Рішення
від 24.06.2024 по справі 520/7596/22
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

24 червня 2024 р. № 520/7596/22

Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Спірідонова М.О., розглянувши в порядку спрощеного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління Держпродспоживслужби в Харківській області (просп. Науки, буд. 40, 6 поверх,м. Харків,61166) до Комунального підприємства "Зачепилівське водопровідно - каналізаційне підприємство" (вул. Соборна, буд. 39-а,смт. Зачепилівка,Зачепилівський район, Харківська область,64401) про стягнення коштів,-

В С Т А Н О В И В :

Позивач, Головне управління Держпродспоживслужби в Харківській області, звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з зазначеним позовом до Комунального підприємства "Зачепилівське водопровідно - каналізаційне підприємство", в якому просить суд стягнути з Комунального підприємства «Зачепилівське водопровідно-каналізаційне підприємство» (код ЄДРПОУ: 22673001) штраф у сумі 34 000 грн. (тридцять чотири тисячі гривень нуль копійок) в дохід державного бюджету України (отримувач: УК Красноградського району/м.Красноград, банк отримувача: Казначейство України, номер рахунку (IBAN): UA 068 999980313010106000020300, код отримувача: 37874947, код бюджетної класифікації: 21081100, символ звітності: 106).

В обґрунтування позову зазначено, що за відповідачем обліковується штраф у сумі 34 000 грн., який в добровільному порядку сплачено не було, а отже підлягає стягненню в судовому порядку.

Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 19.09.2022 року відкрито провадження в адміністративній справі.

Ухвалою від 21.11.2022 зупинено провадження в адміністративній справі №520/7596/22 до набрання законної сили судовим рішенням по справі №520/23117/21 за адміністративним позовом Комунального підприємства Зачепилівського водопровідно-каналізаційного підприємства до Головного управління Держпродспоживслужби в Харківській області про скасування припису.

Ухвалою суду від 24.06.2024 року поновлено провадження у справі.

Відповідно до п. 10 ч. 1 ст. 4 Кодексу адміністративного судочинства України зазначено, що письмове провадження - розгляд і вирішення адміністративної справи або окремого процесуального питання в суді першої, апеляційної чи касаційної інстанції без повідомлення та (або) виклику учасників справи та проведення судового засідання на підставі матеріалів справи у випадках, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до ч. 4 ст. 229 КАС України зазначено, що у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

З огляду на вищезазначені приписи Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає за можливе розглянути справу за відсутності сторін в порядку письмового провадження за наявними в матеріалах справи доказами.

Суд, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності, вивчивши норми матеріального та процесуального права, якими врегульовані спірні правовідносини вважає, що позов не підлягає задоволенню з наступних підстав та мотивів.

Судом встановлено, що на підставі звернення громадянки ОСОБА_1 від 12.08.2020, яке надійшло від народного депутата України ОСОБА_2 , відповідно до наказу Головного управління Держпродспоживслужби в Харківській області "Про проведення позапланової перевірки" №2301 від 20.10.2020 та направлення №2043 від 20.10.2020, в період з 26.10.2020 по 27.10.2020 посадовими особами позивача проведено позапланову перевірку КП "ЗВКП" з питань дотримання вимог щодо формування, встановлення та застосування тарифів на послуги з поводження з побутовими відходами.

Перевіркою встановлено, що КП Зачепилівське ВКП сформувало тарифи на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, які були встановлені згідно з рішенням Зачепилівської селищної ради від 20.08.2019 №170 "Про коригування тарифу на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, що надаються КП Зачепилівське ВКП" з порушенням чинного законодавства.

За результатами проведення перевірки, контролюючим органом був складений акт перевірки дотримання вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін від 27.10.2020 №2044 (далі за текстом - Акт перевірки).

У вказаному акті зазначено, що у зв`язку з тим, що підприємством не укладено новий договір зі споживачем (яка мешкає в багатоквартирному будинку) після 01 травня 2019 року, а також враховуючи той факт що в новій класифікації відсутні послуги централізованого водопостачання та водовідведення, орган місцевого самоврядування після 01 травня 2019 року не мав повноважень встановлювати тарифи на вказані послуги централізоване водопостачання та водовідведення, що затверджені рішенням Зачепилівської селищної ради від 20.08.2019 №170, не відповідають нормам чинного законодавства, а саме вимогам Закону України від 09.11.2017 № 2189 «Про житлово- комунальні послуги». У зв`язку зі здійсненими підприємством нарахувань споживачу ОСОБА_1 , за спожиті послуги з централізованого водопостачання та водовідведення у період з 01.09.2019 по 30.09.2020 здійснені з порушеннями норм чинного законодавства, підприємству необхідно провести перерахунки, шляхом зменшення нарахувань та приведенням тарифів у відповідність вимогам Закону України від 09.11.2017 № 2189- VIII «Про житлово-комунальні послуги».

Посилаючись на висновки Акту перевірки, контролюючим органом був складений припис про виконання законних вимог щодо усунення порушень порядку формування, встановлення та застосування державних (регульованих) цін №08 від 02.11.2020, в якому зазначено, що введення в дію Закону (01.05.2019) до моменту укладення нових договорів про надання комунальних послуг, пунктом 3 розділу VI «Прикінцеві та перехідні положення» передбачено, що договори про надання комунальних послуг, укладені до 01.05.2019, зберігають чинність на умовах, визначених такими договорами, до дати набрання чинності договорів про надання відповідних комунальних послуг, укладених за правилами, визначеними цим Законом. Такі договори мають бути укладені між споживачами та виконавцями комунальних послуг послугами одного року з дати введення його в дію (тобто, до 01.05.2020). У разі якщо згідно з діючими договорами про надання комунальних послуг, передбачено більш ранній строк їх припинення, такі договори вважаються продовженими на той самим строк і на тих самих умовах. Виходячи з вищезазначеного, органи місцевого самоврядування не можуть встановлювати (у тому числі за результатами коригування) тарифи на комунальні послуги, що надаються за договорами, укладеними до введення в дію Закону. На час проведення перевірки КП Зачепилівське ВКП договорів на централізоване водопостачання та централізоване водовідведення зі споживачами після 01.05.2019 не укладало, зокрема з гр. Філіпською 1.11 (яка мешкає в багатоквартирному будинку).Таким чином, тарифи встановлені рішенням Зачепилівської селищної ради від 20.08.2019 №170 «Про коригування тарифу на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, що надаються КП Зачепилівське ВКП» не відповідають нормам чинного законодавства, а саме вимогам Закону України від 09.11.2017 № 2189-УШ «Про житлово- комунальні послуги».

Зазначеним приписом позивача зобов`язано:

1) В 30-денний термін з дня отримання припису звернутися до Зачепилівської селищної ради для скасування рішення від 20.08.2019 №170 "Про коригування тарифу на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, що надаються КП Зачепилівське ВКП";

2) Проводити нарахування плати за послуги з централізованого водопостачання та водовідведення згідно з Рішенням IX сесії Зачепилівської селищної ради VIII скликання від 27.03.2018 №240 "Про затвердження тарифів шляхом коригування тарифів на послуги з централізованого водопостачання по водоканалу", в розмірі 20,68 грн/мЗ (з ПДВ) та Рішення Зачепилівської селищної ради від 18.10.2018 №221 "Про введення в дію тарифів на послуги централізованого водовідведення для споживачів будинків АДРЕСА_1 " у розмірі 39,54 грн/м3 (з ПДВ);

3) Зменшити нарахування споживачу ОСОБА_1 за спожиті послуги з централізованого водопостачання та водовідведення у період з 01.09.2019 по 30.09.2020, провести перерахунки, шляхом зменшення нарахувань та приведенням тарифів у відповідність вимогам Закону України від 09.11.2017 № 2189-VIII "Про житлово-комунальні послуги".

Також судом встановлено, що 31.12.2020 Головним управлінням Держпродспоживслужби в Харківській області прийнято рішення №6.0-15 про застосування адміністративно-господарських санкцій за порушення вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін.

В позовній заяві позивачем зазначено, що в порушення абзацу 3 ст. 11 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 05.04.2007 №877- V, не виконання вимоги припису про виконання законних вимог щодо усунення порушень порядку формування, встановлення та застосування державних регульованих цін від 02.11.2020 №08, а саме: в 30-денний термін з дня отримання припису не звернулося до Зачепилівської селищної ради для скасування рішення від 20.08.2019 №170; не провело нарахування плати за послуги з централізованого водопостачання та водовідведення згідно з рішенням IX сесії Зачепилівської селищної ради VIII скликання від 27.03.2018 №240 та рішенням Зачепилівської селищної ради від 18.10.2018 №221; не зменшило споживачу нарахування за спожиті комунальні послуги за період з 01.09.2019 по 30.09.2020, відповідачем вирішено застосувати до позивача штраф у розмірі 34 000,00 грн.

КП Зачепилівське ВКП, стверджуючи про протиправність управлінських волевиявлень адміністративного органу з приводу винесення припису № 08 від 02.11.2020р., звернулось до суду.

Постановою Другого апеляційного адміністративного суду від 14.06.2024 року апеляційну скаргу Комунального підприємства Зачепилівське водопровідно - каналізаційне підприємство - задоволено. Рішення Харківського окружного адміністративного суду від 29.01.2024 по справі № 520/23117/21 - скасовано.

Прийняти нову постанову, якою позов Комунального підприємства Зачепилівське водопровідно - каналізаційне підприємство до Головного управління Держпродспоживслужби в Харківській області, третя особа Зачепилівська селищна рада про визнання протиправним та скасування припису - задоволено.

Визнано протиправним та скасовано припис Головного управління Держпродспоживслужби в Харківській області №08 від 02 листопада 2020 року.

Відповідно до ч. 4 ст. 78 КАС України встановлено, що обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

За таких обставин, слід дійти висновку, що відповідач не обтяжений обов`язком сплати штрафу у сумі 34 000 грн., який на відповідача був накладений за невиконання припис №08 від 02 листопада 2020 року, оскільки вказаний припис суб`єкта владних повноважень втратив юридичну дію.

Відповідно до частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідно до ст. 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Отже, розглянувши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку про те, що позовні вимоги не підлягають задоволенню.

Керуючись статтями 14, 243-246, 293, 295-296 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

В задоволенні адміністративного позову Головного управління Держпродспоживслужби в Харківській області (просп. Науки, буд. 40, 6 поверх,м. Харків,61166) до Комунального підприємства "Зачепилівське водопровідно - каналізаційне підприємство" (вул. Соборна, буд. 39-а,смт. Зачепилівка,Зачепилівський район, Харківська область,64401) про стягнення коштів - відмовити.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення суду не були вручені у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження: на рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя Спірідонов М.О.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.06.2024
Оприлюднено26.06.2024
Номер документу119935749
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них

Судовий реєстр по справі —520/7596/22

Рішення від 24.06.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Спірідонов М.О.

Ухвала від 24.06.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Спірідонов М.О.

Ухвала від 21.11.2022

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Спірідонов М.О.

Ухвала від 18.09.2022

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Спірідонов М.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні