Україна
Донецький окружний адміністративний суд
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
26 червня 2024 року Справа№200/2395/24
Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Галатіної О.О., розглянувши в порядку спрощеного провадження адміністративну справу за позовом Приватного акціонерного товариства Авдіївський завод металевих конструкцій до Головного управління ДПС у Донецькій області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, суд-
В С Т А Н О В И В:
До Донецького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Приватного акціонерного товариства Авдіївський завод металевих конструкцій до Головного управління ДПС у Донецькій області, в якій позивач просив:
визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління Державної податкової служби у Донецькій області (місцезнаходження: 87515, Донецька область, м. Маріуполь, вулиця Італійська, 59, код ЄДРПОУ ВП 44070187, поштова адреса: 04053, м. Київ, Львівська площа, 8) від 30.11.2023 № 52/05-99-04-10 щодо можливості чи неможливості своєчасного виконання платником податків Приватним акціонерним товариством АВДІЇВСЬКИЙ ЗАВОД МЕТАЛЕВИХ КОНСТРУКЦІЙ, код ЄДРПОУ 00130636 свого податкового обов`язку;
зобов`язати Головне управління Державної податкової служби у Донецькій області (місцезнаходження: 87515, Донецька область, м. Маріуполь, вулиця Італійська, 59, код ЄДРПОУ ВП 44070187, поштова адреса: 04053, м. Київ, Львівська площа, 8) прийняти рішення щодо неможливості своєчасного виконання податкових обов`язків Приватним акціонерним товариством АВДІЇВСЬКИЙ ЗАВОД МЕТАЛЕВИХ КОНСТРУКЦІЙ, код ЄДРПОУ 00130636, згідно із заявами від 20.09.2023 р. № 30/23 щодо відсутності можливості виконання податкових зобов`язань та доповненнями до заяви про відсутність можливості виконання податкових зобов`язань від 10.10.2023 р. № 32/23.
Обґрунтовуючи свої вимоги, позивач зазначає, що є юридичною особою, зареєстрованою у м. Авдіївка, на території якого проходили бойові дії. За цією ж адресою здійснювалося виробництво будівельних металевих конструкцій і частин конструкцій (основний, код КВЕД 25.11), інші види діяльності: виробництво металевих дверей і вікон. Оброблення металів та нанесення покриття на метали. Виробництво кріпильних і гвинтонарізних виробів тощо.
З огляду на те, що з 24.02.2022 роботу ПрАТ АЗМК було зупинено, трудові відносини із працівниками припинено/призупинено та ін. Обставини непереборної сили, які настали для позивача у зв`язку з військовою агресією, засвідчені Листом Торгово-промислової палати України № 2024/02.0-7.1 від 28.02.2022 року та сертифікатом Донецької торгово-промислової палати від 19.01.2024 року № 13/12.1-17.03.
В наслідок вищезазначених подій позивач повідомив відповідача Листом № 22-ВМЗ від 11.07.2022 року щодо неможливості виконання своїх податкових зобов`язань через сукупність визначених обставин.
В подальшому, після затвердження Порядку підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків № 225 від 29.07.2022 року, позивач звертався до відповідача із заявами про відсутність можливості виконання податкових зобов*язань № 32/23 від 10.10.2023 року.
За результатами розгляду заяви Позивача щодо неможливості виконати свій податковий обов`язок відповідач прийняв рішення 30.10.2023 р. № 52/05-99-04-10 щодо можливості своєчасного виконання платників податків свого податкове обов`язкове.
Не погодившись з вказаним рішенням позивач оскаржив його до ДПС України, проте скарга була залишена без задоволення.
На підставі викладеного та вважаючи, що має достатньо підстав та доказів, які підтверджують неможливість виконання платником податків своїх податкових обов`язків, позивач просить задовольнити позовні вимоги.
Ухвалою суду від 26.04.2024 року прийнято до розгляду позовну заяву Приватного акціонерного товариства Авдіївський завод металевих конструкцій до Головного управління ДПС у Донецькій області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії. Відкрито провадження в адміністративній справі № 200/2395/24. Справу призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.
15.05.2024 року відповідачем надано відзив по справі, згідно змісту якого зазначено, що позивачем не підтверджено неможливість виконання платником податків своїх податкових обов`язків через недостатність наданих документів.
10.06.2024 року представником позивача надані пояснення по справі, згідно змісту яких представник наголошує, що доводи відповідача є безпідставними та необґрунтованими, а обставини, на яких ґрунтується позиція, викладена у відзиві є такою, що не підтверджена належними та допустимими доказами.
Згідно до ч.5 ст.262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.
Дослідивши наявні в матеріалах справи докази, судом встановлено наступне.
За даними ІКС ДПС та як вбачається з Витягу…. податкова адреса ПрАТ АЗМК: 86060, Донецька область, м.Авдіївка, вул.Маяковського, буд.94. Податкова адреса станом на момент розгляду справи, не змінена. Основний вид діяльності 25.11 виробництво будівельних металевих конструкцій і частин конструкцій.
Приватне акціонерне товариство Авдіївський завод металевих конструкцій, керуючись нормами п.п.69.1 п.69 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідних положень Податкового кодексу країни та наказу Міністерства фінансів України від 29.07.2022 № 225 надало до ГУ ДПС у Донецькій області заяву (№ 30/23 від 20.09.2023) про неможливість своєчасного виконання своїх податкових обов`язків, в тому числі із подання податкової звітності (підприємство зруйноване та припинило діяльність з 24.02.2022р.). В заяві ПрАТ АЗМК зазначена причина неможливості виконання податкових зобов`язань: знаходження підприємства в зоні активних бойових дій, відсутність стабільного енергозабезпечення за місцем знаходження підприємства, відсутність доступу до Електронного кабінету платника податків і поштового зв`язку, відсутність Інтернету, телефонного зв`язку. Також, були призупинені/розірвані трудові відносини із працівниками Товариства (за виключенням керівника підприємства), які змушені були виїхати з небезпечної території, доступ до комп`ютерного обладнання та документації був втрачений. Крім того, через неможливість здійснення господарської діяльності та відсутність доходу, який забезпечував би оплату праці, підприємство не мало можливості призначити особу, відповідальну за ведення бухгалтерського обліку, складання та подання податкової та фінансової звітності.
Розглянувши надані підприємством документи, відповідачем попереднім рішенням від 11.10.2023 року № 48/05-99-04-10 в задоволенні заяви було відмовлено і запропоновано надати додаткові документи на підтвердження зазначеної у заяві підстави (підстав) неможливості виконання платниками податків податкових обов`язків а саме: інформацію про податкові періоди, за які неможливо виконувати податкові обов`язки; які саме податкові обов`язки не мав/не має можливості виконати платник податків; документ, що підтверджує відсутність коштів на банківських рахунках платника податків (виписка з рахунків клієнта банку на дату подання до банку розрахункового документа на сплату податків); інформація з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, у разі його знищення відповідно до Порядку надання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, зареєстрованого постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2015 року № 1127 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 червня 2019 р. № 599); інші документи, складені відповідно до вимог підпунктів 14, 15 пункту 2 Порядку визначення шкоди та збитків, завданих Україні внаслідок збройної агресії російської федерації, затвердженого постановою Кабінету міністрів України від 20 березня 2022 року № 326.
В доповнення до заяві ПрАТ АЗМК листом №32/23 від 10.10.2023 (вхід. ГУ ДПС у Донецькій області № 9334/6 від 10.10.2023) надало додаткові документи, а саме: банківська виписка з розрахункового рахунку № НОМЕР_1 в Маріупольській філії АТ КБ ПРИВАТБАНК за період 24.02.2022- 31.12.2022р.р. 41 аркуш; банківська виписка з розрахункового рахунку № НОМЕР_2 в Маріупольській філії АТ КБ ПРИВАТБАНК за період 01.01.2023-22.09.2023р.р. 39 аркушів; копія договору відповідального зберігання №B3 10/22 від 10.10.2022р 11 аркушів; копія договору оренди транспортних засобів №010822-1 від 01.08.2022р. 12 аркушів; копія договору поставки №22/1 від 24.01.2022р специфікація №l від 24.01.2022р. 4 аркуша; копія договору купівлі металопрокату № 12/22 від 24.01.2022р. - 10 аркушів; копія специфікації №1 від 09.02.2022р. до договору купівлі металопрокату № 12/22 від 24.01.2022р. 2 аркуша; копія Додаткової угоди №l від 14.09.2022р. до договору купівлі металопрокату № 12/22 від 24.01.2022р. 1 аркуш.
Згідно договору від 01.08.2022 року № 010822-1 підприємство ПрАТ АЗМК надає в оренду ТОВ Енерго-сталь конструкція (код ЄДРПОУ 445647701) основні засоби (спеціалізований вантажний сідловий тягач, загальний напівпричіп, автомобіль Mercedes-Benz 311). Загальна сума оренди за місяць складає 95000,00 грн з урахуванням ПДВ, яка перераховується на розрахунковий рахунок платника.
Також ПрАТ АЗМК, отримавши передоплату в розмірі 12 222 630,00 грн, у т. ч. ПДВ 2 037 105,00 грн, не виконало свої зобов`язання за договором поставки № 22/1 від 24.01.2022р., укладеним з ПрАТ УКРСТАЛЬ КОНСТРУКЦІЯ на виготовлення оцинкованих металоконструкцій опор освітлення, Сторонами було досягнуто згоди щодо розірвання договору (Додаткова угода № 1 від 30.08.2023р.).
За умови відсутності грошових коштів, що підлягають поверненню, з метою проведення розрахунків між Сторонами Договору №22/1 від 24.01.2022р., на користь ПрАТ УКРСТАЛЬ КОЦСТРУКЦІЯ було відвантажено (передано) металопрокат - трубну продукцію, що замовлялася до виготовлення безпосередньо з метою виконання договору №22/1 від 24.01.2022р. та має специфічні технічні характеристики, в асортименті - відповідно до умов договору поставки № 01/08 від 14.09.2023р. Металопродукція, на підставі договору відповідального зберігання №В3 10/22 від 10.10.2022р., фактично знаходилася за адресою: м.Житомир, вул. С.Параджапова, буд.87, територія ТОВ ЗАВОД МЕТАЛОКОНСТРУКЦІЙ УКРСТАЛЬ ЖИТОМИР.
У березні 2023 року ПрАТ АЗМК зареєстровано 10 податкових накладних на загальну суму ПДВ 56 904,79 грн по контрагенту ПАТ Завод металоконструкцій Укрсталь Дніпро (код ЄДРІОУ 01412851), з номенклатурою товару - послуги за відповідальне зберігання майна (у тому числі періоди виписки податкових накладних: серпень 2022 року, вересень 2022 року, жовтень 2022 року).
Відповідно Листа Торгово- промислової палати України №2024\02.0-7.1 від 28.02.2022 р. та Сертифікату Донецької торгово-промислової палати від 19.01.2024 р. № 13/12.1-17.03 для ПрАТ АЗМК настали обставини форс-мажору (обставин непереборної сили).
Згідно листа АТ ДТЕК Донецькі електромережі від 28.04.2023 р. № 83/5940 з 14.05.2022 р., електроживлення м.Авдіївка Донецької області було припинено повністю.
ПрАТ АЗМК подано до ГУ ДПС у Донецькій області заяву від 20.09.2023 №30/23 (вх. ГУ ДПС у Донецькій області від 22.09.2023 №8748/6) та в доповнення до заяви листом від 10.10.2023 №32/23 (вх. ГУ ДПС у Донецькій області від 10.10.2023 №9334/6) надано додаткові документи про неможливість виконання податкових обов`язків.
За результатами розгляду вищезазначеної заяви та додаткових документів ГУ ДПС у Донецькій області у зв`язку з недостатністю документів, що підтверджують неможливість виконання платником податків своїх податкових обов`язків прийнято рішення від 31.10.2023 №52/05-99-04-01 щодо можливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку.
В спірному рішенні зазначено, що підприємством не підтверджено дату набуття можливості подати заяву та відповідні документи (копії документів), інформацію про відсутність можливості виконання податкових обов`язків, відповідно до п.4 Порядку затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 29.07.2022 №225. У тому числі відповідачем зазначено, що за результатами аналізу банківської виписки підприємства за період з 24.02.2022 по 09.10.2023 спостерігається рух грошових коштів по розрахунковому рахунку платника податку, які частково спрямовані на погашення заборгованості минулих періодів по податках та заробітній платі. Також, згідно заключної виписки розрахункового рахунку платника податків за період з 24.02.2022 по 31.12.2022 надійшло 2 851 674,94 грн, за період з 01.01.2023 по 22.09.2023 надійшло 2 000 270,31 грн. У період з 01.03.2022 по 31.12.2022 підприємством було сплачено податків на суму 520 300,24 грн (у тому числі: військовий збір 18 386,36 грн, єдиний внесок 278 383,80 грн, податок на доходи фізичних осіб 218 530,02 грн, податок на додану вартість 5 000,0 грн.), у період з 01.01.2023 по 22.09.2023 сплачено податків на суму 750 338,76 грн (у тому числі: військовий збір 22 855,63 грн, єдиний внесок 335 215,8 грн, податок на доходи фізичних осіб 274 267,33 грн, податок на додану вартість 118 000 грн (при наявності заборгованості у сумі 167 180,06 грн). Остання звітність 1ДФ надана за 4 кв.2021 р., згідно якої чисельність склала 143 працівника (101 ознака), у тому числі 3 працівника з ознакою 102. Згідно наказу № 24к від 30.03.2022р. ПрАТ АЗМК призупинило дію трудових договорів лише з 105 працівниками (у тому числі 3 працівника у декретній відпустці).
Не погодившись із Рішенням відповідача, 14.11.2023 р. Позивач у порядку адміністративного оскарження звернувся до Державної податкової служби України із скаргою про перегляд рішення щодо можливості чи неможливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обв`язка від 30.10.2023 р. № 52/05-99-04-10.
12.01.2024 р. Державною податковою службою України було прийнято рішення № 936/6/99-00-06-03-03-06, яким рішення Відповідача від 30.10.2023 р. № 52/05-99-04-10 залишено без змін, а скаргу позивача без задоволення.
З приводу спірних правовідносин суд зазначає наступне.
Частиною другою статті 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Статтею 1 Податкового кодексу України (далі ПКУ) передбачено, що ПКУ регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків та зборів, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, справляння податків і зборів здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у підпункті 69 підрозділу ХХ Перехідні положення Податкового кодексу України (далі Кодекс).
Відповідно до абзацу першого підпункту 69.1 пункту 69 підрозділу ХХ Перехідні положення Кодексу у разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності та/або документів (повідомлень), у тому числі передбачених статтями 39 і 392 , пунктом 46.2 статті 46 Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом шести місяців після припинення воєнного стану в Україні. Наказом Міністерства фінансів України від 29.07.2022 №225 Про затвердження Порядку підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у підпункті 69.1 пункту 69 підрозділу ХХ Перехідні положення Податкового кодексу України, та переліків документів на підтвердження, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 22.08.2022 за №967/38303, затверджено Порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у підпункті 69.1 пункту 69 підрозділу ХХ Перехідні положення Податкового кодексу України (далі Порядок №225).
Згідно з пунктом 1 розділу ІІ Порядку №225 до платників податків/податкових агентів, які не можуть виконувати податкові обов`язки, передбачені Кодексом або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, застосовуються правила для підтвердження можливості чи неможливості виконання платником такого обов`язку, передбачені Порядком №225.
Підстави неможливості виконання платниками податків юридичними особами та їх відокремленими підрозділами податкових обов`язків (у тому числі обов`язків податкових агентів) визначено у підпунктах 1-7 пункту 1 розділу ІІ Порядку №225.
Згідно з пунктом 4 розділу ІІ Порядку №225 до платників податків, у тому числі щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу, у яких після дати набрання чинності цим Порядком з`явилась можливість подати до контролюючого органу заяву та документи (копії документів), інформацію про відсутність можливості виконання податкових обов`язків, застосовуються такі правила.
У разі відсутності у платника податків, у тому числі щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу, можливості подати таку заяву та відповідні документи (копії документів), інформацію у строки, визначені пунктом 3 розділу ІІ Порядку №225, платник податків подає заяву та відповідні документи (копії документів), інформацію одночасно з набуттям можливості виконання одного із податкових обов`язків (реєстрації податкової накладної, подання звітності, сплати невиконаного податкового зобов`язання тощо) таким платником податку, передбачених Кодексом або іншим законодавством, контроль за виконанням якого покладено на контролюючий орган, але не пізніше 60 календарних днів з першого дня місяця, наступного за місяцем відновлення таких можливостей платника податків.
Підпунктом 69.28 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення Кодексу встановлено, що до платників податків/податкових агентів, які провадили діяльність на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії, та на територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації, і не можуть пред`явити первинні документи, на підставі яких здійснюється облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, як виняток із положень статті 44 Кодексу застосовуються спеціальні правила для підтвердження даних, визначених у податковій звітності.
Підставами неможливості пред`явлення первинних документів є втрата (знищення чи зіпсуття) первинних документів або знаходження їх на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії, та на територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації, у разі якщо їх неможливо вивезти або їх вивезення пов`язано з ризиком для життя чи здоров`я платника податків, фізичних осіб чи не можливе у зв`язку з адміністративними перешкодами, встановленими органами влади.
У разі втрати та/або неможливості вивезення первинних документів платник податків/податковий агент подає до контролюючого органу в довільній формі повідомлення про неможливість вивезення первинних документів, підписане керівником підприємства та головним бухгалтером, в якому зазначаються: обставини, що призвели до втрати та/або неможливості вивезення первинних документів, податкові (звітні) періоди, а також загальний перелік первинних документів (за можливості із зазначенням реквізитів).
Якщо після подання повідомлення про неможливість вивезення первинних документів платнику податків/податковому агенту стане відомо про втрату таких документів, такий платник податків/податковий агент зобов`язаний подати до контролюючого органу повідомлення про втрату первинних документів із зазначенням обставин такої втрати.
У разі відмови у застосуванні положень цього підпункту контролюючий орган не пізніше одного місяця з дня отримання відповідного повідомлення від платника податків/податкового агента видає вмотивоване рішення із зазначенням підстави та доказів такої відмови.
Перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, визначається у встановленому Кабінетом Міністрів України порядку.
Постановою Кабінету Міністрів України від 06.12.2022 №1364 Деякі питання формування переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією (далі Постанова №1364) встановлено, що перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією затверджується Міністерством з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій за погодженням з Міністерством оборони з урахуванням пропозицій відповідних обласних, Київської міської військових адміністрацій.
Відповідно до Постанови №1364 наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України Про затвердження Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією від 22.12.2022 №309, зареєстрований в Міністерстві Юстиції України 23.12.2022 за №1668/39004 (далі Наказ №309), затверджено Перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією та визнано таким, що втратив чинність наказ Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 25.04.2022 №75 (зі змінами).
Указом Президента України від 24 лютого 2022 року №64/2022 Про введення воєнного стану в Україні, затвердженим Законом України від 24.02.2022 № 2102-ІХ Про затвердження Указу Президента України Про введення воєнного стану в Україні, у зв`язку із військовою агресією російської федерації на території України запроваджено воєнний стан.
Відповідно до Переліку територіальних громад, які розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні), визначеного Наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій від 25.04.2022 р. № 75, серед інших населених пунків України внесено також м. Авдіївка Донецької області, у якому зареєстрований та здійснював свою господарську діяльність Позивач.
Аналізуючи зміст спірного рішення суд зазначає, що відповідачем у спірному рішенні не надано оцінки тому факту, що юридична та фактична адреса відповідача м. Авдіївка, яка є окупованою територією на якій тривалий час велися активні бойові дії. Очевидним є те, що ПрАТ АЗМК зазнало значних ушкоджень. Проте вказані очевидні обставини відповідачем взяті до уваги не були.
Крім цього відповідачем зазначено, що остання звітність 1ДФ надана за 4 кв.2021 р., згідно якої чисельність склала 143 працівника (101 ознака), у тому числі 3 працівника з ознакою 102. Згідно наказу № 24к від 30.03.2022р. ПрАТ АЗМК призупинило дію трудових договорів лише з 105 працівниками (у тому числі 3 працівника у декретній відпустці).
Аналізуючи зазначений аргумент в якості підстави для прийняття спірного рішення, суд не вважає його достатнім. Адже: по перше: відповідач апелює звітністю, наданою у 2021 році та кількістю робітників, з якими дію трудових договорів призупинено, яка була заявлена через 6 днів після початку повномасштабного вторгнення, тобто вказані показники не є актуальними. Паралельно з цим суд звертає увагу, що позивач в свою чергу ці дані не актуалізував. Враховуючи це та оминаючи те питання, яка із сторін повинна надати (витребувати) актуальні дані, суд вважає, що неактуальна інформація не може бути покладена в обґрунтування спірного рішення в цілому. По друге: те, що з 143 працівників робота зі 105 була призупинена (що складає приблизно 2/3 від загальної кількості працівників з урахуванням тенденції збільшення до звільнення) більше свідчить на користь неможливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку.
Щодо позиції по руху коштів на розрахунковому рахунку платника податків, то власне відповідач і зазначає, що ці кошти частково спрямовані на погашення заборгованості минулих періодів по податках та заробітній платі, при цьому відповідач не надає інформації, що виключно вся заборгованість по сплаті податків є погашено, а кошти, що залишились на рахунку позивача, можуть бути використані для сплати податкового обов`язку щодо дотримання термінів сплати податків та зборів тощо.
Інших підстав та мотивів прийняття спірного рішення відповідачем не наведено.
Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. Суб`єкт владних повноважень повинен подати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі.
Згідно із ч. 1 ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Враховуючи встановлені судом обставини та наведені вище нормативно-правові приписи, суд висновує, що спірне рішення відповідача є необґрунтованим та неправомірним.
Як наслідок, вказане рішення підлягає скасуванню.
Щодо позовних вимог зобов`язального характеру, суд вважає, що прийняття рішення суб`єктом владних повноважень в межах даного спору є виключно дискреційними повноваженнями, а тому зобов`язує відповідача повторно розглянути заяву Приватного акціонерного товариства Авдіївський завод металевих конструкцій № 30/23 від 20.09.2023 про неможливість своєчасного виконання своїх податкових обов`язків, в тому числі із подання податкової звітності з урахуванням висновків суду, викладених у даному рішенні.
Відтак позовні вимоги підлягають задоволенню саме у вказаний спосіб.
Визначаючись щодо розподілу судових витрат суд виходить з такого.
Відповідно до ч. 1ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Враховуючи зазначене, суд вважає за необхідне стягнути з відповідача на користь позивача судові витрати останнього зі сплати судового збору у розмірі 3028,00 грн.
Керуючись ст.ст. 2, 6, 9, 72-77, 90, 94, 132, 139, 192-193, 242-246, 255, 293, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Приватного акціонерного товариства Авдіївський завод металевих конструкцій до Головного управління ДПС у Донецькій області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, - задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління Державної податкової служби у Донецькій області (місцезнаходження: 87515, Донецька область, м. Маріуполь, вулиця Італійська, 59, код ЄДРПОУ ВП 44070187, поштова адреса: 04053, м. Київ, Львівська площа, 8) від 30.11.2023 № 52/05-99-04-10 щодо можливості чи неможливості своєчасного виконання платником податків Приватним акціонерним товариством АВДІЇВСЬКИЙ ЗАВОД МЕТАЛЕВИХ КОНСТРУКЦІЙ, код ЄДРПОУ 00130636 свого податкового обов`язку.
Зобов`язати Головне управління Державної податкової служби у Донецькій області (місцезнаходження: 87515, Донецька область, м. Маріуполь, вулиця Італійська, 59, код ЄДРПОУ ВП 44070187, поштова адреса: 04053, м. Київ, Львівська площа, 8) повторно розглянути заяву Приватного акціонерного товариства Авдіївський завод металевих конструкцій № 30/23 від 20.09.2023 про неможливість своєчасного виконання своїх податкових обов`язків, в тому числі із подання податкової звітності з урахуванням висновків суду, викладених у даному рішенні.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Донецькій області (код ЄДРПОУ ВП 44070187, зареєстроване місцезнаходження: 87515, Донецька область, Маріупольський район, місто Маріуполь, вул. Італійська, буд. 59) на користь Приватного акціонерного товариства АВДІЇВСЬКИЙ ЗАВОД МЕТАЛЕВИХ КОНСТРУКЦІЙ судові витрати у розмірі 3028 грн. 00 коп.
Рішення суду може бути оскаржено до Першого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення не було вручено у день його складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя О.О. Галатіна
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.06.2024 |
Оприлюднено | 28.06.2024 |
Номер документу | 119997469 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гаврищук Тетяна Григорівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гаврищук Тетяна Григорівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гаврищук Тетяна Григорівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гаврищук Тетяна Григорівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гаврищук Тетяна Григорівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гаврищук Тетяна Григорівна
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Галатіна О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні