Справа № 127/2-а-999/06
Провадження 6-а/127/4/24
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
19 червня 2024 року Вінницький міський суд Вінницької області
в складі: головуючого судді Короля О.П.
секретаря Мельник А.С.
розглянувши в судовому засіданні в м. Вінниці подання Міністерства юстиції України за участю позивача ОСОБА_1 , відповідача Державної пенітенціарної служби України, третьої особи Пенсійного фонду України про заміну сторони її правонаступником,
ВСТАНОВИВ :
Міністерство юстиції України за участю позивача ОСОБА_1 , відповідача Державної пенітенціарної служби України, третьої особи Пенсійного фонду України звернулося до суду з поданням про заміну сторони її правонаступником і просить замінити сторону виконавчого провадження.
Подання мотивоване тим, що на виконанні у відділі примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України перебуває виконавче провадження № 64813717 з примусового виконання виконавчого листа №127/2-а-999/06, виданого 22.09.2020 Вінницьким міським судом Вінницької області про зобов`язання Державного департаменту України з питань виконання покарань зробити перерахунок та виплату пенсії ОСОБА_1 з вересня 2005 року по грудень 2006р. та на майбутнє з включенням грошової винагороди в розрахунок для призначення пенсії щомісячно в сумі 5874,53 грн. Ухвалою Вінницького міського суду Вінницької області від 27.04.2015 у справі № 127/2-а-999/06 (провадження 6-а/127/57/1), що набрала законної сили 06.05.2015, замінено сторону виконавчого провадження Державний департамент України з питань виконання покарань на Державну пенітенціарну службу України. Боржником за виконавчим документом є Державна пенітенціарна служба України (Україна, 04050, місто Київ, вул. Юрія Іллєнка, будинок 81, код ЄДРПОУ 37534799). Постановою державного виконавця від 15.03.2021 року відкрито виконавче провадження ВП № 64813717 з виконання вказаного виконавчого документа. Пунктом другим зобов`язано виконати рішення протягом десяти робочих днів. В подальшому листом від 24.03.2024 року №-17/лк23/Вс повідомлено про неможливість виконання рішення, виходячи із наступного. Кабінетом Міністрів України 02.11.2006 винесено постанову № 1522 «Про передачу органам Пенсійного фонду України функцій з призначення і виплати пенсій деяким категоріям громадян». Пунктом 1 вказаної постанови затверджено Порядок передачі органам Пенсійного фонду України функцій з призначення і виплати пенсій деяким категоріям громадян, що додається. Зазначений Порядок визначає механізм передачі органам Пенсійного фонду України від Міноборони, МВС, МНС, СБУ, Державної податкової адміністрації, Державного департаменту з питань виконання покарань та інших органів, що здійснюють призначення пенсій відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» (2262-12), функцій з призначення і виплати пенсій. Водночас, пунктом 3 постанови Кабінету Міністрів України від 02.11.2006 № 1522 визначено, зокрема, Державному департаменту з питань виконання покарань забезпечити проведення інвентаризації пенсійних справ, виплатних та інших документів, необхідних для виконання функцій з призначення і виплати пенсій особам офіцерського складу, прапорщикам і мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам, які мають право на пенсію відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» (2262-12), передачу їх до 01.01.2007 органам Пенсійного фонду України згідно з актами, складеними за формою, що затверджується органами, зазначеними у цьому пункті, за погодженням з Пенсійним фондом України, та виплату пенсій до визначеного строку. Таким чином, виплата пенсій належала до повноважень Державного департаменту з питань виконання покарань, який згідно з Указом Президента України від 09.12.2010 № 1085 реорганізовано у Державну пенітенціарну службу України, лише до 01.01.2007. При цьому, відповідно до Положення про Пенсійний фонд України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.07.2014 № 280, Пенсійний фонд України є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики, що реалізує державну політику з питань пенсійного забезпечення та ведення обліку осіб, які підлягають загальнообов`язковому державному соціальному страхуванню. Згідно з пунктом 4 вказаного Положення Пенсійний фонд України відповідно до покладених на нього завдань, крім іншого, організовує, координує та контролює роботу територіальних органів щодо: внесення відомостей до реєстру застрахованих осіб та їх використання; здійснення контролю за додержанням вимог законодавства про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, правильністю нарахування, обчислення, повнотою і своєчасністю сплати страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування (далі - страхові внески) та інших платежів, за достовірністю документів, поданих для призначення пенсії, та відомостей про осіб, які підлягають загальнообов`язковому державному соціальному страхуванню, призначенням (перерахунком) і виплатою пенсій, щомісячного довічного грошового утримання суддям у відставці та іншими виплатами, які згідно із законодавством здійснюються за рахунок коштів Пенсійного фонду України, інших джерел, визначених законодавством; призначення (перерахунку) і виплати пенсій та щомісячного довічного грошового утримання суддям у відставці; забезпечення своєчасної та у повному обсязі виплати пенсій, допомоги на поховання та інших виплат, які згідно із законодавством здійснюються за рахунок коштів Пенсійного фонду України та інших джерел, визначених законодавством. Відповідно до статті 379 Кодексу адміністративного судочинства України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником. Суд розглядає питання про заміну сторони виконавчого провадження в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням державного виконавця або заінтересованої особи, які звернулися з поданням (заявою), та учасників справи. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду. Ухвалу суду за результатами вирішення питання про заміну сторони виконавчого провадження може бути оскаржено в порядку, встановленому цим Кодексом. Аналогічні приписи закріплені також частиною п`ятою статті 15 Закону України "Про виконавче провадження", відповідно до якої, у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив. Тобто, під час виконавчого провадження заміна сторони виконавчого провадження є аналогом інституту процесуального правонаступництва, встановленого статтею 52 Кодексу адміністративного судочинства України, яка визначає процесуальні наслідки переходу прав і обов`язків від однієї особи до іншої у відносинах, щодо яких виник спір.
В прохальній частині державний виконавець просив подання розглянути без його участі.
Представник ОСОБА_2 подав заперечення на подання про заміну сторони її правонаступником. В запереченні, зокрема, зазначено про те,що відповідно до ч. 4 ст. 78 КАС України обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом. Преюдиція це обов`язковість фактів, установлених судовим рішенням, що набрало законної сили, в одній справі для суду при розгляді інших справ. Преюдиційно встановлені факти не підлягають доказуванню. Ухвалою Вінницького міського суду Вінницької області від 28.03.2022 р. в цій справі заяву голови комісії з ліквідації Державної пенітенціарної служби України про заміну сторони (боржника) виконавчого провадження №64813717 залишено без задоволення. Судом зазначено, що виплата пенсій належала до повноважень Державного департаменту з питань виконання покарань лише до 01.01.2007 року. Згідно з даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Державна пенітенціарна служба України перебуває в стані припинення. Враховуючи те, що заявником не надано доказів припинення діяльності боржника Державної пенітенціарної служби України в задоволенні його заяви належить відмовити. Згідно із постановою Кабінету міністрів України від 18.05.2016 р. №343 «Деякі питання оптимізації діяльності центральних органів виконавчої системи юстиції» передбачено : 1. Ліквідувати Державну пенітенціарну службу, поклавши на Міністерство юстиції завдання і функції з реалізації державної політики у сфері виконання кримінальних покарань та пробації. 2. Установити, що Міністерство юстиції України є правонаступником Державної пенітенціарної служби, що ліквідується, в частині реалізації державної політики у сфері виконання кримінальних покарань та пробації.
В судовому засіданні представник Пенсійного фонду України заперечила щодо задоволення подання. Згідно з її поясненнями Міністерство юстиції України не надало докази про повну ліквідацію Державної пенітенціарної служби України з визначенням її правонаступника. Державний виконавець Відділу примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України просить замінити сторону виконавчого провадження ВП №64813717 боржника Державну пенітенціарну службу України на Пенсійний фонд України, але апарат Пенсійного фонду України не здійснює призначення і виплату пенсій. Такі функції здійснюють територіальні управління Пенсійного фонду України. З 01.01.2007 р. пенсія ОСОБА_1 виплачується Управлінням Пенсійного фонду України у Вінницькій області. Тобто з 01.01.2007 р. відбулось часткове правонаступництво щодо передачі функції з призначення і виплати пенсій від Державної пенітенціарної служби до територіальних органів Пенсійного фонду України на виконання Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» та Постанови правління Пенсійного фонду України Про затвердження Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб,зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 15.02.2007 за №135/13402.
Заслухавши пояснення представника Пенсійного фонду України, дослідивши докази, додані до подання та заперечення представника стягувача ОСОБА_2 , та письмові пояснення, викладені в поданні та запереченні, суд дійшов висновку про залишення подання без задоволення.
На виконання у відділі примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України перебуває виконавче провадження № 64813717 з примусового виконання виконавчого листа № 127/2-а-999/06, виданого 22.09.2020 Вінницьким міським судом Вінницької області про зобов`язання Державного департаменту України з питань виконання покарань зробити перерахунок та виплату пенсії ОСОБА_1 з вересня 2005 року по грудень 2006р. та на майбутнє з включенням грошової винагороди в розрахунок для призначення пенсії щомісячно в сумі 5874,53 грн. Ухвалою Вінницького міського суду Вінницької області від 27.04.2015 у справі № 127/2-а-999/06 (провадження 6-а/127/57/1), що набрала законної сили 06.05.2015, замінено сторону виконавчого провадження Державний департамент України з питань виконання покарань на Державну пенітенціарну службу України. Боржником за виконавчим документом є Державна пенітенціарна служба України (Україна, 04050, місто Київ, вул. Юрія Іллєнка, будинок 81, код ЄДРПОУ 37534799). Постановою державного виконавця від 15.03.2021 року відкрито виконавче провадження ВП № 64813717 з виконання вказаного виконавчого документа. Пунктом другим зобов`язано виконати рішення протягом десяти робочих днів. В подальшому листом від 24.03.2024 року №-17/лк23/Вс державним виконавцем повідомлено про неможливість виконання рішення, виходячи із наступного. Кабінетом Міністрів України 02.11.2006 винесено постанову № 1522 «Про передачу органам Пенсійного фонду України функцій з призначення і виплати пенсій деяким категоріям громадян». Пунктом 1 вказаної постанови затверджено Порядок передачі органам Пенсійного фонду України функцій з призначення і виплати пенсій деяким категоріям громадян. Зазначений Порядок визначає механізм передачі органам Пенсійного фонду України від Міноборони, МВС, МНС, СБУ, Державної податкової адміністрації, Державного департаменту з питань виконання покарань та інших органів, що здійснюють призначення пенсій відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» ( 2262-12 ), функцій з призначення і виплати пенсій. Водночас, пунктом 3 постанови Кабінету Міністрів України від 02.11.2006 № 1522 визначено, зокрема, Державному департаменту з питань виконання покарань забезпечити проведення інвентаризації пенсійних справ, виплатних та інших документів, необхідних для виконання функцій з призначення і виплати пенсій особам офіцерського складу, прапорщикам і мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам, які мають право на пенсію відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» (2262-12), передачу їх до 01.01.2007 органам Пенсійного фонду України згідно з актами, складеними за формою, що затверджується органами, зазначеними у цьому пункті, за погодженням з Пенсійним фондом України, та виплату пенсій до визначеного строку. Таким чином, виплата пенсій належала до повноважень Державного департаменту з питань виконання покарань, який згідно з Указом Президента України від 09.12.2010 № 1085 реорганізовано у Державну пенітенціарну службу України, лише до 01.01.2007. При цьому, відповідно до Положення про Пенсійний фонд України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.07.2014 № 280, Пенсійний фонд України є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики, що реалізує державну політику з питань пенсійного забезпечення та ведення обліку осіб, які підлягають загальнообов`язковому державному соціальному страхуванню. Згідно з пунктом 4 вказаного Положення Пенсійний фонд України відповідно до покладених на нього завдань, крім іншого, організовує, координує та контролює роботу територіальних органів щодо: внесення відомостей до реєстру застрахованих осіб та їх використання; здійснення контролю за додержанням вимог законодавства про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, правильністю нарахування, обчислення, повнотою і своєчасністю сплати страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування (далі - страхові внески) та інших платежів, за достовірністю документів, поданих для призначення пенсії, та відомостей про осіб, які підлягають загальнообов`язковому державному соціальному страхуванню, призначенням (перерахунком) і виплатою пенсій, щомісячного довічного грошового утримання суддям у відставці та іншими виплатами, які згідно із законодавством здійснюються за рахунок коштів Пенсійного фонду України, інших джерел, визначених законодавством; призначення (перерахунку) і виплати пенсій та щомісячного довічного грошового утримання суддям у відставці; забезпечення своєчасної та у повному обсязі виплати пенсій, допомоги на поховання та інших виплат, які згідно із законодавством здійснюються за рахунок коштів Пенсійного фонду України та інших джерел, визначених законодавством.
До завдань Пенсійного фонду України не належать призначення і виплата пенсії, зокрема ОСОБА_1 . До його завдань, зокрема, належить організація, координація та контроль за роботою територіальних органів щодо призначенням (перерахунком) і виплатою пенсій.
Представник Пенсійного фонду України підтвердила те, що з 01.01.2007р. пенсія ОСОБА_1 нараховується і виплачується територіальним органом Головним управлінням Пенсійного фонду України у Вінницькій області.
Тобто з 01.01.2007 р. відбулось часткове правонаступництво щодо передачі функції з призначення і виплати пенсій від Державної пенітенціарної служби до територіальних управлінь Пенсійного фонду України.
Суд не заперечує ту обставину, що з 01.01.2007 р. в Державному департаменті України з питань виконання покарань відсутнє фінансування для виплати пенсій, і в цій частині відбулось часткове правонаступництво Пенсійним фондом України.
Проте, на переконання суду, зобов`язання Державного департаменту України з питань виконання покарань зробити перерахунок пенсії ОСОБА_1 з вересня 2005 року по грудень 2006р. та на майбутнє з включенням грошової винагороди в розрахунок для призначення пенсії щомісячно в сумі 5874,53 грн. має бути виконане правонаступником Державного департаменту України з питань виконання покарань Державною пенітенціарною службою, що відповідає положенням постанови Кабінету міністрів України № 1522 від 02.11.2006 р. «Про передачу органам Пенсійного фонду України функцій з призначення і виплати пенсій деяким категоріям громадян», пунктом 1 якої затверджено Порядок передачі органам Пенсійного фонду України функцій з призначення і виплати пенсій деяким категоріям громадян. Пунктом 3 цього Порядку передбачено, що Державний департамент з питань виконання покарань забезпечує виплату пенсій до визначеного строку 01.01.2007 р.
Проте рішення суду від 26.12.2006 р., яке набрало законної сили 27.02.2007р., не виконується протягом 17 років ні Державним департаментом України з питань виконання покарань, ні Державною пенітенціарною службою.
Суд погоджується з аргументами державного виконавця про те, що рішення суду в частині виплати перерахованої ОСОБА_1 . Державною пенітенціарною службою пенсії має здійснюватись за кошти Пенсійного фонду України з 01.01.2007 р.
Відповідно до ст. 52 КАС України разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.
Відповідно до ч . 1 ст. 379 КАС України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.
Згідно з даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Державна пенітенціарна служба України перебуває в стані припинення і з цього реєстру не виключена.
Ухвалою Вінницького міського суду Вінницької області від 28.03.2022 р. в цій справі, яка відповідно до ч.4 ст. 78 КАС України, має преюдиційне значення, заяву голови комісії з ліквідації Державної пенітенціарної служби України про заміну сторони (боржника) виконавчого провадження №64813717 залишено без задоволення.
Згідно із постановою Кабінету міністрів України від 18.05.2016 р. №343 «Деякі питання оптимізації діяльності центральних органів виконавчої системи юстиції» визначено :
1. Ліквідувати Державну пенітенціарну службу, поклавши на Міністерство юстиції завдання і функції з реалізації державної політики у сфері виконання кримінальних покарань та пробації.
2. Установити, що Міністерство юстиції України є правонаступником Державної пенітенціарної служби, що ліквідується, в частині реалізації державної політики у сфері виконання кримінальних покарань та пробації.
З огляду на викладене, суд не встановив достатніх правових підстав для заміни неліквідованої Державної пенітенціарної служби України на Пенсійний фонд України у виконавчому провадженні ВП №64813717 про зобов`язання Державної пенітенціарної служби України зробити перерахунок та виплату пенсії ОСОБА_1 з вересня 2005 року по грудень 2006р. та на майбутнє з включенням грошової винагороди в розрахунок для призначення пенсії щомісячно в сумі 5874,53 грн.
Керуючись ст. 15 Закону України «Про виконавче провадження», ст. 379 КАС України,
УХВАЛИВ:
Подання Міністерства юстиції України за участю позивача ОСОБА_1 , відповідача Державної пенітенціарної служби України, третьої особи Пенсійного фонду України про заміну сторони її правонаступником залишити без задоволення.
Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня її складення.
Учасник справи, якому ухвала суду не була вручена у день її складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга на ухвалу суду подана протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду.
Повний текст ухвали суду складено 20.06.2024 р.
Суддя
Суд | Вінницький міський суд Вінницької області |
Дата ухвалення рішення | 19.06.2024 |
Оприлюднено | 24.06.2024 |
Номер документу | 119882811 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Заява про заміну сторони виконавчого провадження |
Адміністративне
Вінницький міський суд Вінницької області
Король О. П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні