ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
28 червня 2024 р. Справа № 440/17346/23Другий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
Головуючого судді: Мінаєвої О.М.,
Суддів: Кононенко З.О. , Калиновського В.А. ,
розглянувши в порядку письмового провадження у приміщенні Другого апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Державної служби України з безпеки на транспорті на рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 19.01.2024, головуючий суддя І інстанції: Н.І. Слободянюк, повний текст складено 28.06.24 по справі № 440/17346/23
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Арев"
до Державної служби України з безпеки на транспорті (Укртрансбезпека)
про визнання протиправною та скасування постанови,
ВСТАНОВИВ:
Позивач, товариство з обмеженою відповідальністю «Арев», звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Державної служби України з безпеки на транспорті, в якій просив суд:
- визнати протиправною та скасувати постанову Відділу державного нагляду (контролю) у Полтавській області Державної служби України з безпеки на транспорті про застосування адміністративно-господарського штрафу №022432 від 10 жовтня 2023 року.
Рішенням Полтавського окружного адміністративного суду від 19.01.2024 у справі № 440/17346/23 адміністративний позов задоволено.
Визнано протиправною та скасовано постанову Відділу державного нагляду (контролю) у Полтавській області Державної служби України з безпеки на транспорті про застосування адміністративно-господарського штрафу №022432 від 10 жовтня 2023 року.
Відповідач, Державна служба України з безпеки на транспорті, не погодившись з рішенням суду першої інстанції, подав апеляційну скаргу, в якій просив суд апеляційної інстанції скасувати рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 19.01.2024 року у справі № 440/17346/23, та ухвалити нове судове рішення, яким в задоволенні позовних вимог відмовити.
В обґрунтування вимог скарги посилається на те, що судове рішення ухвалено з порушенням норм матеріального та процесуального права.
Зазначає, що положеннями чинного законодавства покладено на перевізника обов`язок з забезпечення дотримання вимог чинного законодавства у сфері перевезення вантажів автомобільним транспортом.
Крім того, відповідач зазначає, що на момент проведення рейдової перевірки тимчасовий реєстраційний талон серії ДХХ №109427 на ім`я ТОВ «Арев» (не є власником), дата реєстрації 03.02.2018, не був дійсним.
Позивач скористався правом на подання відзиву на апеляційну скаргу, в якому зазначив, що апеляційна скарга не містить жодного правового обґрунтування правомірності вимоги щодо обов`язкової наявності тимчасового реєстраційного талону.
На підставі положень п. 3 ч. 1 ст. 311 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) справа розглянута в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
Колегія суддів, переглянувши справу за наявними у ній доказами, перевіривши законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до ст. 308 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.
Судом першої інстанції встановлено та підтверджено у суді апеляційної інстанції, що на підставі графіка проведення рейдових перевірок від 08 вересня 2023 року, та направлення на рейдову перевірку (перевірку на дорозі) №000101 від 08 вересня 2023 року, 14 вересня 2023 року посадовими особами Державної служби України з безпеки на транспорті 916км + 897 м а/д М-30 Стрий Умань Дніпро - Ізварине проведено перевірку транспортного засобу марки DAF, державний номерний знак НОМЕР_1 , з напівпричепом COBOS HERMANOS, державний номерний знак НОМЕР_2 .
Згідно із Свідоцтвом про реєстрацію транспортного засобу серії НОМЕР_3 транспортний засіб марки DAF, державний номерний знак НОМЕР_1 , рік випуску 2014, дата першої реєстрації в Україні - 02 серпня 2019 року, прізвище або організація - ТОВ «Арев», власність - не є власником, дійсне до 28 січня 2037 року.
Згідно із Свідоцтвом про реєстрацію транспортного засобу серії НОМЕР_4 транспортний засіб марки COBOS HERMANOS, державний номерний знак НОМЕР_2 , рік випуску 1992, дата реєстрації - 29 вересня 2010 року, прізвище або організація - ОСОБА_1 , власність - є власником.
Відповідно до тимчасового реєстраційного талону серії НОМЕР_5 транспортний засіб марки COBOS HERMANOS реєстраційний номер - НОМЕР_2 , дата першої реєстрації 1992, прізвище або найменування юридичної особи ТОВ «Арев», власність не є власником, дійсне до 25 березня 2026 року при наявності свідоцтва САЕ 048893 від 29 вересня 2010 року.
Відповідно до Товарно-транспортної накладної на відпуск нафтопродуктів №50 від 13 вересня 2023 року ТОВ «Арев» є автомобільним перевізником нафтопродукту дизельне паливо ДП-Л- Євро5-ВО маса нафтопродукту 22870 кг, автомобіль: DAF, державний номерний знак НОМЕР_1 , з напівпричепом COBOS HERMANOS, державний номерний знак НОМЕР_2 , з пункту навантаження: м. Ізмаїл, в пункт розвантаження: м. Кременчук, водій ОСОБА_2 .
За результатами перевірки посадовими особами Укртрансбезпеки складено акт проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом №004617 від 14 вересня 2023 року, в якому зафіксовано, що 14 вересня 2023 року о 12:10 916км + 897 м а/д М-30 Стрий Умань Дніпро - Ізварине проведено перевірку транспортного засобу марки DAF, державний номерний знак НОМЕР_1 , серія і номер свідоцтва про реєстрацію: НОМЕР_6 , з напівпричепом COBOS HERMANOS, державний номерний знак НОМЕР_2 , серія і номер свідоцтва про реєстрацію: НОМЕР_7 , водій ОСОБА_2 (посвідчення водія НОМЕР_8 ), що належить ТОВ «Арев» (Полтавська область, м. Кременчук, вул. Богаєвського лікаря, 31, ідентифікаційний код 39272453). Під час перевірки виявлено порушення статті 34 ЗУ «Про автомобільний транспорт», перевізник не забезпечив виконання вимог цього закону та інших законодавчих і нормативно-правових актів України у сфері вантажних перевезень, а саме: відсутній тимчасовий реєстраційний талон на ТОВ «Арев» т.з. COBOS HERMANOS, н.з. НОМЕР_2 , чим порушено вимоги статті 48 ЗУ «Про автомобільний транспорт», відповідальність за які передбачена абзацом 3 частини першої статті 60 Закону України Про автомобільний транспорт перевезення вантажів за відсутності на момент проведення перевірки документів, передбачених статтею 48 Закону України Про автомобільний транспорт, а саме: відсутній тимчасовий реєстраційний талон на ТОВ «Арев» т.з. COBOS HERMANOS, н.з. НОМЕР_2 .
З вказаним актом водій ОСОБА_2 ознайомлений та копію отримав, про що свідчить його особистий підпис в акті перевірки.
Повідомлення про розгляд справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт вих. №74353/34/24-23 від 28 вересня 2023 року, в якому зазначено дату, час та місце розгляду справи (у приміщенні Відділу державного нагляду (контролю) у Полтавській області) на 10:00 год 10 жовтня 2023 року), надіслано Відділом державного нагляду (контролю) у Полтавській області на адресу ТОВ Арев.
10 жовтня 2023 року в.о. начальника Відділу державного нагляду (контролю) у Полтавській області Державної служби України з безпеки на транспорті Звагольським В. винесено постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу №022432, якою до Товариства з обмеженою відповідальністю "Арев", місцезнаходження: 39600, Полтавська область, м. Кременчук, вул. Богаєвського Лікаря, 31, на підставі абзацу 3 частини першої статті 60 Закону України "Про автомобільний транспорт" застосовано (стягнуто) адміністративно-господарський штраф в сумі 17000,00 грн за допущення 14 вересня 2023 року о 12:10 а/д М-30 порушення статті 48 Закону України "Про автомобільний транспорт" (згідно акту проведення перевірки від 14 вересня 2023 року №004617).
Примірник вказаної постанови надісланий Відділом державного нагляду (контролю) у Полтавській області) супровідним листом вих. №77910/34/24-23 від 10 жовтня 2023 року на адресу ТОВ Арев.
Не погодившись із прийняттям постанови про застосування адміністративно-господарського штрафу №022432 від 10 жовтня 2023 року, позивач звернувся до суду з адміністративним позовом про визнання протиправною та скасування постанови.
Суд першої інстанції, задовольняючи позовні вимоги, виходив з того, що з огляду на доведений в ході судового розгляду справи факт здійснення перевезення позивачем вантажів за наявності на момент проведення перевірки документів, передбачених статтею 48 Закону України Про автомобільний транспорт, а саме: реєстраційного документа на транспортний засіб: напівпричеп марки COBOS HERMANOS, державний номерний знак НОМЕР_2 , дата реєстрації 05 червня 2020 року, суд доходить висновку, що постанова про застосування адміністративно-господарського штрафу №022432 від 10 жовтня 2023 року, якою до ТОВ «АРЕВ» застосовано адміністративно-господарський штраф в сумі 17000,00 грн, прийнята не на підставі закону, не у межах повноважень, не у спосіб, що визначені Конституцією та законами України, а також необґрунтовано, а тому є протиправною та підлягає скасуванню відповідно до пункту 2 частини другої статті 245 Кодексу адміністративного судочинства України.
Колегія суддів погоджується з таким висновком суду першої інстанції з наступних підстав.
Засади організації та діяльності автомобільного транспорту в Україні визначено Законом України "Про автомобільний транспорт" №2344-III від 05 квітня 2001 року /надалі Закон №2344-III (у відповідній редакції)/.
Законодавство про автомобільний транспорт складається із цього Закону, законів України "Про транспорт", "Про дорожній рух", чинних міжнародних договорів та інших нормативно-правових актів у сфері автомобільних перевезень /стаття 2 Закону №2344-III /.
Згідно з частиною першою статті 5 Закону № 2344-ІІІ основним завданням державного регулювання та контролю у сфері автомобільного транспорту є створення умов безпечного, якісного й ефективного перевезення пасажирів та вантажів, надання додаткових транспортних послуг.
Відповідно до положень статті 6 Закону №2344-III загальне державне регулювання діяльності автомобільного транспорту здійснює Кабінет Міністрів України відповідно до своїх повноважень.
Реалізація державної політики у сфері автомобільного транспорту здійснюється через центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування.
Центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, здійснює, зокрема, державний нагляд і контроль за дотриманням автомобільними перевізниками вимог законодавства, норм на автомобільному транспорті.
Державний контроль автомобільних перевізників на території України здійснюється шляхом проведення планових, позапланових і рейдових перевірок (перевірок на дорозі).
Рейдові перевірки (перевірки на дорозі) дотримання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом здійснюються шляхом зупинки транспортного засобу або без такої зупинки посадовими особами центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, та його територіальних органів, які мають право зупиняти транспортний засіб у форменому одязі за допомогою сигнального диска (жезла) відповідно до порядку, затвердженого Кабінетом Міністрів України.
Постановою Кабінету Міністрів України №1567 від 08 листопада 2006 року затверджено Порядок проведення рейдових перевірок (перевірок на дорозі) /надалі - Порядок №1567 (у відповідній редакції)/, який відповідно до пункту 1 Порядку №1567 визначає процедуру проведення рейдових перевірок (перевірок на дорозі) щодо додержання автомобільними перевізниками вимог законодавства про автомобільний транспорт.
Згідно з пунктом 2 Порядку №1567 рейдовим перевіркам (перевіркам на дорозі) підлягають усі транспортні засоби вітчизняних та іноземних автомобільних перевізників (далі - транспортні засоби), що здійснюють автомобільні перевезення пасажирів та вантажів на території України.
Рейдова перевірка (перевірка на дорозі) здійснюється на підставі щотижневого графіка (пункт 12 Порядку № 1567).
Відповідно до пунктів 14, 15, 21 Порядку №1567 рейдовою перевіркою (перевіркою на дорозі) є перевірка транспортних засобів автомобільних перевізників на всіх видах автомобільних доріг на маршруті руху в будь-який час з урахуванням інфраструктури (автовокзали, автостанції, автобусні зупинки, місця посадки та висадки пасажирів, стоянки таксі і транспортних засобів, місця навантаження та розвантаження вантажних автомобілів, зони габаритно-вагового контролю, інші об`єкти, що використовуються автомобільними перевізниками для забезпечення діяльності автомобільного транспорту) щодо додержання автомобільними перевізниками вимог законодавства про автомобільний транспорт.
Під час проведення рейдової перевірки (перевірки на дорозі) перевіряється, зокрема: наявність визначених статтями 39 і 48 Закону документів, на підставі яких здійснюються перевезення автомобільним транспортом; виконання водієм вимог Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту та Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, інших нормативно-правових актів.
У разі виявлення в ході рейдової перевірки (перевірки на дорозі) транспортного засобу порушення законодавства про автомобільний транспорт посадовою особою (особами), що провела перевірку, складається акт за формою згідно з додатком 3.
Згідно з пунктами 25-27 Порядку №1567 справа про порушення розглядається в територіальному органі Укртрансбезпеки за місцезнаходженням автомобільного перевізника або за місцем виявлення порушення (за письмовою заявою уповноваженої особи автомобільного перевізника) не пізніше ніж протягом двох місяців з дня його виявлення.
Справа про порушення розглядається у присутності уповноваженої особи автомобільного перевізника. Про час і місце розгляду справи про порушення уповноважена особа автомобільного перевізника повідомляється під розписку чи рекомендованим листом із повідомленням або надсиланням на офіційну електронну адресу (за наявності).
У разі неявки уповноваженої особи автомобільного перевізника справа про порушення розглядається без її участі. За наявності підстав керівник територіального органу Укртрансбезпеки або його заступник виносить постанову про застосування адміністративно-господарських штрафів, яка оформляється згідно з додатком 5.
Як свідчать матеріали справи, за результатами розгляду справи про порушення на підставі акту перевірки та наданих водієм документів винесено постанову про застосування до позивача адміністративно-господарського штрафу від 10 жовтня 2023 року №022432.
Щодо надання правової оцінки постанові про накладення адміністративно господарського штрафу, колегія суддів згодна з висновками суду першої інстанції з огляду на наступне.
Відповідно до частини першої статті 34 Закону № 2344-ІІІ автомобільний перевізник повинен виконувати вимоги цього Закону та інших законодавчих і нормативно-правових актів України у сфері перевезення пасажирів та/чи вантажів.
При цьому за визначенням, наведеним у статті 1 Закону №2344-III, автомобільний перевізник - фізична або юридична особа, яка здійснює на комерційній основі чи за власний кошт перевезення пасажирів чи (та) вантажів транспортними засобами.
Статтею 48 Закону № 2344-III встановлено, що автомобільні перевізники, водії повинні мати і пред`являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконують вантажні перевезення.
Документами для здійснення внутрішніх перевезень вантажів є:
-для автомобільного перевізника - документ, що засвідчує використання транспортного засобу на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством;
-для водія - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, товарно-транспортна накладна або інший визначений законодавством документ на вантаж, інші документи, передбачені законодавством.
У разі перевезення небезпечних вантажів крім документів, передбачених частиною другою цієї статті, обов`язковими документами також є: для автомобільного перевізника - ліцензія на надання відповідних послуг; для водія - свідоцтво про допущення транспортного засобу до перевезення певних небезпечних вантажів, свідоцтво про підготовку водіїв транспортних засобів, що перевозять небезпечні вантажі, письмові інструкції на випадок аварії або надзвичайної ситуації.
Отже, положеннями статті 34 Закону № 2344-ІІІ на автомобільного перевізника покладено обов`язок виконувати вимоги цього Закону та інших законодавчих і нормативно-правових актів України у сфері перевезення пасажирів та/чи вантажів, а приписами статті 48 Закону № 2344-ІІІ обов`язок із забезпечення водія документами, на підставі яких використовується транспортний засіб та здійснюються перевезення. Зокрема, водій повинен мати і пред`явити особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, реєстраційний документ на транспортний засіб.
Абзацом 3 частини першої статі 60 Закону № 2344-ІІІ встановлено, що за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються адміністративно-господарські штрафи за перевезення пасажирів та вантажів за відсутності на момент проведення перевірки документів, визначених статтями 39 і 48 цього Закону, - у розмірі однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Тож за відсутності у водія на момент проведення перевірки документів, визначених статтею 48 Закону № 2344-ІІІ (зокрема, реєстраційного документу на транспортний засіб), автомобільний перевізник притягується до відповідальності у вигляді штрафу у розмірі однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Судом встановлено, що ТОВ «Арев» є автомобільним перевізником в розумінні Закону України "Про автомобільний транспорт", що не заперечується позивачем та підтверджується відповідним записом в товарно-транспортній накладній на відпуск нафтопродуктів №50 від 13 вересня 2023 року.
Відтак, ТОВ «Арев», як автомобільний перевізник, повинно було забезпечити водія ОСОБА_2 реєстраційним документом на транспортний засіб: напівпричеп COBOS HERMANOS, державний номерний знак НОМЕР_2 , що використовувався під час здійснення перевезення вантажу 14 вересня 2023 року.
Відповідно до частин одинадцятої та дванадцятої статті 34 Закону України «Про дорожній рух» власники транспортних засобів та особи, які використовують їх на законних підставах, зобов`язані зареєструвати (перереєструвати) належні їм транспортні засоби протягом десяти діб після придбання, митного оформлення, одержання транспортних засобів або виникнення обставин, що потребують внесення змін до реєстраційних документів. У разі наявності обтяжень реєстрація (перереєстрація) транспортних засобів здійснюється за наявності згоди обтяжувача (обтяжувачів), справжність підпису (підписів) якого (яких) засвідчено нотаріусом.
На зареєстровані транспортні засоби оформляються та видаються реєстраційні документи, зразки яких затверджуються Кабінетом Міністрів України, та/або електронне свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу, таким транспортним засобам присвоюються номерні знаки (їх буквено-цифрова комбінація). Закупівля за державні кошти бланків реєстраційних документів та номерних знаків на транспортні засоби здійснюється відповідно до вимог законодавства органами, на які покладено обов`язок з їх реєстрації. Номерні знаки повинні відповідати встановленим зразкам та вимогам.
За приписами пункту 2.2 Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10 жовтня 2001 року № 1306 , власник транспортного засобу, а також особа, яка використовує такий транспортний засіб на законних підставах, можуть передавати керування транспортним засобом іншій особі, що має при собі посвідчення водія на право керування транспортним засобом відповідної категорії.
Власник транспортного засобу може передавати такий засіб у користування іншій особі, що має посвідчення водія на право керування транспортним засобом відповідної категорії, передавши їй реєстраційний документ на цей транспортний засіб.
З аналізу наведених норм слідує, що власник транспортного засобу може передавати керування транспортним засобом іншій особі, що має при собі посвідчення водія на право керування транспортним засобом відповідної категорії, передавши їй реєстраційний документ на цей транспортний засіб. Також право на керування транспортним засобом особі, що має при собі посвідчення водія, може бути передано й особою, яка використовує транспортний засіб на законних підставах.
Судом встановлено, що 14 вересня 2023 року під час проведення рейдової перевірки транспортного засобу DAF, державний номерний знак НОМЕР_1 , з напівпричепом COBOS HERMANOS, державний номерний знак НОМЕР_2 , ОСОБА_2 було пред`явлено для перевірки наступні документи:
- посвідчення водія серії НОМЕР_8 ;
- товарно-транспортна накладна на відпуск нафтопродуктів №50 від 13 вересня 2023 року;
- тимчасове свідоцтво серії НОМЕР_3 про реєстрацію транспортного засобу марки DAF, державний номерний знак НОМЕР_9 , на ім`я ТОВ «Арев» (не є власником), дата реєстрації 18 травня 2022 року, дійсне до 28 січня 2037 року;
- свідоцтво серії НОМЕР_4 про реєстрацію напівпричепа марки COBOS HERMANOS, державний номерний знак НОМЕР_2 , на ім`я ОСОБА_1 (є власником) дата реєстрації 05 червня 2020 року;
- тимчасовий реєстраційний талон серії НОМЕР_5 щодо напівпричепа марки COBOS HERMANOS, державний номерний знак НОМЕР_2 , на ім`я ТОВ «Арев» (не є власником), дата реєстрації 03 лютого 2018 року, дійсне до 25 березня 2026 року при наявності свідоцтва НОМЕР_4 від 29 вересня 2010 року.
Таким чином, водій транспортного засобу марки DAF, державний номерний знак НОМЕР_1 , з напівпричепом COBOS HERMANOS, державний номерний знак НОМЕР_2 , ОСОБА_2 (посвідчення водія НОМЕР_8 ) пред`явив особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, реєстраційний документ на транспортний засіб напівпричеп COBOS HERMANOS, державний номерний знак НОМЕР_2 , відповідно до вимог статті 48 Закону № 2344-ІІІ, а саме: свідоцтво серії НОМЕР_7 про реєстрацію напівпричепа марки COBOS HERMANOS, державний номерний знак НОМЕР_2 , видане на ім`я ОСОБА_1 , який є власником транспортного засобу, дата реєстрації 05 червня 2020 року.
Відхиляючи довід відповідача про невиконання водієм свого обов`язку щодо надання тимчасового реєстраційного талону, оформленого на ТОВ «АРЕВ» щодо користування ним напівпричепом марки COBOS HERMANOS, державний номерний знак НОМЕР_2 , дата реєстрації 05 червня 2020 року, колегія суддів зазначає наступне.
За приписами пункту 16 Порядку державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 7 вересня 1998 р. № 1388 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 23 грудня 2009 року № 1371) (у редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин), за бажанням власника транспортного засобу - фізичної особи надати право керування таким засобом іншій фізичній особі чи за бажанням фізичної або юридичної особи, якій власник транспортного засобу передав у встановленому порядку право користування і (або) розпорядження транспортними засобами, сервісний центр МВС видає за зверненням такого власника тимчасовий реєстраційний талон на строк, зазначений у його заяві, або документах, які підтверджують право користування і (або) розпорядження транспортним засобом.
З огляду на зміст цієї норми, колегія суддів вважає за необхідне зазначити, що оформлення тимчасового реєстраційного талону є правом, а не обов`язком власника чи користувача транспортного засобу, а тому не оформлення такого талону не свідчить про відсутність у іншої особи права користування транспортним засобом, оскільки пунктом 2.2 Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10 жовтня 2001 р. № 1306, встановлено, що власник транспортного засобу може передавати такий засіб у користування іншій особі, що має посвідчення водія на право керування транспортним засобом відповідної категорії, передавши їй реєстраційний документ на цей транспортний засіб.
Отже, доводи апеляційної скарги висновків суду першої інстанції та правильності судового рішення не спростовують, тому підстави для її задоволення відсутні.
Відповідно до ст. 242 Кодексу адміністративного судочинства України, рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.
Згідно з ч. 1 ст. 316 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Враховуючи вищевикладене, колегія суддів вважає, що при прийнятті рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 19.01.2024 у справі № 440/17346/23 суд дійшов правильних висновків щодо встановлення обставин справи і правильно застосував норми матеріального та процесуального права.
Керуючись ст. ст. 311, 315, 321, 325 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Державної служби України з безпеки на транспорті залишити без задоволення.
Рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 19.01.2024 по справі № 440/17346/23 залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та не підлягає касаційному оскарженню, крім випадків, передбачених п. 2 ч. 5 ст. 328 КАС України.
Головуючий суддя О.М. Мінаєва Судді З.О. Кононенко В.А. Калиновський
Суд | Другий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.06.2024 |
Оприлюднено | 01.07.2024 |
Номер документу | 120063862 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них транспорту та перевезення пасажирів |
Адміністративне
Другий апеляційний адміністративний суд
Мінаєва О.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні