Олевський районний суд Житомирської області
Справа № 287/3010/23
2/287/242/24
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
02 липня 2024 року м. Олевськ
Олевський районний суд Житомирської області в складі:
головуючого судді Винара Л.В.
з участю секретаря Кострицької Т.П.
розглянувши у відкритому судовому засіданні, в залі судових засідань Олевського районного суду Житомирської області, цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Олевського відділу державної реєстрації актів цивільного стану у Коростенському районі Житомирської області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) про внесення змін до актового запису цивільного стану, -
В С Т А Н О В И В :
До Олевського районного суду Житомирської області надійшла позовна заява ОСОБА_1 до Олевського відділу державної реєстрації актів цивільного стану у Коростенському районі Житомирської області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) про внесення змін до актового запису цивільного стану. У поданій позовній заяві ОСОБА_1 просить суд зобов`язати Олевський відділ державної реєстрації актів цивільного стану у Коростенському районі Житомирської області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) внести зміни до: актового запису про народження ОСОБА_2 за №52-42 від 05 жовтня 1947 року, складеного виконавчим комітетом Зубковицької сільської ради Олевського району Житомирської області, а саме: ім`я дитини « ІНФОРМАЦІЯ_6 » змінити на « ІНФОРМАЦІЯ_6 »; актового запису про шлюб №6 від 21 квітня 1967 року, складеного виконавчим комітетом Новоозерянської селищної ради Олевського району Житомирської області на ОСОБА_5 та ОСОБА_3 , а саме: ім`я нареченої « ОСОБА_3 » змінити на ОСОБА_3
На обґрунтування позовних вимог ОСОБА_1 зазначає, що ІНФОРМАЦІЯ_1 помер її чоловік ОСОБА_5 і з того часу відкрилася спадщина. 15.08.2023 року позивачка звернулася до приватного нотаріуса Коростенського районного нотаріального округу Житомирської області із заявою про видачу свідоцтва про право на спадщину за законом. Проте, постановою від 18.10.2023 року їй відмовлено у вчиненні нотаріальної дії, а саме у видачі свідоцтва про право на спадщину, оскільки згідно паспорту позивачка є « ОСОБА_1 », тоді як у свідоцтві про одруження у відомостях про наречену вказано « ОСОБА_1 ». Крім того, у актовому записі про народження №52-42 від 05.10.1947 року, складеного виконавчим комітетом Зубковицької сільської ради Олевського району Житомирської області, позивачка значиться як « ОСОБА_1 ». Така розбіжність щодо імені в актових записах є перешкодою в оформленні спадщини, після смерті чоловіка. З метою усунення вказаних розбіжностей ОСОБА_1 звернулася до Олевського відділу державної реєстрації актів цивільного стану у Коростенському районі Житомирської області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ), проте у відповідь отримала висновок про неможливість внесення змін до актового запису цивільного стану у зв`язку з недостатністю фактів, що підтверджують дане внесення змін та розбіжностями щодо імені в актових записах та пред`явлених документах.
Разом з позовною заявою до суду від позивачки надійшло клопотання про витребування письмових доказів (в порядку ст. 84 ЦПК України). У вказаному клопотанні позивачка просить суд витребувати в Олевському відділі державної реєстрації актів цивільного стану у Коростенському районі Житомирської області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) актовий запис про ОСОБА_1 за №52-42 від 05.10.1947 року, складений виконавчим комітетом Зубковицької сільської ради Олевського району Житомирської області та актовий запис про шлюб №6 від 21.04.1967 року, складений виконавчим комітетом Новоозерянської селищної ради Олевського району Житомирської області на ОСОБА_5 та ОСОБА_3 .
Відповідно до протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями визначено головуючого суддю у вказаній цивільній справі Винара Л.В .
Ухвалою суду від 22.04.2024 року відкрито провадження по справі в порядку загального позовного провадження та призначено підготовче судове засідання.
08.05.2024 року на адресу суду від представника відповідача Олевського відділу державної реєстрації актів цивільного стану у Коростенському районі Житомирської області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) - начальника відділу Шевчук Н. надійшов відзив на позовну заяву. У вказаному відзиві представник відповідача зазначає, що на її переконання, позовні вимоги ОСОБА_1 не підлягають задоволенню, оскільки відповідачем не порушено норм законодавства та відповідно до наданих заявницею документів надано обґрунтований висновок про відмову у внесенні виправлень до актового запису про народження позивачки та актового запису про шлюб. Враховуючи наведене, керуючись Законом України «Про державну реєстрацію актів цивільного стану», Правилами внесення змін до актових записів цивільного стану, їх поновлення та анулювання, затвердженими наказом Міністерства юстиції України 12.01.2011 року №96/5, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 14.01.2011 року за №55/18793 представник відповідача просить відмовити у задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 та розглядати справу без участі представника відділу.
Ухвалою суду від 21.05.2024 року клопотання позивачки про витребування письмових доказів задоволено, витребувано в Олевському відділі державної реєстрації актів цивільного стану у Коростенському районі Житомирської області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) актовий запис про ОСОБА_1 за №52-42 від 05.10.1947 року, складений виконавчим комітетом Зубковицької сільської ради Олевського району Житомирської області та актовий запис про шлюб №6 від 21.04.1967 року, складений виконавчим комітетом Новоозерянської селищної ради Олевського району Житомирської області на ОСОБА_5 та ОСОБА_3 . Також, вказаною ухвалою визнано обов`язковою явку в підготовче судове засідання позивачки ОСОБА_1
23.05.2024 року, на виконання ухвали суду від 21.05.2024 року, від відповідача Олевського відділу державної реєстрації актів цивільного стану у Коростенському районі Житомирської області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) надійшли копія актового запису про ОСОБА_1 та копія актового запису про шлюб, укладеного між ОСОБА_5 та ОСОБА_3 .
Ухвалою суду від 05.06.2024 року закрито підготовче провадження у вказаній цивільній справі та справу призначено до судового розгляду по суті в загальному порядку.
Позивачка ОСОБА_1 до суду надала письмову заяву з проханням розглядати справу у її відсутність за наявними у справі письмовими доказами. Вимоги позовної заяви підтримує у повному обсязі.
Представник відповідача Олевського відділу державної реєстрації актів цивільного стану у Коростенському районі Житомирської області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) Шевчук Н. в судове засідання не з`явилася, у поданому відзиві просить розглядати справу без участі представника відділу.
Відповідно до ч. 2 ст. 247 ЦПК України у разі неявки в судове засідання всіх учасників справи чи в разі якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється судом за відсутності учасників справи, фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.
У відповідності до статті 4 ЦПК України, кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи законних інтересів.
Згідно зі статтями 15, 16 ЦК України, кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання. Кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу. Способами захисту цивільних прав та інтересів можуть бути припинення дії, яка порушує право, відновлення становища, яке існувало до порушення.
З копії актового запису про народження №52-42, виданого 05 жовтня 1947 року вбачається, що ІНФОРМАЦІЯ_2 в с. Зубковичі, Олевського району, Житомирської області народилася ОСОБА_1. Батьками ОСОБА_1 записані ОСОБА_13 та ОСОБА_14 . Також, у вказаному актовому записі міститься відмітка про видачу свідоцтва про народження серії НОМЕР_1 (а.с. 36).
21.04.1967 року ОСОБА_15 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , одружилась з ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , внаслідок чого змінила своє дошлюбне прізвище « ОСОБА_5 » на шлюбне « ОСОБА_5 », що підтверджується свідоцтвом про одруження серії НОМЕР_2 . При цьому, у графі відомості про наречену зазначено « ОСОБА_15 » (а.с. 11).
Такі ж відомості зазначені у актовому записі про одруження №6 від 21.04.1967 року народження (а.с. 37).
Як вбачається з паспорта громадянина України серії НОМЕР_3 , виданого Олевським РВ УМВС України в Житомирській області, та свідоцтва про народження серії НОМЕР_1 , копії яких позивачка додала до позовної заяви, вона, ОСОБА_3 , народилася ІНФОРМАЦІЯ_5 в с. Зубковичі, Коростенського району, Житомирської області (а.с. 8, 10). При цьому, згідно копії свідоцтва про народження батьками позивачки записані ОСОБА_13 та ОСОБА_14 .
На підставі зазначених документів ОСОБА_1 одержала ідентифікаційний номер НОМЕР_4 , про що свідчить картка фізичної особи - платника податків ДПІ по Олевському району від 27.02.2001 року (а.с. 9).
Отже, з представлених письмових доказів вбачається, що в свідоцтві про народження серії НОМЕР_1 ім`я позивачки зазначено « ОСОБА_4 », що узгоджується з відомостями зазначеними у паспорті серії НОМЕР_3 , виданим Олевським РВ УМВС України в Житомирській області. В той же час у актовому записі про народження №52-42 від 05.10.1947 року ім`я позивачки зазначено, як « ОСОБА_3 » та в актовому записі про одруження №6 від 21.04.1967 року ім`я позивачки значиться як « ОСОБА_3 ».
Невідповідність анкетних даних створює позиваці перешкоди в оформленні спадщини, яка залишилася після її чоловіка ОСОБА_5 . Відтак, ОСОБА_1 звернулася до Олевського відділу державної реєстрації актів цивільного стану у Коростенському районі Житомирської області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) із заявою про внесення змін до актових записів цивільного стану.
У задоволенні вказаної заяви ОСОБА_1 було відмовлено у зв`язку з недостатністю фактів, що підтверджують дане внесення змін та розбіжностями щодо імені в актових записах та пред`явлених документах, що стверджується відповідним висновком від 21.10.2023 року (а.с. 7).
Отже, в даній справі спірні правовідносини пов`язані з відмовою відповідача внести зміни до актових записів цивільного стану.
Відповідно до статті 49 Цивільного кодексу України актами цивільного стану є події та дії, які нерозривно пов`язані з фізичною особою і започатковують, змінюють, доповнюють або припиняють її можливість бути суб`єктом цивільних прав та обов`язків.
Актами цивільного стану є народження фізичної особи, встановлення її походження, набуття громадянства, вихід з громадянства та його втрата, досягнення відповідного віку, надання повної цивільної дієздатності, обмеження цивільної дієздатності, визнання особи недієздатною, шлюб, розірвання шлюбу, усиновлення, позбавлення та поновлення батьківських прав, зміна імені, інвалідність, смерть тощо.
Державній реєстрації підлягають народження фізичної особи та її походження, громадянство, шлюб, розірвання шлюбу у випадках, передбачених законом, зміна імені, смерть.
Реєстрація актів цивільного стану провадиться відповідно до закону. Народження фізичної особи та її походження, усиновлення, позбавлення та поновлення батьківських прав, шлюб, розірвання шлюбу, зміна імені, смерть підлягають обов`язковому внесенню до Державного реєстру актів цивільного стану громадян в органах юстиції в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Відносини, пов`язані з проведенням державної реєстрації актів цивільного стану, внесенням до актових записів цивільного стану змін, їх поновленням і анулюванням, врегульовано Законом України "Про державну реєстрацію актів цивільного стану".
Відповідно до статті 4 Закону України "Про державну реєстрацію актів цивільного стану" органами державної реєстрації актів цивільного стану є: 1) центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації актів цивільного стану; 2) відділи державної реєстрації актів цивільного стану Головного управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, головних управлінь юстиції в областях, містах Києві та Севастополі, районних, районних у містах, міських, міськрайонних управлінь юстиції (далі - відділи державної реєстрації актів цивільного стану); 3) виконавчі органи сільських, селищних і міських рад.
Згідно частин 1, 2 статті 6 Закону України "Про державну реєстрацію актів цивільного стану" відділи державної реєстрації актів цивільного стану проводять державну реєстрацію народження фізичної особи та її походження, шлюбу, розірвання шлюбу, зміни імені, смерті, вносять зміни до актових записів цивільного стану, поновлюють та анулюють їх; формують Державний реєстр актів цивільного стану громадян, ведуть його, зберігають архівний фонд; здійснюють відповідно до законодавства інші повноваження. Виконавчі органи сільських, селищних, міських рад проводять державну реєстрацію народження фізичної особи та її походження, шлюбу, смерті.
Частинами 1, 2, 3 статті 9 Закону України "Про державну реєстрацію актів цивільного стану" передбачено, що державна реєстрація актів цивільного стану проводиться з метою забезпечення реалізації прав фізичної особи та офіційного визнання і підтвердження державою фактів народження фізичної особи та її походження, шлюбу, розірвання шлюбу, зміни імені, смерті.
Державна реєстрація актів цивільного стану проводиться шляхом складення актових записів цивільного стану.
Актовий запис цивільного стану - це документ органу державної реєстрації актів цивільного стану, який містить персональні відомості про особу та підтверджує факт проведення державної реєстрації акта цивільного стану. Актовий запис цивільного стану складається у двох примірниках. Актовий запис цивільного стану є безспірним доказом фактів, реєстрація яких посвідчується, до спростування його в судовому порядку. Зразки актових записів цивільного стану затверджуються Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до частини 1 статті 25 Закону України "Про державну реєстрацію актів цивільного стану" актові записи цивільного стану, складені на паперових носіях, формуються в книги державної реєстрації актів цивільного стану, що зберігаються в архівах відділів державної реєстрації актів цивільного стану протягом установленого законодавством строку.
Згідно зі статтею 22 Закону України "Про державну реєстрацію актів цивільного стану" внесення змін до актового запису цивільного стану проводиться відповідним органом державної реєстрації актів цивільного стану за наявності достатніх підстав. За наслідками перевірки зібраних документів орган державної реєстрації актів цивільного стану складає обґрунтований висновок про внесення змін до актового запису цивільного стану або про відмову в цьому. У разі відмови у внесенні змін до актового запису цивільного стану у висновку вказуються причини відмови та зазначається про можливість її оскарження в судовому порядку.
Внесення змін до актового запису цивільного стану проводиться зокрема за заявою особи, щодо якої складено актовий запис.
Заява про внесення змін до актового запису цивільного стану подається до відповідного органу державної реєстрації актів цивільного стану за місцем проживання заявника, а у випадках, передбачених законодавством, - за місцем зберігання актового запису цивільного стану.
Зміни до актового запису цивільного стану вносяться відділом державної реєстрації актів цивільного стану за місцем зберігання відповідного актового запису.
Після внесення змін до актового запису цивільного стану заявнику повторно видається свідоцтво про державну реєстрацію акта цивільного стану.
Наказом Міністерства юстиції України №96/5 від 12.01.2011 року затверджено Правила внесення змін до актових записів цивільного стану, їх поновлення та анулювання, зареєстровані в Міністерстві юстиції України 14.01.2011 року за №55/18793 (надалі - Правила №96/5).
Пунктом 1.1 Правил №96/5 встановлено, що Внесення змін до актових записів цивільного стану, які складено органами державної реєстрації актів цивільного стану України, проводиться відділами державної реєстрації актів цивільного стану міжрегіонального управління Міністерства юстиції України (далі - відділи державної реєстрації актів цивільного стану) у випадках, передбачених чинним законодавством.
У разі відмови у внесенні змін до актових записів цивільного стану у висновку відділу державної реєстрації актів цивільного стану вказуються причини відмови та зазначається про можливість оскарження його у судовому порядку.
Відповідно до пункту 1.5 Правил №96/5 заяви про внесення змін до актових записів цивільного стану, їх поновлення та анулювання приймаються відділами державної реєстрації актів цивільного стану в порядку, визначеному цими Правилами.
Працівник відділу державної реєстрації актів цивільного стану, який прийняв заяву, звіряє відомості, зазначені заявником у заяві, з паспортом або паспортним документом. Суперечливі дані в документах письмово пояснюються заявником. Документи, які мають необумовлені виправлення, підчистки або викликають сумніви щодо їх достовірності, перевіряються особливо ретельно та у разі потреби направляються для проведення їх експертизи до судово-експертної установи Міністерства юстиції України (за рахунок заявника). Відомості про акти цивільного стану, зазначені заявником у заяві, перевіряються в Державному реєстрі актів цивільного стану громадян.
Згідно з пунктами 1.7, 1.10 Правил №96/5 зміни до актового запису цивільного стану вносяться відділом державної реєстрації актів цивільного стану за місцем зберігання відповідного актового запису, за винятком випадків, встановлених у пункті 2.28 розділу II цих Правил. У разі зберігання актового запису цивільного стану (метричного запису) у державному архіві внесення змін до актового запису (метричного запису) проводиться зазначеною установою за повідомленням відділу державної реєстрації актів цивільного стану.
Питання про внесення змін до актових записів цивільного стану, їх поновлення та анулювання розглядається у строк, що не перевищує трьох місяців, з дня подання відповідної заяви до відділу державної реєстрації актів цивільного стану.
Пунктом 1.12 Правил №96/5 передбачено, що відділ державної реєстрації актів цивільного стану, який одержав матеріали про внесення змін до актового запису цивільного стану, його поновлення та анулювання, не вправі відмовити в їх виконанні, якщо висновок відділу державної реєстрації актів цивільного стану не відповідає зібраним документам, необхідним для вирішення питання по суті, чинному законодавству чи зазначені в ньому факти не підтверджені повними витягами з Державного реєстру актів цивільного стану громадян, копіями актових записів цивільного стану та іншими документами. У такому випадку отримані матеріали у строк, передбачений пунктом 1.11 цього розділу, надсилаються разом із мотивованим листом керівника відділу державної реєстрації актів цивільного стану до міжрегіонального управління Міністерства юстиції України (того регіону, до якого вони надійшли). Відділ державної реєстрації актів цивільного стану вищезазначеного управління юстиції після розгляду та вивчення матеріалів справи повертає їх разом із мотивованим висновком до відділу державної реєстрації актів цивільного стану управління державної реєстрації (за місцем складення висновку) для його перегляду.
Відмова органів державної реєстрації актових записів цивільного стану у внесенні змін до актових записів цивільного стану, їх поновленні та анулюванні може бути оскаржена в судовому порядку (пункт 1.15 Правил №96/5).
Порядок внесення змін до актів цивільного стану врегульовано розділом ІІ Правил №96/5.
Згідно з пунктом 2.1 Правил №96/5 заява про внесення змін до актового запису цивільного стану за формою, наведеною в додатку 1, подається до відділу державної реєстрації актів цивільного стану за місцем проживання заявника, а у випадках, передбачених статтею 53 Сімейного кодексу України, також до відділу державної реєстрації актів цивільного стану за місцем зберігання першого примірника актового запису про шлюб (крім випадків, коли актовий запис про шлюб складено дипломатичним представництвом або консульською установою України).
Відповідно до пунктів 2.5, 2.6 Правил №96/5 заява про внесення змін до актового запису цивільного стану подається: особою, щодо якої складено актовий запис.
Разом із заявою про внесення змін до актового запису цивільного стану заявником подаються: свідоцтва про державну реєстрацію актів цивільного стану, у яких зазначені неправильні, неповні відомості або відомості, які підлягають зміні; інші документи, необхідні для розгляду заяви та вирішення питання по суті.
Пунктом 2.7 розділу ІІ Правил №96/5 передбачено, що на підтвердження достовірності представлених заявником документів про державну реєстрацію актів цивільного стану відділом державної реєстрації актів цивільного стану, дипломатичним представництвом чи консульською установою України додаються до матеріалів справи повні витяги з Державного реєстру актів цивільного стану громадян, копії відповідних актових записів цивільного стану, на підставі яких вирішується питання щодо необхідності внесення змін або відмови в цьому.
Якщо актовий запис цивільного стану, до якого потрібно внести зміни, зберігається в архіві іншого відділу державної реєстрації актів цивільного стану України, то відділ державної реєстрації актів цивільного стану, який прийняв заяву, у строк, що не перевищує трьох робочих днів з дня її отримання, надсилає відповідний запит щодо підтвердження відповідності відомостей у Державному реєстрі актів цивільного стану громадян даним паперового носія актового запису цивільного стану, яке в подальшому додається до повного витягу з Державного реєстру актів цивільного стану громадян у відповідній справі. Копія актового запису цивільного стану направляється, якщо про необхідність її надіслання було зазначено у запиті.
Згідно з пунктами 2.11, 2.12 Правил №96/5 факти, зазначені в заяві, а також записи у свідоцтвах про державну реєстрацію актів цивільного стану та в інших поданих заявником документах, якщо вони викликають сумніви щодо їх достовірності, можуть бути перевірені відділом державної реєстрації актів цивільного стану шляхом направлення запитів до відповідних установ, організацій для затребування необхідних документів.
На підставі зібраних документів та за наслідками перевірки відділ державної реєстрації актів цивільного стану, дипломатичне представництво чи консульська установа України складає обґрунтований висновок про внесення змін до актового запису (або декількох актових записів) цивільного стану або про відмову в цьому за формою, наведеною в додатку 2.
У разі відмови у внесенні змін до актового запису цивільного стану у висновку мають бути чітко вказані причини відмови та зазначено про можливість її оскарження в судовому порядку.
Підстави для внесення змін в актові записи цивільного стану вказані у пункті 2.13 Правил №96/5.
Такими підставами, зокрема, є: 2.13.1) рішення суду про визнання батьківства (материнства), усиновлення (удочеріння), про скасування раніше винесеного рішення суду про визнання батьківства, виключення відомостей про батька (матір) дитини з актового запису про народження, скасування або визнання усиновлення (удочеріння) недійсним, про визнання шлюбу недійсним, установлення неправильності в актовому записі цивільного стану та інші, у яких зазначено про внесення конкретних змін в актові записи цивільного стану.
Зміни, доповнення, виправлення вносяться в паперові носії актових записів цивільного стану та одночасно до Державного реєстру актів цивільного стану громадян. (пункт 2.16 Правил №96/5)
Так, згідно з підпунктом 2.16.14 Правил №96/5 на підставі висновку відділу державної реєстрації актів цивільного стану про виправлення помилок, доповнення запису відомостями тощо виправляються або доповнюються відповідні відомості в актових записах, які зазначено у висновку.
Відповідно до пунктів 2.18, 2.19 Правил №96/5 зміни до актового запису цивільного стану вносяться відділом державної реєстрації за місцем зберігання відповідного актового запису цивільного стану, крім випадків, встановлених у пункті 2.28 цього розділу.
Висновок відділу державної реєстрації актів цивільного стану, дипломатичного представництва чи консульської установи України про внесення змін до актового запису цивільного стану складається у двох примірниках, з яких один разом із зібраними документами не пізніше наступного робочого дня надсилається до відділу державної реєстрації актів цивільного стану за місцем зберігання першого примірника актового запису цивільного стану, до якого вносяться зміни. Другий примірник залишається у відділі державної реєстрації актів цивільного стану, дипломатичному представництві чи консульській установі України за місцем його складання. Якщо актовий запис цивільного стану, у який потрібно внести зміни, міститься в даному відділі державної реєстрації актів цивільного стану, висновок складається в одному примірнику.
Пунктом 2.23 Правил №52/5 передбачено, що про зміни та відмітки, внесені до актових записів цивільного стану, не пізніше наступного робочого дня з дня їх внесення надсилається повідомлення за формами, наведеними в додатках 6 - 8, до відділу державної реєстрації актів цивільного стану управління державної реєстрації головних територіальних управлінь юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, в областях, містах Києві та Севастополі, який у строк, що не перевищує семи робочих днів з дня отримання повідомлення, вносить відповідні зміни та робить відмітку у другому примірнику актового запису цивільного стану.
Судом встановлено, що в актовому записі про народження №52-42 від 05.10.1947 року та актовому записі про шлюб №6 від 21.04.1967 року є неточності в написанні імені позивачки.
Розбіжності в написанні імені позивачки в актових записах є перешкодою для оформлення позивачкою спадщини, що відкрилась після смерті її чоловіка, що підтверджується листом приватного нотаріуса Коростенського районного нотаріального округу Житомирської області (а.с.13).
Оцінивши належність, допустимість і достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності, з`ясувавши в достатньо повному об`ємі права та обов`язки сторін, обставини справи, перевіривши доводи та надавши їм правову оцінку, суд дійшов висновку, що позивачка надала належні та допустимі докази, які вказують на наявність достатніх підстав для внесення змін до актових записів цивільного стану щодо зміни імені позивачки.
Положеннями ст. ст. 55, 124 Конституції України та ст. 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод передбачено, що кожна особа має право на ефективний засіб правового захисту, не заборонений законом, зокрема такий, що відповідає змісту порушеного права, характеру його порушення та наслідкам, спричиненим цим порушенням. Вказане узгоджується з правовою позицією Європейського суду з прав людини в п.45 рішення від 10 квітня 2008 року в справі «Вассерман проти Росії», згідно якої засіб юридичного захисту, якого вимагає стаття 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, має бути "ефективним" як з практичної, так і з правової точки зору, тобто таким, що або запобігає стверджуваному порушенню чи його повторенню в подальшому, або забезпечує адекватне відшкодування за те чи інше порушення, яке вже відбулося.
Відповідно до частини першої статті 76 ЦПК України, доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.
Частиною першою статті 81 ЦПК України встановлено, що кожна сторона зобов`язана довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до частини другої статті 89 ЦПК України, суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
За таких обставин, з урахуванням вищевикладеного, проаналізувавши та оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку, що вимоги позивачки підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст. 15, 16, 49 ЦК України, ст. ст. 2, 76-83, 141, 263-265, 273, 354-355 ЦПК України, Законом України «Про державну реєстрацію актів цивільного стану», Правилами внесення змін до актових записів цивільного стану, їх поновлення та анулювання, затверджених наказом Міністерства юстиції України №96/5 від 12.01.2011 року, суд, -
У Х В А Л И В:
Позов ОСОБА_1 до Олевського відділу державної реєстрації актів цивільного стану у Коростенському районі Житомирської області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) про внесення змін до актового запису цивільного стану - задоволити.
Зобов`язати Олевський відділ державної реєстрації актів цивільного стану у Коростенському районі Житомирської області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) внести зміни:
- до актового запису про народження №52-42 від 05 жовтня 1947 року, складеного виконавчим комітетом Зубковицької сільської ради Олевського району Житомирської області, а саме змінити ім`я дитини « ІНФОРМАЦІЯ_7 » на ІНФОРМАЦІЯ_7
- до актового запису про одруження №6 від 21 квітня 1967 року, складеного виконавчим комітетом Новоозерянської селищної ради Олевського району Житомирської області, а саме змінити ім`я нареченої « ОСОБА_3 » на ОСОБА_3
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення до Житомирського апеляційного суду через Олевський районний суд Житомирської області. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому рішення суду не було вручене у день його проголошення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Відомості про учасників справи згідно п.4 ч.5 ст.265 ЦПК України:
Позивачка: ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , паспорт серії НОМЕР_3 , виданий Олевським РВ УМВС України в Житомирській області, РНОКПП НОМЕР_5 , місце проживання: АДРЕСА_1 .
Відповідач: Олевський відділ державної реєстрації актів цивільного стану у Коростенському районі Житомирської області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ), код ЄДРПОУ 33367371, місце знаходження: 11001, м. Олевськ, вул. Володимирська, буд. 5, Коростенського району, Житомирської області.
Суддя: Л.В.Винар
Суд | Олевський районний суд Житомирської області |
Дата ухвалення рішення | 02.07.2024 |
Оприлюднено | 05.07.2024 |
Номер документу | 120148324 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи позовного провадження Інші справи позовного провадження |
Цивільне
Олевський районний суд Житомирської області
Винар Л. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні