Україна
Донецький окружний адміністративний суд
У Х В А Л А
про відкриття провадження в адміністративній справі
20 червня 2024 року Справа №200/3960/24
Суддя Донецького окружного адміністративного суду Логойда Т.В., перевіривши виконання вимог законодавства при подачі позовної заяви ОСОБА_1 (зареєстроване місце проживання: АДРЕСА_1 ; РНОКПП НОМЕР_1 ) до Головного управління Пенсійного фонду України в Харківській області (61022, м. Харків, Майдан свободи, Держпром, 3 під`їзд, 2 поверх; код ЄДРПОУ 14099344), Управління соціального захисту населення Ізюмської районної військової адміністрації Харківської області (64309, Харківська обл., м. Ізюм, вул. Гайдамацька, 1) про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії, визнання протиправним та скасування рішення,
в с т а н о в и л а:
Позивач, посилаючись на порушення його прав та інтересів у сфері публічно-правових відносин, звернувся до суду з даним адміністративним позовом.
Позовна заява відповідає вимогам законодавства.
В позові міститься клопотання про поновлення строку звернення до адміністративного суду з позовом в частині позовних вимог про визнання протиправним та скасування рішення Управління соціального захисту населення Ізюмської районної військової адміністрації Харківської області від 29 липня 2022 року «Про скасування дії довідки», що прийняте щодо ОСОБА_1 .
Клопотання позивач обґрунтовував тим, що про зазначене рішення йому стало відомо після з`ясування підстав припинення виплати пенсії з 01 січня 2024 року.
Так, жодного рішення щодо припинення пенсійних виплат від відповідача Головного управління Пенсійного фонду України в Харківській області, де перебуває на обліку як отримувач пенсії, він не отримував. На адвокатський запит його представника від 30 травня 2024 року (зареєстрований 30 травня 2024 року за вх. №22743/8) вказаним відповідачем надана відповідь від 04 червня 2024 року №2000-0202-8/93792, з якої позивач дізнався про причини припинення виплати пенсії, а саме про те, що виплату пенсії припинено з 01 січня 2024 року у зв`язку із скасуванням дії довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи. Після цього його представник звернувся до відповідача - Управління соціального захисту населення Ізюмської районної військової адміністрації Харківської області з адвокатським запитом від 05 червня 2024 року, на що 07 червня 2024 року отримав копію рішення від 29 липня 2022 року «Про скасування дії довідки».
Отже, про оскаржене рішення позивач дізнався лише 07 червня 2024 року - після отримання його від Управління соціального захисту населення Ізюмської районної військової адміністрації Харківської області.
У зв`язку з наведеним, позивач просив визнати поважними причини пропуску строку для подання даного позову та поновити такий строк.
Відповідно до ч. 1 ст. 121 Кодексу адміністративного судочинства України суд за заявою учасника справи поновлює пропущений процесуальний строк, встановлений законом, якщо визнає причини його пропуску поважними.
В рішенні Європейського суду з прав людини в справі «Іліан проти Туреччини» вказано, що правило встановлення обмежень до суду з пропуском строку звернення до суду, повинно застосовуватися з певною гнучкістю і без надзвичайного формалізму, воно не застосовується автоматично і не має абсолютного характеру; перевіряючи його виконання, слід звернути увагу на обставини справи.
Викладені в клопотанні обставини підтверджені відповідними доказами та ґрунтуються на відповідних нормах права.
У зв`язку з наведеним та враховуючи обставини справи суд дійшов висновку про наявність підстав для визнання причин пропуску строку звернення до адміністративного суду з позовом поважними.
Позивач також подав клопотання про відстрочення сплати судового збору до ухвалення судового рішення у справі, яке обґрунтовував тим, що він є інвалідом третьої групи, що підтверджується відповідним пенсійним посвідченням, і йому припинили виплату пенсії, що позбавило його єдиних засобів існування.
Згідно зі ст. 133 Кодексу адміністративного судочинства України суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою зменшити розмір належних до оплати судових витрат чи звільнити від їх оплати повністю або частково, чи відстрочити або розстрочити сплату судових витрат на визначений строк.
Відповідно до ст. 8 Закону України «Про судовий збір» враховуючи майновий стан сторони, суд може своєю ухвалою відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі.
Суд може зменшити розмір судового збору або звільнити від його сплати на підставі, зазначеній у частині першій цієї статті.
Конвенція про захист прав людини і основоположних свобод (РИМ, 4.XI.1950), Рекомендація щодо заходів, які полегшують доступ до правосуддя №R (81)7, що прийнята Комітетом міністрів Ради Європи 14.05.1981 року, та практика Європейського суду з прав людини під час застосування цієї Конвенції не визнають необхідність сплати судових витрат обмеженням права доступу до суду.
Разом із тим, ураховуючи положення п. 1 ст. 6 Конвенції та прецедентну практику Європейського суду з прав людини (зокрема, рішення від 19.06.2001 року у справі «Креуз проти Польщі» (Kreuz v. Poland)), сплата судових витрат не повинна перешкоджати доступу до суду, ускладнювати цей доступ таким чином і такою мірою, щоб завдати шкоди самій суті цього права, та має переслідувати законну мету.
У зв`язку з наведеним, враховуючи майновий стан позивача та надані докази в підтвердження заявленого клопотання, суд дійшов висновку про можливість його задоволення.
Керуючись ст.ст. 121, 133, 171 Кодексу адміністративного судочинства України,
у х в а л и л а:
Поновити пропущений строк звернення до адміністративного суду з позовом в частині позовних вимог про визнання протиправним та скасування рішення Управління соціального захисту населення Ізюмської районної військової адміністрації Харківської області від 29 липня 2022 року «Про скасування дії довідки», прийняте щодо ОСОБА_1 .
Відстрочити сплату судового збору до ухвалення судового рішення у справі.
Справу розглянути суддею одноособово за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
Встановити відповідачам строк для подання відзиву на позовну заяву протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі; строк для подання заперечення щодо відповіді позивача на відзив (в разі її подання позивачем) протягом трьох днів з дня її отримання.
Встановити позивачу строк для подання відповіді на відзив протягом трьох днів з дня його отримання.
Звернути увагу учасників справи, що заяви по суті справи (відзив на позовну заяву, відповідь на відзив, заперечення щодо відповіді позивача на відзив, пояснення) повинні відповідати вимогам ст.ст.162 - 165 КАС України, які також регулюють порядок їх подання до суду та надіслання іншим учасникам справи.
Витребувати у Головного управління Пенсійного фонду України в Харківській області:
- довідку про перебування позивача на обліку у відповідному органі Пенсійного фонду України (станом на теперішній час);
- рішення чи інший документ, яким припинено виплату пенсії позивачу;
- документи, що стали підставою для припинення виплати пенсії позивачу;
- докази щодо дати останньої виплати пенсії позивачу;
- довідку про розмір призначеної і фактично отриманої пенсії за період з 01 грудня 2023 року по день винесення даної ухвали;
- розрахунок пенсійних нарахувань та виплат по пенсійній справі позивача (до та після припинення виплати пенсії);
- завірену належним чином копію пенсійної справи позивача (в частині, що стосується спірних правовідносин);
- звернення позивача від 30 травня 2024 року, яке зареєстровано 30 травня 2024 року за вх. №22743/8 та на яке надана відповідь від 04 червня 2024 року №2000-0202-8/93792;
- всі інші, наявні у відповідача докази, що стосуються предмету спору.
Встановити строк для подання витребуваних доказів по 05 липня 2024 року.
Звернути увагу Управління соціального захисту населення Ізюмської районної військової адміністрації Харківської області на те, що якщо воно належить до осіб, що зазначені у першому реченні ч. 6 ст. 18 Кодексу адміністративного судочинства України (адвокати, нотаріуси, державні та приватні виконавці, судові експерти, органи державної влади та інші державні органи, зареєстровані за законодавством України як юридичні особи, їх територіальні органи, органи місцевого самоврядування, інші юридичні особи, зареєстровані за законодавством України), то зобов`язано зареєструвати електронний кабінет та має можливість ознайомлення з матеріалами справи через Єдину судову інформаційно-телекомунікаційну систему або її окрему підсистему (модуль), що забезпечує обмін документами (абз. 4 ч. 9 ст. 44 цього Кодексу).
Учасники справи можуть отримати інформацію по справі, що розглядається, за веб-адресою сторінки на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет: http://adm.dn.court.gov.ua/sud0570.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання і оскарженню не підлягає.
Суддя Т.В. Логойда
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.06.2024 |
Оприлюднено | 24.06.2024 |
Номер документу | 119874563 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них внутрішньо переміщених осіб |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Логойда Т.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні