ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
20 червня 2024 року м. Дніпросправа № 160/21872/23
Третій апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого - судді Семененка Я.В. (доповідач),
суддів: Бишевської Н.А., Добродняк І.Ю.,
розглянувши в порядку письмового провадження в м.Дніпрі апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Дніпропетровській області
на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 17 листопада 2023 року (суддя Турлакова Н.В.) у справі №160/21872/23 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Сервісний центр Оланво»» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії, -
в с т а н о в и В :
Товариства з обмеженою відповідальністю «Сервісний центр Оланво» звернулося до суду з позовом, в якому просило:
- визнати протиправним дії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області щодо відмови Товариству з обмеженою відповідальністю СЕРВІСНИЙ ЦЕНТР ОЛАНВО про перехід із застосування спрощеної системи оподаткування із особливостями на платника єдиного податку 3 групи та сплати 5 відсотків доходу з 01.07.2023 року, які оформлені листом №43571 АП/04-36-04-06-20 від 08.06.2023 року;
- зобов`язати Головне управління ДПС y Дніпропетровській області зареєструвати Товариство з обмеженою відповідальністю СЕРВІСНИЙ ЦЕНТР ОЛАНВО платником єдиного податку 3 групи та сплати 5 відсотків доходу з 01.07.2023 року.
В обгрунтування заявлених вимог позивач посилався на те, що подав заяву про перехід із застосування спрощеної системи оподаткування із особливостями, а саме з платника єдиного податку 3 групи та оплати 2 відсотків доходу, на платника єдиного податку 3 групи та сплати 5 відсотків доходу з 01.07.2023 року. Вказана заява подана до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області 07.06.2023 року, що підтверджується квитанцією №2 та присвоєно реєстраційний номер 9132597692. Однак, відповідач листом №4357/АП/04-36-04-06-20 від 08.06.2023 року відмовив в обробці вказаної заяви та переведення позивача до застосування спрощеної системи оподаткування 3 групи зі сплатою 5 відсотків доходу. Позивач вважав таку відмову протиправною, у зв`язку з чим звернувся з позовом до суду.
Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 17 листопада 2023 року позов задоволено.
Суд першої інстанції встановив, що перебуваючи на спрощеній системи оподаткування із особливостями, встановленими пунктом 9 підрозділу 8 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України, позивач подав заяву про перехід на іншу систему оподаткування - платник єдиного податку 3 групи зі сплатою 5 відсотків доходу.
Задовольняючи позов, суд першої інстанції фактично виходив з права позивача
обирати ту чи іншу систему оподаткування, на якій він в силу положень Податкового кодексу України може перебувати.
Не погодившись з рішенням суду, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій посилаючись на порушення норм матеріального права, неповне з`ясування обставин справи, просить рішення суду скасувати та прийняти нову постанову про відмову в задоволенні позову. Фактично позиція відповідача полягає у тому, що судом першої інстанції не було враховано положення п.9-1 підрозділу 8 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України, яким визначено порядок та умови повернення суб`єктів господарювання, які використовували спрощену систему оподаткування з особливостями оподаткування, встановлену п.9 підрозділу 8 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України, на систему оподаткування, на якій такі платники податку перебували до обрання таких особливостей оподаткування. Відповідач зазначає, що у відповідності до положень п.9-1 підрозділу 8 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України платники єдиного податку третьої групи, які станом на 31 липня 2023 року використовували особливості оподаткування, встановлені пунктом 9 цього підрозділу, та не відмовилися від їх використання самостійно, з 1 серпня 2023 року автоматично вважаються такими, що застосовують систему оподаткування, на якій такі платники податку перебували до обрання особливостей оподаткування, передбачених пунктом 9 цього підрозділу. Таким чином, фактично позиція відповідача полягає в тому, що оскільки позивач до переходу на спрощену систему оподаткування з вказаними особливостями перебував на загальній системі оподаткування, то в силу положень закону з 1 серпня 2023 року він вважається таким, що перебуває на загальній системі оподаткування, а тому підстав для прийняття його заяви про перехід на іншу систему оподаткування - платник єдиного податку 3 групи зі сплатою 5 відсотків доходу, не існує.
У відзиві на апеляційну скаргу позивач просить рішення суду першої інстанції залишити без змін з огляду на його законність та обгрунтованість.
Перевіривши законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції, в межах доводів апеляційної скарги, суд апеляційної інстанції вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з таких підстав.
Встановлені судом першої інстанції обставини справи свідчать про те, що згідно відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Товариство з обмеженою відповідальністю "Сервісний центр ОЛАНВО" зареєстровано 21.03.2019 року, основний вид господарської діяльності: 33.12 Ремонт і технічне обслуговування машин і устатковання промислового призначення.
ТОВ Сервісний центр ОЛАНВО перебуває на обліку у ГУ ДПС у Дніпропетровській області Правобережна ДПІ Центральний район з 22.03.2019р., зареєстроване платником податку на додану вартість з 01.05.2019р.
До 19.10.2022 ТОВ Сервісний центр ОЛАНВО перебувало на загальній системі оподаткування.
За заявою про застосування спрощеної системи оподаткування від 18.10.2022р. №9213748577 ТОВ Сервісний центр ОЛАНВО - платник єдиного податку зі ставкою 2 відсотки з 19.10.2022р.
ТОВ Сервісний центр ОЛАНВО звернулось з заявою від 07.06.2023р. №9132597692 на зміну ставки платника єдиного податку з 2 відсотків на 5 відсотків з 01 липня 2023 року.
У відповідь на заяву ТОВ Сервісний центр ОЛАНВО від 07.06.2023р. №9132597692 ГУ ДПС у Дніпропетровській області направлено лист від 08.06.2023р. №4357/АП/04-36-04-06-20 про відмову в зміні ставки.
Не погодившись з такими діями відповідача, позивач звернувся з позовом до суду.
За наслідками перегляду справи суд апеляційної інстанції вважає за необхідне зазначити таке.
Пунктом 9 підрозділу 8 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України визначено особливості застосування спрощеної системи оподаткування на період з 01 квітня 2022 року до припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану на території України.
Вказані положення норм права визначали коло суб`єктів господарювання, які можуть перебувати на вказаній системі оподаткування з встановленими особливостями, визначали ставку єдиного податку 2 відсотки доходу та інші особливості.
В подальшому Законом №3219-ІХ від 30.06.2023 до пункту 9 підрозділу 8 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України були внесені зміни, які, зокрема, стосувалися періоду застосування вказаних особливостей - до припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану на території України, але не пізніше ніж до 1 серпня 2023 року; а також визначали порядок та умови повернення суб`єктів господарювання, які використовували спрощену систему оподаткування з особливостями оподаткування, встановлену п.9 підрозділу 8 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України, на систему оподаткування, на якій такі платники податку перебували до обрання таких особливостей оподаткування.
Так, відповідно до підпункту 9.9 пункту 9 підрозділу 8 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України платник податку має право самостійно (шляхом подання заяви) відмовитися від використання особливостей оподаткування, передбачених цим пунктом, з першого дня місяця, наступного за місяцем, у якому прийнято таке рішення. У такому разі платник податків вважається таким, що застосовує систему оподаткування, на якій він перебував до обрання особливостей оподаткування, передбачених цим пунктом, крім випадку, якщо у заяві про відмову від використання особливостей оподаткування, передбачених цим пунктом, платник податку зазначив про перехід на сплату інших податків і зборів.
У свою чергу, підпунктом 9-1.1 пункту 9-1 підрозділу 8 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України встановлено, що платники єдиного податку третьої групи, які станом на 31 липня 2023 року використовували особливості оподаткування, встановлені пунктом 9 цього підрозділу, та не відмовилися від їх використання самостійно, з 1 серпня 2023 року автоматично вважаються такими, що застосовують систему оподаткування, на якій такі платники податку перебували до обрання особливостей оподаткування, передбачених пунктом 9 цього підрозділу.
Посилаючись на положення підпункту 9-1.1 пункту 9-1 підрозділу 8 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України, контролюючий орган наводить свою позицію суть якої фактично полягає в тому, що оскільки позивач до переходу на спрощену систему оподаткування з вказаними особливостями перебував на загальній системі оподаткування, то в силу положень закону з 1 серпня 2023 року він вважається таким, що перебуває на загальній системі оподаткування, а тому підстав для прийняття його заяви про перехід на іншу систему оподаткування - платник єдиного податку 3 групи зі сплатою 5 відсотків доходу, не існує.
З такою позицією контролюючого органу не можливо погодитися з огляду на те, що вона не враховує положення підпункту 9.9 пункту 9 підрозділу 8 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України, яким визначено виключення з правила - платник податків вважається таким, що застосовує систему оподаткування, на якій він перебував до обрання особливостей оподаткування, передбачених цим пунктом, і таким виключенням є те, що в поданій заяві про відмову від використання особливостей оподаткування, передбачених цим пунктом, платник податку зазначив про перехід на сплату інших податків і зборів.
У спірному випадку позивачем було подано заяву про перехід на спрощену систему оподаткування 3 групи зі сплатою 5 відсотків доходу. Тобто, позивач відмовився від застосування спрощеної системи оподаткування з особливостями, встановленими пунктом 9 підрозділу 8 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України і одночасно заявив про перехід на сплату інших податків і зборів.
Отже, підсумовуючи викладене, враховуючи аргументи, які наведені відповідачем в апеляційній скарзі, суд апеляційної інстанції не вбачає підстав для висновку про незаконність та необгрунтованість рішення суду першої інстанції, у зв`язку з чим вважає за необхідне апеляційну скаргу залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін.
На підставі викладеного, керуючись п.1 ч.1 ст.315, ст.ст.316, 321, 322, 325 КАС України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Дніпропетровській області залишити без задоволення, а рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 17 листопада 2023 року у справі №160/21872/23 без змін.
Постанова набирає законної сили з дати прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку у випадках та строки, передбачені ст.ст.328, 329 КАС України.
Повне судове рішення складено 20.06.2024
Головуючий - суддяЯ.В. Семененко
суддяН.А. Бишевська
суддяІ.Ю. Добродняк
Суд | Третій апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.06.2024 |
Оприлюднено | 24.06.2024 |
Номер документу | 119877811 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них |
Адміністративне
Третій апеляційний адміністративний суд
Семененко Я.В.
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Турлакова Наталія Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Турлакова Наталія Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні