Ухвала
від 26.10.2010 по справі 2а-3274/10/2670
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 2а-3274/10/2670 Головуючий у 1-й ін станції: Кишинський М.І.

Суддя-доповідач: Мельни чук В.П.

У Х В А Л А

Іменем України

"26" жовтня 2010 р. м. Київ

Колегія суддів Київського апеляційного адм іністративного суду у складі :

Головуючого-су дді: Мель ничука В.П.,

су ддів: Ш веда Е.Ю., Попович О.В.,

розглянувши в порядку пись мового провадження в залі су ду апеляційну скаргу Товарис тва з обмеженою відповідальн істю «Порив»на постанову Окр ужного адміністративного су ду м. Києва від 27 квітня 2010 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмежен ою відповідальністю «Порив» до Державної податкової інсп екції у Голосіївському район і м. Києва про визнання нечинн им рішення про застосування штрафних (фінансових) санкці й, -

В С Т А Н О В И Л А:

У березні 2010 року Товар иство з обмеженою відповідал ьністю «Порив»звернулося до Окружного адміністративног о суду м. Києва з позовом до Де ржавної податкової інспекці ї у Голосіївському районі м. К иєва про визнання нечинним р ішення про застосування штра фних (фінансових) санкцій. Сво ї вимоги мотивує тим, що 04 бере зня 2009 року ДПА у Івано-Франків ській області провела переві рку щодо дотримання суб'єкто м господарювання порядку про ведення розрахунків за товар и (послуги), вимог з регулюванн я обігу готівки, наявності то ргових патентів і ліцензій у гральному залі за адресою: м. Івано-Франківськ, вул. Незале жності, 5, де здійснює підприєм ницьку діяльність Позивач, з а наслідками якої було склад ено акт, згідно якого винесен е рішення про застосування ш трафних (фінансових) санкцій на суму 19040,00 грн. за порушення в имог п. 1 ст. 3 Закону України «Пр о застосування реєстраторів розрахункових операцій у сф ері торгівлі, громадського х арчування та послуг». Позива ч вважає неправомірним рішен ня про застосування штрафних санкцій, оскільки в залі грал ьних автоматів встановлений касовий апарат Datйes МР 5000L та вва жає, що комп'ютерно-касова сис тема «Фіскал»не забезпечує в иконання вимог щодо реалізац ії фіскальних функцій гральн ими автоматами, оскільки під час їх використання безпосе редньо гральні автомати не м ають власних фіскальних номе рів і не обладнуються таким з асобом, як механізм друкуван ня звітів, система не перетво рює діючі гральні автомати в реєстратори РРО. Підприємст во не має правових підстав ви користовувати в своїй діяльн ості інші реєстратори ніж ті , що в установленому порядку в ключені до Державного реєстр у РРО. В зв'язку з чим просить в изнати нечинним рішення № 0 002752304 від 27.03.2009 року, прийняте ДП І у Голосіївському районі м. К иєва про застосування штрафн их (фінансових) санкцій на сум у 19040,00 грн.

Постановою Окружного адм іністративного суду м. Києва від 27 квітня 2010 року у задоволе ні позову відмовлено повніст ю.

Не погоджуючись з зазначе ним судовим рішенням Товарис тво з обмеженою відповідальн істю «Порив»подало апеляцій ну скаргу, в якій просить скас увати постанову суду першої інстанції як таку, що постано влена з порушенням норм мате ріального та процесуального права, та ухвалити нову поста нову, якою задовольнити позо в повністю.

До суду апеляційної інст анції всі особи, які беруть уч асть в справі не прибули, хоча і були належним чином повідо млені про дату, час і місце апе ляційного розгляду.

Статтею 128 КАС України встан овлено наслідки неприбуття в судове засідання особи, яка б ере участь в справі.

Згідно до ч. 6 зазначеної вищ е статті якщо немає перешкод для розгляду справи у судово му засіданні, але прибули не в сі особи, які беруть участь в с праві, хоча і були належним чи ном повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, су д має право розглянути справ у у письмовому провадженні у разі відсутності потреби за слухати свідка чи експерта.

Підстави для проведення ап еляційного розгляду справи в порядку письмового провадже ння за наявними у справі мате ріалами визначено ст. 197 КАС Ук раїни.

За змістом ч. 1 вищезазначен ої статті суд апеляційної ін станції може розглянути спра ву в порядку письмового пров адження за наявними у справі матеріалами, якщо справу мож е бути вирішено на основі ная вних у ній доказів, у разі: 1) від сутності клопотань від усіх осіб, які беруть участь в спра ві, про розгляд справи за їх уч астю; 2) неприбуття жодної з ос іб, які беруть участь у справі , у судове засідання, хоча вони були належним чином повідом лені про дату, час і місце судо вого засідання; 3) подання апел яційної скарги на рішення су ду першої інстанції, які прий няті у порядку скороченого п ровадження за результатами р озгляду справ, передбачених пунктами 1, 2 частини першої ст атті 183-2 цього Кодексу.

З огляду на викладене та вра ховуючи те, що справу можливо вирішити на основі наявних у ній доказів, а також те, що до с уду апеляційної інстанції вс і особи, які беруть участь в сп раві не прибули, хоча і були на лежним чином повідомлені про дату, час і місце апеляційног о розгляду, відсутні клопота ння про розгляд справи за їх у частю, колегія суддів ухвали ла про апеляційний розгляд с прави в порядку письмового п ровадження за наявними у спр аві матеріалами відповідно д о ч. 1 ст. 197 КАС України.

Розглянувши доводи апеля ційної скарги, перевіривши п равильність застосування су дом першої інстанції норм за конодавства, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає залишенню без задо волення, а постанова суду - б ез змін.

Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 198, ч. 1 ст. 200 КАС України суд апеляційної інс танції має право залишити ап еляційну скаргу без задоволе ння, а постанову суду - без зм ін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встанов ив обставини справи та ухвал ив судове рішення з додержан ням норм матеріального і про цесуального права.

Судом першої інстанції вст ановлено наступне.

Товариство з обмеженою від повідальністю «Порив»зареє строване як суб?єкт підприєм ницької діяльності 27.05.1998 року, в идом діяльності якого є орга нізація азартних ігор.

04 березня 2009 року посадовим и особами державної податков ої служби було проведено пер евірку залу гральних автомат ів, що належить позивачеві.

За результатами перевірки складено акт, за змістом яког о в результаті переведеної п еревірки виявлено порушення п. 1 ст. 3 Закону України «Про за стосування реєстраторів роз рахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчу вання і послуг», а саме: провед ення розрахункових операцій через гральні автомати, які н е обладнані фіскальною пам?я ттю.

На підставі вказаного акту перевірки 27 березня 2009 року ві дповідачем прийнято рішення про застосування штрафних (ф інансових) санкцій, яким визн ачено суму фінансових санкці й в розмірі 19040,00 грн.

Відмовляючи у задоволенні позовних вимог суд першої ін станції виходив з того, що за стосування до позивача вищев казаного штрафу відповідає ч инному законодавству, оскіль ки останній не забезпечив по рядок проведення розрахунко вих операцій у передбаченому законодавством порядку та в икористовував при цьому нена лежний реєстратор розрахунк ових операцій.

З таким висновком колегія с уддів погоджується з огляду на наступне.

Аналізуючи зміст статті 2 Закону України „Про застосу вання реєстраторів розрахун кових операцій у сфері торгі влі, громадського харчування та послуг", колегія суддів при ходить до висновку, що гральн ий автомат є різновидом реєс тратора розрахункових опера цій і в ньому мають бути реалі зовані фіскальні функції. То бто, гральний автомат має заб езпечувати одноразове занес ення, багаторазове зчитуванн я і неможливість зміни підсу мкової інформації про обсяг розрахункових операцій.

Статтею 11 Закону України „П ро застосування реєстраторі в розрахункових операцій у с фері торгівлі, громадського харчування та послуг" визнач ено, що терміни переведення с уб'єктів підприємницької дія льності на облік розрахунков их операцій у готівковій та б езготівковій формі із застос уванням реєстраторів розрах ункових операцій встановлюю ться Кабінетом Міністрів Укр аїни.

Постановою Кабінету Мініс трів України від 07.02.2001 року № 121 т ермін переведення на облік р озрахункових операцій із зас тосуванням реєстраторів роз рахункових операцій для здій снення діяльності з використ анням гральних автоматів бул о встановлено на 1 липня 2002 року . В подальшому цей термін чоти ри рази переносився урядовим и постановами: від 29.01.2003 року № 151 - до 1 липня 2003 року; від 10.12.2003 року № 1905 - до 1 липня 2004 року; від 28.10.2004 року № 1447 - до 1 липня 2005 року; від 07.06.2006 ро ку № 803 - до 31 грудня 2006 року. Таким чином у операторів гральног о бізнесу було достатньо час у розробки відповідних техні чних приладів починаючи з 1 че рвня 2000 року - дати прийняття зм ін до Закону України „Про зас тосування реєстраторів розр ахункових операцій у сфері т оргівлі, громадського харчув ання та послуг", яким передбач ено обов'язок суб'єктів госпо дарювання застосовувати реє стратори розрахункових опер ацій при здійсненні готівков их розрахунків, в тому числі, у сфері грального бізнесу.

Відповідно до п. 1, 2, 3 ст. 3 Закон у України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, гр омадського харчування та пос луг»суб'єкти підприємницько ї діяльності, які здійснюють розрахункові операції в гот івковій та/або в безготівков ій формі (із застосуванням пл атіжних карток, платіжних че ків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфе рі торгівлі, громадського ха рчування та послуг зобов'яза ні: проводити розрахункові о перації на повну суму покупк и (надання послуги) через заре єстровані, опломбовані у вст ановленому порядку та переве дені у фіскальний режим робо ти реєстратори розрахункови х операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових д окументів, що підтверджують виконання розрахункових опе рацій, або у випадках, передба чених цим Законом, із застосу ванням зареєстрованих у вста новленому порядку розрахунк ових книжок.

За порушення вимог цього За кону до суб'єктів підприємни цької діяльності, які здійсн юють розрахункові операції з а товари (послуги), за рішенням відповідних органів державн ої податкової служби України застосовуються фінансові са нкції у таких розмірах: у п'ят икратному розмірі вартості п роданих товарів (наданих пос луг), на які виявлено невідпов ідність, - у разі проведення ро зрахункових операцій на непо вну суму вартості проданих т оварів (наданих - послуг), у раз і непроведення розрахункови х операцій через реєстратори розрахункових операцій, у ра зі нероздрукування відповід ного розрахункового докумен та, що підтверджує виконання розрахункової операції, або проведення її без використа ння розрахункової книжки (п. 1 ст. 17 Закону України «Про заст осування реєстраторів розра хункових операцій у сфері то ргівлі, громадського харчува ння та послуг»).

Згідно із ст. 11 Закону Україн и «Про застосування реєстрат орів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадсько го харчування та послуг»терм іни переведення суб'єктів пі дприємницької діяльності на облік розрахункових операці й у готівковій та безготівко вій формі (із застосуванням п латіжних карток, платіжних ч еків, жетонів тощо) із застосу ванням реєстраторів розраху нкових операцій встановлюют ься Кабінетом Міністрів Укра їни за поданням центрального органу виконавчої влади з пи тань економічної політики, Д ержавної податкової адмініс трації України та Національн ого банку України.

Згідно ч. 1 ст. 9 КАС України, в р едакції, чинній на час розгля ду справи, суд при вирішенні с прави керується принципом за конності, відповідно до яког о органи державної влади, орг ани місцевого самоврядуванн я, їхні посадові і службові ос оби зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважен ь та у спосіб, що передбачені К онституцією та законами Укра їни.

Частина 2 статті 9 КАС Україн и, в редакції, чинній на час ро згляду справи, вказує, що суд з астосовує інші нормативно-пр авові акти, прийняті відпові дним органом на підставі, у ме жах повноважень та у спосіб, щ о передбачені Конституцією т а законами України.

Аналіз матеріалів свідчит ь про те, що дані відносини рег улюються Законом України «Пр о застосування реєстраторів розрахункових операцій у сф ері торгівлі, громадського х арчування та послуг»N 265/95-ВР ві д 06.07.1995 року та Постановою Кабін ету Міністрів України «Про т ерміни переведення суб'єктів підприємницької діяльності на облік розрахункових опер ацій у готівковій та безготі вковій формі із застосування м реєстраторів розрахункови х операцій»№ 121 від 07.02.2001 року, пу нктом 2 якої на міністерство п ромислової політики було пок ладено обов' язок забезпечи ти організацію розроблення а втоматів з продажу товарів (п ослуг), які відповідатимуть н еобхідним вимогам, а також за пам' ятовуючих пристроїв (фі скальної пам' яті) для оснащ ення автоматів, що вже діють.

Наказом Державної податко вої адміністрації України ві д 01 липня 2008 року № 430 «Про затвер дження Державного реєстру ре єстраторів розрахункових оп ерацій у новій редакції»до Д ержавного реєстру реєстрато рів розрахункових операцій б уло включено комп' ютерно-ка сову систему «Фіскал», яка пр изначена для фіскалізації гр альних автоматів.

Отже, з моменту включення до Державного реєстру реєстрат орів розрахункових операцій вищевказаної комп' ютерно-к асової системи суб' єкти гос подарювання зобов' язані ви користовувати зазначену сис тему.

Крім цього, з цього часу суб ' єкти господарювання не пов инні вводити в експлуатацію ті гральні автомати, що не заб езпечують можливості застос ування цієї системи.

Як встановлено судом першо ї інстанції, позивач в обґрун тування своїх позовних вимог посилається на те, що розраху нки із споживачами послуг зд ійснюються ним через зареєст рований, опломбований та при ведений у фіскальний режим р еєстратор розрахункових опе рацій з роздрукуванням відпо відних розрахункових докуме нтів - електронний контроль но-касовий апарат Datйes МР 5000L.

Колегія суддів з огляду на в ищевикладене зауважує, що на казом Державної податкової а дміністрації України від 01 ли пня 2008 року № 430 «Про затверджен ня Державного реєстру реєстр аторів розрахункових операц ій у новій редакції»до зазна ченого реєстру було включено комп' ютерно-касову систему «Фіскал», яка призначена для фіскалізації гральних автом атів. Дана система введена в е ксплуатацію, що вказує на об' єктивну можливість позивача виконати вимоги зазначеної постанови Кабінету Міністрі в України.

Отже, доводи апелянта не зна йшли свого підтвердження.

За таких обставин колегія с уддів вважає правомірним вис новок суду першої інстанції про те, що позовні вимоги є нео бґрунтованими та про відсутн ість підстав для задоволення заявленого позову.

Викладеним спростовуються доводи апеляційної скарги, а тому колегія суддів вважає ї ї такою, що задоволенню не під лягає.

Зі змісту ст. 159 КАС України, с удове рішення повинно бути з аконним і обґрунтованим. Зак онним є рішення, ухвалене суд ом відповідно до норм матері ального права при дотриманні норм процесуального права, о бґрунтованим - ухвалене суд ом на підставі повного та все бічного з' ясування обстави н в адміністративній справі, підтверджених доказами, дос лідженими в судовому засідан ні.

З урахуванням вищевикладе ного, колегія суддів дійшла в исновку, що судом першої інст анції правильно встановлено обставини справи, судове ріш ення ухвалено з додержанням норм матеріального та процес уального права і підстав для його скасування не вбачаєть ся.

Керуючись ст. ст. 2, 159, 160, 167, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 211, 212, 254 Кодексу адміністрати вного судочинства України, к олегія суддів -

У Х В А Л И Л А :

Апеляційну скаргу То вариства з обмеженою відпові дальністю «Порив»- залиш ити без задоволення, а пост анову Окружного адміністрат ивного суду м. Києва від 27 квіт ня 2010 року - без змін.

Ухвала набирає закон ної сили через п?ять днів післ я направлення її копій особа м, які беруть участь у справі, та може бути оскаржена протя гом двадцяти днів шляхом под ачі касаційної скарги безпос ередньо до Вищого адміністра тивного суду України.

Головуючий-суддя: В.П. Мельничук

Судді: Е.Ю. Швед

О.В. Попович

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.10.2010
Оприлюднено05.11.2010
Номер документу12016665
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3274/10/2670

Ухвала від 05.03.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кишинський М.І.

Ухвала від 26.10.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мельничук В.П.

Постанова від 27.04.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кишинський М.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні