Ухвала
від 11.06.2024 по справі 905/909/21
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

61022, м. Харків, пр. Науки, 5, тел.:(057) 702-07-99, факс: (057) 702-08-52,

гаряча лінія: (096) 068-16-02, E-mail: inbox@dn.arbitr.gov.ua,

код ЄДРПОУ: 03499901, UA368999980313151206083020649


У Х В А Л А

11.06.2024 Справа № 905/909/21

Господарський суд Донецької області у складі судді Огороднік Д.М., при секретарі судового засідання Марченко А.Є., розглянувши матеріали

заявиГоловного управління ДПС у Донецькій області

про визнання кредиторських вимог у сумі 155678,26 грн

в межах справи №905/909/21

за заявою кредитора Акціонерного товариства "Сенс Банк"

до боржникаПриватного акціонерного товариства "Завод по обробці

кольорових металів"

ліквідатор арбітражний керуючий Огулькова А.М.

пробанкрутство

За участю представників:

від кредитора Акціонерного товариства "Сенс Банк" Атаманенко О.П.;

від кредитора Акціонерного товариства Державний експортно-імпортний банк України не з`явився;

від кредитора Приватного акціонерного товариства Акціонерний комерційний промислово-інвестиційний банк Мальована Т.В.;

від кредитора Товариства з обмеженою відповідальністю Укрспецмет - не з`явились;;

від кредитора Приватного акціонерного товариства Укрпідшипник - не з`явились;

від кредитора ОСОБА_1 - не з`явились;

від кредитора ОСОБА_2 - не з`явились;

від кредитора ОСОБА_3 - не з`явились;

від кредитора Головного управління Державної податкової служби у Донецькій області Сахаров В.В.;

від кредитора ОСОБА_4 - не з`явились;

від кредитора Головного управління Пенсійного фонду України у Донецькій області не з`явились;

від боржника Приватного акціонерного товариства "Завод по обробці кольорових металів" - не з`явились;

ліквідатор: Огулькова А.М.

від Товариства з обмеженою відповідальністю «С.Поінт»: не з`явився.

ВСТАНОВИВ:

Ухвалою Господарського суду Донецької області від 28.07.2021 відкрито провадження у справі про банкрутство; визнано грошові вимоги Акціонерного товариства Альфа-Банк на суму основного боргу у розмірі 135 659 754,92 грн; введено мораторій на задоволення вимог кредиторів Приватного акціонерного товариства "Завод по обробці кольорових металів"; введено процедуру розпорядження майном Приватного акціонерного товариства "Завод по обробці кольорових металів"; призначено розпорядником майна Приватного акціонерного товариства "Завод по обробці кольорових металів" арбітражного керуючого Кіцула Сергія Богдановича.

02.08.2021, за номером 66965 на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України в мережі Інтернет оприлюднено оголошення (повідомлення) про відкриття провадження у справі про банкрутство Приватного акціонерного товариства "Завод по обробці кольорових металів".

Постановою Господарського суду Донецької області від 06.02.2024 визнано банкрутом Приватне акціонерне товариства "Завод по обробці кольорових металів"; відкрито ліквідаційну процедуру; ліквідатором призначено арбітражного керуючого Огулькову Анну Миколаївну.

15.02.2024, за номером 72538 на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України в мережі Інтернет оприлюднено оголошення (повідомлення) про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури Приватного акціонерного товариства "Завод по обробці кольорових металів".

13.05.2024, через підсистему «Електронний суд», надійшла заява Головного управління ДПС у Донецькій області б/н від 10.05.2024 (вх..№3922/24) про визнання грошових вимог до Приватного акціонерного товариства "Завод по обробці кольорових металів" у сумі 155678,26 грн, а саме: 67207,16 грн - основний борг з орендної плати з юридичних осіб; 73022,69 грн - пеня з орендної плати з юридичних осіб та 15448,41 грн - єдиний внесок, нарахований роботодавцями на суми заробітної плати, винагороди за договорами цпх, допомоги по тимчасовій непрацездатності.

Позиція ліквідатора Приватного акціонерного товариства Завод по обробці кольорових металів Огулькової А.М.

03.06.2024, через підсистему Електронний суд, надійшли додаткові пояснення Огулькової А.М. б/н від 01.06.2024 (вх.№07-087/5145/24) про визнання кредиторських вимог Головного управління ДПС у Донецькій області у розмірі 155678,26 грн, а саме: 67207,16 грн (основний борг), 73022,69 грн (пеня) та 15448,41 грн (єдиний внесок, нарахований роботодавцем на суми заробітної плати, винагороди за договорами цпх, допомоги по тимчасовій непрацездатності).

У поясненнях ліквідатор зазначає, що колишній керівник Приватного акціонерного товариства Завод по обробці кольорових металів Чистяков Олександр Вікторович ніяких первинних документів ані ліквідатору, ані попередньому арбітражному керуючому, розпоряднику майна Кіцулу С.Б. не передав, ліквідатор Огулькова А.М. вимушена розглядати подану заяву Головного управління ДПС у Донецькій області, спираючись виключно на інформацію, яка зазначена у даній заяві, а також на додані до неї документи, керуючись чинним законодавством України.

Розглянувши кредиторські вимоги Головного управління ДПС у Донецькій області у справі №905/909/21 ліквідатор визнала заявлені кредиторські вимоги у розмірі 155678,26 грн, а саме: 67207,16 грн (основний борг), 73022,69 грн (пеня) та 15448,41 грн (єдиний внесок, нарахований роботодавцем на суми заробітної плати, винагороди за договорами цпх, допомоги по тимчасовій непрацездатності).

Пояснення Акціонерного товариства Сенс банк

10.06.2024, через підсистему Електронний суд, надійшли додаткові пояснення Акціонерного товариства Сенс Банк б/н від 10.06.2024 (вх.№07-07/5389/24).

З пояснень вбачається, що стосовно заяви з грошовими вимогами Головного управління ДПС в Донецькій області Акціонерне товариство «Сенс Банк» підтримує позицію ліквідатора про визнання грошових вимог.

Хід розгляду заяви та процесуальні дії

Ухвалою суд від 17.05.2024 постановлено: призначити до розгляду заяву Головного управління ДПС у Донецькій області б/н від 10.05.2024 (вх.№3922/24) про визнання кредиторських вимог на 11.06.2024.

У судове засідання 11.06.2024 з розгляду заяви Головного управління ДПС у Донецькій області про визнання кредиторських вимог з`явились: представник Акціонерного товариства "Сенс Банк"; представник Приватного акціонерного товариства Акціонерний комерційний промислово-інвестиційний банк; представник Головного управління Державної податкової служби у Донецькій області та ліквідатор.

Інші учасники справи у судове засідання 11.06.2024 не з`явились, про дату, час і місце проведення судового засідання були повідомлені належним чином.

Фактичні обставини справи та перевірка їх доказами

Згідно відомостей заяви Головного управління ДПС у Донецькій області за Приватним акціонерним товариством Завод по обробці кольорових металів обліковуються наступні податкові зобов`язання:

- за кодом класифікації доходів бюджету 18010600 «Орендна плата з юридичних осiб» по Бахмутській територіальній громаді, Бахмутського району у сумі 140 229,85 грн, а саме: самостійно задекларовані зобов`язання/обов`язковий платіж у сумі 67 207,16 грн згідно податкового розрахунку земельного податку № 9030120268 від 19.02.2021, податкового розрахунку земельного податку № 9030121056 від 19.02.2021, податкового розрахунку земельного податку № 12616448 від 21.02.2022, податкового розрахунку земельного податку № 12614746 від 21.02.2022 та пені у сумі 73 022,69 грн.

- за кодом класифікації доходів бюджету 71010000 «Єдиний внесок, нарахований роботодавцями на суми: заробітної плати, винагороди за договорами цпх, допомоги по тимчасовій непрацездатності» у сумі 15 448,41 грн, а саме: самостійно нараховано згідно: податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платникiв податкiв - фiзичних осiб, i сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску № 9211712461 вiд 29.07.2021 термін сплати 09.08.2021 у сумі 1 822,70 грн; податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платникiв податкiв - фiзичних осiб, i сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску № 9211712461 вiд 29.07.2021 термін сплати 09.08.2021 у сумі 1 822,70 грн; податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платникiв податкiв - фiзичних осiб, i сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску № 9211712461 вiд 29.07.2021 термін сплати 09.08.2021 у сумі 1 822,70 грн.

Матеріали справи містять податкові декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) (оренда) на 2021 та 2022 рік, в яких боржником самостійно задекларовані зобов`язання на загальну суму 206539,12 грн за двома земельними ділянками із зазначенням податкового зобов?язання помісячно за 2021 та 2022 рік, які зареєстровані Головним управління ДПС у Донецькій області 19.02.2021 реєстраційний №9030121056, 19.02.2021 реєстраційний №9030120268, 21.02.2022 реєстраційний №12614746 та 21.02.2022 реєстраційний №12646448.

З Інтегрованих карток платника податку за платежем 18010600 Орендна плата з юридичних осіб за період з 31.01.2021 по 31.12.2022 вбачається, що за боржником обліковується недоїмка у розмірі 40980,00 грн та пеня у розмірі 73022,69 грн, за період з 31.12.2022 по 30.03.2022 за боржником обліковується недоїмка у розмірі 67207,16 грн та заборгованість з пені у розмірі 73022,69 грн.

Боржником самостійно подано податкові розрахунки сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків-фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску на загальну суму 15448,41 грн, які зареєстровані Головним управління ДПС у Донецькій області 29.07.2021 реєстраційний №3211712461, 28.10.2021 реєстраційний №9321981869 та 10.02.2022 реєстраційний №9431434179.

З Інтегрованої картки платника податку за платежем 71010000 Єдиний внесок, нарахований роботодавцями на суми: заробітної плати, винагороди за договорами цпх, допомоги по тимчасовій непрацездатності кредитором відображені нарахування, що були задекларовані боржником у загальному розмірі 15448,41 грн.

Оцінка аргументів учасників справи та мотиви суду

Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади здійснюють свої повноваження у встановлених Конституцією межах і відповідно до законів України.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України.

Відповідно до підпункту 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 Податкового кодексу України контролюючими органами є податкові органи (центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, його територіальні органи) - щодо дотримання законодавства з питань оподаткування (крім випадків, визначених підпунктом 41.1.2 цього пункту), законодавства з питань сплати єдиного внеску, а також щодо дотримання іншого законодавства, контроль за виконанням якого покладено на центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, чи його територіальні органи.

Органами стягнення є виключно контролюючі органи, визначені підпунктом 41.1.1 цього пункту, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці в межах своїх повноважень. Стягнення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску за виконавчими написами нотаріусів не дозволяється (пункт 41.4 статті 41 Податкового кодексу України).

Повноваження і функції контролюючих органів визначаються цим Кодексом, Митним кодексом України та законами України. Розмежування повноважень і функціональних обов`язків контролюючих органів визначається законодавством України (пункт 41.5. статті 41 Податкового кодексу України).

Підпунктом 191.1.45 пункту 191.1 статті 191 Податкового кодексу України передбачено, що контролюючі органи, визначені підпунктом 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 цього Кодексу, виконують такі функції, крім особливостей, передбачених для державних податкових інспекцій статтею 19-3 цього Кодексу зокрема звертаються до суду у випадках, передбачених законодавством.

Підпунктом 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України визначено, що податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.

На підставі п.54.1 ст.54 Податкового кодексу України, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені Податковим кодексом України. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.

Відповідно пункту 56.11 статті 56 Податкового кодексу України не підлягає оскарженню грошове зобов`язання, самостійно визначене платником податків.

Згідно з ст.266 Податкового Кодексу України податок на майно складається, зокрема, з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки; плати за землю.

Відповідно до п.п.266.7.5 п.266.7 ст.266 Податкового Кодексу України №2755-VI від 02 грудня 2010 року платники податку - юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року і не пізніше 20 лютого цього ж року подають контролюючому органу за місцезнаходженням об`єкта/об`єктів оподаткування декларацію за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками поквартально.

Податок сплачується за місцем розташування об`єкта/об`єктів оподаткування і зараховується до відповідного бюджету згідно з положеннями Бюджетного кодексу України (п.п.266.9.1 Податковим кодексом України).

Податкове зобов`язання за звітний рік з податку сплачується юридичними особами - авансовими внесками щокварталу до 30 числа місяця, що наступає за звітним кварталом, які відображаються в річній податковій декларації (п.п.266.10.1 Податковим кодексом України).

Відповідно до ст.269 Податкового кодексу України платниками плати за землю є платники земельного податку: власники земельних ділянок, земельних часток (паїв); землекористувачі, яким відповідно до закону надані у користування земельні ділянки державної та комунальної власності на правах постійного користування; платники орендної плати - землекористувачі (орендарі) земельних ділянок державної та комунальної власності на умовах оренди.

Базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік. Базовий податковий (звітний) рік починається 1 січня і закінчується 31 грудня того ж року (для новостворених підприємств та організацій, а також у зв`язку із набуттям права власності та/або користування на нові земельні ділянки може бути меншим 12 місяців) (ст.285 Податкового кодексу України).

Згідно з ст.286 Податкового кодексу України підставою для нарахування земельного податку є: а) дані державного земельного кадастру; б) дані Державного реєстру речових прав на нерухоме майно; в) дані державних актів, якими посвідчено право власності або право постійного користування земельною ділянкою (державні акти на землю); г) дані сертифікатів на право на земельні частки (паї); ґ) рішення органу місцевого самоврядування про виділення земельних ділянок у натурі (на місцевості) власникам земельних часток (паїв); д) дані інших правовстановлюючих документів, якими посвідчується право власності або право користування земельною ділянкою, право на земельні частки (паї); е) дані Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, визначеного у встановленому Кабінетом Міністрів України порядку.

Платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму плати за землю щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають до відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу. Платник плати за землю має право подавати щомісяця звітну податкову декларацію, що звільняє його від обов`язку подання податкової декларації не пізніше 20 лютого поточного року, протягом 20 календарних днів місяця, що настає за звітним.

Згідно із ст.287 Податкового кодексу України власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою. Податкове зобов`язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця. Податкове зобов`язання з плати за землю, визначене у податковій декларації, у тому числі за нововідведені земельні ділянки, сплачується власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

Таким чином з урахуванням поданих боржником декларацій та відповідно до вищевказаних норм права, земельний податок мав сплачуватися боржником до 30.08.2021, 30.09.2021, 30.11.2021, 30.12.2021, 31.01.2022, 30.03.2022.

Проте, боржником податкові зобов`язання щодо сплати земельного податку за період з липня 2021 по лютий 2022, не виконані, податок не сплачений.

За таких обставин, матеріалами справи повністю підтверджується податковий борг боржника з податку за землю (податок з юридичних осіб) за період з липня 2021 по лютий 2022 у розмірі 67207,16 грн.

Так, відповідно до ст.129 Податкового кодексу України нарахування пені розпочинається при нарахуванні суми податкового зобов`язання, визначеного платником податків або податковим агентом, у тому числі у разі внесення змін до податкової звітності внаслідок самостійного виявлення платником податків помилок відповідно до статті 50 цього Кодексу, - після спливу 90 календарних днів (270 календарних днів у разі здійснення платником податків самостійного коригування відповідно до підпункту 39.5.4 пункту 39.5 статті 39 цього Кодексу), наступних за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов`язання. Нарахування пені закінчується: у день зарахування коштів на відповідний рахунок органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів та/або в інших випадках погашення податкового боргу та/або грошових зобов`язань; у день проведення взаєморозрахунків непогашених зустрічних грошових зобов`язань відповідного бюджету перед таким платником податків; у день запровадження мораторію на задоволення вимог кредиторів (при винесенні відповідної ухвали суду у справі про банкрутство або прийнятті відповідного рішення Національним банком України); при прийнятті рішення щодо скасування або списання суми податкового боргу (його частини). На суми грошового зобов`язання, визначеного підпунктами 129.1.1 та 129.1.2 пункту 129.1 цієї статті (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені), та в інших випадках визначення пені відповідно до вимог цього Кодексу, коли її розмір не встановлений, нараховується пеня за кожний календарний день прострочення сплати грошового зобов`язання, включаючи день погашення, з розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день. Зазначений розмір пені застосовується щодо всіх видів податків, зборів та інших грошових зобов`язань, крім пені, яка нараховується за порушення строку розрахунку у сфері зовнішньоекономічної діяльності, що встановлюється відповідним законодавством.

Згідно з наданих до матеріалів справи відомостей інформаційно-телекомунікаційних систем за Приватним акціонерним товариством Завод по обробці кольорових металів обліковується за платежем 18010600 «Орендна плата з юридичних осіб» пеня у розмірі 73022,69 грн;

Оскільки, які встановлено судом више, боржник не надав доказів виконання основного грошового зобов`язання зі своєчасної оплати податку на землю, то відповідно нарахування кредитором пені відповідає положенням норм чинного законодавства та фактичним обставинам справи.

За таких обставин, кредиторські вимоги в частині пені є правомірними.

З урахуванням наведеного, кредиторські вимоги за платежем 18010600 «Орендна плата з юридичних осіб» в сумі 140229,85 грн до боржника за заявою Головного управління ДПС у Донецькій області в частині підлягають визнанню у повному обсязі.

Крім того, за Приватним акціонерним товариством Завод по обробці кольорових металів обліковується податковий борг за кодом класифікації доходів бюджету 71010000 «Єдиний внесок, нарахований роботодавцями на суми: заробітної плати, винагороди за договорами цпх, допомоги по тимчасовій непрацездатності» у сумі 15 448,41 грн.

Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку, визначає Закон України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування».

Приписами ст.1 Закону України №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» передбачено, що єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) - консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов`язкового державного соціального страхування в обов`язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування.

Згідно з частиною другою статті 2 Закону№2464-VI виключно цим Законом визначаються принципи збору та ведення обліку єдиного внеску, платники єдиного внеску, порядок нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску, розмір єдиного внеску, орган, що здійснює збір та веде облік єдиного внеску, його повноваження та відповідальність, склад, порядок ведення та використання даних Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування, порядок здійснення державного нагляду за збором та веденням обліку єдиного внеску.

Керуючись приписами ст. 4 п.1.1 Закону №2464-VI платниками єдиного внеску є роботодавці, підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, зазначеним у свідоцтві про державну реєстрацію її як підприємця), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами

Відповідно до положень пункту 1 частини другої статті 6 Закону № 2464-VI платник єдиного внеску зобов`язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.

Розмір зобов`язань, які встановлені Законом України №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» визначені боржником у поданих звітах з єдиного внеску, що містяться в матеріалах справи (т.12 а.с.134-142).

Порядок обчислення та строки сплати єдиного внеску передбачені статтею 9 Закону №2464-VI. Частиною восьмою цієї статті передбачено, що платники єдиного внеску, крім платників, зазначених у пунктах 4 і 5 частини першої статті 4 цього Закону, зобов`язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов`язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця.

Згідно з п.49.18.2. ч.49.18 ст.49 Податкового кодексу України податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя).

Відповідно до пп. б, п.176.2. ст.176 Податкового кодексу України особи, які відповідно до цього Кодексу мають статус податкових агентів, та платники єдиного внеску зобов`язані: подавати у строки, встановлені цим Кодексом для податкового кварталу, податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску (з розбивкою по місяцях звітного кварталу), до контролюючого органу за основним місцем обліку. Такий розрахунок подається лише у разі нарахування сум зазначених доходів платнику податку - фізичній особі податковим агентом, платником єдиного внеску протягом звітного періоду. Запровадження інших форм звітності із зазначених питань не допускається.

Боржником подано податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску за ІІ квартал 2021 - 27.07.2021, за ІІІ квартал - 28.10.2021 та за ІV квартал 2021- 08.02.2022.

Таким чином з урахуванням поданих боржником податкових розрахунків сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску, єдиний внесок мав сплачуватися боржником 09.08.2021, 09.11.2021 та 09.02.2022.

Проте, боржником податкові зобов`язання щодо сплати єдиного внеску за ІІ, ІІІ та ІV квартал 2021 року, не виконані, податок не сплачений.

Враховуючи матеріали справи та умови чинного законодавства щодо сплати єдиного внеску, строк виконання боржником грошових зобов`язань за вказаними звітами настав після відкриття провадження у справі про банкрутство боржника.

За таких обставин, розмір заборгованості боржника з єдиного внеску на суму 15448,41 грн повністю підтверджується матеріалами справи та підлягає визнанню судом в якості кредиторської вимоги до боржника.

Відповідно до ст. 1 Кодексу України з процедур банкрутства грошовим зобов`язанням є зобов`язання боржника сплатити кредитору певну грошову суму відповідно до цивільно-правового правочину (договору) та на інших підставах, передбачених законодавством України.

Відповідно до ст. 45 Кодексу України з процедур банкрутства конкурсні кредитори за вимогами, що виникли до дня відкриття провадження у справі про банкрутство, зобов`язані подати до господарського суду письмові заяви з вимогами до боржника, а також документи, що їх підтверджують, протягом 30 днів з дня офіційного оприлюднення оголошення про відкриття провадження у справі про банкрутство.

Для кредиторів, вимоги яких заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, усі дії, вчинені у судовому процесі, є обов`язковими так само, як вони є обов`язковими для кредиторів, вимоги яких були заявлені протягом встановленого строку.

Вимоги кредиторів, заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, задовольняються в порядку черговості, встановленої цим Кодексом.

Кредитори, вимоги яких заявлені після завершення строку, визначеного частиною першою цієї статті, є конкурсними, однак не мають права вирішального голосу на зборах та комітеті кредиторів.

Згідно з ст. 59 Кодексу України з процедур банкрутства з дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури строк виконання всіх грошових зобов`язань банкрута вважається таким, що настав.

Відповідно до положень ч. 4 ст. 60 Кодексу України з процедур банкрутства у ліквідаційній процедурі господарський суд розглядає заяви з вимогами поточних кредиторів, які надійшли до господарського суду після офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом.

Заяви з вимогами поточних кредиторів розглядаються господарським судом у порядку черговості їх надходження. За результатами розгляду зазначених заяв господарський суд своєю ухвалою визнає чи відхиляє (повністю або частково) вимоги таких кредиторів.

Вимоги поточних кредиторів погашаються в порядку черговості, визначеної статтею 64 цього Кодексу.

Як встановлено судом вище, 02.08.2021, за номером 66965 оприлюднено оголошення (повідомлення) про відкриття провадження у справі про банкрутство Приватного акціонерного товариства "Завод по обробці кольорових металів" та 15.02.2024 за номером 72538 оприлюднено оголошення (повідомлення) про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури Приватного акціонерного товариства "Завод по обробці кольорових металів".

13.05.2024 Головне управління ДПС у Донецькій області звернулось до суду із заявою про визнання грошових вимог до боржника, що виникли у період з серпня 2021 по лютий 2024.

Отже, кредиторські вимоги Головного управління ДПС у Донецькій області у розмірі у розмірі 155678,26 грн є поточними та підлягають визнанню судом повністюу.

Керуючись ст. ст. 45, 46, 59, 60, 61, 64 Кодексу України з процедур банкрутства, ст. ст.75, 234, 235 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Заяву Головного управління ДПС у Донецькій області (код ЄДРПОУ 44070187) про визнання вимог кредитора - задовольнити повністю.

2. Визнати кредиторські вимоги Головного управління ДПС у Донецькій області (код ЄДРПОУ 44070187) до Приватного акціонерного товариства "Завод по обробці кольорових металів" (код ЄДРПОУ 00195452) в наступній черговості:

- 6056 (шість тисяч п`ятдесят шість) грн 00 коп. судовий збір (1 черга);

-15448 (п`ятнадцять тисяч чотириста сорок вісім) грн 41 коп єдиний внесок (2 черга);

-67207 (шістдесят сім тисяч двісті сім) грн 16 коп - основний борг (3 черга);

-73022 (сімдесят три тисячі двадцять дві) грн 69 коп пеня (6 черга).

3.Зобов`язати ліквідатора Огулькову А.М. включити грошові вимоги Головного управління ДПС у Донецькій області (код ЄДРПОУ 44070187) до реєстру вимог кредиторів Приватного акціонерного товариства "Завод по обробці кольорових металів" (код ЄДРПОУ 00195452) згідно вимог Кодексу України з процедур банкрутства.

Ухвала набирає законної сили з моменту її прийняття та може бути оскаржена шляхом подання апеляційної скарги у строки та порядку передбачені ст. 256- 257 Господарського процесуального кодексу України.

Повний текст ухвали складено та підписано 20.06.2024 у зв`язку з тим, що Харківська територіальна громада перебуває під постійними обстрілами, які становлять загрозу життю та здоров`ю судді та всім працівникам суду.

Ухвалу суду направити: Акціонерному товариству "Сенс Банк", Акціонерному товариству Державний експортно-імпортний банк України, Приватному акціонерному товариству Акціонерний комерційний промислово-інвестиційний банк, Товариству з обмеженою відповідальністю Укрспецмет, Приватному акціонерному товариству Укрпідшипник, ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , Головного управлінню Державної податкової служби у Донецькій області, ОСОБА_4 , Головному управлінню Пенсійного фонду України у Донецькій області, Приватному акціонерному товариству "Завод по обробці кольорових металів", ліквідатору Огулькова А.М., Публічному акціонерному товариству «Національний депозитарій України», Товариству з обмеженою відповідальністю «С.Поінт».

Суддя Д.М. Огороднік

СудГосподарський суд Донецької області
Дата ухвалення рішення11.06.2024
Оприлюднено24.06.2024
Номер документу119867128
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи про банкрутство

Судовий реєстр по справі —905/909/21

Ухвала від 11.06.2024

Господарське

Господарський суд Донецької області

Огороднік Діна Миколаївна

Ухвала від 11.06.2024

Господарське

Господарський суд Донецької області

Огороднік Діна Миколаївна

Ухвала від 11.06.2024

Господарське

Господарський суд Донецької області

Огороднік Діна Миколаївна

Ухвала від 11.06.2024

Господарське

Господарський суд Донецької області

Огороднік Діна Миколаївна

Ухвала від 11.06.2024

Господарське

Господарський суд Донецької області

Огороднік Діна Миколаївна

Ухвала від 11.06.2024

Господарське

Господарський суд Донецької області

Огороднік Діна Миколаївна

Ухвала від 11.06.2024

Господарське

Господарський суд Донецької області

Огороднік Діна Миколаївна

Ухвала від 10.06.2024

Господарське

Господарський суд Донецької області

Огороднік Діна Миколаївна

Ухвала від 10.06.2024

Господарське

Господарський суд Донецької області

Огороднік Діна Миколаївна

Ухвала від 27.05.2024

Господарське

Господарський суд Донецької області

Огороднік Діна Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні