ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
27 квітня 2010 року 10:57 № 2а-3274/10/2670
Окружний адміністра тивний суд міста Києва у скла ді головуючого судді Кишинсь кого М.І. при секретарі судово го засідання Попадин О.Б. у ві дкритому судовому засіданні вирішив адміністративну сп раву
за позовом Товариства з обмеженою в ідповідальністю «Порив»
до Державної податкової інс пекції у Голосіївському райо ні м. Києва
про визнання нечинним рішенн я про застосування штрафних (фінансових) санкцій
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обме женою відповідальністю «Пор ив»звернулося в суд з позово м про визнання нечинним ріше ння про застосування штрафни х (фінансових) санкцій № 0002752304 від 27 березня 2009 р. Державної податкової інспекції у Голос іївському районі м. Києва.
Позовні вимоги мотив овані тим, що 04 березня 2009 року Д ПА у Івано-Франківській обла сті провела перевірку щодо д отримання суб' єктом господ арювання порядку проведення розрахунків за товари (послу ги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності торгових патентів і ліцензій у гральн ому залі за адресою: м. Івано-Ф ранківськ, вул. Незалежності , 5, де здійснює підприємницьку діяльність Позивач, за наслі дками якої було складено акт , згідно якого винесене рішен ня про застосування штрафних (фінансових) санкцій на суму 1 9040,00 грн. за порушення вимог п.1 с т. 3 Закону України «Про застос ування реєстраторів розраху нкових операцій у сфері торг івлі, громадського харчуванн я та послуг». Позивач вважає н еправомірним рішення про зас тосування штрафних санкцій, оскільки в залі гральних авт оматів встановлений касовий апарат Datecs MP 5000і. Комп' ютерно-ка сова система «Фіскал»не забе зпечує виконання вимог щодо реалізації фіскальних функц ій гральними автоматами, оск ільки під час їх використанн я безпосередньо гральні авто мати не мають власних фіскал ьних номерів і не обладнують ся таким засобом, як механізм друкування звітів, система н е перетворює діючі гральні а втомати в реєстратори РРО. Пі дприємство не має правових п ідстав використовувати в сво їй діяльності інші реєстрато ри ніж ті, що в установленому п орядку включені до Державног о реєстру РРО.
Позивач, не погодивши сь з вищезазначеним податков им рішенням, використовуючи надані законом права, оскарж ив його у адміністративному порядку. За наслідками апеля ційного оскарження рішення про застосування штрафних (ф інансових) санкцій залишено без змін.
В зв' язку з чим, предс тавник позивача просить визн ати нечинним рішення № 0002752304 від 27.03.2009 року, прийняте ДПІ у Го лосіївському районі м. Києва про застосування штрафних (ф інансових) санкцій на суму 19040,0 0 грн. до ТОВ «Порив»за пор ушення п. 1 ст. 3 Закону України « Про застосування реєстратор ів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».
У письмовому запереч енні та у судовому засіданні представник Відповідача за перечує проти позову. В обґру нтування свого заперечення в казує, що внаслідок проведен ої перевірки було встановле но, що 56 гральних автоматів - ре єстратори розрахункових опе рацій не зареєстровані в орг анах податкової служби і не п ереведені у фіскальний режим роботи. Операції купівлі - п родажу фішок, жетонів, кредит ів, ставок на гру є розрахунко вими і підлягають проведенню через РРО. Позивач до 31.12.2006 року зобов' язаний був оснастити гральні автомати фіскальною пам' яттю, однак цього не зро бив. Розрахункова операція п овинна проводитись на повну суму покупки (наданні послуг и) через зареєстровані, оплом бовані у встановленому поряд ку та переведені у фіскальни й режим роботи реєстратори р озрахункових операцій з розд рукуванням відповідних розр ахункових документів, що під тверджують виконання розрах ункових операцій. Позивач не виконав норму Закону, а тому б уло винесено оскаржуване ріш ення. Вважає, що Відповідачем правомірно застосовано штра фні санкції за виявлене пору шення, просив у задоволенні п озову відмовити.
За таких обставин, вислуха вши пояснення представників сторін, дослідивши письмові докази по справі, аналізуючи наведені міркування та запе речення, оцінюючи їх в сукупн ості, суд вважає що позовна за ява не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Товариство з обм еженою відповідальністю «По рив»зареєстроване у Голосії вській районній у місті Києв і Державній адміністрації 27.05 .1998 року, ідентифікаційний код 21513028, що підтверджується Сві доцтвом Серія А00 № 050689 про дер жавну реєстрацію юридичної о соби.
Державною податковою адміністрацією у Івано-Фран ківській області 04.03.2009 року бу ло проведено перевірку щодо контролю за здійсненням розр ахункових операцій у сфері г отівкового та безготівковог о обігу суб' єктами підприєм ницької діяльності. За резул ьтатами перевірки складено акт від 04.03.2009 р., в якому зафіксов ано порушення п.1 ст. 3 Закону Ук раїни «Про застосування реєс траторів розрахункових опер ацій в сфері торгівлі, громад ського харчування і послуг» від 06.07.1995 р. № 265/95-ВР.
На підставі вказаног о вище акту ДПІ у Голосіївськ ому районі м. Києва було винес ено рішення про застосування передбачених п. 2 ст. 17 Закону У країни «Про застосування реє страторів розрахункових опе рацій у сфері торгівлі, грома дського харчування та послуг »штрафних (фінансових) санкц ій від 27.03.2009 р. № 0002752304, згідно як ого до Позивача застосовано суму штрафних санкцій у розм ірі 19040,00 грн. за виявлене поруш ення.
Відповідно до ст. 2 Зак ону України «Про застосуванн я реєстраторів розрахункови х операцій в сфері торгівлі, г ромадського харчування та по слуг»реєстратор розрахунко вих операцій - пристрій або програмно-технічний комплек с, в якому реалізовані фіскал ьні функції і який призначен ий для реєстрації розрахунко вих операцій при продажу тов арів (наданні послуг), операці й з купівлі продажу іноземно ї валюти та/або реєстрації кі лькості проданих товарів (на даних послуг). До реєстраторі в розрахункових операцій від носяться: електронний контро льно-касовий апарат і електр онний контрольно-касовий реє стратор, комп' ютерно-касова система, електронний таксом етр, автомат з продажу товарі в (послуг) тощо.
Даною статтею також н адано визначення автомату з продажу товарів (послуг) - це реєстратор розрахункових оп ерацій, який в автоматичному режимі здійснює видачу (нада ння) за готівкові кошти або із застосуванням платіжних кар ток, жетонів тощо товарів (пос луг) і забезпечує відповідни й облік їх кількості та варто сті.
Відповідно до рішенн я Київської міської ради від 10.07.2003 № 621/781 «Про затвердження Пра вил провадження господарськ ої діяльності з організації та утримання тоталізаторів, гральних закладів у місті Ки єві», гральний автомат - це а втоматичний розігрувальний пристрій з грошовим або інши м виграшем, який через систем у електромеханічних роликів , дисплеїв, проекторів світла або відео в обмін на один або декілька жетонів чи іншим сп особом надає користувачеві к орисний час для гри з вірогід ністю отримати грошовий або інший виграш, який завжди зал ежить від випадку.
Згідно п. 1 Наказу Держ авного комітету з питань рег уляторної політики та підпри ємництва, Міністерства фінан сів України від 18.04.2006 № 40/374 «Про за твердження Ліцензійних умов провадження організації дія льності проведення азартних ігор і Порядку контролю за до держанням Ліцензійних умов п ровадження організації діял ьності з проведення азартних ігор», визначено, що: - гральни й автомат - це механічне, еле ктричне, електронне обладнан ня або пристрій, що використо вується для проведення азарт них ігор, результат яких визн ачається без участі працівни ка ліцензіата програмою робо ти цього обладнання (пристро ю) з використанням генератор а випадкових чисел, який міст иться всередині корпусу тако го обладнання (пристрою), і су ма виграшу нараховується обл аднанням (пристроєм) автомат ично;
- зал гральних автоматів - н ежитлове приміщення, крім пе ресувної малої архітектурно ї форми, закрите від огляду зз овні, у якому для проведення а зартних ігор використовують ся тільки гральні автомати.
Відповідно до вищеви кладеного, можна зробити вис новок, що оскільки внесення с тавки обліковується автомат ом і ним же визначається розм ір виграшу, то дана послуга на дається саме гральним автома том, а не залом гральних автом атів, як нежитловим приміщен ням.
Відповідно до вимог п .1 та п.2 ст.3 Закону України «Про застосування реєстраторів р озрахункових операцій в сфер і торгівлі, громадського хар чування та послуг», суб' єкт и підприємницької діяльност і, які здійснюють розрахунко ві операції в готівковій фор мі при продажу товарів (надан ні послуг) у сфері торгівлі, гр омадського харчування та пос луг зобов' язані проводити р озрахункові операції на повн у суму покупки (надання послу ги) через зареєстровані, опло мбовані у встановленому поря дку та переведені у фіскальн ий режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роз друкуванням відповідних роз рахункових документів, що пі дтверджують виконання розра хункових операцій, або із зас тосуванням у встановленому п орядку розрахункових книжок ; видавати особі, яка отримує а бо повертає товар, отримує по слугу або відмовляється від неї, розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної операції.
Постановою КМУ «Про т ерміни переведення суб' єкт ів підприємницької діяльнос ті на облік розрахункових оп ерацій у готівковій та безго тівковій формі із застосуван ням реєстраторів розрахунко вих операцій»від 07.02.2001 р. № 121 ( із змінами, внесеними Постанов ами КМУ від 29.01.2003 р. № 151, від 10.12.2003 р. № 1905, від 28.10.2004 р. № 1447, від 07.06.2006 р. № 803) уст ановлено терміни переведенн я суб' єктів підприємницько ї діяльності на облік розрах ункових операцій у готівкові й та безготівковій формі із з астосуванням реєстраторів р озрахункових операцій з вико ристанням гральних автоматі в до 31.12.2006 р.
Виходячи із правовог о контексту вказаної вище По станови КМУ суб' єкти підпри ємницької діяльності, які зд ійснюють підприємницьку дія льність у сфері грального бі знесу шляхом надання послуг з використанням гральних авт оматів зобов' язані з 01 січня 2007 року використовувати у сво їй ліцензованій діяльності з надання послуг грального бі знесу гральні автомати з про дажу послуг, які оснащені зап ам' ятовуючими пристроями (ф іскальною пам' яттю), в т.ч. ти х, що вже задіяні у використан ні.
Державна комісія з питань впровадження електр онних систем і засобів контр олю та управління товарним і грошовим обігом протокольни м рішенням від 27 червня 2002 року № 13 встановила вимоги щодо ре алізації фіскальних функцій гральними автоматами.
За таких обставин, вих одячи з специфіки надання по слуг у сфері грального бізне су на гральних автоматах та в раховуючи викладене, гральни й автомат повинен бути оснащ ений належним РРО.
Таким чином, враховую чи вищенаведене, Позивач зоб ов' язаний був надавати посл уги через зареєстровані, опл омбовані у встановленому пор ядку та переведені у фіскаль ний режим роботи реєстратор и розрахункових операцій з р оздрукуванням відповідних р озрахункових документів, що підтверджують виконання роз рахункових операцій на індив ідуальному гральному автома ті.
Відповідно до п.4.4. «Пор ядку реєстрації, опломбуванн я та застосування РРО за това ри (послуги) затвердженого На казом ДПА України від 01.12.2000 р. № 16 4, реєстрація продажу товару (о плати послуги) через РРО пров одиться одночасно з розрахун ковою операцією. Розрахунков ий документ повинен видавати ся покупцеві не пізніше заве ршення розрахункової операц ії. Розрахункова операція вв ажається проведеною через РР О, якщо дані про її обсяг уведе ні в режимі реєстрації.
Згідно абзацу третьо го статті 2 Закону України «Пр о застосування реєстраторів розрахункових операцій у сф ері торгівлі, громадського х арчування та послуг», розрах ункова операція це приймання від покупця готівкових кошт ів, платіжних карток, платіжн их чеків, жетонів тощо за місц ем реалізації товарів (послу г), видача готівкових коштів з а повернутий покупцем товар (надану послугу), а у разі заст осування банківської платіж ної картки - оформлення відп овідного розрахункового док умента щодо оплати в безготі вковій формі товару (послуги ) банком покупця або, у разі по вернення товару (відмови від послуги), оформлення розраху нкових документів щодо перер ахування коштів у банк покуп ця.
Відповідно до ст. 3 вищ езазначеного Закону суб' єк ти підприємницької діяльнос ті, які здійснюють розрахунк ові операції в готівковій фо рмі при продажу товарів (нада нні послуг) у сфері торгівлі, г ромадського харчування та по слуг зобов' язані проводити розрахункові операції на по вну суму покупки через зареє стровані, опломбовані у вста новленому порядку та перевед ені у фіскальний режим робот и реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням в ідповідних розрахункових до кументів, що підтверджують в иконання розрахункових опер ацій.
Визначений Законом п орядок проведення розрахунк ових операцій Позивачем не д отримується.
Як зазначає Позивач, п орядок розрахунків здійснює ться на встановленому в залі касовому апараті Datecs MP 5000і, лише по факту закінчення гри, коли касир-оператор здійснює вил учення грошових із автомата у місці проведення розрахунк у та вносить їх в касу, а тому п орушення вимог Закону про РР О відсутнє.
Суд не погоджується з таким обґрунтуванням, оскіл ьки порядок реєстрації розра хункових операцій з використ анням РРО у залі гральних авт оматів передбачає такий алго ритм дій, за якого облік розра хункових операцій відокремл ений у часі від їх безпосеред нього здійснення.
Позивач, зазначаючи п ро те, що розрахунки здійснюю ться на одному касовому апар аті, що знаходиться відокрем лено від гральних автоматів, а самі гральні автомати не в несені до Державного реєстру і не проводять розрахункову операцію не спростовує вста новленого під час перевірки порушення, а навпаки наведен е прямо свідчить, що підприєм ством не забезпечується поря док проведення розрахункови х операцій передбачених зако ном, не забезпечується видач а особі відповідного розраху нкового документу встановле ної форми на повну суму прове деної операції при прийнятті готівкових коштів в купюроп риймач грального автомата.
Отже, гральний автомат з 31 г рудня 2006 року, відповідно до за значеної вище постанови, пов инен самостійно виконувати ф іскальні функції, які, зокрем а, полягають в обліку, накопич енні та відображенні даних щ одо прийнятих та виданих (виг раних) гравцями грошових зам інників - жетонів та кредиті в.
Щодо необхідної умови вик ористання гральних автоматі в із застосуванням РРО є перш за все обов' язкове включен ня їх (або окремих блоків авто матів, що входять до складу ко мп' ютерно-касових систем, я кі забезпечують переведення таких автоматів у фіскальни й режим роботи) до Державного реєстру реєстраторів розрах ункових операцій за процедур ою, встановленою Положенням про зазначений Державний реє стр, що затверджений постано вою КМУ від 29.08.2002 № 1315 то вказана п роцедура здійснюється за под анням заявника (наприклад ви робників або постачальників такої техніки, розробленої н а замовлення операторів сфер и грального бізнесу)
Взаємовідносини між підпр иємствами - виробниками реє страторів розрахункових опе рацій і підприємствами - спо живачами цієї продукції (в то му числі, з питань її придбанн я та комплектності поставки вказаної системи) регулюютьс я Господарським кодексом Укр аїни. Зокрема, відповідно до с татті 270 ГК України товари пов инні поставлятися комплексн о, відповідно до вимог станда ртів, технічних умов або прей скурантів. Договором може бу ти передбачено поставку з до датковими до комплекту вироб ами (частинами) або без окреми х, не потрібних покупцеві вир обів (частин), що входять до ко мплекту. Якщо комплектність не визначено стандартами, те хнічними умовами або прейску рантами, вона в необхідних ви падках може визначатися дого вором.
Таким чином, суб' єкти госп одарювання в сфері грального бізнесу, самостійно мали мож ливість з 01.07.02 по 31.12.06 звернутись до виробників та постачальн иків реєстраторів розрахунк ових операцій з метою вигото влення моделі реєстраторів р озрахункових операцій (граль них автоматів) у відповіднос ті до норм Закону і відповідн о до вимог Постанови КМУ № 1315 вн ести подання на внесення мод елі до Державного реєстру ре єстраторів розрахункових оп ерацій.
Фіскалізація грального об ладнання є основною передумо вою для легалізації ринку гр альних автоматів.
Обов' язок застосування г ральних автоматів, які перев едені у фіскальний режим роб оти, є нормою закону, якою мают ь керуватися суб' єкти госпо дарювання при здійсненні дія льності у сфері грального бі знесу.
Судом встановлено, що 04.06.2008 то вариством з обмеженою відпов ідальністю «Експотрейд»бул о розроблено комп`ютерно - кас ову систему «Фіскал», яка нак азом Державної податкової ад міністрації України від 01.07.2008 № 430 включена до Державного реєс тру реєстраторів розрахунко вих операцій. Комп`ютерно - к асова система «Фіскал»призн ачена для фіскалізації граль них автоматів, автоматизації збору, обліку і контролю дани х про функціонування залів г ральних автоматів.
Отже, підсумовуючи викладе не, з липня 2008 року суб' єкти пі дприємницької діяльності, як і надають послуги в сфері гра льного бізнесу з використанн ям рулетки чи гральних автом атів не тільки зобов' язані були перейти на оснащення гр альних автоматів портативни ми електронними контрольно-к асовими апаратами при здійсн енні розрахункових операцій на окремо визначеному граль ному апараті, а і мали технічн у можливість це здійснити.
Суд звертає увагу та той фак т, що Київський апеляційний а дміністративний суд в ухвалі від 30.03.2010 року у справі за позов ом Приватного підприємства « Солекс»до ДПІ у Святошинсько му районі міста Києва про виз нання протиправним та скасув ання рішення про застосуванн я штрафних (фінансових) санкц ій прийшов до висновку, що з мо менту включення до Державног о реєстру реєстраторів розра хункових операцій комп' юте рної касової системи «Фіскал »суб' єкти господарювання з обов' язані використовуват и зазначену систему.
Згідно з п.2 ст.17 Закону Украї ни «Про застосування реєстра торів розрахункових операці й у сфері торгівлі, громадськ ого харчування та послуг»за порушення вимог цього Закону до суб' єктів підприємницьк ої діяльності, які здійснюют ь розрахункові операції за т овари (послуги), за рішенням ві дповідних органів державної податкової служби України з астосовуються фінансові сан кції у вигляді штрафу.
Застосування відповідачем суми штрафу в розмірі 19040,00 грн. (340,00 грн.*56) відповідає чинному з аконодавству.
Відповідно до ч.1 ст. 9 КАС Ук раїни суд при вирішенні спра ви керується принципом закон ності, відповідно до якого ор гани державної влади, органи місцевого самоврядування, ї хні посадові і службові особ и зобов' язані діяти лише на підставі, в межах повноважен ь та у спосіб, що передбачені К онституцією та законами Укра їни. Аналогічна норма закріп лена і в ч.2 ст.19 Конституції Укр аїни.
Відповідно до ч.1 ст.71 КАС Укр аїни кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення, крім випадків, встан овлених ст. 72 цього Кодексу.
Відповідно до ч.2 ст. 71 КАС Укр аїни в адміністративних спра вах про протиправність рішен ь, дій чи бездіяльності суб' єкта владних повноважень обо в' язок щодо доказування пра вомірності свого рішення, ді ї чи бездіяльності покладаєт ься на відповідача, якщо він з аперечує проти адміністрати вного позову.
Відповідач виконав поклад ений на нього обов' язок.
Відповідно до ч.2 ст. 94 Кодекс у адміністративного судочин ства України якщо судове ріш ення ухвалене на користь сто рони - суб' єкта владних пов новажень, суд присуджує з інш ої сторони всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати, пов' язані і з залученням свідків та пров еденням судових експертиз. О скільки, в судовому засіданн і свідки не залучались та екс пертизи не проводились, судо ві витрати, що підлягають стя гненню відсутні.
Керуючись ст. 124 Конституції України, ст.ст. 69-71, 94, 160-165, 167, 254 Кодек су адміністративного судочи нства України, Окружний адмі ністративний суд міста Києва
П О С Т А Н О В И В:
У позові відмовити.
Постанова наби рає законної сили після закі нчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, в становленого Кодексом адмін істративного судочинства Ук раїни, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяв у про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не бул а подана у встановлений стро к постанова набирає законної сили після закінчення цього строку.
Постанова може бут и оскаржена до суду апеляцій ної інстанції протягом десят и днів за правилами, встановл еними ст.ст. 185-187 КАС України шля хом подання через суд першої інстанції заяви про апеляці йне оскарження з наступним п оданням протягом двадцяти дн ів апеляційної скарги. Апеля ційна скарга може бути подан а без попереднього подання з аяви про апеляційне оскаржен ня, якщо скарга подається у ст рок, встановлений для поданн я заяви про апеляційне оскар ження.
Суддя Кишинський М.І.
Дата складання та пі дписання постанови в повному обсязі - 11.05.2010 р.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 27.04.2010 |
Оприлюднено | 14.07.2010 |
Номер документу | 9628912 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Кишинський М.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні