ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04 липня 2024 року ЛуцькСправа № 140/2743/24
Волинський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого-судді Ксензюка А.Я.,
розглянувши у письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженоювідповідальністю «Волинь Палетс» до Головного управління ДПС у Волинській області про визнання протиправними та скасування податкового повідомлення-рішення,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженоювідповідальністю «Волинь Палетс» (далі ТзОВ «Волинь Палетс» звернулось з позовом до Головного управління ДПС у Волинській області (далі ГУ ДПС у Волинській області, відповідач) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення №0137270709 від 30.10.2023 на суму завищення бюджетного відшкодування усього 367856,00 грн., штрафні (фінансові) санкції (штраф) 36785,60 грн.; №0137280709 від 30.10.2023 на суму завищення від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду 4 172,00 грн.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що 09.10.2023 за №15292/07-09/44113911 ГУ ДПС у Волинській області складено акт «Про результати документальної позапланової виїзної перевірки ТзОВ «ВОЛИНЬ ПАЛЕТС» щодо дотримання податкового законодавства при декларуванні за липень 2023 року від`ємного значення з податку на додану вартість, в тому числі заявленого до відшкодування з бюджету» у висновках якого зазначено порушення платником податків: абз.«б» п.200.4 ст.200 ПК України, п. 3, 4 розділу V Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затв. наказом Міністерства фінансів України 28.01.2016 №21, та відповідно з абз.«б» п.200.14 ст.200 цього Кодексу, «оскільки ним завищено суму ПДВ, яка підлягає бюджетному відшкодуванню, на 367856 грн.»; п.44.1 ст.44, 198.5 ст.198, 201.10 ст.201 ПК України, «оскільки ним завищено суму від`ємного значення з ПДВ, що зараховується до складу наступного звітного періоду, на 4712 грн.».
На підставі вищевказаного акту перевірки винесено податкові повідомлення-рішення (далі ППР) №0137270709 від 30.10.2023 на суму завищення бюджетного відшкодування усього 367856,00 грн., штрафні (фінансові) санкції (штраф) 36785,60 грн.; №0137280709 від 30.10.2023 на суму завищення від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду 4 172,00 грн.
Позивач не погоджується з вищевказаними податковими повідомленнями-рішеннями, посилаючись на наступне.
Перевірка, згідно з наказом №1870-п від 08.09.2023, стосується перевірки дотримання податкового законодавства при декларуванні за липень 2023 року у податковій декларації з ПДВ №9211807362 від 21.08.2023 від`ємного значення, у тому числі заявленого до відшкодування з бюджету. Ні ФОП ОСОБА_1 , ні ФОП ОСОБА_2 не є платниками ПДВ, тому показники вчинення господарських операцій з даними контрагентами не впливали і не впливають на показники, які відображені в деклараціях з ПДВ, а відтак не були і не можуть бути предметом перевірки.
Позивач зазначає, що наявність чи відсутність окремих документів, а так само помилки у їх оформленні не є підставою для висновків про відсутність господарської операції, якщо з інших даних вбачається, що фактичний рух активів або зміни у власному капіталі чи зобов`язаннях платника податків у зв`язку з його господарською діяльністю мали місце. Ступінь деталізації опису господарської операції у первинному документі законодавством не встановлено. Не заповнення у первинних облікових документах окремих позицій, які не впливають на зміст господарської операції, а також відсутність максимальної деталізації не перешкоджає прийняттю цих документів до обліку та не є свідченням відсутності виконаних господарських операцій.
Крім того, представник ТзОВ «Волинь Палетс» вказує, що відсутність у контрагентів позивача матеріальних та трудових ресурсів, наявності або відсутності окремих документів, а також недоліки в їх оформленні, відсутність ТТН, порушення податкової дисципліни по ланцюгу постачання, не можуть бути безумовною підставою для висновку про нереальність господарських операцій та для позбавлення суб`єкта господарювання податкового кредиту. Наявність або відсутність окремих документів, як і деякі помилки чи неточності у їх оформленні, не є підставою для висновків про відсутність господарської операції, якщо з інших даних випливає, що фактичний рух активів або зміни у власному капіталі чи зобов`язаннях платника податків у зв`язку з його господарською діяльністю мали місце (відбулися), а певні недоліки в заповненні первинних документів носять оціночний характер. Крім того, наголошує на дії принципу індивідуальної відповідальності платника податків.
Вказує, що жодною нормою діючого законодавства не передбачено обов`язку платника податків контролювати сплату своїм контрагентом до бюджету податків та ведення ними бухгалтерського та податкового обліку. Позивач не може нести відповідальність за невиконання його контрагентами своїх податкових зобов`язань, адже поняття «добросовісний платник», яке вживається у сфері податкових правовідносин, не передбачає виникнення у платника додаткового обов`язку з контролю за дотриманням його постачальниками правил оподаткування, а сам платник не наділений повноваженнями податкового контролю для виконання функцій, покладених на податкові органи, а тому не може володіти інформацією відносно виконання контрагентом податкових зобов`язань.
Договорами підряду на виготовлення виробів з матеріалів замовника від 01.03.2023, укладених між позивачем (замовник) та ФОП ОСОБА_1 і ФОП ОСОБА_2 (виконавці) відповідно, передбачено, що виконавець зобов`язується виготовляти піддони ручного збиття з матеріалів замовника. ФОП ОСОБА_1 , як і ФОП ОСОБА_2 передавали товариству піддони, виготовлені на території, орендованій позивачем, своїм інвентарем та інструментами, але з використанням сировини, наданої позивачем.
Факт передачі виконавцям сировини (заготовок та цвяхів) для виготовлення піддонів підтверджується актами передачі сировини у переробку №2939 від 03.07.2023, №3137 від 11.07.2023, №3278 від 24.07.2023 (ФОП ОСОБА_1 ), №2967 від 03.07.2023, №3152 від 17.07.2023 (ФОП ОСОБА_2 ).
Також представник позивача не погоджується з висновками податкового органу, які стали підставою для винесення податкового повідомлення-рішення №0137270709. Вказує, що ПК України не ставить виникнення податкових зобов`язань в залежність від участі чи неучасті відповідного товару в оподатковуваних операціях (п.187.1 ст.187 ПК України). Натомість виникнення податкових зобов`язань ПК України ставить у залежність від зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг або ж від дати відвантаження товару чи оформлення МД.
Отже, позивач вважає, що податкові зобов`язання виникли з моменту поставки відповідного товару (сировини), і той факт, що виготовлена із вказаної сировини продукція не була продана у заявленому періоді, не є ознакою неучасті в оподатковуваних операціях. Більше того, дана обставина не впливає на право позивача на відшкодування ПДВ, оскільки таке право виникає внаслідок придбання товару, а не участі чи неучасті в оподаткованих операціях тим більше, якщо це стосується сировини.
З наведених підстав просить адміністративний позов задовольнити в повному обсязі.
Ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 22.03.2024 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі за вказаним позовом та ухвалено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) (а.с.70).
У відзиві на позовну заяву від 08.04.2024 відповідач позовні вимоги заперечив, посилаючись на правомірність висновків контролюючого органу, зроблених при проведенні документальної позапланової виїзної перевірки ТзОВ «Волинь Палетс» щодо дотримання податкового законодавства при декларуванні за липень 2023 року від`ємного значення з податку на додану вартість, у тому числі заявленого до відшкодування з бюджету (а.с.75-88).
Вказує, що причиною виникнення від`ємного значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту (із зазначенням частки загальної суми податкового кредиту звітного (податкового) періоду, у якому виникло від`ємне значення ПДВ) є: операції з придбання ТМЦ та послуг на митній території України; операції з експорту продукції (піддони, заготовки) до Польщі, Італії, Болгарії, Німеччини та ін., які оподатковуються за нульовою ставкою, обсяг яких до загальної вартості реалізації становить 99%.
В ході перевірки встановленні порушення, зокрема: абз.«б» п.200.4 ст.200 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI із змінами та доповненнями, п.3, 4 розділу V Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України 28.01.2016 N 21, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 29.01.2016 за N 159/28289, та відповідно з абз.«б» п.200.14 ст.200 цього Кодексу, оскільки ним завищено суму ПДВ, яка підлягає бюджетному відшкодуванню, на 367856 грн.; п.44.1 ст.44, 198.5 ст.198, 201.10 ст.201 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI із змінами та доповненнями, оскільки ним завищено суму від`ємного значення з ПДВ, що зараховується до складу наступного звітного періоду, на 4172 грн.
ТзОВ «Волинь Палетс» у періоді, що перевіряється, здійснено на підставі укладених за результатами проведення аукціону із продажу ресурсів необробленої деревини договорів купівлі-продажу із державними лісогосподарськими підприємствами придбання лісосировини (круглих лісоматеріалів відповідного класу якості та розмірів) що за даними бухгалтерського обліку оприбутковує на підставі ТТН-ліс по рах. 201 «Сировина й матеріали». Разом з тим, здійснено придбання заготовок від СГД- не платників ПДВ для виробництва піддонів. Зазначає, що позивач власними виробничими потужностями не володіє.
Представник відповідача вказує, що ТзОВ «Волинь Палетс» за даними бухгалтерського обліку по рах.685 «Розрахунки з іншими кредиторами » за липень 2023 року відображено одержання поворотної фінансової допомоги на загальну суму 55 259 800 грн. від фізичної особи ОСОБА_3 , який є засновником та директором товариства.
ТзОВ «Волинь Палетс» одержано поповнення на рахунок НОМЕР_1 в АБ «Укргазбанк» МФО 320478 з призначенням платежу «внесення поворотної фіндопомоги від засновника ОСОБА_3 згідно договору..» на підставі квитанцій до платіжної інструкції на переказ готівки. Перевіркою своєчасності, достовірності і повноти визначення суми податкових зобов`язань та врахування при розрахунку показника рядка 19 декларації (рядок 9 (колонка Б) декларації) встановлено її заниження на 4172 грн., що призвело до завищення на цю ж суму показника рядка 19 Декларації оскільки було занижено показник у рядку 4.1 (колонка Б) декларації на 4171,92 грн. внаслідок ненарахування всупереч «г» п.198.5 ст.198 Кодексу податкових зобов`язань.
ГУ ДПС у Волинській області відповідно до наданих документів ТОВ «Волинь Палетс» стало відомо що, ФОП ОСОБА_1 та ОСОБА_2 виконавці послуг з виготовлення піддонів. Згідно з наданими до перевірки документами та даних ЄРПН відсутнє надання послуг оренди/суборенди від ТОВ «Волинь Палетс» до ФОП ОСОБА_1 та ФОП ОСОБА_2 . Також відсутнє підтвердження фактичного перебування на території ТОВ «Волинь Палетс» вищевказаних ФОП (до перевірки не надано дані журналів в`їздів/виїздів). У товариства відсутня як технологічна, так і трудова можливість для виготовлення піддонів власними силами та силами ФОП ОСОБА_1 та ФОП ОСОБА_2 , чим порушено п.44.1 ст.44 ПК України.
Податкові зобов`язання по операціях на митній території України, що оподатковуються за основною ставкою 20% за даними платника становлять 147 390 грн (ряд. 1.1.Б декларації), що відповідає даним перевірки.
Перевіркою своєчасності, достовірності і повноти визначення суми податкових зобов`язань та врахування при розрахунку показника рядка 19 Декларації (рядок 9 (колонка Б) Декларації) встановлено її заниження на 4172 грн., що призвело до завищення на цю ж суму показника рядка 19 Декларації -оскільки було занижено показник у рядку 4.1 (колонка Б) Декларації на 4171,92 грн. внаслідок ненарахування всупереч «г» п.198.5 ст.198 Кодексу податкових зобов`язань.
За даними податкової декларації з ПДВ за липень 2023 року, донарахування податкових зобов`язань відповідно до пункту 198.5 статті 198 та пункту 199.1 статті 199 ПК України за операціями, що оподатковуються за основною ставкою (р.4.1 декларації) за даними платника становлять 0,0 грн., які за даними перевірки склали 4172,0 грн.
Крім того, вказує, що за даними оборотів рахунку 377 «Розрахунки з іншими дебіторами» за липень 2023 року кредитовий оборот на початок періоду склав 84296605,03 грн.; обсяг придбання становить 21392854,45 грн. (заготовки, кускові відходи, брокерські послуги, транспортні послуги); розрахунки проведено на суму 88186400,38 грн.; кредитове сальдо на кінець періоду становить 17503059,10 грн.
ТзОВ «Волинь Палетс» по ряд.16 Декларації задекларовано від`ємне значення, що включається до складу податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду, в сумі 8572669 грн., яке сформовано: із значення рядка 21 попереднього звітного (податкового) періоду на суму 8572669 грн. (ряд.16.1 Б).
Перевіркою достовірності і правильності визначення суми від`ємного значення, яка підлягає бюджетному відшкодуванню (показник рядка 20.2 Декларації), встановлено її завищення на 367856 грн., внаслідок: позивач в Додатку 3 до Податкової декларації з податку на додану вартість за липень 2023 року задекларовано до бюджетного відшкодування від`ємне значення за звітний період його виникнення квітень 2023 року на суму 1210280,09 грн.
Враховуючи вищевикладене, вказує, що встановлення порушення ТзОВ «Волинь Палетс» п. 198.1, п.198.3, п.198.6. ст.198 п.201.10 ст.201 ПК України привезло до завищення суми від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (рядок 21) за квітень 2023 року та, відповідно, на порушення абз.«б»,«в» п.200.4 ст.200 Податкового кодексу України встановлено завищення заявленої за звітний період липень 2023 року до бюджетного відшкодування суми ПДВ у розмірі 367856 грн.
У відповіді на відзив представник позивача підтримав позовні вимоги з підстав, викладених у позовній заяві (т.3, а.с.89-102).
Відповідач правом подачі заперечення не скористався.
Враховуючи вимоги статті 262 КАС України судом розглянуто дану справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
Дослідивши письмові пояснення, викладені учасниками справи у заявах по суті справи, а також письмові докази, суд встановив такі обставини.
На підставі направлення, виданого Головним управлінням ДПС у Волинській області від 11.09.2023 №2812 та наказу ГУ ДПС у Волинській області від 08.09.2023 №1870-п на підставі п.п.191.1.6 п. 191.1 ст. 191, п.п.20.1.4 п. 20.1 ст. 20, п.п.75.1.2 п. 75.1 ст.75, п.п.78.1.8, п.78.1 ст.78 ПК України, проведено документальну позапланову виїзну перевірку ТзОВ «Волинь Палетс» щодо дотримання податкового законодавства при декларуванні за липень 2023 року у податковій декларації з податку на додану вартість від 21.08.2023 №9211807362 від`ємного значення, у тому числі заявленого до відшкодування з бюджету.
За результатами перевірки складено акт від 09.10.2023 №15292/07-09/44113911 яким встановлено порушення товариством: абз.«б» п.200.4 ст.200 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI із змінами та доповненнями, п.3, 4 розділу V Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України 28.01.2016 N 21, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 29.01.2016 за N 159/28289, та відповідно з абз.«б» п.200.14 ст.200 цього Кодексу, оскільки ним завищено суму ПДВ, яка підлягає бюджетному відшкодуванню, на 367856 грн.;
п.44.1 ст.44, 198.5 ст.198, 201.10 ст.201 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI із змінами та доповненнями, оскільки ним завищено суму від`ємного значення з ПДВ, що зараховується до складу наступного звітного періоду, на 4172 грн.
Як слідує з акту від 09.10.2023 №15292/07-09/44113911, що позивачем до податкової декларації з податку на додану вартість за липень 2023 року додано довідку про суму від`ємного значення звітного (податкового) періоду, яка зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду. Причиною виникнення від`ємного значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту (із зазначенням частки загальної суми податкового кредиту звітного (податкового) періоду, у якому виникло від`ємне значення ПДВ) є: операції з вивезення товарі (пиломатеріали обрізні, піддони) за межі митної території України (Польща, Італія, Греція, Болгарія та ін.), що оподатковуються за нульовою ставкою, обсяг яких до загальної реалізації становить 99%. Декларування по ряд. 16.1 від`ємного значення, що включається до складу податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду (значення ряд.21 попереднього періоду) в сумі 8572669 грн.
В ході перевірки встановлено порушення позивачем п.44.1 ст.44, п.198.5 ст.198, п.201.10 ст.201 Податкового Кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI із змінами та доповненнями у зв`язку із занижено податкових зобов`язань з податку на додану вартість всього на загальну суму ПДВ 4 171,92 грн.
Вказана обставина у вищезазначеному акті обґрунтована тим, що товариством відповідно до наданих документів встановлено факт списання цвяхів не в господарській діяльності що в розумінні п.п. г) п. 198.5 ст. 198 ПК України, від 02.12.2010 №2755-VI (із змінами та доповненнями) зобов`язує платника податку нарахувати податкові зобов`язання виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до пункту 189.1 статті 189 цього Кодексу, та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних в терміни, встановлені цим Кодексом.
Крім того встановлено, що в порушення п.198.5 ст.198, п.201.10 ст.201, п.192.1 ст.192 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VI із змінами та доповненнями не здійснено реєстрацію податкових накладних/відсутня реєстрація в Єдиному реєстрі податкових накладних на суму податкових зобов`язань з вартості вищенаведених тмц, використаних протягом липня 2023 року в операціях що не є господарською діяльністю платника податку у відповідності норм «г» п.198.5 ст.198 Кодексу, на загальну суму 4171,92 грн.
Щодо визначення податкового кредиту, то податковим органом встановлено, порушення позивачем порядку ведення податкового обліку в частині невідображення у ряд.10.4 Декларації обсягів придбання без ПДВ та за 0% товарів/послуг/необоротних активів на загальну суму 21392854,45 грн.
Крім того, в акті зазначено, що ТзОВ «Волинь Палетс» за липень 2023 року задекларовано до бюджетного відшкодування від`ємне значення за звітний період його виникнення квітень 2023 року на суму 1210280,09 грн., яке, як наведено вище, частково в розмірі 367856 грн. є не підтверджене за результатами контрольно-перевірочної роботи та/що оскаржується товариством в судовому порядку.
На підставі даного акту перевірки ГУ ДПС у Волинській області 30.10.2023 винесено податкові повідомлення-рішення №0137270709 на суму завищення бюджетного відшкодування усього 367856,00 грн., штрафні (фінансові) санкції (штраф) 36785,60 грн. та №0137280709 на суму завищення від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду 4 172,00 грн.
Вважаючи протиправними вказані податкові повідомлення-рішення, позивач звернувся до суду із даним позовом.
При вирішенні спору суд керується такими нормативно-правовими актами.
Частиною другою статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює та визначає ПК України.
Згідно з підпунктами 14.1.18, 14.1.178, 14.1.181 пункту 14.1 статті 14 ПК України бюджетне відшкодування - відшкодування від`ємного значення податку на додану вартість на підставі підтвердження правомірності сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість за результатами перевірки платника; податок на додану вартість - непрямий податок, який нараховується та сплачується відповідно до норм розділу V цього Кодексу; податковий кредит - сума, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов`язання звітного (податкового) періоду, визначена згідно з розділом V Кодексу.
Відповідно до підпунктів «а» та «б» пункту 185.1 статті 185 ПК України об`єктом оподаткування податком на додану вартість є: постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу у володіння та користування лізингоодержувачу/орендарю; б) постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.
Згідно з пунктом 187.1 статті 187 ПК України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Відповідно до пункту 188.1 статті 188 ПК України база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім акцизного податку на реалізацію суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, збору на обов`язкове державне пенсійне страхування, що справляється з вартості послуг стільникового рухомого зв`язку, податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками - суб`єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів (крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів).
За правилами пункту 198.1 статті 198 ПК України до податкового кредиту відносяться суми податку, сплачені/нараховані у разі здійснення операцій з: а) придбання або виготовлення товарів та послуг; б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів (у тому числі у зв`язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності); в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України; г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу; ґ) ввезення товарів та/або необоротних активів на митну територію України.
Пунктом 198.2 статті 198 ПК України визначено, що датою віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг.
Податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв`язку з придбанням або виготовленням товарів та наданням послуг. Нарахування податкового кредиту здійснюється незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах провадження господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду (пункт 198.3 статті 198 ПК України).
Пунктом 198.5 статті 198 ПК України передбачено, що платник податку зобов`язаний нарахувати податкові зобов`язання виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до пункту 189.1 статті 189 цього Кодексу, та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних в терміни, встановлені цим Кодексом для такої реєстрації, зведену податкову накладну за товарами/послугами, необоротними активами придбаними/виготовленими з податком на додану вартість (для товарів/послуг, необоротних активів, придбаних або виготовлених до 1 липня 2015 року, - у разі якщо під час такого придбання або виготовлення суми податку були включені до складу податкового кредиту), у разі якщо такі товари/послуги, необоротні активи призначаються для їх використання або починають використовуватися:
а) в операціях, що не є об`єктом оподаткування відповідно до статті 196 цього Кодексу (крім випадків проведення операцій, передбачених підпунктом 196.1.7 пункту 196.1 статті 196 цього Кодексу) або місце постачання яких розташоване за межами митної території України;
б) в операціях, звільнених від оподаткування відповідно до статті 197, підрозділу 2 розділу XX цього Кодексу, міжнародних договорів (угод) (крім випадків проведення операцій, передбачених підпунктом 197.1.28 пункту 197.1 статті 197 цього Кодексу та операцій, передбачених пунктом 197.11 статті 197 цього Кодексу);
в) в операціях, що здійснюються платником податку в межах балансу платника податку, у тому числі передача для невиробничого використання, переведення виробничих необоротних активів до складу невиробничих необоротних активів;
г) в операціях, що не є господарською діяльністю платника податку (крім випадків, передбачених пунктом 189.9 статті 189 цього Кодексу).
Відповідно до пункту 198.6 статті 198 ПК України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв`язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних податковими накладними / розрахунками коригування до таких податкових накладних чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.
Згідно з пунктом 200.1 статті 200 ПК України сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов`язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.
Відповідно до пункту 200.4 статті 200 ПК України при від`ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума: а) враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу) в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, а в разі відсутності податкового боргу - б) або підлягає бюджетному відшкодуванню за заявою платника у сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, на поточний рахунок платника податку та/або у рахунок сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету; в) та/або зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.
За приписами пунктів 201.1, 201.10 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін. При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Право на нарахування податкового кредиту при придбанні товару (послуг) виникає у платника податків, якщо таке придбання здійснюється з метою використання їх в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку, при цьому до податкового кредиту відносяться суми податку, сплачені/нараховані у разі здійснення операцій з придбання або виготовлення товарів/послуг, а підставою для нарахування податкового кредиту є видана зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних податкова накладна із заповненням всіх обов`язкових реквізитів.
Крім того, пунктом 44.1 статті 44 ПК України передбачено, що для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством. Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.
Відповідно до пункту 44.2 статті 44 ПК України для обрахунку об`єкта оподаткування платник податку на прибуток використовує дані бухгалтерського обліку та фінансової звітності щодо доходів, витрат та фінансового результату до оподаткування. Платники податку, які відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» застосовують міжнародні стандарти фінансової звітності, ведуть облік доходів і витрат та визначають об`єкт оподаткування з податку на прибуток за такими стандартами з урахуванням положень цього Кодексу. Такі платники податку при застосуванні положень цього Кодексу, в яких міститься посилання на положення (стандарти) бухгалтерського обліку, застосовують відповідні міжнародні стандарти фінансової звітності.
Пунктом 85.4 статті 85 ПК України передбачено, що при проведенні перевірок посадові (службові) особи контролюючого органу мають право отримувати у платників податків належним чином завірені копії первинних фінансово-господарських, бухгалтерських та інших документів, що свідчать про приховування (заниження) об`єктів оподаткування, несплату податків, зборів, платежів, порушення вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи. Такі копії повинні бути засвідчені підписом платника податків або його посадової особи та скріплені печаткою (за наявності).
Згідно з частинами першою - третьою статті 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 №996-XIV (далі - Закон №996-XIV) підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені у паперовій або в електронній формі та повинні мати такі обов`язкові реквізити: назву документа (форми); дату складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції. Первинні документи, складені в електронній формі, застосовуються у бухгалтерському обліку за умови дотримання вимог законодавства про електронні документи та електронний документообіг. Неістотні недоліки в документах, що містять відомості про господарську операцію, не є підставою для невизнання господарської операції, за умови, що такі недоліки не перешкоджають можливості ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції, та містять відомості про дату складання документа, назву підприємства, від імені якого складено документ, зміст та обсяг господарської операції тощо.
Необхідність підтвердження господарських операцій первинними документами визначена підпунктом 1.2 пункту 1, підпунктом 2.1 пункту 2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 №88 з наступними змінами та доповненнями (далі - Положення №88), згідно з якими первинні документи - це документи, створені у письмовій або електронній формі, що фіксують та підтверджують господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації на їх проведення.
Відповідно до пункту 2.4 Положення №88 первинні документи (на паперових і машинолічильних носіях інформації) для надання їм юридичної сили і доказовості повинні мати такі обов`язкові реквізити: назва підприємства, установи, від імені яких складений документ, назва документа (форми), код форми, дата і місце складання, зміст господарської операції та її вимірники (у натуральному і вартісному виразі), посади, прізвища і підписи осіб, відповідальних за дозвіл та здійснення господарської операції і складання первинного документа.
Забороняється приймати до виконання первинні документи на операції, що суперечать законодавчим та нормативним актам (підпункти 2.15, 2.16 пункту 2 Положення №88).
При цьому, податковим законодавством не встановлено конкретного переліку первинних документів, які повинні складатися за наслідками тієї чи іншої господарської операції. Таким чином, будь-які документи (у тому числі, договори, накладні, рахунки тощо) мають силу первинних документів лише в разі фактичного здійснення господарської операції. Якщо ж фактичного здійснення господарської операції не було, відповідні документи не можуть вважатися первинними документами для цілей ведення податкового обліку навіть за наявності всіх формальних реквізитів таких документів, що передбачені чинним законодавством. Тобто для підтвердження даних податкового обліку можуть братися до уваги лише ті первинні документи, які складені в разі фактичного здійснення господарської операції. Для податкового обліку значення має саме факт поставки тим постачальником, який вказаний в первинних документах, наданих платником податків на підтвердження задекларованих сум податкового кредиту (податкових зобов`язань).
Така правова позиція викладена у постанові Верховного Суду від 20.02.2018 у справі №814/328/15.
Аналіз наведених правових норм дає підстави дійти висновку, що для отримання права сформувати податковий кредит із сум податку на додану вартість платник податку на додану вартість повинен мати податкові накладні, видані на реально отриманий товар (роботи, послуги), призначений для використання у власній господарській діяльності. При цьому, право на бюджетне відшкодування частини від`ємного значення виникає лише у разі фактичної сплати податку на додану вартість в ціні придбаного товару (робіт, послуг) отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг.
При вирішенні спорів щодо правомірності формування платниками податків своїх даних податкового обліку, зокрема, якщо предметом спору є достовірність первинних документів та підтвердження інших обставин реальності відображених у податковому обліку господарських операцій, необхідно враховувати, що обов`язок доведення відповідних обставин у спорах між особою та суб`єктом владних повноважень покладається на суб`єкта владних повноважень, якщо він заперечує проти позову. У разі надання контролюючим органом доказів, які в сукупності з іншими доказами у справі свідчать, що документи, на підставі яких платник податків задекларував податковий кредит, містять інформацію, що не відповідає дійсності, платник податків має спростовувати ці доводи.
Надаючи правову оцінку спірному податковому повідомленню-рішенню від 30.10.2023 №0119770709, яким позивачу завищену суму від`ємного значення, що зараховуєтеся до податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду на суму 4172 грн., суд зазначає наступне.
В ході перевірки встановлено, що згідно даних бухгалтерського обліку встановлено вибуття тмц, а саме заготовок та цвяхів шляхом передачі їх ФОП ОСОБА_1 та ФОП ОСОБА_2 на загальну суму 199653,51 грн. Контролюючий орган прийшов висновку, що такі не підтверджуються первинними документами, а тому списання цвяхів як сировини, переданої даним суб`єктам господарювання для виконання послуг переробки, відбулось поза межами господарської діяльності товариства.
Відповідач зазначає, що внаслідок бухгалтерського обліку ТзО9.10В «Волинь Палетс» передано ФОП ОСОБА_1 тмц (цвяхи) для виготовлення піддонів на суму 12350,50 грн, а ФОП ОСОБА_2 на суму 8509,10 грн.
Крім того з акту від 09.10.2023 слідує, шо для здійснення фінансово-господаської діяльності позивач використовує орендоване у ВКПП «Агропромтехцентр» приміщення розміром 625,083 кв.м., згідно договору оренди від 04.01.2022, та площею 213,2 кв.м. згідно договору оренди від 03.04.2023.
В ході перевірки позивачем не було надано підтверджуючих документів про надання послуг оренди/суборенди ТзОВ «Волинь Палетс» ФОП ОСОБА_1 та ФОП ОСОБА_2 для виконання робіт у яких відсутня як технологічна так і трудова можливість для виготовлення піддонів власними силами.
Внаслідок такого порушення відповідач зазначив про заниження податкових зобов`язань з податку на додану вартість за липень 2023 року всього на загальну суму ПДВ 4171,92 грн.
Такі висновки контролюючого органу суд вважає безпідставними та при цьому враховує, що господарські операції ТзОВ «Волинь Палетс» із ФОП ОСОБА_1 , ФОП ОСОБА_2 підтверджуються договорами підряду на виготовлення виробів з матеріалів замовника від 01.03.2023 (а.с.38-39), за умовами яких підприємці як виконавці зобов`язувались на власний ризик з використанням інструменту та обладнання, які належать їм на праві власності або знаходяться у користуванні (оренді) виготовляти піддони ручного збиття з матеріалів замовника, а товариство як замовник зобов`язувалося приймати готові вироби та оплачувати роботи по їх виготовленню.
Факт передачі ТзОВ «Волинь Палетс» сировини у переробку ФОП ОСОБА_1 , ФОП ОСОБА_2 та передача готової продукції з переробки підтверджується відповідними документами, які оформлені протягом липня 2023 року та підписані сторонами договорів підряду (а.с.40-41, 43-44, 46-47, 49-50, 52-53). Актами надання послуг засвідчено виконання у липні 2023 року підприємцями послуг з виготовлення піддонів (а.с.42, 45, 48, 51, 54).
Суд відхиляє доводи контролюючого органу про відсутність у ФОП ОСОБА_1 , ФОП ОСОБА_2 технологічної та трудової можливості для виготовлення піддонів власними силами, оскільки такі не підтверджуються належними та допустимими доказами.
Факт відсутності журналів в`їзду/виїзду даних підприємців на територію ТзОВ «Волинь Палетс» жодним чином не спростовує надання ними послуг з виготовлення піддонів.
При цьому суд враховує, що ТзОВ «Волинь Палетс» самостійно не виготовляє піддони, а замовляє такі послуги у ВКПП «Агропромтехцентр» на підставі договору про переробку давальницької сировини, у якого також орендує виробничі потужності. Дані обставини підтверджуються актом перевірки.
Так, актом перевірки підтверджується та обставина, що піддони були виготовлені та експортовані за межі території України. Разом з тим, суд наголошує, що при їх виготовленні використовувалися не тільки цвяхи, але й заготовки, які також передавались підприємцям як сировина для переробки, проте відповідач не встановив, що такі заготовки використані товариством не в господарській діяльності, що вказує на непослідовність висновків контролюючого органу і, як наслідок, необґрунтованість встановленого порушення.
Як зазначив Верховний Суд у постанові від 05.09.2023 у справі №420/7367/19, податкове законодавство не ставить в залежність податковий облік певного платника податків і інших осіб, від господарських та виробничих можливостей контрагента. Відсутність за твердженням відповідача у контрагента власних або орендованих основних засобів не свідчить про безтоварність операцій.
Переконання контролюючого органу про те, що контрагенти позивача не мали достатньої кількості трудових та матеріальних ресурсів для здійснення господарських операцій, не можуть слугувати беззаперечними доводами щодо фактичного нездійснення господарських операцій, оскільки вони не підтверджені належними та допустимими доказами, базуються на узагальненій податковій інформації без проведення контрольних заходів та дослідження первинних документів.
Вказана позиція узгоджується з позицією Верховного Суду, викладеною в постановах від 16.01.2018, 15.05.2018, 11.09.2018 у справах №№826/1398/14, 810/4391/16, 804/4787/16 відповідно.
З урахуванням наведеного суд дійшов висновку про протиправність податкового повідомлення-рішення від 30.10.2023 №0119770709 та наявність правових підстав для його скасування.
Щодо податкового повідомлення-рішення від 30.10.2023 №0119750709, яким ТзОВ «Волинь Палетс» завищено розмір бюджетного відшкодування на суму 367856 грн., то суд виходить з такого.
Як слідує з акта перевірки (розділ 3.3), за липень 2022 року позивачем задекларовано до бюджетного відшкодування від`ємне значення за звітний період його виникнення квітень 2023 року на суму 1210280,09 грн., яке частково в розмірі 367856 грн. не підтверджене за результатами контрольно-перевірочної роботи.
Контролюючий орган вказав, що ТзОВ «Волинь Палетс» в Додатку 3 до Податкової декларації з податку на додану вартість за липень 2023 року задекларовано до бюджетного відшкодування від`ємне значення за звітний період його виникнення квітень 2023 року на суму 1210280,09 грн.
ГУ ДПС у Волинській області було проведено по ТзОВ «Волинь Палетс» документальну перевірку щодо дотримання податкового законодавства при декларуванні за квітень 2023 року у податковій декларації з податку на додану вартість від`ємного значення з податку на додану вартість, у тому числі заявленого до відшкодування з бюджету. За результатами проведеної перевірки складено акт №10846/07-01/44113911 від 17.07.2023, за висновками якого встановлено завищення суми від`ємного значення з ПДВ, що зараховується до складу наступного звітного періоду (рядок 21), на 1416496 грн.
Щодо встановленого порушення контролюючим органом винесено ППР форми В4 за №0097450701 від 02.08.2023 на суму завищення від`ємного значення 1416496 грн., яке товариством на даний час оскаржується в судовому порядку. Товариством в Декларації за квітень 2023 року задекларовано від`ємне значення (ряд.21 Декларації) в сумі 3692872 грн., яке складається із звітних періодів його виникнення (Додаток 2 до Декларації) березень 2023 року в сумі 1048640,41 грн. та квітень 2023 року в сумі 2644231,59 грн.
Відповідно, щодо вищенаведеного, підлягає заключенню, що завищення від`ємного значення в розрізі періодів його виникнення відбулось за березень 2023 року в сумі 1048640,41 грн. та квітень 2023 року в сумі 367855,59 грн. Тобто, ТзОВ «Волинь Палетс» за липень 2023 року задекларовано до бюджетного відшкодування від`ємне значення за звітний період його виникнення, яке частково в розмірі 367856 грн. є не підтверджене за результатами контрольно-перевірочної роботи та/що оскаржується товариством в судовому порядку.
Щодо встановленого порушення контролюючим органом винесено ППР форми В4 за No0097450701 від 02.08.2023 на суму завищення від`ємного значення 1416496 грн., то як зазначено в акті перевірки від 09.10.2023 та позивачем у позовній заяві, воно на даний час оскаржується в судовому порядку.
Товариством в Декларації за квітень 2023 року задекларовано від`ємне значення (ряд.21 Декларації) в сумі 3692872 грн., яке складається із звітних періодів його виникнення (Додаток 2 до Декларації) березень 2023 року в сумі 1048640,41 грн. та квітень 2023 року в сумі 2644231,59 грн. Відповідно, щодо вищенаведеного, підлягає заключенню, що завищення від`ємного значення в розрізі періодів його виникнення відбулось за березень 2023 року в сумі 1048640,41 грн. та квітень 2023 року в сумі 367855,59 грн.
Суд наголошує, що в даному випадку у позивача податкові зобов`язання виникли з моменту поставки відповідного товару (сировини), і той факт, що виготовлена із вказаної сировини продукція не була продана у заявленому періоді, не є ознакою неучасті в оподатковуваних операціях. Більше того, дана обставина не впливає на право позивача на відшкодування ПДВ, оскільки таке право виникає внаслідок придбання товару, а не участі чи неучасті в оподаткованих операціях тим більше, якщо це стосується сировини.
За пп. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 ПК України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.
Рішенням Волинського окружного адміністративного суду від 05.12.2023 у справі №140/25977/23, залишеного без змін постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 19.03.2024, податкові повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Волинській області від 02 серпня 2023 року за №0097430701, №0097440701 та №0097450701 визнано протиправними та скасовано.
Відповідно до частини 4 статті 78 КАС України обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.
Отже, рішеннями Волинського окружного адміністративного суду від 05.12.2023 у справі №140/25977/23, які набрали законної сили, підтверджено право позивача на формування податкового кредиту за господарськими операціями з контрагентами за період квітень 2023 року.
Зважаючи на встановленні обставини справи та наведені норми чинного законодавства, суд дійшов переконання, що висновки контролюючого органу щодо завищення ТзОВ «Волинь Палетс» суми бюджетного відшкодування ПДВ, задекларованої на рахунок платника у банку по декларації за липень 2023 року у розмірі 367856 грн. та застосування штрафних (фінансових санкцій) у розмірі 36785,6 грн. є протиправними та необґрунтованими, оскільки його посилання на виникнення заборгованості за період квітня 2023 року спростовано рішенням суду в іншій справі, що набрало законної сили. Таким чином, заявлена до бюджетного відшкодування сума не може вважатись боргом і не може вираховуватись при наданні бюджетного відшкодування з ПДВ.
Таким чином, податкове повідомлення-рішення №0137270709 від 30.10.2023 на суму завищення бюджетного відшкодування усього 367856,00 грн., штрафні (фінансові) санкції (штраф) 36785,60 грн. також є протиправним та підлягає скасуванню.
Статтею 2 КАС України визначено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Згідно з вимогами статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Такий підхід узгоджується з практикою Європейського суду з прав людини. Так, у пункті 110 рішення від 23 липня 2002 року у справі «Компанія Вестберґа таксі Актіеболаґ та Вуліч проти Швеції» Суд визначив, що …адміністративні суди, які розглядають скарги заявників стосовно рішень податкового управління, мають повну юрисдикцію у цих справах та повноваження скасувати оскаржені рішення. Справи мають бути розглянуті на підставі поданих доказів, а довести наявність підстав, передбачених відповідними законами, для призначення податкових штрафів має саме податкове управління.
З огляду на припис наведеної норми процесуального права, при розгляді судом спору щодо правомірності рішень контролюючого органу, яким платнику податків донараховані податкові зобов`язання чи відмовлено у наданні податкових вигод, презумується добросовісність платника податків, якщо зазначеним органом не доведено інше.
Таким чином, під час судового розгляду справи відповідач не довів належними та допустимими доказами правомірність винесення оскаржуваних податкових повідомлень-рішень №0137270709 та №0137280709 від 30.10.2023.
Отже, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України, оцінки поданих сторонами доказів за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, суд приходить до висновку, що вимоги позивача є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Відповідно до частини першої статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Таким чином, на користь позивача необхідно стягнути за рахунок бюджетних асигнувань відповідача судовий збір в сумі 4905,76 грн., сплачений платіжною інструкцією №80 від 11.03.2024 (а.с.6).
Керуючись статтями 139, 241-246, 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, на підставі Податкового кодексу України, суд
ВИРІШИВ:
Позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Волинь Палетс» до Головного управління ДПС у Волинській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, задовольнити повністю.
Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Волинській області №0137270709 та №0137280709 від 30.10.2023.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Волинській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Волинь Палетс» судовий збір у розмірі 4905,76 (чотири тисячі дев`ятсот п`ять) гривень 76 копійок.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю «Волинь Палетс» (45001, Волинська область, місто Ковель, вулиця Театральна 15, код ЄДРПОУ 44113911).
Відповідач: Головне управління ДПС у Волинській області (43010, Волинська область, місто Луцьк, Київський майдан, будинок 4, код ЄДРПОУ ВП 44106679).
Суддя А.Я. Ксензюк
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.07.2024 |
Оприлюднено | 08.07.2024 |
Номер документу | 120208251 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Бруновська Надія Володимирівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Бруновська Надія Володимирівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Бруновська Надія Володимирівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Бруновська Надія Володимирівна
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Ксензюк Андрій Ярославович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Ксензюк Андрій Ярославович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Ксензюк Андрій Ярославович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні