РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19 червня 2024 року справа № 580/3609/24
м. Черкаси
Черкаський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Паламаря П.Г., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 до Управління з питань реклами виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), комунального підприємства виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) КП Київреклама, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача ОСОБА_2 про скасування наказу,
ВСТАНОВИВ:
Адвокат Плакущий С.В. в інтересах фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ) звернувся до Черкаського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Управління з питань реклами виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (01044, м. Київ, вул. Хрещатик, 36), комунального підприємства виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) КП Київреклама (04070, м. Київ. вул. Боричів узвіз, 8) в якому просить:
-визнати протиправним та скасувати наказ Управління з питань реклами виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) Про демонтаж вивісок від 02 травня 2023 року №430, в частині здійснення демонтажу чотирьох вивісок, зазначених у додатках до вказаного наказу за порядковими номерами - 264, 265, 266, 267, розміщених на фасаді готелю "ЛАЙМ" за адресою: АДРЕСА_2 , які належать ФОП ОСОБА_1 ;
-визнати протиправними дії комунального підприємства виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) КП "КИЇВРЕКЛАМА", які полягають у проведенні 30 листопада 2023 року демонтажу і незаконному вилученню майна, чотирьох інформаційних вивісок з підсвічуванням, з назвою готелю: "ГОТЕЛЬ ЛАЙМ"; "HOTEL LIME"; "HOTEL"; "LIME", що було розміщене на фасаді готелю "ЛАЙМ" за адресою: м. Київ, вул. Печенізька, 16;
-зобов`язати комунальне підприємство виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) "КИЇВРЕКЛАМА" безоплатно повернути демонтоване 30 листопада 2023 року майно, чотири інформаційні вивіски з підсвічуванням, з назвою готелю: "ГОТЕЛЬ ЛАЙМ"; "HOTEL LIME"; "HOTEL"; "LIME", що було розміщене на фасаді готелю "ЛАЙМ", встановити і змонтувати його на попереднє місце розміщення, на фасад готелю "ЛАЙМ" за адресою: м. Київ, вул. Печенізька, 16.
-зобов`язати Управління з питань реклами виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) розглянути повідомлення фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 від 20 жовтня 2023 року, щодо відповідності розміщення вивісок на фасаді готелю "ЛАЙМ", за адресою: м. Київ, вул. Печенізька, 16, вимогам Порядку розміщення вивісок у місті Києві від 20.04.2017 №224/2446.
В обґрунтування позовних вимог зазначено те, що у відповідача відсутні підстави для демонтажу вивісок, зокрема, з підстав їх невідповідності встановленим вимогам. Вказано, що відповідач навмисно, упереджено та протиправно перешкоджає розміщувати чотири інформаційні вивіски позивача з текстом Готель Лайм, призначені інформувати споживача про місце знаходження підприємства та розташовані на фасаді і біля входу в готель, що знаходиться у місті Києві, по вул. Печенізька, буд. 16, оскільки розміщені на фасаді готелю конструкції з найменування підприємства Готель Лайм є саме інформаційними вивісками, а не рекламою.
Управління з питань реклами виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) позов не визнало, надало до суду письмовий відзив, в якому зазначило, що підставою винесення наказу від 02.05.2023 №430 в частині п. 264-267 додатку до наказу були вимоги Управління про усунення виявлених порушень від 10.04.2023 №001977-23, №001978-23, №001980-23, №001979-23, які рішенням Черкаського окружного адміністративного суду від 14.09.2023 по справі №580/2927/23 залишеного без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 23.11.2023 визнані правомірними. Звернуто увагу на те, що відповідно до п. 5.2 Порядку власник (користувач) вивіски, зобов`язаний повідомити Управління про усунення порушення в письмовій формі в термін, визначений вимогою, однак станом на 30.11.2023, позивач не виконав вимог порядку. Щодо посилань позивача на надіслані 20.10.2023 повідомлення про розміщення 4х вивісок, то зазначені посилання є недоречними з огляду на предмет позову, з яким звертається позивач, однак вказано, що повідомлення з ідентичним за своїм наповненням пакетом документів, які вже подавались позивачем 21.02.2023 через портал Управління з питань реклами та за результатами розгляду яких Управління було прийнято наказ від 06.03.2023 №198 про невідповідність розміщення вивісок позивача вимогам Порядку №224/2446. На підставі вищевикладених обставин відповідач вважає, що позов є необґрунтованим та задоволенню не підлягає.
Комунальне підприємство виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) КП Київреклама також до суду подало відзив в якому просило відмовити у задоволенні адміністративного позову. Вказано, що підтримує доводи викладені управлінням у відзиві на позовну заяву та стверджує, що чотири вивіски позивача, які були демонтовані КП «Київреклама» 30.11.2023 року не є новими конструкціями, а є тими самими конструкціями, щодо яких були управлінням винесені вимоги від 10.04.2023 №001977-23, №001978-23, №001980-23, №001979-23 та прийнято наказ про демонтаж від 02.05.2023 №430.
Третьою особою письмових пояснень на позов не подано.
Розглянувши матеріали адміністративної справи, повно, всебічно, об`єктивно дослідивши надані у справі докази, надавши їм юридичну оцінку, суд встановив таке.
Управління з питань реклами виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) наказом від 06.03.2023 №198 прийнято рішення про невідповідність розміщення 4-х вивісок ФОП ОСОБА_1 на фасаді готелю "ЛАЙМ" за адресою: м. Київ, вул. Печенізька, 16 вимогам Порядку розміщення вивісок у місті Києві, затвердженого рішенням Київської міської ради від 20.04.2017 №224/2446.
10.04.2023 Управлінням з питань реклами виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) винесено вимоги про демонтаж №001977-23, №001978-23, №001979-23, №001980-23.
Рішенням Черкаського окружного адміністративного суду від 14.09.2023 у справі №580/2927/23, залишеного без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 23.11.2023 у задоволенні позову щодо визнання протиправними та скасування вимог управління з питань реклами виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) про демонтаж вивісок від 10.04.2023 №001977-23, №001978-23, №001979-23, №001980-23 відмовити повністю.
02.05.2023 Управлінням з питань реклами виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) прийнятий наказ Про демонтаж вивісок №430 щодо здійснення демонтажу Комунальним підприємством виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) КП Київреклама зокрема чотирьох вивісок, зазначених у додатках до вказаного наказу за порядковими номерами - 264, 265, 266, 267, розміщених на фасаді готелю "ЛАЙМ" за адресою: АДРЕСА_2 , які належать ФОП ОСОБА_1 .
Крім того, додатком до наказу визначено підставу для демонтажу п. 5.1.1 Порядку №224/2446 - вимоги про демонтаж №001977-23, №001978-23, №001979-23, №001980-23.
30.11.2023 Комунальним підприємством виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) КП Київреклама здійснено демонтаж вивісок зазначених у додатку з складанням акту про демонтаж та проведеною фотофіксацією.
Не погоджуючись з таким рішенням, позивач звернувся до суду.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд враховує наступне.
Повноваження відповідача у спірних правовідносинах визначаються, зокрема, законами України Про місцеве самоврядування в Україні, Про благоустрій населених пунктів.
Засади рекламної діяльності в Україні визначає Закон України Про рекламу від 3 липня 1996 року № 270/96-ВР (далі - Закон № 270/96-ВР), який регулює відносини, що виникають у процесі виробництва, розповсюдження та споживання реклами.
Відповідно до ст. 1 Закону № 270/96-ВР зовнішня реклама - реклама, що розміщується на спеціальних тимчасових і стаціонарних конструкціях - рекламоносіях, розташованих на відкритій місцевості, а також на зовнішніх поверхнях будинків, споруд, на елементах вуличного обладнання, над проїжджою частиною вулиць і доріг.
Частиною 1 ст. 16 Закону №270/96-ВР передбачено, що розміщення зовнішньої реклами у населених пунктах проводиться на підставі дозволів, що надаються виконавчими органами сільських, селищних, міських рад, а поза межами населених пунктів - на підставі дозволів, що надаються обласними державними адміністраціями, а на території Автономної Республіки Крим - Радою міністрів Автономної Республіки Крим, в порядку, встановленому цими органами на підставі типових правил, що затверджуються Кабінетом Міністрів України.
Статтею 20 Закону України Про благоустрій населених пунктів встановлено, що організацію благоустрою населених пунктів забезпечують місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування відповідно до повноважень, установлених законом. Благоустрій здійснюється в обов`язковому порядку на всій території населеного пункту (села, селища, міста), а також, що рішення місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо благоустрою території певного населеного пункту є обов`язковим для виконання розміщеними на цій території підприємствами, установами, організаціями та громадянами.
Згідно ч. 2 ст. 21 Закону України Про благоустрій населених пунктів вивіска є малою архітектурною формою, елемент декоративного чи іншого оснащення об`єкта благоустрою. Мала архітектурна форма - це елемент декоративного чи іншого оснащення об`єкта благоустрою (інформаційні стенди, дошки, вивіски). Розміщення малих архітектурних форм здійснюється відповідно до цього Закону за рішенням власника об`єкта благоустрою з дотриманням вимог законодавства, норм і правил.
Рішенням Київської міської ради від 20.04.2017 №223/2445 із змінами, внесеними рішенням Київської міської ради від 24.10.2019 №9/7582, затверджено Порядок розміщення вивісок у місті Києві, який регулює відносини, що виникають у зв`язку з розміщенням вивісок у м. Києві, розміщення яких передбачено законодавством України, визначає процедуру розміщення вивісок та регулює правові відносини між органами місцевого самоврядування і фізичними та юридичними особами, що виникають у процесі розташування вивісок на території м. Києва, регламентує загальні вимоги до вивісок, а також порядок контролю за дотриманням вимог цього Порядку (далі - Порядок №223/2445).
Пунктом 1.7.1 Порядку №224/2446 визначено, що вивіска (інформаційна вивіска) - мала архітектурна форма, конструктивний елемент на будинку, будівлі або споруді з інформацією про зареєстроване найменування особи, знаки для товарів і послуг, що належать цій особі або яка має право його використання, вид її діяльності (якщо це не випливає із зареєстрованого найменування особи), час роботи, яка розміщена на зовнішній поверхні фасаду будинку, будівлі або споруди не вище першого поверху, де знаходиться власне чи надане у користування особі приміщення, біля входу у таке приміщення, який не є рекламою. Вивіска не може містити переліку товарів і послуг, меню та іншої інформації, яка не підлягає обов`язковому оприлюдненню відповідно до Закону України Про захист прав споживачів, не може містити закликів до придбання товару або іншої інформації, що призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів та їх інтерес щодо товару.
Згідно з пунктом 1.7.2 Порядку №224/2446 місце розміщення вивіски - зовнішня поверхня фасаду першого поверху будинку, будівлі, споруди, біля входу, де юридична або фізична особа займає приміщення, між віконними отворами першого поверху, а також між віконними отворами першого та другого поверхів дво- чи багатоповерхового будинку, будівлі, споруди при умові, що центральна горизонтальна вісь вивіски знаходиться не вище центральної міжвіконної горизонтальної вісі.
Відповідно до пунктів 3.2 та 3.3 Порядку №224/2446 особа, яка встановила або яка має намір встановити вивіску, її уповноважений (законний) представник, подає до Центру надання адміністративних послуг м. Києва або центру надання адміністративних послуг районної в місті Києві державної адміністрацій за місцем розміщення вивіски повідомлення про розміщення вивіски (далі повідомлення) з доданими до нього документами у двох примірниках. Повідомлення та додатки до нього можуть бути подані в електронному вигляді через веб сторінку Робочого органу.
До повідомлення додаються:
-копія документа, що посвідчує право власності (користування) на приміщення (будівлю, споруду), де розміщено вивіску, завірена заявником належним чином;
-чіткий кольоровий знімок розміром 10 х 15 сантиметрів, що дає можливість визначити прив`язку місця розміщення вивіски (при розміщенні на фасаді будівель та споруд надається фотокартка всього фасаду будівлі з усіма вже розміщеними вивісками) та комп`ютерний макет місця з вивіскою;
-ескіз вивіски, який визначає основні характеристики вивіски: вид (тип) виготовлення вивіски, її габаритні розміри, відстані від місць кріплення на фасаді до зовнішньої поверхні вивіски;
-належним чином завірена копія паспорта фасаду, яким передбачено розміщення вивіски (у разі наявності).
Перелік документів, що додаються до повідомлення, є вичерпним. Відповідальність за достовірність відомостей, зазначених у повідомленні та доданих до нього документах, несе власник вивіски.
Згідно п. 3.6 Порядку №224/2446, робочий орган опрацьовує пакет документів, поданий разом із повідомленням, за результатами чого приймає рішення у вигляді наказу про відповідність/невідповідність розміщення вивіски вимогам цього Порядку.
Робочий орган приймає рішення про відповідність / невідповідність розміщення вивіски вимогам Порядку протягом 10 (десяти) робочих днів з дня одержання заяви та документів.(п. 3.6.1 Порядку №224/2446).
Із матеріалів справи судом встановлено, що повідомлення фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 від 20 жовтня 2023 року щодо відповідності розміщення 4-х вивісок на фасаді готелю "ЛАЙМ", за адресою: АДРЕСА_2 , отримане відповідачем та прийнято наказ №1535 від 14.11.2023 про невідповідність розміщення вивісок вимогам порядку.
За таких обставин, позовна вимога щодо розгляду повідомлення фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 від 20 жовтня 2023 року до задоволення не підлягає, оскільки за результатом розгляду повідомлення прийнято наказ, який не є спірним у даній справі.
Щодо решти вимог в частині демонтажу вивісок суд вказує таке.
Відповідно до положень пунктів 5.1 та 5.2 Порядку №224/2446 демонтаж вивісок здійснюється у разі:
-невідповідності розміщення вивіски вимогам цього Порядку, архітектурним вимогам, державним нормам, стандартам, правилам, санітарним нормам або технічний стан яких створює загрозу життю чи здоров`ю людей та/або заподіяння шкоди третім особам.
-припинення юридичної особи або припинення діяльності фізичної особи підприємця.
Невідповідність чотирьох вивісок Порядку №224/2446 розміщених на фасаді готелю "ЛАЙМ" за адресою: АДРЕСА_2 , узгоджується з рішенням Черкаського окружного адміністративного суду від 14.09.2023 у справі №580/2927/23, залишеного без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 23.11.2023.
Згідно ч. 4 ст. 78 КАС України, обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.
Відповідно до п. 5.3 Порядку №224/2446, вивіски, власники яких не виконали у встановлений строк вимог робочого органу про усунення порушень, та вивіски, передбачені у підпункті 5.1.2 пункту 5.1, вносяться до наказу про демонтаж. Накази про демонтаж вивісок розміщуються на офіційному вебсайті робочого органу.
З огляду на приписи Порядку №224/2446, наказ Управління з питань реклами виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) Про демонтаж вивісок від 02 травня 2023 року №430, в частині здійснення демонтажу чотирьох вивісок, зазначених у додатках до вказаного наказу за порядковими номерами - 264, 265, 266, 267, розміщених на фасаді готелю "ЛАЙМ" за адресою: м. Київ, вул. Печенізька, 16 є правоміний, оскільки винесений на підставі невідповідності розміщення вивісок вимогам Порядку.
При чому, п. 5.4 - 5.6 Порядку №224/2446 встановлено, що демонтаж вивісок проводить або організовує КП "Київреклама" за наказом робочого органу, пропозиції до якого може надавати КП "Київреклама". У разі необхідності під час проведення демонтажу можуть бути присутні власник (його уповноважений представник) вивіски, представники державних органів, міських служб та інших організацій. Демонтаж вивісок оформляється актом (2 примірники), який підписують власник вивіски або його уповноважений представник (у разі їх присутності при демонтажі) та представник КП "Київреклама". До акта додається в обов`язковому порядку фотофіксація місця розміщення вивіски до і після демонтажу. У разі відсутності власника (його уповноваженого представника) вивіски при її демонтажі або відмови від підписання акта демонтажу про це робиться відповідна відмітка на акті.
Згідно матеріалів справи, примусовий демонтаж вивісок проводило КП «Київреклама» на підставі наказу управління №430, демонтаж яких не проведено самостійно.
Для повернення демонтованої вивіски її власнику необхідно звернутись до КП "Київреклама" з заявою про повернення демонтованої вивіски, до якої додаються: -документ, що підтверджує право власності (інше майнове право) на конкретну демонтовану вивіску; -документ, що підтверджує оплату витрат, пов`язаних з демонтажем та зберіганням вивіски.(п. 5.8 Порядку №224/2446)
Відповідно до п. 5.9 5.10 Порядку №224/2446, облік та тимчасове зберігання демонтованих вивісок здійснюється у встановленому порядку КП "Київреклама" протягом дванадцяти місяців з дати демонтажу. Після закінчення встановленого строку зберігання демонтовані вивіски підлягають утилізації, якщо: Власник вивіски не звернувся з відповідною заявою щодо їх повернення відповідно до п. 5.8 Порядку. Власник вивіски не сплатив вартості демонтажу, транспортування та зберігання вивіски або не надав документів, що підтверджують право власності (інше майнове право) на цю вивіску. Власник надав письмову відмову від демонтованої вивіски та документи, що підтверджують право власності (інше майнове право) на цю вивіску.
Отже, дії КП "Київреклама" здійснювалися на підставі положень чинного законодавства, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, з використанням повноважень, а тому позовні вимоги не підлягають в цій частині до задоволення.
Враховуючи вищевикладені обставини, суд дійшов висновку про відмову у задоволенні позову.
Доводи позивача щодо встановлення інших вивісок, які неохоплені вимогами про демонтаж №001977-23, №001978-23, №001979-23, №001980-23 суд не приймає до уваги, з огляду на таке.
Суд врахував повідомлення КП «Київреклама», що під час проведення демонтажу конструкцій проставляється порядковий номер обліку конструкції. Ідентифікаційний номер конструкцій - це порядковий номер обліку конструкцій на спеціальної відведеній території для зберігання демонтованих конструкцій (склад) КП «Київреклама», що наноситься спеціальним маркером на конструкцію співробітниками КП «Київреклама» після здійснення демонтажу та відповідає номеру документу, зазначеному у наказів про демонтаж. Зазначений номер конструкції власник вказує під час подання заяви про повернення демонтованої конструкції зі складу КП «Київреклама».
Із фотофіксації здійсненої 30.11.2023 до проведення демонтажу 4-х вивісок позивача на підставі спірного наказу вбачається, що на конструкції з написом «HOTEL» нанесений білим кольором ідентифікаційний номер 126777С та дата 25.02.2021 (тобто відображений порядковий номер конструкцій та дата попереднього демонтажу).
Аналогічна інформація міститься на конструкції згідно здійсненої фото фіксації 12.08.2022, у день виконання КП «Київреклама» судового рішення по справі №580/1853/21.
Тобто, суд наголошує, що демонтовані вивіски КП «Київреклама» 30.11.2023 року не є новими конструкціями, а є тими самими конструкціями, щодо яких були управлінням винесені вимоги від 10.04.2023 №001977-23, №001978-23, №001980-23, №001979-23 та прийнято наказ про демонтаж від 02.05.2023 №430.
Згідно ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
Підстави для розподілу судових витрат відсутні.
Керуючись статтями 6, 14, 139, 242-245, 255, 295, 370 КАС України, суд,
ВИРІШИВ:
У задоволенні позову відмовити повністю.
Копію рішення направити особам, які беруть участь у справі.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, яка може бути подана безпосередньо до Шостого апеляційного адміністративного суду у строк, встановлений статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Петро ПАЛАМАР
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.06.2024 |
Оприлюднено | 21.06.2024 |
Номер документу | 119846958 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Василенко Ярослав Миколайович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Василенко Ярослав Миколайович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Василенко Ярослав Миколайович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Василенко Ярослав Миколайович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Василенко Ярослав Миколайович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Василенко Ярослав Миколайович
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
Петро ПАЛАМАР
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні