Золотоніський міськрайонний суд Черкаської області
Справа № 695/1330/24
номер провадження 1-кс/695/610/24
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
02 липня 2024 рокум. Золотоноша
Слідчий суддя Золотоніського міськрайонного суду Черкаської області ОСОБА_1 , за участю: секретаря судового засідання ОСОБА_2 , прокурора ОСОБА_3 , слідчої ОСОБА_4 , підозрюваного ОСОБА_5 , захисника підозрюваного - адвоката ОСОБА_6 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Золотоноша клопотання слідчої СВ Золотоніського РВП ГУНП в Черкаській області лейтенанта поліції ОСОБА_4 , погоджене з прокурором Золотоніської окружної прокуратури ОСОБА_3 по кримінальному провадженню внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42023252150000042 від 14.09.2023 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 367 КК України про накладення арешту на майно,
ВСТАНОВИВ:
До Золотоніського міськрайонного суду Черкаської області звернулася слідча СВ Золотоніського РВП ГУНП в Черкаській області ОСОБА_4 , з клопотанням погодженим з прокурором Золотоніської окружної прокуратури ОСОБА_3 по кримінальному провадженню внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42023252150000042 від 14.09.2023 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 367 КК України про накладення арешту на майно.
В обґрунтування клопотання зазначено, що у провадженні Золотоніського РВП ГУНП в Черкаській області перебуває кримінальне провадження № №42023252150000042 від 14.09.2022, за ознаками кримінальних правопорушень, передбаченого ч. 1 ст. 367 КК України.
Досудовим розслідуванням встановлено, що прокурором Золотоніської окружної прокуратури, шляхом моніторингу інформаційно-телекомунікаційної системи «Prozorro» вивчено стан додержання вимог чинного законодавства під час здійснення бюджетними установами публічних закупівель товарів, послуг, робіт. Моніторингом встановлено, що КП «Золотоніський міський центр первинної медико-санітарної допомоги (сімейної медицини)» Золотоніської міської ради проведено закупівлі засобів для догляду за малюками. Між КП «Золотоніський міський центр первинної медико-санітарної допомоги (сімейної медицини)» Золотоніської міської ради та ФОП ОСОБА_7 укладено договір №221/23 від 02.08.2023 на суму 410 851,20 грн. та договір №220/23 від 02.08.2023 на суму 548 128,80 грн.
Досудовим розслідуванням встановлено, що ОСОБА_5 , відповідно до наказу № 68 від 06.05.2020 року, призначений уповноваженою особою за організацією та проведенням процедур спрощених та публічних закупівель комунального підприємства «Золотоніський міський центр первинної медико-санітарної допомоги (сімейна медицина)» Золотоніської міської ради.
Відповідно до положення «Про уповноважену особу (закупівлі товарів, робіт і послуг) по «Золотоніський міський центр первинної медико-санітарної допомоги (сімейна медицина)» Золотоніської міської ради, затвердженого наказом № 59 від 22.04.2020 року, саме: розділу 1 пункту 1.5 уповноважена особа у своїй діяльності керується законом, іншими нормативно правовими актами з питань публічних закупівель та зазначеним положенням.
Таким чином, ОСОБА_5 , окрім положення «про уповноважену особу (закупівлі товарів, робіт і послуг) по КП «Золотоніський міський центр ПМСД СМ» Золотоніської міської ради, у своїй діяльності керується Закон України «Про публічні закупівлі» (далі ЗУ «Про публічні закупівлі», який визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт та послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об`єднаних територіальних громад.
Відповідно до розділу 1 статті 1 пункту 35 ЗУ «Про публічні закупівлі», та розділу 1 пункту 1.2 положення «про уповноважену особу (закупівлі товарів, робіт і послуг) по КП «Золотоніський міський центр ПМСД СМ» Золотоніської міської ради, ОСОБА_5 являється службовою (посадовою) особою, яка є працівником замовника і визначена відповідальною за організацію та проведення процедур закупівель/спрощених закупівель згідно із вказаним кодексом на підставі власного розпорядчого рішення замовника.
Відповідно до розділу 1 статті 6 пункту 1 частини 2 ЗУ «Про публічні закупівлі» та розділу 2 пункту 2.9 частини 2 положення «про уповноважену особу (закупівлі товарів, робіт і послуг) по КП «Золотоніський міський центр первинної медико-санітарної допомоги (сімейної медицини)» Золотоніської міської ради, до принципів здійснення публічних закупівель відноситься максимальна економія, ефективність та пропорційність.
Відповідно до розділу 1 статті 4 пункту 4 ЗУ «Про публічні закупівлі»: «Для планування закупівель та підготовки до проведення закупівель замовники можуть проводити попередні ринкові консультації з метою аналізу ринку, у тому числі запитувати й отримувати рекомендації та інформацію від суб`єктів господарювання. Такі рекомендації та інформація можуть використовуватися замовником під час підготовки до проведення закупівлі, якщо вони не призводять до порушення статті 5 цього Закону. Консультації з ринком можуть проводитися через електронну систему закупівель шляхом надсилання запитань замовником та отримання відповідей від суб`єктів господарювання або шляхом організації відкритих зустрічей з потенційними учасниками. Проведення попередніх ринкових консультацій замовником не вважається участю суб`єктів господарювання у підготовці вимог до тендерної документації.
Так, ОСОБА_5 , будучи уповноваженою особою за організацією та проведенням процедури закупівель/спрощених закупівель КП «Золотоніський міський центр первинної медико-санітарної допомоги (сімейної медицини) Золотоніської міської ради, будучи наділеним адміністративно-господарськими обов`язками відповідно до розділу 1 пункту 1.2 положення «про уповноважену особу з питань організації та проведення процедури закупівлі», а саме: маючи право проводити процедури закупівлі, виконуючи свої посадові обов`язки службової особи, діючи всупереч інтересам служби, вчинив розтрату бюджетних коштів в сумі 182 678,04 грн. за таких обставин: ОСОБА_5 , у не встановлений слідством період часу, перебуваючи в приміщенні КП «Золотоніський міський центр первинної медико-санітарної допомоги (сімейної медицини) Золотоніської міської ради, на підставі Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, що затверджено наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 року під № 275, склав обґрунтування предмета закупівлі: «33750000-2 - Засоби для догляду за малюками (Підгузки для дорослих (НК 024:2019 - 11239 Підгузник для дорослих) - 3 найменування; Підгузки для дітей (НК 024:2019 - 35008 - Підгузки для дітей) - 3 найменування, Пелюшки гігієнічні (НК 024:2019 - 60709 - пелюшка вбирає) - 2 найменування)». В обґрунтування очікуваної вартості закупівлі ОСОБА_5 визначив очікувану вартість предмета закупівлі на суму 960 000 грн. з ПДВ, що в подальшому слугувало для створення тендерної документації затвердженої рішенням уповноваженої особи від 11.07.2023 року. В подальшому, 11.07.2023 року, ОСОБА_5 , перебуваючи в приміщенні КП «Золотоніський міський центр первинної медико-санітарної допомоги (сімейної медицини) Золотоніської міської ради, що за адресою: вул. Шевченка, 32, м. Золотоноша, Черкаська область, подав оголошення на електронну систему публічних закупівель «Prozorro» про проведення відкритих торгів за кодом ДК 021:2015:33750000-2: засоби для догляду за малюками, предметом закупівлі яких були: відповідно до Лоту № 1: підгузки для дорослих Mеdium № 2 в кількості 78 упаковок; підгузки для дорослих Large №3 в кількості 186 упаковок; підгузки для дорослих Extra Large № 4 в кількості 24 упаковки; підгузки-трусики дитячі Molfix 6 large 15-22 кг Jumbo в кількості 54 упаковки; підгузки трусики дитячі Molfix 7 хх large 19+ кг Jumbo в кількості 150 упаковок; підгузки дитячі BELLA BABY YAPPY Junior Extra 12-25 кг в кількості 12 упаковок; відповідно до Лоту № 2: підгузки для дорослих Mеdium № 2 в кількості 96 упаковок; підгузки для дорослих Large №3 в кількості 288 упаковок; підгузки для дорослих Extra Large № 4 в кількості 30 упаковок; пелюшки гігієнічні 90#60 №30 в кількості 48 упаковок; пелюшки гігієнічні 90#60 №30 в кількості 240 упаковок. Загальна очікувана вартість вищевказаних предметів закупівлі становила: 960 000,00 грн. Переможцем вказаного тендеру, відповідно до оприлюдненого ОСОБА_5 звіту про результат проведення процедури закупівлі, став ФОП ОСОБА_7 (ЄДРПОУ: НОМЕР_1 ), із яким, 02 серпня 2023 року, КП «Золотоніський міський центр первинної медико-санітарної допомоги (сімейної медицини) Золотоніської міської ради в особі директора ОСОБА_8 , уклало договір поставки товару під № 220/23 предметом якого були підгузки: «Код згідно ДК 021:2015 «єдиний закупівельний словник» - 33750000-2 Засоби для догляду за малюками (Підгузки для дорослих (НК 024:2019-11239 Підгузник для дорослих) 3 найменування; пелюшки гігієнічні ( НК 024:2019 60709 пелюшка вбирає) 2 найменування)» в кількості зазначеної в специфікації, ціна якого становила: 548 128,80 грн., та договір поставки товару № 221/23 предметом якого були підгузки: «Код згідно ДК 021:2015 «єдиний закупівельний словник» - 33750000-2 Засоби для догляду за малюками (Підгузки для дорослих (НК 024:2019-11239 Підгузник для дорослих) 3 найменування; підгузки для дітей ( НК 024:2019 35008 підгузки для дітей) 3 найменування)» в кількості зазначеної в специфікації, ціна якого становила: 410 851,50 грн. В подальшому, відповідно до параграфу 4 договору № 220/23 та № 221/23, на банківський рахунок НОМЕР_2 , який належить ФОП ОСОБА_7 , КП «Золотоніський міський центр первинної медико-санітарної допомоги (сімейної медицини) Золотоніської міської ради, перерахували кошти у сумі: відповідно до платіжної інструкції № 3375 від 03 серпня 2023 року 548 128,80 грн; платіжної інструкції № 1720 від 07 серпня 2023 року 240 115,80 грн.; платіжної інструкції № 37 від 07 серпня 2023 року 38 295, 00; платіжної інструкції № 29 від 09 серпня 2023 року 30 020,40; платіжної інструкції № 1721 від 11 серпня 2023 року 17 070,00 грн. Загальна сума перерахованих КП «Золотоніський міський центр первинної медико-санітарної допомоги (сімейної медицини) Золотоніської міської ради грошових коштів на рахунок ФОП ОСОБА_7 становить: 873 630 грн.
Водночас, ОСОБА_5 , будучи уповноваженою особою за організацією та проведенням процедури закупівель/спрощених закупівель КП «Золотоніський міський центр первинної медико-санітарної допомоги (сімейної медицини) Золотоніської міської ради, під час обґрунтування вартості закупівлі, маючи реальну можливість виконати покладені на нього обов`язки, що визначені в положенні про уповноважену особу (закупівлі товарів, робіт і послуг) по КП «Золотоніський міський центр первинної медико-санітарної допомоги (сімейної медицини)» Золотоніської міської ради, та передбачені ЗУ «Про публічні закупівлі», неналежно виконав свої службові обов`язки через не¬сумлінне ставлення до них, а саме, в порушення розділу 1 статті 4 пункту 4 ЗУ «Про публічні закупівлі»: не провів попередні ринкові консультації з метою аналізу ринку, у тому числі не скерував запити цінової пропозиції до суб`єктів господарювання через електронну систему закупівель шляхом надсилання запитань, чим порушив розділ 1 статті 6 пункту 1 частини 2 ЗУ «Про публічні закупівлі» та розділ 2 пункту 2.9 частини 2 положення «про уповноважену особу (закупівлі товарів, робіт і послуг) по КП «Золотоніський міський центр первинної медико-санітарної допомоги (сімейної медицини)» Золотоніської міської ради, а саме не дотримався принципів здійснення публічних закупівель серед яких: максимальна економія, ефективність та пропорційність, внаслідок чого, відповідно до висновку судово-товарознавчої експертизи від 02.04.2024 № 114/221-223/24-23 завищив вартість предмету закупівлі на 182 678,04 грн., що підтверджено висновком судово-економічної експертизи від 22.04.2024 № СЕ-19/124-24/5447-ЕК, чим завдав збитків КП «Золотоніський міський центр первинної медико-санітарної допомоги (сімейної медицини)» Золотоніської міської ради на вищевказану суму.
Так, 24.05.2024 ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , було повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 367 КК України, в неналежному виконанні службовою особою своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них.
Також, в свою чергу, слідчим відділом Золотоніського РВП ГУНП в Черкаській області встановлено точну суму збитків, завданих КП «Золотоніський міський центр первинної медико-санітарної допомоги (сімейної медицини)» Золотоніської міської ради (40256031), яка становить 182 678,04 грн.
Сума збитків підтверджується: висновком судово-товарознавчої експертизи від 02.04.2024 № 114/221-223/24-23, висновком судово-економічної експертизи від 22.04.2024 № СЕ-19/124-24/5447-ЕК.
В ході проведення досудового розслідування встановлено, що відповідно до відомостей з державного реєстру речових прав на нерухоме майно та реєстру прав власності на нерухоме майно, у власності ОСОБА_5 перебувають:
- земельна ділянка з кадастровим номером 7121588400:03:002:0052 площею 0,4681 га., що знаходиться в межах Плешканівської с/р Золотоніського району Черкаської області, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 151235871215, номер запису про речове право ( право власності) 2402493;
- земельна ділянка з кадастровим номером 7121588400:06:002:0272 площею 2,9706 га., що знаходиться в межах Плешканівської с/р Золотоніського району Черкаської області, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 151235871215, номер запису про речове право ( право власності) 2402493.
Згідно витягу від 25.06.2024 №НВ-9942253582024 із технічної документації з нормативної грошової оцінки, вартість земельної ділянки з кадастровим номером 7121588400:06:002:0272 становить 113639,58 грн.
Згідно витягу від 25.06.2024 №НВ-9942253302024 із технічної документації з нормативної грошової оцінки, вартість земельної ділянки з кадастровим номером 7121588400:03:002:0052 становить 5988,58 грн.
Згідно з ч. 1 ст. 131 КПК України заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження.
Відповідно до ч. 1 ст. 132 КПК України заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються на підставі ухвали слідчого судді або суду, за винятком випадків, передбачених цим Кодексом.
Згідно з ч. 1 ст. 170 КПК України арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна. Арешт майна скасовується у встановленому цим Кодексом порядку.
Відповідно до п. 4 ч. 2 ст. 170 КПК України арешт майна допускається з метою забезпечення відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов). При цьому, законодавцем передбачено п. 4 ч. 2 цієї статті, арешт накладається як на майно підозрюваного, так і обвинуваченого.
Частиною 10 ст. 170 КПК України передбачено, що арешт може бути накладений у встановленому цим Кодексом порядку на рухоме чи нерухоме майно, гроші у будь-якій валюті готівкою або у безготівковій формі, в тому числі кошти та цінності, що знаходяться на банківських рахунках чи на зберіганні у банках або інших фінансових установах, видаткові операції, цінні папери, майнові, корпоративні права, щодо яких ухвалою чи рішенням слідчого судді, суду визначено необхідність арешту майна. Не може бути арештовано майно, якщо воно перебуває у власності добросовісного набувача, крім арешту майна з метою забезпечення збереження речових доказів.
Згідно із ч.ч. 1, 2 ст. 173 КПК України слідчий суддя, суд відмовляють у задоволенні клопотання про арешт майна, якщо особа, що його подала, не доведе необхідність такого арешту, а також наявність ризиків, передбачених абз. 2 ч. 1 ст. 170 цього Кодексу. При вирішенні питання про арешт майна слідчий суддя, суд повинен враховувати, в тому числі: правову підставу для арешту майна; наявність обґрунтованої підозри у вчиненні особою кримінального правопорушення або суспільно небезпечного діяння, що підпадає під ознаки діяння, передбаченого законом України про кримінальну відповідальність; розмір шкоди, завданої кримінальним правопорушенням, неправомірної вигоди, яка отримана юридичною особою; розумність та співрозмірність обмеження права власності завданням кримінального провадження; наслідки арешту майна для підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб.
На даний час проводиться ряд слідчих дій, проведення яких займе тривалий відрізок часу з метою прийняття кінцевого рішення у вигляді направлення обвинувального акта разом з цивільним позовом в інтересах держави в особі КП «Золотоніський міський центр первинної медико-санітарної допомоги (сімейної медицини)» Золотоніської міської ради.
Враховуючи те, що підозрюваний ОСОБА_5 , розуміючи, що він має нерухоме майно у вигляді земельних ділянок за кадастровим номером 7121588400:03:002:0052 площею 0,4681 га., що знаходиться в межах Плешканівської с/р Золотоніського району Черкаської області та за кадастровим номером 7121588400:06:002:0272 площею 2,9706 га., що знаходиться в межах Плешканівської с/р Золотоніського району Черкаської області, а також той факт, що ним нанесено шкоди КП «Золотоніський міський центр первинної медико-санітарної допомоги (сімейної медицини)» Золотоніської міської ради у розмірі 182 678,04 грн., яка стягуватиметься з нього в примусовому порядку, існує ризик відчуження ОСОБА_5 вищевказаної земельної ділянки, або розпорядження іншим чином.
Допущення вказаного ризику в подальшому унеможливить відшкодування шкоди, заподіяної ОСОБА_5 КП «Золотоніський міський центр первинної медико-санітарної допомоги (сімейної медицини)» Золотоніської міської ради, та призведе до неповернення коштів до державного бюджету.
Враховуючи, що досудове розслідування проводиться за фактом вчинення кримінального правопорушення, що призвело до заподіяння збитків, з урахування положень п.10 ст. 170 КПК України, накладення арешту на вищезазначені земельні ділянки є співмірним засобом забезпечення у даному кримінальному провадженні, а заборона відчуження сприятиме запобіганню ризику його відчуження і не стане тягарем у реалізації прав підозрюваного як власника на даний час.
З метою належного розслідування кримінального провадження, забезпечення відшкодування збитків завданих КП «Золотоніський міський центр первинної медико-санітарної допомоги (сімейної медицини)» Золотоніської міської ради та неможливістю в подальшому вчинити дії, спрямовані на відчуження або вчинення інших дій із земельними ділянками з кадастровим номером 7121588400:03:002:0052 площею 0,4681 га., що знаходиться в межах Плешканівської с/р Золотоніського району Черкаської області та з кадастровим номером 7121588400:06:002:0272 площею 2,9706 га., що знаходиться в межах Плешканівської с/р Золотоніського району Черкаської області, що на праві власності належать ОСОБА_5 , слідчий, за погодженням з прокурором звернулась до суду з клопотанням про накладення арешту на майно.
У судовому засіданні слідча та прокурор просили задовольнити клопотання, зазначили, що станом на день розгляду даного клопотання подано цивільний позов про відшкодування шкоди.
У судовому засіданні підозрюваний ОСОБА_5 , захисник ОСОБА_6 просили відмовити у задоволенні клопотання.
Вивчивши клопотання та дослідивши додані до нього матеріали, слідчий суддя зазначає про таке.
З матеріалів клопотання та доданих до нього матеріалів слідчим суддею встановлено, що слідчим відділом Золотоніського районного відділу поліції ГУНП Черкаськiй області здійснюється досудове розслідування кримінального провадження № 42023252150000042 від 14.09.2023, за ознаками кримінальних правопорушень, передбаченого ч. 1 ст. 367 КК України.
У ході досудового розслідування встановлено точну суму збитків завданих у даному кримінальному провадженні КП «Золотоніський міський центр первинної медико-санітарної допомоги (сімейної медицини)» Золотоніської міської ради, яка становить 182 678 грн 04 коп.
24 травня 2024 року ОСОБА_5 оголошено підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбачених ч. 1 ст. 367 КК України неналежне виконання службовою особою своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них.
Відповідно до інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта від 25.06.2024 року № 384219861 ОСОБА_5 має у приватній власності майно земельну ділянку з кадастровим номером 7121588400:03:002:0052 площею 0,4681 га., що знаходиться в межах Плешканівської с/р Золотоніського району Черкаської області та земельну ділянку з кадастровим номером 7121588400:06:002:0272 площею 2,9706 га., що знаходиться в межах Плешканівської с/р Золотоніського району Черкаської області.
Відповідно до витягу з № НВ-9942253582024 земельна ділянка за кадастровим номером 7121588400:06:002:0272 площею 2,9706 га за нормативною грошовою оцінкою становить 113 639,58 гривень.
Відповідно до витягу з № НВ-9942253302024 земельна ділянка за кадастровим номером 7121588400:03:002:0052 площею 0,4681 га за нормативною грошовою оцінкою становить 5 988,58 гривень.
Станом на день розгляду даного клопотання прокурором Золотоніської окружної прокуратури в інтересах держави в особі КП «Золотоніський міський центр первинної медико-санітарної допомоги (сімейної медицини)» Золотоніської міської ради заявлено до підозрюваного ОСОБА_5 цивільний позов щодо відшкодування шкоди.
Так, ч. 2 ст. 170 КПК України передбачено, що арешт майна допускається з метою забезпечення: 1) збереження речових доказів; 2) спеціальної конфіскації; 3) конфіскації майна як виду покарання або заходу кримінально-правового характеру щодо юридичної особи; 4) відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.
Відповідно до ч. 2 ст. 173 КПК України при вирішенні питання про арешт майна слідчий суддя, суд повинен враховувати: 1) правову підставу для арешту майна; 2) можливість використання майна як доказу у кримінальному провадженні (якщо арешт майна накладається у випадку, передбаченому пунктом 1частини другої статті 170 цього Кодексу); 3) наявність обґрунтованої підозри у вчиненні особою кримінального правопорушення або суспільно небезпечного діяння, що підпадає під ознаки діяння, передбаченого законом України про кримінальну відповідальність (якщо арешт майна накладається у випадках, передбачених пунктами 3, 4 частини другої статті 170 цього Кодексу); 3-1) можливість спеціальної конфіскації майна (якщо арешт майна накладається у випадку, передбаченому пунктом 2 частини другої статті 170 цього Кодексу); 4) розмір шкоди, завданої кримінальним правопорушенням, неправомірної вигоди, яка отримана юридичною особою (якщо арешт майна накладається у випадку, передбаченому пунктом 4 частини другої статті 170 цього Кодексу); 5) розумність та співрозмірність обмеження права власності завданням кримінального провадження; 6) наслідки арешту майна для підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб.
Згідно з положеннями частини шостої ст. 170 КПК України у випадку, передбаченому пунктом 4 частини другої цієї статті, арешт накладається на майно підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, фізичної чи юридичної особи, яка в силу закону несе цивільну відповідальність за шкоду, завдану діями (бездіяльністю) підозрюваного, обвинуваченого, засудженого або неосудної особи, яка вчинила суспільно небезпечне діяння, а також юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, за наявності обґрунтованого розміру цивільного позову у кримінальному провадженні, а так само обґрунтованого розміру неправомірної вигоди, яка отримана юридичною особою, щодо якої здійснюється провадження.
У разі задоволення цивільного позову або стягнення з юридичної особи розміру отриманої неправомірної вигоди суд за клопотанням прокурора, цивільного позивача може вирішити питання про арешт майна для забезпечення цивільного позову або стягнення з юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, доведеного розміру отриманої неправомірної вигоди до набрання судовим рішенням законної сили, якщо таких заходів не було вжито раніше.
Відповідно до ч. 1 статті 16 КПК України, позбавлення або обмеження права власності під час кримінального провадження здійснюється лише на підставі вмотивованого судового рішення, ухваленого в порядку, передбаченому цим Кодексом
Згідно з ч. 11 ст. 170 КПК України, заборона або обмеження користування, розпорядження майном можуть бути застосовані лише у разі, коли існують обставини, які підтверджують, що їх незастосування призведе до приховування, пошкодження, псування, зникнення, втрати, знищення, використання, перетворення, пересування, передачі майна.
Європейський суд з прав людини, неодноразово підкреслював, що в разі, коли держави вважають за потрібне вдаватися до таких заходів, як обшуки з метою отримання доказів вчинення протиправних діянь, вилучення майна або арешт майна, Суд оцінюватиме, чи були підстави, наведені для виправдання таких заходів, відповідними та достатніми, і чи було дотримано принцип пропорційності, а також, зокрема, чи були у справі також інші докази на той час вчинення протиправних діянь та на рішення ЄСПЛ у справі «Новоселецький проти України» (Заява №47148/99, рішення від 22.02.2005, остаточне рішення від 22.05.2005) Європейський суд з прав людини вказує, що у кожній справі, в якій йде мова про порушення вищезгаданого права (володіння своїм майном), суд повинен перевірити дії чи бездіяльність держави з огляду на дотримання балансу між потребами загальної суспільної потреби та потребами збереження фундаментальних прав особи, особливо враховуючи те, що заінтересована особа не повинна нести непропорційний та непомірний тягар.
Відповідно до пунктів 69, 73 рішення Європейського суду з прав людини від 23 вересня 1982 року у справі «Спорронг та Льонрот проти Швеції» (Sporrong and Lonnroth v. Sweden) будь-яке втручання державного органу у право на мирне володіння майном повинно забезпечити «справедливий баланс» між загальним інтересом суспільства та вимогами захисту основоположних прав конкретної особи. Необхідність досягнення такого балансу відображена в цілому в структурі статті 1 Першого протоколу до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод. Необхідного балансу не вдасться досягти, якщо на відповідну особу буде покладено індивідуальний та надмірний тягар.
Під час судового розгляду клопотання встановлено, що метою накладення арешту на вказані вище земельні ділянки, є забезпечення відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов).
Враховуючи вищевикладене, слідчий суддя приходить до висновку, що клопотання про накладення арешту на земельні ділянки є обґрунтованим та підлягає задоволенню.
Доказів негативних наслідків від застосування такого максимального заходу забезпечення кримінального провадження слідчим суддею не встановлено.
Разом з тим, слідчий суддя роз`яснює, що відповідно до положень ст.174 КПК України, за клопотанням підозрюваного, обвинуваченого, їх захисника чи законного представника, іншого власника чи володільця майна, якщо вони доведуть, що потреба у застосуванні такого заходу відпала, арешт майна може бути скасовано повністю або частково.
Усі інші питання фактичні обставини кримінального провадження, питання винності чи не винності в скоєнні кримінальних правопорушень, вірності кваліфікації, а також питання належності, допустимості, достовірності доказів вирішуються під час іншої стадії кримінального процесу судовому провадженні під час розгляду справи по суті в суді першої інстанції.
Відповідно до статті 175 Кримінального процесуального кодексу України, ухвала про арешт майна виконується негайно слідчим, прокурором.
Керуючись ст. 132, 167, 170-173, 309, 370, 372, 375 КПК України, слідчий суддя
УХВАЛИВ:
Клопотання слідчої СВ Золотоніського РВП ГУНП в Черкаській області лейтенанта поліції ОСОБА_4 , погоджене з прокурором Золотоніської окружної прокуратури ОСОБА_3 по кримінальному провадженню внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42023252150000042 від 14.09.2023 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 367 КК України про накладення арешту на майно задовольнити.
Накласти арешт на земельну ділянку з кадастровим номером 7121588400:03:002:0052 площею 0,4681 га., що знаходиться в межах Плешканівської сільської ради Золотоніського району Черкаської області та на земельну ділянку з кадастровим номером 7121588400:06:002:0272 площею 2,9706 га., що знаходиться в межах Плешканівської сільської ради Золотоніського району Черкаської області, що на праві власності належать ОСОБА_5 та заборонити відчужувати, вчиняти будь-які реєстраційні дії щодо них до скасування арешту у встановленому КПК України порядку.
Ухвала підлягає до негайного виконання слідчим, прокурором.
Ухвала може бути оскаржена до Черкаського апеляційного суду протягом п`яти діб.
Повний текст ухвали оголошено 05.07.2024 о 08 годині 00 хвилин.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Золотоніський міськрайонний суд Черкаської області |
Дата ухвалення рішення | 02.07.2024 |
Оприлюднено | 08.07.2024 |
Номер документу | 120195350 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна |
Кримінальне
Золотоніський міськрайонний суд Черкаської області
Бойко Н. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні