Справа № 560/5736/24
РІШЕННЯ
іменем України
04 липня 2024 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючої-судді Гнап Д.Д. розглянувши адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у Хмельницькій області до державного підприємства "Шепетівський військовий лісгосп" про стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу.
І. СТИСЛИЙ ВИКЛАД ПОЗИЦІЙ СТОРІН
Головне управління ДПС у Хмельницькій області звернулося до суду з позовом до державного підприємства "Шепетівський військовий лісгосп", в якому з врахуванням уточненої позовної заяви просить стягнути кошти у рахунок погашення податкового боргу в розмірі 2441665,66 грн з рахунків відповідача у банках, обслуговуючих такого платника податків, та за рахунок готівки, що належить відповідачу.
В обґрунтування позовних вимог позивач вказує, що за відповідачем рахується заборгованість у сумі 2441665,66 грн, що утворилася внаслідок несплати в установлені законодавством строки узгоджених сум грошових зобов`язань.
Відповідачу було виставлено податкову вимогу форми "Ю" №97874-57 від 23.09.2020, проте вжиті заходи не призвели до добровільного погашення відповідачем заборгованості.
Відповідачем подано відзив на позовну заяву, в якому просить відмовити в задоволенні позовних вимог. Звертає увагу, що серед документів, які є додатками до позовної заяви міститься лише одна податкова вимога від 23.09.2020 №978778-57 на суму 98022,21 грн. Інші податкові вимоги на адресу відповідача не надсилалися. Вважає, що позивачем порушено порядок передбачений ПК України, що є грубим порушенням та є підставою у відмові в задоволенні позовних вимог. Звертає увагу на розбіжність сум податкового боргу.
Позивачем подано до суду відповідь на відзив, у якій просить задовольнити позовні вимоги в повному обсязі. Зазначає, що на момент звернення до суду за відповідачем рахувався податковий борг в сумі 2441665,66 грн. Звертає увагу, що у Головного управління ДПС у Хмельницькій області відсутні правові підстави для формування нової податкової вимоги, враховуючи безперервність податкового боргу у державного підприємства "Шепетівський військовий лісгосп" починаючи з суми, зазначеної у податковій вимозі від 23 вересня 2020 року №97874-57. Також вказує, що твердження державного підприємства "Шепетівський військовий лісгосп" щодо розбіжності сум нарахованих штрафів згідно податкових повідомлень - рішень є хибними, оскільки відповідачу надіслано податкові повідомлення - рішення №0137280409 від 06.12.2023 в сумі 60,26 грн, №0/15132/0406 від 25.12.2023 в сумі 87,39 грн, №0084835304 від 25.08.2020 в сумі 4026,03 грн, які отримані відповідачем, що підтверджується рекомендованими повідомленнями про вручення поштового відправлення.
ІІ. ПРОЦЕСУАЛЬНІ ДІЇ У СПРАВІ
Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 22.04.2024 року відкрито провадження у справі та призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.
ІІІ. ОБСТАВИНИ, ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ
За відповідачем рахується заборгованість у сумі 2441665,66 грн, яка утворилась:
- по податку на прибуток в загальній сумі 136 246,00 грн;
- рентна плата за спеціальне використання лісових ресурсів в частині деревини НОМЕР_1 в загальній сумі 29171,94 грн;
- рентна плата за спеціальне використання лісових ресурсів в частині деревини НОМЕР_2 в загальній сумі 33478,15 грн;
- рентна плата за спеціальне використання лісових ресурсів в частині деревини НОМЕР_2 в загальній сумі 44789,31 грн;
- рентна плата за спеціальне використання лісових ресурсів в частині деревини НОМЕР_3 в загальній сумі 402773,26 грн;
- рентна плата за спеціальне використання лісових ресурсів в частині деревини НОМЕР_4 в загальній сумі 65486,43 грн;
- рентна плата за спеціальне використання лісових ресурсів в частині деревини НОМЕР_5 в загальній сумі 33802,16 грн;
- рентна плата за спеціальне використання лісових ресурсів в частині деревини НОМЕР_6 в загальній сумі 60,26 грн;
- рентна плата за спеціальне використання лісових ресурсів в частині деревини НОМЕР_3 в загальній сумі 69613,28 грн;
- рентна плата за спеціальне використання лісових ресурсів в частині деревини НОМЕР_2 в загальній сумі 16545,73 грн;
- рентна плата за спеціальне використання лісових ресурсів в частині деревини НОМЕР_7 в загальній сумі 7807,93 грн;
- рентна плата за спеціальне використання лісових ресурсів в частині деревини НОМЕР_4 в загальній сумі 119248,53 грн;
- рентна плата за спеціальне використання лісових ресурсів в частині деревини НОМЕР_8 в загальній сумі 11306,78 грн;
- рентна плата за спеціальне використання лісових ресурсів в частині деревини НОМЕР_1 в загальній сумі 7940,15 грн;
- податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачений юридичними особами, які є власниками об`єктів житлової нерухомості НОМЕР_2 в загальній сумі 8428,95 грн;
- податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачений юридичними особами, які є власниками об`єктів житлової нерухомості НОМЕР_3 в загальній сумі 13893,69 грн;
- податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачений юридичними особами, які є власниками об`єктів нежитлової нерухомості НОМЕР_2 в загальній сумі 21061,87 грн;
- податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачений юридичними особами, які є власниками об`єктів нежитлової нерухомості НОМЕР_5 в загальній сумі 79700,10 грн;
- податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачений юридичними особами, які є власниками об`єктів нежитлової нерухомості НОМЕР_9 в загальній сумі 277056,49 грн;
- податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачений юридичними особами, які є власниками об`єктів нежитлової нерухомості НОМЕР_3 в загальній сумі 3553,52 грн;
- земельний податок з юридичних осіб UA68060190000075749 в загальній сумі 55653,27 грн;
- земельний податок з юридичних осіб UA68060330000029010 в загальній сумі 2286,00 грн;
- земельний податок з юридичних осіб UA68060090000093924 в загальній сумі 38935,37 грн;
- земельний податок з юридичних осіб UA68060310000022172 в загальній сумі 79905,59 грн;
- земельний податок з юридичних осіб UA68060110000046608 в загальній сумі 52711,37 грн;
- земельний податок з юридичних осіб UA68020110000071202 в загальній сумі 777513,02 грн;
- частина чистого прибутку в загальній сумі 52696,51 грн.
Вказана заборгованість підтверджується податковими деклараціями, податковими повідомленнями - рішеннями, розрахунком суми позовних вимог, корінцем податкової вимоги форми "Ю" № 97874-57 від 23 вересня 2020 року.
Оскільки податковий борг відповідач добровільно не сплатив, позивач звернувся до суду з позовом.
IV. ОЦІНКА СУДУ
Статтею 67 Конституції України на платників податків покладено обов`язок сплачувати податки і збори в порядку і в розмірах, встановлених законом.
Відповідно до пункту 15.1 статті 15 Податкового кодексу України платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об`єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об`єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов`язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.
Згідно з підпунктом 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Відповідно до підпункту 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.
Пункт 57.1 статті 57 Податкового кодексу України встановлює, що платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
У встановлені Податковим кодексом України строки відповідач не сплатив узгоджену суму грошового зобов`язання.
Згідно з пунктом 59.1 статті 59 Податкового кодексу України у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
На виконання вимог статті 59 Податкового кодексу України позивачем надіслана податкова вимога форми "Ю" від 23.09.2020 року № 97874-57 на адресу відповідача, яка вручена 20.11.2020.
Відповідно до пункту 42.2 статті 42 Податкового кодексу України документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані у порядку, визначеному пунктом 42.4 цієї статті, надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків (його представнику).
Згідно з пунктом 59.5 статті 59 Податкового кодексу України, у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
Враховуючи п. 59.5 статті 59 Податкового кодексу України, а також безперервність податкового боргу у державного підприємства "Шепетівський військовий лісгосп", починаючи з суми, зазначеної у податковій вимозі від 23 вересня 2020 року №97874-57, суд не приймає до уваги доводи відповідача щодо не надсилання інших податкових вимог та порушення позивачем порядку передбаченого ПК України.
Доказів оскарження відповідачем податкової вимоги, а також доказів сплати ним податкового боргу суду не надано. Не здобуто таких доказів і судом.
Відповідно до підпункту 19-1.1.22, підпункту 19-1.1.45 пункту 19-1 статті 19 Податкового кодексу України контролюючі органи виконують такі функції, крім особливостей, передбачених для державних податкових інспекцій статтею 19-3 цього Кодексу: здійснюють погашення податкового боргу, стягнення своєчасно ненарахованих та / або несплачених сум єдиного внеску та інших платежів; звертаються до суду у випадках, передбачених законодавством.
Згідно з пунктом 87.2. статті 87 Податкового кодексу України джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.
Згідно з пунктами 95.1 - 95.3 статті 95 Податкового кодексу України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 30 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.
Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Положеннями пункту 95.4 статті 95 Податкового кодексу України визначено, що контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Отже, оскільки відповідач у встановлений законом строк не сплатив суму узгодженого податкового зобов`язання, позов є обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню.
Відповідно до частини другої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
З врахуванням викладеного, а також відсутністю витрат, пов`язаних із залученням свідків та проведенням експертиз, судові витрати з відповідача не стягуються.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
адміністративний позов Головного управління ДПС у Хмельницькій області задовольнити.
Стягнути з державного підприємства "Шепетівський військовий лісгосп" кошти у рахунок погашення податкового боргу у розмірі 2441665 (два мільйони чотириста сорок одна тисяча шістсот шістдесят п`ять) грн 66 коп. з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та за рахунок готівки, що йому належить.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Позивач:Головне управління ДПС у Хмельницькій області (вул. Пилипчука, 17,м. Хмельницький,Хмельницька обл., Хмельницький р-н,29001 , код ЄДРПОУ - ВП 44070171) Відповідач:Державне підприємство "Шепетівський військовий лісгосп" (пров. Героїв Небесної Сотні, 18,м. Шепетівка,Хмельницька обл., Шепетівський р-н,30405 , код ЄДРПОУ - 43075760)
Головуюча суддя Д.Д. Гнап
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.07.2024 |
Оприлюднено | 08.07.2024 |
Номер документу | 120183998 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них стягнення податкового боргу |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Гнап Д.Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні