ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
13 червня 2024 року м. Дніпросправа № 160/28147/23
Головуючий суддя І інстанції - Тулянцева І.В.
Третій апеляційний адміністративний суд
у складі колегії суддів: головуючого - судді Іванова С.М. (доповідач),
суддів: Чередниченка В.Є., Шальєвої В.А.,
розглянувши в порядку письмового провадження в м. Дніпрі апеляційну скаргу Державної податкової служби України на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 02.02.2024 року в адміністративній справі №160/28147/23 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ПРОММАШСЕРВІС» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «ПРОММАШСЕРВІС» звернулось до суду з позовом до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, Державної податкової служби України, в якому просило:
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 44118658) від 28.04.2023 р. №8719575/38361311, від 28.04.2023 р. № 8719576/38361311, від 28.04.2023 р. №8719577/38361311, від 28.04.2023 р. № 8719578/38361311 стосовно відмови у реєстрації податкових накладних ТОВ «ПРОММАШСЕРВІС» (код за ЄДРПОУ 38361311) від 20.02.2023 р. № 5, № 6, № 7 та № 8, відповідно, в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- зобов`язати Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати податкові накладні ТОВ «ПРОММАШСЕРВІС» (код за ЄДРПОУ 38361311) від 20.02.2023 р. № 5, № 6, № 7 та № 8 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою їх направлення до ЄРПН.
Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 02.02.2024 року адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «ПРОММАШСЕРВІС» було задоволено.
Визнано протиправними та скасовано рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області) від 28.04.2023 р. №8719575/38361311, від 28.04.2023 р. № 8719576/38361311, від 28.04.2023 р. №8719577/38361311, від 28.04.2023 р. № 8719578/38361311, щодо відмови у реєстрації податкових накладних ТОВ «ПРОММАШСЕРВІС» від 20.02.2023 р. № 5, № 6, № 7 та № 8, відповідно, в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні № 5, № 6, № 7 та № 8 від 20.02.2023 року, складені ТОВ «ПРОММАШСЕРВІС» датою їх фактичного подання.
Вирішено питання щодо розподілу судових витрат.
Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, Державна податкова служба України, звернулась з апеляційною скаргою, в якій просила скасувати вищезазначене рішення, як незаконне та прийняти нову постанову про відмову в задоволенні адміністративного позову.
Апеляційна скарга обґрунтована тим, що спірні рішення про відмову в реєстрації податкових накладних були прийняті відповідачем з дотриманням приписів чинного законодавства, оскільки позивачем були подані не всі документи, які б підтверджували факт здійснення господарських операцій.
Розгляд справи здійснено в порядку письмового провадження.
Перевіривши матеріали справи, оцінивши доводи апеляційної скарги та правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права в межах доводів останньої, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Як було встановлено судом першої інстанції, згідно Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Товариство з обмеженою відповідальністю «ПРОММАШСЕРВІС» (код ЄДРПОУ 38361311) зареєстровано, як юридична особа 28.09.2012 року про що внесений запис № 1 224 102 0000 055503. На обліку в органах Державної податкової служби перебуває з 02.10.2012 року.
Згідно витягу з Реєстру платників податку на додану вартість №1404674500234 від 16.12.2014р., ТОВ «ПРОММАШСЕРВІС» зареєстрований платником податку на додану вартість.
Основним видом діяльності Товариства з обмеженою відповідальністю «ПРОММАШСЕРВІС» є неспеціалізована оптова торгівля (код КВЕД 46.90); додатковими є: виробництво підіймального та вантажно-розвантажувального устаткування (код КВЕД 28.22), ремонт і технічне обслуговування машин і устаткування промислового призначення (код КВЕД 33.12); установлення та монтаж машин і устаткування (код КВЕД 33.20); будівництво житлових і нежитлових будівель (код КВЕД 41.20); оптова торгівля меблями, килимами й освітлювальним приладдям (код КВЕД 46.47), виробництво інших меблів (код КВЕД 31.09), виробництво матраців (код КВЕД 31.03), виробництво кухонних меблів (код КВЕД 31.02 ), виробництво меблів для офісів і підприємств торгівлі (код КВЕД 31.01), що підтверджується Витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 28.09.2012 року.
Так, між Товариством з обмеженою відповідальністю «ПРОММАШСЕРВІС» («Підрядник») та Товариством з обмеженою відповідальністю «УНДКТІ» ДІНТЕМ» («Замовник») укладено Договір на поставку обладнання та виконання робіт №10/02 від 10.02.2023 року, відповідно до умов якого Підрядник бере на себе зобов`язання за проектною документацією Замовника виконати поставку крана мостового електричного однобалкового опорного, а також здійснити монтаж підкранової естакади в кількості 36 м. пог., з установкою колон в кількості 8 шт., та монтажні та пусконалагоджувальні роботи крана, а Замовник приймає на себе зобов`язання прийняти та оплатити поставлене обладнання та належно виконані роботи Підрядника.
Так, відповідно до видаткових накладних №34, 35, 36, 37 від 20.02.2023 року ТОВ «ПРОММАШСЕРВІС» поставлено товар - Кран мостовий електричний однобалочний опорний Q-3.2 т. L-5.5 м. на загальну суму 529 872,06 грн., в тому числі ПДВ - 88 312,01 грн. Транспортування товару відбулося відповідно до ТТН №1, 2, 3 та 4 від 20.02.2023 року, на умовах визначених Договором перевезення №15 від 17.02.2023 року, укладеному між ТОВ «ПРОММАШСЕРВІС» та ФОП ОСОБА_1 . Товар прийнято замовником без зауважень.
Монтажні та пусконалагоджувальні роботи крана мостового однобалкового опорного здійснено ТОВ «ПРОММАШСЕРВІС», що підтверджується актом надання послуг №26 від 03.07.2023 року на загальну суму 158 900,00 грн. (у т. ч. ПДВ - 26 483, 33 грн.).
Оплата за поставлений Товар частково здійснена замовником 20.02.2023 року, що підтверджується наданою ТОВ «ПРОММАШСЕРВІС» випискою з банку від 01.03.2023 року (призначення платежу: «оплата за кран мостовий електричний однобалочний по договору від 10.02.2023 року №10/02 згідно рахунку від 20.02.2023 року №10, в т.ч. ПДВ 20% - 88 312,01 грн., копія якої наявна в матеріалах справи.
Разом з тим, надано Акт звірки взаємних розрахунків між ТОВ «ПРОММАШСЕРВІС» та ТОВ «УНДКТІ» ДІНТЕМ» за договором №10/02 від 10.02.2023р. за період з 01.02.2023 по 27.09.2023 з якого вбачається, що ТОВ «УНДКТІ» ДІНТЕМ» здійснено оплату 20.02.2023 року чотирма платежами на загальну суму 529 872,06 грн. та штатний розклад ТОВ «ПРОММАШСЕРВІС» з якого вбачається, що станом на 01.01.2023 року на підприємстві працює 12 осіб.
На виконання вимог податкового законодавства ТОВ «ПРОММАШСЕРВІС» на адресу ТОВ «УНДКТІ» ДІНТЕМ» складено податкові накладні від 20.02.2023 р. № 5, № 6, № 7 та № 8 на загальну суму 529 872,06 грн. (в т.ч. ПДВ 88 312,01 грн.) та 20.02.2023 року направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Проте, згідно з отриманими позивачем квитанціями № 1 від 02.03.2023 за реєстраційним номером 9039369562, від 06.03.2023 за реєстраційним номером 9041463005, від 06.03.2023 за реєстраційним номером 9041462797, від 06.03.2023 за реєстраційним номером 9041463055, податкові накладні прийнято, але реєстрацію зупинено відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація податкових накладних від 20.02.2023 р. № 5, № 6, № 7 та № 8 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 8426, дорівнює або перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 «Критеріїв ризиковості здійснення операцій». Додатково повідомлено, що показник "D" = 9.2505%, "Р"=23366.51. Позивачу запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
У зв`язку з чим, позивачем на виконання п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України направлено повідомлення про подання пояснень та копій документів по зупинених податкових накладних від 20.02.2023 р. № 5, № 6, № 7 та № 8 разом з відповідними поясненнями та копіями документів.
Подання позивачем вказаних пояснень з додатками (у кількості 6 додатків) підтверджується повідомленням до контролюючого органу від 25.04.2023 №1.
28.04.2023 року позивачем отримано рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 28.04.2023 року №8719575/38361311, №8719576/38361311, №8719577/38361311, №8719578/38361311 про відмову у реєстрації податкових накладних від 20.02.2023 р. № 5, № 6, № 7 та № 8, з підстав: надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства. Додатково повідомлено, що позивачем порушено порядок складання податкових накладних, а саме: відповідно до банківської виписки - розрахунок здійснено одним платежем, а податкові накладні виписано в кількості 4 шт.
Вважаючи рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 28.04.2023 року №8719575/38361311, №8719576/38361311, №8719577/38361311, №8719578/38361311 про відмову у реєстрації податкових накладних від 20.02.2023 р. № 5, № 6, № 7 та № 8 протиправними, позивач звернувся до суду із даним позовом.
Вирішуючи спір між сторонами та задовольняючи позові вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що оскаржувані рішення від 28.04.2023 року №8719575/38361311, №8719576/38361311, №8719577/38361311, №8719578/38361311, прийняті Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Дніпропетровській області щодо відмови у реєстрації податкових накладних, не відповідають критерію, визначеному ч.2 ст.2 КАС України, та порушують права позивача, як платника податку, а тому з метою повного та ефективного захисту порушеного права останнього, виходячи із наданих суду статтею 245 КАС України повноважень, взаємопов`язані позовні вимоги належить задовольнити шляхом визнання протиправним та скасування спірних рішень.
Суд апеляційної інстанції погоджується з вказаними висновками суду першої інстанції, з огляду на наступне.
Відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів визначений Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, який затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 р. № 1165 (далі Порядок № 1165).
Згідно додатку №3 до Порядку № 1165 затверджено критерії ризиковості здійснення операцій, а саме :
1. Відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.
2. Відсутність (анулювання, зупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право платника податку на виробництво, експорт, імпорт і оптову торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 і 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), стосовно товарів, зазначених платником податку в податковій накладній/розрахунку коригування, поданих для реєстрації в Реєстрі на дату їх складення.
3. Відсутність на дату складення податкової накладної/розрахунку коригування відомостей (актуального запису) в Реєстрі платників акцизного податку з реалізації пального щодо суб`єкта господарювання, який подав для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, у яких зазначено товар (пальне) за кодами згідно з УКТЗЕД відповідно до підпункту 215.3.4 пункту 215.3 статті 215 Кодексу.
4. Складення розрахунку коригування постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, якщо передбачається зміна номенклатури товару/послуги (для товарів за кодами згідно з УКТЗЕД - зміна перших чотирьох цифр кодів, а для послуг за кодами відповідно до Державного класифікатора продукції та послуг - перших двох цифр кодів), за умови відсутності такого/такої товару/послуги, зазначеного/зазначеної в розрахунку коригування, поданому для реєстрації в Реєстрі, у таблиці даних платника податку як товару/послуги, що на постійній основі постачається (надається).
5. Перевищення суми компенсації вартості товару/послуги, зазначеного/зазначеної в розрахунку коригування на зменшення суми податкових зобов`язань, поданому отримувачем такого товару/послуги для реєстрації в Реєстрі, величини залишку, що визначається як різниця обсягу придбання на митній території України з 1 січня 2017 р., зазначеного постачальником у зареєстрованих у Реєстрі податкових накладних/розрахунках коригування, складених на отримувача такого/такої товару/послуги, та обсягу постачання з 1 січня 2017 р., зазначеного отримувачем у зареєстрованих у Реєстрі податкових накладних/розрахунках коригування на постачання такого/такої товару/послуги.
6. Складення розрахунку коригування на зменшення податкових зобов`язань до податкової накладної, складеної та зареєстрованої постачальником товарів/послуг на неплатника податку на додану вартість, та подання для реєстрації в Реєстрі у строк, що перевищує 14 календарних днів з дня складення податкової накладної, зареєстрованої в Реєстрі без порушення граничних строків реєстрації, встановлених Кодексом.
Механізм прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України визначено Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений наказом Міністерства фінансів України 12 грудня 2019 року № 520, зареєстрований в Мінюсті України 13.12.2019р. за №1245/34216 (далі Порядок № 520).
Відповідно до п.2, 3, 4-7, 11 Порядку № 520, прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).
Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу .
У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.
Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:
договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.
Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності ( УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).
Письмові пояснення та копії документів, зазначені у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:
ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;
та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;
та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Пунктом 13 Порядку №520 визначено, що рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.
Як вбачається зі змісту спірних рішень про реєстрацію або відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, в них проставлено позначки у відповідних пунктах стосовно підстав для відмови у реєстрації податкових накладних, а саме в пункті «надання платником копій документів, складених з порушенням законодавства».
В розділі «додаткова інформація» зазначено «порушено порядок складання податкових накладних, а саме відповідно до банківської виписки розрахунок здійснено одним платежем, а податкові накладні виписано в кількості 4 шт.».
З матеріалів справи вбачається, що податкові накладні від 20.02.2023 р. № 5, № 6, № 7 та № 8 на загальну суму 529 872,06 грн. в тому числі ПДВ - 88 312,01 грн., сформовано ТОВ «ПРОММАШСЕРВІС» на дату поставки товару, що підтверджується видатковими накладними та ТТН, що узгоджується з умовами Договору №10/02 від 10.02.2023 року.
Крім того, з матеріалів справи встановлено, що відповідно до видаткових накладних №34, 35, 36, 37 від 20.02.2023 року ТОВ «ПРОММАШСЕРВІС» поставлено товар - Кран мостовий електричний однобалочний опорний Q-3.2 т. L-5.5 м. на загальну суму 529 872,06 грн. в тому числі ПДВ - 88 312,01 грн. Транспортування товару відбулося відповідно до ТТН №1, 2, 3 та 4 від 20.02.2023 року, на умовах визначених Договором перевезення №15 від 17.02.2023 року укладеному між ТОВ «ПРОММАШСЕРВІС» та ФОП ОСОБА_1 . Товар прийнято замовником без зауважень. Монтажні та пусконалагоджувальні роботи крана мостового однобалкового опорного здійснено ТОВ «ПРОММАШСЕРВІС», що підтверджується актом надання послуг №26 від 03.07.2023 року на загальну суму 158 900,00 грн. (у т. ч. ПДВ - 26 483, 33 грн.).
Колегія суддів апеляційного суду зазначає, що в силу приписів ст. 201 Податкового кодексу України для виникнення податкового зобов`язання з ПДВ достатньо настання однієї з подій, а обов`язок продавця виписати і зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну на відповідну суму ПДВ, кореспондує з правом контролюючого органу вимагати у платника ПДВ ту документацію, яка підтверджує настання саме такої події, а не обох подій одночасно. Якщо мова йде про зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку в якості оплати товарів/послуг, що підлягають постачанню, то документами, достатніми для підтвердження такої операції, будуть розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків, а також відповідні договори та рахунки на оплату, що підтверджують наявність правових підстав для зарахування відповідної суми коштів. Відповідно, саме такі документи можуть вважатися необхідною передумовою для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в ЄРПН. Якщо ж мова йде про відвантаження товару, - то документами, достатніми для підтвердження такої операції будуть видаткові накладні.
Судом встановлено, що позивачем подано на розгляд Комісії контролюючого органу Головного управління ДПС у Дніпропетровській області всі необхідні документи щодо господарської операції з ТОВ «УНДКТІ» ДІНТЕМ», на підставі яких сформовано податкові накладні від 20.02.2023 р. № 5, № 6, № 7 та № 8, а саме які підвтерджують факт формування останніх в результаті відвантаження товару, що відповідає приписам ст. 201 Податкового кодексу України.
Крім того, колегія суддів також звертає увагу на те, що у випадку загальної вказівки щодо необхідності подати документи у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної платник податків перебуває у стані правової невизначеності, що позбавляє його можливості надати контролюючому органу необхідний саме в розумінні суб`єкта владних повноважень пакет документів, а для контролюючого органу, відповідно, створюються передумови для можливого прояву негативної дискреції - прийняття необґрунтованого рішення про відмову у реєстрації податкової накладної.
Також, слід зазначити, що приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарських операцій платника податку на предмет їх реальності. Змістовна оцінка господарських операцій може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки платника податків, підстави та порядок проведення якої визначено нормами ПК України.
Відтак, колегія суддів вважає, що доводи апеляційної скарги не спростовують правильності висновків суду першої інстанції і не дають підстав для висновку про помилкове застосування судом першої інстанції норм матеріального або процесуального права, яке призвело б до неправильного вирішення справи.
Відповідно до ст. 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись ст. 243, ст. 308, ст. 311, ст. 315, ст. 316 КАС України суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Державної податкової служби України - залишити без задоволення.
Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 02.02.2024 року в адміністративній справі №160/28147/23 - залишити без змін.
Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення, шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду за наявності підстав, передбачених п. 2 ч. 5 ст. 328 Кодексу адміністративного судочинства України.
Головуючий - суддя С.М. Іванов
суддя В.Є. Чередниченко
суддя В.А. Шальєва
Суд | Третій апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.06.2024 |
Оприлюднено | 21.06.2024 |
Номер документу | 119847616 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них |
Адміністративне
Третій апеляційний адміністративний суд
Іванов С.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні