ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
01 березня 2024 рокуСправа №160/32658/23
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Рищенка А.Ю., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) у місті Дніпрі адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Геліус ЛТД" до Дніпровської митниці про визнання протиправними та скасування рішень,-
УСТАНОВИВ:
13.12.2023 до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю "Геліус ЛТД" (далі - позивач) до Дніпровської митниці (далі - відповідач), в якій позивач просить:
- визнати протиправними та скасувати рішення Дніпровської митниці Держмитслужби щодо класифікації товарів №23UA1100000040-КТ від 19.06.2023 та №23UA1100000039-КТ від 19.06.20232 та картки відмови в прийняті митної декларації, митному оформленні випуску і пропуску товару від 20.06.2023 та №UA110020/2023/000115 від 20.06.2023р.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що рішення щодо класифікації товарів №23UA1100000040-КТ від 19.06.2023р. та № №23UA1100000039-КТ від 19.06.20232р. та карток відмови в прийняті митної декларації, митному оформленні випуску и пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення №UA110020/2023/000114 від 20.06.2023р. та №UA110020/2023/000115 від 20.06.2023р. є неправомірними оскільки, не доведені належними та допустимими доказами, необґрунтовані. Як вказує позивач, у зв`язку з неправильним визначенням митним органом коду товару позивач зайво (безпідставно) сплатив додаткові митні платежі. На переконання позивача, митний орган протиправно встановив ставку ввізного мита на товари - 5%.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 18.12.2023 позовну заяву ТОВ "Геліус ЛТД" було залишено без руху, у зв`язку з невідповідністю останньої вимогам ст.ст 160, 161 КАС України.
На виконання вимог ухвали суду, 26.12.2023 позивачем були усунуті недоліки позовної заяви.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 01.01.2024 відкрито провадження у справі № 160/32658/23 та призначено розгляд останньої за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи, за наявними у справі матеріалами (письмове провадження).
Цією ж ухвалою відповідачу було надано строк для подання письмового відзиву на позовну заяву - протягом 15 днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі.
05.02.2024 на адресу суду від відповідача надійшов письмовий відзив на позовну заяву, в якому останній проти задоволення позовних вимог заперечував, посилаючись на те, що відповідно до технічної документації, що була надана ТОВ «Геліус ЛТД, комплект гофровалів для гофропресу, а саме верхній, нижній та клейовий гофровали являються невід`ємними складовими гофропресу та за своїми характеристиками та призначенням класифікуються в товарній підкатегорії 8439990000 згідно з УКТЗЕД, як частини гофропресів призначених для використання в паперовій промисловості. Таким чином, на думку відповідача, вищезазначені гофровали були подані ТОВ «Геліус ЛТД» до митного оформлення та оформлені митницею як в складі обладнання для обробки паперу або картону так і як частини товарної позиції 8439 згідно з УКТЗЕД, а ні як валкових машин товарної позиції 8420 згідно з УКТЗЕД. Враховуючи вказане, відповідач вважає, що рішення щодо класифікації товарів від 19.06.2023 №23UA11000000039- КТ та від 19.06.2023 №23UA11000000040-КТ прийняті митницею в межах наданих повноважень та у спосіб, передбачений чинним законодавством.
12.02.2024 на адресу суду від представника позивача надійшла відповідь на відзив, в якій підтримано позицію, викладену в позовній заяві, та зазначено, що відзив є законодавчо необґрунтованим та таким, що не спростовує доводів, викладених в позовній заяві, як підстави для задоволення позову.
Згідно положень ст. 262 КАС України, суд розглянув справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) за наявними у ній матеріалами.
Дослідивши матеріали справи, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.
Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що між ТОВ "Геліус ЛТД" і «SHANGHAIDASONGCORRUGATINGROLLCO., LTD» (Китай) укладено:
- Контракт №25102022 від 25.10.2022, за умовами якого «ТОВ "Геліус ЛТД» (Замовник) направляє, «SHANGHAIDASONGCORRUGATINGROLLCO., LTD» (Виконавець) на ремонт і відновлення комплект гофровалів з наступним їх поверненням, далі «Майно». Найменування, ціна, кількість, перелік проведених робіт та їх вартість вказуються в Додатках до контракту, які є його невід`ємною частиною;
- Контракт №15/01/21 від 21.01.2021, за умовами якого «ТОВ "Геліус ЛТД» «Покупець» купує, а «SHANGHAIDASONGCORRUGATINGROLLCO., LTD» «Продавець» продає товар. Найменування, асортимент та кількість товару вказуються в Додатках до контракту, які є його невід`ємною частиною.
Згідно Додатку № 1 від 25.10.2022 до Контракту №25102022 від 25.10.2022
Майно: 1. Ремонт 1 комплекту гофровалів (2 вала) профіль «В» без нових підшипників. Комплект складається з: - Гофро вал нижній 1680*342 1 шт, № S182004A; - Гофро вал верхній 1680*342 1 шт, № S182003A діаметр вала 342; робоча ширина 1680 мм, ;профіль В; рік випуску 2018; Виробник: вироблено в Китаї. 2. Ремонт 1 комплекту гофровалів (2 вала) профіль «Е» без нових підшипників. Комплект складається з: - Гофро вал нижній 1680*342 1 шт, № S122072A - Гофро вал верхній 1680*342 1 шт, № S122071A діаметр вала 342; робоча ширина 1680 мм; профіль Е; рік випуску 2012. Виробник: вироблено в Китаї. 3. Ремонт 1 комплекту гофровалів (2 вала) профіль «В» без нових підшипників. Комплект складається з: - Гофро вал нижній 1450*285 1 шт, № H101015C - Гофро вал верхній 1450*285 1 шт, № H101015C діаметр вала 285; робоча ширина 1450 мм; профіль В; рік випуску 2014. Виробник: вироблено в Китаї. Процес відновлення валів: - демонтаж старих підшипників і очищення валів - інспекція валів на предмет сколів, тріщин і пошкоджень - узгодження додаткових робіт (при необхідності) - відновлення зламаних зубів - відновлення посадочних місць під підшипники (при необхідності) - видалення старого хромового покриття - шліфування валів і відновлення профілю зубів згідно з технічними характеристиками: - проміжний контроль зубів - нанесення покриття СТ товщиною 60 мікрон - проведення контролю якості виконаних робіт - упаковка валів не включена в вартість ремонту 4. Відновлення хромового покриття клейового валу - 1660*260 мм/ Інвентарний № 00033,00099. 5. Відновлення хромового покриття дукторного валу - 1670*150 мм/ Інвентарний № 00035,00098. 6. Відновлення хромового покриття гладкого валу вузла склейки - 1576*140 мм/ Інвентарний № 00097.
Умови поставки: передача майна для реставрації здійснюється на умовах CIF порт Шанхай, Китай. Відвантаження після ремонту здійснюється протягом 90 днів від дати перерахованої Замовником першої передоплати на умовах FOBпорт Шанхай, Китай.
Умови оплати: 50% від суми протягом 60днів від дати інвойсу, 50% від суми перед відвантаження.
Вказане Майно було розміщено в митний режим переробки за межами митної території України з метою ремонту та відповідно було відправлено до Китаю (ВМД № 22UA110020005489U1; код товару 84209180).
15.06.2023, для митного оформлення товару декларантом ТОВ «Геліус ЛТД» подано митну декларацію ІМ/40/ДЕ №23UA110020002465U7 для проведення оформлення у митному режимі "Імпорт" : Везення після тимчасового вивезення з метою ремонту: Частини валкових машин призначених для використання в паперовій промисловості (бувші у використанні), відновлені вали, а саме: 1. Ремонт 1 комплекту гофровалів (2 вала) профіль «В» без нових підшипників. Комплект складається з: - Гофро вал нижній 1680*342 1 шт, № S182004A - Гофро вал верхній 1680*342 1 шт, № S182003A діаметр вала 342; робоча ширина 1680 мм, ;профіль В; рік випуску 2018; Виробник: вироблено в Китаї. 2. Ремонт 1 комплекту гофровалів (2 вала) профіль «Е» без нових підшипників. Комплект складається з: - Гофро вал нижній 1680*342 1 шт, № S122072A - Гофро вал верхній 1680*342 1 шт, № S122071A діаметр вала 342; робоча ширина 1680 мм; профіль Е; рік випуску 2012. Виробник: вироблено в Китаї. 3. Ремонт 1 комплекту гофровалів (2 вала) профіль «В» без нових підшипників. Комплект складається з: - Гофро вал нижній 1450*285 1 шт, № H101015C - Гофровал верхній 1450*285 1 шт, № H101015C діаметр вала 285; робоча ширина 1450 мм; профіль В; рік випуску 2014. Виробник: вироблено в Китаї. Процес відновлення валів: - демонтаж старих підшипників і очищення валів - інспекція валів на предмет сколів, тріщин і пошкоджень - узгодження додаткових робіт (при необхідності) - відновлення зламаних зубів - відновлення посадочних місць під підшипники (при необхідності) - видалення старого хромового покриття - шліфування валів і відновлення профілю зубів згідно з технічними характеристиками: - проміжний контроль зубів - нанесення покриття СТ товщиною 60 мікрон - проведення контролю якості виконаних робіт - упаковка валів не включена в вартість ремонту 4. Відновлення хромового покриття клейового валу - 1660*260 мм/ Інвентарний № 00033,00099. 5. Відновлення хромового покриття дукторного валу - 1670*150 мм/ Інвентарний № 00035,00098. 6. Відновлення хромового покриття гладкого валу вузла склейки - 1576*140 мм/ Інвентарний № 00097.
Декларант вказаний товар класифікував за кодом 8420108090 згідно УКТ ЗЕД (ставка ввізного мита - 0%).
Разом з митною декларацією №23UA110020002462U0 декларантом були подані документи для підтвердження митної вартості товару і класифікації товару: Зовнішньоекономічний договір (контракт ремонт) № 25102022від 20.10.2022 з додатком №1 від 25.10.2022р та актом виконаних робіт №1 від 06.04.2023р.; Проформа №ІА221001 від 25.10.2022р.; Інвойс №49058-6 від 06.04.2023р. Пакувальний лист б/н Сертифікати якості Експортна декларація №223120230001282695 Коносамент № WMSS23042628A від 24.04.2023р. Рахунок фактура №LS-4488960 від 07.06.2023р. та №LS-4489995 від 12.06.2023р CMR №161 від 12.06.2023р. Декларація про походження товару №49058-6 від 06.04.2023р.
За результатами розгляду поданих для митного оформлення документів Дніпровською митницею, 19.06.2023 було прийнято рішення про класифікації товарів № 23UA1100000040-КТ (МД №23UA110020002465U7) яким визначено ставку мита 5%. Код вказаного товару згідно з УКТ ЗЕД було змінено з 8420918000 (ставку мита 0%) на 8439990000 (ставку мита 5%).
Згідно Додатку № 2 від 09.01.2023 до Контракту №15/01/21 від 21.01.2021 Товар:
1. Комплект гофровалів для гофропресу - O1800/1680х342мм, (верхній+нижній) гофровали, профіль «B» (згідно кресленнь) / загальна вартість 21 500.00USD; 2. Комплектгофровалів для гофропресу, - O1880/2040х408мм, (верхній+нижній) гофровали, профіль «B» (згідно креслень) 2 комплекта, загальна вартість 57 220.00USD; 3. Комплект гофровалів для гофропресу - O1880/2040х408мм, (верхній+нижній) гофровали, профіль «E» (згідно кресленнь) / загальна вартість 29 470.00USD. 4. Вал з гумовим покриттям: O155х1886мм(згідно креслень) 2 одиниці, загальна вартість 4000.00USD. На умовах FOB порт Шанхай, Китай (Incoterms 2010), вартість упаковки, тари та маркування. Умови оплати по Додатку № 1 від 01.12.2022р. Покупець здійснює передоплату на підставі проформи інвойсу у розмірі 90% від суми проформи інвойсу. Решту суми в розмірі 10% перед відвантаженням Товару після отримання офіційного листа-повідомлення про готовність товару до відвантаження електронною поштою.
15.06.2023, для митного оформлення товару декларантом ТОВ «Геліус ЛТД» подано митну декларацію ІМ/40/ДЕ №23UA110020002462U0для проведення оформлення у митному режимі "Імпорт" : - товар №1. Частини валкових машин призначених для використання в паперовій промисловості (нові), а саме: 1. Комплект гофровалів для гофропресу- 1 компл., - діаметр 1680х342мм (верхній+нижній) гофровали, профіль «В» згідно креслень. 2. Дукторний вал - 1шт, - діаметр 150х1670мм (згідно креслення) 3. Дукторний вал - 1шт. Парові головки до валів- 4шт.- діаметр 140х1576мм (згідно креслення) 4. Клейовий вал - 1шт.- діаметр 260х1660мм (згідно креслення) Виробник: SHANGHAI DASONG CORRUGATING RO LL CO., LTD.
Декларант вказаний товар класифікував: - товар №1 за кодом 8420108090 згідно УКТ ЗЕД (ставка ввізного мита - 0%)
Разом з митною декларацією №23UA110020002465U7 декларантом були подані митниці документи для підтвердження митної вартості товару і обраного методу її визначення: Зовнішньоекономічний договір № 15/01/2021від 15.01.2021р. з додатком №2 від 09.01.2023р та додатковою угодою №1 від 01.12.2022р.; Проформа №ІА221002 від 09.01.2023р.; Інвойс №49058-5 від 06.04.2023р. Пакувальний лист б/н Сертифікати якості Експортна декларація №223120230001282669 від 21.04.2023Р. Коносамент № WMSS23042628A від 24.04.2023р. CMR №162 від 12.06.2023р. Рахунок фактура №LS-4488959від 07.06.2023р. та №LS-4489998 від 12.06.2023р Сертифікат про походження товару №23С3100А5681/00011 від 26.04.2023р.
За результатами розгляду поданих для митного оформлення документів Дніпровською митницею, 19.06.2023 було прийнято рішення про класифікації товарів №23UA1100000039-КТ (МД№23UA110020002462U0) яким визначено ставку мита 5%. Код вказаного товару згідно з УКТ ЗЕД було змінено з 8420918000 (ставку мита 0%) на 8439990000 (ставку мита 5%).
В обґрунтування такого коду товару УКТ ЗЕД 8439990000 у висновках рішень про визначення коду товару відповідачем зазначено код товару 8439990000 та вказано, що частини гофропресів призначених для використання в паперовій промисловості (нові), а саме:
У рішенні №23UAI1000000039-КТ: 1. Комплект гофровалів для гофропресу - 1 набір.- Dial 800'1680x340мм, (верхній+нижній) гофровали, профіль "В (згідно креслень). Матеріал виготовлення гофровалів - сталь - сплав 50СгМо, покриття Карбід-Вольфрам 2. Комплект гофровалів для гофропресу - 2 набори-0іа1880/2040х408мм, (верхній+нижній) гофровали, профіль "В" (згідно креслень),Матеріал рнготсплвііїш гофровалів сталь - viuiaa ЗОСіМи, покриття Карбід-ьольфрам 3. Комплект гофровалів для гофропресу - І набір.- Dial880/2040x408MM, (верхній+нижній) гофровали, профіль "Е" (згідно креслень). Матеріал виготовлення гофровалів - сталь - сплав 50СгМо, покриття Карбід-Вольфрам 4. Вал з гумовим покриттям: Dial 55x1886мм(згідно креслення) - 2 шт. Матеріал виготовлення валів з гумовим покриттям: - сталь - сплав 45. Для цивільного використання. Виробник: SHANGHAI DASONG CORRUGATING ROLL CO., LTD. Країна походження: CN.
У рішенні №23UA11000000040-KT: Частини гофропресів призначених для використання в паперовій промисловості (бувші у використанні): 1. Ремонт 1 комплекту' гофровалів (2 вала) профіль "В" без нових підшипників. Комшіекі складається ЗІ- Гофровал нижній 1680*342 - І шт, № S182001A Гофровал верхній 1680*342 - 1 шт, № S182003Адіаметр вала - 342 мм робоча ширина - 1680 мм, профіль - В рік випуску 20182. Ремонт 1 комплекту гофровалів (2 вала) профіль "Е" без нових підшипників. Комплект складається з:- Гофровал нижній 16S0*342 - 1 шт, № Si22072А- Гофровая верхній 1680 342 1 ші, № 3122071Адіамсір вала - 342 м.м робоча ширина - 1680 мм, профіль Е рік випуску 20123. Ремонт І комплекту гофровалів (2 вала) профіль "В" без нових підшипників. Комплект складається з:- Гофровал нижній 1450*285 - 1 шт, № Н101015С СН-706С- Гофро вал верхній 1450*285 - 1 шт, № Н101015С СН-706Сдіаметр вала - 285 мм робоча ширина - 1450 мм, профіль - Врік випуску 20144. Відновлення хромового покриття клейового валу гофропресса 1660*260 мм Інвентарний №00033, 00099 - 2шт.5. Відновлення хромового покриття дукторного валу гофропресса 1670*150 мм Інвентарний № 00035, 00098 - 2шт.6. Відновлення хромового покриття гладкого валу вузла склейки 1576*140 мм Інвентарний № 00097 - 1шт. Виробник: вироблено в Китаї Для цивільного використання.
Також, Дніпровською митницею, 20.06.2023, складено картки відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення №UA110020/2023/000114 (МД №23UA110020002465U7 та №UA110020/2023/000115, якими відмовлено у митному оформленні (випуску) товарів за митними деклараціями №23UA110020002465U7 та №23UA110020002462U0.
ТОВ «Геліус ЛТД», не погодившись з рішеннями Дніпровської митниці №23UA1100000040-КТ від 19.06.2023 та №23UA1100000039-КТ від 19.06.20232 щодо класифікації товарів та картками відмови в прийнятті митних декларацій, звернулось до суду з цим позовом.
Порядок здійснення митних процедур та оформлення, переміщення через митний кордон України товарів, митне регулювання та справляння податків і зборів регулюється Митним кодексом України (далі - МК України).
Відповідно до п. 21 ст. 4 МК України митна процедура - зумовлені метою переміщення товарів через митний кордон України сукупність митних формальностей та порядок їх виконання.
Відповідно до п. 23 ст. 4 МК України митне оформлення це виконання митних формальностей, необхідних для випуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення.
Згідно з п. 5 ст. 4 МК України випуск товарів - це надання митним органом права на користування та/або розпорядження товарами, щодо яких здійснюється митне оформлення, відповідно до заявленої мети;.
Відповідно до п. 49 ст. 4 МК України пропуск товарів через митний кордон України - це надання митним органом відповідній особі дозволу на переміщення товарів через митний кордон України з урахуванням заявленої мети такого переміщення.
Митний контроль - це сукупність заходів, що здійснюються з метою забезпечення додержання норм цього Кодексу, законів та інших нормативно-правових актів з питань митної справи, міжнародних договорів України, укладених у встановленому законом порядку (п. 24 ст. 4 МК України).
Статтею 246 Митного Кодексу України визначено, що метою митного оформлення є забезпечення дотримання встановленого законодавством України порядку переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, а також забезпечення статистичного обліку ввезення на митну територію України, вивезення за її межі і транзиту через її територію товарів.
Митне оформлення розпочинається з моменту подання митному органу декларантом - уповноваженою ним особою митної декларації або документа, який відповідно до законодавства замінює, та документів, необхідних для митного оформлення, а в разі електронного декларуванні моменту отримання митним органом від декларанта або уповноваженої ним особи електронної митної декларації або електронного документа, який відповідно до законодавства замінює мит декларацію, що зазначено в ст.248 МК України.
Відповідно до п. 5 ст. 264 МК України з метою визначення правильності заповнення подання митної декларації та відповідності доданих до неї документів установленим вимогам митний орган здійснює перевірку митної декларації.
Як вбачається із п. 8 ст. 264 МК України з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант чи уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених декларації.
При цьому, пунктом 5 ст. 255 МК України встановлюється, що митне оформлення вважається завершеним після виконання всіх митних формальностей, визначених цим Кодексом відповідно до заявленого митного режиму, що засвідчується митним органом шляхом проставлення відповідних митних забезпечень (у тому числі за допомогою інформаційних технологій), інших відміток на митній декларації або документі, який відповідно до законодавства її замінює, а також на товаросупровідних та товарно-транспортних документах у разі їх подання на паперовому носії.
Відповідно до положень ст. 67 МК України Українська класифікація товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) складається на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів та затверджується законом про Митний тариф України.
У цьому випадку, це Закон від 4 червня 2020 року N 674-ІХ, який набрав чинності 02.07.2020.
Відповідно до п. п. 1, 2 ст. 68 МК України ведення УКТ ЗЕД здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Ведення УКТ ЗЕД передбачає:
1) відстеження та облік змін і доповнень до Гармонізованої системи опису та кодування товарів, пояснень та інших рішень щодо її тлумачення, що приймаються Всесвітньою митною організацією;
2) підготовку пропозицій щодо внесення змін до УКТ ЗЕД;
3) деталізацію УКТ ЗЕД на національному рівні та введення додаткових одиниць виміру;
4) забезпечення однакового застосування всіма митними органами правил класифікації товарів;
5) прийняття рішень щодо класифікації та кодування товарів в УКТ ЗЕД у складних випадках;
6) розроблення пояснень і рекомендацій до УКТ ЗЕД та забезпечення їх опублікування;
7) своєчасне ознайомлення суб`єктів зовнішньоекономічної діяльності з рішеннями та інформацією (крім тих, що є конфіденційними) щодо питань класифікації товарів та про застосування УКТ ЗЕД;
8) здійснення інших функцій, необхідних для ведення УКТ ЗЕД.
Як визначає ч. 1 ст. 69 МК України, товари при їх декларуванні підлягають класифікації, тобто у відношенні товарів визначаються коди відповідно до класифікаційних групувань, зазначених в УКТ ЗЕД.
Відповідно до ч. 2 та ч. 4 ст. 69 МК України митні органи здійснюють контроль правильності класифікації товарів, поданих до митного оформлення, згідно з УКТ ЗЕД. У разі виявлення під час митного оформлення товарів або після нього порушення правил класифікації товарів митний орган має право самостійно класифікувати такі товари.
Згідно з ч. 7 ст. 69 МК України рішення митних органів щодо класифікації товарів для митних цілей є обов`язковими. Такі рішення оприлюднюються у встановленому законодавством порядку. У разі незгоди з рішенням митного органу щодо класифікації товару декларант або уповноважена ним особа має право оскаржити це рішення у порядку, встановленому главою 4 цього Кодексу.
Термін «класифікація товару» для цілей МК України міститься в пункті 3 Порядку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 30.05.2012 №650 (далі - Порядок №650), та розуміється як: визначення коду товару відповідно до вимог Основних правил інтерпретації УКТ ЗЕД, передбачених Законом України «Про Митний тариф України» (далі - Основні правила інтерпретації УКТ ЗЕД), з урахуванням Пояснень до УКТ ЗЕД, рішень Комітету з Гармонізованої системи опису та кодування товарів Всесвітньої митної організації, методичних рекомендацій щодо класифікації окремих товарів згідно з вимогами УКТ ЗЕД, розроблених центральним органом виконавчої влади у сфері митної справи на виконання статті 68 МК України, до початку переміщення товару через митний кордон України, під час митного оформлення та після завершення митного оформлення.
Відповідно до ст. 1 Закону України «Про митний тариф» митний тариф України є невід`ємною частиною цього Закону та містить перелік ставок загальнодержавного податку - ввізного мита на товари, що ввозяться на митну територію України і систематизовані згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД), складеною на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів.
Класифікація товарів в УКТ ЗЕД здійснюється за такими правилами (Основні правила інтерпретації УКТ ЗЕД):
1. Назви розділів, груп і підгруп наводяться лише для зручності користування УКТ ЗЕД;
Для юридичних цілей класифікація товарів в УКТ ЗЕД здійснюється виходячи з назв товарних позицій і відповідних приміток до розділів чи груп і, якщо цими назвами не передбачено іншого, відповідно до таких правил:
2. (а) будь-яке посилання в назві товарної позиції на будь-який виріб стосується також некомплектного чи незавершеного виробу за умови, що він має основну властивість комплектного чи завершеного виробу. Це правило стосується також комплектного чи завершеного виробу (або такого, що класифікується як комплектний чи завершений згідно з цим правилом), незібраного чи розібраного;
(b) будь-яке посилання в назві товарної позиції на будь-який матеріал чи речовину стосується також сумішей або сполук цього матеріалу чи речовини з іншими матеріалами чи речовинами. Будь-яке посилання на товар з певного матеріалу чи речовини розглядається як посилання на товар, що повністю або частково складається з цього матеріалу чи речовини. Класифікація товару, що складається більше ніж з одного матеріалу чи речовини, здійснюється відповідно до вимог правила 3.
3. У разі якщо згідно з правилом 2 (Ь) або з будь-яких інших причин товар на перший погляд (prima facie) можна віднести до двох чи більше товарних позицій, його класифікація здійснюється таким чином:
(a)перевага надається тій товарній позиції, в якій товар описується конкретніше порівняно з товарними позиціями, де дається більш загальний його опис. Проте в разі коли кожна з двох або більше товарних позицій стосується лише частини матеріалів чи речовин, що входять до складу суміші чи багатокомпонентного товару, або лише частини товарів, що надходять у продаж у наборі для роздрібної торгівлі, такі товарні позиції вважаються рівнозначними щодо цього товару, навіть якщо в одній з них подається повніший або точніший опис цього товару;
(b) суміші, багатокомпонентні товари, які складаються з різних матеріалів або вироблені з різних компонентів, товари, що надходять у продаж у наборах для роздрібної торгівлі, класифікація яких не може здійснюватися згідно з правилом 3 (а), повинні класифікуватися за тим матеріалом чи компонентом, який визначає основні властивості цих товарів, за умови, що цей критерій можна застосувати;
(c)товар, класифікацію якого не можна здійснити відповідно до правила 3 (а) або З (Ь), повинен класифікуватися в товарній позиції з найбільшим порядковим номером серед номерів товарних позицій, що розглядаються.
4. Товар, який не може бути класифікований згідно з вищезазначеними правилами, класифікується в товарній позиції, яка відповідає товарам, що найбільше подібні до тих, що розглядаються.
5. На додаток до наведеного до зазначених нижче товарів застосовуються такі правила:
(a)футляри для фотоапаратів, музичних інструментів, зброї, креслярського приладдя, прикрас та подібні вироби, які мають спеціальну форму і призначені для зберігання відповідних виробів або набору виробів, придатні для тривалого використання разом з виробами, для яких вони призначені, класифікуються разом з упакованими в них виробами. Це правило не поширюється на тару (упаковку), що становить разом з виробом одне ціле і надає останньому істотно іншої властивості;
(b)відповідно до правила 5 (а) тару (упаковку) разом з товарами, які в ній містяться, слід класифікувати разом з цими товарами, якщо вона належить до такого типу тари (упаковки), яка зазвичай використовується для упакування цих товарів. Це положення є необов`язковим, якщо ця тара (упаковка) придатна для повторного використання.
6.Для юридичних цілей класифікація товарів у товарних підпозиціях (перші шість знаків), товарних категоріях (перші вісім знаків) і товарних підкатегоріях (десять знаків) здійснюється відповідно до назви останніх, а також приміток, які їх стосуються, з урахуванням певних застережень (mutatis mutandis), положень вищезазначених правил за умови, що порівнювати можна лише назви одного рівня деталізації. Для цілей цього правила також можуть застосовуватися відповідні примітки до розділів і груп, якщо в контексті не зазначено інше.
Як вбачається із матеріалів справи, позивачем за митними деклараціями товар задекларовано у графі 31 як:
«№1 - 1. Частини валкових машин призначених для використання в паперовій промисловості (нові) , а саме: 1. Комплект гофровалів для гофропресу - і набір.- Dial 800/1680х340мм, (верхній+нижній) гофровали. профіль "В" (згідно кресленнь),Матеріал виготовлення гофровалів - сталь - сплав 50СтМо, покриття Карбід-Вольфрам 2. Комплект гофровалів для гофропресу - 2 набори.- Dial880/2040x408MM, (верхній+нижній) гофровали, профіль "В" (згідно кресленнь),Матеріал виготовлення гофровалів - сталь - сплав 50СгМо, покриття Карбід-Вольфрам 3. Комплект гофровалів для гофропресу - 1 набір.- Dia1880/2040x408MM, (верхній+нижній) гофровали, профіль Е (згідно кресленнь),Матеріал виготовлення гофровалів - сталь - сплав 50СгМо, покриття Карбід-Вольфрам 4. Вал з гумовим покриттям: Піа155х!886мм(згідно креслення) - 2 шт.Матеріал виготовлення валів з гумовим покриттям: -сталь - сплав 45Для цивільного використання-Виробник: SHANGHAI DASONG CORRUGATING ROLL CO., LTDKpatira походження: CN, ввізне мито (020) - 0% (графа 47 митної декларації) та,
«№1 - 1. Ввезення після тимчасового вивезення з метою ремонту. Частини валкових машин призначених для використання в паперовій промисловості:(бувші у використанні), а саме : І. Ремонт 1 комплекту гофровалів (2 вала) профіль "В без нових підшипників.Комплект складається з:-Гофро вал нижній 1680*342- 1 шт, № S182004А - Гофро вал верхній 1680*342 - 1 шт, № S182003Адіаметр вала - 342 ммробоча ширина - 1680 мм, профіль - В рік випуску 20182. Ремонт 1 комплекту гофрсзалів (2 вала) профіль "Е" без нових підшипників. Комплект складається з:- Гофро вал нижній 1680*342 - 1 шт, № SI22072A- Гофро вал верхній 1680*342 - 1 шт, № S122071 Адіаметр вала - 342 ммробоча ширина - 1680 мм, профіль - Е рік випуску 20123. Ремонт 1 комплекту гофровалів (2 вала) профіль В" без нових підшипників.Комплект складається з:- Гофро вал нижній 1450*285 - 1 шт, № Н101015С СН-706С- Гофро вал верхній 1450*285 - І шт, № Н101015С СН-706Сдіаметр вала - 285 робоча ширина - 1450 мм, профіль - Врік випуску 20144. Відновлення хромового покриття клейового валу гофропресса 1660*260 інвентарний №00033, 00099 - 2шт.5. Відновлення хромового покриття дукторного валу гофропресса 1670*150 інвентарний № 00035, 00098 - 2шт.6. Відновлення хромового покриття гладкого валу вузла склейки 1576*140 інвентарний № 00097 1 шт. Виробник: вироблено в Китаї. Для цивільного використання.» ввізне мито (020) - 0% (графа 47 митної декларації).
За результатом розгляду представлених матеріалів митницею прийняті рішення щодо класифікації товарів, якими змінено задекларований код товарів з 8420918000 «Частини валкових машин» на 8439990000 згідно з УКТЗЕД на товари «Гофропрес».
Як наслідок, ввізне мито збільшилося з 0% до 5 %.
Доводи відповідача зводяться до того, що відповідно до технічної документації, що була надана ТОВ «Геліус ЛТД» під час митного оформлення, до складу Гофропресу прижимного типу SF-300Q серед іншого входить задекларований комплект гофровалів для гофропресу. В описовій частини технічної документації гофропресу прижимного типу SF-300Q в основному опису, серед іншого, зазначено про основні його переваги, а саме, що гофровали встановлені в касеті. Це дозволяє швидко здійснити заміну гофровалів, замінивши касету повністю. Відповідно цієї же технічної документації зазначено, що принцип роботи гофропресу у спрощеному виді виглядає наступним чином: папір (який в подальшому буде середнім, хвилястим шаром гофрокартону) проходить навколо вала-підігрівача і потрапляє між верхнім і нижнім гофровалами, розігрітими парою і набирає хвилясту форму. Потім, проходить через клейовий вал, на неї наноситься шар клею. В цей час з іншого боку машини, шар картону (який в подальшому стане плоским шаром гофрокартону) також проходить навколо вала-підігрівача і з`єднується із середнім шаром, на який вже нанесено клей. Проходячи між гофровалом і притискним валом відбувається висихання клею і на виході виходить полотно двошарового гофрокартону. Для підсумкової якості гофрокартону процес, що відбувається в гофропрессі дуже важливий, тому що від якості форми гофрування (форми хвилі) паперу, якості склеювання з плоским шаром дуже залежить міцність підсумкового гофрокартону. В технічній документації на гофропрес прижимного типу SF-300Q зазначено принцип його роботи, схематичні малюнки та креслення де неодноразово приділяється увага верхнім, нижнім та клейовим гофровалам, як складовим елементам гофоропресу прижимного типу SF-300Q.
Таким чином, відповідач, самостійно, встановив, що на підставі технічної документації, що була надана ТОВ «Геліус ЛТД, комплект гофровалів для гофропресу, а саме верхній, нижній та клейовий гофровали являються невід`ємними складовими гофропресу та за своїми характеристиками та призначенням класифікуються в товарній підкатегорії 8439990000 згідно з УКТЗЕД, як частини гофропресів призначених для використання в паперовій промисловості.
Суд зазначає, що згідно з Основними правилами інтерпретації УКТ ЗЕД критеріями розмежування товарних позицій (перші чотири знаки) за УКТ ЗЕД є не лише матеріал, з якого виготовлений товар, а й функції, що виконує товар, спосіб виробництва, зовнішній вигляд тощо.
На думку суду, відповідач не врахував, що відповідно до УКТ ЗЕД до товарної позиції 8420 відносяться каландри або інші валкові машини, крiм тих, що призначені для обробки металiв чи скла, та валки для цих машин.
Так, відповідно до Пояснень до Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності, затверджених наказом Держмитслужби від 14.12.2022 № 543, зокрема, пояснення до товарної позиції 8420 зазначено, що до цієї товарної позиції входять каландри або інші валкові (роликові) машини, спеціально сконструйовані для певної галузі чи ні. Такі машини зазвичай складаються з двох або більше паралельних обертових валків чи роликів, поверхні яких більш-менш наближені один до одного для виконання зазначених нижче операцій або за допомогою лише тиску валків, або за допомогою тиску в поєднанні з тертям, нагріванням чи впливом вологи: (1) Листове розкочування матеріалу (включаючи виробництво хліба, кондитерських виробів, печива і т.п., приготування тіста, шоколаду, гуми і т.п.), подаваного до валків у пластичному стані. (2) Певна обробка поверхні листового матеріалу (крім металу або стекла), що пропускається між валками, наприклад, розгладження (включаючи прасування), лощіння, глянсування, полірування, тиснення або зернування. (3) Оздоблення або нанесення покриттів. (4) З`єднання тканин. Машини цього типу використовуються в різних галузях промисловості (наприклад, у виробництві паперу, текстильних матеріалів, шкіри, лінолеуму, полімерних матеріалів чи ґуми).У деяких галузях каландри називаються по-іншому (наприклад, прасувальні машини в пральній справі, оздоблювальні вальці в текстильній промисловості або суперкаландри в паперовій промисловості), проте, вони включаються до цієї товарної позиції незалежно від своєї назви. Каландри часто є допоміжними вузлами інших машин (наприклад, папероробних машин). У випадку, якщо каландри використовуються разом з іншими машинами, їхня класифікація проводиться відповідно до приміток 3 та 4 до Розділу XVI. Проте каландри, які просто використовують допоміжні пристрої, такі як просочувальні ванни або валки, що намотують чи різальні пристрої, включаються до цієї товарної позиції. За умови додержання загальних положень щодо класифікації частин (див. Загальні положення до Розділу XVI), частини машин цієї товарної позиції також включаються до цієї товарної позиції. Вони включають валки, безумовно призначені для використання в каландрових чи валкових машинах цієї товарної позиції. Ці валки можуть бути виготовлені з металу, дерева або іншого придатного матеріалу (наприклад, з пресованого паперу). Валки можуть бути різної довжини і діаметра, вони також можуть бути суцільними чи порожнистими та залежно від їхнього безпосереднього призначення їхня поверхня може бути полірованою, ґофрованою, зернистою, а також може мати вигравіруваний малюнок. Валки можуть покриватися іншими матеріалами (наприклад, шкірою, тканиною чи ґумою). Металеві валки зазвичай сконструйовані так, щоб забезпечувалося їхнє нагрівання зсередини за допомогою пари, газу і т.п. Комплект для визначеного каландра може включати набір різних валків.
Водночас, до товарної позиції 8439, яка визначена митним органои, відноситься обладнання для виробництва маси з волокнистих целюлозних матерiалiв або для виробництва чи обробки паперу або картону.
Згідно з Поясненнями до товарної позиції 8439 до цієї товарної позиції включається обладнання, призначене для виробництва маси з волокнистих целюлозних матеріалів (деревини, соломи, багаси, макулатури та ін.), незалежно від того, чи призначена волокниста маса для виготовлення паперу або картону чи для інших цілей (наприклад, для виготовлення штучного шовку, для будівельних плит певного типу або вибухових речовин). До неї також включається обладнання для виробництва паперу або картону з попередньо підготовленої волокнистої маси (наприклад, деревної маси чи целюлози) або безпосередньо із сировинних матеріалів (соломи, багаси, макулатури і т.п.). До цієї товарної позиції також включається обладнання, призначене для обробки паперу або картону, та приведення їх до вигляду, придатному для різного застосування, крім друкарських машин товарної позиції 8443.
Комбіновані машини цієї товарної позиції іноді містять у собі певні машини інших товарних позицій групи (наприклад, фільтри для уловлювання волокон і наповнювача зі стічних вод (товарна позиція 8421), каландри усіх видів (для згладжування, для глазурування, тиснення і т.п.) (товарна позиція 8420), різальні машини для паперу (товарна позиція 8441)). За умови, що вони поставляються разом, такі машини, які включаються до складу комбінованої машини, класифікуються в цій товарній позиції разом з комбінованими машинами, а подані окремо, вони включаються у відповідні товарні позиції.
Наступне, не розглядається як частини цієї товарної позиції: (а) нескінченні стрічки з текстильного матеріалу для плоскосіткових або двосіткових папероробних машин і сукняне покриття для валів (товарної позиції 5911); (b) камені бігунів, дефібрерів, гірки та опорні плити з базальту, лави або природного каменю (товарна позиція 6804 або 6815); (c) нескінченні ткані стрічки з мідного або бронзового дроту (наприклад, сітка для плоскосіткової папероробної машини) (товарна позиція 7419); (d) машинні ножі та різальні леза (товарна позиція 8208), (e) вали каландрів (товарна позиція 8420).
Отже, суд вважає обґрунтованими доводи позивача, що з пояснень до Товарної позиції 8439, вбачається, що вали каландрів, не включаються до цієї товарної позиції, а повинні бути визначенні в товарній позиції 8420.
Верховний Суд у постанові від 10.02.2021 №380/671/20 зазначив, що за загальним правилом класифікації товарів у разі коли товар на перший погляд, (prima facie) можна віднести до двох чи більше товарних позицій, його класифікація здійснюється таким чином: перевага надається тій товарній позиції, в якій товар описується конкретніше порівняно з товарними позиціями, де дається більш загальний його опис.
Крім того, суд зазначає, що згідно з п. 1 ст. 11 Закону України «Про торгово-промислові палати в Україні» (далі - Закон №671) торгово-промислові палати мають право, зокрема:
проводити на замовлення українських та іноземних підприємців експертизу, контроль якості, кількості, комплектності товарів (у тому числі експортних та імпортних) і визначати їх вартість;
видавати сертифікати про походження товарів, сертифікати визначення продукції власного виробництва підприємств з іноземними інвестиціями та інші документи, пов`язані зі здійсненням зовнішньоекономічної діяльності.
Водночас, відповідно до п. 2 ст. 11 Закону № 671 методичні та експертні документи, видані торгово-промисловими палатами в межах їх повноважень, є обов`язковими для застосування на усій території України.
Експертним висновком від 31.08.2023 № ГО-690 Дніпропетровською торговою-промисловою палатою встановлено, що каландрові вали мають відноситись до підкатегорії 8420918000, як товарні позиції, що є окремими виробами згідно технологічного процесу та призначення елементів обладнання у загальній комбінації деталей виробничого обладнання.
Згідно правових висновків Верховного Суду викладених у постанові від 17 квітня 2018 року у справі № 810/2823/17 "...Класифікація товарів для цілей митного оформлення відбувається згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД), яка побудована на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів (ГС) та Комбінованої номенклатури Європейського Союзу (КН ЄС), відповідно до статті 311 Митного кодексу України. Порядок ведення Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності, затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 21 травня 2012 року № 428, відповідно до пункту 2 якого УКТ ЗЕД, є товарною номенклатурою Митного тарифу, затвердженого Законом України "Про Митний тариф України", що використовується для цілей тарифного та інших видів регулювання зовнішньоекономічної діяльності, ведення статистики зовнішньої торгівлі, здійснення митного оформлення товарів. Змістом частини 5статті 69 Митного кодексу України визначено, що у разі наявності складного випадку класифікації товару у процесі контролю правильності заявленого декларантом або уповноваженою ним особою коду товару, при виникненні суперечностей щодо тлумачення положень УКТ ЗЕД, необхідно застосовувати спеціальні знання, проводити дослідження.
Верховний Суд за результатами розгляду справи вважає, що класифікацію товарів за УКТ ЗЕД здійснює особа, яка подає декларацію. Орган доходів і зборів здійснює контроль за такою класифікацією і може самостійно визначити код задекларованого товару лише у тому разі, коли виявить порушення правил класифікації з боку декларанта. Повноваження митного органу щодо самостійного визначення коду товару не є дискреційними та обумовлені виключно наявністю порушення правил класифікації з боку декларанта.
Суд зазначає, що відповідачем не доведено правомірність своїх дій щодо самостійного визначення кодів зазначених вище товарів, оскільки жодного експертного дослідження митним органом не проводилося.
Виходячи з викладеного, суд вважає, що оскаржувані рішення відповідача щодо класифікації товарів є протиправними, відповідно, викладені в позовній заяві доводи позивача є обґрунтованими, а його вимоги такими, що підлягають задоволенню.
Відповідно до ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Згідно з ч. 5 ст. 242 КАС України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна, довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Частиною 2 ст. 77 КАС України визначено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
На підставі викладеного, суд дійшов висновку, що заявлені позивачем вимоги є доведеними, обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Частиною 1 ст. 139 КАС України передбачено, що при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
З огляду не те, що позовні вимоги були задоволені в повному обсязі, судовий збір, сплачений позивачем за подачу адміністративного позову до суду, в розмірі 10736,00 грн підлягає стягненню з Дніпровської митниці за рахунок бюджетних асигнувань.
Керуючись ст. ст. 139, 241-246, 250 КАС України, суд,-
УХВАЛИВ:
Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Геліус ЛТД" до Дніпровської митниці про визнання протиправними та скасування рішень задовольнити повністю.
Визнати протиправними та скасувати рішення Дніпровської митниці Держмитслужби щодо класифікації товарів №23UA1100000040-КТ від 19.06.2023 та №23UA1100000039-КТ від 19.06.2023.
Визнати протиправними та скасувати картки відмови в прийняті митної декларації, митному оформленні випуску і пропуску товару №UA110020/2023/000114 від 20.06.2023 та №UA110020/2023/000115 від 20.06.2023.
Стягнути з Дніпровської митниці (код ЄДРПОУ 43971371) за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Геліус ЛТД" (код ЄДРПОУ 20206809) сплачені судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 10736,00 грн.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог ст. 255 КАС України та може бути оскаржене в строки, передбачені ст. 295 КАС України.
Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Суддя А. Ю. Рищенко
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.03.2024 |
Оприлюднено | 24.06.2024 |
Номер документу | 119907996 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо митної справи (крім охорони прав на об’єкти інтелектуальної власності); зовнішньоекономічної діяльності; спеціальних заходів щодо демпінгового та іншого імпорту, у тому числі щодо |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Рищенко Андрій Юрійович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Рищенко Андрій Юрійович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Рищенко Андрій Юрійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні