ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
Іменем України
28 червня 2024 рокум. ДніпроСправа № 360/369/24
Суддя Луганського окружного адміністративного суду Свергун І.О., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛУГАНСЬКГАЗ ЗБУТ» (вул. Гагаріна, буд. 87, кімната 307, м. Сєвєродонецьк, Луганська область) до Головного управління ДПС у Луганській області (вул. Енергетиків, буд. 72, м. Сєвєродонецьк, Луганська область) про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
15.04.2024 до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛУГАНСЬКГАЗ ЗБУТ» (далі позивач) до Головного управління ДПС у Луганській області (далі відповідач), в якому позивач після уточнення вимог просить суд:
- визнати протиправними дії Головного управління ДПС у Луганській області щодо нарахування та відображення в інтегрованій картці платника податків ТОВ «ЛУГАНСЬКГАЗ ЗБУТ» 16.10.2023 пені в сумі 844651,90 грн за несвоєчасну сплату податку на прибуток за 2021 рік розміром 12883324,00 гривень;
- зобов`язати Головне управління ДПС у Луганській області анулювати нараховану пеню в сумі 844651,90 грн та відкоригувати дані в інтегрованій картці платника ТОВ «ЛУГАНСЬКГАЗ ЗБУТ» шляхом виправлення (скасування, анулювання, виключення) показників про нарахування пені в сумі 844651,90 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що 16.10.2023 в інтегрованій картці платника податків ТОВ «ЛУГАНСЬКГАЗ ЗБУТ» відобразилось нарахування пені в сумі 844651,90 грн за нібито несвоєчасне погашення частини податку на прибуток за 2021 рік.
Окремого рішення на проведення нарахування зазначеної суми пені відповідачем не приймалося.
Позивач звернувся до Головного управління ДПС у Луганській області з письмовим повідомленням від 12.12.2023 вих. № 179 про виявлену технічну та/або методологічну помилку стосовно цього нарахування.
15.01.2024 ТОВ «ЛУГАНСЬКГАЗ ЗБУТ» отримало від Головного управління ДПС у Луганській області на свою електронну адресу відповідь на повідомлення від 12.12.2023 вих. № 179, в якому містилось одне вкладення - лист Державної податкової служби України від 12.01.2024 № 946/6/99-00-04-02-02-06.
У вказаному листі вказано, що за даними інформаційно-комунікаційної системи ДПС Товариство подало декларацію з податку на прибуток за 2021 рік (№ 9432566653 від 28.02.2022), в якій задекларовано податок на прибуток, нарахований за результатами звітного (податкового) періоду в сумі 14326805 гривень. Граничний термін сплати податку на прибуток за 2021 рік - 01.08.2022 (абзац сьомий підпункту 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX Кодексу). Податковий обов`язок щодо сплати податкових зобов`язань з податку на прибуток по строку 01.08.2023, самостійно визначених у податковій декларації за 2021 рік, Товариством не було виконано. Як результат, виник податковий борг. Вказану суму податкового боргу було погашено у результаті зарахування коштів на відповідний рахунок бюджету з порушенням визначеного Кодексом строку, а саме 24.08.2022 у сумі 12000,00 грн, 16.10.2023 у сумі 12883324,00 грн та 20.10.2023 у сумі 831361,00 гривень. Враховуючи викладене та на виконання вказаних вище вимог Кодексу засобами КС ДПС у жовтні 2023 року Товариству нараховано пеню з податку на прибуток у загальній сумі 900979,45 гривень. Отже, технічна та/або методологічна помилка щодо порядку нарахування пені в ІКС ДПС відсутня.
ТОВ «ЛУГАНСЬКГАЗ ЗБУТ» вважає, що дії відповідача щодо нарахування 16.10.2023 пені в сумі 844651,90 грн за нібито несвоєчасну сплату податку на прибуток за 2021 рік в розмірі 12883324,00 грн здійснені в порушення вимог Податкового кодексу України, і сума нарахованої пені підлягає анулюванню, оскільки 24.08.2023 ДПС України визнало правомірність вимог ТОВ «ЛУГАНСЬКГАЗ ЗБУТ» щодо заявлення бюджетного відшкодування ПДВ в рахунок сплати грошових зобов`язань з податку на прибуток підприємства за 2021 рік в сумі 12 883 324,00 грн.
Відтермінування перерахування суми бюджетного відшкодування до Державного бюджету сталось виключно через протиправні дії територіального податкового органу, а саме ГУ ДПС в Івано-Франківській області.
Разом з тим, на момент винесення ДПС України рішення про правомірність вищевказаних вимог ТОВ «ЛУГАНСЬКГАЗ ЗБУТ» про бюджетне відшкодування (тобто на 24.08.2023) у податковому обліку з податку на додану вартість станом на 01.04.2023 обліковувалось від`ємне значення ПДВ в загальному розмірі 17516438,00 грн, в тому числі - 13648220 грн - відшкодування, яке могло бути заявлене з урахуванням вимог абз. 2 п. 200.4 ст. 200 Податкового кодексу України, тобто еквівалент грошового зобов`язання Товариства з податку на прибуток в сумі 12883324,00 грн фактично вже знаходився у Державному бюджеті України, оскільки відповідно до норм статті 29 Бюджетного кодексу України до доходів загального фонду Державного бюджету України належить, зокрема, податок на додану вартість.
Таким чином, позивач вважає, що:
- сума заявленого бюджетного відшкодування 12833324,00 грн як на дату заяви про відшкодування (07.04.2023), так і на дату узгодження цієї суми (24.08.2023) фактично знаходилась у державному бюджеті і ТОВ «ЛУГАНСЬКГАЗ ЗБУТ» не мало до неї доступу;
- ТОВ «ЛУГАНСЬКГАЗ ЗБУТ» виконало всі залежні від нього дії, передбачені податковим законодавствам, подало всі необхідні документи для отримання бюджетного відшкодування в рахунок погашення зобов`язань за іншими податками;
- обов`язок перерахування узгодженої суми бюджетного відшкодування ПДВ на бюджетні рахунки у рахунок сплати грошових зобов`язань платника податків покладений законодавством на орган, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів.
За наведених обставин ТОВ «ЛУГАНСЬКГАЗ ЗБУТ» не є відповідальним за своєчасне фактичне перерахування узгодженої суми бюджетного відшкодування на відповідний бюджетний рахунок, а отже, дії відповідача щодо нарахування позивачу пені в сумі 844651,90 грн за несвоєчасне перерахування органом казначейства суми узгодженого бюджетного відшкодування в рахунок сплати податку на прибуток є протиправними, і нарахована сума пені підлягає анулюванню з проведенням відповідного коригування в інтегрованій картці платника ТОВ «ЛУГАНСЬКГАЗ ЗБУТ».
Вказані обставини стали підставою для звернення позивача до суду.
Ухвалою суду від 19.04.2024 позов було залишено без руху для усунення недоліків. У встановлений судом строк позивачем недоліки було усунуто.
Ухвалою суду від 30.06.2024 відкрито провадження у справі, визначено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.
16.05.2024 від Головного управління ДПС у Луганській області до суду надійшов відзив на позовну заяву, в якому відповідач посилається на таке.
Відповідно до Порядку ведення податковими органами оперативного обліку податків, зборів, платежів та єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12.01.2021 № 5 (далі - Порядок № 5), у разі погашення податкового боргу платникам автоматично проводиться розрахунок пені відповідно до п. 129.1 та п.п. 129.3.1 п. 129.3 статті 129 ПК України та відображається відповідними операціями щодо нарахування пені в інтегрованій картці платника (далі - IKП). У разі часткового погашення податкового боргу сума такої частки визначається з урахуванням пені, нарахованої на таку частку.
Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» № 64/2022 від 24 лютого 2022 року в Україні введений воєнний стан, який в подальшому на підставі Указів Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» продовжувався та станом на час розгляду справи триває.
З метою реалізації необхідних заходів щодо підтримки військових і правоохоронних підрозділів у відбитті збройного нападу російської федерації та забезпечення прав і обов`язків платників податків Верховна Рада 3 березня 2022 року прийняла Закон України № 2118-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо особливостей оподаткування та подання звітності у період дії воєнного стану», який набрав чинності з 7 березня 2022 року. Вказаним законом внесено до підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України пункт 69, яким установлено, що тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, справляння податків і зборів здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у цьому пункті.
Законом України від 13 грудня 2022 року № 2836-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо сприяння відновленню енергетичної інфраструктури України» (далі - Закон № 2836-IX) підпункт 69.1 викладено в такій редакції, зокрема:
Платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати обов`язки, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків щодо, зокрема, строків сплати податків та зборів за звітні (податкові) періоди - 2021 рік (для річного звітного (податкового) періоду), I квартал 2022 року (для квартального звітного (податкового) періоду), січень - травень 2022 року (для місячного звітного (податкового) періоду), за умови їх сплати не пізніше 1 серпня 2022 року (для сплати податку на доходи фізичних осіб та/або військового збору не пізніше 31 грудня 2022 року).
У разі звільнення платника податків від відповідальності з підстав, визначених абзацами четвертим - восьмим цього підпункту, податкові повідомлення-рішення, якими були визначені йому штрафні (фінансові) санкції та/або пеня за несвоєчасне виконання податкових обов`язків, крім сплати податку на доходи фізичних осіб та/або військового збору, визначених абзацами четвертим - восьмим цього підпункту, вважаються скасованими (відкликаними) з дня набрання чинності Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо сприяння відновленню енергетичної інфраструктури України» (03.01.2023).
Тобто пеня за несвоєчасне виконання податкових обов`язків під час військового стану не застосовується виключно у разі звільнення платника податків від відповідальності з підстав, визначених абзацами четвертим - восьмим підпункту 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України. В інших випадках пеня за несвоєчасне виконання податкових обов`язків підлягає застосуванню.
Згідно з Розділом ІІ «Прикінцеві положення» Закону № 2836-IX норми абзаців другого - вісімнадцятого підпункту 4 пункту 4 розділу I цього Закону (щодо змін до підпункту 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України) застосовуються починаючи з 27 травня 2022 року.
ТОВ «ЛУГАНСЬКГАЗ ЗБУТ» було надано до ГУ ДПС у Луганській області заяву від 29.12.2023 № 194 про неможливість виконання податкового обов`язку в частині сплати податкового зобов`язання з податку на прибуток підприємств з базовим звітним періодом квартал (4 квартал 2021 року), граничний термін сплати якого припав на період після 24.02.2022 та тривав до 23.10.2023 (включно).
За результатами розгляду вказаної заяви ГУ ДПС у Луганській області прийнято Рішення від 23.01.2024 № 12/12-32-04-00-25-40268230 про можливість своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку.
ТОВ «ЛУГАНСЬКГАЗ ЗБУТ» подало декларацію з податку па прибуток підприємств за 2021 рік 28.02.2022 (№ 9432566653), в якій самостійно задекларовано до сплати 14326805 грн податку на прибуток, нарахованого за результатами звітного (податкового) періоду.
Як було вказано вище, граничний термін сплати податку на прибуток за 2021 рік був 01.08.2022 (п. 69.1 п. 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України).
Позивач не заперечує той факт, що податковий обов`язок щодо сплати самостійно визначених у податкові декларації за 2021 рік податкових зобов`язань з податку на прибуток зі строком сплати 01.08.2022 в повному обсязі виконано не було. Як результат, станом на 01.08.2022 у Товариства виник податковий борг.
24.08.2022 ТОВ «ЛУГАНСЬКГАЗ ЗБУТ» перераховано лише 12000 грн.
У подальшому, тільки 07.04.2023 ТОВ «ЛУГАНСЬКГАЗ ЗБУТ» було подано заяву про повернення суми бюджетного відшкодування та/або суми коштів на рахунку у системі електронного адміністрування податку на додану вартість та/або врахування реєстраційної суми платника податку, що реорганізується, в обрахунку реєстраційної суми правонаступника (Додаток 4), поданої до Декларації з податку на додану вартість за березень 2023 року, де позивач просив перерахувати суму 12883324 грн, що підлягала бюджетному відшкодуванню, на бюджетний рахунок з кодом бюджетної класифікації (далі - КБК) 1021000 податок на прибуток приватних підприємств.
Відповідач вважає, що узгодження заявленої до відшкодування суми не спростовує бездіяльність позивача зі сплати податку на прибуток у встановлений законодавством строк до 01.08.2022.
У зв`язку з цим нарахування пені за несвоєчасне виконання ТОВ «ЛУГАНСЬКГАЗ ЗБУТ», на його думку, є правомірним. Тому відповідач просить відмовити в задоволенні позову.
20.05.2024 від позивача до суду надійшла відповідь на відзив, в якій Товариство посилається на таке.
Не отримавши від відповідача інформацію (або інших відомостей, рішень) щодо розрахунку суми пені у розмірі 844651,90 грн, ТОВ «ЛУГАНСЬКГАЗ ЗБУТ» з урахуванням відомостей, викладених у відзиві відповідача, та норм Податкового кодексу України (далі - ПКУ) вважає за необхідне звернути увагу суду на періоди, за якими відбулось автоматичне нарахування пені в інтегрованій картці з податку на прибуток.
Зауважує, що в період з 11.03.2022 по 09.06.2022 відповідачем не застосована процедура нарахування пені з огляду на норми п.п.129.1.3 п.129.1 ст.129 ПКУ; в період з 10.06.2022 по 30.06.2023 відповідачем не застосована процедура нарахування пені з огляду на норми п. 52 прим.1 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ.
В період з 01.07.2023 по 16.10.2023 (включно) відповідачем застосована процедура нарахування пені з огляду на норми п. 129.1.3 та п.п. 129.3.1 п. 129.3 ст. 129 ПКУ та норми Постанови КМУ від 27.06.2023 № 651, якою на всій території України карантин, встановлений з метою запобігання поширенню COVID-19, відмінено із 24 годин 00 хвилин 30 червня 2023.
Співставляючи період нарахування пені з періодами вчинення ТОВ «ЛУГАНСЬКГАЗ ЗБУТ» заходів, спрямованих на погашення грошових зобов`язань з податку на прибуток за 2021 рік, вбачається, що в інтегрованій картці відбулось відтермінування зарахувань бюджетного відшкодування, у тому числі і в періоді, в якому розпочалось нарахування пені з 01.07.2023 по 16.10.2023. Обставини такого відтермінування ТОВ «ЛУГАНСЬКГАЗ ЗБУТ» були викладені в позовній заяві.
Наголошує, що сума заявленого бюджетного відшкодування 12833324,00 грн як на дату заяви про відшкодування (07.04.2023), так і на дату узгодження цієї суми (24.08.2023) фактично знаходилась у державному бюджеті, і ТОВ «ЛУГАНСЬКГАЗ ЗБУТ» не мало до неї доступу; ТОВ «ЛУГАНСЬКГАЗ ЗБУТ» виконало всі залежні від нього дії, передбачені податковим законодавствам, подало всі необхідні документи для отримання бюджетного відшкодування в рахунок погашення зобов`язань за іншими податками; обов`язок перерахування узгодженої суми бюджетного відшкодування ПДВ на бюджетні рахунки у рахунок сплати грошових зобов`язань платника податків покладений законодавством на орган, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів.
При цьому, на думку позивача, відповідач у своєму відзиві не спростував наявність вищевказаних обставин і не довів правомірність накладення штрафних санкцій на позивача за неправомірні дії податкових органів (неправомірна відмова в наданні бюджетного відшкодування) і органів казначейства (безпідставне несвоєчасне перерахування податку за відповідним напрямком бюджетної класифікації).
Враховуючи скасування 24.08.2024 Державною податковою службою України незаконного ППР № 00/5084/0404 від 26.05.2023, винесеного ГУ ДПС в Івано-Франківській області, можна зробити висновок, що прийняття такого незаконного ППР зумовили незарахування бюджетного відшкодування з податку на додану вартість у сумі 12883324,00 грн у рахунок сплати грошових зобов`язань Товариства з податку на прибуток у термін по 30.05.2023 (цей термін визначено з урахуванням приписів п. абз. б), абз. 7, абз. 9 п. 200.12 та п. 200.13 ст. 200 Податкового кодексу України). Це термін, до якого застосовуються норми п. 52 прим. 1 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ, зокрема, в частині мораторію з нарахування пені.
Ухвалою суду від 19.06.2024 від Головного управління ДПС у Луганській області витребувано розрахунок пені з детальним відображенням періоду та алгоритму її нарахування.
На виконання вказаної ухвали суду 27.06.2024 від відповідача до суду надійшли пояснення, де зазначено, що пеня в ІКП ТОВ «ЛУГАНСЬКГАЗ ЗБУТ» з податку на прибуток приватних підприємств у загальній сумі 900979,45 гривень була нарахована автоматично. Проте інформації про період нарахування пені не було надано.
Дослідивши матеріали справи та оцінивши докази відповідно до вимог статей 72-76, 90 Кодексу адміністративного судочинства України, суд встановив таке.
Товариство з обмеженою відповідальністю «ЛУГАНСЬКГАЗ ЗБУТ» зареєстровано як юридична особа, ідентифікаційний код за ЄДРПОУ 40268230, та перебуває на обліку як платник податків у Головному управлінні ДПС у Луганській області.
ТОВ «ЛУГАНСЬКГАЗ ЗБУТ» подало декларацію з податку па прибуток підприємств за 2021 рік 28.02.2022 № 9432566653, в якій самостійно задекларувало до сплати 14326805 грн податку на прибуток, нарахованого за результатами звітного (податкового) періоду.
Вказану суму податкового боргу за даними ІКП було погашено у результаті зарахування коштів на відповідний рахунок бюджету, а саме 24.08.2022 у сумі 12000,00 грн, 16.10.2023 у сумі 12883324,00 грн та 20.10.2023 у сумі 831361,00 грн.
07.04.2023 ТОВ «ЛУГАНСЬКГАЗ ЗБУТ» подало заяву про повернення суми бюджетного відшкодування та/або суми коштів на рахунку у системі електронного адміністрування податку на додану вартість та/або врахування реєстраційної суми платника податку, що реорганізується, в обрахунку реєстраційної суми правонаступника (Додаток 4), поданої до Декларації з податку на додану вартість за березень 2023 року, де позивач просив перерахувати суму 12883324 грн, що підлягала бюджетному відшкодуванню, на бюджетний рахунок з кодом бюджетної класифікації (далі - КБК) 11021000 податок на прибуток приватних підприємств.
Відповідно до п. 200.10 ст. 200 та в порядку ст. 76 Податкового кодексу України ГУ ДПС в Івано-Франківській області (яке на той час виконувало повноваження Головного управління ДПС Луганської області на підставі наказу Державної податкової служби України від 28.03.2022 № 173 Про забезпечення безперебійної роботи територіальних органів ДПС зі змінами та доповненнями від 09.06.2022 № 311) було проведено камеральну перевірку достовірності нарахування сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість в рахунок сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу з інших платежів, що сплачуються до Державного бюджету за березень 2023 року.
За результатами перевірки ГУ ДПС в Івано-Франківській області складено акт № 4959/09-19-04-04-17/40268230 від 03.05.2023. Висновком акту перевірки встановлено порушення Товариством вимог абз. «б» п. 200.4 ст. 200 ПК України, в результаті чого завищено суму бюджетного відшкодування ПДВ у рахунок сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу з податку на прибуток, що сплачується до Державного бюджету за березень 2023 року в сумі 12883324 гривень.
На підставі акту перевірки № 4959/09-19-04-04-17/40268230 від 03.05.2023 ГУ ДПС в Івано-Франківській області сформовано податкове повідомлення-рішення № 00/5084/0404 від 26.05.2023 про відсутність права на отримання бюджетного відшкодування за період березень 2023 року та відсутність права ТОВ «ЛУГАНСЬКГАЗ ЗБУТ» на врахування такої суми від`ємного значення ПДВ у рахунок сплати податку на прибуток в загальній сумі 12883324,00 грн.
ТОВ «ЛУГАНСЬКГАЗ ЗБУТ», не погоджуючись із вказаним рішенням та висновками податкового органу, оскаржило їх 29.06.2023 в адміністративному порядку.
24.08.2023 за наслідками розгляду скарги ТОВ «ЛУГАНСЬКГАЗ ЗБУТ» та наслідками перевірки законності та обґрунтованості оскарженого податкового повідомлення-рішення ДПС України було винесено рішення № 24639/6/99-00-06-01-04-06, яким скасовано податкове повідомлення-рішення ГУ ДПС в Івано-Франківській області від 26.05.2023 № 00/5084/0404.
16.10.2023 в інтегрованій картці платника податків ТОВ «ЛУГАНСЬКГАЗ ЗБУТ» відобразилося нарахування пені в сумі 844651,90 грн за несвоєчасне погашення частини податку на прибуток за 2021 рік.
Вважаючи нарахування пені помилковим, позивач звернувся до Головного управління ДПС у Луганській області з письмовим повідомленням від 12.12.2023 вих. № 179 про виявлену технічну та/або методологічну помилку стосовно цього нарахування.
Листом Державної податкової служби України від 12.01.2024 № 946/6/99-00-04-02-02-06 повідомлено позивача про відсутність технічної та/або методологічної помилки щодо порядку нарахування пені в ІКС ДПС.
Також судом установлено, що ТОВ «ЛУГАНСЬКГАЗ ЗБУТ» подало до ГУ ДПС у Луганській області заяву від 29.12.2023 № 194 про неможливість виконання податкового обов`язку в частині сплати податкового зобов`язання з податку на прибуток підприємств з базовим звітним періодом квартал (4 квартал 2021 року).
За результатами розгляду вказаної заяви ГУ ДПС у Луганській області прийнято рішення від 23.01.2024 № 12/12-32-04-00-25-40268230 про можливість своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку.
Позивач не погодився з нарахуванням пені та оскаржив її до суду.
Вирішуючи спір по суті, суд керується таким.
Частиною другою статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює та визначає Податковий кодекс України (далі - ПК України, в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин).
Спірним питанням у цій справі є правомірність нарахування пені за несвоєчасну сплату самостійно узгодженого податкового зобов`язання з податку на прибуток підприємств.
Згідно з підпунктом 14.1.162 пункту 14.1 статті 14 ПК України пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахована на суми податкових зобов`язань та/або на суми штрафних (фінансових) санкцій, не сплачених у встановлені законодавством строки, а також нарахована в інших випадках та порядку, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Пунктами 112.3 та 112.4 статті 112 ПК України встановлено, що особа не може бути притягнута до фінансової відповідальності за вчинення податкового правопорушення інакше, як на підставах і в порядку, передбачених цим Кодексом, а також особа не може бути притягнута двічі до відповідальності одного виду за вчинення одного і того самого податкового правопорушення.
Відповідно до підпункту 129.1.3. пункту 129.1 статті 129 ПК України нарахування пені розпочинається при нарахуванні суми грошового зобов`язання, визначеного платником податків або податковим агентом, у тому числі у разі внесення змін до податкової звітності внаслідок самостійного виявлення платником податків помилок відповідно до статті 50 цього Кодексу, - після спливу 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов`язання.
На суми грошового зобов`язання, визначеного підпунктом 129.1.3 пункту 129.1 цієї статті (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені), нараховується пеня за кожний календарний день прострочення його сплати, починаючи з 91 календарного дня, що настає за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов`язання, включаючи день погашення, із розрахунку 100 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день (пункт 129.4 статті 129 ПК України).
Відповідно до пункту 129.9 статті 129 ПК України пеня не нараховується, а нарахована пеня підлягає анулюванню в таких випадках:
129.9.1. закінчення 1095 дня, що настає за днем, коли у контролюючого органу відповідно до цього Кодексу виникло право нарахувати пеню платнику податків;
129.9.2. вчинення діяння (дії або бездіяльності) особою, що діяла у відповідності до індивідуальної чи узагальнюючої податкової консультації та/або висновку про застосування норми права Верховного Суду України;
129.9.3. вчинення діяння (дії або бездіяльності) внаслідок незаконних рішень, дій або бездіяльності контролюючих органів, визнаних такими у встановленому законом порядку;
129.9.4. вчинення діяння (дії чи бездіяльності) з вини банку, органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, небанківського надавача платіжних послуг, еквайра, емітента електронних грошей;
129.9.5. виявлення в роботі електронного кабінету технічної та/або методологічної помилки чи технічного збою і визнання такої помилки/збою технічним адміністратором та/або методологом електронного кабінету або згідно з повідомленням на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, або підтвердження її існування рішенням суду, якщо порушення були зумовлені виключно технічною та/або методологічною помилкою чи технічним збоєм у роботі електронного кабінету;
129.9.6. протягом строку прийняття спадщини - на грошові зобов`язання та/або податковий борг спадкодавців;
129.9.7. вчинення діяння (дії або бездіяльності) особою внаслідок введення воєнного, надзвичайного стану;
129.9.8. у разі помилкової сплати платником податків, у тому числі податковим агентом, грошового зобов`язання на інший бюджетний рахунок (без порушення законодавчо визначеного строку сплати податку або узгодженої суми грошового зобов`язання до бюджету). Умовою підтвердження таких обставин є вчинення платником дій, передбачених статтею 43 цього Кодексу, щодо повернення помилково сплачених грошових зобов`язань;
129.9.9. в інших випадках, передбачених цим Кодексом.
Пунктом 137.1 статті 137 ПК України визначено, що податок на прибуток підприємств нараховується платником самостійно за ставкою, визначеною статтею 136 цього Кодексу, від бази оподаткування, визначеної згідно зі статтею 135 цього Кодексу.
Згідно з пунктом 57.1 статті 57 ПК України платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Абзацом «в» пункту 87.1 статті 87 ПК України передбачено, що сплату грошових зобов`язань платника податків з відповідного платежу може бути здійснено, зокрема, за рахунок суми бюджетного відшкодування з ПДВ (на підставі відповідної заяви платника) до Державного бюджету України.
Пунктом 52-1 підрозділу 10 розділу XX «Інші перехідні положення» ПК України передбачено мораторій (зупинення) застосування штрафних санкцій за порушення термінів нарахування, декларування та сплати податків і зборів, а також нарахування пені на період дії карантину, встановленого КМУ на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19).
Так, згідно з цією нормою за порушення податкового законодавства, вчинені протягом періоду з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), штрафні санкції не застосовуються, крім санкцій за:
порушення вимог до договорів довгострокового страхування життя чи договорів страхування в межах недержавного пенсійного забезпечення, зокрема страхування додаткової пенсії;
відчуження майна, що перебуває у податковій заставі, без згоди контролюючого органу;
порушення вимог законодавства в частині:
обліку, виробництва, зберігання та транспортування пального, спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів;
цільового використання пального, спирту етилового платниками податків;
обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками;
здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального;
здійснення суб`єктами господарювання операцій з реалізації пального або спирту етилового без реєстрації таких суб`єктів платниками акцизного податку;
порушення нарахування, декларування та сплати податку на додану вартість, акцизного податку, рентної плати.
Протягом періоду з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), платникам податків не нараховується пеня, а нарахована, але не сплачена за цей період пеня підлягає списанню.
Постановою Кабінету Міністрів України від 27 червня 2023 року № 651 відмінено з 24 години 00 хвилин 30 червня 2023 року на всій території України карантин, встановлений з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2.
Проте вищевказана норма пункту 52-1 підрозділу 10 розділу XX ПК України не була скасована та досі є чинною.
Указом Президента від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, введено в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб, який неодноразово продовжувався Указом від 14 березня 2022 року № 133/2022, затвердженим Законом України від 15 березня 2022 року № 2119-IX, Указом від 18 квітня 2022 року № 259/2022, затвердженим Законом України від 21 квітня 2022 року № 2212-IX, Указом від 17 травня 2022 року № 341/2022, затвердженим Законом України від 22 травня 2022 року № 2263-IX, Указом від 12 серпня 2022 року № 573/2022, затвердженим Законом України від 15 серпня 2022 року № 2500-IX, Указом від 7 листопада 2022 року № 757/2022, затвердженим Законом України від 16 листопада 2022 року № 2738-IX, Указом від 6 лютого 2023 року № 58/2023, затвердженим Законом України від 7 лютого 2023 року № 2915-IX, Указом від 1 травня 2023 року № 254/2023, затвердженим Законом України від 2 травня 2023 року № 3057-IX, Указом від 26 липня 2023 року № 451/2023, затвердженим Законом України від 27 липня 2023 року № 3275-IX, та Указом від 6 листопада 2023 року № 734/2023, затвердженим Законом України від 8 листопада 2023 року № 3429-IX, Указом від 5 лютого 2024 року № 49/2024, затвердженим Законом України від 06 лютого 2024 року № 3564-IX, Указом від 6 травня 2024 року № 271/2024, затвердженим Законом України від 8 травня 2024 року № 3684-IX.
Законом України Законом № 2118-IX від 03.03.2022 підрозділ 10 розділу ХХ «Інші перехідні положення» ПК України доповнено пунктом 69 такого змісту:
«Установити, що тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, справляння податків і зборів здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у цьому пункті.
69.1. У випадку відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок, зокрема щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом трьох місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні…».
Відповідно до Закону № 2260-IX від 12.05.2022, який набрав чинності 27.05.2022, абзац перший пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Інші перехідні положення» ПК України викладено в такій редакції:
«Установити, що тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, справляння податків і зборів здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у цьому пункті».
Підпункт 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ викладено в такій редакції:
«У разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.
У разі відсутності можливості у платника податків щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, такий платник податків звільняється від відповідальності, визначеної цим Кодексом, у межах діяльності, що провадиться через такі філії, представництва, відокремлені чи інші структурні підрозділи, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України.
Платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати податкові обов`язки щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових накладних, розрахунків коригування, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до дня набрання чинності Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану» за умови реєстрації такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних до 15 липня 2022 року, подання податкової звітності до 20 липня 2022 року та сплати податків та зборів у строк не пізніше 31 липня 2022 року».
У подальшому до підпункту 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX вносилися зміни та на момент нарахування контролюючим органом пені зазначена норма передбачала таке:
«У разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.
У разі відсутності можливості у платника податків щодо своєї філії або акцизного складу, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу, своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, такий платник податків звільняється від відповідальності, визначеної цим Кодексом, у межах діяльності, що провадиться через такі філії або акцизні склади, представництва, відокремлені чи інші структурні підрозділи, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України.
Платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати податкові обов`язки, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків щодо:
строків сплати податків та зборів за звітні (податкові) періоди - 2021 рік (для річного звітного (податкового) періоду), I квартал 2022 року (для квартального звітного (податкового) періоду), січень - травень 2022 року (для місячного звітного (податкового) періоду), за умови їх сплати не пізніше 1 серпня 2022 року (для сплати податку на доходи фізичних осіб та/або військового збору - не пізніше 31 грудня 2022 року).
У разі звільнення платника податків від відповідальності з підстав, визначених абзацами четвертим - восьмим цього підпункту, податкові повідомлення - рішення, якими були визначені йому штрафні (фінансові) санкції та/або пеня за несвоєчасне виконання податкових обов`язків, крім сплати податку на доходи фізичних осіб та/або військового збору, визначених абзацами четвертим - восьмим цього підпункту, вважаються скасованими (відкликаними) з дня набрання чинності Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо сприяння відновленню енергетичної інфраструктури України»».
Отже, в період з 27.05.2022 (дата набрання чинності підпунктом 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX ПК України) по 30.06.2023 (останній день дії карантину, встановленого з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2) діяли дві норми, які передбачали звільнення від відповідальності, в тому числі нарахування пені, за невиконання податкових зобов`язань: пункт 52-1 підрозділу 10 розділу ХХ «Інші перехідні положення» ПК України («безумовна» норма, яка передбачає звільнення від відповідальності на період дії карантину) та підпункт 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Інші перехідні положення» ПК України (норма, якою визначено певні умови для звільнення від відповідальності на період дії воєнного стану).
Відповідач посилається, що пеня за несвоєчасне виконання податкових обов`язків під час військового стану не застосовується виключно у разі звільнення платника податків від відповідальності з підстав, визначених абзацами четвертим - восьмим підпункту 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України. В інших випадках пеня за несвоєчасне виконання податкових обов`язків підлягає застосуванню.
Суд не погоджується з такою думкою відповідача.
Підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 ПК України передбачено презумпцію правомірності рішень платника податку в разі, якщо норма закону чи іншого нормативно-правового акта, виданого на підставі закону, або якщо норми різних законів чи різних нормативно-правових актів припускають неоднозначне (множинне) трактування прав та обов`язків платників податків або контролюючих органів, внаслідок чого є можливість прийняти рішення на користь як платника податків, так і контролюючого органу.
Підпунктом 56.21 статті 56 ПК України визначено, що у разі коли норма цього Кодексу чи іншого нормативно-правового акта, виданого на підставі цього Кодексу, або коли норми різних законів чи різних нормативно-правових актів, або коли норми одного і того ж нормативно-правового акта суперечать між собою та припускають неоднозначне (множинне) трактування прав та обов`язків платників податків або контролюючих органів, внаслідок чого є можливість прийняти рішення на користь як платника податків, так і контролюючого органу, рішення приймається на користь платника податків.
Суд зауважує, що пізніший час прийняття пункту 69.1 підрозділу 10 розділу XX не може заперечувати необхідність застосування пункту 52-1 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України, якщо наявні відповідні умови.
Обсяг прав та обов`язків особи в конкретній ситуації в результаті паралельного застосування обох норм має визначатися в такий спосіб, за якого особа не втрачає жодної з переваг, які надаються такій особі кожною із законодавчих норм. Якщо одна норма встановлює часткове звільнення від обов`язку, а інша повне, то норма щодо повного звільнення поглинає своєю дією ту норму, яка за тих самих обставин закріплює лише часткове зменшення відповідного обов`язку. Якщо норма у конкретній ситуації встановлює менший обсяг прав, а інша, яка підлягає одночасному застосуванню, більший обсяг, то особі має бути надано більший обсяг прав. Лише за таких обставин особі буде забезпечено обґрунтовані очікування на застосування відповідних наслідків у відповідній життєвій ситуації.
Отже, до 01.07.2023 пеня не могла бути нарахована контролюючим органом, а нарахована пеня підлягала списанню.
При цьому суд враховує, що 07.04.2023 ТОВ «ЛУГАНСЬКГАЗ ЗБУТ» подало заяву про повернення суми бюджетного відшкодування та/або суми коштів на рахунку у системі електронного адміністрування податку на додану вартість та/або врахування реєстраційної суми платника податку, що реорганізується, в обрахунку реєстраційної суми правонаступника (Додаток 4), поданої до Декларації з податку на додану вартість за березень 2023 року, де позивач просив перерахувати суму 12883324 грн, що підлягала бюджетному відшкодуванню, на бюджетний рахунок з кодом бюджетної класифікації 11021000 податок на прибуток приватних підприємств.
Отже, підприємство вчинило дії по сплаті податкового зобов`язання ще в період дії мораторію, встановленого на період карантину. І лише внаслідок неправомірних дій контролюючого органу, яким було сформовано податкове повідомлення-рішення № 00/5084/0404 від 26.05.2023 про відсутність права на отримання бюджетного відшкодування за період березень 2023 року та відсутність права ТОВ «ЛУГАНСЬКГАЗ ЗБУТ» на врахування такої суми від`ємного значення ПДВ у рахунок сплати податку на прибуток в загальній сумі 12883324,00 грн, та яке в подальшому було скасовано рішенням ДПС України від 24.08.2023 № 24639/6/99-00-06-01-04-06, зазначені кошти не було своєчасно зараховано в рахунок сплати грошового зобов`язання Товариства з податку на прибуток.
Відповідно до частини першої статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Частинами першою та другою статті 77 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
У цій справі відповідачем не доведено правомірність своїх дій. З огляду на вищевикладене суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та необхідність задоволення позову.
Ухвалюючи це судове рішення, суд керується статтею 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, практикою Європейського суду з прав людини (рішення «Серявін та інші проти України») та Висновком № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів (п. 41) щодо якості судових рішень.
Згідно з рішенням Європейського суду з прав людини по справі «Серявін та інші проти України» (п. 58) суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішенні судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча п. 1 ст. 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожний аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення.
Пунктом 41 Висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів зазначено, що обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.
Враховуючи зазначені вище положення, дослідивши фактичні обставини та питання права, що лежать в основі спору у цій справі, суд дійшов висновку про відсутність необхідності надання відповіді на інші аргументи сторін, оскільки судом були досліджені усі основні питання, які є важливими для прийняття даного судового рішення.
Щодо розподілу судових витрат зі сплати судового збору.
Згідно з матеріалами справи позивач при зверненні до суду з позовом сплатив 1211,20 грн судового збору.
Відповідно до частини першої статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Оскільки позовні вимоги належать до задоволення, судові витрати в сумі 1211,20 грн, понесені позивачем, належить відшкодувати за рахунок бюджетних асигнувань відповідача в повному обсязі.
Керуючись статтями 2, 5, 8, 9, 19, 20, 32, 72, 77, 90, 94, 132, 139, 241-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Позов Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛУГАНСЬКГАЗ ЗБУТ» (місцезнаходження: вул. Гагаріна, буд. 87, кімната 307, м. Сєвєродонецьк, Луганська область, 93400, код ЄДРПОУ 40268230) до Головного управління ДПС у Луганській області (місцезнаходження: вул. Енергетиків, буд. 72, м. Сєвєродонецьк, Луганська область, 93400, код ЄДРПОУ ВП 44082150) про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії задовольнити повністю.
Визнати протиправними дії Головного управління ДПС у Луганській області щодо нарахування Товариству з обмеженою відповідальністю «ЛУГАНСЬКГАЗ ЗБУТ» пені в сумі 844651,90 грн за несвоєчасну сплату податку на прибуток за 2021 рік у розмірі 12883324,00 грн.
Зобов`язати Головне управління ДПС у Луганській області виключити з інтегрованої картки платника податків Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛУГАНСЬКГАЗ ЗБУТ», код ЄДРПОУ 40268230, суму неправомірно нарахованої пені з податку на прибуток підприємств у загальному розмірі 844651,90 грн.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛУГАНСЬКГАЗ ЗБУТ» за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Луганській області судові витрати зі сплати судового збору у загальній сумі 12669,77 грн (дванадцять тисяч шістсот шістдесят дев`ять грн 77 коп.).
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Першого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складання повного тексту.
Суддя І.О. Свергун
Суд | Лутугинський районний суд Луганської області |
Дата ухвалення рішення | 28.06.2024 |
Оприлюднено | 01.07.2024 |
Номер документу | 120061510 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гайдар Андрій Володимирович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гайдар Андрій Володимирович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гайдар Андрій Володимирович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гайдар Андрій Володимирович
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
І.О. Свергун
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні