Справа № 127/15545/24
Провадження № 3/127/4017/24
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"04" липня 2024 р.м. Вінниця
Суддя Вінницького міського суду Вінницької області Шидловський О.В., розглянувши адміністративні матеріали, які надійшли з вінницької митниці про притягнення до відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянку України, проживаючу за адресою: АДРЕСА_1 , за вчинення правопорушення, передбаченого ст. 485 Митного кодексу України,
ВСТАНОВИВ:
До Вінницького міського суду Вінницької області надійшли матеріали про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 за вчинення нею правопорушення, передбаченого ст. 485 МК України.
Статтею 278 КУпАП визначено, що під час підготовки до розгляду справи про адміністративне правопорушення суддя повинен перевірити чи правильно складений протокол та інші матеріали справи про адміністративне правопорушення, чи сповіщено осіб, які беруть участь у справі, про час, місце і день її розгляду, чи витребувано необхідні додаткові матеріали та інше.
Так, відповідно до ч. 2 ст. 494 МК України, протокол про порушення митних правил повинен містити такі дані: 1) дату і місце його складення; 2) посаду, прізвище, ім`я, по батькові посадової особи, яка склала протокол; 3) необхідні для розгляду справи відомості про особу, яка притягується до відповідальності за порушення митних правил, якщо її встановлено; 4) місце, час вчинення, вид та характер порушення митних правил; 5) посилання на статтю цього Кодексу, що передбачає адміністративну відповідальність за таке порушення; 6) прізвища та адреси свідків, якщо вони є; 7) відомості щодо товарів, у тому числі транспортних засобів особистого користування, транспортних засобів комерційного призначення та документів, вилучених згідно із статтею 511 цього Кодексу; 8) інші необхідні для вирішення справи відомості.
Разом з тим, у протоколі про порушення митнихправил №0077/40100/24 від 28.02.2024, не зазначено самої суті правопорушення, яке ставиться в провину ОСОБА_1 .
Як вбачається з протоколу про порушення митних правил, суть правопорушення, викладена в загальних рисах без конкретизації об`єктивних ознак складу правопорушення, передбаченого ст. 485 МК України.
З аналізу пред`явленого ОСОБА_1 обвинувачення, тобто дій які її ставляться в провину слідує, що через ненадання ПП «Анта-Д» відповіді на запит Вінницької митниці, встановлено факти, які свідчать про можливі порушення ФОП « ОСОБА_1 » митного законодавства, що призвели до зниження податкових зобов`язань за МД від 12.09.2023 (а.с. 4). Тобто, зазначені в протоколі обставини правопорушення «можливі порушення», по своїй суті є припущенням.
Відповідно до пункту «а» частини 3 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод кожний обвинувачений у вчиненні кримінального правопорушення повинен бути негайно і детально поінформованим зрозумілою для нього мовою про характер і причини обвинувачення, висунутого проти нього.
Як убачається з практики Європейського суду з прав людини, положення Конвенції стосуються й обвинувачення у вчиненні адміністративного правопорушення. Вказана судова інстанція приймає до свого провадження і заяви щодо рішень судів про накладення на осіб адміністративних стягнень, оскільки вважає, що в силу суворості санкцій такі справи за суттю є кримінальними, а адміністративні покарання фактично носять кримінальний характер з усіма гарантіями статті 6 Конвенції (пункт 55 рішення у справі «Гурепко проти України» (заява № 61406/00); пункт 21 рішення у справі «Надточій проти України» (заява № 7460/03).
Згідно приписів ст. 62 Конституції України, обвинувачення не може ґрунтуватися на доказах, отриманих незаконним шляхом, а також на припущеннях. Усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.
Суд наголошує, що він не вправі самостійно змінювати, на шкоду особі фабулу, викладену у протоколі про адміністративне правопорушення, яка, по суті, становить виклад обвинувачення у вчиненні певного правопорушення, винуватість у скоєнні якого певною особою має доводитися в суді; суд також не має права самостійно відшукувати докази винуватості особи у вчиненні правопорушення. Адже діючи таким чином, суд неминуче перебиратиме на себе функції обвинувача, позбавляючись статусу незалежного органу правосуддя, що є порушенням ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.
Протокол, який складено відповідальною особою, повинен містити відомості про обставини, що характеризують суть адміністративного правопорушення у відповідності до диспозиції інкримінованої статті із визначенням: суб`єкта, суб`єктивної сторони, об`єкта, об`єктивної сторони, оскільки протокол за своєю суттю та призначенням, крім доказового значення, представляє собою обвинувачення особи у вчиненні конкретного правопорушення в межах якого суд здійснює розгляд справи.
Відсутність в протоколі вказаних даних або зазначення їх у формі припущення позбавляє особу, яка притягається до адміністративної відповідальності здійснювати ефективний захист своїх прав та інтересів, адже вона позбавлена можливості оспорити конкретні факти, які є фундаментальними при розгляді справи, однак які не мають чіткого вираження.
Вказане вище позбавляє суд можливості повно та об`єктивно з`ясувати обставини справи та винести обґрунтовану постанову.
На підставі викладеного, протокол про порушення митних правил №0077/40100/24 відносно ОСОБА_1 підлягає поверненню до Вінницької митниці для усунення недоліків.
Керуючись ст. 494 МК України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Матеріали справи про притягнення ОСОБА_1 до відповідальності, передбаченої ст. 485 МК України, повернути до Вінницької митниці на доопрацювання для усунення недоліків.
Постанова остаточна, оскарженню не підлягає.
Суддя:
Суд | Вінницький міський суд Вінницької області |
Дата ухвалення рішення | 04.07.2024 |
Оприлюднено | 09.07.2024 |
Номер документу | 120224006 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Дії, спрямовані на неправомірне звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру, а також інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів |
Адмінправопорушення
Вінницький міський суд Вінницької області
Шидловський О. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні