Постанова
від 26.06.2024 по справі 682/997/24
СЛАВУТСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа 682/997/24

Провадження № 3/682/697/2024

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 червня 2024 року м. Славута

Суддя Славутського міськрайонного суду Хмельницької області Зеленська В.І., з участю секретаря судових засідань Козир О.П., прокурора Шепетівської окружної прокуратури Хмельницької області Левосюк Ю.О, захисника - адвоката Ковальського Т.Б., особи, що притягується до адміністративної відповідальності, - ОСОБА_1 , розглянувши справу, яка надійшла від Управління стратегічних розслідувань в Хмельницькій області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України, про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , українки, громадянки України, уродженки с. Нове Село Ізяславського району Хмельницької області та жительки АДРЕСА_1 , одруженої, працюючої директором Перемишельської гімназії Улашанівської сільської ради Шепетівського району Хмельницької області, протягом року до адмінвідповідальності не притягувалася , - за ч. 2 ст. 172-7 КУпАП,

в с т а н о в и в:

ОСОБА_1 є директором Перемишельської гімназії Улашанівської сільської ради Шепетівського району Хмельницької області та відповідно до підпункту "а" пункту 2 частини 1 статті 3 Закону України "Про запобігання корупції" є суб`єктом відповідальності за правопорушення, пов`язані з корупцією.

06.12.2023 р ОСОБА_1 , як директор Перемишельської гімназії Улашанівської сільської ради Шепетівського району Хмельницької області, будучи суб`єктом відповідальності за правопорушення, пов`язані з корупцією, в порушення вимог п.3 ч.1 ст.28 Закону України "Про запобігання корупції" вчинила дії в умовах реального конфлікту інтересів, а саме: видала (підписала) наказ №111-к "Про прийняття ОСОБА_2 ", яким прийняла ОСОБА_2 на посаду вчителя інформатики та географії з 07.12.2023 , який є її сином та близькою їй особою відповідно до абз.4 ч.1 ст.1 Закону України «Про запобігання корупції» і таким чином вчинила адміністративне правопорушення пов`язане з корупцією, передбачене ч. 2 ст.172-7 КУпАП.

Крім цього 06.12.2023 р ОСОБА_1 , як директор Перемишельської гімназії Улашанівської сільської ради Шепетівського району Хмельницької області, будучи суб`єктом відповідальності за правопорушення, пов`язані з корупцією, в порушення вимог п.3 ч.1 ст.28 Закону України "Про запобігання корупції" вчинила дії в умовах реального конфлікту інтересів, а саме видала (підписала) наказ №112-к "Про встановлення надбавки за престижність ОСОБА_2 ", яким встановила ОСОБА_2 з 07.12.2023 надбавку за престижність у розмірі 16% посадового окладу, як вчителю інформатики та географії, який є її сином та близькою їй особою відповідно до абз.4 ч.1 ст.1 Закону України «Про запобігання корупції» і таким чином вчинила адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч.2 ст.172-7 КУпАП.

Крім цього 06.12.2023 р ОСОБА_1 , як директор Перемишельської гімназії Улашанівської сільської ради Шепетівського району Хмельницької області, будучи суб`єктом відповідальності за правопорушення, пов`язані з корупцією, в порушення вимог п.3 ч.1 ст.28 Закону України "Про запобігання корупції" вчинила дії в умовах реального конфлікту інтересів, а саме: видала (підписала) наказ №113-к "Про довантаження ОСОБА_2 ", яким довантажила ОСОБА_2 вчителя інформатики та географії 0,25 ставки педагога - організатора з 07.12.2023 р по 31.08.2024 р, який є її сином та близькою їй особою відповідно до абз.4 ч.1 ст.1 Закону України «Про запобігання корупції» і таким чином вчинила адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч.2 ст.172-7 КУпАП.

Крім цього 06.12.2023 р ОСОБА_1 , як директор Перемишельської гімназії Улашанівської сільської ради Шепетівського району Хмельницької області, будучи суб`єктом відповідальності за правопорушення, пов`язані з корупцією, в порушення вимог п.3 ч.1 ст.28 Закону України "Про запобігання корупції" вчинила дії в умовах реального конфлікту інтересів, а саме: видала (підписала) 06.12.2023 р наказ №114-к "Про встановлення надбавки за престижність ОСОБА_2 ", яким встановила з 07.12.2023 надбавку за престижність у розмірі 16% посадового окладу за виконання обов`язків педагога-організатора ОСОБА_2 , який є її сином та близькою їй особою відповідно до абз.4 ч.1 ст.1 Закону України «Про запобігання корупції» і таким чином вчинила адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч.2 ст.172-7 КУпАП.

Відповідно до ч. 2 ст. 172-7 КУпАП адміністративна відповідальність настає за вчинення дій чи прийняття рішень в умовах реального конфлікту інтересів.

Відповідно до ч.1 ст.1 Закону України "Про запобігання корупції" та примітки до ст.172-7 КУпАП реальний конфлікт інтересів - це суперечність між приватним інтересом особи та її службовими чи представницькими повноваженнями, що впливає на об`єктивність або неупередженість прийняття рішень або на вчинення чи невчинення дій під час виконання зазначених повноважень.

Приватний інтерес - будь-який майновий чи немайновий інтерес особи, у тому числі зумовлений особистими, сімейними, дружніми чи іншими позаслужбовими стосунками з фізичними чи юридичними особами, у тому числі ті, що виникають у зв`язку з членством або діяльністю в громадських, політичних, релігійних чи інших організаціях.

Відповідно до ч.2 ст.172-7 КУпАП відповідальність настає за вчинення дій в умовах конфлікту інтересів.

Згідно зі ст. 28 Закону України "Про запобігання корупції" особи, зазначені у пунктах 1, 2 частини першої статті 3 Закону , зобов`язані:

1) вживати заходів щодо недопущення виникнення реального, потенційного конфлікту інтересів;

2) повідомляти не пізніше наступного робочого дня з моменту, коли особа дізналася про наявність у неї реального чи потенційного конфлікту інтересів безпосереднього керівника, а у випадку перебування особи на посаді, яка не передбачає наявності у неї безпосереднього керівника, або в колегіальному органі - Національне агентство чи інший визначений законом орган або колегіальний орган, під час виконання повноважень у якому виник конфлікт інтересів, відповідно;

3) не вчиняти дій та не приймати рішень в умовах реального конфлікту інтересів;

4) вжити заходів щодо врегулювання реального чи потенційного конфлікту інтересів.

Відповідно до ст. 81 Цивільного кодексу України юридична особа публічного права створюється розпорядчим актом Президента України, органу державної влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування. Згідно зі ст.167 та 169 цього Кодексу держава та територіальні громади можуть створювати юридичні особи публічного права (державні підприємства, комунальні підприємства тощо) у випадках та в порядку, встановлених Конституцією України та законом.

Таким чином, державні та комунальні підприємства та інші юридичні особи, які створені розпорядчим актом Президента України, органом державної влади або органу місцевого самоврядування, є юридичними особами публічного права. Посадові особи таких підприємств (інших юридичних осіб) є суб`єктами відповідальності за правопорушення, пов`язані з корупцією.

Відповідно до п.5 розділу 1 Статуту Перемишельської гімназії Улашанівської сільської ради Шепетівського району Хмельницької області, затвердженого рішенням тринадцятої сесії 8 скликання Улашанівської сільської ради №9- 13/2021 від 23.12.2021 р, засновником (власником) гімназії є Улашанівська сільська рада Шепетівського району Хмельницької області. Пунктом 7 Статуту визначено, що Гімназія є юридичною особою, має рахунок в установі банку, самостійний баланс, печатку, код ЄДРПОУ, ліцензію на провадження освітньої діяльності та має у своєму складі структурні підрозділи.

Відповідно до ч.3 ст.65 Господарського кодексу України директор підприємства є посадовою особою підприємства.

Згідно з абзацом 9 ч.1 ст.1 Закону України "Про запобігання корупції" посадовою особою юридичної особи публічного права є, зокрема, керівник такої юридичної особи публічного права .

Відповідно до трудового договору від 04.08.2022 між відділом з гуманітарних питань виконавчого комітету Улашанівської сільської ради та ОСОБА_1 , ОСОБА_1 призначена на посаду директора Перемишельської гімназії терміном на 4 роки з 04.08.2022 р.

У відповідності до підпункту "а" пункту 2 частини 1 статті 3 Закону України "Про запобігання корупції" посадові особи юридичної особи публічного права є суб`єктами, на яких поширюється дія цього Закону. Відтак, ОСОБА_1 , будучи керівником - директором Перемишельської гімназії, є суб`єктом відповідальності за правопорушення, пов`язані з корупцією.

Відповідно до абз. 4 ч.1 ст.1 ЗУ "Про запобігання корупції" близькі особи - члени сім`ї суб`єкта, зазначеного у частині першій статті 3 цього Закону, а також чоловік, дружина, батько, мати, мачуха, вітчим, син, дочка, пасинок, падчерка, рідний та двоюрідний брати, рідні та двоюрідні сестри, рідний брат та сестра дружини (чоловіка), племінник, племінниця, рідний дядько, рідна тітка, дід, баба, прадід, прабаба, внук, внучка, правнук правнучка, зять, невістка, тесть, теща, свекор, свекруха, батько та мати дружини (чоловіка) сина (дочки), усиновлювач чи усиновлений, опікун чи піклувальник, особа, яка перебуває під опікою або піклуванням зазначеного суб`єкта.

ОСОБА_1 , як директор Перемишельської гімназії Улашанівської сільської ради Шепетівського району Хмельницької області, будучи суб`єктом відповідальності за правопорушення, пов`язані з корупцією, 06.12.2023 р видала (підписала) наказ №111-к про прийняття ОСОБА_2 , який є її сином та близькою їй особою відповідно до абз. 4 ч.1 ст.1 Закону України «Про запобігання корупції», на посаду вчителя інформатики та географії з 07.12.2023, а також 06.12.2023 р видала (підписала) наказ №113-к про довантаження вчителя інформатики та географії ОСОБА_2 , який є її сином та близькою їй особою відповідно до абз. 4 ч.1 ст.1 Закону України «Про запобігання корупції», 0,25 ставки педагога - організатора з 07.12.2023 р по 31.08.2024 р.

У цьому випадку приватний інтерес ОСОБА_1 - це немайновий інтерес, зумовлений бажанням покращити становище сина, шляхом його працевлаштування до установи, керівником якої вона є.

Крім цього, ОСОБА_1 , як директор Перемишельської гімназії Улашанівської сільської ради Шепетівського району Хмельницької області, будучи суб`єктом відповідальності за правопорушення, пов`язані з корупцією, 06.12.2023 р видала (підписала) наказ №112/к, яким встановила ОСОБА_2 , який є її сином та близькою їй особою відповідно до абз. 4 ч.1 ст.1 Закону України «Про запобігання корупції», з 07.12.2023 надбавку за престижність у розмірі 16% посадового окладу, як вчителю інформатики та географії, та наказ № 114/к, яким встановила з 07.12.2023 ОСОБА_2 , який є її сином та близькою їй особою відповідно до абз. 4 ч.1 ст.1 Закону України «Про запобігання корупції», надбавку за престижність у розмірі 16% посадового окладу за виконання обов`язків педагога-організатора.

У цьому випадку приватний інтерес ОСОБА_1 - це майновий інтерес, зумовлений бажанням покращити майнове становище сина, шляхом встановлення йому надбавки у розмірі 16% до посадового окладу.

Слід врахувати, що суперечність полягає в тому, що з одного боку у ОСОБА_1 наявний приватний інтерес (майновий/ немайновий), а з іншого - ОСОБА_1 , як посадова особа юридичної особи публічного права, має виконувати свої службові обов`язки в інтересах територіальної громади, виключаючи можливість будь-якого впливу приватного інтересу.

Згідно з пп. 2.2.1 розділу 2 Методичних рекомендацій (чинні на час вчинення) Національного агентства з питань запобігання корупції від 21.10.2022 №13 "Щодо застосування окремих положень Закону України "Про запобігання корупції" стосовно запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, дотримання обмежень щодо запобігання корупції" типовими обставинами та ситуаціями, що свідчать про наявність приватного інтересу чи зумовлюють його виникнення є сімейні та родинні стосунки. Бажання піклуватися про членів сім`ї, родичів є природним для кожної людини, тому відносини з такими особами є передумовою виникнення приватного інтересу.

Тому ОСОБА_1 , як директор гімназії, як посадова особа юридичної особи публічного права, приймаючи рішення про прийняття на роботу власного сина на посаду вчителя інформатики та географії та про довантаження його 0,25 ставки педагога-організатора, по суті була перед вибором задоволення публічного інтересу (на користь територіальної громади) або приватного інтересу (власних інтересів, інтересів близької особи). Отже навіть за умови, що вона, маючи приватний інтерес, прийняла об`єктивне та неупереджене рішення, все одно вона вчинила дії в умовах реального конфлікту інтересів (п.2.4 методичних рекомендацій НАЗК від 21.10.2022 №13 "Суперечність між приватним інтересом та повноваженнями").

Відповідно до частини 3, 4 статті 28 Закону України «Про запобігання корупції» безпосередній керівник особи або керівник органу, до повноважень якого належить звільнення/ініціювання звільнення з посади, протягом двох робочих днів після отримання повідомлення про наявність у підлеглої йому особи реального чи потенційного конфлікту інтересів приймає рішення щодо врегулювання конфлікту інтересів, про що повідомляє відповідну особу.

Національне агентство у випадку одержання від особи повідомлення про наявність у неї реального, потенційного конфлікту інтересів упродовж семи робочих днів роз`яснює такій особі порядок її дій щодо врегулювання конфлікту інтересів.

Безпосередній керівник або керівник органу, до повноважень якого належить звільнення/ініціювання звільнення з посади, якому стало відомо про конфлікт інтересів підлеглої йому особи, зобов`язаний вжити передбачені цим Законом заходи для запобігання та врегулювання конфлікту інтересів такої особи.

Отже, відповідно до ч.3, ч. 4 ст. 28 Закону України «Про запобігання корупції» ОСОБА_1 , як директор гімназії, після отримання 06.12.2023 р заяви від свого сина ОСОБА_2 про прийняття на роботу вчителем географії та інформатики, знаючи про наявність у неї реального конфлікту інтересів, зобов`язана була повідомити про це відділ з гуманітарних питань виконавчого комітету Улашанівської сільської ради Шепетівського району Хмельницької області, дочекатись повідомлення вказаного відділу про прийняття рішення щодо врегулювання конфлікту інтересів і лише після цього прийняти рішення про прийняття чи неприйняття свого сина на роботу в гімназію, де вона є керівником. Або повідомити Національне агентство з питань запобігання корупції і дочекатись роз`яснень про порядок її дій щодо врегулювання конфлікту інтересів та після цього прийняти рішення про прийняття чи неприйняття свого сина на роботу в гімназію, де вона є керівником.

Проте ОСОБА_1 , всупереч вимогам Закону України «Про запобігання корупції» 06.12.2023 р видала накази № 111/к і №113/к про прийняття на роботу власного сина - ОСОБА_2 на посаду вчителя інформатики та географії та про довантаження його 0,25 ставки педагога-організатора Перемишельської гімназії, а також видала накази № 112/к і № 114/к про встановлення своєму сину ОСОБА_2 надбавки за престижність у розмірі 16 % посадового окладу вчителя географії та інформатики та про встановлення надбавки за престижність у розмірі 16% посадового окладу за виконання обов`язків педагога-організатора і лише 07.12.2023 р повідомила про наявність у неї реального конфлікту інтересів заступника сільського голови Улашанівської сільської ради ОСОБА_3

07.12.2023 р наказом заступника сільського голови Улашанівської сільської ради ОСОБА_3 був виданий наказ № 39/од «Про застосування зовнішнього контролю за здійсненням повноважень та прийняттям рішень директора Перемишельської гімназії ОСОБА_1 стосовно вчителя інформатики та географії Перемишельської гімназії ОСОБА_2 .

Крім цього, абз. 1, абз. 2 ч.1 постанови Кабінету Міністрів України №373 від 23.03.2011 "Про встановлення надбавки педагогічним працівникам закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної), вищої освіти, інших установ і закладів незалежно від їх підпорядкування " постановлено установити надбавку в граничному розмірі 30 відсотків посадового окладу (ставки заробітної плати), але не менше 5 відсотків, педагогічним працівникам закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної), вищої освіти, інших установ і закладів незалежно від їх підпорядкування. Розмір надбавки встановлюється керівником закладу (установи) у межах фонду оплати праці.

Отже, ОСОБА_1 самостійно визначила та встановила розмір надбавки за престижність своєму синові ОСОБА_2 у розмірі 16% посадового окладу вчителя географії та інформатики і 16% посадового окладу педагога-організатора, хоча у неї була можливість визначити розмір такої надбавки в межах від 5 %.

Прокурор Левосюк Ю.О. вважає, що на підставі досліджених в ході розгляду справи письмових доказів доведено винуватість ОСОБА_1 у вчиненні корупційного правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 172-7 КУпАП, тому просить визнати її винною та призначити стягнення, передбачене санкцією вказаної статті.

ОСОБА_1 не визнала свою винуватість у вчиненні корупційного правопорушення та пояснила що вона дійсно з 04.08.2022 р є директором Перемишельської гімназії. Станом на 1 вересня 2023 р у гімназії були вакантними посади вчителя географії і інформатики, а також посада педагога-організатора. Її син - ОСОБА_2 має вищу освіту, закінчив Національну академію внутрішніх справ. Ще у вересні 2023 р вона обговорювала з ним можливість працевлаштування вчителем у Перемишельську гімназію, але ОСОБА_2 мав постійну роботу і не поспішав звільнятись. У листопаді 2023 р ОСОБА_2 звільнився з роботи і 05 грудня 2023 р подав у Перемишельську гімназію своє резюме та копію диплому. Вона попередньо узгодила усно з головним спеціалістом з питань освіти відділу з гуманітарних питань виконавчого комітету Улашанівської сільської ради Шепетівського району - ОСОБА_5 можливість прийняття ОСОБА_2 на посаду вчителя географії та інформатики і про встановлення йому надбавки за престижність у розмірі 16% посадового окладу. Тому 06 грудня 2023 р ОСОБА_2 подав до Перемишельської гімназії заяву про прийняття його на роботу на посаду вчителя географії та інформатики. В той же день вона підготувала проект наказу № 111/к про прийняття ОСОБА_2 на роботу в Перемишельську гімназію на посаду вчителя географії та інформатики, а також видала накази: № 112/к про встановлення йому надбавки за престижність у розмірі 16% посадового окладу вчителя географії та інформатики, № 113/к про довантаження ОСОБА_2 0,25 ставки педагога-організатора та № 114/к про встановлення йому надбавки за престижність у розмірі 16% посадового окладу педагога-організатора. Оскільки наказ № 111/к про прийняття ОСОБА_7 на роботу повинен був пройти перевірку через програмне забезпечення « M.E.Doc », вона вважала за необхідне повідомити про конфлікт інтересів головному спеціалісту з питань освіти відділу з гуманітарних питань виконавчого комітету Улашанівської сільської ради - ОСОБА_5 після такої перевірки. Тому 07 грудня 2023 р подала заяву заступнику сільського голови Улашанівської сільської ради ОСОБА_3 про те, що у зв`язку з виробничою необхідністю було прийнято на посаду вчителя інформатики та географії ОСОБА_2 , що може розглядатись як наявність потенційного конфлікту інтересів, тому просила розглянути можливість застосування заходів зовнішнього контролю за виконанням нею повноважень, вчинення дій та прийняття рішень стосовно вчителя ОСОБА_2 , а також, як директор Перемишельської гімназії, подала письмове повідомлення заступнику сільського голови Улашанівської сільської ради ОСОБА_3 про погодження наказів від 06.12.2023 р № 112/к про встановлення надбавки за престижність ОСОБА_2 , № 113/к про довантаження ОСОБА_2 , № 114/к про встановлення надбавки за престижність. 07.12.2023 р заступник сільського голови Улашанівської сільської ради ОСОБА_3 погодив вказані накази, про що надіслав повідомлення. Вважає, що вона дотрималась вимог Закону «Про запобігання корупції» і в її діях відсутній склад адмінправопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 172-7 КУпАП.

Захисник адвокат Ковальський Т.В. вважає, що директор Перемишельської гімназії ОСОБА_1 повідомила про наявність реального конфлікту інтересів 07.12.2023 р. Наявність наказу про «Застосування зовнішнього контролю за здійсненням повноважень та прийняття рішень директора Перемишельської гімназії ОСОБА_1 стосовно вчителя інформатики та географії Перемишельської гімназії ОСОБА_2 » саме по собі виключає можливість притягнення ОСОБА_1 до відповідальності у зв`язку з відсутністю складу правопорушення. Окрім того вважає, що відсутні докази того, що ОСОБА_1 діяла у найбільш сприятливий для члена сім`ї спосіб, так як посада вчителя інформатики та географії була вакантна з 01.09.2023 р, а отже була загальнодоступною. Тому немає підстав стверджувати, що ОСОБА_1 мала бажання покращити становище сина. Аналогічна ситуація склалася і з довантаженням ОСОБА_2 0,25 ставки педагога-організатора, оскільки така посада була вакантною з 01.09.2022 року. Щодо встановлення ОСОБА_2 надбавки за престижність у розмірі 16% посадового окладу вчителя географії та інформатики, а також 16% посадового окладу педагога-організатора, то надбавка за престижність у такому розмірі була встановлена для всіх вчителів Перемишельської гімназії та погоджена з відділом з гуманітарних питань виконавчого комітету Улашанівської сільської ради Шепетівського району. Крім цього, законодавець, передбачаючи обмеження щодо спільної роботи близьких осіб, враховуючи характер відносин між близькими особами, презюмував наявність конфлікту інтересів у керівника, коли у нього в підпорядкуванні працює близька особа. Але законодавець запропонував і вирішення такої ситуації, надавши можливість керівнику повідомити не пізніше наступного дня, після виявлення конфлікту інтересів, свого безпосереднього керівника чи колегіального органу про наявність конфлікту інтересів з метою вжити заходів для врегулювання такого конфлікту, що було зроблено відповідно директором гімназії ОСОБА_1 та заступником сільського голови Улашанівської сільської ради ОСОБА_3 . Тому просить закрити провадження у справі за відсутністю у діях ОСОБА_1 складу корупційного правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 172-7 КУпАП.

На підставі викладеного вважаю, що пояснення ОСОБА_1 та її захисника адвоката Ковальського Т.В. спростовуються, а винуватість ОСОБА_1 у вчиненні корупційного адміністративного правопорушення доведена дослідженими доказами:

- протоколами про адміністративне правопорушення №136 від 03.04.2024, №137 від 03.04.2024, №138 від 03.04.2024, №139 від 03.04.2024;

- трудовим договором від 04.08.2022 р, укладеним між Уповноваженим органом освіти - відділом з гуманітарних питань виконавчого комітету Улашанівської сільської ради в особі заступника сільського голови Улашанівської сільської ради ОСОБА_3 та ОСОБА_1 про призначення її на посаду директора Перемишельської гімназії Улашанівської сільської ради Шепетівського району Хмельницької області терміном на 4 роки з 04 серпня 2022 року по 03 серпня 2026 року;

- Статутом Перемишельської гімназії Улашанівської сільської ради Шепетівського району Хмельницької області, з якого вбачається, що гімназія є комунальною власністю, засновником її є Улашанівська сільська рада, гімназія є юридичною особою, управління гімназією в межах повноважень, визначених законами та установчими документами цього закладу, здійснює в тому числі керівник гімназії, зокрема - директор, який має право призначати на посаду, переводити на іншу посаду та звільняти з посади працівників гімназії, визначати їх посадові обов`язки, заохочувати та притягати до дисциплінарної відповідальності, а також вирішувати інші питання, пов`язані з трудовими відносинами. Крім цього Статутом визначено, що особи, які не мають досвіду педагогічної діяльності та приймаються на посаду педагогічного працівника, протягом першого року роботи повинні пройти педагогічну інтернатуру, яка організовується відповідно до наказу директора гімназії, що видається в день призначення особи на посаду педагогічного працівника;

- наказом директора Перемишельської гімназії ОСОБА_1 №111/к від 06.12.2023 про прийняття ОСОБА_9 на посаду вчителя інформатики та географії з 07.12.2023 р з оплатою праці згідно штатного розпису гімназії та тарифів ЄТС;

- наказом директора Перемишельської гімназії ОСОБА_1 №112/к від 06.12.2023 про встановлення з 07.12.2023 р надбавки за престижність у розмірі 16% посадового окладу ОСОБА_2 , вчителю інформатики та географії;

- наказом директора Перемишельської гімназії ОСОБА_1 №113/к від 06.12.2023 про довантаження ОСОБА_2 , вчителя інформатики та географії, 0,25 ставки педагога-організатора з 07.12.2023 р по 31.08.2024 р з оплатою праці згідно штатного розпису гімназії. Підстава: заява ОСОБА_2 від 06.12.2023 р.

Дослідивши особову справу ОСОБА_2 , встановлено, що заяву про довантаження 0,25 ставки педагога-організатора з 07.12.2023 р по 31.08.2024 р ОСОБА_2 не подавав.

- наказом директора Перемишельської гімназії ОСОБА_1 №114/к від 06.12.2023 про встановлення з 07.12.2023 р надбавки за престижність у розмірі 16% посадового окладу ОСОБА_2 , за виконання обов`язків педагога-організатора;

- актовим записом про народження №249 від 29 серпня 1997 року, з якого вбачається що ОСОБА_1 є матір`ю ОСОБА_2 ;

- наказом №39/од від 07.12.2023 "Про застосування зовнішнього контролю за здійсненням повноважень та прийняття рішень директора Перемишельської гімназії ОСОБА_1 стосовно вчителя інформатики та географії Перемишельської гімназії ОСОБА_2 » виданого заступником сільського голови Улашанівської сільської ради ОСОБА_3 з метою забезпечення виконання вимог Закону України "Про запобігання корупції" щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, яким директору Перемишельської гімназії ОСОБА_1 вказано здійснювати надані чинним законодавством повноваження під зовнішнім контролем у формі перевірки працівником відділу з гуманітарних питань виконавчого комітету Улашанівської сільської ради, визначеним даним наказом, проектів наказів та інших документів з питань, пов`язаних з предметом конфлікту інтересів, а також вказано директору Перемишельської гімназії ОСОБА_1 вживати заходів щодо недопущення виникнення реального, потенційного конфлікту інтересів; попередньо проводити погодження наказів та інших документів стосовно ОСОБА_2 із головним спеціалістом з цих питань відділу з гуманітарних питань виконавчого комітету Улашанівської сільської ради.

Зміст цього наказу вказує на те, що директор гімназії ОСОБА_1 не дотрималась вимог закону щодо попереднього узгодження проектів наказів та інших документів стосовно ОСОБА_2 під зовнішнім контролем у формі перевірки працівником відділу з гуманітарних питань виконавчого комітету Улашанівської сільської ради;

- заявою ОСОБА_1 від 07.12.2024 року заступнику сільського голови Улашанівської сільської ради ОСОБА_3 про наявність потенційного конфлікту інтересів у зв`язку з прийняттям на посаду вчителя інформатики та географії ОСОБА_2 ;

- письмовим повідомленням директора гімназії ОСОБА_1 від 07.12.2023 р заступнику сільського голови Улашанівської сільської ради ОСОБА_3 про погодження наказів від 06.12.2023 р № 112/к про встановлення надбавки за престижність ОСОБА_2 , від 06.12.2023 р № 113/к про довантаження ОСОБА_2 , від 06.12.2023 р № 114/к про встановлення надбавки за престижність.

Заява ОСОБА_1 від 07.12.2024 року заступнику сільського голови Улашанівської сільської ради ОСОБА_3 про наявність потенційного конфлікту інтересів та повідомлення про погодження наказів були подані після видачі відповідних наказів, а не відповідно до ч. 3 ст. 28 Закону України «Про запобігання корупції» одразу після отримання заяви ОСОБА_2 про прийняття на роботу 06.12.2023 р і до винесення наказів про прийняття його на роботу, про встановлення надбавок та про довантаження.

В ході розгляду справи встановлено, що директор гімназії ОСОБА_1 взагалі не погоджувала ні проект, ні виданий нею 06.12.2023 р наказ про прийняття свого сина ОСОБА_2 на посаду вчителя географії та інформатики з 07.12.2023 р з відділом з гуманітарних питань виконавчого комітету Улашанівської сільської ради або із заступником сільського голови ОСОБА_3 ;

- повідомленням заступника сільського голови Улашанівської сільської ради ОСОБА_3 про погодження наказів директора гімназії ОСОБА_1 від 06.12.2023 р № 112/к «Про встановлення надбавки за престижність ОСОБА_2 », від 06.12.2023 р № 113/к «Про довантаження ОСОБА_2 », від 06.12.2023 р № 114/к «Про встановлення надбавки за престижність» з зауваженням та рекомендацією при наступному погодженні проектів наказів на ОСОБА_2 , робити персонально;

- табелем обліку робочого часу по Перемишельській гімназії за грудень 2023 р, з якого вбачається, що 07.12.2023 р без погодження з відділом з гуманітарних питань виконавчого комітету Улашанівської сільської ради або із заступником сільського голови ОСОБА_3 наказів про прийняття ОСОБА_2 на роботу вчителем інформатики та географії та про його довантаження 0,25 ставки педагога-організатора, він приступив до виконання посадових обов`язків, так як його робочий день облікований у вказаному Табелі;

- тарифікацією педагогічних працівників на 01.09.2023 року Перемишельської гімназії;

- наказом директора Перемишельської гімназії ОСОБА_1 №56/к від 01.09.2023 року про встановлення тижневого навантаження на 2023-2024 навчальний рік;

- особовою справою №85 ОСОБА_2 .

Обставини, що пом`якшують та обтяжують відповідальність ОСОБА_1 , не встановлені.

Відповідно до ст. 36 КУпАП при вчиненні однією особою двох або більше адміністративних правопорушень адміністративне стягнення накладається за кожне правопорушення окремо.

Якщо особа вчинила кілька адміністративних правопорушень, справи про які одночасно розглядаються одним і тим же органом (посадовою особою), стягнення накладається в межах санкції, встановленої за більш серйозне правопорушення з числа вчинених. До основного стягнення в цьому разі може бути приєднано одне з додаткових стягнень, передбачених статтями про відповідальність за будь-яке з вчинених правопорушень.

На підставі викладеного, враховуючи те, що адміністративне стягнення є не тільки мірою відповідальності, але й служить вихованню особи, яка скоїла правопорушення, вважаю за необхідне застосувати до ОСОБА_1 стягнення у виді штрафу в межах санкції ч. 2 статті 172-7 КУпАП за правилами ст. 36 КУпАП.

Відповідно до ст. 40-1 КУпАП судовий збір у провадженні по справі про адміністративне правопорушення у разі винесення судом (суддею) постанови про накладення адміністративного стягнення сплачується особою, на яку накладено таке стягнення.

Керуючись ст.ст. 33-36, 40-1, 283, 284, 287, 294, 307, 308, ч. 2 ст. 172-7, ч. 5 ст. 7 КУпАП,

п о с т а н о в и в:

Визнати винуватою ОСОБА_1 у вчиненні адмінправопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 172-7 КУпАП, і застосувати до неї адміністративне стягнення за правилами ст. 36 КУпАП у виді штрафу в розмірі двохсот п`ятидесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 4250 грн.

(Отримувач коштів: ГУК у Хмел.обл/Славутська мтг/ 21081100Код отримувача (код за ЄДРПОУ): -37971775 Банк отримувача: Казначейство України (ЕАП) Рахунок отримувача: UA658999980313000106000022745 Код класифікації доходів бюджету: 21081100).

Стягнути з ОСОБА_1 в користь держави судовий збір в сумі 605 грн 60 коп.

(отримувач коштів - ГУК у м. Києві/Київ/22030106, код отримувача (код за ЄДРПОУ) - 37993783 , банк отримувача - Казначейство України (ЕАП), код банку отримувача - (МФО) 899998, рахунок отримувача -UA908999980313111256000026001, код класифікації доходів бюджету - 22030106).

Штраф має бути сплачений порушником не пізніш як через п`ятнадцять днів з дня вручення йому постанови про накладення штрафу, а в разі оскарження такої постанови - не пізніш як через п`ятнадцять днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення.

У разі несплати правопорушником штрафу у вказаний строк, постанова про накладення штрафу надсилається для примусового виконання до органу державної виконавчої служби за місцем проживання порушника, роботи або за місцезнаходженням його майна в порядку, встановленому законом.

У порядку примусового виконання постанови про стягнення штрафу за вчинення адміністративного правопорушення з правопорушника стягується: подвійний розмір штрафу, визначеного у відповідній статті цього Кодексу та зазначеного у постанові про стягнення штрафу; витрати на облік зазначених правопорушень. Розмір витрат на облік правопорушень визначається Кабінетом Міністрів України.

Постанова судді у справі про адміністративне правопорушення може бути оскаржена до Хмельницького апеляційного суду через Славутський міськрайонний суд протягом десяти днів з дня винесення постанови особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її захисником, прокурором .

Суддя Зеленська В. І.

СудСлавутський міськрайонний суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення26.06.2024
Оприлюднено27.06.2024
Номер документу119976381
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією Порушення вимог щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів

Судовий реєстр по справі —682/997/24

Постанова від 19.08.2024

Адмінправопорушення

Хмельницький апеляційний суд

Федорова Н. О.

Постанова від 26.06.2024

Адмінправопорушення

Славутський міськрайонний суд Хмельницької області

Зеленська В. І.

Постанова від 17.04.2024

Адмінправопорушення

Славутський міськрайонний суд Хмельницької області

Маршал І. М.

Постанова від 17.04.2024

Адмінправопорушення

Славутський міськрайонний суд Хмельницької області

Маршал І. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні