ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
05 липня 2024 рокуЛьвівСправа № 260/5706/23 пров. № А/857/25695/23
Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі колегії суддів:
головуючого судді:Запотічного І.І.,
суддів:Глушка І.В., Довгої О.І.,
розглянувши у порядку письмового провадження в м.Львові апеляційну скаргу Східного офіс Держаудитслужби на рішення Закарпатського окружного адміністративного суду від 08 листопада 2023 року (суддя Скраль Т.В., ухвалене в м. Ужгород) у справі № 260/5706/23 за позовом Комунального некомерційного підприємства «Лікарня Святого Мартина» до Східного офісу Держаудитслужби, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, Товариство з обмеженою відповідальністю «Лєда Медікал» про визнання протиправним та скасування висновку,-
В С Т А Н О В И В:
Комунальне некомерційне підприємство «Лікарня Святого Мартина» звернулося до суду з позовом до Східного офісу Держаудитслужби, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору: Товариство з обмеженою відповідальністю «Лєда Медікал» про визнання протиправним та скасування Висновку Східного офісу Держаудитслужби про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-03-14-010959-а, а також зобов`язання здійснення заходів щодо усунення виявлених порушень.
Рішенням Закарпатського окружного адміністративного суду від 08 листопада 2023 року позов задоволено.
Визнано протиправним та скасовано Висновок Східного офісу Держаудитслужби про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-03-14-010959-а.
Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Східного офісу Держаудитслужби (49600, м. Дніпро, вул. Володимира Антоновича, 22, корп. 2, код ЄДРПОУ 40477689) на користь Комунального некомерційного підприємства «Лікарня Святого Мартина» (89600, Закарпатська область, м. Мукачево, вул. Новака Андрія, буд. 8-13, код ЄДРПОУ 01992831) судові витрати у розмірі 2684,00 грн (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири гривні, 00 коп.) сплаченого cудового збору.
Не погоджуючись з вказаним рішенням суду, його оскаржив відповідач - Східний офіс Держаудитслужби, подавши апеляційну скаргу до Восьмого апеляційного адміністративного суду, та з наведених в ній підстав, покликаючись на помилковість висновків суду першої інстанції, неповне з`ясування всіх обставин справи, що мають значення при вирішенні спору, що призвело до необгрунтованого винесення оскаржуваного рішення, просить скасувати його та прийняти нове про відмову в задоволенні позову.
Позивач у відзиві на апеляційну скаргу рішення суду першої інстанції вважає законним та просить залишити його без змін.
Оскільки клопотань від учасників справи про розгляд справи за їх участю не надходило, колегія суддів, керуючись п. 1 ч. 1 ст. 311 КАС України, вирішила розглядати справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
Заслухавши суддю-доповідача, обговоривши доводи апеляційної скарги, відзив, дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, що апеляційна скарга не підлягає до задоволення з наступних підстав.
Як вірно встановлено судом першої інстанції та вбачається з матеріалів справи, що 14 березня 2023 року Комунальним некомерційним підприємством «Лікарня Святого Мартина» оприлюднено тендерну документацію для учасників щодо підготовки тендерних пропозицій до участі у процедурі відкриті торги на закупівлю: Апаратура для підтримування фізіологічних функцій організму код ДК 021:2015 33180000-5: Апарати для підтримування серцевої функції код ДК 021:2015 33182000-9 Каротидна стент-система 56284; Апарати для підтримування серцевої функції код ДК 021:2015 33182000-9 Каротидна стент-система 56284; Апарати для підтримування серцевої функції код ДК 021:2015 33182000-9 Система захисту від емболії 58112; Апарати для підтримування серцевої функції код ДК 021:2015 33182000-9 Система захисту від емболії 58112; Апарати для підтримування серцевої функції код ДК 021:2015 33182000-9 Балон коронарний 47732; Апарати для підтримування серцевої функції код ДК 021:2015 33182000-9 Шприц аспіраційний 10749; Апарати для підтримування серцевої функції код ДК 021:2015 33182000-9 Ангіографічний катетер 10749; Апарати для підтримування серцевої функції код ДК 021:2015 33182000-9 Ангіографічний катетер 10749; Апарати для підтримування серцевої функції код ДК 021:2015 33182000-9 Шатл 10749; Апарати для підтримування серцевої функції код ДК 021:2015 33182000-9 Шатл 10749; Апарати для підтримування серцевої функції код ДК 021:2015 33182000-9 Шатл 10749; Апарати для підтримування серцевої функції код ДК 021:2015 33182000-9 Шатл 10749; Апарати для підтримування серцевої функції код ДК 021:2015 33182000-9 Інтродюсер феморальний 8F 15cm 10678; Апарати для підтримування серцевої функції код ДК 021:2015 33182000-9 Інтродюсер феморальний 9F 15cm 10678; Апарати для підтримування серцевої функції код ДК 021:2015 33182000-9 Інтродюсер феморальний 9F 15cm 35703; Апарати для підтримування серцевої функції код ДК 021:2015 33182000-9 Провідник 35703; Апарати для підтримування серцевої функції код ДК 021:2015 33182000-9 Провідник 35703; Апарати для підтримування серцевої функції код ДК 021:2015 33182000-9 Провідник 35703; Апарати для підтримування серцевої функції код ДК 021:2015 33182000-9 Провідниковий катетер 35703; Апарати для підтримування серцевої функції код ДК 021:2015 33182000-9 Катетер для тромбекстракції 34920; Апарати для підтримування серцевої функції код ДК 021:2015 33182000-9 Навігацийний мікрокатетер 10691; Апарати для підтримування серцевої функції код ДК 021:2015 33182000-9 Операційний оклюзійний катетер 36257; Апарати для підтримування серцевої функції код ДК 021:2015 33182000-9 Пристрій для вилучення тромбів 10714; Апарати для підтримування серцевої функції код ДК 021:2015 33182000-9 Мікрокатетер 10691.
Очікувана вартість 4055876,00 грн за унікальним номером: UA-2023-03-14-010959-а. Застосована процедура закупівлі - відкриті торги.
04 квітня 2023 року між Комунальним некомерційним підприємством «Лікарня Святого Мартина» та Товариством з обмеженою відповідальністю «ЛЄДА МЕДІКАЛ» укладено договір поставки № 08-23-15ST.
Предметом закупівлі (поставки) за цим Договором є товари, а саме: Апаратура для підтримування фізіологічних функцій організму код ДК 021:2015 33180000-5 Апарати для підтримування серцевої функції код ДК 021:2015 33182000-9.
Загальна сума Договору становить: 4055812,00 грн (чотири мільйони п`ятдесят п`ять тисяч вісімсот дванадцять гривень 00 копійок), в тому числі ПДВ (7%) - 265333,50 грн, - за рахунок власних коштів Покупця.
Покупець бере бюджетні зобов`язання за цим Договором відповідно до наявних бюджетних асигнувань відповідно до статей 23 і 48 Бюджетного кодексу України в межах суми, зазначеної у пункті 4.1 цього Договору.
Цей Договір набирає чинності з дня його укладення та діє до 31.12.2023 року, а в частині розрахунків до повного виконання Сторонами прийнятих на себе зобов`язань.
21 квітня 2023 року Державна аудиторська служба листом №003100-18/4590-2023 звернулась до Офісів Держаудитслужби та їх управлінь в областях «Про надання доручення», в якому з метою оптимізації контролю у сфері закупівель і досягнення максимальної ефективності в реалізації основних завдань, передбачених Законом України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Держаудитслужба доручає офісам Держаудитслужби та їх управлінням в областях провести до 30.06.2023 моніторинг процедур закупівель згідно з переліком, наведеним у додатку (т.1 а.с. 51-54).
Відповідно до пункту 314 Додатку доручено Східному офісу Держаудитслужби, відповідно до пункту 4 частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», провести моніторинг закупівлі UA-2023-03-14-010959-а (т.1 а.с. 54).
06 червня 2023 року наказом Східного офісу Держаудитслужби «Про початок здійснення моніторингу закупівлі» № 138, відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами, наказано почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається (т. 1 а.с. 44).
Відповідно до додатку до наказу Східного офісу Держаудитслужби від 06.06.2023 № 138 «Переліку процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг» прийнято рішення про початок моніторингу процедура закупівлі № UA-2023-03-14-010959-а (оприлюднена на вебпорталі 14 березня 2023 року), з підстави виявлення органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель (т.1 а.с. 45-50).
22 червня 2023 року за результатом проведення моніторингу, відповідачем сформовано висновок про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2023-03-14-010959-а (т.1 а.с.6-8).
Згідно з цим висновком за результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника закупівлі ТОВ «ЛЄДА МЕДІКАЛ» встановлено порушення вимоги підпункту 2 пункту 41 Особливостей.
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939- XII, статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII Східний офіс Держаудитслужби зобов`язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема в межах законодавства шляхом розірвання договору поставки від 04.04.2023 № 08-23-155Т зокрема, шляхом укладання відповідної додаткової угоди з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Вважаючи протиправним такий висновок відповідача, позивач звернувся до суду з цим позовом.
Перевіряючи законність та обґрунтованість оскаржуваного рішення суду першої інстанції, суд апеляційної інстанції виходить з наступного.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Наведена норма означає, що суб`єкт владних повноважень зобов`язаний діяти лише на виконання закону, за умов і обставин, визначених ним, вчиняти дії, не виходячи за межі прав та обов`язків, дотримуватися встановленої законом процедури, обирати лише встановлені законодавством України способи правомірної поведінки під час реалізації своїх владних повноважень.
Згідно зі ст.1 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» №2939-XII від 26 січня 1993 року (далі - Закон №2939-XII) здійснення державного фінансового контролю забезпечує центральний орган виконавчої влади, уповноважений Кабінетом Міністрів України на реалізацію державної політики у сфері державного фінансового контролю (далі - орган державного фінансового контролю).
За змістом ст.5 Закону №2939-XIІ контроль за дотриманням законодавства у сфері закупівель здійснюється шляхом проведення моніторингу закупівлі у порядку, встановленому Законом України «Про публічні закупівлі», проведення перевірки закупівель, а також під час державного фінансового аудиту та інспектування. Порядок та підстави проведення органом державного фінансового контролю перевірок закупівель встановлюється Кабінетом Міністрів України. Перевірка закупівель у замовників проводиться за місцезнаходженням юридичної особи, що перевіряється, чи за місцем розташування об`єкта права власності, щодо якого проводиться перевірка, і полягає у документальному та фактичному аналізі дотримання замовником законодавства про закупівлі. Результати перевірки закупівель викладаються в акті перевірки закупівель. Моніторинг закупівлі здійснюється за місцезнаходженням органу державного фінансового контролю.
Відповідно до частини 1 статті 8 Закону України Про публічні закупівлі від 25.12.2015 № 922-VIII (далі по тексту - Закон № 922) моніторинг процедури закупівлі здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, та його міжрегіональні територіальні органи (далі - органи державного фінансового контролю).
За змістом п.14 ч.1 ст.1 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року №922-VIII (далі - Закон №922-VIII) моніторинг процедури закупівлі - аналіз дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та протягом його дії з метою запобігання порушенням законодавства у сфері публічних закупівель.
Відповідно до п.1 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року №43 (далі - Положення №43) Державна аудиторська служба України (Держаудитслужба) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України та який забезпечує формування і реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю.
Держаудитслужба здійснює свої повноваження безпосередньо і через утворені в установленому порядку міжрегіональні територіальні органи, що передбачено пунктом 7 Положення про Держаудитслужбу.
Згідно з пп.3 п.4 Положення № 43 Держаудитслужба реалізує державний фінансовий контроль через здійснення: державного фінансового аудиту; перевірки державних закупівель; інспектування (ревізії); моніторингу закупівель.
Відповідно до пункту 1 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 зі змінами (далі - Положення про Офіс) Східний офіс Держаудитслужби (далі - Офіс) підпорядковується Держаудитслужбі та є її міжрегіональним територіальним органом.
Пунктом 9 Положення №43 визначено, що Держаудитслужба в межах повноважень, передбачених законом, на основі і на виконання Конституції та законів України, актів Президента України та постанов Верховної Ради України, прийнятих відповідно до Конституції та законів України, актів Кабінету Міністрів України, наказів Мінфіну видає накази організаційно-розпорядчого характеру, організовує та контролює їх виконання.
21 квітня 2023 року Державна аудиторська служба листом №003100-18/4590-2023 звернулась до Офісів Держаудитслужби та їх управлінь в областях «Про надання доручення», в якому з метою оптимізації контролю у сфері закупівель і досягнення максимальної ефективності в реалізації основних завдань, передбачених Законом України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Держаудитслужба доручає офісам Держаудитслужби та їх управлінням в областях провести до 30.06.2023 моніторинг процедур закупівель згідно з переліком, наведеним у додатку, (т.1 а.с. 51-54).
Відповідно до пункту 314 Додатку доручено Східному офісу Держаудитслужби, відповідно до пункту 4 частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», провести моніторинг закупівлі UA-2023-03-14-010959-а, (т.1 а.с. 54).
Отже, як вірно зазначено судом першої інстанції, у разі наявності доручення Держаудитслужби, яке у даному випадку є таким, що винесене на підставі та в межах законодавства України, відповідний міжрегіональний територіальний орган, у даному випадку Східний офіс Держаудитслужби, зобов`язаний реалізовувати завдання органу державного фінансового контролю, у тому числі і на території іншої адміністративно-територіальної одиниці.
За викладених обставин Офіс мав відповідні повноваження на проведення моніторингу процедури закупівлі Комунального некомерційного підприємства «Лікарня Святого Мартина», а отже правомірно реалізував завдання органу державного фінансового контролю на території іншої області.
Порядок здійснення моніторингу публічних закупівель регламентовано положеннями статті 8 Закону № 922.
Згідно вимог п. 4 ч. 2 ст. 8 Закону № 922 рішення про початок моніторингу процедури закупівлі приймає керівник органу державного фінансового контролю або його заступник (або уповноважена керівником особа) за наявності однієї або декількох із таких підстав: виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Як передбачено ч. 2 ст. 8 Закону № 922 для аналізу даних, що свідчать про ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, може використовуватися: інформація, оприлюднена в електронній системі закупівель; інформація, що міститься в єдиних державних реєстрах; інформація в базах даних, відкритих для доступу центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю.
За наявності однієї або декількох підстав, які визначено частиною 2 статті 8 Закону № 922, керівник органу державного фінансового контролю або його заступник (або уповноважена керівником особа) приймає рішення про початок моніторингу процедури закупівлі та відповідно до частини 3 зазначеної статті Закону повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі орган державного фінансового контролю оприлюднює в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів з дня прийняття такого рішення із зазначенням унікального номера оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєного електронною системою закупівель, та/або унікального номера повідомлення про намір укласти договір про закупівлю у разі застосування переговорної процедури закупівлі, а також опису підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі.
Як встановлено судом, 06 червня 2023 року наказом Східного офісу Держаудитслужби «Про початок здійснення моніторингу закупівлі» № 138, відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами, наказано почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається (т. 1 а.с. 44).
Відповідно до додатку до наказу Східного офісу Держаудитслужби від 06.06.2023 № 138 «Переліку процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг» прийнято рішення про початок моніторингу процедура закупівлі № UA- 2023-03-14-010959-а (оприлюднена на вебпорталі 14 березня 2023 року), з підстави виявлення органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель (т.1 а.с. 45-50).
Відповідно до ч. 6 ст. 8 Закону №922, за результатами моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю складає та підписує висновок про результати моніторингу процедури закупівлі (далі - висновок), що затверджується керівником органу державного фінансового контролю або його заступником. Такий висновок підлягає оприлюдненню в електронній системі закупівель протягом трьох робочих днів з дня його складання.
За результатами моніторингу закупівлі, унікальний номер якої UA- 2023-03-14-010959-а, предмет закупівлі є Апаратура для підтримування фізіологічних функцій організму код ДК 021:2015 33180000-5 Апарати для підтримування серцевої функції код ДК 021:2015 33182000-9, Офісом було складено висновок про результати моніторингу закупівлі від 22 червня 2023 року, який затверджено начальником Офісу ОСОБА_1 та оприлюднено в електронній системі закупівель у відповідності до вимог частини 6 статті 8 Закону №922.
Згідно з цим висновком за результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника закупівлі ТОВ «ЛЄДА МЕДІКАЛ» встановлено порушення вимоги підпункту 2 пункту 41 Особливостей.
Як передбачено п. 3-7 Розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону №922, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Постановою Кабінету Міністрів України від 12.12.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі Особливості, у редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин).
Відповідно до пункту 1 Особливостей ці особливості встановлюють порядок та умови здійснення публічних закупівель (далі - закупівлі) товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (далі - замовники), із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
Згідно Додатку № 1 до тендерної документації для підтвердження кваліфікаційного критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» Замовником у примітці зазначено, що аналогічним договором відповідно до умов цієї Документації є договір, щодо поставки товару, який є предметом закупівлі.
Як передбачено підпунктом 2 пункту 41 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Вимогами абз. 1 ч. 3 ст. 22 Закону № 922 передбачено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Пунктом 22 частини 1 статті 1 Закону № 922 визначено, що предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку.
Порядок визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 15.04.2020 № 708 встановлює правила визначення замовником предмета закупівлі відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) із застосуванням показників цифр основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 (далі - Єдиний закупівельний словник), а також особливості визначення предмета закупівлі для окремих товарів, робіт і послуг.
Відповідно до Оголошення про проведення відкритих торгів UA-2023-03-14-010959- а предметом закупівлі є: Апаратура для підтримування фізіологічних функцій організму код ДК 021:2015 33180000-5 Апарати для підтримування серцевої функції код ДК 021:2015 33182000-9.
Згідно з приміткою до Додатку 1 до Тендерної документації аналогічним договором відповідно до умов цієї Документації є договір, щодо поставки товару, який є предметом закупівлі.
Вимогами пункту 1.2 Додатку 1 до Тендерної документації визначено, що інформація, зазначена у довідці, підтверджується наступними документами:
- не менше одного договору та документами, що підтверджують виконання такого договору (-ів) в повному обсязі (видаткові накладні або інші документи передбаченні при поставці вказаного товару) (вказані документи подаються по всіх договорах, що були зазначенні у довідці). Договори повинні бути надані з усіма додатками або іншими невід`ємними їх частинами (специфікації, рахунки, додаткові угоди тощо).
- листами відгуками по договорах, що наведені у довідці. Відгуки повинні бути належно оформлені, містити вихідний номер та дату видачі такого документу, реквізити аналогічного договору, підтверджувати належне та своєчасне виконання умов договору.
Відтак, як вірно зазначено судом першої інстанції, для підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів необхідно було надати не менше одного договору, що підтверджують виконання такого договору в повному обсязі.
Разом з тим, учасником ТОВ «ЛЄДА МЕДІКАЛ», відповідно до про наявність досвіду виконання аналогічних договорів №2-21/03 від 21 березня 2023 року, надано два договори про закупівлю:
- від 16.04.2021 № 97-1/21, предметом якого є товари ДК 021:2015 № 33140000-3 «Медичні матеріали»;
- № 369 від 05.09.2022, предметом якого є товари ДК 021:2015: 33180000-5 Апаратура для підтримування фізіологічних функцій організму (CPV) (НК 024: 2019 - 62085 Контур екстракорпоральної серцево-легеневої допоміжної системи).
З урахуванням наведеного, колегія суддів вважає вірним висновок суду, що в даній закупівлі ТОВ «ЛЄДА МЕДІКАЛ» підтвердило наявність досвіду виконання аналогічного договору шляхом надання договору про закупівлю № 369 від 05.09.2022, предмет якого відповідає коду Державного Класифікатора (ДК) предмету закупівлі.
Таким чином, враховуючи, що жодного іншого порушення позивачем законодавства у сфері публічних закупівель, крім зазначеного, Східний офіс Держаудитслужби не виявив, колегія суддів вважає, що зобов`язання відповідача щодо усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель у спірних правовідносинах є необгрунтованим.
За таких обставин, аналізуючи вищенаведені законодавчі приписи та встановлені фактичні обставини справи у їх сукупності, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що відповідач, приймаючи оскаржуваний висновок, діяв необґрунтовано, без урахування усіх обставин, що мають значення для прийняття такого рішення, зокрема без дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи, і цілями, на досягнення яких спрямоване таке рішення, що не відповідає принципу обґрунтованості рішення суб`єкта владних повноважень, а тому оскаржуваний висновок є протиправним та підлягає скасуванню.
Враховуючи наведене колегія суддів погоджується з судом першої інстанції, що наявні підстави для задоволення позовних вимог.
Згідно ст.316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Враховуючи викладене, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду з наведених вище мотивів, а тому колегія суддів не вбачає підстав для скасування рішення суду першої інстанції.
За правилами статті 139 КАС України, судом не вирішується питання про розподіл судових витрат.
Керуючись ст.ст. 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 КАС України, суд,-
П О С Т А Н О В И В:
Апеляційну скаргу Східного офісу Держаудитслужби залишити без задоволення, а рішення Закарпатського окружного адміністративного суду від 08 листопада 2023 року у справі №260/5706/23 - без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття, оскарженню не підлягає, крім випадків, передбачених пунктом 2 частини 5 статті 328 Кодексу адміністративного судочинства України.
Головуючий суддя І. І. Запотічний судді І. В. Глушко О. І. Довга
Суд | Восьмий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.07.2024 |
Оприлюднено | 08.07.2024 |
Номер документу | 120211568 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо здійснення публічних закупівель, з них |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Запотічний Ігор Ігорович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Запотічний Ігор Ігорович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Запотічний Ігор Ігорович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Запотічний Ігор Ігорович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Запотічний Ігор Ігорович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні