Рішення
від 28.06.2024 по справі 910/19199/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01054, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.uaРІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Київ

28.06.2024Справа № 910/19199/23Господарський суд міста Києва в складі: головуючого судді Г.П. Бондаренко-Легких, розглянувши у спрощеному позовному провадженні без виклику сторін справу №910/19199/23.

За позовом Акціонерного товариства «Українська залізниця» (03150, м. Київ, вул. Єжи Гедройця, 5) в особі регіональної філії «Придніпровська залізниця» Акціонерного товариства «Українська залізниця» (49038, м. Дніпро, проспект Дмитра Яворницького, буд. 108)

До Товариства з обмеженою відповідальністю «БГС РЕЙЛ КАРГО» (01034, м. Київ, вул. Ірининська, буд. 5/24, прим. 91)

про стягнення 60 465, 84 грн

Без виклику представників сторін.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Акціонерне товариство «Українська залізниця» в особі регіональної філії «Придніпровська залізниця» Акціонерного товариства «Українська залізниця» звернулось до Господарського суду міста Києва з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «БГС РЕЙЛ КАРГО» про стягнення плати за користування вагонами в сумі 60 465, 84 грн.

Позовні вимоги обґрунтовано неналежним виконанням відповідачем своїх зобов`язань за Договором про надання послуг з організації перевезення вантажів залізничним транспортом № 40-41429938/2020-0001 від 07.08.2020 в частині здійснення оплати за користування вагонами, затриманими під час перевезення не з вини перевізника.

09.01.2024 Господарський суд міста Києва, дослідивши матеріали позовної заяви, дійшов висновку про наявність підстав для залишення її без руху, про що постановив відповідну ухвалу та встановив позивачу п`ятиденний строк з дня вручення ухвали від 09.01.2024 для усунення недоліків позовної заяви.

12.01.2024 через систему «Електронний суд» від позивача надійшла заява про усунення недоліків позовної заяви, якою позивач усунув недоліки встановлені ухвалою від 09.01.2024.

16.02.2024 суд постановив ухвалу про відкриття провадження у справі, в якій вирішив розгляд справи № 910/19199/23 здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.

Згідно з частиною 2 статті 252 Господарського процесуального кодексу України розгляд справи по суті в порядку спрощеного провадження починається з відкриття першого судового засідання або через тридцять днів з дня відкриття провадження у справі, якщо судове засідання не проводиться.

Згідно частини 4 статті 240 Господарського процесуального кодексу України, у разі неявки всіх учасників справи у судове засідання, яким завершується розгляд справи, розгляду справи без повідомлення (виклику) учасників справи суд підписує рішення без його проголошення.

Відповідно до частини 5 статті 240 Господарського процесуального кодексу України, датою ухвалення рішення є дата його проголошення (незалежно від того, яке рішення проголошено - повне чи скорочене). Датою ухвалення рішення, ухваленого за відсутності учасників справи, є дата складення повного судового рішення.

Розглянувши подані позивачем документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, що мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Господарський суд міста Києва

ВСТАНОВИВ:

І. Фактичні обставини, що стали підставою спору (підстави позову).

25.02.2020 року Акціонерним товариством «Українська залізниця» (перевізник; позивач) оприлюднено Договір про надання послуг з організації перевезення вантажів залізничним транспортом (надалі - Договір), як публічну пропозицію для укладення договору.

Предметом договору є організація та здійснення перевезення вантажів, надання вантажного вагону для перевезення, інших послуг, пов`язаних з організацією перевезення вантажів у внутрішньому та міжнародному сполученнях (експорт, імпорт) у власних вагонах перевізника, вагонах залізниць інших держав та/або вагонах замовника, пов`язаних з цим супутніх послуг (далі - послуги) і проведення розрахунків за ці послуги. У розумінні договору користування вагоном не є орендою майна, а плата за користування власним вагоном перевізника не є орендною платою (пункт 1.1 Договору).

Відповідно до пунктів 1.5., 1.6., 1.7. Договору договір є публічним договором, за яким перевізник взяв на себе обов`язок здійснювати надання послуг з перевезення залізничним транспортом загального користування кожному, хто до нього звернеться. Умови публічного договору встановлюються однаковими для всіх замовників, крім тих, кому за законом надані відповідні пільги. Договір з урахуванням змін до нього, оприлюднюється перевізником як публічна пропозиція про укладення на веб-сайті http://uz-cargo.com, з накладенням кваліфікованого електронного підпису. Договір укладається шляхом надання перевізником пропозиції укласти договір (оферти) і прийняття в цілому пропозиції (акцепту) другою стороною. Приймаючи пропозицію укласти договір друга сторона засвідчує, що ознайомилась та згодна з усіма умовами договору.

07.08.2020 Товариство з обмеженою відповідальністю «БГС Рейл Карго» (замовник; відповідач) подало Акціонерному товариству «Українська залізниця» заяву про прийняття в цілому пропозиції (акцепт) укладення Договору про надання послуг з організації перевезення вантажів залізничним транспортом №40-41429938/2020-0001, в якій виразило волевиявлення укласти договір у порядку, встановленому статтею 634 Цивільного кодексу України.

Згідно пункту 1.10. Договору, договір є укладеним з дня надання замовнику перевізником інформаційного повідомлення про укладення договору, але не раніше дня введення його в дію відповідно до пункту 12.1 договору.

07.08.2020 Акціонерне товариство «Українська залізниця» надіслало ТОВ «БГС Рейл Карго» повідомлення про укладення Договору про надання послуг з організації перевезення вантажів залізничним транспортом №40-41429938/2020-0001.

У відповідності до пункту 12.1. Договору, договір діє з дня укладення, але не раніше дати введення в дію, що визначається перевізником в повідомленні про оприлюднення договору здійсненого на веб-сайті http://uz-cargo.com та діє до його припинення. Дата введення в дію не може бути раніше 30 днів з дня оприлюднення договору. На звернення замовника умови договору застосовуються до відносин з замовником, які виникли між сторонами до його укладення та введення в дію.

Згідно підпунктів 2.1.1 та 2.1.2 пункту 2.1. Договору, замовник зобов`язаний надавати або організовувати надання місячних замовлень на перевезення відповідно до Правил планування перевезень вантажів через автоматизовану систему планування перевезень вантажів (далі - Система планування перевезень) з проставлянням ознаки, що містить умови надання послуг за наявності. До початку навантаження здійснювати проставлення електронної заявки на подачу вантажних вагонів відповідно до плану перевезень, а для власних вагонів перевізника - за три доби до дати навантаження.

Відповідно до підпункту 2.1.4. пункту 2.1. Договору, замовник зобов`язаний сплачувати послуги Перевізника та інші платежі, належні Перевізнику за Договором з сум внесеної передоплати за кодом платника. Самостійно визначати розмір попередньої оплати та періодичність її внесення на підставі діючих тарифів та умов Договору, при цьому зобов`язаний враховувати обсяг запланованих перевезень, вагонообіг, строк перебування вагону за межами України та інших послуг Перевізника.

За умовам підпункту 2.1.5 пункту 2.1. Договору, замовник зобов`заний відшкодовувати Перевізнику витрати, пов`язані із затримками вагонів, контейнерів і вантажів з причин, що не залежать від Перевізника, які виникли на станціях залізниць України, зокрема з наступних причин: неправильне оформлення відправниками перевізних документів; недодання до накладної документів, необхідних для виконання митних, санітарних та інших правил чи невірне їх оформлення; перевірка вантажів (маси вантажу) митними та іншими державними органами контролю; недотримання технічних умов розміщення та кріплення вантажів; недостатність грошових коштів та закриття коду платника; інші причини. Оплата вказаних послуг здійснюється шляхом списання з сум внесеної передоплати за кодом платника.

Підпунктом 2.1.7. пункту 2.1. Договору встановлено, що замовник зобов`заний у строки, встановлені розд. 4 Договору, підписувати акти звіряння розрахунків, зведені відомості. Підписувати не пізніше двох робочих днів від дня надання послуг накопичувальні картки зборів за роботи (послуги) та штрафів, пов`язаних з перевезенням вантажів (вантажобагажу) форми ФДУ-92, відомості плати за користування вагонами форми ГУ-46, відомості плати за користування контейнерами форми ГУ-46к, відомості плати за подавання, забирання вагонів та маневрову роботу форми ГУ-46а. А у випадку оформлення вказаних вище документів в паперовій формі на вимогу Замовника - підписувати та надавати Перевізнику не пізніше двох робочих днів від дня надання такої його вимоги.

У підпунктах 2.3.1 та 2.3.2 пункту 2.3. Договору визначено, що перевізник зобов`язаний розглядати надані Замовником місячні та додаткові замовлення на перевезення вантажів, інші замовлення (далі - замовлення на перевезення вантажів). Приймати до перевезення вантажі у вагонах (контейнерах) Замовника або у власних вагонах (контейнерах) Перевізника, надавати власні вагони (контейнери) Перевізника для навантаження вантажів згідно із затвердженими планами і заявками Замовника згідно інформації розміщеної у Системі планування перевезень, надавати додаткові послуги, пов`язані з перевезенням вантажів, перелік яких зазначається в додатках до Договору та Збірнику тарифів.

Згідно пункту 3.4. Договору, замовник зобов`язаний сплачувати у визначеному Договором розмірі плату за користування власними вагонами Перевізника: під час виконання вантажних операцій на місцях загального користування; переданих Замовнику на місцях незагального користування; затриманих на станціях в очікуванні подавання під вантажні або інші операції, з причин, які залежать від Замовника; затриманих під час перевезення з інших причин, що не залежать від Перевізника (далі - плата за користування власними вагонами Перевізника).

У відповідності до підпункту 3.4.2. пункту 3.4. Договору, плата за користування власними вагонами перевізника визначається за кожен вагон відповідного типу за формулою: Пвик = (Спл / 24) х tгод х kм, де: Пвик - плата за користування власними вагонами перевізника для відповідного типу вагонів; Спл - ставка плати за використання власних вагонів перевізника для відповідного типу власних вагонів перевізника, грн/вагон за добу визначена у додатку 1-2 до договору; 24 - кількість годин у добі; tгод - кількість годин користування вагоном перевізника для відповідного типу вагонів; kм - коригуючий коефіцієнт, що застосовується до Пвик для вагонів, які приймаються до перевезення у складі маршрутної відправки. Коефіцієнт встановлюється перевізником та зазначається у додатку 1-2 договору.

Згідно підпунктів 3.4.3 та 3.4.4 Договору, моментом початку відліку часу для нарахування плати за користування власними вагонами перевізника, визначеної в пункті 3.4 договору, є момент передачі замовнику власних вагонів перевізника або початку затримки відповідно до Правил користування вагонами. Облік часу користування, з метою визначення розміру плати за користування власними вагонами перевізника у випадках вказаних в пункті 3.4 договору, здійснюється відповідно до Правил користування вагонами. Застосування плати за користування власними вагонами перевізника в частині, що не визначена договором, здійснюється відповідно до Правил користування вагонами. Загальний час, за який нараховується та сплачується замовником плата за користування власними вагонами перевізника, включає час перебування вагонів у безпосередньому розпорядженні замовника та час затримки вагонів з його вини в очікуванні подавання під вантажні або інші операції на станціях призначення і на підходах до них. Також плата за користування власними вагонами Перевізника нараховується та сплачується Замовником у випадку їх затримки під час перевезення з причин, що не залежать від Перевізника. В таких випадках кількість годин затримки обліковується окремо по кожній станції затримки на підставі актів загальної форми ГУ-23.

Пунктом 7.1. Договору передбачено, що усі спірні питання з виконання договору вирішуються шляхом переговорів, а у випадку недосягнення домовленості - у претензійно-позовному порядку.

В пункті 7.3. Договору сторони узгодили, що строк позовної давності за вимогами перевізника до замовників, що випливають з правовідносин сторін за договором, становить один рік.

Також, 12.12.2016 між позивачем та Товариством з обмеженою відповідальністю «АТ Кіргілл» укладено договір №ПР/ДН-1-16-688/НЮдч про експлуатацію залізничної під`їзної колії ТОВ «АТ Кіргілл» при станції Брагинівка (з 2017 року станція Петропавлівка) філії «Придніпровська залізниця» АТ «Українська залізниця», у відповідності до якого подача вагонів на під`їзну колію виконується за повідомленнями.

За таких обставин, 14.01.2023 між відповідачем та ТОВ «АТ Кіргілл» укладено письмову угоду № 4553/23-0007, відповідно до якої ТОВ «АТ Кіргілл» надає дозвіл на використання залізничної під`їзної колії станції Петропавлівка для здійснення навантаження (вивантаження) вагоні з вантажем, який належить ТОВ «БГС Рейл Карго», на залізничній під`їзній колії ТОВ «АТ Кіргілл».

В період з січня по лютий 2023 року відповідачем за накладними № 42888446, 42886382, 42888412, 42888453, 42888438, 42888396, 42890954, 42944074, 42891473, 42891465, 42891457, 43888420, 42891440, 42891499, 42929075, 42888404, 42886606, 42890970, 42891481, 42944298, 42710269, 42735324, 42710517, 42710509, 42710152, 42735241, 42710384, 42710376, 42710343, 42710335, 42710327, 42735282, 42710319, 42735308, 42735696, 42735688, 42710293, 42710285, 42735712, 42735720, 42757096, 42710178, 42735738, 47817234, 42744987, 42745117, 42745190, 42744979, 42745091, 42745083, 00449, 42879684, 42877811, 022269, 42879932, 42744995, 42879767, 42879692, 42879841, 42861419, 42853705, 01751, 01972, 42861567, 42879866, 42861625, 02036, 42861427, 42861864, 012066, 42861443, 327502, 42998732, 42998765, 42992255, 42992404, 42992206, 42992495, 40005175, 40005225, 40005316, 40005233, 40005191, 40005258, 40005357, 40005332, 40005217, 40005241, 40005290, 40005274, 42886580, 40003667, 40003659, 40003675, 40003618, 40003709, 42992180, 42992230, 40003741, 42992172, 40003782, 40003717, 40005266, 42992222, 40005308, 40003758, 40005282, 40003733, 42992503, 42992198, 4005340 були направлені порожні вагони № 53223632, 53225058, 58544560, 58548991, 58549064, 58549379, 58549460, 58550799, 58552019, 95107124, 95136289, 95174561, 95222410, 95294872, 95304432, 95308979, 95323630, 95327581, 95412656, 95433603, 58549403, 58551086, 95107413, 95109948, 95150413, 95177846, 95204301, 95218236, 95221131, 95227120, 95239513, 95245049, 95256178, 95262143, 95264743, 95283883, 95297131, 95306817, 95307575, 95365789, 95433066, 95460952, 95549788, 59174110, 95149654, 95300513, 95308649, 95320859, 95330783, 95343281, 95549747, 53225819, 53226643, 53227534, 53230058, 58551649, 95117461, 95131504, 95193249, 95251419, 95460846, 95473377, 53227187, 59173814, 95109625, 95132049, 95236964, 95237467, 95241485, 95272712, 95305165, 53230108, 58546136, 95004909, 95154480, 95155024, 95266748, 95275939, 58545054, 58545088, 95152815, 95183075, 95184313, 95185732, 95228219, 95262531, 95301727, 95475414, 95549440, 95633285, 58544800, 95150033, 95180253, 95191326, 95213682, 95219655, 95221768, 95251633, 95292017, 95295382, 53226908, 53227492, 95146601, 95148805, 95158754, 95162152, 95180360, 95225587, 95308029, 95312740, 95549762 зі станції Чорноморська та станції Грубешів (Республіка Польща) на станцію Петропавлівка.

Позивач зазначає, що у зв`язку із зайнятістю вантажного фронту під`їзної колії вагони були затримані на станції Петропавлівка до моменту подачі під вантажні операції з вини клієнта з причин очікування звільнення вантажного фронту на підстави чого були складені акти загальної форми ГУ-23, а саме: № 20 від 28.01.2023; № 19 від 25.01.2023; № 15 від 24.01.2023; № 13 від 23.01.2023; № 16 від 24.01.2023; № 22 від 29.01.2023; № 19 від 28.01.2023; № 29 від 04.02.2023; № 34 від 06.02.2023; № 37 від 08.02.2023; № 39 від 09.02.2023; № 38 від 08.02.2023; № 40 від 10.02.2023; № 41 від 11.02.2023; № 21 від 29.01.2023; № 17 від 25.01.2023; № 36 від 08.02.2023.

Позивач на підставі актів загальної форми ГУ-23 нарахував відповідачу плату за користування вагонами на час затримки на загальну суму 125 946, 36 грн з ПДВ та про що склав відповідні відомості плати за користування вагонами форми ГУ-46 № 06029035, 06029037, 06029036, 06029038, 08029040, 14029044, 14029045, 14029046, 14029047.

Відповідач, в свою чергу, здійснив часткову оплату у загальному розмірі 65 480, 52 грн з ПДВ. Суму у розмірі 60 465, 84 грн з ПДВ відповідач не визнає, у зв`язку з тим, що позивач під час нарахування плати не врахував розпорядження АТ «Українська залізниця» №ЦМ-13/2950 від 19.12.2022, а саме не виключено час комендантської годин, зазначене зауваження позивач вказав в відомостях плати за користування вагонами форми ГУ-46 № 06029035, 06029037, 06029036, 06029038, 08029040, 14029044, 14029045, 14029046, 14029047.

Проте, позивач з зазначеними запереченнями відповідача не згодний, у зв`язку з чим позивач звернувся до суду з позовом до відповідача щодо стягнення з останнього 60 465, 84 грн оплати за користування вагонами, затриманими під час перевезення не з вини перевізника.

ІI. Предмет та підстави позову.

Предметом позову у даній справі є вимоги позивача про стягнення з відповідача боргу за користування вагонами, затриманими під час перевезення в розмірі 60 465, 84 грн.

Юридичними підставами позову є статті 173, 193, 307 Господарського кодексу України, статті 525, 526, 629, 908, 909, 920 Цивільного кодексу України, Закон України «Про залізничний транспорт», Статус залізниць України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 457 від 06.04.1998.

Фактичними підставами позову є неналежне виконання відповідачем умов договору про надання послуг з організації перевезення вантажів залізничним транспортом № 40-41429938/2020-0001 від 07.08.2020 в частині здійснення оплати за користування вагонами, затриманими під час перевезення не з вини перевізника.

III. Доводи позивача щодо суті позовних вимог.

Позовні вимог обґрунтовані тим, що позивач у відповідності до умов Договору нарахував відповідачу плату за користування вагонами, затриманими під час перевезення у розмірі 125 946, 36 грн, але відповідач здійснив лише часткову оплату, у зв`язку з чим у відповідача перед позивачем наявна заборгованість у розмірі 60 465, 84 грн.

IV. Обґрунтування вирішення спору за наявними матеріалами справи.

18.10.2023 введено в дію норми Закону №3200-ІХ від 29.06.2023, яким внесені зміни до Господарського процесуального кодексу України.

Згідно з частиною 5 та 7 статті 6 Господарського процесуального кодексу України, суд направляє судові рішення та інші процесуальні документи учасникам судового процесу до їхніх електронних кабінетів, вчиняє інші процесуальні дії в електронній формі із застосуванням Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи або її окремої підсистеми (модуля), що забезпечує обмін документами, в порядку, визначеному цим Кодексом, Положенням про Єдину судову інформаційно-телекомунікаційну систему та/або положеннями, що визначають порядок функціонування її окремих підсистем (модулів). Особі, яка зареєструвала електронний кабінет в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі або її окремій підсистемі (модулі), що забезпечує обмін документами, суд вручає будь-які документи у справах, в яких така особа бере участь, виключно в електронній формі шляхом їх направлення до електронного кабінету такої особи, що не позбавляє її права отримати копію судового рішення у паперовій формі за окремою заявою.

Частиною 11 статті 242 Господарського процесуального кодексу України внормовано, що якщо учасник справи має електронний кабінет, суд надсилає всі судові рішення такому учаснику в електронній формі виключно за допомогою Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи чи її окремої підсистеми (модуля), що забезпечує обмін документами. У разі відсутності в учасника справи електронного кабінету суд надсилає всі судові рішення такому учаснику в паперовій формі рекомендованим листом з повідомленням про вручення.

У відповідності до пункту 17 Положення про порядок функціонування окремих підсистем (модулів) Єдиної судової інформаційно-телекомуційної системи (надалі - ЄСІТС) затверджено рішенням Вищої ради правосуддя № 1845/0/15-21 від 17.08.2021, особам, які зареєстрували Електронний кабінет, суд надсилає документи у справах, в яких такі особи беруть участь, в електронній формі шляхом їх надсилання до Електронного кабінету таких осіб або в інший спосіб, передбачений процесуальним законодавством, що не позбавляє їх права отримати копію судового рішення у паперовій формі за окремою заявою.

Пунктом 37 Положення про ЄСІТС внормовано, що підсистема «Електронний суд» забезпечує можливість автоматичного надсилання матеріалів справ в електронному вигляді до Електронних кабінетів учасників справи та їхніх повірених. До Електронних кабінетів користувачів надсилаються у передбачених законодавством випадках документи у справах, які внесені до автоматизованої системи діловодства судів (далі - АСДС) та до автоматизованих систем діловодства, що функціонують в інших органах та установах у системі правосуддя. Документи у справах надсилаються до Електронних кабінетів користувачів у випадку, коли вони внесені до відповідних автоматизованих систем у вигляді електронного документа, підписаного кваліфікованим підписом підписувача (підписувачів), чи у вигляді електронної копії паперового документа, засвідченої кваліфікованим електронним підписом відповідального працівника суду, іншого органу чи установи правосуддя (далі - автоматизована система діловодства).

Таким чином, ухвала про відкриття провадження у справі від 16.02.2024 була внесена до АСДС та автоматично направлена в електронні кабінети сторін по справі.

Згідно з пунктом 42 Положення про ЄСІТС у разі наявності в особи Електронного кабінету засобами ЄСІТС забезпечується надсилання до автоматизованої системи діловодства підтвердження доставлення до Електронного кабінету користувача документа у справі.

В матеріалах справи міститься підтвердження доставлення до «Електронного кабінету» Товариства з обмеженою відповідальністю «БГС РЕЙЛ КАРГО» документа по справі в електронному вигляді, так з повідомлення про доставку електронного листа вбачається, що ухвалу від 16.02.2024 по справі № 910/19199/23 доставлена в «Електронний кабінет» відповідача - 19.02.2024 о 21:26.

Відповідно до пункту 2 частини 6 статті 242 Господарського процесуального кодексу України, днем вручення судового рішення є, день отримання судом повідомлення про доставлення копії судового рішення на офіційну електронну адресу особи. Абзацом 2 зазначеної норми врегульовано, що якщо судове рішення надіслано на офіційну електронну адресу пізніше 17 години, судове рішення вважається врученим у робочий день, наступний за днем його відправлення, незалежно від надходження до суду повідомлення про його доставлення.

З огляду на те, що ухвалу від 16.02.2024 відповідач отримав 19.02.2024 о 21:26, таким чином вважається, що заявник отримав ухвалу в електронному кабінеті підсистеми «Електронний суд» - 20.02.2024.

В пункті 41 постанови Верховного Суду від 30.08.2022 по справі № 459/3660/21 викладена правова позиція, що довідка про доставку документа в електронному вигляді до «Електронного кабінету» є достовірним доказом отримання адресатом судового рішення.

Таким чином, ухвала про відкриття провадження у справі від 16.02.2024 була вручена відповідачу - 20.02.2024.

Приписами частини 2 статті 178 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд має право вирішити спір за наявними матеріалами справи.

Таким чином, відповідач належним чином повідомлений про розгляд справи № 910/19199/23, втім відзив або заяву про продовження/поновлення строку для його подання до суду не подав впродовж розумного строку, а відтак, відповідач не скористався наданим йому правом на подання відзиву, з огляду на що суд вирішує спір за наявними матеріалами справи.

V. Оцінка доказів судом та висновки суду.

З урахуванням предмету позовних вимог, їх юридичних та фактичних підстав, суд визначає, що перелік обставин, які є предметом доказування у справі, становлять обставини, від яких залежить відповідь на такі ключові питання:

- чи був порушений відповідачем обов`язок по оплаті грошових коштів за користування вагонами, затриманими під час перевезення не з вини перевізника?

- чи були підстави в позивача під час нарахування плати не враховувати розпорядження АТ «Українська залізниця» №ЦМ-13/2950 від 19.12.2022?

- чи підлягають позовні вимоги задоволенню?

Оцінивши наявні в справі докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають повному задоволенню, виходячи з наступного.

Договір, укладений між сторонами, є договором перевезення, а відтак, між сторонами виникли правовідносини, які підпадають під правове регулювання Глави 64 Цивільного кодексу України та Глави 32 Господарського кодексу України, Закону України «Про залізничний транспорт», Статусу залізниць України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 457 від 06.04.1998.

Вказаний договір є підставою для виникнення у його сторін господарських зобов`язань, а саме майново-господарських зобов`язань згідно статтей 173, 174, 175 Господарського кодексу України, статтей 11, 202, 509, 629 Цивільного кодексу України є обов`язковим для виконання сторонами.

Перевезення вантажу, пасажирів, багажу, пошти здійснюється за договором перевезення (частина 1 стаття 908 Цивільного кодексу України).

Перевезенням вантажів у цьому Кодексі визнається господарська діяльність, пов`язана з переміщенням продукції виробничо-технічного призначення та виробів народного споживання залізницями, автомобільними дорогами, водними та повітряними шляхами, а також транспортування продукції трубопроводами. Суб`єктами відносин перевезення вантажів є перевізники, вантажовідправники та вантажоодержувачі. Перевезення вантажів здійснюють вантажний залізничний транспорт, автомобільний вантажний транспорт, морський вантажний транспорт та вантажний внутрішній водний транспорт, авіаційний вантажний транспорт, трубопровідний транспорт, космічний транспорт, інші види транспорту (частина 1-3 стаття 306 Господарського кодексу України).

За договором перевезення вантажу одна сторона (перевізник) зобов`язується доставити ввірений їй другою стороною (вантажовідправником) вантаж до пункту призначення в установлений законодавством чи договором строк та видати його уповноваженій на одержання вантажу особі (вантажоодержувачу), а вантажовідправник зобов`язується сплатити за перевезення вантажу встановлену плату. Договір перевезення вантажу укладається в письмовій формі. Укладення договору перевезення вантажу підтверджується складенням перевізного документа (транспортної накладної, коносамента тощо) відповідно до вимог законодавства. Перевізники зобов`язані забезпечувати вантажовідправників бланками перевізних документів згідно з правилами здійснення відповідних перевезень (частина 1, 2 стаття 307 Господарського кодексу України).

За договором перевезення вантажу одна сторона (перевізник) зобов`язується доставити довірений їй другою стороною (відправником) вантаж до пункту призначення та видати його особі, яка має право на одержання вантажу (одержувачеві), а відправник зобов`язується сплатити за перевезення вантажу встановлену плату. Договір перевезення вантажу укладається у письмовій формі. Укладення договору перевезення вантажу підтверджується складенням транспортної накладної (коносамента або іншого документа, встановленого транспортними кодексами (статутами) (частина 1-3 стаття 909 Цивільного кодексу України).

У відповідності до частини 5 статті 307 Господарського кодексу України, яка кореспондується з положеннями частини 2 статті 908 та статтею 920 Цивільного кодексу України, умови перевезення вантажів окремими видами транспорту, а також відповідальність суб`єктів господарювання за цими перевезеннями визначаються кодексами, законами, транспортними статутами та іншими нормативно-правовими актами. Сторони можуть передбачити в договорі також інші умови перевезення, що не суперечать законодавству, та додаткову відповідальність за неналежне виконання договірних зобов`язань.

Перевезення вантажів, пасажирів, багажу, вантажобагажу і пошти залізничним транспортом загального користування організується на договірних засадах. Для забезпечення виконання договірних зобов`язань здійснюється перспективне та поточне планування перевезень. Умови та порядок організації перевезень, нормативи якості вантажних перевезень (терміни доставки, безпека перевезень, схоронність вантажів) та обслуговування пасажирів, відправників і одержувачів вантажів визначаються Статутом залізниць України, Правилами перевезень вантажів та Правилами перевезень пасажирів, багажу, вантажобагажу та пошти залізничним транспортом України (стаття 8 Закону України «Про залізничний транспорт).

Взаємовідносини залізниці з підприємством, порядок і умови експлуатації залізничних під`їзних колій, визначаються договором. Порядок подачі і забирання вагонів і контейнерів на залізничній під`їзній колії встановлюється договором на експлуатацію залізничної колії (договором на подачу та забирання вагонів) (стаття 71 Статуту залізниць України).

Укладення договору перевезення вантажу підтверджується складенням транспортної накладної (коносамента або іншого документа, встановленого транспортними кодексами (статутами) (частина 3 стаття 909 Цивільного кодексу України).

Накладна - основний перевізний документ встановленої форми, оформлений відповідно до цього Статуту та Правил і наданий залізниці відправником разом з вантажем. Накладна є обов`язковою двосторонньою письмовою формою угоди на перевезення вантажу, яка укладається між відправником та залізницею на користь третьої сторони - одержувача. Накладна одночасно є договором на заставу вантажу для забезпечення гарантії внесення належної провізної плати та інших платежів за перевезення. Накладна супроводжує вантаж на всьому шляху перевезення до станції призначення (стаття 6 Статуту залізниць України).

Як підтверджено матеріалами справи, відповідачем у відповідності до умов договору №40-41429938/2020-0001 за відповідними накладними в період з січня по лютий 2023 року на підставі угоди № 4553/23-0007 від 14.01.2023 з ТОВ «АТ Кіргілл» направив на станцію Петропавлівка порожні вантажні вагони, які належать позивачу під навантаження.

Проте, у зв`язку із зайнятістю вантажного фронту під`їзної колії вагони були затримані на станції Петропавлівка до моменту подачі під вантажні операції з вини клієнта, а саме з причин очікування звільнення вантажного фронту.

Одержувач зобов`язаний прийняти і вивезти зі станції вантаж, що надійшов на його адресу. Терміни вивезення і порядок зберігання вантажів установлюються Правилами. Вантажі, що прибули, зберігаються на станції безкоштовно протягом доби. Цей термін обчислюється з 24-ої години дати вивантаження вантажу (контейнера) засобами залізниці або з 24-ої години дати подачі вагонів під вивантаження засобами одержувача. За зберігання вантажу на станції понад зазначений термін справляється плата, встановлена тарифом (стаття 46 Статуту залізниць України).

За користування вагонами і контейнерами вантажовідправники, вантажоодержувачі, власники під`їзних колій, порти, організації, установи, фізичні особи - суб`єкти підприємницької діяльності вносять плату.(пункт 2 Правил користування вагонами і контейнерам, затверджені Наказом Міністерства транспорту України № 113 від 25.02.1999)

Збір за зберігання вантажів у вагонах (контейнерах) у разі затримки їх з вини одержувача (відправника) після закінчення терміну безоплатного зберігання сплачується незалежно від місця затримки (на станції призначення та на підходах до неї, на прикордонних, припортових станціях тощо). При цьому термін безоплатного зберігання обчислюється при затримці - з моменту затримки (пункт 8 Правил зберігання вантажів, затверджених Наказом Міністерства транспорту України № 644 від 21.11.2000).

Отже, зазначені норми передбачають обов`язок вантажовідправників/вантажовласників вносити плату за користування вагонами та за зберігання вантажу.

Обставини, які можуть служити підставою для майнової відповідальності перевізників, відправників і одержувачів вантажу, багажу, вантажобагажу, пасажирів, засвідчуються актами (частина 1 стаття 26 Закону України «Про залізничний транспорт»).

Обставини, що можуть бути підставою для матеріальної відповідальності залізниці, вантажовідправника, вантажоодержувача, пасажирів під час залізничного перевезення, засвідчуються комерційними актами або актами загальної форми, які складають станції залізниць. В усіх випадках обставини, що виникли в процесі перевезення вантажу, багажу і вантажобагажу і які можуть бути підставою для матеріальної відповідальності, оформляються актами загальної форми. Порядок складання комерційних актів та актів загальної форми встановлюється Правилами (стаття 129 Статуту залізниць України).

Акти загальної форми складаються для засвідчення обставин, що виникли в процесі перевезення вантажу, багажу та вантажобагажу і можуть бути підставою для матеріальної відповідальності, зокрема у випадку затримки вагонів на станції призначення в очікуванні подачі під вивантаження (перевантаження) з причин, що залежать від одержувача, власника залізничної під`їзної колії, порту, підприємства. Акт загальної форми підписується особами, які беруть участь у засвідченні обставин, що стали підставою для складання акта, але не менше як двома особами (пункт 3 Правил складання актів, затверджених Наказом Міністерства транспорту України № 334 від 28.05.2002).

У разі затримки вагонів на станції з причин, які залежать від вантажовласника, складається акт загальної форми, який підписується представниками станції і вантажовласника. В акті вказується час (у годинах та хвилинах) початку та закінчення затримки вагонів і їх номери (пункт 8 Правил користування вагонами і контейнерами, затверджених Наказом Міністерства транспорту України № 133 від 25.02.1999).

Облік затриманих на підходах вагонів здійснюється станцією, на якій вони простоюють, на підставі акта про затримку вагонів, що складається станцією (пункт 10 Правил користування вагонами і контейнерами, затверджених Наказом Міністерства транспорту України № 133 від 25.02.1999).

За зберігання на місцях загального користування та на коліях станції відправлення вантажів, завантажених у вагони (контейнери), які простоюють в очікуванні оформлення перевезення (у тому числі під митним оформленням та з інших причин, не залежних від залізниці), збір сплачується з моменту ввезення вантажу на станцію до моменту закінчення затримки. Факт затримки вантажу засвідчується актом загальної форми (пункт 9 Правил зберігання вантажів, затверджених Наказом Міністерства транспорту України № 644 від 21.11.2000).

Таким чином, відповідно до вищезазначених норм чинного законодавства належним і допустимим доказом на підтвердження факту настання відповідних подій - затримки вагонів на станції є акт загальної форми ГУ-23, що складений згідно з Додатком N 6 до Правил користування (пункт 7.17. постанови Великої Палати Верховного Суду від 04.07.2018 у справі № 904/5743/16).

Сторонами були складені наступні акти загальної форми ГУ-23 на затримку: акт № 13 від 23.01.2023; акт № 17 від 25.01.2023; акт № 21 від 29.01.2023; акт № 29 від 04.02.2023; акт № 36 від 08.02.2023; акт № 38 від 08.02.2023.

Сторонами були складені наступні акти загальної форми ГУ-23 на кінець затримки:

- № 15 від 24.01.2023 щодо вагонів № 95150413, 95239513, 95301727, 95227120, 95549788, 95109948, 58549403, 95221131, 95256178, 95307575. Час початку затримки вагонів: 23.01.2023 16:00. Час закінчення затримки: 24.01.2023 16:40.

- 16 від 24.01.2023 щодо вагонів № 95549440, 95183075, 95475414, 95152815, 95185732, 58545088, 95184313, 95262531, 95633285, 95262143. Час початку затримки вагонів: 23.01.2023 16:00. Час закінчення затримки: 24.01.2023 17:00.

- № 18 від 25.01.2023 щодо вагонів № 95297131, 95218236, 95306817, 95177846, 95264743, 95245049, 58551086, 95204301, 95283883, 95460952, 95433066, 95365789, 95107413. Час початку затримки вагонів: 23.01.2023 16:00. Час закінчення затримки: 25.01.2023 13:00.

- № 19 від 28.01.2023 щодо вагонів № 59174110, 95236964, 95305165, 95109625, 95237467, 95272712, 53227187, 95132049, 95131504. Час початку затримки вагонів: 25.01.2023 00:05. Час закінчення затримки: 28.01.2023 20:05.

- № 20 від 28.01.2023 щодо вагонів № 95251419, 53230058, 95300513, 95343281, 95308649, 95320859, 95149654, 95330783, 95549747. Час початку затримки вагонів: 25.01.2023 00:05. Час закінчення затримки: 28.01.2023 20:15.

- № 22 від 29.01.2023 щодо вагонів № 53225819, 53226643, 53227534, 58551649, 95117461, 95193249, 95241485, 95460846, 95473377. Час початку затримки вагонів: 28.01.2023 20:05. Час закінчення затримки: 29.01.2023 09:30.

- № 34 від 06.02.2023 щодо вагонів № 53230108, 58546136, 95004909, 95154480, 95155024, 95266748, 95275939. Час початку затримки вагонів: 04.02.2023 14:15. Час закінчення затримки: 06.02.2023 17:30.

- № 37 від 08.02.2024 щодо вагонів № 95174116, 95245676, 95218722, 95327581, 58549460, 95433603, 95107124, 95136289, 95294872, 95174561. Час початку затримки вагонів: 07.02.2023 23:30. Час закінчення затримки: 08.02.2023 13:30.

- № 39 від 09.02.2023 щодо вагонів № 58552019, 95222410, 58549379, 95304432, 58544560, 58548991, 58549064, 53223632, 53225058, 95323630. Час початку затримки вагонів: 07.02.2023 23:30. Час закінчення затримки: 09.02.2023 06:30.

- № 40 від 10.02.2023 щодо вагонів № 95295382, 95213682, 95251633, 95150033, 95219655, 95292017, 95221768, 95308029, 95148805, 95312740, 53227492, 95475414, 95633285, 95262531, 95184313, 58545088, 95301727, 95183075, 95549440, 95185732, 95152815, 58545054, 95228219. Час початку затримки вагонів: 07.02.2023 23:30. Час закінчення затримки: 10.02.2023 20:05.

- № 41 від 11.02.2023 щодо вагонів № 95146601, 95191326, 95180253, 95158754, 95180360, 58544800. Час початку затримки вагонів: 08.02.2023 15:20. Час закінчення затримки: 11.02.2023 18:00.

За користування вагонами і контейнерами залізниці вантажовідправниками, вантажоодержувачами, власниками під`їзних колій, портами, організаціями, установами, громадянами - суб`єктами підприємницької діяльності вноситься плата. Порядок визначення плати за користування вагонами (контейнерами) та звільнення вантажовідправника від зазначеної плати у разі затримки забирання вагонів (контейнерів), що виникла з вини залізниці, встановлюється Правилами. Зазначена плата вноситься також за час затримки вагонів на станціях призначення і на підходах до них в очікуванні подання їх під вивантаження, перевантаження з причин, що залежать від вантажоодержувача, власника залізничної під`їзної колії, порту, підприємства. За час затримки на коліях залізниці вагонів, що належать підприємствам чи орендовані ними, стягується 50 відсотків зазначених розмірів плати (стаття 119 Статуту залізниць України).

Загальний час, за який вноситься вантажовласником плата залізниці за користування вагонами, включає час затримки вагонів з його вини та час перебування їх у безпосередньому розпорядженні вантажовласника. Час до 30 хвилин не враховується, час 30 хвилин і більше враховується як повна година. Причини, які є підставою для нарахування плати за користування вагонами в разі затримки їх на підходах до

припортових станцій призначення, зазначаються в актах про затримку вагонів (пункт 12 Правил зберігання вантажів, затверджених Наказом Міністерства транспорту України № 644 від 21.11.2000).

Плата за користування стягується з вантажовласника також у разі затримки вагонів (контейнерів) під час перевезення в усіх випадках, крім тих, які залежать від залізниці. Розмір плати за користування вагонами і контейнерами в залежності від часу користування встановлюється згідно з чинним законодавством (пункт 13, 14 Правил зберігання вантажів, затверджених Наказом Міністерства транспорту України № 644 від 21.11.2000).

Облік часу користування вагонами і контейнерами та нарахування плати за користування ними провадиться на станціях відправлення та призначення за Відомістю плати за користування вагонами форми ГУ-46 (додаток 1), Відомістю плати за користування контейнерами форми ГУ-46к (додаток 11), які складаються на підставі Пам`яток про подавання/забирання вагонів форми ГУ-45 (додаток 2), Пам`яток про видачу/ приймання контейнерів форми ГУ-45к (додаток 8), Повідомлення про закінчення вантажних операцій з вагонами (додаток 12), Актів про затримку вагонів форми ГУ-23а

(додаток 3), Актів загальної форми ГУ-23 (додаток 6). За договором між вантажовласником і залізницею всі ці документи можуть оформлятися і надаватися в електронному вигляді. Порядок здійснення електронного документообігу під час перевезення вантажів залізничним транспортом у внутрішньому сполученні регламентується додатком до договору про організацію перевезень вантажів і проведення розрахунків за перевезення та надані залізницею послуги (пункт 3 Правил зберігання вантажів, затверджених Наказом Міністерства транспорту України № 644 від 21.11.2000).

Підпунктом 3.4.4. пункту 3.4. Договору встановлено, що також плата за користування власними вагонами Перевізника нараховується та сплачується Замовником у випадку їх затримки під час перевезення з причин, що не залежать від Перевізника. В таких випадках кількість годин затримки обліковується окремо по кожній станції затримки на підставі актів загальної форми ГУ-23.

Також в матеріалах справи містяться пам`ятки про подавання вагонів форми ГУ-45 та пам`яткі про забирання вагонів форми ГУ-45 в яких також відображений час передачі вагонів.

Таким чином, позивач на підставі актів загальної форми ГУ-23 та пам`яток форми ГУ-45 склав відомості плати за користування вагонами форми ГУ-46 № 06029035, 06029037, 06029036, 06029038, 08029040, 14029044, 14029045, 14029046, 14029047 та у відповідності до яких загальна сума плати за користування вагонами становить 125 946, 36 грн.

Відповідач, в свою чергу, здійснив лише часткову оплату за користування вагонами та в відомостях ГУ-46 № 06029035, 06029037, 06029036, 06029038, 08029040, 14029044, 14029045, 14029046, 14029047 відповідач зазначив підстави здійснення часткових оплат, а саме те, що позивач нарахував плату без урахування розпорядження АТ «Українська залізниця» №ЦМ-13/2950 від 19.12.2022 щодо не виключення з розрахунку часу комендантської годин.

Судом враховано, що рішенням правління АТ «Укрзалізниця» від 19.12.2022 (протокол № Ц-54/104 Ком.т.) затверджено зміни до Переліку виняткових умов, які є підставою для звільнення замовників послуг, пов`язаних з організацією перевезення вантажів, від обов`язку вносити плату за використання вагонів, користування вагонами (контейнерами) та зборів/плат АТ «Укрзалізниця» під час дії правового режиму воєнного стану в Україні, затвердженого рішенням правління АТ «Укрзалізниця» від 02.04.2022.

В зазначеному переліку, зокрема встановлено, що у разі виникнення затримок навантажених вагонів та контейнерів незалежно від їх власності, порожніх власних вагонів (контейнерів) або орендованих вагонів на своїх осях, під час перевезення на станціях відправлення, на підходах до станції призначення, в тому числі у «кинутих» поїздах чи затримок на станціях в очікуванні подачі вагонів (контейнерів) на під`їзні колії, перебування вагонів (контейнерів) перевізника та власних вагонів (контейнерів) перевізника на під`їзних коліях, до часу використання вагонів, користування вагонами (контейнерами) не включається час затримки вагонів (контейнерів), що виник у випадках: запровадження комендантської години на території, на якій розташована станція відправлення та/або станція призначення. У такому разі до часу використання вагонів, користування вагонами (контейнерами) не включається час дії комендантської години за місцезнаходженням станції. Акти загальної форми ГУ-23, складені у випадку затримки вагонів з вказаних вище підстав, мають містити конкретний опис обставин, що стали підставою для затримки вагонів та складання Акта. Акт загальної форми ГУ-23 є підставою не враховувати в час використання вагонів, користування вагонами (контейнерами) час існування обставин, зазначених вище.

Комендантська година - заборона перебування у певний період доби на вулицях та в інших громадських місцях без спеціально виданих перепусток і посвідчень.

Зміст рішення правління АТ «Укрзалізниця» від 19.12.2022 до підрозділів Укрзалізниці було доведено телеграфним розпорядженням №ЦМ-13/2950 від 19.12.2022.

Проте, розпорядженням №ЦМ-13/2950 від 19.12.2022 є локальним (внутрішнім) нормативним актом залізниці, який не вносить змін/доповнень до Статуту залізниць України, Правил перевезень вантажів та укладеного сторонами договору, а тому за відсутності складених залізницею актів про засвідчення відповідних обставин, а саме запровадження комендантської години на території, на якій розташована станція відправлення/призначення, відсутні підстави не враховувати в час користування вагоном час комендантської години. Запровадження комендантської години жодним чином на технологічний процес роботи станції та відповідача не впливає, адже це не пов`язано з перебуванням працівників підприємства на вулицях і в громадських місцях. Час користування вагонами протягом дії комендантської години входить до загального часу користування вагонами і є вимогою про сплату вартості послуг з користування вагонами.

Вантажовідправник, вантажоодержувач, порт звільняються від плати за користування вагонами і контейнерами: а) якщо затримка вагонів або контейнерів виникла через стихійне лихо, що спричинило припинення руху на залізничних під`їзних коліях, а також через стихійне лихо або аварію на підприємстві, внаслідок яких згідно з чинним положеннями заборонено виконувати вантажні роботи; б) у разі подання залізницею вагонів (контейнерів) у кількості, що перевищує максимальну переробну спроможність навантажувальних і розвантажувальних пунктів відправника і одержувача; в) у інших випадках, передбачених Правилами (стаття 121 Статуту залізниць України).

Вантажовласник звільняється від плати за користування вагонами і контейнерами: а) якщо затримка вагонів або контейнерів виникла через стихійне лихо, що спричинило припинення руху на залізничних під`їзних коліях, а також через стихійне лихо або аварію на підприємстві, внаслідок яких згідно з чинними положеннями заборонено виконувати вантажні роботи; б) у разі подання локомотивом залізниці вагонів і контейнерів

на фронти навантаження (вивантаження) у кількості, що перевищує їх максимальну переробну спроможність. Вказана максимальна переробна спроможність визначається за договором між залізницею і вантажовласником; в) у разі затримки прийняття залізницею вагонів, які пред`явлено їй до здачі, з причин, що залежать від залізниці. Час

такої затримки зазначається у графі "Примітки" Пам`ятки про подавання/забирання вагонів, цей час виключається із загального часу користування вагонами (контейнерами). Причина звільнення від плати за користування вагонами і контейнерами зазначається у графі "Примітки" відомості плати за користування вагонами (контейнерами) (пункт 16 Правил користування вагонами і контейнерами затверджені Наказом Міністерства транспорту України № 133 від 25.02.1999).

Отже, Статутом залізниць України та Правилами користування вагонами і контейнерами визначено вичерпний перелік випадків, за яких вантажовідправник звільняється від плати за користування вагонами і контейнерами, проте судом не встановлено наявності таких обставин під час розгляду даної справи.

Суб`єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов`язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов`язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. При цьому, до виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених Господарським кодексом України (частина 1 стаття 193 Господарського кодексу України).

Зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться (стаття 526 Цивільного кодексу України).

Зобов`язання припиняється виконанням, проведеним належним чином (стаття 599 Цивільного кодексу України).

Одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом (стаття 525 Цивільного кодексу України).

Порушенням зобов`язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом (стаття 610 Цивільного кодексу України). Особа, яка порушила зобов`язання, несе відповідальність за наявності її вини (умислу або необережності), якщо інше не встановлено договором або законом (частина 1 стаття 614 Цивільного кодексу України).

Перевіривши наданий позивачем розрахунок плати за користування вагонами, що він є арифметично правильним. Окрім цього, матеріали справи не містять заперечень відповідача щодо здійсненого позивачем розрахунку, а навпаки з відомостей форми ГУ-46 відповідач погоджується із здійсненим розрахунком, але заперечує проти нарахувань здійснених в комендантську годину.

Суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках (частина 1 статті 14 Господарського процесуального кодексу України).

Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом. Кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень (частина 3 статті 13 та частина 1 статті 74 Господарського процесуального кодексу України).

Суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також вірогідність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності (стаття 81 Господарського процесуального кодексу України).

З огляду на все вище зазначене, матеріалами справи підтверджується та не спростовано відповідачем належними і допустимими доказами, що станом на час розгляду справи заборгованість відповідача перед позивачем по оплаті за користування вагонами позивача затриманими під час перевезення не з вини перевізника складає 60 465, 84 грн, а тому вимога позивача щодо стягнення суми боргу за користування вагонами підлягає задоволенню.

VI. Розподіл судових витрат.

Судовий збір покладається, у спорах, що виникають при виконанні договорів та з інших підстав, - на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог (пункт 2 частини 1 статті 129 Господарського процесуального кодексу України).

За таких обставин, у зв`язку з повним задоволенням позовних вимог, суд покладає судовий збір за подання позовної заяви на відповідача.

На підставі викладеного, керуючись статтями 13, 73-77, 86, 129, 236-238 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

1. Позов Акціонерного товариства «Українська залізниця» в особі регіональної філії «Придніпровська залізниця» Акціонерного товариства «Українська залізниця» до Товариства з обмеженою відповідальністю «БГС РЕЙЛ КАРГО» про стягнення 60 465, 84 грн - задовольнити.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «БГС РЕЙЛ КАРГО» (01034, м. Київ, вул. Ірининська, буд. 5/24, прим. 91; ідентифікаційний код: 41429938) на користь Акціонерного товариства «Українська залізниця» (03150, м. Київ, вул. Єжи Гедройця, 5; ідентифікаційний код: 40075815) в особі регіональної філії «Придніпровська залізниця» Акціонерного товариства «Українська залізниця» (49038, м. Дніпро, проспект Дмитра Яворницького, буд. 108; ідентифікаційний код: 40081237) суму боргу за користування вагонами у розмірі 60 465 (шістдесят тисяч чотириста шістдесят п`ять) грн 84 коп. та суму судового збору у розмірі 2 684 (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири) грн 00 коп.

3. Видати наказ після набрання рішенням законної сили.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення безпосередньо до суду апеляційної інстанції. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя Г.П. Бондаренко - Легких

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення28.06.2024
Оприлюднено03.07.2024
Номер документу120085691
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань перевезення, транспортного експедирування

Судовий реєстр по справі —910/19199/23

Постанова від 08.10.2024

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Тищенко О.В.

Ухвала від 08.10.2024

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Тищенко О.В.

Ухвала від 12.08.2024

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Тищенко О.В.

Ухвала від 23.07.2024

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Тищенко О.В.

Рішення від 28.06.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Бондаренко-Легких Г.П.

Ухвала від 16.02.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Бондаренко-Легких Г.П.

Ухвала від 09.01.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Бондаренко-Легких Г.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні