Постанова
від 06.12.2007 по справі 1/770
ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

1/770

                        

ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД



10002, м.Житомир, майдан Путятинський, 3/65  тел.(8-0412) 48-16-02

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

 

 "06" грудня 2007 р.                                                           Справа № 1/770

Житомирський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

головуючого   судді                                                  Пасічник С.С.

суддів:                                                                        Гулової А.Г.

                                                                                   Щепанської Г.А.

при секретарі                                                            Жарській І.В. ,

за участю представників сторін:

від позивача:     Невисевича М.В. - голови правління,

від відповідача: Бабського О.В. - представника за довіреністю № 829/23 від 15.11.2007р.,

 

розглянувши апеляційну скаргу Коростишівської районної спілки споживчих товариств, м.Коростишів Житомирської області

на ухвалу господарського суду Житомирської області

від "27" вересня 2007 р.  № 1/770 (суддя Сичова О.П.)

про відмову в прийнятті позовної заяви Коростишівської районної спілки споживчих товариств, м.Коростишів Житомирської області  

до Коростишівської міської ради, м.Коростишів Житомирської області

про скасування рішення №401 від 07.08.2007р. (в частині),  

ВСТАНОВИВ:

  

Ухвалою господарського суду Житомирської області від 27.09.2007р. №1/770 у прийнятті позовної заяви Коростишівської районної спілки споживчих товариств (м.Коростишів Житомирської області) до Коростишівської міської ради (м.Коростишів Житомирської області) про скасування рішення №401 від 07.08.2007р. відмовлено.

Не погоджуючись з винесеною ухвалою, позивач подав апеляційну скаргу (а.с.4-5), в якій просить її скасувати з підстав, наведених у скарзі.

Мотивуючи апеляційну скаргу, позивач зазначає, що Коростишівський районний суд, посилаючись, зокрема, на інформаційні листи ВГСУ №01-8/675 від 14.08.2007р. та №04-5/120 від 27.06.2007р.,  ухвалою  від 13.09.2007р. (а.с.7) відмовив Коростишівській районній спілці споживчих товариств (м.Коростишів Житомирської області) у відкритті адміністративного провадження за позовом до Коростишівської міської ради (м.Коростишів Житомирської області) про скасування пунктів 2, 2.1,2.2 та 3 рішення №401 від 07.08.2007р., оскільки предмет оскарження не перебуває у сфері публічно-правових відносин здійснення владних повноважень органом місцевого самоврядування, отже, має місце господарський спір між двома юридичними особами.

Представник позивача в засіданні суду підтримав апеляційну скаргу у повному обсязі, вважає ухвалу господарського суду Житомирської області від 27.09.2007р. такою, що прийнята з порушенням норм чинного законодавства, а тому просить дану ухвалу скасувати.

Відповідач письмового відзиву на апеляційну скаргу суду не представив.

Представник відповідача в судовому засіданні заперечив проти апеляційної скарги, вважаючи ухвалу суду першої інстанції законною та обґрунтованою, просить залишити її без змін, а апеляційну скаргу - без задоволення.

Судова колегія, розглянувши та обговоривши доводи, зазначені в апеляційній скарзі, перевіривши матеріали справи, повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм чинного законодавства при винесенні оскарженої ухвали, дійшла висновку про те, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає з наступних підстав.

24.09.2007р. Коростишівська районна спілка споживчих товариств (м.Коростишів Житомирської області) звернулась до господарського суду Житомирської області з позовом до Коростишівської міської ради (м.Коростишів Житомирської області) про скасування пунктів 2, 2.1, 2.2 та 3 рішення Коростишівської міської ради №401 від 07.08.2007р. (а.с.10-12).

Ухвалою від 27.09.2007р. (а.с.6), як зазначалось вище, господарський суд Житомирської області відмовив в прийнятті зазначеної апеляційної скарги в зв'язку з тим, що відповідно до ст.12 ГПК України дана справа не підвідомча господарському суду, оскільки спір виник з публічно-правових відносин та віднесений до компетенції адміністративного суду.

Судова колегія погоджується з ухвалою господарського суду першої інстанції, враховуючи таке.

Статтею 129 Конституції України закріплено один з основних принципів судочинства - законність. Принцип законності визначається тим, що суд у своїй діяльності при вирішенні справ повинен не лише правильно застосовувати норми матеріального права до взаємовідносин сторін, а й додержуватись норм процесуального права.

Відповідно до частини 3 статті 22 Закону України "Про судоустрій України" місцеві господарські суди розглядають справи, що виникають з господарських правовідносин, а також інші справи, віднесені процесуальним законом до їх підсудності.

Підвідомчість справ господарським судам визначається Господарським процесуальним кодексом України.

Згідно зі ст.1 вказаного Кодексу підприємства, установи, організації, інші юридичні особи (у тому числі іноземні), громадяни, які здійснюють підприємницьку діяльність без створення юридичної особи і в установленому порядку набули статусу суб'єкта підприємницької діяльності, мають право звертатися до господарського суду згідно з встановленою підвідомчістю господарських справ за захистом своїх порушених або оспорюваних прав і охоронюваних законом інтересів, а також для вжиття передбачених цим Кодексом заходів, спрямованих на запобігання правопорушенням. У випадках, передбачених законодавчими актами України, до господарського суду мають право також звертатися державні та інші органи, громадяни, що не є суб'єктами підприємницької діяльності.

Статтею 4-1 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що господарські суди вирішують господарські спори у порядку позовного провадження, передбаченому цим Кодексом, та розглядають справи про банкрутство у порядку провадження, передбаченому цим Кодексом, з урахуванням особливостей, встановлених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Сторонами в судовому процесі - позивачами і відповідачами - можуть бути підприємства та організації, зазначені у статті 1 Господарського процесуального кодексу України (частина 1 статті 21 цього Кодексу).

Таким чином, господарські суди розглядають справи в порядку позовного провадження, коли склад учасників спору відповідає положенням статті 1 Господарського процесуального кодексу України, а правовідносини, щодо яких виник спір, носять господарський характер.

Вирішуючи питання про прийняття позовної заяви до розгляду, господарський суд повинен з'ясувати  наявність  спору між сторонами, оскільки в силу ст.12 ГПК України господарським судам підвідомчі:

1)  справи  у  спорах,  що  виникають  при  укладанні, зміні, розірванні  і виконанні господарських договорів, у тому числі щодо приватизації майна, та з інших підстав, крім:

- спорів про приватизацію державного житлового фонду;

- спорів, що виникають при погодженні стандартів  та  технічних умов;

- спорів про  встановлення цін на продукцію (товари), а також тарифів на послуги  (виконання  робіт),  якщо  ці  ціни  і  тарифи відповідно  до  законодавства не можуть бути встановлені за угодою сторін;

- спорів, що виникають із публічно-правових відносин та віднесені до компетенції Конституційного Суду України та адміністративних судів;

- інших спорів, вирішення яких відповідно до законів України та міжнародних договорів України віднесено до відання інших органів;

2) справи про банкрутство;

3) справи за заявами органів Антимонопольного комітету України, Рахункової палати з питань, віднесених законодавчими актами до їх компетенції;

4)  справи, що виникають з корпоративних відносин у спорах між господарським товариством  та  його  учасником  (засновником, акціонером),  у  тому  числі  учасником, який вибув,  а також між учасниками (засновниками, акціонерами) господарських товариств, що пов'язані  із створенням,  діяльністю,  управлінням та припиненням діяльності цього товариства, крім трудових спорів.

Згідно п.1 ч.1 ст.17 Кодексу адміністративного судочинства України компетенція адміністративних судів поширюється, зокрема, на спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.

Відповідно до ч.2 ст.4 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) юрисдикція адміністративних судів поширюється на всі публічно-правові спори, крім спорів, для яких законом встановлений інший порядок судового вирішення.

Пункт 1 ч.1 ст.3 КАС України встановлює, що справа адміністративної юрисдикції (адміністративна справа) - переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Як визначено пунктами 6 та 7 ч.1 ст.3 КАС України, адміністративним позовом є звернення до адміністративного суду про захист прав, свобод та інтересів у публічно-правових відносинах, а суб'єктом владних повноважень є орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських  функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Виходячи з цих норм, спір є публічно-правовим і підлягає розгляду в порядку адміністративної юрисдикції у тому разі, якщо він виник із публічно-правових відносин за участю суб'єкта владних повноважень, який саме у цих відносинах здійснює надані йому чинним законодавством владні управлінські функції.

Як вбачається з матеріалів справи, Коростишівської районної спілки споживчих товариств в позовній заяві ставилась вимога про скасування рішення Коростишівської міської ради №401 від 07.08.2007р. (а.с.13-14) в частині його:

- п.2, яким було скасовано рішення виконавчого комітету від 25.05.2006р. №208 "Про розгляд клопотання Коростишівської районної спілки споживчих товариств" (а.с.15-16), яким, зокрема, було затверджено схему генерального плану кооперативного ринку за адресою: вул.Шевченко, 40, м.Коростишів, розроблену ДПРІ "Житомиркомундорпроект", а також погоджено Коростишівській РССТ режим роботи ПРСС "Кооперативний ринок";

- п.2.1, яким було зобов'язано Коростишівську районну спілку споживчих товариств звільнити незаконно займану площу під малими архітектурними формами на території, закріпленій за КП "Коростишівський міський ринок";

- п.2.2, яким було зобов'язано Коростишівську районну спілку споживчих товариств сплатити кошти за фактично займану земельну ділянку від часу створення підприємства відповідно до Закону України "Про плату за землю";

- п.3 щодо скасування рішення виконавчого комітету від 25.05.2006р.№209 "Про встановлення права власності на об'єкти нерухомого майна" (а.с.17), яким, зокрема, оформлено право власності на об'єкти нерухомого майна, що знаходяться за адресою: м.Коростишів, вул.Шевченко, 40 (згідно переліку) за Коростишівською районною спілкою споживчих товариств.

Проаналізував зібрані у справі докази, колегія суддів не вбачає, що між сторонами у справі існує спір про право; за своїм предметом та суб'єктним складом даний спір підвідомчий адміністративному суду та має розглядатись за правилами Кодексу адміністративного судочинства України.

При надходженні позовної заяви до господарського суду, останній, вирішуючи питання про прийняття цієї заяви, перевіряє відповідність поданої заяви вимогам закону, й при наявності підстав, передбачених статтею 62 Господарського процесуального кодексу України, відмовляє у прийнятті позовної заяви, що унеможливлює повторне звернення до господарського суду з того ж предмету спору, і за участю тих самих сторін.

На підставі пункту 1 частини 1 статті 62 Господарського процесуального кодексу України суддя відмовляє у прийнятті позовної заяви, якщо спір непідвідомчий господарському суду. Підвідомчість спору регламентується статтями 1, 12 - 17 Господарського процесуального кодексу України.

Враховуючи вищевикладене, судова колегія приходить до висновку, що ухвала господарського суду Житомирської області від 27.09.2007р. №1/770 про відмову в прийнятті позовної заяви Коростишівської районної спілки споживчих товариств до Коростишівської міської ради про скасування рішення №401 від 07.08.2007р. є обґрунтованою та законною, а тому її слід залишити без змін, апеляційна ж скарга Коростишівської районної спілки споживчих товариств є безпідставною й не може бути підставою для скасування вищевказаної ухвали господарського суду першої інстанції.

 Керуючись ст.ст.  101,103,105,106 Господарського процесуального кодексу України, Житомирський апеляційний господарський суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Ухвалу господарського суду Житомирської області від 27 вересня 2007 року №1/770 залишити без змін, а апеляційну скаргу Коростишівської районної спілки споживчих товариств, м.Коростишів Житомирської області - без задоволення.

2. Справу № 1/770 передати до господарського суду Житомирської області.

Головуючий суддя                                                                 Пасічник С.С.

судді:

                                                                                           Гулова А.Г.  

                                                                                           Щепанська Г.А.  

 Віддрук. 4 прим.:

1 - до справи,

2,3 - сторонам, 4 - в наряд

 

СудЖитомирський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення06.12.2007
Оприлюднено14.12.2007
Номер документу1199210
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —1/770

Рішення від 30.06.2009

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Бобрович В.М.

Постанова від 11.03.2008

Господарське

Вищий господарський суд України

Муравйов O.В.

Ухвала від 31.01.2008

Господарське

Вищий господарський суд України

Муравйов O.В.

Постанова від 06.12.2007

Господарське

Житомирський апеляційний господарський суд

Пасічник С.С.

Постанова від 21.09.2006

Господарське

Господарський суд Львівської області

Станько Л.Л.

Ухвала від 21.07.2006

Господарське

Господарський суд Львівської області

Станько Л.Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні