести на даному етапі досудового розслідування вказані обставини іншими способами неможливо.
Керуючись ст. ст. 131, 132, 159-166, 309 КПК України, суддя,-
ПОСТАНОВИВ:
Клопотання слідчого СВ Харківського РУП №3 ГУ Національної поліції в Харківській області лейтенанта поліції ОСОБА_3 , погодженого з прокурором Шевченківської окружної прокуратури м. Харкова ОСОБА_4 про тимчасовий доступ до документів, які мають охоронювану законом таємницю в рамках кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12024221200001232 від 11.06.2024 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.364 КК України - задовольнити.
Надати слідчому СВ Харківського районного управління поліції №3 ГУНП в Харківській області лейтенанту поліції ОСОБА_3 , заступнику керівника Шевченківської окружної прокуратури міста Харкова ОСОБА_7 , Шевченківської окружної прокуратури міста Харкова ОСОБА_8 , прокурору Шевченківської окружної прокуратури міста Харкова ОСОБА_9 , прокурору Шевченківської окружної прокуратури міста Харкова ОСОБА_10 тимчасовий доступ до речей та документів, а саме: завіреної належним чином копії державного акту на право приватної власності ОСОБА_6 на землю з кадастровимномером 6322083000:04:002:0082,завірену належнимчином копіюположення прокомісію зрозгляду питань,пов`язаних зпогодженням документаціїіз землеустрою,завірену належнимчином копіюпоземельної книгиз кадастровимномером 6322083000:04:002:0082,завірені належнимчином копіїпосадової інструкціїначальника ІНФОРМАЦІЯ_13 від 2006року,завірену належнимчином особовукартку ОСОБА_5 ,завірену належнимчином копіюнаказу пропризначення ОСОБА_11 на посадуначальника ІНФОРМАЦІЯ_3 ,завірену належнимчином копіюнаказу пропризначення ОСОБА_5 начальником ІНФОРМАЦІЯ_14 , завірену належнимчином копіюнаказу прозвільнення ОСОБА_5 на посадуначальника ІНФОРМАЦІЯ_12 ,завірену належнимчином копіюположення про ІНФОРМАЦІЯ_4 від2003року,завірену належнимчином копіюположення про ІНФОРМАЦІЯ_15 від 2007року, завірені належним чином копію про розподіл обов`язків між начальником та заступником начальника ІНФОРМАЦІЯ_12 , які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 , розташованого за адресою: АДРЕСА_2 , з можливістю вилучення їх оригіналів.
Ухвала діє протягом семи днів з дня її постановлення.
Відповідно до ч. 1 ст. 166 КПК України, у разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Дзержинський районний суд м.Харкова |
Дата ухвалення рішення | 14.06.2024 |
Оприлюднено | 20.06.2024 |
Номер документу | 119819596 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Дзержинський районний суд м.Харкова
Щепіхіна В. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні