Постанова
від 30.10.2024 по справі 580/3609/24
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУДСправа № 580/3609/24 Головуючий у 1-й інстанції: Паламар П.Г.

Суддя-доповідач: Василенко Я.М.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 жовтня 2024 року м. Київ

Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого Василенка Я.М.,

суддів Ганечко О.М., Кузьменка В.В.,

за участю секретаря Шляги А.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 на рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 19.06.2024 у справі за адміністративним позовом фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 до Управління з питань реклами виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), комунального підприємства виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) КП «Київреклама», третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача - ОСОБА_2 про визнання протиправними дій, про визнання протиправним та скасування наказу в частині, зобов`язання вчинити дії, -

В С Т А Н О В И В:

ФОП ОСОБА_1 звернулася до суду першої інстанції з позовом, в якому просила:

- визнати протиправним та скасувати наказ Управління з питань реклами виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) "Про демонтаж вивісок" від 02 травня 2023 року №430, в частині здійснення демонтажу чотирьох вивісок, зазначених у додатках до вказаного наказу за порядковими номерами - 264, 265, 266, 267, розміщених на фасаді готелю "ЛАЙМ" за адресою: АДРЕСА_1 , які належать ФОП ОСОБА_1 ;

- визнати протиправними дії комунального підприємства виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) КП "КИЇВРЕКЛАМА", які полягають у проведенні 30 листопада 2023 року демонтажу і незаконному вилученню майна, чотирьох інформаційних вивісок з підсвічуванням, з назвою готелю: "ГОТЕЛЬ ЛАЙМ"; "HOTEL LIME"; "HOTEL"; "LIME", що було розміщене на фасаді готелю "ЛАЙМ" за адресою: м. Київ, вул. Печенізька, 16;

- зобов`язати комунальне підприємство виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) "КИЇВРЕКЛАМА" безоплатно повернути демонтоване 30 листопада 2023 року майно, чотири інформаційні вивіски з підсвічуванням, з назвою готелю: "ГОТЕЛЬ ЛАЙМ"; "HOTEL LIME"; "HOTEL"; "LIME", що було розміщене на фасаді готелю "ЛАЙМ", встановити і змонтувати його на попереднє місце розміщення, на фасад готелю "ЛАЙМ" за адресою: м. Київ, вул. Печенізька, 16.

- зобов`язати Управління з питань реклами виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) розглянути повідомлення фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 від 20 жовтня 2023 року, щодо відповідності розміщення вивісок на фасаді готелю "ЛАЙМ", за адресою: м. Київ, вул. Печенізька, 16, вимогам Порядку розміщення вивісок у місті Києві від 20.04.2017 №224/2446.

Рішенням Черкаського окружного адміністративного суду від 19.06.2024 у задоволенні позову відмовлено.

Не погоджуючись з вказаним рішенням ФОП ОСОБА_1 звернулася до Шостого апеляційного адміністративного суду із апеляційною скаргою, в якій просить скасувати оскаржуване рішення, як таке, що прийняте із порушенням норм матеріального і процесуального права, та прийняти нове рішення, яким позов задовольнити.

В судове засідання сторони не з`явились, про день, час та місце розгляду справи повідомлені належним чином, у зв`язку із чим, колегія суддів, на підставі ч. 13 ст. 10, ч. 4 ст. 229, ч. 2 ст. 313 КАС України розглядає справу за їх відсутності без фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступних підстав.

З матеріалів справи вбачається, що Управління з питань реклами виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) наказом від 06.03.2023 №198 прийняло рішення про невідповідність розміщення 4-х вивісок ФОП ОСОБА_1 на фасаді готелю "ЛАЙМ" за адресою: м. Київ, вул. Печенізька, 16 вимогам Порядку розміщення вивісок у місті Києві, затвердженого рішенням Київської міської ради від 20.04.2017 №224/2446.

10.04.2023 Управлінням з питань реклами виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) винесено вимоги про демонтаж №001977-23, №001978-23, №001979-23, №001980-23.

Рішенням Черкаського окружного адміністративного суду від 14.09.2023 у справі № 580/2927/23, залишеного без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 23.11.2023, у задоволенні позову щодо визнання протиправними та скасування вимог управління з питань реклами виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) про демонтаж вивісок від 10.04.2023 №001977-23, №001978-23, №001979-23, №001980-23 відмовлено повністю.

02.05.2023 Управлінням з питань реклами виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) прийнято наказ "Про демонтаж вивісок" №430 щодо здійснення демонтажу комунальним підприємством виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) КП "Київреклама" зокрема чотирьох вивісок, зазначених у додатках до вказаного наказу за порядковими номерами - 264, 265, 266, 267, розміщених на фасаді готелю "ЛАЙМ" за адресою: АДРЕСА_1 , які належать ФОП ОСОБА_1 .

Крім того, додатком до наказу визначено підставу для демонтажу п. 5.1.1 Порядку №224/2446 - вимоги про демонтаж №001977-23, №001978-23, №001979-23, №001980-23.

30.11.2023 комунальним підприємством виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) КП "Київреклама" здійснено демонтаж вивісок зазначених у додатку з складанням акту про демонтаж та проведеною фотофіксацією.

Вважаючи дії комунального підприємства виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) КП «Київреклама» та спірний наказ Управління з питань реклами виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) в частині протиправними, позивач звернулась до суду з даним адміністративним позовом.

Суд першої інстанції мотивував своє рішення тим, що позовні вимоги є необґрунтованими, оскільки позивачем не доведено обставин, на яких вони ґрунтуються.

Апелянт у своїй скарзі зазначає, що оскаржуване рішення прийнято судом першої інстанції з ненаданням належної оцінки нормам чинного законодавства, що призвело до прийняття невірного рішення, судом порушено правильність застосування норм матеріального та процесуального права.

Колегія суддів погоджується з рішенням суду першої інстанції та вважає доводи апелянта безпідставними, враховуючи наступне.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Повноваження відповідача у спірних правовідносинах визначаються, зокрема, законами України "Про місцеве самоврядування в Україні", "Про благоустрій населених пунктів".

Засади рекламної діяльності в Україні визначає Закон України "Про рекламу" від 3 липня 1996 року № 270/96-ВР (далі - Закон № 270/96-ВР), який регулює відносини, що виникають у процесі виробництва, розповсюдження та споживання реклами.

Відповідно до ст. 1 Закону № 270/96-ВР зовнішня реклама - реклама, що розміщується на спеціальних тимчасових і стаціонарних конструкціях - рекламоносіях, розташованих на відкритій місцевості, а також на зовнішніх поверхнях будинків, споруд, на елементах вуличного обладнання, над проїжджою частиною вулиць і доріг.

Частиною 1 ст. 16 Закону №270/96-ВР передбачено, що розміщення зовнішньої реклами у населених пунктах проводиться на підставі дозволів, що надаються виконавчими органами сільських, селищних, міських рад, а поза межами населених пунктів - на підставі дозволів, що надаються обласними державними адміністраціями, а на території Автономної Республіки Крим - Радою міністрів Автономної Республіки Крим, в порядку, встановленому цими органами на підставі типових правил, що затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Статтею 20 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" встановлено, що організацію благоустрою населених пунктів забезпечують місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування відповідно до повноважень, установлених законом. Благоустрій здійснюється в обов`язковому порядку на всій території населеного пункту (села, селища, міста), а також, що рішення місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо благоустрою території певного населеного пункту є обов`язковим для виконання розміщеними на цій території підприємствами, установами, організаціями та громадянами.

Згідно ч. 2 ст. 21 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" вивіска є малою архітектурною формою, елемент декоративного чи іншого оснащення об`єкта благоустрою. Мала архітектурна форма - це елемент декоративного чи іншого оснащення об`єкта благоустрою (інформаційні стенди, дошки, вивіски). Розміщення малих архітектурних форм здійснюється відповідно до цього Закону за рішенням власника об`єкта благоустрою з дотриманням вимог законодавства, норм і правил.

Рішенням Київської міської ради від 20.04.2017 №223/2445 із змінами, внесеними рішенням Київської міської ради від 24.10.2019 №9/7582, затверджено Порядок розміщення вивісок у місті Києві, який регулює відносини, що виникають у зв`язку з розміщенням вивісок у м. Києві, розміщення яких передбачено законодавством України, визначає процедуру розміщення вивісок та регулює правові відносини між органами місцевого самоврядування і фізичними та юридичними особами, що виникають у процесі розташування вивісок на території м. Києва, регламентує загальні вимоги до вивісок, а також порядок контролю за дотриманням вимог цього Порядку (далі - Порядок №223/2445).

Пунктом 1.7.1 Порядку №224/2446 визначено, що вивіска (інформаційна вивіска) - мала архітектурна форма, конструктивний елемент на будинку, будівлі або споруді з інформацією про зареєстроване найменування особи, знаки для товарів і послуг, що належать цій особі або яка має право його використання, вид її діяльності (якщо це не випливає із зареєстрованого найменування особи), час роботи, яка розміщена на зовнішній поверхні фасаду будинку, будівлі або споруди не вище першого поверху, де знаходиться власне чи надане у користування особі приміщення, біля входу у таке приміщення, який не є рекламою. Вивіска не може містити переліку товарів і послуг, меню та іншої інформації, яка не підлягає обов`язковому оприлюдненню відповідно до Закону України "Про захист прав споживачів", не може містити закликів до придбання товару або іншої інформації, що призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів та їх інтерес щодо товару.

Згідно з пунктом 1.7.2 Порядку №224/2446 місце розміщення вивіски - зовнішня поверхня фасаду першого поверху будинку, будівлі, споруди, біля входу, де юридична або фізична особа займає приміщення, між віконними отворами першого поверху, а також між віконними отворами першого та другого поверхів дво- чи багатоповерхового будинку, будівлі, споруди при умові, що центральна горизонтальна вісь вивіски знаходиться не вище центральної міжвіконної горизонтальної вісі.

Відповідно до пунктів 3.2 та 3.3 Порядку №224/2446 особа, яка встановила або яка має намір встановити вивіску, її уповноважений (законний) представник, подає до Центру надання адміністративних послуг м. Києва або центру надання адміністративних послуг районної в місті Києві державної адміністрацій за місцем розміщення вивіски повідомлення про розміщення вивіски (далі - повідомлення) з доданими до нього документами у двох примірниках. Повідомлення та додатки до нього можуть бути подані в електронному вигляді через веб сторінку робочого органу.

До повідомлення додаються:

- копія документа, що посвідчує право власності (користування) на приміщення (будівлю, споруду), де розміщено вивіску, завірена заявником належним чином;

- чіткий кольоровий знімок розміром 10 х 15 сантиметрів, що дає можливість визначити прив`язку місця розміщення вивіски (при розміщенні на фасаді будівель та споруд надається фотокартка всього фасаду будівлі з усіма вже розміщеними вивісками) та комп`ютерний макет місця з вивіскою;

- ескіз вивіски, який визначає основні характеристики вивіски: вид (тип) виготовлення вивіски, її габаритні розміри, відстані від місць кріплення на фасаді до зовнішньої поверхні вивіски;

- належним чином завірена копія паспорта фасаду, яким передбачено розміщення вивіски (у разі наявності).

Перелік документів, що додаються до повідомлення, є вичерпним. Відповідальність за достовірність відомостей, зазначених у повідомленні та доданих до нього документах, несе власник вивіски.

Згідно п. 3.6 Порядку №224/2446, робочий орган опрацьовує пакет документів, поданий разом із повідомленням, за результатами чого приймає рішення у вигляді наказу про відповідність/невідповідність розміщення вивіски вимогам цього Порядку.

Робочий орган приймає рішення про відповідність / невідповідність розміщення вивіски вимогам Порядку протягом 10 (десяти) робочих днів з дня одержання заяви та документів (п. 3.6.1 Порядку №224/2446).

З матеріалів справи вбачається, що повідомлення фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 від 20 жовтня 2023 року щодо відповідності розміщення 4-х вивісок на фасаді готелю "ЛАЙМ", за адресою: АДРЕСА_1 , отримане відповідачем та прийнято наказ №1535 від 14.11.2023 про невідповідність розміщення вивісок вимогам порядку.

За таких обставин, позовна вимога щодо розгляду повідомлення фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 від 20 жовтня 2023 року задоволенню не підлягає, оскільки за результатом розгляду повідомлення прийнято наказ, який не є спірним у даній справі.

Щодо позовних вимог в частині демонтажу вивісок, колегія суддів зазначає таке.

Відповідно до положень пунктів 5.1 та 5.2 Порядку №224/2446 демонтаж вивісок здійснюється у разі:

- невідповідності розміщення вивіски вимогам цього Порядку, архітектурним вимогам, державним нормам, стандартам, правилам, санітарним нормам або технічний стан яких створює загрозу життю чи здоров`ю людей та/або заподіяння шкоди третім особам.

- припинення юридичної особи або припинення діяльності фізичної особи - підприємця.

Невідповідність чотирьох вивісок Порядку №224/2446, розміщених на фасаді готелю "ЛАЙМ" за адресою: АДРЕСА_1 , узгоджується з рішенням Черкаського окружного адміністративного суду від 14.09.2023 у справі №580/2927/23, залишеного без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 23.11.2023.

Згідно ч. 4 ст. 78 КАС України, обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Відповідно до п. 5.3 Порядку №224/2446 вивіски, власники яких не виконали у встановлений строк вимог робочого органу про усунення порушень, та вивіски, передбачені у підпункті 5.1.2 пункту 5.1, вносяться до наказу про демонтаж. Накази про демонтаж вивісок розміщуються на офіційному вебсайті робочого органу.

З огляду на приписи Порядку №224/2446, наказ Управління з питань реклами виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) "Про демонтаж вивісок" від 02 травня 2023 року №430, в частині здійснення демонтажу чотирьох вивісок, зазначених у додатках до вказаного наказу за порядковими номерами - 264, 265, 266, 267, розміщених на фасаді готелю "ЛАЙМ" за адресою: м. Київ, вул. Печенізька, 16 є правомірний, оскільки винесений на підставі невідповідності розміщення вивісок вимогам Порядку.

При цьому, п. 5.4 - 5.6 Порядку №224/2446 встановлено, що демонтаж вивісок проводить або організовує КП "Київреклама" за наказом робочого органу, пропозиції до якого може надавати КП "Київреклама". У разі необхідності під час проведення демонтажу можуть бути присутні власник (його уповноважений представник) вивіски, представники державних органів, міських служб та інших організацій. Демонтаж вивісок оформляється актом (2 примірники), який підписують власник вивіски або його уповноважений представник (у разі їх присутності при демонтажі) та представник КП "Київреклама". До акта додається в обов`язковому порядку фотофіксація місця розміщення вивіски до і після демонтажу. У разі відсутності власника (його уповноваженого представника) вивіски при її демонтажі або відмови від підписання акта демонтажу про це робиться відповідна відмітка на акті.

Згідно матеріалів справи, примусовий демонтаж вивісок проводило КП «Київреклама» на підставі наказу управління №430, демонтаж яких не проведено самостійно.

Для повернення демонтованої вивіски її власнику необхідно звернутись до КП "Київреклама" з заявою про повернення демонтованої вивіски, до якої додаються:

- документ, що підтверджує право власності (інше майнове право) на конкретну демонтовану вивіску;

- документ, що підтверджує оплату витрат, пов`язаних з демонтажем та зберіганням вивіски.(п. 5.8 Порядку №224/2446)

Відповідно до п. 5.9 - 5.10 Порядку №224/2446, облік та тимчасове зберігання демонтованих вивісок здійснюється у встановленому порядку КП "Київреклама" протягом дванадцяти місяців з дати демонтажу. Після закінчення встановленого строку зберігання демонтовані вивіски підлягають утилізації, якщо: Власник вивіски не звернувся з відповідною заявою щодо їх повернення відповідно до п. 5.8 Порядку. Власник вивіски не сплатив вартості демонтажу, транспортування та зберігання вивіски або не надав документів, що підтверджують право власності (інше майнове право) на цю вивіску. Власник надав письмову відмову від демонтованої вивіски та документи, що підтверджують право власності (інше майнове право) на цю вивіску.

Отже, дії КП "Київреклама" здійснювалися на підставі положень чинного законодавства, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, з використанням повноважень, а тому позовні вимоги не підлягають в цій частині задоволенню.

Доводи апелянта щодо встановлення інших вивісок, які неохоплені вимогами про демонтаж №001977-23, №001978-23, №001979-23, №001980-23 колегія суддів не бере до уваги, з огляду на таке.

Ідентифікаційний номер конструкцій - це порядковий номер обліку конструкцій на спеціальної відведеній території для зберігання демонтованих конструкцій (склад) КП «Київреклама», що наноситься спеціальним маркером на конструкцію співробітниками КП «Київреклама» після здійснення демонтажу та відповідає номеру документу, зазначеному у наказі про демонтаж. Зазначений номер конструкції власник вказує під час подання заяви про повернення демонтованої конструкції зі складу КП «Київреклама».

Із фотофіксації здійсненої 30.11.2023 до проведення демонтажу 4-х вивісок позивача на підставі спірного наказу вбачається, що на конструкції з написом «HOTEL» нанесений білим кольором ідентифікаційний номер 126777С та дата 25.02.2021 (тобто відображений порядковий номер конструкцій та дата попереднього демонтажу).

Аналогічна інформація міститься на конструкції згідно здійсненої фотофіксації 12.08.2022, у день виконання КП «Київреклама» судового рішення по справі №580/1853/21.

Тобто, колегія суддів наголошує, що демонтовані вивіски КП «Київреклама» 30.11.2023 року не є новими конструкціями, а є тими самими конструкціями, щодо яких були управлінням винесені вимоги від 10.04.2023 №001977-23, №001978-23, №001980-23, №001979-23 та прийнято наказ про демонтаж від 02.05.2023 №430.

Відтак, установлені фактичні обставини та зроблені судом апеляційної інстанції висновки у повному обсязі спростовують наведені позивачем в апеляційній скарзі доводи.

За вказаних обставин, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції про необґрунтованість позовних вимог.

При цьому, як зазначено у постанові Верховного Суду від 26.06.2018 у справі № 127/3429/16-ц, Європейський суд з прав людини вказав, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (справа «Серявін проти України», §58, рішення від 10.02.2010).

Таким чином, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції ухвалив законне та обґрунтоване рішення, з дотриманням норм матеріального та процесуального права.

Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Апелянт не надав до суду належних доказів, що б підтверджували факт протиправності рішення суду першої інстанції.

Таким чином, колегія суддів вирішила згідно ст. 316 КАС України залишити апеляційну скаргу без задоволення, а рішення суду - без змін, з урахуванням того, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.

Керуючись ст.ст. 229, 243, 244, 250, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 залишити без задоволення, а рішення Черкаського окружного адміністративного суду від 19.06.2024 - без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена до Верховного Суду в порядку та строки, встановлені ст.ст. 328-331 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий: Василенко Я.М.

Судді: Ганечко О.М.

Кузьменко В.В.

Повний текст постанови виготовлений 04.11.2024.

СудШостий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.10.2024
Оприлюднено06.11.2024
Номер документу122778584
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності

Судовий реєстр по справі —580/3609/24

Ухвала від 10.12.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Єзеров А.А.

Постанова від 30.10.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Василенко Ярослав Миколайович

Постанова від 30.10.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Василенко Ярослав Миколайович

Ухвала від 15.10.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Василенко Ярослав Миколайович

Ухвала від 15.10.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Василенко Ярослав Миколайович

Ухвала від 23.08.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Василенко Ярослав Миколайович

Ухвала від 12.08.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Василенко Ярослав Миколайович

Ухвала від 19.06.2024

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Петро ПАЛАМАР

Рішення від 19.06.2024

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Петро ПАЛАМАР

Ухвала від 30.04.2024

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Петро ПАЛАМАР

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні