ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
19 червня 2024 року м. Дніпросправа № 340/3038/23
Третій апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого - судді Малиш Н.І. (доповідач), суддів: Кругового О.О., Шлай А.В.,
розглянувши в порядку письмового провадження в залі судового засідання Третього апеляційного адміністративного суду в м. Дніпрі апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Кіровоградській області на рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 07 листопада 2023 року (суддя 1-ї інстанції Черниш О.А.) в адміністративній справі №340/3038/23 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "БМК-ОІЛ" до Головного управління ДПС у Кіровоградській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення,-
ВСТАНОВИВ:
19.05.2023 Товариство з обмеженою відповідальністю "БМК-ОІЛ" звернулося до суду з адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Кіровоградській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення форми "С" №00028150903 від 02.05.2023.
Позов обґрунтовано незгодою з податковим повідомленням-рішенням, яким до ТОВ "БМК-ОІЛ" застосовано штрафні санкції у розмірі 500000грн. за оптову торгівлі пальним за відсутності ліцензії, оскільки у червні 2022 року товариство здійснило черговий річний платіж за відповідну ліцензію, проте не обізнано було про прийняття рішення про анулювання виданої йому ліцензії на право оптової торгівлі пальним. В подальшому було скасовано поставку палива, відкоригувано первинні документи.
Рішенням Кіровоградського окружного адміністративного суду від 07 листопада 2023 року позов задоволено.
Відповідачем на вказане рішення суду подана апеляційна скарга, в якій зазначено на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, та просить скасувати рішення суду та прийняти нове, яким відмовити у задоволення позову.
Апеляційна скарга обґрунтована тим, що судом першої інстанції не надано належної оцінки результатами перевірки викладених у акті, а позивачем не спростовано встановлене порушення.
Позивач не скористався правом подання відзиву на апеляційну скаргу.
Розгляд справи здійснено в порядку письмового провадження у відповідності до приписів ст. 311 КАС України.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів доходить до наступного висновку.
Судом встановлено, що у квітні 2023 року посадові особи ГУ ДПС у Кіровоградській області на підставі наказу №421-п від 10.04.2023 з метою здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу пального, та контролю за дотримання порядку здійснення обігу підакцизних товарів провели фактичну перевірку ТОВ "БМК-ОІЛ" за період діяльності з 01.06.2022 року, за наслідками якої склали акт №2500/11-28-09-03/33962594 від 14.04.2023 року.
Відповідно до цього акту у періоді, що перевірявся, а саме 07.07.2022 року, ТОВ "БМК-ОІЛ" відповідно до акцизної накладної №27 від 07.07.2022 року реалізувало ФГ Скриніка С.А. дизельне паливо у кількості 1708, 87 л. Реалізацію здійснено з пересувного акцизного складу (автомобіль д.н.з. НОМЕР_1 ), пункт розвантаження: Кіровоградська область, Кропивницький район, вул. Козацька, 33. Реалізацію здійснено згідно видаткової накладної №РН-0000032 від 07.07.2022 року та товарно-транспортної накладної №07/07 від 07.07.2022 року. Між тим, розпорядженням ГУ ДПС у Кіровоградській області №431-рл від 29.06.2022 року анульовано ліцензію на право оптової торгівлі пальним, у зв`язку з порушенням термінів звернення до органу ліцензування щодо зміни відомостей, зазначених у виданій ліцензії. Тож, за висновками перевірки, ТОВ "БМК-ОІЛ" здійснило оптову торгівлю пальним за відсутності ліцензії, чим порушило вимоги частини 1 статті 15 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального".
Директор ТОВ "БМК-ОІЛ" Бойко О.М. отримав примірник цього акту 18.04.2023 року та тоді ж надав пояснення, у яких повідомив, що не отримував розпорядження №431-рл від 29.06.2022 року про анулювання ліцензії, а зміни до Статуту товариства були внесені ще 02.10.2019 року. Вказував, що 07.07.2022 року операція з продажу дизельного палива ФГ Скриніка С.А. не відбулася, а дизельне паливо фактично відвантажено цьому покупцю лише 20.07.2022 року - вже після отримання 19.07.2022 року нової ліцензії.
Також 25.04.2023 року позивач подав заперечення на акт перевірки, у яких навів ті самі аргументи.
За результатами розгляду матеріалів перевірки комісія з питань розгляду заперечень ГУ ДПС у Кіровоградській області склала висновок №47/11-28-09-03/33962594 від 01.05.2023 року.
На підставі акту перевірки в.о. начальника ГУ ДПС у Кіровоградській області прийняв податкове повідомлення-рішення форми "С" №00028150903 від 02.05.2023 року, яким до ТОВ "БМК-ОІЛ" на підставі підпункту 54.3.3 пункту 54.3 статті 54 ПК України, абзацу 9 частини 2 статті 17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального" застосовано фінансові санкції у вигляді штрафу в сумі 500000грн. за оптову торгівлю пальним без наявності ліцензії.
Не погодившись із таким рішенням, позивач звернувся до суду з цим позовом.
Суд першої інстанції задовольняючи позов дійшов висновку, що оскаржене податкове повідомлення-рішення прийнято без врахування всіх обставин.
Колегія суддів погоджується висновками суду першої інстанції про задоволення позову, з наступних підстав.
Спірними у справі є рішення податкового органу, якими до позивача застосовані санкції за здійснення оптової торгівлі пальним без отримання відповідної ліцензії.
Відповідно до ч. 1 ст.15 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального" (далі Закон № 481/95-ВР), Імпорт, експорт алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, здійснюються суб`єктами господарювання (у тому числі іноземними суб`єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) всіх форм власності без наявності ліцензії. Оптова торгівля на території України алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, здійснюється за наявності у суб`єктів господарювання (у тому числі іноземних суб`єктів господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) всіх форм власності ліцензії на оптову торгівлю алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах. Оптова торгівля пальним та зберігання пального здійснюються суб`єктами господарювання (у тому числі іноземними суб`єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) всіх форм власності за наявності ліцензії.
За змістом ч. 9 ст. 15 Закону № 481/95-ВР суб`єкти господарювання (у тому числі іноземні суб`єкти господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) отримують ліцензії на право оптової торгівлі пальним та зберігання пального на кожне місце оптової торгівлі пальним або кожне місце зберігання пального відповідно, а за відсутності місць оптової торгівлі пальним - одну ліцензію на право оптової торгівлі пальним за місцезнаходженням суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) або місцезнаходженням постійного представництва.
Відповідно до ст. 1 Закону № 481/95-ВР, оптова торгівля - діяльність по придбанню і відповідному перетворенню товарів для наступної їх реалізації суб`єктам господарювання (у тому числі іноземним суб`єктам господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) роздрібної торгівлі, іншим суб`єктам господарювання (у тому числі іноземним суб`єктам господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва); місце оптової торгівлі пальним - місце (територія), на якому розташовані споруди та/або обладнання, та/або ємності, що використовуються для здійснення оптової торгівлі та/або зберігання пального на праві власності або користування.
Відповідно до абз. 8 ч. 2 ст. 17 Закону № 481/95-ВР до суб`єктів господарювання (у тому числі іноземних суб`єктів господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі оптової торгівлі пальним або зберігання пального без наявності ліцензії - 500000 гривень.
Враховуючи зазначені норми законодавства, для здійснення діяльності оптової торгівлі пальним, законодавством закріплено обов`язковість наявності у суб`єкта господарювання ліцензії, а здійснення вказаної торгівлі без неї тягне за собою застосування штрафних санкцій.
Проте, як свідчать встановлені обставини справи, ДФС України у липні 2019 року видала ТОВ "БМК-ОІЛ" ліцензію на право оптової торгівлі пальним за відсутності місць оптової торгівлі, реєстраційний номер 990614201900885, терміном дії з 01.07.2019 року до 01.07.2024 року. (а.с. 8)
Позивач щороку здійснював внесення річної плати за ліцензію на оптову торгівлю пальним.
У червні 2022 року позивач знову сплатив черговий платіж за цю ліцензію, про що повідомив ГУ ДПС у Кіровоградській області відповідною заявою від 14.06.2022 року. До цієї заяви додав оригінал ліцензії №990614201900885 від 01.07.2019 року для проставлення на ній відмітки про внесення чергової плати за ліцензію. (а.с. 9, 10)
Відповідач стверджуючи про встановлення порушення та правомірність прийняття оскарженого рішення у цій справі вказує, що позивач 07.07.2022 року здійснив операцію з реалізації дизельного палива у кількості 1708, 87 л на адресу отримувача ФГ Скриніка С.А., про що свідчить складена ТОВ "БМК-ОІЛ" акцизна накладна №27 від 07.07.2022 року (зареєстрована в ЄРАН 07.07.2022 року), а також виписана ним видаткова накладна №РН-0000032 від 07.07.2022 року про передачу товару та товарно-транспортна накладна №07/07 від 07.07.2022 року про перевезення товару, проте розпорядженням податкового органу №431-рл від 29.06.2022 року "Про анулювання ліцензії на право оптової торгівлі пальним за відсутності місць оптової торгівлі", позивачу було анульовано ліцензію на оптову торгівлю пальним.
Як встановлено судом, заступник начальника ГУ ДПС у Кіровоградській області прийняла розпорядження №431-рл від 29.06.2022 року "Про анулювання ліцензії на право оптової торгівлі пальним за відсутності місць оптової торгівлі", яким згідно з абзацом 13 частини 52 статті 15 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального" ТОВ "БМК-ОІЛ" анульовано ліцензію на право оптової торгівлі пальним. (а.с. 120)
Доказів оскарження позивачем розпорядження матеріали справи не містять, а останній в свою чергу отримав іншу ліцензію з датою дії з 19.07.2022 до 19.07.2024.
Проте позивач стверджує що не отримував розпоряджень про анулювання ліцензії, проте дізнавшись про нього, 07.07.2022 здійснив отримання іншої.
Згідно з частиною 53 статті 15 Закону №481/95 ліцензія анулюється та вважається недійсною з моменту одержання суб`єктом господарювання (у тому числі іноземним суб`єктом господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) розпорядження про її анулювання в електронній формі засобами електронного зв`язку.
Судом встановлено та відповідачем не спростовується, що електронний документ (розпорядження №431-рл від 29.06.2022 року) направлений 29.06.2022 року о 09:16 в Електронний кабінет ТОВ "ГСМ ТОРГ" (код ЄДРПОУ 42621044).
Таким чином, судом встановлено, що станом на момент оформлення 07.07.2022 первинних документів про поставку та відвантаження на адресу ФГ ОСОБА_1 дизельного палива позивач не був обізнаний про анулювання виданої йому ліцензії та її недійсність, натомість був переконаний у тому, що видана йому ліцензія є чинною, а він має право на здійснення господарської діяльності з оптової торгівлі пальним, а відповідач в свою чергу не виконав покладених обов`язків з направлення розпорядження позивачу засобами електронного зв`язку.
Доводи податкового органу про направлення розпорядження поштою колегія суддів відхиляє, оскільки ч. 53 статті 15 Закону №481/95 встановлено необхідність одержання його суб`єктом господарювання саме засобами електронного зв`язку.
Враховуючи встановлені обставини справи, та те, що відповідач діяв без належної обачності щодо повідомлення позивача про прийняте розпорядження, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, що в діях позивача відсутня вина у порушенні вимог частини 1 статті 15 Закону №481/95, враховуючи приписи ст. 2 КАС України.
Таким чином колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції про скасування оскарженого рішення податкового органу. Доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, а отже підстави для його скасування відсутні.
Згідно ч. 1 ст. 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Розподіл судових витрат не здійснюється відповідно до ст. 139 КАС України.
Керуючись ст.ст. 315, ст. 316, ст.ст. 321, 322 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Кіровоградській області залишити без задоволення.
Рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 07 листопада 2023 року в адміністративній справі №340/3038/23 - залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку у випадках та строки визначені ст.ст 328, 329 КАС України.
Головуючий - суддяН.І. Малиш
суддяО.О. Круговий
суддяА.В. Шлай
Суд | Третій апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.06.2024 |
Оприлюднено | 24.06.2024 |
Номер документу | 119877654 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних) |
Адміністративне
Третій апеляційний адміністративний суд
Малиш Н.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні