Дата документу 24.06.2024Справа № 554/1862/23 Провадження № 1-кс/554/6952/2024
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
24.06.2024 року м. Полтава
Октябрський районнийсуд м.Полтави вскладі:слідчого судді ОСОБА_1 ,при секретарі ОСОБА_2 ,розглянувши клопотаннястаршого слідчоговідділу розслідуваннязлочинів усфері службовоїта господарськоїдіяльності СУГУНП вПолтавській областіпідполковника поліції ОСОБА_3 проарешт майнау кримінальномупровадженні №42022170000000113від 18.11.2022 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбачених ч. 2 ст. 367 КК України, -
В С Т А Н О В И В :
Слідча звернулася до суду з вказаним клопотанням в обґрунтування якого вказувала, що у провадженні СУ ГУНП в Полтавській області знаходяться матеріли досудового розслідування №42022170000000113 від 18.11.2022 за ознакамискладу кримінальногоправопорушення,передбаченого ч.2ст.367,ч.4ст.191 КК України.
Досудовим розслідуванням установлено, що згідно Статуту Комунального підприємства Полтавської обласної ради «Полтававодоканал», затвердженого наказом Управління майном Полтавської обласної ради №117 від 30.11.2018, вказане підприємство є комунальним унітарним комерційним підприємством, предметом основної діяльності якого є забір, очищення та постачання води, каналізація, водовідведення та очищення стічних вод.
Розділом 9 Статуту передбачено, що під час здійснення господарської діяльності, КП ПОР «Полтававодоканал» застосовує процедури закупівель товарів, робіт та послуг, визначені Законом України «Про публічні закупівлі», який поширюється на суб`єктів, які є замовниками товарів, робіт, послуг та провадять діяльність у сфері, визначених статтею 5 Закону України «Про природні монополії».
Наказом генерального директора комунального підприємства Полтавської обласної ради «Полтававодоканал» № 216/К/тр від 04.11.2022, помічника генерального директора КП ПОР«Полтававодоканал» ОСОБА_4 04.11.2022 переведено за її згодою на посаду керівника групи публічних закупівель.
Відповідно Положення про уповноважену особу КП ПОР «Полтававодоканал», затвердженого наказом від 28.12.2021:
Уповноважена особа під час організації та проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі повинна забезпечити об`єктивність і неупередженість процесу організації та проведення процедур закупівель/спрощених закупівель, в інтересах замовника;
3.10. До основних завдань (функцій) уповноваженої особи належать:
- планування закупівель та формування річного плану закупівель в електронній системі закупівель,
- проведення попередніх ринкових консультацій з метою аналізу ринку,
- здійснення вибору процедури закупівлі,
- проведення процедур закупівель/спрощених закупівель,
- забезпечення рівних умов для всіх учасників, обєктивний та чесний вибір переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі,
- забезпечення складання, затвердження та зберігання відповідних документів з питань публічних закупівель.
4.2. Уповноважена особа зобов`язана:
- дотримуватися норм чинного законодавства у сфері публічних закупівель та цього Положення,
- організовувати та проводити процедури закупівель/спрощені закупівлі,
- забезпечувати рівні для всіх учасників процедур закупівель/спрощених закупівель, об`єктивний вибір переможця;
4.3. Уповноважена особа несе персональну відповідальність за прийняті нею рішення і вчинені дії (бездіяльність) відповідно до законів України, а також за порушення вимог, установлених Законом та нормативно-правовими актами, прийнятими на його виконання.
Відповідно до посадової інструкції керівника групи з проведення публічних закупівель, затвердженої генеральним директором КП ПОР «Полтававодоканал» від 2022 року, з якою ОСОБА_4 ознайомлена 04.11.2022 року:
1.2. Метою діяльності керівника групи з проведення публічних закупівельє:
- організація та проведення в електронній системі закупівель процедур закупівель товарів, робіт та послуг для потреб підприємства згідно із затвердженим річним планом закупівель на поточний рік;
1.5. Керівник групи з проведення публічних закупівель у своїй роботі керуєтьcя Конституцією України, законами України, постановами Верховної Ради України. Указами і розпорядженнями Президента України, постановами і розпорядженнями Кабінету Міністрів України, актами органів місцевого самоврядування, іншими нормативно-правовими актами, Статутом Підприємства, Колективним договором Підприємства, Положенням про Групу, іншими внутрішніми документами Підприємства, даною посадовою інструкцією;
1.6. Керівник групи з публічних закупівель зобов`язаний дотримуватися законодавства України, правил внутрішнього трудового розпорядку, вимог антикорупційної програми Підприємства і не вчиняти дій, які суперечать законним інтересам Підприємства, не розголошувати інформацію, що є конфедеційно чи становить комерційну таємницю Підприємства;
Розділом 2 «Завдання та обов`язки» посадової інструкції керівник групи з публічних закупівель:
Забезпечує формування річного плану закупівель підприємства в електронній системі закупівель;
Проводить попередні ринкові консультації з метою аналізу ринку;
Проводить всі види процедур закупівель з урахуванням особливостей законодавства у сфері публічних закупівель в межах затвердженого річного плану закупівель;
Забезпечує рівні умови для всіх учасників, об`єктивний та чесний вибір переможця;
Забезпечує складання, затвердження та зберігання відповідних документів з питань публічних закупівель, визначених Законом України «Про публічні закупівлі»;
Готує документи з питань публічних закупівель у встановлені законодавством терміни згідно із затвердженими формами та розпорядчими документами підприємства, погодження їх з відповідними службами з подальшим наданням їх на затвердження;
Забезпечує оприлюднення в електронній системі інформації та звіту про здійснення закупівель відповідно до чинного законодавства у сфері публічних закупівель;
Керує працівниками групи з проведення публічних закупівель, здійснює розподіл посадових обов`язків, розробляє посадові інструкції. Забезпечує дотримання вимог посадових інструкцій.
Відповідно до Розділу 4 «Відповідальність» керівник групи публічних закупівель несе відповідальність: за правопорушення, скоєні в процесі здійснення своєї діяльності, в межах, визначених чинним адміністративним, кримінальним та цивільним законодавством України;
Згідно ч. 3 ст. 18 КК України службовими особами є особи, які постійно чи тимчасово обіймають на підприємствах посади, пов`язані з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських функцій, або виконують такі функції за спеціальним повноваженням, яким особа наділяється повноважною службовою особою підприємства, установи, організації, судом або законом.
Таким чином, ОСОБА_4 постійно обіймала посаду керівника групи публічних закупівель, яка пов`язана з виконанням організаційно-розпорядчих функцій та відповідно до ч. 3 ст. 18 КК України в період з 04.11.2022 по 28.07.2023 (наказ № 148/К/тр про звільнення за угодою сторін) була службовою особою.
Законом України «Про публічні закупівлі» (далі Закон № 922-VIII) визначено правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад.
Зокрема відповідно до вимог ст.ст. 3, 5, 11 Закону № 922-VIII його положення обов`язково застосовують до підприємств, які забезпечують потреби територіальної громади, є розпорядниками і одержувачами бюджетних коштів, здійснюють діяльність в сфері забезпечення виробництва, транспортування та постачання питної води, забезпечення функціонування централізованого водовідведення, за умови, що вартість предмета закупівлі товару (товарів) дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень.
Закупівлі здійснюютьсяна принципах:1)добросовісної конкуренціїсеред учасників; 2)максимальної економії,ефективності тапропорційності; 3)відкритостіта прозоростіна всіхстадіях закупівель; 4)недискримінації учасниківта рівнеставлення доних; 5)об`єктивного танеупередженого визначенняпереможця процедуризакупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Згідно розділу 3 «Методи визначення очікуваної вартості» Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України № 275 від 18.02.2020, визначення замовником очікуваної вартості предмета закупівлі може здійснюватися наступними методами:
1. Розрахунок очікуваної вартості товарів/послуг методом порівняння ринкових цін.
Метод порівняння ринкових цін - це метод визначення очікуваної вартості на підставі даних ринку, а саме загальнодоступної відкритої інформації про ціни та інформації з отриманих цінових пропозицій та прайс-листів на момент вивчення ринку.
Способи, що рекомендуються для отримання інформації про ціну товарів та послуг:
1) здійснити пошук, збір та аналіз загальнодоступної інформації про ціну, до якої відноситься в тому числі:
інформація про ціни товарів та послуг, що міститься в мережі Інтернет у відкритому доступі, в тому числі на сайтах виробників та/або постачальників відповідної продукції, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, рекламі, прайс-листах, в електронній системі закупівель "Prozorro" та на аналогічних торгівельних електронних майданчиках;
довідкові ціни на товари та послуги, що публікуються в спеціалізованих виданнях, які випускаються в друкованій та електронній формі або розміщуються в мережі Інтернет (у разі їх наявності);
біржові котирування світових, регіональних, місцевих та профільних бірж (в разі біржового товару);
дані спеціалізованих інформаційно-аналітичних видань;
дані офіційних статистичних видань, в тому числі іноземних.
Під час збору інформації про ціну слід враховувати, що умови запланованих закупівель (обсяги закупівлі, умови оплати та поставки тощо) мають бути співставні з умовами закупівель, інформація про які міститься у відкритих джерелах та може бути використана для розрахунку очікуваної вартості. Крім того, слід враховувати інші можливі чинники, що впливають на ціну товарів та послуг, як, наприклад, сезонні коливання цін на певні предмети закупівлі.
2) направити не менше 3-х письмових запитів цінових пропозицій (електронною поштою) виробникам, офіційним представникам та дилерам, постачальникам конкретного товару, надавачам послуг.
У запитах цінових пропозицій рекомендується зазначати інформацію щодо повної характеристики предмета закупівлі (марка, креслення, розмір, ДСТУ, ГОСТ, технічні умови, тип, сорт, категорія, артикул, ємність, густина, тип упаковки (тара), а також рік випуску для техніки та обладнання), необхідної кількості, графіку поставок, умов постачання, умов оплати та системи надання знижок, гарантійного терміну тощо. Зазначати, що збір інформації не тягне за собою ніяких зобов`язань замовника. Також рекомендується зазначати щодо відповідності якості товарів та послуг вимогам чинних нормативних документів та документів на їх виготовлення.
Однак, не дотримуючись вищевказаних норм законодавства, керівник групи з проведення публічних закупівель ОСОБА_4 , будучи службовою особою, не вжила реальних заходів з вивчення середньо ринкових цін на товари, які в подальшому стали предметом закупівлі, не здійснила інших заходів, спрямованих на ефективне використання бюджетних коштів та їх економію, тобто діючи, всупереч встановлених ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» принципів (максимальна економія, ефективність та пропорційність, запобігання корупційним діям і зловживанням), а також вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 № 1275 «Про затвердження особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану» щодо ефективності використання коштів та результативність, розуміючи, що на території України введено воєнний стан, не усвідомлюючи, що внаслідок неналежного виконання нею своїх службових обов`язків може бути спричинена шкода державним інтересам, але враховуючи займану посаду та покладені на неї посадові обов`язки, повинна була і могла їх передбачити, в результаті неналежного виконання своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, забезпечила укладання договорів про закупівлю товарів за завищеними цінами, чим спричинила тяжкі наслідки державним інтересам та інтересам комунального підприємства, за наступних обставин.
Так, 22.11.2022 листом №32/4090 КП ПОР «Полтававодоканал» звернулося до Полтавської обласної ради щодо виділення бюджетних коштів для забезпечення підприємства альтернативним джерелом енергопостачання для стабільного надання послуг з централізованого водопостачання та водовідведення населенню.
23.11.2022 протокольним рішенням №15 засідання комісії обласної ради з питань житлово-комунального господарства, енергозбереження, будівництва, транспорту та зв`язку, розглянуто вказане звернення КП ПОР «Полтававодоканал» та ПОКВПТГ «Полтаватеплоенерго» щодо виділення бюджетних коштів для здійснення своєчасного обслуговування, оперативної ліквідації аварійних ситуацій, проведення поточних, капітальних ремонтів, та встановлено, що комунальним підприємствам необхідно придбати спецтехніку та генератори для забезпечення альтернативними джерелами енергопостачання. Рекомендовано Полтавській обласній військовій адміністрації підготувати проєкт рішення «Про внесення змін до Обласної програми фінансової підтримки підприємства комунальної теплоенергетики та водопровідно-каналізаційного господарства Полтавської області на 2019-2022 роки», та внести його на розгляд ради у встановленому порядку.
25.11.2022 рішенням сесії Полтавської обласної ради №506 «Про внесення змін до Обласної програми фінансової підтримки підприємств комунальної теплоенергетики та водопровідно-каналізаційного господарства Полтавської області на 2019-2022 роки» внесено зміни до Обласної програми фінансової підтримки підприємств комунальної теплоенергетики та водопровідно-каналізаційного господарства Полтавської області на 2019-2022 роки, затвердженої рішенням пленарного засідання 29 сесії Полтавської обласної ради 7 скликання від 20.12.2019 №1245, щодо сприяння виконанню статутної діяльності підприємств водопровідно-каналізаційного господарства Полтавської області для проведення капітальних вкладень та придбання основних засобів.
Відтак за результатами розгляду вказаного листа КП ПОР «Полтававодоканал», а такожрішень Полтавськоїобласної ради«Про внесеннязмін доОбласної програмифінансової підтримкипідприємств комунальноїтеплоенергетики таводопровідно-каналізаційногогосподарства Полтавськоїобласті на2019-2022роки», сесії Полтавської обласної ради №508 від 25.11.2022 «Про збільшення статутного капіталу Комунального підприємства Полтавської обласної ради «Полтававодоканал» збільшено статутний капітал КППОР «Полтававодоканал» на суму 74000000,00 грн. за рахунок внеску власника на розрахунковий рахунок підприємства.
На виконання вказаних рішень власника підприємства, на початку грудня 2022 року, точну дату слідством не встановлено,в приміщенні КП ПОР «Полтававодоканал» за адресою: м.Полтава, вул. Вадима Козака, 1А, керівник групи з проведення публічних закупівель ОСОБА_4 , діючи необережно, внаслідок несумлінного ставлення до виконання своїх службових обов`язків, не провела попередні ринкові консультацій з метою аналізу ринку для визначення очікуваної вартості предмету закупівлі (екскаватор гідравлічний з ковшем та відвалом). Всупереч вимог наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України №275 від 18.02.2020 «Про затвердження примірної методики моніторингу вартості предмету закупівлі», ОСОБА_4 не витребувала жодну інформацію від офіційних представників підприємств-виробників, які на час проведення закупівлі здійснювали діяльність щодо постачання на території України екскаваторів гідравлічних з ковшем та відвалом, були офіційними представниками виробника та фактично здійснювали їх продаж.
Водночас ОСОБА_4 , виконуючи свої службові обов`язки неналежно, не перевіривши на достовірність, врахувала при визначенні очікуваної вартості комерційні пропозиції від імені ТОВ«ТОП СТОР» (ЄДРПОУ 41618110) вих. №345-22 від 07.12.2022 і ТОВ«МАКСІ ОЙЛ ГРУП» (ЄДРПОУ 43553327) вих. №103 від 25.12.2022, із завищеними цінами 3320000,00 грн. і 4100000,00 грн, які надано підприємству за невстановлених слідством обставин.
При цьому, вказані комерційні пропозиції до КП ПОР «Полтававодоканал» офіційно не надходили, а на дату їх формування та подачі підприємства ТОВ«ТОП СТОР» і ТОВ«МАКСІ ОЙЛ ГРУП» перебували в стані припинення.
14.12.2022 керівник групи з проведення публічних закупівель ОСОБА_4 , перебуваючи за адресою: АДРЕСА_1 , за місцем розташування КП ПОР «Полтававодоканал», діючи необережно, не визначивши належним чином очікувану вартість предмету закупівлі, розмістила на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель інформацію про початок процедури закупівлі «відкриті торги з особливостями» та предмет закупівлі: ДК 021:2015:43260000-3 Механічні лопати, екскаватори та ковшові навантажувачі, гірнича техніка (Екскаватор гідравлічний з ковшем та відвало), а також завищену очікувану вартість предмету цієї закупівлі 3200000,00 грн., тендерну документацію, яка містила вимоги поставки Екскаватора гідравлічного з ковшем та відвалом у строк не більше 3 днів з моменту подачі заявки Замовника, але не пізніше 31.12.2022, тим самим обмеживши участь у закупівлі інших суб`єктів господарювання.
Надалі, з метою прийняття участі у процедурі закупівлі щодо предмету закупівлі: ДК 021:2015:43260000-3 Механічні лопати, екскаватори та ковшові навантажувачі, гірнича техніка (Екскаватор гідравлічний з ковшем та відвалом), ТОВ «ЄВРО-ТРАК» (ЄДРПОУ 41675576) через авторизовані електронні майданчики Держзакупівалі Онлайн та E-tender подано документи щодо участі в цій закупівлі.
22.12.2022 керівник групи з проведення публічних закупівель ОСОБА_4 , перебуваючи за адресою: АДРЕСА_1 , за місцем розташування КППОР «Полтававодоканал», діючи необережно, у порушення п.п. 2.5, 2.6 Посадової інструкції керівника групи з проведення публічних закупівель, п. 1.3 Положення про уповноважену особу, вимог ст. 5 Закону № 922-VIII в частині дотримання принципу максимальної економії та ефективності, провела процедуру закупівлі за участі єдиного учасника ТОВ«ЄВРО-ТРАК» (ЄДРПОУ 41675576), яким на підставі завищеної нею по необережності очікуваної вартості предмету закупівлі в ході проведення тендеру надано остаточну пропозицію в сумі 3 198 000,00 грн.
22.12.2022 керівник групи з проведення публічних закупівель ОСОБА_4 за результатами відкритих торгів, діючи необережно, прийняла протокольне рішенням №UA-2022-12-14-008183-a про визначення переможцем єдиного учасника процедури закупівлі ТОВ«ЄВРО-ТРАК» (ЄДРПОУ 41675576), а також про намір укласти договір.
При цьому, відповідно до абз. 2 ч. 1 ст. 32 Закону № 922-VIII ОСОБА_4 , будучи уповноваженою особою по організації та проведенню процедур закупівлі, маючи реальну можливість належним чином виконати покладені на неї службові обов`язки, однак у зв`язку з неналежним виконанням своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, не відмінила торги з підстав неможливості усунення порушень, що виникли через порушення законодавства з питань публічних закупівель.
За наслідками відкритих торгів, які проведено керівником групи з проведення публічних закупівель ОСОБА_4 з порушенням законодавства з питань публічних закупівель, КП ПОР «Полтававодоканал» 28.12.2022 укладено договір №281222 на постачання екскаватора гусеничного XCMG МОДЕЛЬ XE35U з ковшем та відвалом за завищеною ціною 3198000,00грн., ринкова вартість якого складає 2167377,00 грн., та перарховано бюджетні кошти двома платежами 04.01.2023 (1000000,00 грн. (ПДВ 166666,67грн) та 16.01.2023 (2198 000,00 грн. (ПДВ 366333,33 грн.) на розрахунковий рахунок ТОВ ЄВРО-ТРАК», відкритий в АТ «КБ «ПриватБанк» у м. Києві(№UA92 305299 0000026004016216230).
Відповідно до висновку експерта за результатами проведення судової економічної експертизи від 19.06.2024 №6342/24-72, з урахуванням висновку експерта Полтавського відділення ННЦ «Інститут судових експертиз ім. засл. Проф. М.С. Бокаріуса №639/3591 від 22.12.2023 розмір збитку, завданий місцевому бюджету Полтавської обласної ради внаслідок придбання КП ПОР «Полтававодоканал» на підставі договору від 28.12.2022 №281222 «Екскаватор гусеничний XCMG МОДЕЛЬ XE35U з ковшем та відвалом» по завищеній вартості, розрахунково підтверджується на суму 497623,00 грн.
Таким чином, ОСОБА_4 , будучи керівником групи з проведення публічних закупівель КП ПОР «Полтававодоканал», яка відповідає за організацію та проведення процедур закупівель, не вживши реальних заходів з вивчення середньо ринкових цін на товари, які в подальшому стали предметом процедури закупівлі, не здійснивши інших заходів, спрямованих на ефективне використання бюджетних коштів та їх економію, тобто діючи, всупереч встановлених ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» принципів (максимальна економія, ефективність та пропорційність, запобігання корупційним діям і зловживанням), а також вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 № 1275 «Про затвердження особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану» щодо ефективності використання коштів та результативність, розуміючи, що на території України введено воєнний стан, не усвідомлюючи, що внаслідок неналежного виконання нею своїх службових обов`язків може бути спричинена шкода державним інтересам, але враховуючи займану посаду та покладені на неї посадові обов`язки, повинна була і могла їх передбачити, в результаті неналежного виконання своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, унаслідок проведення процедури закупівлі із завищеною очікуваною вартістю предмету закупівлі: ДК 021:2015:43260000-3 Механічні лопати, екскаватори та ковшові навантажувачі, гірнича техніка (Екскаватор гідравлічний з ковшем та відвалом), забезпечила укладання договору про закупівлю цього товару за завищеною ціною та зайве витрачання бюджетних коштів (збитки) на суму 497623,00 грн., чим спричинила тяжкі наслідки державним інтересам та інтересам окремих юридичних осіб в особі КППолтавської обласної ради «Полтававодоканал».
Окрім того, на виконання вказаних рішень власника підприємства,на початку грудня 2022 року, точну дату слідством не встановлено,в приміщенні КП ПОР «Полтававодоканал» за адресою: м.Полтава, вул. Вадима Козака, 1А, керівник групи з проведення публічних закупівель ОСОБА_4 , діючи необережно, внаслідок несумлінного ставлення до виконання своїх службових обов`язків, не провела попередні ринкові консультації з метою аналізу ринку для визначення очікуваної вартості предмету закупівлі (кран автомобільний). Всупереч вимог наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України №275 від 18.02.2020 «Про затвердження примірної методики моніторингу вартості предмету закупівлі», ОСОБА_4 не витребувала жодну інформацію від офіційних представників підприємств-виробників, які на час проведення закупівлі здійснювали діяльність щодо постачання на території України кранів автомобільних, були офіційними представниками виробника та фактично здійснювали їх продаж.
Водночас ОСОБА_4 , виконуючи свої службові обов`язки неналежно, не перевіривши на достовірність, врахувала при визначенні очікуваної вартості комерційні пропозиції від імені ТОВ«ТОП СТОР» (ЄДРПОУ 41618110) вих.№243/413/2022 від 07.12.2022р. та ТОВ «Н.В.П.» (ЄДРПОУ 37924018) вих.№0812/2022 від 08.12.2022р., із завищеними цінами 11450 000,00 грн. та 10700 000,00 грн., які надано підприємству за невстановлених слідством обставин.
При цьому, вказані комерційні пропозиції до КП ПОР «Полтававодоканал» офіційно не надходили, а на дату його формування та подачі підприємство ТОВ«ТОП СТОР» взагалі перебувало в стані припинення.
14.12.2022 керівник групи з проведення публічних закупівель ОСОБА_4 , перебуваючи за адресою: АДРЕСА_1 , за місцем розташування КП ПОР «Полтававодоканал», діючи необережно, не визначивши належним чином очікувану вартість предмету закупівлі, розмістила на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель інформацію про початок процедури закупівлі «відкриті торги з особливостями» та предмет закупівлі: ДК 021:2015:34140000-0 Великомонтажні мото-транспортні засоби (кран автомобільний), а також завищену очікувану вартість предмету цієї закупівлі 10000000,00 грн., тендерну документацію, яка містила вимоги поставки крана автомобільного у строк не більше 3 днів з моменту подачі заявки Замовника, але не пізніше 31.12.2022, тим самим обмеживши участь у закупівлі інших суб`єктів господарювання.
Надалі, з метою прийняття участі у процедурі закупівлі щодо предмету закупівлі: ДК 021:2015:34140000-0 Великомонтажні мото-транспортні засоби (кран автомобільний), ТОВ «ЄВРО-ТРАК» (ЄДРПОУ 41675576) через авторизовані електронні майданчики Держзакупівалі Онлайн та E-tender подано документи щодо участі в цій закупівілі.
22.12.2022 керівник групиз проведенняпублічних закупівель ОСОБА_4 , перебуваючи за адресою: АДРЕСА_1 , за місцем розташування КППОР «Полтававодоканал», діючи необережно, у порушення п.п. 2.5, 2.6 Посадової інструкції керівника групи з проведення публічних закупівель, п. 1.3 Положення про уповноважену особу, вимог ст. 5 Закону № 922-VIII в частині дотримання принципу максимальної економії та ефективності, провела процедуру закупівлі за участі єдиного учасника ТОВ«ЄВРО-ТРАК» (ЄДРПОУ 41675576), яким на підставі завищеної нею по необережності очікуваної вартості предмету закупівлі в ході проведення тендеру надано остаточну пропозицію в сумі 9 900 000,00 грн.
22.12.2022 керівник групи з проведення публічних закупівель ОСОБА_4 за результатами відкритих торгів, діючи необережно, прийняла протокольне рішення №UA-2022-12-14-008016-a про визначення переможцем єдиного учасника процедури закупівлі ТОВ«ЄВРО-ТРАК» (ЄДРПОУ 41675576), а також про намір укласти договір.
При цьому, відповідно до абз. 2 ч. 1 ст. 32 Закону № 922-VIII ОСОБА_4 , будучи уповноваженою особою по організації та проведенню процедур закупівлі, маючи реальну можливість належним чином виконати покладені на неї службові обов`язки, однак у зв`язку з неналежним виконанням своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, не відмінила торги з підстав неможливості усунення порушень, що виникли через порушення законодавства з питань публічних закупівель.
За наслідками відкритих торгів, які проведено керівником групи з проведення публічних закупівель ОСОБА_4 з порушенням законодавства з питань публічних закупівель, КП ПОР «Полтававодоканал» 28.12.2022 укладено договір №291222 на постачання автокрана КС-55727-С-12 за завищеною ціною 9 990000,00 грн., ринкова вартість якого складає 5100 000,00 грн., та перераховано бюджетні кошти двома платежами 04.01.2023 (5000000,00 грн. (ПДВ 833333,33 грн.) та 16.01.2023 (4 990 000,00грн (ПДВ 831666,67 грн.) на розрахунковий рахунок ТОВ «ЄВРО-ТРАК», відкритий в АТ «КБ «ПриватБанк» у м. Києві(№UA92 305299 0000026004016216230).
Відповідно до висновку експерта за результатами проведення судової економічної експертизи від 19.06.2024 № 6342/24-72, з урахуванням висновку експерта Полтавського відділення ННЦ «Інститут судових експертиз ім. засл. Проф. М.С. Бокаріуса №646-647 від 19.12.2023 розмір збитку, завданий місцевому бюджету Полтавської обласної ради внаслідок придбання на підставі договору від 28.12.2022 №291222 «АвтокранКС-55727-С-12» по завищеній вартості, розрахунково підтверджується на суму 3225000,00 грн.
Таким чином, ОСОБА_4 , будучи керівником групи з проведення публічних закупівель КП ПОР «Полтававодоканал», яка відповідає за організацію та проведення процедур закупівель, не вживши реальних заходів з вивчення середньо ринкових цін на товари, які в подальшому стали предметом проуедури закупівлі, не здійснивши інших заходів, спрямованих на ефективне використання бюджетних коштів та їх економію, тобто діючи, всупереч встановлених ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» принципів (максимальна економія, ефективність та пропорційність, запобігання корупційним діям і зловживанням), а також вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 № 1275 «Про затвердження особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану» щодо ефективності використання коштів та результативність, розуміючи, що на території України введено воєнний стан, не усвідомлюючи, що внаслідок неналежного виконання нею своїх службових обов`язків може бути спричинена шкода державним інтересам, але враховуючи займану посаду та покладені на неї посадові обов`язки, повинна була і могла їх передбачити, в результаті неналежного виконання своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, унаслідок проведення процедури закупівлі із завищеною очікуваною вартістю предмету закупівлі: ДК 021:2015:34140000-0 Великомонтажні мото-транспортні засоби (кран автомобільний), а також завищену очікувану вартість предмету цієї закупівлі 10000000,00 грн., забезпечила укладання договору про закупівлю цього товару за завищеною ціною та зайве витрачання бюджетних коштів (збитки) на суму 3225000,00 грн., чим спричинила тяжкі наслідки державним інтересам та інтересам окремих юридичних осіб в особі КППолтавської обласної ради «Полтававодоканал».
20.06.2024 ОСОБА_4 ,повідомлено пропідозру увчиненні кримінальногоправопорушення,передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України.
Відповідно до витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно №383039176 від 15.06.2024 у власності ОСОБА_4 перебуває нерухоме майно:
- квартира загальною площею 86,6 кв.м, розташована за адресою: АДРЕСА_2 .
Також беручидо уваги,те,що дії ОСОБА_4 призвели добезпідставної витратибюджетних коштівна суму3722623,00 грн.,чим вонаспричинила збиткиКП ПОР«Полтававодоканал» увеликому розмірі,що єтяжкими наслідками,чим вчинила кримінальне правопорушення (злочин), передбачене ч. 2 ст. 367 КК України
На даний час у слідства виникла необхідність у накладенні арешту на нерухоме майно ОСОБА_4 , з метою збереження майна, недопущення його відчуження та в подальшому відшкодуванню завданої шкоди.
На даному етапі досудового розслідування у вказаному кримінальному провадженні вважається виправдане таке втручання у права та інтереси власника майна в особі ОСОБА_4 , з метою недопущення відчуження майна та забезпечення відшкодування збитків завданих протиправними діями.
Слідча в судове засідання не з`явилася, надала заяву в якій прохала клопотання задовольнити, та розглянути клопотання у її відсутність.
В судовому засіданні власник майна не з`явився, належним чином повідомлений про судове засідання.
Дослідивши матеріали клопотання, слідчий суддя вважає, що клопотання підлягає частковому задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до ч. 1ст. 170 КПК Україниарештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину. Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, зникнення, втрати, знищення, використання, перетворення, пересування, передачі, відчуження.
Згідно вимог п. 1 ч. 2ст. 170 КПК Україниарешт майна допускається з метою забезпечення збереження речових доказів. За змістом ч. 3ст. 170 КПК України, у випадку, передбаченому п. 1 ч. 2 цьогоКодексу, арешт накладається на майно будь-якої фізичної або юридичної особи за наявності достатніх підстав вважати, що воно відповідає критеріям, зазначеним уст. 98 цього Кодексу.
Відповідно ч.2ст.173 КПК України, при вирішенні питання про арешт майна слідчий суддя, суд повинен враховувати: 1) правову підставу для арешту майна; 2) можливість використання майна як доказу у кримінальному провадженні (якщо арешт майна накладається у випадку, передбаченому пунктом 1 частини другоїстатті 170 цього Кодексу).
Стороною обвинувачення частково доведено, що вищевказане майно, має значення для забезпечення даного кримінального провадження, за існування розумних підозр вважати, що це майно є доказом злочину, за наявності достатніх підстав вважати, що воно відповідає критеріям, зазначеним уст. 98 КПК України.
Враховуючи викладене, слідчий суддя приходить до висновку про наявність правових підстав до арешту, вказаного в клопотаннях сторони обвинувачення майна, враховує можливість використання його як доказу у даному кримінальному провадженні, наслідки арешту майна, розумність та співрозмірність обмеження права власності завданням кримінального провадження, а тому клопотання про арешт майна підлягає задоволенню.
На підстав викладеного, керуючись ст. ст.2,7,170-173,309,372 КПК України, слідчий суддя,-
У Х В А Л И В :
Клопотання старшого слідчого відділу розслідування злочинів у сфері службової та господарської діяльності СУ ГУНП в Полтавській області підполковника поліції ОСОБА_3 про арешт майна у кримінальному провадженні №42022170000000113 від 18.11.2022 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбачених ч. 2 ст. 367 КК України - задовольнити.
Накласти заборону (арешт) на відчуження та розпорядження майном, а саме на нерухоме майно, яке на праві власності належить підозрюваній ОСОБА_4 , а саме:
- квартира загальною площею 86,6 кв.м, розташована за адресою: АДРЕСА_2 .
Ухвала може бути оскаржена до Полтавського апеляційного суду упродовж 5-ти днів з дня її оголошення.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Октябрський районний суд м.Полтави |
Дата ухвалення рішення | 24.06.2024 |
Оприлюднено | 25.06.2024 |
Номер документу | 119916529 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна |
Кримінальне
Октябрський районний суд м.Полтави
Бугрій В. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні