Постанова
від 12.06.2024 по справі 758/12698/23
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

Апеляційного провадження: Доповідач - Кулікова С.В.

№ 33/824/2698/2024

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ Справа № 758/12698/23

12 червня 2024 року суддя Київського апеляційного суду Кулікова С.В., розглянувши апеляційну скаргу представника Енергетичної митниці Державної митної служби України Холодкової Олени Сергіївни на постанову Подільського районного суду міста Києва від 28 лютого 2024 року, винесену за матеріалами про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 за ознаками порушення митних правил, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України,-

в с т а н о в и в:

Як зазначено в протоколі про порушення митних правил №0337/90300/23 від 19.10.2023 року, 14.02.2023 року, 24.02.2023 року та 01.03.2023 року через митний кордон України, пункту пропуску «Ягодин - Дорогуск», митного поста «Ягодин» Волинської митниці з Литовської Республіки в України на адресу ТОВ «ЯРКОН» (Україна, 10030, Житомирська область, м. Житомир, Богунський район, вул. Східна, буд. 88/2, код ЄДРПОУ 31678214) був переміщений товар «Паливо дизельне клас F» загальною вагою 78 410 кг, 94,131 тис. л при 15 ?С, вартістю 69 392,84 Євро.

Зазначений товар був оформлений в Енергетичній митниці за митними деклараціями: типу IM 40EA від 14.02.2023 №23UA903220003520U9, від 24.02.2023 23UA903220004383U2, від 01.03.2023 23UA903220004749U8.

Переміщення товару на митну територію України здійснено на підставі наступних документів: сертифікату якості від 22.01.2023 № 162447; сертифікату якості від 22.01.2023 № 162447; рахунків-фактур від 13.02.2023 № ЕКО 7239, від 22.02.2023 № ЕКО 7263, від 27.02.2023 № ЕКО 7284; міжнародних автотранспортних накладних (CMR) від 13.02.2023 року №539, від 22.02.2023 року №557, від 27.02.2023 року №572; контракту від 29.07.2022 № 2022.07.29.

Відповідно до умов контракту від 29.07.2022 № 2022.07.29., укладеного між ТОВ «ЯРКОН» в особі директора ОСОБА_1 (Покупець) та литовським підприємством ЗАО "EKOENERGIJA" (Granito g 11, LT-02241 Vilnius, Литва) в особі керівника компанії Julijus Srage (Продавець), продавець продає, а покупець купує дизельне паливо.

Відповідно до розділу 1 контракту від 29.07.2022 № 2022.07.29. товар по своїй якості, що поставляється, повинен відповідати стандартам, а якість товару повинно підтверджуватися паспортом якості/сертифікатом відповідності, виданими заводами виробниками або терміналом, які розташовані (розміщені) в країнах-членах ЄС. Продавець зобов`язаний надати Покупцю одночасно з передачею товару наступні документи: інвойс (рахунок-фактуру), міжнародну товаро-транспортну накладну (CMR), паспорт якості/сертифікати відповідності на товар, що відвантажується. Товар вважається поставленим Продавцем по якості - згідно паспортами якості/сертифікатами відповідності.

Згідно з відомостями, зазначеними в наданих до митних органів документах, на митну територію України ввезено товар «Паливо дизельне клас F» походженням з Литовської Республіки. Відповідно до відомостей зазначених в сертифікаті (паспорті) якості від 22.01.2023 № 162447, товар виготовлений підприємством Public Company «Orlen Lietuva» та відповідає вимогам (стандарту) LST EN 590:2022.

Посадовими особами ТОВ «ЯРКОН» під час переміщення товару через митний кордон України до митних органів, з метою підтвердження відомостей про фізико-хімічні показники товару, відповідності нафтопродукту стандарту EN 590 (паливо дизельне) і його ідентифікації, надано документи про якість, а саме сертифікат (паспорт) якості від 22.01.2023 № 162447, який містить відповідні штампи (печатки) заводу виробника - «Orlen Lietuva».

Також з метою підтвердження виробництва зазначеного товару в Литовській Республіці до митних органів України надано декларації про походження товару (заява про країну походження товару, зроблена у зв`язку з вивезенням товару виробником, продавцем, експортером (постачальником) або іншою компетентною особою на комерційному рахунку чи будь-якому іншому документі, який стосується товару), а саме: рахунки-фактури від 13.02.2023 № ЕКО 7239, від 22.02.2023 № ЕКО 7263, від 27.02.2023 № ЕКО 7284, в яких зазначено, що країна походження товару - Литва.

Першого березня 2023 року листом № 20.20-01-01/7/6/211 Держмитслужба проінформувала Енергетичну митницю, щодо використання суб`єктами ЗЕД, з метою приховування походження нафтопродуктів зокрема вироблених в російській федерації, підроблених сертифікатів якості виданих публічною компанією «Orlen Lietuva».

З метою перевірки даної інформації Енергетичною митницею в тому числі дійсності сертифікату якості від 22.01.2023 № 162447 на адресу представництва АТ «ОРЛЕН ЛЕТУВА» в Україні направлені відповідні запити (листи від 21.03.2023 № 7.6-1/7/6/-20.3/13/928 та від 09.06.2023 № 7.6-1/7/6/-20.3/12/2296).

Відповідно до отриманої інформації від представництва АТ «Орлен Летува» в Україні (листи від 20.04.2023 № 63, від 28.04.2023 № 64) та листа Public Company «Orlen Lietuva» від 29.06.2023 № D2(115-9)-1451 (яким надано остаточну комерційну інформацію щодо неіснуючих сертифікатів якості), сертифікат якості від 22.01.2023 № 162447 литовським підприємством «Orlen Lietuva» не видавався (відомості про сертифікат якості з таким номером у підприємства відсутні).

Отже, за висновками Енергетичної митниці з метою дотримання встановлених законодавством України з питань митної справи заборон та обмежень, ідентифікації товару при його переміщенні через митний кордон України митним органам ТОВ «Яркон» було надано документи, а саме сертифікат якості від 22.01.2023 № 162447, що містить відомості про фізико-хімічні показники та виробника товару, факт видачі яких, виробником «Orlen Lietuva» не підтверджено.

Тобто посадовими особами ТОВ «Яркон» вчинено дії спрямовані на переміщення через митний кордон України товару «Паливо дизельне клас F» загальною вагою 78,410 тонн, 94,131 тис. л. при 15°С., вартістю 69 392,84 Євро (2 700 494,76 грн. по курсу НБУ (курсу НБУ на день перетину митного кордону України)) з приховуванням від митного контролю шляхом надання до митного органу, як підстави для переміщення документів, одержаних незаконним шляхом, а саме сертифікату якості від 22.01.2023 № 162447.

Як зазначено Енергетичною митницею, згідно з даними картки обліку особи, яка здійснює операції з товарами, керівником ТОВ «Яркон» є громадянин України ОСОБА_1 . Таким чином, в діях директора ТОВ «Яркон» ОСОБА_1 , наявні ознаки порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, а саме переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом поданням митному органу як підстави для переміщення товарів документів, одержаних незаконним шляхом.

Місце вчинення порушення митних правил: пункт пропуску «Ягодин - Дорогуск», відділи митного оформлення № 3 - 6 митного поста «Ягодин» Волинської митниці, час вчинення порушення митних правил 14.02.2023, 24.02.2023 та 01.03.2023 року.

Зазначені дії мають ознаки порушення (порушень) митних правил, передбаченого (передбачених) частиною 1 статті 483 Митного кодексу України.

Як зазначено в протоколі про порушення митних правил №0338/90300/23 від 19.10.2023 року, 24.02.2023 року через митний кордон України, пункту пропуску «Ягодин - Дорогуск», митного поста «Ягодин» Волинської митниці з Литовської Республіки в України на адресу ТОВ «ЯРКОН» (Україна, 10030, Житомирська область, м. Житомир, Богунський район, вул. Східна, буд. 88/2, код ЄДРПОУ 31678214) був переміщений товар «Бензин неетильований 95, клас D, EN228» загальною вагою 24016 кг, 33,103 тис. л при 15 ?С, вартістю 22410,73 Євро.

Зазначений товар був оформлений в Енергетичній митниці за митною декларацією типу IM 40EA від 24.02.2023 №23UA903220004384U1.

Переміщення товару через митний кордон України здійснено на підставі наступних документів: сертифікат якості від 20.02.2023 № 162949, рахунок-фактури від 22.02.2023 № ЕКО 7265, міжнародної автотранспортної накладної (CMR) від 22.02.2023 № 558, зовнішньоекономічного контракту від 29.07.2022 №2022.07.29.

Відповідно до контракту від 29.07.2022 № 2022.07.29. та доповнення до контракту від 20.02.2023 № 28, укладеного між ТОВ «ЯРКОН» в особі директора ОСОБА_1 (Покупець) та литовським підприємством ЗАО "EKOENERGIJA" (Granito g 11, LT-02241 Vilnius, Литва) в особі керівника компанії Julijus Srage (Продавець), продавець продає, а покупець купує «Бензин А-95 (gasoline 95).

Відповідно до розділу 1 контракту від 29.07.2022 № 2022.07.29. товар по своїй якості, що поставляється, повинен відповідати стандартам, а якість товару повинно підтверджуватися паспортом якості/сертифікатом відповідності, виданими заводами виробниками або терміналом, які розташовані (розміщені) в країнах-членах ЄС. Продавець зобов`язаний надати Покупцю одночасно з передачею товару наступні документи: інвойс (рахунок-фактуру), міжнародну товаро-транспортну накладну (CMR), паспорт якості/сертифікати відповідності на товар, що відвантажується. Товар вважається поставленим Продавцем по якості - згідно паспортами якості/сертифікатами відповідності.

Згідно з відомостями, зазначеними в наданих до митних органів документах, на митну територію України ввезено товар «Бензин неетильований 95 клас D EN228» походженням з Литовської Республіки. Відповідно до відомостей зазначених в сертифікаті (паспорті) якості від 20.02.2023 № 162949, товар виготовлений підприємством Public Company «Orlen Lietuva» та відповідає вимогам (стандарту) LST EN 228:2012-А1:2017.

Посадовими особами ТОВ «ЯРКОН» під час переміщення товару через митний кордон України до митних органів, з метою підтвердження відомостей про фізико-хімічні показники товару, відповідності нафтопродукту стандартам LST EN 228:2012-А1:2017 (автомобільний бензин) і його ідентифікації, надано документ про якість, а саме сертифікат (паспорт) якості від 20.02.2023 № 162949, який містить відповідні штампи (печатки) заводу виробника - «Orlen Lietuva».

Також з метою підтвердження виробництва зазначеного товару в Литовській Республіці до митних органів України надано декларації про походження товару (заява про країну походження товару, зроблена у зв`язку з вивезенням товару виробником, продавцем, експортером (постачальником) або іншою компетентною особою на комерційному рахунку чи будь-якому іншому документі, який стосується товару), а саме: рахунок-фактура від 22.02.2023 №ЕКО 7265, в якому зазначено, що країна походження товару - Литовська Республіка.

Першого березня 2023 року листом № 20.20-01-01/7/6/211 Держмитслужба проінформувала Енергетичну митницю, щодо використання суб`єктами ЗЕД, з метою приховування походження нафтопродуктів зокрема вироблених в російській федерації, підроблених сертифікатів якості виданих публічною компанією «Orlen Lietuva».

З метою перевірки даної інформації Енергетичною митницею в тому числі дійсності сертифікату якості від 20.02.2023 № 162949 на адресу представництва АТ «Орлен Летува» в Україні направлені відповідні запити (листи від 21.03.2023 № 7.6-1/7/6/-20.3/13/928 та від 09.06.2023 № 7.6-1/7/6/-20.3/12/2296).

Відповідно до отриманої інформації від представництва АТ «Орлен Летува» в Україні (листи від 20.04.2023 № 63, від 28.04.2023 № 64) та листа Public Company «Orlen Lietuva» від 29.06.2023 № D2(l 15-9)-1451 (яким надано остаточну комерційну інформацію щодо неіснуючих сертифікатів якості), сертифікат якості від 20.02.2023 № 162949 литовським підприємством «Orlen Lietuva» не видавався (відомості про сертифікат якості з таким номером у підприємства відсутні).

Отже, за висновками Енергетичної митниці з метою дотримання встановлених законодавством України з питань митної справи заборон та обмежень, ідентифікації товару при його переміщенні через митний кордон України митним органам ТОВ «Яркон» було надано документи, а саме сертифікат якості від 20.02.2023 № 162949, що містить відомості про фізико-хімічні показники та виробника товару, факт видачі якого, виробником «Orlen Lietuva» не підтверджено.

Тобто посадовими особами ТОВ «Яркон» вчинено дії спрямовані на переміщення через митний кордон України товару «Бензин неетильований 95 клас D EN228» вагою 24 016 кг, 33,103 тис., л. при 15°С, вартістю 22 410,73 Євро або 870054,01 грн. (по курсу НБУ 38,8231 грн. на день перетину митного кордону України) з приховуванням від митного контролю шляхом надання до митного органу, як підстави для переміщення документів, одержаних незаконним шляхом, а саме сертифікату якості від 20.02.2023 № 162949.

Як зазначено Енергетичною митницею, згідно з даними картки обліку особи, яка здійснює операції з товарами керівником ТОВ «Яркон» є громадянин України ОСОБА_1 . Таким чином, в діях директора ТОВ «Яркон» ОСОБА_1 , наявні ознаки порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, а саме переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом поданням митному органу як підстави для переміщення товарів документів, одержаних незаконним шляхом.

Місце вчинення порушення митних правил: пункт пропуску «Ягодин - Дорогуск», відділи митного оформлення № 3 - 6 митного поста «Ягодин» Волинської митниці, час вчинення порушення митних правил 24.02.2023 року.

Зазначені дії мають ознаки порушення (порушень) митних правил, передбаченого (передбачених) частиною 1 статті 483 Митного кодексу України.

Як зазначено в протоколі про порушення митних правил №0339/90300/23 від 19.10.2023 року, 02.03.2023 року, 08.03.2023 року та 10.03.2023 року через митний кордон України, пункту пропуску «Ягодин - Дорогуск», митного поста «Ягодин» Волинської митниці з Литовської Республіки в України на адресу ТОВ «Яркон» (Україна, 10030, Житомирська область, м. Житомир, Богунський район, вул. Східна, буд. 88/2, код ЄДРПОУ 31678214) був переміщений товар «Паливо дизельне клас F» загальною вагою 77 032 кг, 92,586 тис. л при 15 ?С, вартістю 67 435,60 Євро.

Зазначений товар був оформлений в Енергетичній митниці за митними деклараціями: типу IM 40EA від 03.03.2023 №23UA903220004857U1, від 08.03.2023 №23UA903220005246U8, від 10.03.2023 № 23UA903220005387U2.

Переміщення товару на митну територію України здійснено на підставі наступних документів: сертифікат якості від 23.02.2023 № 162998; рахунків-фактур від 01.03.2023 № ЕКО 7298, від 06.03.2023 № ЕКО 7323, від 08.03.2023 № ЕКО 7337; міжнародних автотранспортних накладних (CMR) від 01.03.2023 № 577, від 06.03.2023 № 601, від 08.03.2023 № 615; зовнішньоекономічний контракт від 29.07.2022 № 2022.07.29.

Відповідно до умов контракту від 29.07.2022 № 2022.07.29., укладеного між ТОВ «Яркон» в особі директора ОСОБА_1 (Покупець) та литовським підприємством ЗАО "EKOENERGIJA" (Granito g 11, LT-02241 Vilnius, Литва) в особі керівника компанії Julijus Srage (Продавець), продавець продає, а покупець купує дизельне паливо.

Відповідно до розділу 1 контракту від 29.07.2022 № 2022.07.29, товар по своїй якості, що поставляється, повинен відповідати стандартам, а якість товару повинно підтверджуватися паспортом якості/сертифікатом відповідності, виданими заводами виробниками або терміналом, які розташовані (розміщені) в країнах-членах ЄС. Продавець зобов`язаний надати Покупцю одночасно з передачею товару наступні документи: інвойс (рахунок-фактуру), міжнародну товаро-транспортну накладну (CMR), паспорт якості/сертифікати відповідності на товар, що відвантажується. Товар вважається поставленим Продавцем по якості - згідно паспортами якості/сертифікатами відповідності.

Згідно з відомостями, зазначеними в наданих до митних органів документах, на митну територію України ввезено товар «Паливо дизельне клас F» походженням з Литовської Республіки. Відповідно до відомостей зазначених в сертифікаті (паспорті) якості від 23.02.2023 № 162998, товар виготовлений підприємством Public Company «Orlen Lietuva» та відповідає вимогам (стандарту) LST EN 590:2022.

Посадовими особами ТОВ «Яркон» під час переміщення товару через митний кордон України до митних органів, з метою підтвердження відомостей про фізико-хімічні показники товару, відповідності нафтопродукту стандарту EN 590 (паливо дизельне) і його ідентифікації, надано документи про якість, а саме сертифікат (паспорт) якості від 23.02.2023 № 162998, який містить відповідні штампи (печатки) заводу виробника - «Orlen Lietuva».

Також з метою підтвердження виробництва зазначеного товару в Литовській Республіці до митних органів України надано декларації про походження товару (заява про країну походження товару, зроблена у зв`язку з вивезенням товару виробником, продавцем, експортером (постачальником) або іншою компетентною особою на комерційному рахунку чи будь-якому іншому документі, який стосується товару), а саме: рахунків-фактур від 01.03.2023 № ЕКО 7298, від 06.03.2023 № ЕКО 7323, від 08.03.2023 № ЕКО 7337 в яких зазначено, що країна походження товару - Литва.

Першого березня 2023 року листом №20.20-01-01/7/6/211 Держмитслужба проінформувала Енергетичну митницю, щодо використання суб`єктами ЗЕД, з метою приховування походження нафтопродуктів зокрема вироблених в російській федерації, підроблених сертифікатів якості виданих публічною компанією «Orlen Lietuva».

З метою перевірки даної інформації Енергетичною митницею в тому числі дійсності сертифікату якості від 23.02.2023 № 162998 на адресу представництва АТ «Орлен Летува» в Україні направлені відповідні запити (листи від 21.03.2023 № 7.6-1/7/6/-20.3/13/928 та від 09.06.2023 № 7.6-1/7/6/-20.3/12/2296).

Відповідно до отриманої інформації від представництва АТ «Орлен Летува» в Україні (листи від 20.04.2023 № 63, від 28.04.2023 № 64) та листа Public Company «Orlen Lietuva» від 29.06.2023 № D2(115-9)-1451 (яким надано остаточну комерційну інформацію щодо неіснуючих сертифікатів якості), сертифікат якості від 23.02.2023 № 162998 литовським підприємством «Orlen Lietuva» не видавався (відомості про сертифікат якості з таким номером у підприємства відсутні).

Отже, за висновками Енергетичної митниці з метою дотримання встановлених законодавством України з питань митної справи заборон та обмежень, ідентифікації товару при його переміщенні через митний кордон України митним органам ТОВ «Яркон» було надано документи, а саме сертифікат якості від 23.02.2023 № 162998, що містить відомості про фізико-хімічні показники та виробника товару, факт видачі яких, виробником «Orlen Lietuva» не підтверджено.

Тобто посадовими особами ТОВ «Яркон» вчинено дії спрямовані на переміщення через митний кордон України товару «Паливо дизельне клас Р» вагою 77 032 кг, 92,586 тис. л. при 15°С, вартістю 67 435,60 Євро або 2 623 207,50 грн. (по курсу НБУ грн. на день перетину митного кордону України) з приховуванням від митного контролю шляхом надання до митного органу, як підстави для переміщення документів, одержаних незаконним шляхом, а саме сертифікату якості від 23.02.2023 № 162998.

Як зазначено Енергетичною митницею, згідно з даними картки обліку особи, яка здійснює операції з товарами керівником ТОВ «Яркон» є громадянин України ОСОБА_1 . Таким чином, в діях директора ТОВ «Яркон» ОСОБА_1 наявні ознаки порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, а саме переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом поданням митному органу як підстави для переміщення товарів документів, одержаних незаконним шляхом.

Місце вчинення порушення митних правил: пункт пропуску «Ягодин - Дорогуск», відділи митного оформлення № 3 - 6 митного поста «Ягодин» Волинської митниці, час вчинення порушення митних правил 02.03.2023, 08.03.2023 та 10.03.2023 року.

Зазначені дії мають ознаки порушення (порушень) митних правил, передбаченого (передбачених) частиною 1 статті 483 Митного кодексу України.

Як зазначено в протоколі про порушення митних правил №0340/90300/23 від 19.10.2023 року, 04.01.2023 року через митний кордон України, пункту пропуску «Ягодин - Дорогуск», митного поста «Ягодин» Волинської митниці з Литовської Республіки в України на адресу ТОВ «Яркон» (Україна, 10030, Житомирська область, м. Житомир, Богунський район, вул. Східна, буд. 88/2, код ЄДРПОУ 31678214) був переміщений товар «Бензин неетильований 95, клас D EN228» загальною вагою 22,196 тонн, 30,657 тис. л при 15 ?С, вартістю 21000,05 Євро.

Зазначений товар був оформлений в Енергетичній митниці за митною декларацією типу IM 40EA від 04.01.2023 №23UA903220000085U4.

Переміщення товару через митний кордон України здійснено на підставі наступних документів: сертифікат якості від 25.12.2022 № 162003, рахунка-фактури від 03.01.2023 № ЕКО 7072, міжнародної автотранспортної накладної (CMR) від 03.01.2023 № 425, зовнішньоекономічного контракту від 29.07.2022 № 2022.07.29.

Відповідно до контракту від 29.07.2022 № 2022.07.29. та доповнення до контракту від 29.12.2022 № 22, укладеного між ТОВ «Яркон» в особі директора ОСОБА_1 (Покупець) та литовським підприємством ЗАО "EKOENERGIJA" (Granito g И, LT-02241 Vilnius, Литва) в особі керівника компанії Julijus Srage (Продавець), продавець продає, а покупець покупає «Бензин А-95 (gasoline 95).

Відповідно до розділу 1 контракту від 29.07.2022 № 2022.07.29. товар по своїй якості, що поставляється, повинен відповідати стандартам, а якість товару повинно підтверджуватися паспортом якості/сертифікатом відповідності, виданими заводами виробниками або терміналом, які розташовані (розміщені) в країнах-членах ЄС. Продавець зобов`язаний надати Покупцю одночасно з передачею товару наступні документи: інвойс (рахунок-фактуру), міжнародну товаро-транспортну накладну (CMR), паспорт якості/сертифікати відповідності на товар, що відвантажується. Товар вважається поставленим Продавцем по якості - згідно паспортами якості/сертифікатами відповідності.

Згідно з відомостями, зазначеними в наданих до митних органів документах, на митну територію України ввезено товар «Бензин неетильований 95 клас D EN228» походженням з Литовської Республіки. Відповідно до відомостей зазначених в сертифікаті (паспорті) якості від 25.12.2022 № 162003, товар виготовлений підприємством Public Company «Orlen Lietuva» та відповідає вимогам (стандарту) LST EN 228:2012-А1:2017.

Посадовими особами ТОВ «Яркон» під час переміщення товару через митний кордон України до митних органів, з метою підтвердження відомостей про фізико-хімічні показники товару, відповідності нафтопродукту стандартам LST EN 228:2012-А1:2017 (автомобільний бензин) і його ідентифікації, надано документ про якість, а саме сертифікат (паспорт) якості від 25.12.2022 № 162003, який містить відповідні штампи (печатки) заводу виробника - «Orlen Lietuva».

Також з метою підтвердження виробництва зазначеного товару в Литовській Республіці до митних органів України надано декларації про походження товару (заява про країну походження товару, зроблена у зв`язку з вивезенням товару виробником, продавцем, експортером (постачальником) або іншою компетентною особою на комерційному рахунку чи будь-якому іншому документі, який стосується товару), а саме: рахунка-фактури від 03.01.2023 № ЕКО 7072, в якому зазначено, що країна походження товару - Литовська Республіка.

Листом №20.20-01-01/7/6/211 від 01.03.2023 Держмитслужба проінформувала Енергетичну митницю, щодо використання суб`єктами ЗЕД, з метою приховування походження нафтопродуктів зокрема вироблених в російській федерації, підроблених сертифікатів якості виданих публічною компанією «Orlen Lietuva».

З метою перевірки даної інформації Енергетичною митницею в тому числі дійсності сертифікату якості від 25.12.2022 № 162003 на адресу представництва АТ «Орлен Летува» в Україні направлені відповідні запити (листи від 21.03.2023 № 7.6-1/7/6/-20.3/13/928 та від 09.06.2023 № 7.6-1/7/6/-20.3/12/2296).

Відповідно до отриманої від представництва АТ «Орлен Летува» в Україні (листи від 20.04.2023 № 63, від 28.04.2023 № 64) та листа Public Company «Orlen Lietuva» від 29.06.2023 № D2(l 15-9)-1451 (яким надано остаточну комерційну інформацію щодо неіснуючих сертифікатів якості), сертифікат якості від 25.12.2022 № 162003 литовським підприємством «Orlen Lietuva» не видавався (відомості про сертифікат якості з таким номером у підприємства відсутні).

Отже, за висновками Енергетичної митниці з метою дотримання встановлених законодавством України з питань митної справи заборон та обмежень, ідентифікації товару при його переміщенні через митний кордон України митним органам ТОВ «Яркон» було надано документи, а саме сертифікат якості від 25.12.2022 № 162003, що містить відомості про фізико-хімічні показники та виробника товару, факт видачі якого, виробником «Orlen Lietuva» не підтверджено.

Тобто, посадовими особами ТОВ «Яркон» вчинено дії, спрямовані на переміщення через митний кордон України товару «Бензин неетильований 95 клас D EN228» вагою 22,196 тонн, 30,657 тис. л. при 15°С, вартістю 21000,02 Євро або 809 295,73 грн. (по курсу НБУ 38,5378 грн. на день перетину митного кордону України) з приховуванням від митного контролю шляхом надання до митного органу, як підстави для переміщення документів, одержаних незаконним шляхом, а саме сертифікату якості від 25.12.2022 № 162003.

Як зазначено Енергетичною митницею, згідно з даними картки обліку особи, яка здійснює операції з товарами керівником ТОВ «Яркон» є громадянин України ОСОБА_1 . Таким чином, в діях директора ТОВ «Яркон» ОСОБА_1 , наявні ознаки порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, а саме переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом поданням митному органу як підстави для переміщення товарів документів, одержаних незаконним шляхом.

Місце вчинення порушення митних правил: пункт пропуску «Ягодин - Дорогуск», відділи митного оформлення № 3 - 6 митного поста «Ягодин» Волинської митниці, час вчинення порушення митних правил 04.01.2023 року.

Зазначені дії мають ознаки порушення (порушень) митних правил, передбаченого (передбачених) частиною 1 статті 483 Митного кодексу України.

Як зазначено в протоколі про порушення митних правил №0341/90300/23 від 19.10.2023 року, 26.01.2023 року через митний кордон України, пункту пропуску «Ягодин - Дорогуск», митного поста «Ягодин» Волинської митниці з Литовської Республіки в України на адресу ТОВ «ЯРКОН» (Україна, 10030, Житомирська область, м. Житомир, Богунський район, вул. Східна, буд. 88/2, код ЄДРПОУ 31678214) був переміщений товар «Бензин неетильований 95, клас D EN228» загальною вагою 23,904 тонн, 33,109 тис. л при 15 ?С, вартістю 22845,21 Євро.

Переміщення товару через митний кордон України здійснено на підставі наступних документів: сертифікат якості від 19.01.2023 № 162391, рахунка-фактури від 24.01.2023 № ЕКО 7162, міжнародної автотранспортної накладної (CMR) від 24.01.2023 № 493, зовнішньоекономічного контракту від 29.07.2022 № 2022.07.29., митної декларації типу «ІМ 40 ЕА» від 24.01.2023 № 23UA903220002050U2.

Зазначений товар був випущений у вільний обіг за тимчасовою митною декларацією типу «ІМ 40 ТН» від 27.01.2023 № 23UA903220002276U0 та оформлений в Енергетичній митниці за додатковою митною декларацією типу «ІМ 40 ДТ» від 13.02.2023 № 23UA903220003516U9.

Відповідно до контракту від 29.07.2022 № 2022.07.29. та доповнення до контракту від 30.12.2022 № 24, укладеного між ТОВ «Яркон» в особі директора ОСОБА_1 (Покупець) та литовським підприємством ЗАО "EKOENERGIJA" (Granito g 11, LT- 02241 Vilnius, Литва) в особі керівника компанії Julijus Srage (Продавець), продавець продає, а покупець покупає «Бензин А-95 (gasoline 95).

Відповідно до розділу 1 контракту від 29.07.2022 № 2022.07.29. товар по своїй якості, що поставляється, повинен відповідати стандартам, а якість товару повинно підтверджуватися паспортом якості/сертифікатом відповідності, виданими заводами виробниками або терміналом, які розташовані (розміщені) в країнах-членах ЄС. Продавець зобов`язаний надати Покупцю одночасно з передачею товару наступні документи: інвойс (рахунок-фактуру), міжнародну товаро-транспортну накладну (CMR), паспорт якості/сертифікати відповідності на товар, що відвантажується. Товар вважається поставленим Продавцем по якості - згідно паспортами якості/сертифікатами відповідності.

Згідно з відомостями, зазначеними в наданих до митних органів документах, на митну територію України ввезено товар «Бензин неетильований 95 клас D EN228» походженням з Литовської Республіки. Відповідно до відомостей зазначених в сертифікаті (паспорті) якості від 19.01.2023 № 162391, товар виготовлений підприємством Public Company «Orlen Lietuva» та відповідає вимогам (стандарту) LST EN 228:2012-А1:2017.

Посадовими особами ТОВ «Яркон» під час переміщення товару через митний кордон України до митних органів, з метою підтвердження відомостей про фізико-хімічні показники товару, відповідності нафтопродукту стандартам LST EN 228:2012-А1:2017 (автомобільний бензин) і його ідентифікації, надано документ про якість, а саме сертифікат (паспорт) якості від 19.01.2023 № 162391, який містить відповідні штампи (печатки) заводу виробника - «Orlen Lietuva».

Також з метою підтвердження виробництва зазначеного товару в Литовській Республіці до митних органів України надано декларацію про походження товару (заява про країну походження товару, зроблена у зв`язку з вивезенням товару виробником, продавцем, експортером (постачальником) або іншою компетентною особою на комерційному рахунку чи будь-якому іншому документі, який стосується товару), а саме: рахунок-фактуру від 24.01.2023 № ЕКО 7162, в якому зазначено, що країна походження товару - Литва.

Листом №20.20-01-01/7/6/211 від 01.03.2023 Держмитслужба проінформувала Енергетичну митницю, щодо використання суб`єктами ЗЕД, з метою приховування походження нафтопродуктів зокрема вироблених в російській федерації, підроблених сертифікатів якості виданих публічною компанією «Orlen Lietuva».

З метою перевірки даної інформації Енергетичною митницею в тому числі дійсності сертифікату якості від 19.01.2023 № 162391 на адресу представництва АТ «Орлен Летува» в Україні направлені відповідні запити (листи від 21.03.2023 № 7.6-1/7/6/-20.3/13/928 та від 09.06.2023 № 7.6-1/7/6/-20.3/12/2296).

Відповідно до отриманої від представництва АТ «Орлен Летува» в Україні (листи від 20.04.2023 № 63, від 28.04.2023 № 64) та листа Public Company «Orlen Lietuva» від 29.06.2023 № D2(l 15-9)-1451 (яким надано остаточну комерційну інформацію щодо неіснуючих сертифікатів якості), сертифікат якості від 19.01.2023 № 162391 литовським підприємством «Orlen Lietuva» не видавався (відомості про сертифікат якості з таким номером у підприємства відсутні).

Отже, за висновками Енергетичної митниці з метою дотримання встановлених законодавством України з питань митної справи заборон та обмежень, ідентифікації товару при його переміщенні через митний кордон України митним органам ТОВ «ЯРКОН» було надано документи, а саме сертифікат якості від від 19.01.2023 № 162391, що містить відомості про фізико-хімічні показники та виробника товару, факт видачі якого, виробником «Orlen Lietuva» не підтверджено.

Тобто, посадовими особами ТОВ «Яркон» вчинено дії спрямовані на переміщення через митний кордон України товару «Бензин неетильований 95 клас D EN228» вагою 23,904 тонн, 33,109 тис. л. при 15°С, вартістю 22845,21 Євро або 908 391,80 грн. (по курсу НБУ 39,7629 грн на день перетину митного кордону України) з приховуванням від митного контролю шляхом надання до митного органу, як підстави для переміщення документів, одержаних незаконним шляхом, а саме сертифікату якості від 19.01.2023 № 162391.

Як зазначено Енергетичною митницею, згідно з даними картки обліку особи, яка здійснює операції з товарами керівником ТОВ «Яркон» є громадянин України ОСОБА_1 . Таким чином, в діях директора ТОВ «Яркон» ОСОБА_1 , наявні ознаки порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, а саме переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом поданням митному органу як підстави для переміщення товарів документів, одержаних незаконним шляхом.

Місце вчинення порушення митних правил: пункт пропуску «Ягодин - Дорогуск», відділи митного оформлення № 3 - 6 митного поста «Ягодин» Волинської митниці, час вчинення порушення митних правил 26.01.2023 року.

Зазначені дії мають ознаки порушення (порушень) митних правил, передбаченого (передбачених) частиною 1 статті 483 Митного кодексу України.

Постановою Подільського районного суду міста Києва від 28 лютого 2024 року провадження у справі про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, передбачене ч. 1 ст. 483 МК України, закрито на підставі п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП за відсутністю події та складу адміністративного правопорушення.

Не погоджуючись з постановою суду, представник Енергетичної митниці - Холодкова О.С. звернулася з апеляційною скаргою, в якій просила скасувати постанову Подільського районного суду міста Києва від 28 лютого 2023 року та прийняти нову постанову про визнання директора ТОВ «Яркон» ОСОБА_1 винним в порушенні митних правил за ч. 1 ст. 483 МК України та накласти на нього адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил з конфіскацією цих товарів.

Апеляційну скаргу мотивована тим, що суд не звернув увагу на те, що наявними у справі доказами, а саме листуванням Енергетичної митниці безпосередньо із заводом виробника палива, засвідчено та підтверджено, які саме документи отримано незаконним шляхом і в чому незаконність його отримання полягає. Спосіб та порядок його отримання не мають жодного відношення для кваліфікації дій правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України. Зокрема, відповідно до отриманої від представництва АТ «Орлен Летува» в Україні та від Public Company «Orlen Lietuva» інформації,- сертифікати якості від 22.01.2023 № 162447, від 20.02.2023 № 162949, від 23.02.2023 № 162998, від 25.12.2022 № 162003, від 19.01.2023 № 162391 литовським підприємством «Orlen Lietuva» не видавалися (відомості про сертифікати якості з такими номерами у підприємства відсутні).

Вказувала, що енергетичною митницею під час фіксування правопорушень та у подальшому під час здійснення провадження у цій справі було встановлено саме наявність порушення митних правил у діях директора ТОВ «Яркон» ОСОБА_1 та його вину. Об'єктивною стороною правопорушення є вчинення дій ОСОБА_1 спрямованих на переміщення через митний кордон України товару «дизельне паливо/бензин» з приховуванням від митного контролю шляхом надання до митного органу, як підстави для переміщення документів, одержаних незаконним шляхом, а саме сертифікатів якості, чим вчинив порушення митних правил, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України. Так як Public Company «Orlen Lietuva» не підтверджено видачу сертифікатів якості, то фактично і країна походження не підтверджена. Продавець товару не є виробником товару.

Посилалася на те, що матеріалами справи повністю доведено наявність складу адміністративного правопорушення (порушення митних правил) саме в діях ОСОБА_1 , суд не дослідив матеріали справ та суть конкретних правопорушень.

Звертала увагу суду, на те, що імпортером товару на копії митної декларації зазначено ТОВ «Яркон», а особа, яка зазначена у графах 54 митних декларацій діяли на підставі договору про надання послуг декларування, які укладалися безпосередньо ТОВ «Яркон» в особі директора ОСОБА_1 , замовник, і саме він за даним договором несе відповідальність у порядку та розмірах, передбачених митним законодавством України, зокрема, за достовірність інформації.

Заслухавши пояснення представника Енергетичної митниці та захисника ОСОБА_1 адвоката Бондаренко Г.П., дослідивши матеріали справи та перевіривши доводи апеляційної скарги, суд приходить до наступних висновків.

Відповідно до вимог ч. 1 ст. 318 МК України митному контролю підлягають усі товари, транспортні засоби комерційного призначення, які переміщуються через митний кордон України.

Під час переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України декларант, уповноважена ним особа або перевізник подає митному органу документи та відомості, необхідні для митного контролю, передбачені ст. 335 МК України.

Згідно положень ч. 8 ст. 264 МК України з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.

Так, відповідно до ст. 458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Підставою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність в її діях складу адміністративного правопорушення - сукупності юридичних ознак (об`єктивних і суб`єктивних), що визначаються вчинене протиправне діяння як конкретне адміністративне правопорушення.

Тобто при складанні протоколу про порушення митних правил враховуються ознаки складу правопорушення, які мають узгоджуватись з диспозицією статті, до відповідальності за якою притягується особа. У іншому випадку відсутність однієї із ознак складу правопорушення виключає можливість притягнення особи до відповідальності.

Згідно з ч. 1 ст. 483 МК України відповідальність настає за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

Встановивши фактичні обставини справи, проаналізувавши та вірно застосувавши відповідні норми матеріального права, суд першої інстанції дійшов обґрунтованих висновків, а саме:

- що в протоколах про порушення митних правил указується, що сертифікати якості, які містять відповіді штампи (печатки) заводу виробника «Orlen Lietuva», не були підтверджені заводом виробником «Orlen Lietuva», що в свою чергу може свідчити про ймовірну підробку, а не про отримання документів незаконним шляхом;

- опис об`єктивної сторони ч. 1 ст. 483 МК України, що зазначена в протоколах про порушення митних правил - «приховування від митного контролю шляхом надання до митного органу, як підстави для переміщення документів, одержаних незаконним шляхом» суперечить іншим обставинам, які зазначені в протоколах - «сертифікат якості литовським підприємством «Orlen Lietuva» не видавався», що свідчить, що митний орган неправильно встановив форму діяння (у виді дії) об`єктивної сторони диспозиції ч. 1 ст. 483 МК України, на підставі якої було складено вищевказані протоколи про порушення митних правил, що свідчить про відсутність об`єктивної сторони митного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України відносно подій, що мали місце;

- директор ТОВ «Яркон», перебуваючи на території України та будучи посадовою особою кінцевого отримувача товару, не міг вчиняти будь-яких дій щодо отримання будь-яких сертифікатів якості, у т.ч. у незаконний спосіб для переміщення товару з Європейського Союзу до України;

- протоколами про порушення митних не доведено умислу ОСОБА_1 на вчинення дій, спрямованих на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом надання до митного органу як підставу для переміщення через митний кордон України документів, одержаних незаконним шляхом, що свідчить про відсутність в його діях суб`єктивної сторони складу правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України

Згідно з ч. 1 ст. 458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Частиною 1 ст. 483 МК України передбачена адміністративна відповідальність за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

Отже, основним безпосереднім об`єктом є встановлений порядок переміщення товарів через митний кордон України.

Об`єктивною стороною правопорушення є дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України (активна поведінка особи).

Таким чином, згідно диспозиції ч. 1 ст. 483 МК України, умисел полягає у тому, що винний у скоєнні правопорушення чітко розуміє та усвідомлює обставини і характер незаконного переміщення товарів через митний кордон України і прагне їх ввезти на територію України з порушенням встановленого порядку, у тому числі і шляхом надання неправдивих відомостей.

Відповідно, суб`єктивна сторона даного правопорушення характеризується прямим умислом особи на переміщення товарів з приховуванням від митного контролю.

Енергетична митниця вказує, що оскільки сертифікати якості не видавалися, то вони отримані незаконним шляхом.

Проте, п. 6 постанови Пленуму ВСУ № 8 «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил» роз`яснено, що незаконно одержаними слід визнавати документи, які особа отримала за відсутності законних підстав або з порушенням установленого порядку.

Матеріали справи не містять належних та допустимих доказів того, що керівник ТОВ «Яркон» отримав копії сертифікатів за відсутності законних підстав або з порушенням встановленого порядку.

З аналізу положень статей 483, 489 МК України, а також статей 2, 9, 11 КУпАП підставою для визнання особи винною в порушенні митних правил, як різновиду адміністративного правопорушення, є встановлення у вчиненому нею діянні всіх ознак складу такого правопорушення, в тому числі ознак суб`єктивної та об`єктивної сторони складу правопорушення.

Відповідно до ст. 10 КУпАП адміністративне правопорушення визнається скоєним умисно, коли особа, яка його вчинила, усвідомлювала протиправний характер своєї дії чи бездіяльності, передбачала її шкідливі наслідки і бажала їх або свідомо допускала настання цих наслідків.

Згідно протоколів про порушення митних правил, ОСОБА_1 інкримінують переміщення або дії, спрямовані на переміщення через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу як підстави для переміщення товарів документів, одержаних незаконним шляхом.

Проте, протоколи про порушення митних правил, перевірка яких була предметом розгляду в суді першої інстанції, не містять жодного належного обґрунтування того, що сертифікати якості на пальне, надані при митному оформленні, містять неправдиві відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються та того, що ОСОБА_1 умисно надано митним органам документи, одержані незаконним шляхом.

Конституційний Суд України зауважує, що елементом принципу презумпції невинуватості є принцип «in dubio pro reo», згідно з яким при оцінюванні доказів усі сумніви щодо вини особи тлумачаться на користь її невинуватості.

Презумпція невинуватості особи передбачає, що обов`язок доведення вини особи покладається на державу (абз. 1-3 п. 4 рішення ВП КСУ у справі за конституційним поданням 59 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) ст. 368-2 КК від 26.02.2019 № 1-р/2019.

Зазначене узгоджується і з правовою позицією ЄСПЛ, згідно якої «доказування, зокрема, має випливати із сукупності ознак чи неспростовних презумпцій, достатньо вагомих, чітких та узгоджених між собою, а за відсутності таких ознак не можна констатувати, що винуватість особи доведено поза розумним сумнівом» (п. 43 рішення від 14.02.2008 у справі «Кобець проти України» (Kobets v. Ukraine), з відсиланням на п. 282 рішення у справі «Авшар проти Туреччини» (Avsar v. Turkey).

Стандарт доведення поза розумним сумнівом означає, що сукупність обставин справи, встановлена під час судового розгляду, виключає будь-яке інше розумне пояснення події, яка є предметом судового розгляду, крім того, що інкриміноване правопорушення було вчинене і правопорушник є винним у його вчиненні.

Поза розумним сумнівом має бути доведений кожний з елементів, які є важливими для правової кваліфікації діяння. Це питання має бути вирішено на підставі безстороннього та неупередженого аналізу наданих сторонами допустимих доказів, які свідчать за чи проти тієї або іншої версії подій.

Обов`язок всебічного і неупередженого дослідження судом усіх обставин справи у цьому контексті означає, що для того, щоб визнати винуватість доведеною поза розумним сумнівом, версія обвинувачення має пояснювати всі встановлені судом обставини, що мають відношення до події, яка є предметом судового розгляду.

Наявність таких обставин, яким версія обвинувачення не може надати розумного пояснення або які свідчать про можливість іншої версії інкримінованої події, є підставою для розумного сумніву в доведеності вини особи.

Для дотримання стандарту доведення поза розумним сумнівом недостатньо, щоб версія обвинувачення була лише більш вірогідною за версію захисту. Необхідно, щоб будь-який обґрунтований сумнів у тій версії події, яку надало обвинувачення, був спростований фактами, встановленими на підставі допустимих доказів, і єдина версія, якою розумна і безстороння людина може пояснити всю сукупність фактів, установлених у суді, є та версія подій, яка дає підстави для визнання особи винною за пред`явленим обвинуваченням.

Таким чином, особу може бути визнано винуватою у вчиненні адміністративного правопорушення, в тому числі у сфері митного оформлення і контролю, виключно в разі встановлення в її діянні всіх ознак складу інкримінованого їй адміністративного правопорушення, тобто, за наявності усіх необхідних елементів об`єктивних та суб`єктивних ознак, які характеризують діяння як правопорушення - у сукупності.

Також апелянт посилається на заборону ввезення на територію України товарів, що походять з російської федерації. При цьому, у протоколах відсутнє будь-яке посилання на те, що митними органами було належним чином встановлено країну походження товару саме із російської федерації.

Так само і всі матеріали, на підставі яких складені протоколи про порушення митних правил не містять жодного належного та допустимого доказу такої обставини.

Відповідно до п. 1 ч. 1 статті 247 КУпАП, провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутності події і складу адміністративного правопорушення.

На підставі наведеного, постанова суду першої інстанції відповідає вимогам закону, підстав для її скасування суд апеляційної інстанції не вбачає, у зв`язку з чим приходить до висновку про залишення апеляційної скарги без задоволення, а оскаржуваної постанови без змін.

Керуючись ст. 294 КУпАП, апеляційний суд,-

п о с т а н о в и в:

Апеляційну скаргу представника Енергетичної митниці Державної митної служби України Холодкової Олени Сергіївни - залишити без задоволення.

Постанову Подільського районного суду міста Києва від 28 лютого 2024 року - залишити без змін.

Постанова апеляційного суду набирає законної сили негайно після її винесення, є остаточною й оскарженню не підлягає.

Суддя

Київського апеляційного суду С.В. Кулікова

СудКиївський апеляційний суд
Дата ухвалення рішення12.06.2024
Оприлюднено01.07.2024
Номер документу120033878
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —758/12698/23

Постанова від 12.06.2024

Адмінправопорушення

Київський апеляційний суд

Кулікова Світлана Василівна

Постанова від 28.02.2024

Адмінправопорушення

Подільський районний суд міста Києва

Ковбасюк О. О.

Постанова від 27.12.2023

Адмінправопорушення

Подільський районний суд міста Києва

Ковбасюк О. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні