Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
25 червня 2024 року № 520/16752/21
Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Зоркіної Ю.В., розглянувши за правилами спрощеного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Харківській області (ЄДРПОУ 38631015) до Шелестівського ліцею Коломацької селищної ради Коломацького району Харківської області (вул. Лермонтова, буд. 1,с. Шелестове, Коломацький район, ЄДРПОУ 22685731) про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду,-
УСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до суду з зазначеним адміністративним позовом, у якому з урахуванням уточнених позовних вимог просить суд застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення (заборони) експлуатації будівель Шелестівським ліцеєм Коломацької селищної ради Коломацького району Харківської області за адресами: Харківська область, Богодухівський район, с. Шелестове, вул. Лермонтова, 1, пров. Кулайстри, 16, шляхом їх знеструмлення, опечатування пристроїв відключення джерел електропостачання та зобов`язання припинити використання цих будівель до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей.
В обґрунтування позовних позивач зазначив, що за наслідками проведеної перевірки виявлено, що відповідачем порушено вимоги законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створюють реальну загрозу здоров`ю людей, у зв`язку з чим, позов підлягає задоволенню в повному обсязі.
Представником відповідача надано відзив на позовну заяву, в якому він просив відмовити позивачу в задоволенні позовних вимог, вважає позовні вимоги безпідставними, необґрунтованими та такими, що не відповідають дійсності та чинному законодавству України, зазначив, що відповідачем не доведені підстави до застосування крайнього заходу реагування у вигляді повного зупинення роботи відповідача. Зазначив, що більшість встановлених порушень, що зазначені у акті та приписі на час розгляду справи ним усунуто.
Позивачем надано відповідь на відзив, у якому позивач просив задовольнити позовні вимоги з підстав зазначених у позові. Зазначив, що перевірка, яка проводилась з 09.06.2021 року по 10.06.2021 року на підставі наказу від 01.06.2021 року № 88 «Про проведення позапланових перевірок об`єктів», посвідчення на проведення перевірки від 09.06.2021 року № 34 Коломацького районного сектору, проводилась по виконанню вимог припису про усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки саме Шелестівського ліцею, а не Коломацької селищної ради, щодо не виконання в повному обсязі порушень вказаних в адміністративному позові зауважив, що в своєму відзиві відповідач зазначає, що ним проведено певну роботу по усуненню порушень вказаних в адміністративному позові, однак згідно вказаного заперечення залишаються невиконаними порушення вказані в адміністративному позові. Усунення зазначених порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки попередить виникнення пожежі (надзвичайної ситуації), а у разі її виникнення обмежить розповсюдження полум`я, забезпечить оперативну ліквідацію пожежі (надзвичайної ситуації) та безпеку для життя і здоров`я людей від небезпечних чинників. зазначив, що заключення договорів на проведення певних видів робіт це лише намір на усунення вказаних в адміністративному позові порушень і жодним чином не може бути підтвердженням на їх усунення.
Дослідивши матеріали справи, суд встановив наступне.
На виконання наказу ГУ ДСНС України у Харківській області від 01.06.2021 року № 88, посвідчення ГУ ДСНС України у Харківській області (Коломацький районний сектор) на проведення заходу державного нагляду (контролю) від 09.06.2021 року № 34 у період з 09.06.2021 року по 10.06.2021 року головним інспектором Коломацького РС ГУ ДСНС України у Харківській області майором служби цивільного захисту ОСОБА_1 та провідним інспектором Коломацького РС ГУ ДСНС України у Харківській області лейтенантом служби цивільного захисту ОСОБА_2 , було проведено позапланову перевірку додержання і виконання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, на підставі ст. 6 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" та окремого доручення ДСНС України від 26.05.2021 року № В-168.
За результатами проведення заходу держаного нагляду щодо дотримання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, було складено акт № 21 від 10.06.2021, яким встановлено наступні порушення вимог законодавства:- відсутні світильники евакуаційного освітлення в будівлі дошкільного навчального закладу та ліцею (евакуаційного виходу);- допускається на шляху евакуації на другому поверсі дошкільного навчального закладу відкривання дверей не в напрямку виходу з приміщень;- на об`єкті існуючі пожежні щити не доукомплектовані згідно норм, д яких входять: вогнегасники 3 шт., ящик з піском 1 шт., протипожежне покривало 1 шт., багор або лом та гак - - 2 шт., лопати 2 шт., сокири 2 шт.;- в господарчій споруді дошкільного навчального закладу дерев`яні елементи горищних конструкцій будинків (крокви, лати) не оброблені засобами вогнезахисту, які забезпечують I групу вогнезахисної ефективності;- не виконано захист будівлі ліцею та дошкільного навчального закладу від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів, а також їх перевірка не виконується відповідно до вимог ДСТУ Б В.2.5-38:2008 "Інженерне обладнання будинків і споруд. Улаштування блискавкозахисту будівель і споруд";- приміщення ліцею та дошкільного навчального закладу не обладнані системами протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 "Системи протипожежного захисту"; на шляху евакуації біля евакуаційного виходу з дошкільного навчального закладу опорядження (облицювання) стін виконано з матеріалів з вищою пожежною небезпекою, ніж: Г2, В2, Д2, Т2 для приміщень, у яких можливе перебування до 1500 осіб.
В акті наявна відмітка про відмову про підписання в.о. Директора Шелестівського ліцею Коломацької селищної ради Коломацького району Харківської області та направлення рекомендованим листом з повідомленням про вручення від 10.06.2021 року.
На підставі висновків вказаного акту працівниками Коломацького районного сектору Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Харківській області складено припис про усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки № 21 від 10.06.2021, яким встановлено строки до 10.07.2021 та 10.09.2021, для усунення встановлених порушень.
По суті заявлених вимог суд зазначає наступне.
За приписами частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Позивач у відповідності до Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" (далі - Закон №877) та Кодексу цивільного захисту України є спеціально уповноваженим органом, який наділений відповідними повноваженнями державного нагляду (контролю) у сфері техногенної та пожежної безпеки, у тому числі повноваженнями застосування до суб`єктів господарювання певних заходів реагування.
Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначає Закон № 877-V.
Відповідно до положень статті 1 Закону №877-V державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Частиною 4 статті 4 Закону №877-V, встановлено, що виключно законами встановлюються: органи, уповноважені здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності; види господарської діяльності, які є предметом державного нагляду (контролю); повноваження органів державного нагляду (контролю) щодо зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг; вичерпний перелік підстав для зупинення господарської діяльності; спосіб та форми здійснення заходів здійснення державного нагляду (контролю); санкції за порушення вимог законодавства і перелік порушень, які є підставою для видачі органом державного нагляду (контролю) припису, розпорядження або іншого розпорядчого документа.
Виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду. Відновлення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання після призупинення можливе з моменту отримання органом державного нагляду (контролю), який ініціював призупинення, повідомлення суб`єкта господарювання про усунення ним усіх встановлених судом порушень ( частини 5 статті 4 Закону №877-V).
Відповідно до частини 7 статті 7 Закону №877-V на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.
Відповідно до пункту 12 частини першої статті 67 Кодексу цивільного захисту України до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.
Відповідно до частин першої, другої статті 68 Кодексу цивільного захисту України посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов`язані застосовувати санкції, визначені законом. У разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.
Згідно з вимогами статті 70 Кодексу цивільного захисту України підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є: 1) недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, нормами і правилами; 2) порушення вимог пожежної безпеки, передбачених нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення; 3) випуск і реалізація вибухопожежонебезпечної продукції та продукції протипожежного призначення з відхиленням від вимог, визначених нормативно-правовими актами або без даних щодо відповідності такої продукції вимогам пожежної безпеки; 4) нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій; 5) відсутність на виробництвах, на яких застосовуються небезпечні речовини, паспортів (формулярів) на обладнання та апаратуру або систем із забезпечення їх безперебійної (безаварійної) роботи; 6) невідповідність кількості засобів індивідуального захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин нормам забезпечення ними працівників суб`єкта господарювання, їх непридатність або відсутність; 7) порушення правил поводження з небезпечними речовинами; 8) відсутність або непридатність до використання засобів індивідуального захисту в осіб, які здійснюють обслуговування потенційно небезпечних об`єктів або об`єктів підвищеної небезпеки, а також в осіб, участь яких у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації передбачена планом локалізації і ліквідації наслідків аварій; 9) відсутність на об`єкті підвищеної небезпеки диспетчерської служби або її неготовність до виконання покладених на неї завдань, у тому числі через відсутність відповідних документів, приладів, обладнання або засобів індивідуального захисту; 10) неготовність до використання за призначенням аварійно-рятувальної техніки, засобів цивільного захисту, а також обладнання, призначеного для забезпечення безпеки суб`єктів господарювання; 11) проведення робіт з будівництва будинків та споруд, розміщення інших небезпечних об`єктів, інженерних і транспортних комунікацій, які порушують встановлений законодавством з питань техногенної безпеки порядок їх проведення або проведення яких створює загрозу безпеці населення, суб`єктам господарювання, обладнанню та майну, що в них перебувають.
Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.
Аналіз викладених правових норм дає підстави для висновку, що застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг можливе лише за рішенням адміністративного суду, прийнятим за зверненням центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки. Такі заходи можуть бути застосовані на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки і ці порушення створюють загрозу життю та здоров`ю людей.
Суд зауважує, що застосування заходів реагування у вигляді зупинення експлуатації пожежонебезпечного або аварійного об`єкта є тимчасовим заходом, який направлений на попередження настання негативних наслідків, викликаних наявністю на об`єкті порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей.
Судом встановлено, що після перевірки відповідачем вжито окремі заходи з метою усунення виявлених порушень. Так, до матеріалів справи відповідачем надано довідку Коломацької селищної ради Відділу освіти, молоді та спорту від 14.09.2021 року про виконані та заплановані заходи пожежної безпеки в закладах освіти Коломацької селищної ради за 2020-2021 роки, відповідно до якої у 2021 році було виконано: технічне обслуговування вогнегасників 24497 грн.; експертиза кошторисної частини робочого проекту «Капітальний ремонт системи пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу приміщення Коломацького ліцею» - 3240 грн.; електровимірювання та електровипробування стану електромережі та електрообладнання в закладах освіти 21152 грн.; електровимірювання та електровипробування стану блискавкозахисту в закладах освіти 8800 грн.; ведуться роботи по капітальному ремонту системи пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу приміщення Коломацького ліцею 860986 грн. Відповідно до вищезазначеної довідки заплановано: встановлення 3-х протипожежних дверей в Різуненківському та Шелестівському ліцеях 24000 грн.; закупка протипожежного інвентаря для закладів освіти 28760 грн.; вогнезахисна обробка дерев`яних конструкцій Шелестівського ліцею, Новоіванівського ДНЗ 54000 грн.
Крім того до матеріалів справи відповідачем надано: акт виконаних робіт від 12.08.2021 року, відповідно до якого були виконані ремонтні роботи, а саме «зняття пластику зі стін; поштукатурено стіни; пофарбавоно стіни»; лист Шелестівського ліцею Коломацької селищної ради Коломацького району Харківської області від 15.09.2021 року № 01-18/255 до Начальника відділу освіти молоді та спорту Коломацької селищної ради ОСОБА_3 відповідно до якого адміністрація Шелестівського ліцею на виконання припису № 21 від 10.06.2021 року Головного управління ДСНС України у Харківській області Коломацького районного сектору просить закупити та встановити світильники евакуаційного освітлення в будівлі дошкільного навчального закладу та будівлі закладу загальної середньої освіти та в дошкільному навчальному закладі дерев`яні елементи горищних конструкцій обробити засобами вогнезахисту, які забезпечують I групу вогнезахисної ефективності; лист Шелестівського ліцею Коломацької селищної ради Коломацького району Харківської області від 15.09.2021 року № 01-18/256 до Голови Коломацької об`єднаної територіальної громади ОСОБА_4 відповідно до якого адміністрація Шелестівського ліцею у зв`язку з адміністративним позовом від Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Харківській області до Шелестівського ліцею Коломацької селищної ради Коломацького району Харківської області від 01.09.2021 року № 010/680/3308 про застосування заходів реагування щодо державного нагляду (контролю) за пунктом 6 приміщення ліцею та дошкільного навчального закладу не обладнані системами протипожежного захисту відповідно до ДБН В 2.5-56:2014 «Системи протипожежного захисту» і до пункту 5 захист будівлі ліцею та дошкільного навчального закладу відсутній блискавкозахист, який повинен виконуватися відповіді дно до вимог ДСТУ Б В.2.5-38:2008 «Інженерне обладнання будинків і споруд. Улаштування блискавкозахисту будівель і споруд, просить розглянути на сесії питання щодо проведення даних зауважень по ліцею та дошкільному навчальному закладу і виділити на це кошти.
Суд враховує доводи відповідача про часткове усунення виявлених порушень. Разом з тим, з урахуванням доводів викладених у відзиві на позов та наданих до відзиву документів, судом встановлено, що відповідачем залишились не усунутими ключові порушення, встановлені актом перевірки № 21 від 10.06.2021 року, які створюють реальну загрозу здоров`ю людей.
При цьому, суд звертає увагу на те, що вказані порушення можуть призвести до виникнення пожежі, як неконтрольованого процесу знищування або пошкодження вогнем майна, під час якого виникають чинники, небезпечні для істот та навколишнього природного середовища.
Згідно з вимогами пункту 24 частини 1 статті 2 Кодексу цивільного захисту України надзвичайна ситуація - обстановка на окремій території чи суб`єкті господарювання на ній або водному об`єкті, яка характеризується порушенням нормальних умов життєдіяльності населення, спричинена катастрофою, аварією, пожежею, стихійним лихом, епідемією, епізоотією, епіфітотією, застосуванням засобів ураження або іншою небезпечною подією, що призвела (може призвести) до виникнення загрози життю або здоров`ю населення, великої кількості загиблих і постраждалих, завдання значних матеріальних збитків, а також до неможливості проживання населення на такій території чи об`єкті, провадження на ній господарської діяльності.
Згідно з вимогами пункту 4 частини 1 статті 2 Кодексу цивільного захисту України аварія - небезпечна подія техногенного характеру, що спричинила ураження, травмування населення або створює на окремій території чи території суб`єкта господарювання загрозу життю або здоров`ю населення та призводить до руйнування будівель, споруд, обладнання і транспортних засобів, порушення виробничого або транспортного процесу чи спричиняє наднормативні, аварійні викиди забруднюючих речовин та інший шкідливий вплив на навколишнє природне середовище.
Відповідно до пункту 25 частини 1 статті 2 Кодексу цивільного захисту України небезпечна подія це - подія, у тому числі катастрофа, аварія, пожежа, стихійне лихо, епідемія, епізоотія, епіфітотія, яка за своїми наслідками становить загрозу життю або здоров`ю населення чи призводить до завдання матеріальних збитків.
Відповідно до розділу 4 "Характеристика об`єктів класифікації" Національного класифікатору ДК 019:2010 "Класифікатор надзвичайних ситуацій", затвердженого Наказом Держспоживстандарту України від 11.10.2010 №457 (далі по тексту - Класифікатор) "Надзвичайна ситуація техногенного характеру"- порушення нормальних умов життя та діяльності людей на окремій території чи об`єкті на ній або на водному об`єкті унаслідок транспортної аварії (катастрофи), пожежі, вибуху, аварії з викиданням (загрозою викидання) небезпечних хімічних, радіоактивних і біологічно небезпечних речовин, раптового руйнування споруд; аварії в електроенергетичних системах, системах життєзабезпечення, системах телекомунікацій, на очисних спорудах, у системах нафтогазового промислового комплексу, гідродинамічних аварій тощо.
Згідно з визначенням ДСТУ 2272:2006 "Пожежна безпека. Терміни та визначення основних понять" пожежа позарегламентний процес знищування або пошкоджування вогнем майна, під час якого виникають чинники, небезпечні для живих істот і довкілля (пп. 4.3.1 ДСТУ 2272:2006).
Небезпечним чинником пожежі; небезпечний фактор пожежі (Нр у нових Нд) прояв пожежі, що призводить чи може призвести до опіків, отруєння леткими продуктами згоряння або піролізу, травмування чи гибелі людей і (або) до заподіяння матеріальних, соціальних, екологічних збитків. До небезпечних чинників пожежі належать: підвищена температура, задимлення, погіршення складу газового середовища (п. 4.3.7 ДСТУ 2272:2006).
Відповідно до пункту 43 частини 1 статті 2 Кодексу цивільного захисту України техногенна безпека - відсутність ризику виникнення аварій та/або катастроф на потенційно небезпечних об`єктах, а також у суб`єктів господарювання, що можуть створити реальну загрозу їх виникнення. Техногенна безпека характеризує стан захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного характеру. Забезпечення техногенної безпеки є особливою (специфічною) функцією захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій.
Згідно з приписами пункту 33 частини 1 статті 2 Кодексу цивільного захисту України пожежна безпека - відсутність неприпустимого ризику виникнення і розвитку пожеж та пов`язаної з ними можливості завдання шкоди живим істотам, матеріальним цінностям і довкіллю.
На підставі викладеного, суд дійшов висновку, що пожежі відносяться до надзвичайних ситуацій, а загроза життю та здоров`ю людей виникає не лише при наявності порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що безпосередньо можуть до неї призвести, але й за наявності інших порушень по нездійсненню заходів щодо захисту людей від шкідливого впливу небезпечних чинників при вже виниклій пожежі.
Суд зазначає, що згідно із ст.3 Конституції України людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.
Розглядаючи спір по суті, суд виходить з необхідності захисту інтересів безпеки життя та здоров`я дітей, педагогів, інших працівників та відвідувачів ліцею, а також осіб, які перебувають поруч, запобігання виникненню пожеж, їх розповсюдженню.
Враховуючи викладене, суд приходить до висновку про наявність підстав для застосування заходів реагування у сфері державного нагляду до відповідача.
Згідно положень статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
За вказаних обставин, позовні вимоги Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Харківській області про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду є такими, що підлягають задоволенню.
Разом з тим, суд вважає що застосування до відповідача виключних заходів реагування у вигляді знеструмлення з опечатуванням пристроїв відключення джерел електропостачання до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки та у сфері цивільного захисту є надмірним, оскільки вказані заходи тягнуть за собою значно більші наслідки, аніж просто зупинення експлуатації будівель, що унеможливлює доступ до об`єктів (будівель) відповідача з метою технічної підтримки і обслуговування, в тому числі для усунення виявлених порушень у повному обсязі.
З урахуванням наведеного, суд дійшов висновків про наявність правових підстав для часткового задоволення адміністративного позову.
Розподіл судових витрат здійснюється відповідно до частини третьої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України.
Керуючись статтями 9, 72-77, 90, 242-246, 255, 258 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов задовольнити частково.
Застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення (заборони) експлуатації, будівель Шелестівським ліцеєм Коломацької селищної ради Коломацького району Харківської області за адресами: Харківська область, Богодухівський район, с. Шелестове, вул. Лермонтова, 1, пров. Кулайстри, 16
У задоволенні решти позовних вимог - відмовити.
Роз`яснити, що рішення підлягає оскарженню згідно з ч.1 ст.295 КАС України (протягом 30 днів з дати складення повного судового рішення); набирає законної сили відповідно до ст.255 КАС України.
Суддя Зоркіна Ю.В.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.06.2024 |
Оприлюднено | 28.06.2024 |
Номер документу | 119999997 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо цивільного захисту |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Зоркіна Ю.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні