Постанова
від 02.07.2024 по справі 520/30043/23
ДРУГИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 липня 2024 р. Справа № 520/30043/23Другий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

Головуючого судді: Кононенко З.О.,

Суддів: Мінаєвої О.М. , Калиновського В.А. ,

розглянувши в порядку письмового провадження у приміщенні Другого апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Головного управління ДПС у Харківській області на рішення Харківського окружного адміністративного суду від 28.03.2024, головуючий суддя І інстанції: Полях Н.А., майдан Свободи, 6, м. Харків, 61022, повний текст складено 28.03.24 по справі № 520/30043/23

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ФАКТ-2019"

до Головного управління ДПС у Харківській області

про скасування рішення,

ВСТАНОВИВ:

Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю "ФАКТ-2019", звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДПС у Харківській області, в якому просив суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Харківській області про застосування фінансових санкцій від 01.06.23 року № 0145850901, №0145840901, № 01458220901, №0145810901, № 0145800901.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що позивач подав, а відповідач прийняв звіти про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптові мережі за формою 1-ОА за вказані звітні періоди, що підтверджується квитанціями №2. Рішення Головного управління ДПС у Харківській області про застосування фінансових санкцій від 01.06.23 року № 0145850901, №0145840901, № 0145820901, №0145810901, № 0145800901 є протиправними та підлягають скасуванню. На підставі викладеного просив задовольнити в повному обсязі.

Рішенням Харківського окружного адміністративного суду від 28.03.2024 року адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "ФАКТ-2019" до Головного управління ДПС у Харківській області про скасування рішення задоволено в повному обсязі.

Визнано протиправними та скасовано рішення Головного управління ДПС у Харківській області про застосування фінансових санкцій від 01.06.23 року № 0145850901, №0145840901, № 01458220901, №0145810901, № 0145800901.

Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань з Головного управління ДПС у Харківській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ФАКТ-2019" суму судового збору у розмірі 2684,00 грн.

Відповідач, не погодившись з рішенням суду першої інстанції, подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати вказане рішення та прийняти нове, яким відмовити в задоволенні позовних вимог.

В обґрунтування вимог апеляційної скарги відповідач посилається на порушення судом першої інстанції при прийнятті рішення норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного, на його думку, вирішення спору судом першої інстанції.

Так, відповідач в апеляційній скарзі зазначає, що у зв`язку з дією в Україні воєнного стану, справляння податків і зборів здійснюється з урахуванням особливостей визначених Податковим кодексом.

Так, відповідно до пп. 69.1. п. 69 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу, у разі відсутності у платника податків можливості виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів подання звітів, такий платник звільняється від передбаченим Податковим кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків.

Для підтвердження можливості чи неможливості виконання платником такого обов`язку, передбачені Порядком підтвердження можливості чи не можливості виконання платником податків обов`язків визначених пп. 69.1. п. 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України затвердженим Наказом Міністерства фінансів України 29 липня 2022 року №225, відповідно до якого платники не пізніше 30 вересня 2022 року повинені були подати заяву про відсутність такої можливості чи неможливості разом з вичерпним переліком документів (копії документів), що підтверджують неможливість.

Згідно матеріалів перевірки вбачається не подання звітів 1-ОА, за березень- червень та жовтень 2022 року.

Отже, на переконання представника відповідача співробітники контролюючого органу під час проведення перевірки позивача діяли у порядку та спосіб встановлений Конституцією та законами України, а рішення про застосування фінансових від 01.06.23 року № 0145850901, № 0145840901,№ 01458220901, № 0145800901, №0145810901 є законними, обґрунтованими та скасуванню не підлягають.

Позивач не скористався своїм правом та не надав до Другого апеляційного адміністративного суду відзив на апеляційну скаргу відповідача.

На підставі положень п. 3 ч. 1 ст. 311 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) справа розглянута в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, перевіривши доводи апеляційної скарги, рішення суду першої інстанції, дослідивши матеріали справи, вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено та підтверджено у суді апеляційної інстанції, що посадовими особами відповідача 02.05.2023 року було проведено фактичну перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю "ФАКТ-2019" (далі за текстом ТОВ "ФАКТ-2019").

За результатами перевірки посадовими особами контролюючого органу було складено акт фактичної перевірки з питань додержання суб`єктами господарювання вимог, встановлених законодавством України, які є обов`язковими до виконання при здійсненні виробництва і обігу підакцизних товарів №13878/20-40-09-01-03 від 12.05.2023 року.

Відповідно до висновків акту №13878/20-40-09-01-03 від 12.05.2023 року встановлено порушення ч.3 ст. 16 Закону №481/95-ВР не подання звітів за формою 1-ОА за березень-червень та жовтень 2022 року.

На підставі висновків акту №13878/20-40-09-01-03 від 12.05.2023 року посадовими особами відповідача складено рішення про застосування фінансових санкцій від 01.06.23 року № 0145850901, №0145840901, № 01458220901, №0145810901, № 0145800901.

Не погоджуючись із такими рішеннями контролюючого органу та вважаючи їх такими, що порушують права позивача, ТОВ "ФАКТ-2019" звернулося за захистом порушеного права до Харківського окружного адміністративного суду.

Задовольняючи позов, суд першої інстанції дійшов висновку про наявність підстав, для визнання протиправними та скасування рішення Головного управління ДПС у Харківській області про застосування фінансових санкцій від 01.06.23 року № 0145850901, №0145840901, № 01458220901, №0145810901, № 0145800901.

Колегія суддів не погоджується з висновком суду першої інстанції про задоволення позову з наступних підстав.

Правовідносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, визначення компетенції контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України.

Згідно п. 56.18 Податкового кодексу України, з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу, платник податків має право оскаржити в суді податкове повідомлення - рішення або інше рішення контролюючого органу у будь-який момент після отримання такого рішення. При зверненні платника податків до суду з позовом щодо визнання протиправним та/або скасування рішення контролюючого органу грошове зобов`язання вважається неузгодженим до дня набрання судовим рішенням законної сили.

Колегією суддів з матеріалів справи встановлено, що з метою контролю за дотриманням вимог ПК України та Закону № 481/95 згідно наказу ГУ ДПС від 21.04.2023 № 1576-п та направлень на перевірку від 24.04.2023 № 3054, № 3055 на підставі пп. 80.2.5 п. 80.2 ст. 80 ПУ України, за приписами якого окремою підставою для проведення фактичної перевірки є здійснення контролюючим органом функцій, визначених законодавством у сфері регулювання виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах і пального з 25.04.2023 призначено проведення фактичної перевірки ТОВ «ФАКТ-2019» тривалістю не більше 10 діб за адресою місця провадження господарської діяльності: м. Харків, проспект Московський, буд. 118, корп. літ. «Ч-2». (нова назва адреси: Героїв Харкова, 118, літ. «Ч-2».)

Заступником начальника відділу контролю за виробництвом і обігом пального управління контролю за підакцизними товарами ГУ ДПС Мазуром В.С. та головним державним інспектором відділу контролю за виробництвом та обігом спирту, спиртовмісної продукції, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах управління контролю за підакцизними товарами ГУ ДПС Страховою К.С., проведено фактичну перевірку ТОВ «ФАКТ-2019» за місцем провадження господарської діяльності за адресою: пр. Московський, буд. 118, корп. літ. «Ч-2», м. Харків, Харківська обл., 61068. Місце провадження діяльності: пр. Московський, буд. 118, корп. літ. «Ч-2», м. Харків, Харківська обл.

В ході перевірки встановлено, що основною діяльністю ТОВ «ФАКТ-2019» є виробництво пива, та оптова торгівля алкогольними напоями - пивом.

Позивач отримав ліцензії на право виробництва та оптової торгівлі алкогольними напоями термін дії з 01.11.2019 та 15.10.2019 відповідно.

На право виробництва напоїв (пиво), (реєстраційний № 990210201900034, термін дії з 01.11.2019 - 01.11.2024 ) та на право оптової торгівлі алкогольними напоями, виключно пиво для виробників пива з обсягом виробництва до 3000 гекго літрів на рік (реєстраційний№ 990108201900055, термін дії 15.10.2019 - 15.10.2024) 01.11.2019 та 15.10.2019 відповідно.

Цех з виробництва алкогольних напоїв, місце зберігання готової продукції та місця оптової торгівлі знаходиться за адресою: м. Харків, проспект Московський, буд. 118, корп. літ. «Ч-2». (нова назва адреси: Героїв Харкова, 118, літ. «Ч-2».), та використовується згідно договору оренди від 03.06.2023 №01/06/2022 укладеного з ТОВ «Регуал-2018» (податковий номер 42046854).

До перевірки надано довідку про внесення місця зберігання оптових алкогольних напоїв до Єдиного державного реєстру Серії АП № 198660.

Відповідно частини 3 статті 16 Закону України № 481 суб`єкти господарювання (у тому числі іноземні суб`єкти господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва), які отримали ліцензії на виробництво та/або оптову торгівлю спиртом, алкогольними напоями і тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, та здійснюють таку діяльність та/або експорт, імпорт зазначеної продукції, подають до органу виконавчої влади, уповноваженого Кабінетом Міністрів України видавати такі ліцензії, щомісяця до 10 числа наступного місяця звіт про обсяги виробництва та/або обігу (в тому числі імпорту та експорту) спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, за формою, встановленою цим органом.

Отже, на підставі названої норми Закону № 481/95-ВР та у зв`язку з неподанням звіту, що зафіксовано актом від 12.05.2023 № 13878/20/40-09-01-03 відповідальність за дане порушення передбачена абзацом двадцять третім частини другої статті 17 Закону 481, яким встановлено, що до суб`єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у разі неподання чи несвоєчасного подання звіту або подання звіту з недостовірними відомостями про обсяги виробництва та/або обігу (в тому числі імпорту та експорту) спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів до органу виконавчої влади, уповноваженого Кабінетом Міністрів України видавати відповідні ліцензії, - у розмірі 17000 гривень;

У зв`язку з дією в Україні воєнного стану, справляння податків і зборів здійснюється з урахуванням особливостей визначених Податковим кодексом.

Так, відповідно до пп. 69.1. п. 69 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу, у разі відсутності у платника податків можливості виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів подання звітів, такий платник звільняється від передбаченим Податковим кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків.

Для підтвердження можливості чи неможливості виконання платником такого обов`язку, передбачені Порядком підтвердження можливості чи не можливості виконання платником податків обов`язків визначених пп. 69.1. п. 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України затвердженим Наказом Міністерства фінансів України 29 липня 2022 року №225, відповідно до якого платники не пізніше 30 вересня 2022 року повинені були подати заяву про відсутність такої можливості чи неможливості разом з вичерпним переліком документів (копії документів), що підтверджують неможливість.

Частиною 1 ст. 15 Закону 481/95-ВР передбачено, що оптова торгівля на території України алкогольними напоями та тютюновими виробами здійснюється за наявності у суб`єктів господарювання всіх форм власності ліцензії на оптову торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами.

Відповідно до ч. 3 ст. 16 Закону 481/95-ВР суб`єкти господарювання, які отримали ліцензії на виробництво та/або оптову торгівлю спиртом, алкогольними напоями і тютюновими виробами та здійснюють таку діяльність та/або експорт, імпорт зазначеної продукції, подають до органу виконавчої влади, уповноваженого Кабінетом Міністрів України видавати такі ліцензії, щомісяця до 10 числа наступного місяця звіт про обсяги виробництва та/або обігу (в тому числі імпорту та експорту) спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів за формою, встановленою цим органом.

За результатами висновків перевірок ГУ ДПС області, прийняті рішення про застосування фінансових санкцій, а саме:

-висновок від 12.05.2023 № 13878/20-40-09-01-03/42937736, прийнято рішення про застосування фінансових санкцій від 01.06.2023 № 0145800901у розмірі 17 000 гривень за неподання звіту 1-ОА за березень 2022 року;

-висновок від 12.05.2023 № 13878/20-40-09-01-03/42937736, прийнято рішення про застосування фінансових санкцій від 01.06.2023 № 0145810901у розмірі 17 000 гривень за неподання звіту 1-ОА за квітень 2022 року;

-висновок від 12.05.2023 № 13878/20-40-09-01-03/42937736, прийнято рішення про застосування фінансових санкцій від 01.06.2023 № 0145820901у розмірі 17 000 гривень за неподання звіту 1-ОА за травень 2022 року;

-висновок від 12.05.2023 № 13878/20-40-09-01-03/42937736, прийнято рішення про застосування фінансових санкцій від 01.06.2023 № 0145840901у розмірі 17 000 гривень за неподання звіту 1-ОА за червень 2022 року;

Отже, за період березень-червень та жовтень 2022 року ТОВ «ФАКТ-2019» повинно було подавати відповідні звіти до контролюючого органу.

Згідно матеріалів перевірки вбачається не подання звітів 1-ОА, за березень- червень та жовтень 2022 року.

Таким чином, колегія суддів дійшла висновку, що співробітники контролюючого органу під час проведення перевірки позивача діяли у порядку та спосіб встановлений Конституцією та законами України, а рішення про застосування фінансових від 01.06.23 року № 0145850901, № 0145840901, № 01458220901, № 0145800901, № 0145810901 є законними, обґрунтованими та скасуванню не підлягають.

Аналізуючи наведені нормативно - правові акти, колегія суддів приходить до висновку, що суд першої інстанції задовольняючи позовні вимоги, зробив помилкові висновки.

Відповідно до ч.1 ст. 308 КАС України, суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

У відповідності до ст. 242 Кодексу адміністративного судочинства України, рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Таким чином, з огляду на викладене вище, колегія суддів приходить до висновку, що рішення Харківського окружного адміністративного суду від 28.03.2024 року по справі № 520/30043/23, прийнято з помилковим застосуванням норм матеріального права та підлягає скасуванню з ухваленням нового рішення про відмову в задоволенні позовних вимог.

Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 315 Кодексу адміністративного судочинства України, за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право скасувати судове рішення повністю або частково і ухвалити нове судове рішення у відповідній частині або змінити судове рішення

Відповідно до п. 4 ч. 1, ч. 2 ст. 317 КАС України, підстави для скасування судового рішення повністю або частково та ухвалення нового рішення у відповідній частині або зміни рішення є: неправильне застосування норм матеріального права або порушення норм процесуального права.

Неправильним застосуванням норм матеріального права вважається: неправильне тлумачення закону або застосування закону, який не підлягає застосуванню, або незастосування закону, який підлягав застосуванню. Порушення норм процесуального права може бути підставою для скасування або зміни рішення, якщо це порушення призвело до неправильного вирішення справи.

Керуючись ст. ст. 311, 315, 321, 325 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Харківській області - задовольнити.

Рішення Харківського окружного адміністративного суду від 28.03.2024 по справі № 520/30043/23 - скасувати.

Прийняти постанову, якою відмовити в задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю "ФАКТ-2019" до Головного управління ДПС у Харківській області про скасування рішення.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та не підлягає касаційному оскарженню, крім випадків, передбачених п. 2 ч. 5 ст. 328 КАС України.

Головуючий суддя (підпис)З.О. Кононенко Судді(підпис) (підпис) О.М. Мінаєва В.А. Калиновський

СудДругий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.07.2024
Оприлюднено04.07.2024
Номер документу120128939
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —520/30043/23

Постанова від 02.07.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Кононенко З.О.

Ухвала від 23.05.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Кононенко З.О.

Ухвала від 23.05.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Кононенко З.О.

Ухвала від 09.05.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Кононенко З.О.

Ухвала від 07.05.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Кононенко З.О.

Ухвала від 06.05.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Кононенко З.О.

Рішення від 28.03.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Полях Н.А.

Ухвала від 28.11.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Полях Н.А.

Ухвала від 06.11.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Полях Н.А.

Ухвала від 30.10.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Полях Н.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні