Рішення
від 02.07.2024 по справі 560/14210/23
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/14210/23

РІШЕННЯ

іменем України

02 липня 2024 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Польового О.Л. розглянувши адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Управління соціального захисту Славутської міської ради Хмельницької області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

До Хмельницького окружного адміністративного суду надійшов позов ОСОБА_1 до Управління соціального захисту Славутської міської ради Хмельницької області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії.

Позивачка вважає, що ненадання паспортів неповнолітніх дітей не може бути підставою для відмови у призначенні тимчасової державної допомоги відповідно до Порядку призначення та виплати тимчасової державної допомоги дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів, не мають можливості утримувати дитину або місце проживання (перебування) їх невідоме, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22.02.2006 №189 (далі по тексту - Порядок №189).

У відзиві на позов відповідач не погодився з доводами позивачки та просив відмовити у задоволенні позову.

Хмельницький окружний адміністративний суд здійснює розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження.

Дослідивши докази, суд встановив такі обставини справи.

12.01.2023 ОСОБА_1 звернулася із заявою до Управління соціального захисту Славутської міської ради Хмельницької області щодо призначення їй тимчасової державної допомоги дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів, не мають можливості утримувати дитину або місце проживання (перебування) їх невідоме.

Рішенням від 16.02.2023 №166 Управління соціального захисту Славутської міської ради Хмельницької області відмовило позивачці у призначенні тимчасової допомоги у зв`язку з відсутністю повного пакету документів, а саме паспортів ОСОБА_2 та ОСОБА_3 .

Позивачка оскаржила вказане рішення до суду.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд враховує наступне.

Статтею 46 Конституції України визначено, що громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом.

Це право гарантується загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням за рахунок страхових внесків громадян, підприємств, установ і організацій, а також бюджетних та інших джерел соціального забезпечення; створенням мережі державних, комунальних, приватних закладів для догляду за непрацездатними.

Спірні правовідносини сторін регулюються Порядком №189.

Пунктом 1 цього Порядку встановлено, що він визначає механізм надання тимчасової державної допомоги дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів, не мають можливості утримувати дитину або місце проживання (перебування) їх невідоме (далі - тимчасова допомога).

Пунктом 2 Порядку №189 передбачено, що тимчасова допомога призначається у разі, коли: відомості про одного з батьків (платника аліментів), які внесено до Єдиного реєстру боржників у зв`язку з несплатою ним аліментів; стосовно одного з батьків здійснюється кримінальне провадження або він перебуває на примусовому лікуванні, у місцях позбавлення волі, якого визнано в установленому порядку недієздатним, а також перебуває на строковій військовій службі; місце проживання (перебування) одного з батьків не встановлено.

Перелік документів, які необхідно подати органу соціального захисту населення за місцем проживання (перебування) для призначення тимчасової допомоги, встановлений пунктом 6 Порядку.

Так, пунктом 6 Порядку №189 передбачено, що для призначення тимчасової допомоги одержувач подає: заяву за формою, затвердженою Мінсоцполітики; копію свідоцтва про народження дитини; декларацію про доходи та майновий стан осіб, що звернулися за призначенням усіх видів соціальної допомоги (заповнюється на підставі довідок про доходи кожного члена сім`ї).

Інформація про склад сім`ї заявника зазначається в декларації про доходи та майновий стан осіб, які звернулися за призначенням усіх видів соціальної допомоги.

Залежно від підстав, на яких призначається тимчасова допомога, додатково подаються такі документи: рішення суду (виконавчий лист) про стягнення з одного з батьків аліментів на дитину;т довідка державної виконавчої служби, що підтверджує факт несплати аліментів одним з батьків протягом шести місяців, що передують місяцю звернення; довідка відповідної установи про здійснення стосовно одного з батьків кримінального провадження або про його перебування на примусовому лікуванні, у місцях позбавлення волі, визнання його в установленому порядку недієздатним, а також перебування на строковій військовій службі; повідомлення органу внутрішніх справ про те, що місце проживання (перебування) одного з батьків дитини не встановлено.

З оскаржуваного рішення вбачається, що підставою для відмови у призначенні тимчасової державної допомоги є відсутність повного пакету документів, а саме: паспортів ОСОБА_2 та ОСОБА_3 .

Однак ненадання позивач паспортів неповнолітніх дітей не може бути підставою для відмови у призначенні державної допомоги на дітей одиноким матерям, оскільки така підстава для відмови у призначенні вказаної допомоги не передбачена вимогами Порядку №189.

Суд враховує, що позивачка звернулась до відповідача із заявою щодо призначення тимчасової державної допомоги та подала документи, які передбачені Порядком №189.

За наведених обставин суд дійшов висновку, що відповідач безпідставно відмовив у призначенні тимчасової державної допомоги ОСОБА_1 , тому рішення Управління соціального захисту Славутської міської ради Хмельницької області від 16.02.2023 №166 про відмову в призначенні тимчасової державної допомоги слід визнати протиправними та скасувати, а також зобов`язати відповідача повторно розглянути заяву позивачки від 12.01.202, з урахуванням правової оцінки, наданої судом у рішенні.

Враховуючи викладене, позовні вимоги необхідно задоволити.

Оскільки позивачка звільнена від сплати судового збору, тому підстави для розподілу судових витрат відсутні.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Позов задоволити.

Визнати протиправними та скасувати рішення Управління соціального захисту Славутської міської ради Хмельницької області від 16.02.2023 №166 про відмову в призначенні ОСОБА_1 тимчасової державної допомоги дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів, не мають можливості утримувати дитину або місце проживання (перебування) їх невідоме.

Зобов`язати Управління соціального захисту Славутської міської ради Хмельницької області повторно розглянути заяву ОСОБА_1 від 12.01.2023 про призначення тимчасової державної допомоги дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів, не мають можливості утримувати дитину або місце проживання (перебування) їх невідоме, з урахуванням правової оцінки, наданої судом у рішенні.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Позивач:ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , паспорт - - № НОМЕР_1 ) Відповідач:Управління соціального захисту Славутської міської ради Хмельницької області (вул. Я. Мудрого, 47,Славута,Шепетівський район, Хмельницька область,30000 , код ЄДРПОУ - 21316173)

Головуючий суддя О.Л. Польовий

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.07.2024
Оприлюднено04.07.2024
Номер документу120128416
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них

Судовий реєстр по справі —560/14210/23

Рішення від 02.07.2024

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Польовий О.Л.

Ухвала від 07.12.2023

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Польовий О.Л.

Постанова від 20.11.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Ухвала від 06.11.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Ухвала від 18.10.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Ухвала від 18.10.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Ухвала від 14.09.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Ухвала від 09.08.2023

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Польовий О.Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні