Рішення
від 24.06.2024 по справі 320/43468/23
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

24 червня 2024 року м. Київ№ 320/43468/23

Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Головенка О.Д., розглянувши у письмовому порядку за правилами загального позовного провадження адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "ФІНАНСОВА КОМПАНІЯ ПАРТНЕР" до Головного управління ДПС у м. Києві про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,

в с т а н о в и в:

До Київського окружного адміністративного суду звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю "ФІНАНСОВА КОМПАНІЯ ПАРТНЕР" з позовом до Головного управління ДПС у м. Києві про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 14.08.2023 № 0534380707.

В обґрунтування позовних вимог зазначено про те, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення є протиправним та підлягає скасуванню, оскільки позивач не погоджується з правомірністю нарахування штрафних санкцій, їх нарахування було здійснено відповідачем з порушенням вимог чинного законодавства України без належних правових підстав та доказів, адже під час перевірки та оформлення її результатів посадовими особами контролюючого органу допущено власне вільне трактування норм законодавства і використання некоректних термінів, що вплинуло на оформлення результатів перевірки та застосування штрафних (фінансових) санкцій. Позивач наголошує на тому, що фіскальний звіт товариства відповідає встановленим вимогам, та забезпечує відповідність готівкових коштів та іноземної валюти на місці проведення операцій у касі товариства. Під час перевірки не було встановлено і зафіксовано у фіскальному звіті позивача перевищення суми готівкових коштів або іноземної валюти на місці проведення операцій над сумою коштів, яка у ньому зазначена.

Тож, позивач вважає, що товариство не вчиняло будь-яких порушень норм чинного законодавства, в тому числі і визначених у оскаржуваному податковому повідомленні-рішенні порушень норм п. 7 ст. 4 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, гро.мадського харчування та послуг», відтак, до нього протиправно застосовано рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) та/або пені, у тому числі за порушення строку розрахунку у сфері зовнішньоекономічної діяіьності на підставі п. 54.3.3 п. 54.3 ст. 54 Податкового кодексу України (далі ПК України) і п. 4 ст. 18 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 01.12.2023 відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження, розпочато підготовку справи до судового розгляду, призначено підготовче засідання на 02.02.2024.

17.01.2024 до суду від Головного управління Державної податкової служби у м. Києві надійшов відзив на позовну заяву, в якому, заперечуючи проти задоволення позовних вимог, представник відповідача вказує на те, що за результатами перевірки складено акт фактичної перевірки, яким встановлено порушення вимог п. 7 ст. 4 Закону України від 06.07.1995 № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (із змінами та доповненнями), а саме, встановлено невідповідність готівкових коштів на місці проведення розрахунків (надання послуг з обміну валютних цінностей), сумі коштів зазначеної у фіскальному звіті реєстратора розрахункових операцій. Сума перевищення складає 470587,80 гривень та нестача готівкових коштів за операціями по обліку на суму національної валюти 384060,00 грн. Інформація щодо невідповідності готівкових коштів в розрізі валют на місці проведення операцій з торгівлі валютними цінностями наведена у додатку до акта фактичної перевірки. Також, акцентовано увагу на тому, що 19.07.2022 протягом операттійної зміни на господарській одиниці, яка перевіряється, при зміні курсів фіскальні звіти «Z-звіти» не роздруковувались. На початку перевірки, при підрахунку коштів, які знаходились на місці проведення операцій, представником позивача, який був присутній на момент перевірки, був роздрукований «Х-звіт». Вишевикладений аркуш надано до акту фактичної перевірки від 28.07.2022 № 001650 підписаний касиром господарської одинииі ОСОБА_1 без заперечень.

25.01.2024 стороною позивача подано до суду відповідь на відзив, в якій наголошено на безпідставності та недоведеності обставин та доводів, покладених в основу відзиву, при цьому, під час перевірки не було встановлено і зафіксовано у фіскальному звіті позивача перевищення суми готівкових коштів або іноземної валюти на місці проведення операцій над сумою коштів, яка у ньому зазначена. Окрім того, при перевірці перевіряючими не враховано норму абз. 2 п. 23№ Інструкції про порядок організації касової роботи банками та проведення платіжних операцій надавачами платіжних послуг в Україні, затвердженої постановою Правління Національного банку України від 25.09.2018 № 103, відповідно до якої, небанківські фінансові установи та оператори поштового зв`язку, які отримали ліцензію Національного банку на здійснення валютних операцій, самостійно визначають для власних кас порядок розрахунку ліміту каси з урахуванням особливостей діяльності та режиму роботи, обсягів готівкових надходжень (видатків), строків здавання готівки і на підставі зазначеного встановлюють розмір ліміту для власних кас. Такий ліміт каси позивачем було встановлено. Вказане передбачає наявність залишку готівкових коштів в касі, що і було встановлено під час проведення перевірки (зокрема, підтверджується звітною довідкою позивача, а також поясненнями у додатковому листі пояснення до (довідки) фактичної перевірки позивача від 28.07.2022 № 001650, наданими касиром ОСОБА_1 до матеріалів перевірки). Під час проведення перевірки, підприємством перевіряючим надавалася уся необхідна інформація і документи (в тому числі, і звітна довідка), з яких вбачається відсутність будь-яких порушень. Окремо, про відсутність порушень було вказано і касиром ОСОБА_1 у п. 4.1 розд. 4 акта (довідки) фактичної перевірки позивача від 28.07.2022 № 001650 та додатковому листі пояснення до нього.

На підставі заяв представників сторін, згідно норм ч. 3 ст. 194 КАС України, суд закрив підготовче провадження та перейшов до розгляду спору в порядку письмового провадження.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд виходить з наступного.

Як вбачається з матеріалів справи, перевіряючими Головного управління ДПС у Волинській області було проведено фактичну перевірку на підставі п.п. 19№.1.4 п. 19№.1 ст. 19№, керуючись п. п. 20.1.4, п. п. 20.1.6, п. п. 20.1.8, п. п. 20.1.9, п.п. 20.1.10, п. п. 20.1.11, п. п. 20.1.13, п. п. 20.1.14, п. 20.1 ст. 20, п. п. 75.1.3, п. 75.1 ст.75, п. п. 80.2.5, п. 80.2 ст. 80 ПК України, проведено фактичну перевірку ПОВ (пункту обміну валют), за адресою: Волинська область, м. Луцьк, вул. Ковельська, 29, де здійснює господарьску діяльність ТОВ «ФІНАНСОВА КОМПАНІЯ ПАРТНЕР» (ЄДРПОУ 39013677), яка здійснена на підставі наказу Головного управління ДПС у Волинській області від 19.07.2022 № 1042-п, службових посвідчень та направлень від 19.07.2022 № №1823, 1824, 2035 від 28.07.2022.

28.07.2022 було складено акт (довідку) фактичної перевірки ТОВ «ФІНАНСОВА КОМПАНІЯ «ПАРТНЕР» № 001650, згідно з яким, в ході проведення перевірки встановлено порушення порядку виконання операцій з торгівлі валютними цінностями в готівковій формі, а саме, не забезпечено відповідніеть готівкових коштів на місці проведення операцій з торгівлі валютними цінностями в готівковій формі даним фіскального звіту РРО, перевищення суми готівкових коштів на загальну суму національної валюти 470587,80 грн, нестача готівкових коштів за операціями по обліку на суму національної валюти 384060,00 грн. У висновку акту перевірки вказано, що встановлено порушення п. 7 ст. 4 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».

Не погодившись з висновками перевірки, фактами та даними, викладеними в акті, ТОВ «ФК «ПАРТНЕР» подало заперечення до вищевказаного акту від 02.08.2022 № 19, а також, направило доповнення до заперечення на вказаний акт.

ГУ ДПС у Волинській області розглянуло заперечення ТОВ «ФК «ПАРТНЕР» та направило висновок (лист) «Про розгляд заперечення» від 22.08.2022 №7975/6/03-20-07-05-06, відповідно до якого, заперечення прийняте до уваги, але, не містить фактів, які спростовують висновки акту.

16.08.2023 ТОВ «ФК «ПАРТНЕР» отримало від ГУ ДПС у м. Києві податкове повідомлення-рішення від 14.08.2023 № 0534380707, відповідно до якого, встановлено порушення п. 7 ст. 4 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» та на підставі п. п. 54.3.3 п. 54.3 ст. 54 ПК України і п. 4 ст. 18 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», застосовано суму штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) та/або пені, у тому числі за порушення строку розрахунку у сфері зовнішньоекономічної діяльності у розмірі 2 352 939,00 грн за платежем штрафні санкції за порушення норм регулювання обігу готівки та про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг.

Не погодивщись з висновками перевірки та даними, викладеними у податковому повідомленні-ріщенні від 14.08.2023 № 0534380707, ТОВ «ФК «ПАРТНЕР» звернулося із скаргою від 25.08.2023 № 53 про перегляд цього рішення до Державної податкової служби України.

Відповідно до рішення Державної податкової служби України від 12.09.2023 № 26660/6/99-00-06-03-02-06 позивача повідомлено про продовження строку розгляду скарги.

27.10.2023 ТОВ «ФК «ПАРТНЕР» отримано рішення Державної податкової служби України від 25.10.2023 № 31986/6/99-00-06-03-02-06 про результати розгляду скарги, відповідно до якого оскаржуване податкове повідомлення-ріщення від 14.08.2023 № 0534380707 залишене без змін, а скарга - без задоволення.

Позивач не погоджується з податковим повідомленням-рішенням та вважає, що останнє підлягає визнанню протиправним та скасуванню, що і стало підставою для звернення до суду з даним позовом.

При вирішенні спору, суд виходить з наступного.

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі та в межах повноважень у спосіб, що передбачений, як Конституцією, так і Законами України.

Згідно з п. 61.1 ст. 61 ПК України податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами та координуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Також, п. п. 62.1.3 п. 62.1 ст. 62 ПК України визначено, що податковий контроль здійснюється шляхом перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.

Абзацом 1 п. 75.1 ст. 75 ПК України встановлено право контролюючих органів на проведення камеральних, документальних (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичних перевірок.

Згідно із приписами п. п. 75.1.3 п. 75.1 ст. 75 ПК України фактичною вважається перевірка, що здійснюється за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об`єктів права власності такого платника. Така перевірка здійснюється контролюючим органом щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, свідоцтв, у тому числі про виробництво та обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства що укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами).

За змістом п. 80.1 ст. 80 ПК України фактична перевірка здійснюється без попередження платника податків (особи).

Відповідно до положень п. 80.2 ст. 80 ПК України фактична перевірка може проводитися на підставі рішення керівника контролюючого органу, оформленого наказом, копія якого вручається платнику податків або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції, під розписку до початку проведення такої перевірки.

Пунктом 81.1 ст. 81 ПК України передбачено, що посадові особи контролюючого органу мають право приступити до проведення документальної виїзної перевірки, фактичної перевірки за наявності підстав для їх проведення, визначених цим Кодексом, та за умови пред`явлення або надіслання у випадках, визначених цим Кодексом, таких документів: направлення на проведення такої перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, реквізити; наказу про проведення відповідної перевірки, найменування та реквізити еуб`єкта (прізвище, ім`я, по батькові фізичної особи - платника податку який перевіряється) або об`єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична), підстави.

Закон України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» визначає правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій та програмних реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг. Дія його поширюється на усіх суб`єктів господарювання, їх господарські одиниці та представників (уповноважених осіб) суб`єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або безготівковій формі.

Відповідно до положень ст. 4 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» небанківські фінансові установи, що здійснюють операції з торгівлі валютними цінностями в готівковій формі, зобов`язані, зокрема: проводити операції з торгівлі валютними цінностями в готівковій формі, змінювати курс валюти відповідно до порядку, встановленого Національним банком України; проводити операції з торгівлі валютними цінностями в готівковій формі через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій та/або через зареєстровані фіскальним сервером контролюючого органу програмні реєстратори розрахункових операцій із створенням (роздрукуванням у двох примірниках та/або збереженням в електронній формі) розрахункових документів, що підтверджують виконання цих операцій; застосовувати у встановленому порядку лише ті реєстратори розрахункових операцій, що включені до Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій, та/або програмні реєстратори розрахункових операцій; забезпечувати відповідність готівкових коштів та іноземної валюти на місці проведення операцій з торгівлі валютними цінностями в готівковій формі даним фіскального звіту.

За приписами ст. 12 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» на території України у сферах, визначених цим Законом, дозволяється реалізовувати та застосовувати лише ті реєстратори розрахункових операцій вітчизняного та іноземного виробництва, які включені до Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій, конструкція і програмне забезпечення яких відповідають конструкторсько-технологічній та програмній документації виробника. Положення про Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій, а також Положення про порядок технічного обслуговування та ремонту реєстраторів розрахункових операцій затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Так, під час проведення фактичної перевірки та оформлення її результатів, визначено порушенням, що фіскальний чек РРО (7-звіт від 19.07.2022 № 57) не містить інформацію про загальну суму авансу, підкріплення та інкасованих цінностей.

При цьому, сторона відповідача наголошує на тому, що за результатами фактичної перевірки встановлені порушення вимог податкового законодавства ТОВ «ФІНАНСОВА КОМПАНІЯ ПАРТНЕР» а саме, п. 7 ст. 4 Закону України від 06.07.1995 № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».

Зокрема, суб`єкти господарювання, які здійснюють операції з торгівлі валютними цінностями в готівковій формі на підставі агентських угод з банками, а також небанківські надавачі платіжних послуг, зобов`язані забезпечувати відповідність готівкових коштів та іноземної валюти на місці проведення операцій з торгівлі валютними цінностями в готівковій Формі даним фіскального звіту.

Відповідно до п. 4 ст. 18 Закону у разі порушення встановленого порядку виконання операцій з торгівлі валютними цінностями в готівковій формі до банків, небанківських фінансових установ, суб`єктів господарювання, які здійснюють такі операції на підставі агентських угод з банками, що здійснюють торгівлю валютними цінностями в готівковій формі, за рішенням відповідних контролюючих органів застосовуються фінансові санкції у п`ятикратному розміру суми, на яку виявлено незбіг, - у разі перевищення суми готівкових кощтів або іноземної валюти на місці проведення операцій над сумою коштів, яка зазначена у фіскальному звіті.

Відповідач акцентує увагу на перевищенні суми готівкових коштів на загальну суму національної валюти 470587,80 грн, нестачі готівкових коштів за операціями по обліку на суму національної валюти 384060,00 грн.

Згідно з інформацієї викладеною в аркуші до акту фактичної перевірки від 28.07.2022 № 001650, підписаний ГДІ ГУ ДПС у Волинській області, в ході проведення перевірки 19.07.2022 на місці проведення операцій з торгівлі валютними цінностями при проведенні зняття залишків готівки в касі знаходилось 40,00 доларів США, 7815,00 Євро, 620 PLN злотий, 559914,30 грн. При співставленні даних щодо руху готівкових коштів в розрізі валют згідно других примірників роздрукованих розрахункових документів РРО (примірники №2 фіскальних чеків) та X звіту РРО, з наявними готівковими коштами на місці проведення операцій 19.07.2022 встановлено: проведено операції з купівлі іноземної валюти долар США - 2110,00 USD, операції з продажу іноземної валюти - 12490,00 USD. Таким чином, за даними операціями по обліку не відповідність (нестача) готівкових коштів становить 10380,00 USD по курсу продажі іноземної валюти за одиницю 37,00 грн на суму 384060,00 грн. Фактична сума готівкових коштів іноземної валюти на місці проведення операцій становить - 40 USD по курсу купівлі іноземної валюти за одиницю 36,70 грн на суму 1468,00 грн, що є перевищенням готівкових коштів на місці проведення операцій з торгівлі валютними цінностями. Проведено операції з купівлі іноземної валюти Євро - 300,00 EUR, операції з цродажу іноземної валюти - 50,00 EUR. Фактична сума готівкових коштів іноземної валюти на місці проведення операцій становить - 7815,00 EUR, перевищення суми готівкових коштів становить 7565,00 EUR по курсу купівлі іноземної валюти за одиницю 36,80 грн на суму 278392,00 грн. Проведено операції з купівлі іноземної валюти польські злоті - 420,00 PLN, операції з продажу іноземної валюти - 00,00 PLN. Фактична сума готівкових коштів іноземної валюти на місці проведення операцій становить долар - 620 PLN, перевищення суми готівкових коштів становить 200,00 PLN по курсу купівлі іноземної валюти за одиницю 7,20 грн на суму 1440,00 грн. Проведено операції з купівлі іноземної валюти на загальну суму національної валюти 93 399,50 грн, операції з продажу іноземної валюти на загальну суму національної валюти 464026,00 грн.

Таким чином, за висновками перевіряючих, за даними операціями по обліку залишок готівкових коштів національної валюти становить 370626,50 грн. Фактично, сума готівкових коштів національної валюти на місці проведення операцій з торгівлі валютними цінностями становить 559914,30 грн. Перевищення суми готівкових коштів національної валюти на місці проведення операцій з торгівлі валютними цінностями становить 189287,80 грн.

Інформація щодо невідповідності готівкових коштів в розрізі валют на місці проведення операцій з торгівлі валютними цінностями наведена у Додатку до Акту фактичної перевірки.

19.07.2022протягом операттійної зміни на господарській одиниці, яка перевіряється, при зміні курсів фіскальні звіти «Z-звіти» не роздруковувались. На початку перевірки, при підрахунку коштів, які знаходились на місці проведення операцій, представником підприємства, який був присутній на момент перевірки, був роздрукований «Х-звіт».

Натомість, сторона позивача наголошує на тому, що у оформленому акті вказано, що підприємством нібито не забезпечено відповідність готівкових коштів на місці проведення операцій з торгівлі валютними цінностями в готівковій формі даним фіскального звіту РРО, однак, посадовими особами контролюючого органу допущено власне вільне трактування норм законодавства і використання некоректних термінів, що і вплинуло на оформлення результатів перевірки та застосування штрафних (фінансових) санкцій.

Так, фіскальний звіт - документ встановленої форми, створений у паперовій та/або електронній формі (електронний фіскальний звіт) реєстратором розрахункових операцій або програмним реєстратором розрахункових операцій, що застосовується для реєстрації операцій з торгівлі валютними цінностями в готівковій формі, який містить дані про виконані операції з початку робочої зміни касира (ст. 2 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»).

Відповідно до норм п. 35, 38 Вимог щодо реалізації фіскальних функцій реєстраторами розрахункових операцій, що застоеовуються під час здійснення операцій з торгівлі валютними цінностями в готівковій формі, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 02.03.2016 № 149, визначено, що реєстратор повинен забезпечувати формування та друкування Z-звіту, фіскального, службового і періодичного звітів, які містять таку загальну інформацію: найменування суб`єкта господарювання, який здійснює операції з торгівлі валютними цінностями в готівковій формі; місцезнаходження підрозділу установи; фіскальний номер, перед яким друкуються великі літери «ФН»; заводський номер реєстратора, перед яким друкуються великі літери «ЗН»; дата і час друкування документа; логотип виробника.

Реєстратор повинен забезпечувати формування та друкування фіскального звіту, який додатково містить таку інформацію (усі суми обчислюються від початку зміни до моменту формування звіту): загальну суму купленої іноземної валюти та виданої національної валюти за кожним найменуванням валюти окремо; загальну суму проданої іноземної валюти та прийнятої національної валюти за кожним найменуванням валюти окремо; загальну суму повернутої за операціями «сторно» клієнтам національної та іноземної валюти за кожним найменуванням валюти окремо; загальну суму повернутої за операціями «сторно» клієнтами національної та іноземної валюти за кожним найменуванням валюти окремо; загальну суму авансу, підкріплення та інкасованих цінностей за кожним найменуванням валюти окремо; загальну суму комісії за кожним найменуванням валюти окремо; загальну суму отриманої за операціями з обміну іноземної валюти за кожним найменуванням валюти окремо; загальну суму виданої за операціями з обміну іноземної валюти за кожним найменуванням валюти окремо; номери перщого та останнього розрахункових документів, надрукованих з початку зміни; курси торгівлі валютними цінностями в готівковій формі; дата і час друкування чека звіту.

У свою чергу, суд вважає, що фіскальний звіт ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ФІНАНСОВА КОМПАНІЯ «ПАРТНЕР» відповідає вказаним вимогам, та забезпечує відповідність готівкових коштів та іноземної валюти на місці проведення операцій у касі товариства.

Проте, під час перевірки так і не було встановлено і зафіксовано у фіскальному звіті позивача перевищення суми готівкових коштів або іноземної валюти на місці проведення операцій над сумою коштів, яка у ньому зазначена.

Відповідно до п. 22 розділу III Положення про здійснення операцій із валютними цінностями, затвердженого постановою Правління Національного банку України 02.01.2019 № 2 визначено, що небанківська установа, її відокремлений підрозділ, пункт обміну валюти небанківської установи засобами програмно-технічного комплексу щоденно ведуть звітну довідку про касові обороти за день і залищки цінностей (додаток 4 до цього Положення («Звітна довідка про касові обороти за день і залишки цінностей»). Касир каси небанківської установи, її відокремленого підрозділу, пункту обміну валюти небанківської установи на момент проведення перевірки роздруковує зазначену довідку і надає уповноваженим працівникам Національного банку України, що здійснюють перевірки з питань дотримання валютного законодавства. Кошти готівки іноземної валюти та/або гривень, наявні в касі на момент перевірки, повинні відповідати сумам, зазначеним у вказаній довідці. Ця довідка зберігається в документах дня.

Окрім того, контролюючим органом не було враховано норми абз 2 п. 23№ Інструкції про порядок організації касової роботи банками та проведення платіжних операцій надавачами платіжних послуг в Україні, затвердженої постановою Правління Національного банку України від 25.09.2018 № 103, відповідно до якої небанківські фінансові установи та оператори поштового зв`язку, які отримали ліцензію Національного банку на здійснення валютних операцій, самостійно визначають для власних кас порядок розрахунку ліміту каси з урахуванням особливостей діяльності та режиму роботи, обсягів готівкових надходжень (видатків), строків здавання готівки і на підставі зазначеного встановлюють розмір ліміту для власних кас.

При цьому, як зазначає сторона позивача та не спростовано відповідачем, під час проведення перевірки, підприємством перевіряючим надавалася уся необхідна інформація і документи (в тому числі, і звітна довідка), з яких вбачається відсутність будь-яких порушень.

Суд вважає недоведеним висновок, згідно якого позивача було притягнуто до відповідальності, а саме, порушення встановленого цим Законом порядку виконання операцій з торгівлі вaлютними цінностями в готівковій формі до банків, небанківських фінансових установ, суб`єктів господарювання, які здійснюють такі операції на підставі агентських угод з банками, що здійснюють торгівлю валютними цінностями в готівковій формі.

У свою чергу, посилаючись у відзиві на позовну заяву на встановлення порушення порядку виконання операцій з торгівлі валютними цінностями в готівковій формі, а саме, не забезпечення відповідності готівкових коштів на місці проведення операцій з торгівлі валютними цінностями в готівковій формі даним фіскального звіту РРО, перевищення суми готівкових коштів на загальну суму національної валюти 470587,80 грн, нестачі готівкових коштів за операціями по обліку на суму національної валюти 384060,00 грн, відповідач, не наводить обставин і фактів, на підставі яких він дійшов такого висновку.

Під час перевірки не було встановлено і зафіксовано у фіскальному звіті позивача перевищення суми готівкових коштів або іноземної валюти на місці проведення операцій над сумою коштів, яка у ньому зазначена.

Суд бере до уваги те, що ліміт каси позивачем було встановлено, що передбачає наявність залишку готівкових коштів в касі, що і було встановлено під час проведення перевірки (зокрема, підтверджується звітною довідкою позивача, а також поясненнями у додатковому листі пояснення до (довідки) фактичної перевірки позивача від 28.07.2022 № 001650, наданими касиром ОСОБА_1 до матеріалів перевірки).

Позивачем разом з поданням позовної заяви надано, належні, допустимі, достовірні і достатні докази, що підтверджують позовні вимоги; позивачем доведено обставини, на які він посилається, як на підставу своїх вимог.

Натомість, відповідачем не надано належних, допустимих, достовірних і достатніх доказів на спростування доводів позивача; відповідачем не доведено обставини, на які він посилається як на підставу своїх заперечень (відзиву) щодо позову. У відзиві на позовну заяву було відтворено лише зазначені у вкладному аркуші до акта фактичної перевірки від 28.07.2022 на бланку № 001650, проте доказів, що підтверджують викладене так і не було надано, що є недостатнім для притягнення позивача до відповідальності.

З огляду на зазначене, суд вважає, що висновки акта перевірки, що знайшли своє відображення в оскаржуваному податковому повідмоленні-рішенні, є недоведеними та такими, що не ґрунтуються на приписах ПК України.

Позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню. Відповідачем під час розгляду даного спору не було доведено правомірності викладених в акті перевірки обставин та висновків та прийнятого на підставі його висновків рішення, з огляду на що, оскаржуване податкове повідомлення-рішення підлягає скасуванню.

Згідно з ч. 1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 78 цього Кодексу.

Частиною 2 ст. 77 КАС України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Згідно норм ч. 1 ст. 139 КАС України судові витрати по сплаті судового збору підлягають стягненню за рахунок бюджетних асигнувань відповідача на користь позивача.

Керуючись ст. 77, 90, 139, 241-247, 255, 293, 295-297 КАС України, суд,

в и р і ш и в:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "ФІНАНСОВА КОМПАНІЯ ПАРТНЕР" до Головного управління ДПС у м. Києві про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення - задовольнити.

Визнати протиправними та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у м. Києві від 14.08.2023 № 0534380707.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної податкової служби у м. Києві на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ФІНАНСОВА КОМПАНІЯ ПАРТНЕР" судовий збір за подання позовної заяви в розмірі 26840,00 грн (двадцять шість тисяч вісімсот сорок гривень).

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Суддя Головенко О.Д.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.06.2024
Оприлюднено26.06.2024
Номер документу119933249
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо грошового обігу та розрахунків, з них за участю органів доходів і зборів

Судовий реєстр по справі —320/43468/23

Ухвала від 03.03.2025

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Постанова від 05.02.2025

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ганечко Олена Миколаївна

Постанова від 05.02.2025

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ганечко Олена Миколаївна

Ухвала від 29.11.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ганечко Олена Миколаївна

Ухвала від 29.11.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ганечко Олена Миколаївна

Ухвала від 25.07.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ганечко Олена Миколаївна

Рішення від 24.06.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Головенко О.Д.

Ухвала від 01.12.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Головенко О.Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні