РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
і м е н е м У к р а ї н и
26 червня 2024 року м. Рівне№460/1928/24
Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді Гудими Н.С. за участю секретаря судового засідання Таргоній К.Ю. та сторін і інших осіб, які беруть участь у справі:
позивача: представник Лавренчук Т.В.,
відповідача: представник Шеремета В.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом
Приватного підприємства "Комтехсервіс" доГоловного управління ДПС у Рівненській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -
В С Т А Н О В И В:
Приватне підприємство "Комтехсервіс" (далі - позивач) звернулося до суду з позовом до Головного управління ДПС у Рівненській області (далі відповідач) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 22.11.2023 №9341/1700040519 за формою "Н", яким застосовано штраф в розмірі 2004748,39грн.
Позовні вимоги мотивовані тим, що контролюючим органом безпідставно, податковим повідомленням-рішенням форми "Н" від 22.11.2023 №9341/1700040519 до позивача застосовано штраф в розмірі 2004748,39грн. за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних, що визначені статтею 201 ПК України з посиланням на пункт 120-1 статті 120-1 ПК України. Позивач вважає, що нормами ПК України визначено, що платник податків має право на подання на реєстрацію податкових накладних в останній день граничного строку реєстрації і у разі неотримання до завершення операційного дня квитанції про їх реєстрацію, такі податкові накладні вважаються зареєстрованими, а тому податковий орган не вправі застосовувати штраф. Крім того, позивач вказує, що застосування штрафу за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних, які були подані на реєстрацію під час дії карантину, є неправомірним, оскільки в цей час була наявна колізія правових норм, які по різному регулювали питання застосування штрафів за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних під час дії карантину та під час дії воєнного стану. З огляду на викладене, вважає податкове повідомлення-рішення форми "Н" від 22.11.2023 №9341/1700040519 протиправним та таким, що підлягає скасуванню.
Ухвалою суду від 27.02.2024 позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче засідання у справі на 13.03.2024.
12.03.2024 на адресу суду надійшов відзив на адміністративний позов від Головного управління ДПС у Рівненській області, за змістом якого відповідач просив відмовити у задоволенні позовних вимог у повному обсязі. В обґрунтування своєї позиції зазначив, що датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції, а тому податковим органом на підставі пункту 15 Порядку №1246 правомірно нараховано штрафну санкцію, виходячи з дати та часу, вказаних у квитанціях про реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, які були надіслані позивачу. Також наголошує, що визначені пунктом 89 підрозділу 2 розділу XX "Перехідні положення" ПК України строки реєстрації в ЄРПН застосовуються до ПН/РК, граничний термін реєстрації в ЄРПН яких припадає на період з дати набрання чинності Законом №2876-ІХ (тобто з датою складання, починаючи з 16 січня 2023 року), та діють тимчасово протягом дії воєнного стану в Україні та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, а тому положення цієї норми не можуть поширюватися на податкові накладні, що були складені до дати набрання чинності цією нормою. Відповідач стверджує, що порушення платником податків граничних строків реєстрації ПН/РК у ЄРПН, які припадають на період до дати набрання чинності Закону №2876-ІХ, тягне за собою накладання на такого платника податків штрафу у розмірах, встановлених пунктом 120-1.1 статті 1201 ПК України. У зв`язку із вказаним, просив відмовити у задоволенні позову.
Правом подання відповіді на відзив та заперечення сторони не скористались.
13.03.2024 підготовче засідання відкладено до 27.03.2024.
Протокольною ухвалою суду від 27.03.2024 закрито підготовче провадження у справі та призначено справу до розгляду по суті у судовому засідання на 24.04.2024.
В судовому засіданні 24.04.2024 судом заслухано вступне слово сторони позивача, згідно з яким представник підтримала заявлені позовні вимоги з підстав, наведених у позовній заяві, та вступне слово сторони відповідача, згідно з яким представник просила у задоволенні позову відмовити з мотивів, викладених у відзиві на позовну заяву. Протокольною ухвалою оголошено перерву в судовому засіданні до 13.05.2024.
В судовому засіданні 13.05.2024 протокольною ухвалою судом оголошено перерву до 17.06.2024.
В судовому засіданні 17.06.2024 протокольною ухвалою судом оголошено перерву до 26.06.2024.
В судовому засіданні 26.06.2024 судом проголошено вступну та резолютивну частини рішення.
Заслухавши пояснення сторін, повно і всебічно з`ясувавши всі фактичні обставини адміністративної справи в їх сукупності, перевіривши їх дослідженими в судовому засіданні доказами, суд встановив таке.
Приватне підприємство "Комтехсервіс" (код ЄДРПОУ 32881326) є юридичною особою, зареєстрованою в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та перебуває на обліку у Головному управлінні ДПС у Рівненській області, є зареєстрованим платником податку на додану вартість з 23.04.2004 під індивідуальним податковим номером 328813217162, що не заперечується обома сторонами.
Головним державним інспектором відділу податків і зборів з юридичних осіб у м.Рівному управління оподаткування юридичних осіб ГУ ДПС у Рівненській області О.Стецюк на підставі пп.20.1.4 п.20.1 ст.20 розділу І, п.75.1 ст.75 розділу ІІ Податкового кодексу України (далі ПК України) проведено камеральну перевірку щодо дотримання Приватним підприємством "Комтехсервіс" порядку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, за результатами якої складений Акт №8271/17-00-04-05-15 від 24.10.2023 (т.1 а.с.88-92).
У висновках Акту перевірки зазначено, що дані камеральної перевірки ПП "Комтехсервіс" свідчать про несвоєчасність реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних наступних податкових накладних та/або розрахунків коригування:
№2 від 30.11.2021 (зареєстровано з простроченням 73 днів),
№2 від 31.12.2021 (зареєстровано з простроченням 73 днів),
№39 від 09.06.2022 (зареєстровано з простроченням 1 день),
№29 від 09.06.2022 (зареєстровано з простроченням 1 день),
№47 від 15.06.2022 (зареєстровано з простроченням 1 день),
№33 від 13.06.2022 (зареєстровано з простроченням 1 день),
№26 від 10.06.2022 (зареєстровано з простроченням 1 день),
№30 від 01.06.2022 (зареєстровано з простроченням 1 день),
№30 від 15.06.2022 (зареєстровано з простроченням 1 день),
№72 від 31.05.2022 (зареєстровано з простроченням 4 дні),
№56 від 30.04.2022 (зареєстровано з простроченням 4 дні),
№53 від 19.05.2022 (зареєстровано з простроченням 4 дні),
№56 від 30.06.2022 (зареєстровано з простроченням 3 дні),
№36 від 30.06.2022 (зареєстровано з простроченням 3 дні),
№50 від 09.05.2022 (зареєстровано з простроченням 6 днів),
№23 від 31.07.2022 (зареєстровано з простроченням 1 день),
№21 від 31.07.2022 (зареєстровано з простроченням 1 день),
№22 від 31.07.2022 (зареєстровано з простроченням 1 день),
№40 від 21.09.2022 (зареєстровано з простроченням 4 дні),
№71 від 31.08.2022 (зареєстровано з простроченням 29 днів),
№113 від 06.04.2022 (зареєстровано з простроченням 148 днів),
№56 від 25.11.2022 (зареєстровано з простроченням 1 день),
№68 від 30.11.2022 (зареєстровано з простроченням 1 день),
№69 від 30.11.2022 (зареєстровано з простроченням 1 день),
№38 від 21.11.2022 (зареєстровано з простроченням 1 день),
№71 від 30.11.2022 (зареєстровано з простроченням 1 день),
№67 від 30.11.2022 (зареєстровано з простроченням 1 день),
№70 від 30.11.2022 (зареєстровано з простроченням 1 день),
№65 від 30.11.2022 (зареєстровано з простроченням 1 день),
№37 від 21.11.2022 (зареєстровано з простроченням 1 день),
№75 від 30.11.2022 (зареєстровано з простроченням 15 днів),
№57 від 15.12.2022 (зареєстровано з простроченням 5 днів),
№80 від 30.11.2022 (зареєстровано з простроченням 28 днів),
№46 від 09.11.2022 (зареєстровано з простроченням 22 дні),
№66 від 02.12.2022 (зареєстровано з простроченням 2 дні),
№81 від 07.12.2022 (зареєстровано з простроченням 2 дні),
№76 від 08.12.2022 (зареєстровано з простроченням 2 дні),
№32 від 31.12.2022 (зареєстровано з простроченням 1 день),
№55 від 30.12.2022 (зареєстровано з простроченням 1 день),
№39 від 31.12.2022 (зареєстровано з простроченням 5 днів),
№56 від 30.12.2022 (зареєстровано з простроченням 1 день),
№37 від 31.12.2022 (зареєстровано з простроченням 1 день),
№54 від 30.12.2022 (зареєстровано з простроченням 1 день),
№36 від 31.12.2022 (зареєстровано з простроченням 1 день),
№35 від 31.12.2022 (зареєстровано з простроченням 1 день),
№56 від 21.12.2022 (зареєстровано з простроченням 1 день),
№79 від 08.12.2022 (зареєстровано з простроченням 20 днів),
№60 від 23.12.2022 (зареєстровано з простроченням 2 дні),
№57 від 21.12.2022 (зареєстровано з простроченням 2 дні),
№38 від 31.12.2022 (зареєстровано з простроченням 3 дні),
№48 від 13.10.2022 (зареєстровано з простроченням 79 днів),
№66 від 30.11.2022 (зареєстровано з простроченням 1 день),
№79 від 30.11.2022 (зареєстровано з простроченням 15 днів),
№72 від 30.11.2022 (зареєстровано з простроченням 1 день),
№83 від 30.11.2022 (зареєстровано з простроченням 106 днів),
№76 від 30.11.2022 (зареєстровано з простроченням 15 днів),
№59 від 13.02.2023 (зареєстровано з простроченням 10 днів),
№91 від 31.01.2023 (зареєстровано з простроченням 38 днів),
№76 від 14.04.2023 (зареєстровано з простроченням 5 днів),
№29 від 11.02.2023 (зареєстровано з простроченням 71 день),
№61 від 21.02.2023 (зареєстровано з простроченням 58 днів),
№60 від 07.02.2023 (зареєстровано з простроченням 71 день),
№21 від 22.04.2023 (зареєстровано з простроченням 12 днів),
№77 від 14.04.2023 (зареєстровано з простроченням 25 днів),
№49 від 11.04.2023 (зареєстровано з простроченням 25 днів),
№56 від 07.04.2023 (зареєстровано з простроченням 25 днів),
№89 від 23.06.2023 (зареєстровано з простроченням 1 день),
№2 від 07.07.2023 (зареєстровано з простроченням 3 дні),
№58 від 13.02.2023 (зареєстровано з простроченням 10 днів),
№59 від 08.02.2023 (зареєстровано з простроченням 26 днів),
№108 від 28.06.2023 (зареєстровано з простроченням 34 дні),
№93 від 31.07.2023 (зареєстровано з простроченням 27 днів),
№92 від 17.07.2023 (зареєстровано з простроченням 27 днів),
№105 від 28.08.2023 (зареєстровано з простроченням 1 день). ? y???Times New Roman Greek Times New Roman Bold Italic Bold Italic гр
Не погоджуючись із встановленими порушеннями ПП "Комтехсервіс" 06.11.2023 року надало заперечення на акт перевірки №8271/17-00-04-05-15 від 24.10.2023 року, за наслідками розгляду якого, відповідач листом від 20.11.2023 №7356/Ж12/17-00-04-05-20 повідомив позивачу про залишення висновків акта перевірки без змін.
На підставі акта перевірки №8271/17-00-04-05-15 від 24.10.2023 року відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішення від 22.11.2023 №9341/1700040519 форми "Н", яким до ПП "Комтехсервіс" застосовано штраф за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних та/або розрахунків коригування на загальну суму 2004748грн. 39 коп.
Згідно з розрахунком штрафу, доданого до податкового повідомлення-рішення, на підставі п.120-1.1 ст.120-1 ПК України до позивача застосовано штраф у розмірах 2%, 5%, 10%, 15%, 20% та 40% від суми ПДВ, зазначеній в кожній податковій накладній.
01.12.2023 року позивач звернувся до Державної податкової служби України зі скаргою на спірне податкове повідомлення-рішення, за результатом розгляду якої рішенням Державної податкової служби України від 31.01.2024 №2346/6/99-00-06-03-01-06 скаргу залишено без задоволення, а ППР ГУ ДПС у Рівненській області від 22.11.2023 №9341/1700040519 - без змін.
Не погоджуючись із податковим повідомлення-рішенням від 22.11.2023 №9341/1700040519 про застосування штрафу у сумі 2004748, 39 грн., вважаючи його таким, що прийняте з порушенням вимог Податкового кодексу України, та без наявності на те обґрунтованих підстав, позивач звернувся до суду за захистом своїх порушених прав, ставлячи вимогу про його скасування.
Надаючи правову оцінку спірним публічно-правовим відносинам, які виникли між сторонами, суд виходить із таких підстав та мотивів.
Частиною 2 статті 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України (далі, - ПК України).
Згідно з п.14.1.60 ст.14 ПК України (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) Єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.
Приписами підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 ПК України визначено, що платник податків, зокрема, зобов`язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
За правилами пункту 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи а зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Відповідно до абзацу 1 пункту 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Абзацом 4 пункту 201.10 статті 201 ПК України передбачено, що податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.
Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно з абзацом 14 пункту 201.10 статті 201 ПК України реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: - для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; - для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені; - для зведених податкових накладних та/або розрахунків коригування до таких зведених податкових накладних, складених за операціями, визначеними пунктом 198.5 статті 198 та пунктом 199.1 статті 199 цього Кодексу, - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем місяця, в якому вони складені; - для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).
Законом України «Про внесення змін до розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування» від 12.01.2023 року №2876-IX (далі Закон України №2876-IX), підрозділ 2 розділу XX "Перехідні положення" ПК України доповнено пунктом 89, яким тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, встановлено, що реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється з урахуванням таких граничних строків: для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до 5 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 18 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені; для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 18 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).
У разі порушення вказаних строків застосовуються штрафні санкції згідно з ПК України.
Статтею 120-1 ПК України визначена відповідальність платників податків за порушення строків реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та допущення помилок при зазначенні обов`язкових реквізитів податкової накладної.
Зокрема, згідно з пунктом 120-1.1 статті 120 ПК України порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції з постачання товарів/послуг, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість; податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції, що оподатковуються за нульовою ставкою; податкової накладної, складеної відповідно до пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу у разі здійснення операцій, визначених підпунктами "а" - "г" цього пункту, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до статті 199 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до абзацу одинадцятого пункту 201.4 статті 201 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 і 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі: 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів; 20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів; 30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів; 40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів; 50 відсотків суми податку на додану вар
Законом України №2876-IX доповнено підрозділ 2 розділу XX ПК України пунктом 90, яким тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, встановлено штраф за порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого пунктом 89 цього підрозділу для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлюється у розмірі: 2 відсотки суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів; 5 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів; 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів; 15 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів; 25 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 (далі - Порядок № 1246) (у редакції на час подання накладних), визначає механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних (далі - Реєстр) (п.1).
Відповідно до пункту 2 Порядку №1246, податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Розрахунок коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної (далі - розрахунок коригування) - електронний документ, який складається платником податку до податкової накладної відповідно до вимог Кодексу в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Операційний день - частина дня, протягом якої здійснюються прийняття від платників податку податкових накладних та/або розрахунків коригування та реєстрація або зупинення реєстрації.
За правилами пункту 3 Порядку №1246 операційний день триває в робочі дні з 8 години 00 хвилин до 20 години 00 хвилин. Технічне обслуговування та регламентні роботи, що потребують зупинки Реєстру, не проводяться протягом операційного дня, крім аварійних випадків. Якщо граничні строки реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування припадають на вихідний, святковий або неробочий день, такий день вважається операційним днем.
Відповідно до п.п. 5, 7-15 Порядку № 1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування приймаються до Реєстру у разі дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192, пунктами 200-1.3, 200-1.9 статті 200-1 та пунктами 201.1, 201.10 і 201.16 статті 201 Кодексу, а також з урахуванням Законів України "Про електронні довірчі послуги", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Реєстрації підлягають податкові накладні та/або розрахунки коригування (у тому числі ті, що не надаються отримувачу (покупцю) товарів/послуг, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, складені за операціями з постачання послуг нерезидентом) незалежно від суми податку на додану вартість в одній податковій накладній / розрахунку коригування.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування складаються та реєструються постачальником (продавцем) - платником податку, крім випадків, визначених пунктом 9 цього Порядку.
До Реєстру приймаються податкова накладна та/або розрахунок коригування, складені в електронній формі з накладенням: кваліфікованого електронного підпису головного бухгалтера (бухгалтера) або кваліфікованого електронного підпису керівника (у разі відсутності у постачальника (продавця) посади бухгалтера) та кваліфікованої електронної печатки (у разі наявності) постачальника (продавця), що є юридичною особою; кваліфікованого електронного підпису постачальника (продавця), що є фізичною особою - підприємцем.
Після накладення кваліфікованого електронного підпису платник податку здійснює шифрування податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі та надсилає їх ДПС за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем з урахуванням вимог Законів України "Про електронні довірчі послуги", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Примірник податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі зберігається у платника податку.
Після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності кваліфікованого електронного підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 2001.3 і 2001.9 статті 2001 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації / зупинення реєстрації / відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України "Про електронні довірчі послуги", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДПС.
Порядок обміну електронними документами з контролюючими органами, затверджений наказом Міністерства фінансів України 06.06.2017 №557 (далі Порядок №557), розроблений відповідно до Податкового кодексу України, Цивільного кодексу України, Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", "Про електронний цифровий підпис", "Про інформацію", "Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах", "Про телекомунікації", визначає основні організаційно-правові засади обміну електронними документами між суб`єктами електронного документообігу (п.1 Порядку).
Електронний документообіг - сукупність процесів створення, подання, приймання, ідентифікації, оброблення, зберігання, використання електронних документів, які виконуються із застосуванням перевірки цілісності та (у разі необхідності) з підтвердженням факту одержання таких документів.
Аналіз наведених норм дає підстави для висновку, що прийняття податкової документації є обов`язком контролюючого органу, за умови дотримання вимог законодавства та правильності заповнення всіх обов`язкових реквізитів. Законодавством передбачено подання платником податків у електронній формі податкових документів, зокрема, податкових накладних. Підставою для направлення до відповідного контролюючого органу податкової звітності (у тому числі податкових накладних) в електронній формі є наявність укладеного між платником податків та контролюючим органом договору про визнання електронних документів.
Відповідно до п.109.1 ст.109.1 ПК України, податковими правопорушеннями є протиправні діяння (дія чи бездіяльність) платників податків, податкових агентів, та/або їх посадових осіб, а також посадових осіб контролюючих органів, що призвели до невиконання або неналежного виконання вимог, установлених цим Кодексом та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
У постанові від 02.02.2022 у справі №814/1098/16 Верховний Суд зазначив, що відповідно до пункту 109.1 ст.109 Податкового кодексу України податковими правопорушеннями є протиправні діяння (дія чи бездіяльність) платників податків, податкових агентів, та/або їх посадових осіб, а також посадових осіб контролюючих органів, що призвели до невиконання або неналежного виконання вимог, установлених цим Кодексом та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
У визначенні податкового правопорушення законодавець прямо не зазначає про необхідність встановлення вини у діях платника податків. Разом з тим, відповідно до правової позиції Верховного Суду, викладеної у постановах від 14.08.2018 у справі №803/1583/17, від 30.01.2018 у справі №815/2745/17, від 02.07.2019 у справі №2340/3802/18, від 20.08.2019 у справі №1640/3125/18, вчинення платником податків всіх залежних від нього дій для своєчасної реєстрації податкової накладної, яка не відбулась внаслідок протиправної поведінки суб`єкта владних повноважень, від якого залежало забезпечення можливості належним чином виконати цей обов`язок, унеможливлює притягнення такого платника податків до відповідальності.
Верховний Суд у постанові від 14.02.2019 у справі №809/1040/17 дійшов висновку, що оскільки судами встановлено, що позивач не допустив протиправних дій, то навіть за умови відсутності у відповідача відомостей про дату виконання позивачем встановленого законом обов`язку з реєстрації податкової накладної, останній не підлягає притягненню до відповідальності. Також у цій справі суд звертав увагу на безпідставність доводів контролюючого органу про те, що платник повинен розрахувати всі ризики, пов`язані з роботою електронної системи та врахувати те, що відповідач повинен мати достатньо часу на проведення перевірки податкових накладних на відповідність, оскільки Порядком не встановлено будь-яких обмежень платнику у надсиланні податкових накладних для реєстрації в останній день 15-денного строку.
У постановах від 03.05.2023 у справі №580/1728/20, від 13.03.2023 у справі №820/571/17, від 08.12.2022 у справі №340/2210/19, від 03.04.2020 у справі №160/5380/19 Верховний Суд вказав, що у процедурі внесення інформації (відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування) до ЄРПН є дві окремі стадії: 1) надання платником податку на додану вартість податкової накладної (розрахунку коригування); 2) прийняття/неприйняття податкової накладної (розрахунку коригування) та внесення відомостей щодо неї (нього) безпосередньо до ЄРПН. Перша із цих стадій залежить від платника податку на додану вартість і є результатом його дій, тоді як друга - це результат виконання роботи програмного забезпечення, що контролюється ДФС, та/або безпосередніх дій працівників ДФС, на яку (які) платник податку не має впливу.
Системний аналіз наведених норм права та висновків Верховного Суду в контексті конкретних обставин справи дає підстави для висновку, що при встановленні обставин вчинення платником усіх необхідних дій щодо своєчасної реєстрації податкової накладної, натомість її реєстрація була здійснена з порушенням граничного терміну з незалежних від платника податку причин, у такому випадку відсутній склад податкового правопорушення, як наслідок - відсутні підстави для притягнення до відповідальності на підставі статті 120-1 ПК України.
Як встановлено судом з матеріалів справи, відправлення на реєстрацію податкових накладних позивач здійснював через програмний комплекс "FREDO", в якому повна інформація про стан податкових накладних відображена в протоколах податкових накладних, що містять дані про всі операції і події (створення, підписання, надіслання тощо) вказаних документів із зазначенням дати і часу їх здійснення. Тому, згідно зі ст.72 КАС України протокол податкової накладної є належним доказом в даній справі, на підставі якого є можливість встановити обставини справи.
З наданих позивачем скріншотів діалогового вікна програми "FREDO" та їх електронного відображення, яке було безпосередньо досліджено у судовому засіданні, позивач уперше направив на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних ряд спірних податкових накладних у межах операційного дня останнього дня граничного строку їх подання, а саме:
податкова накладна №56 від 30.04.2022, сума ПДВ 595663,51грн. ("Створено" 15.07.2022 о 18:13год., "Підписано бухгалтером" 15.07.2022 о 18:25год., "Підписано печаткою" 15.07.2022 о 18:25год., "Відправлено" 15.07.2022 о 18:25год.). До кінця операційного дня квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної позивачу не надходила. Квитанція про прийняття вказаної податкової накладної позивачу надійшла 18.07.2022 о 11:45год.;
податкова накладна №53 від 19.05.2022, сума ПДВ 10200,00грн. ("Створена" 15.07.2022 о 18:35год., "Підписана бухгалтером" 15.07.2022 о 18:35год., "Підписана печаткою" 15.07.2022 о 18:35год., "Відправлено" 15.07.2022 о 18:35год.). До кінця операційного дня квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної позивачу не надходила. Квитанція про прийняття вказаної податкової накладної позивачу надійшла 18.07.2022 о 11:45год;
податкова накладна №72 від 31.05.2022, сума ПДВ 809824,84грн. ("Створено" 15.07.2022 о 18:10год., "Підписано бухгалтером" 15.07.2022 о 18:24год., "Підписано печаткою" 15.07.2022 о 18:24год., "Відправлено" 15.07.2022 о 18:24год.). До кінця операційного дня квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної позивачу не надходила. Квитанція про прийняття вказаної податкової накладної позивачу надійшла 18.07.2022 о 11:45год.;
податкова накладна №56 від 30.06.2022, сума ПДВ 608085,00грн. ("Створено" 15.07.2022 о 18:04год., "Підписано бухгалтером" 15.07.2022 о 18:25год., «Підписано печаткою» 15.07.2022 о 18:25год., "Відправлено" 15.07.2022 о 18:25год.). До кінця операційного дня квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної позивачу не надходила. Квитанція про прийняття вказаної податкової накладної позивачу надійшла 18.07.2023 о 11:45год;
податкова накладна №36 від 30.06.2022, сума ПДВ 614866,89грн. ("Створено" 15.07.2022 о 18:08год., "Підписано бухгалтером" 15.07.2022 о 18:22год., "Підписано печаткою" 15.07.2022 о 18:22год., "Відправлено" 15.07.2022 о 18:22год.). До кінця операційного дня квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної позивачу не надходила. Квитанція про прийняття вказаної податкової накладної позивачу надійшла 18.07.2022 о 11:45год;
податкова накладна №23 від 31.07.2022, сума ПДВ 535,25грн. ("Створено" 15.08.2022 о 18:00год., "Підписано бухгалтером" 15.08.2022 о 18:00год., "Підписано печаткою" 15.08.2022 о 18:00год., "Відправлено" 15.08.2022 о 18:00год.). До кінця операційного дня квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної позивачу не надходила. Квитанція про прийняття вказаної податкової накладної позивачу надійшла 16.08.2022 о 11:39год.;
податкова накладна №21 від 31.07.2022, сума ПДВ 913,72грн. ("Створено" 15.08.2022 о 18:00год., "Підписано бухгалтером" 15.08.2022 о 18:00год., "Підписано печаткою" 15.08.2022 о 18:00год., "Відправлено" 15.08.2022 о 18:00год.). До кінця операційного дня квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної позивачу не надходила. Квитанція про прийняття вказаної податкової накладної позивачу надійшла 16.08.2022 о 11:39год;
податкова накладна №22 від 31.07.2022, сума ПДВ 10403,39грн. ("Створено" 15.08.2022 о 18:00год., "Підписано бухгалтером" 15.08.2022 о 18:00год., "Підписано печаткою" 15.08.2022 о 18:00год., "Відправлено" 15.08.2022 о 18:00год.). До кінця операційного дня квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної позивачу не надходила. Квитанція про прийняття вказаної податкової накладної позивачу надійшла 16.08.2022 о 11:39год.;
податкова накладна №37 від 21.11.2022, сума ПДВ 158,17грн. ("Створено" 15.12.2022 о 18:37год., "Підписано бухгалтером" 15.12.2022 о 18:38год., "Підписано печаткою" 15.12.2022 о 18:38год., "Відправлено" 15.12.2022 о 18:38год.). До кінця операційного дня квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної позивачу не надходила. Квитанція про прийняття вказаної податкової накладної позивачу надійшла 16.12.2022 о 18:20год.;
податкова накладна №56 від 25.11.2022, сума ПДВ 283,17грн. ("Створено" 15.12.2022 о 18:37год., "Підписано бухгалтером" 15.12.2022 о 18:38год., "Підписано печаткою" 15.12.2022 о 18:38год., "Відправлено" 15.12.2022 о 18:38год.). До кінця операційного дня квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної позивачу не надходила. Квитанція про прийняття вказаної податкової накладної позивачу надійшла 16.12.2022 о 18:20год;
податкова накладна №67 від 30.11.2022, сума ПДВ 1481301,49грн. ("Створено" 15.12.2022 о 17:59год., "Підписано бухгалтером" 15.12.2022 о 18:03год., "Підписано печаткою" 15.12.2022 о 18:03год., "Відправлено" 15.12.2022 о 18:03год.). До кінця операційного дня квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної позивачу не надходила. Квитанція про прийняття вказаної податкової накладної позивачу надійшла 16.12.2022 о 18:20год.;
податкова накладна №65 від 30.11.2022, сума ПДВ 4973384,29грн. ("Створено" 15.12.2022 о 18:16год., "Підписано бухгалтером" 15.12.2022 о 18:18год., "Підписано печаткою" 15.12.2022 о 18:18год., "Відправлено" 15.12.2022 о 18:18год.). До кінця операційного дня квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної позивачу не надходила. Квитанція про прийняття вказаної податкової накладної позивачу надійшла 16.12.2022 о 18:20год.;
податкова накладна №70 від 30.11.2022, сума ПДВ 11,00грн. ("Створено" 15.12.2022 о 18:11год., "Підписано бухгалтером" 15.12.2022 о 18:13год., "Підписано печаткою" 15.12.2022 о 18:13год., "Відправлено" 15.12.2022 о 18:13год.). До кінця операційного дня квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної позивачу не надходила. Квитанція про зупинення реєстрації вказаної податкової накладної позивачу надійшла 16.12.2022 о 16:18год.
податкова накладна №69 від 30.11.2022, сума ПДВ 916,42грн. ("Створено" 15.12.2022 о 18:13год., "Підписано бухгалтером" 15.12.2022 о 18:13год., "Підписано печаткою" 15.12.2022 о 18:13год., "Відправлено" 15.12.2022 о 18:13год.). До кінця операційного дня квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної позивачу не надходила. Квитанція про зупинення реєстрації вказаної податкової накладної позивачу надійшла 16.12.2022 о 16:18год;
податкова накладна №68 від 30.11.2022, сума ПДВ 6239,52грн. ("Створено" 15.12.2022 о 18:11год., "Підписано бухгалтером" 15.12.2022 о 18:13год., "Підписано печаткою" 15.12.2022 о 18:13год., "Відправлено" 15.12.2022 о 18:13год.). До кінця операційного дня квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної позивачу не надходила. Квитанція про зупинення реєстрації вказаної податкової накладної позивачу надійшла 16.12.2022 о 16:18год;
податкова накладна №71 від 30.11.2022, сума ПДВ 900,00грн. ("Створено" 15.12.2022 о 18:24год., "Підписано бухгалтером" 15.12.2022 о 18:24год., "Підписано печаткою" 15.12.2022 о 18:24год., "Відправлено" 15.12.2022 о 18:24год.). До кінця операційного дня квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної позивачу не надходила. Квитанція про прийняття вказаної податкової накладної позивачу надійшла 16.12.2022 о 18:20год.;
податкова накладна №32 від 31.12.2022, сума ПДВ за ПН 10444458,24грн. ("Cтворено" 13.01.2023 о 18:14год., "Підписано бухгалтером" 13.01.2023 о 18:17год., "Підписано печаткою" 13.01.2023 о 18:17год., "Відправлено" 13.01.2023 о 18:17год.). До кінця операційного дня квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної позивачу не надходила. Квитанція про прийняття вказаної податкової накладної позивачу надійшла 16.01.2023 о 14:10год.
Функція протоколу "Відправлено" свідчить про те, що вищезазначені податкові накладні відправлені, очікується доставка до податкового органу, про факт якої буде свідчити квитанція №1, яка має бути надіслана платнику податків протягом цього ж операційного дня.
Таким чином, відомостями електронного документообігу "FREDO" підтверджується, що зазначені вище податкові накладні були подані позивачем в останній день граничного строку, визначеного податковим законодавством станом на момент їх направлення на реєстрацію, однак не були зареєстровані ДПС України протягом цього ж операційного дня.
При розгляді справ про застосування штрафних санкцій за порушення граничних строків реєстрації податкових накладних принциповим є не дата фактичного надходження податкових накладних до ЄРПН, а дата їх відправлення, виходячи з запровадженого державою технічного способу реєстрації податкових накладних, тому відомості з програми "FREDO" є належним засобом доказування.
Водночас, відповідач не надав суду доказів несправності засобів телекомунікаційного зв`язку платника податків чи інших доказів на підтвердження наявності вини позивача у порушенні граничного строку направлення на реєстрацію вказаних податкових накладних, як не надав і доказів надіслання позивачу квитанцій про прийняття, неприйняття або зупинення реєстрації вказаних податкових накладних упродовж операційного дня, в якому такі накладні подавалися на реєстрацію.
Таким чином, в порушення вимог пункту 201.10 статті 201 ПК України контролюючим органом протягом операційного дня направлення податкових накладних не надіслано позивачу квитанції в електронному вигляді у текстовому форматі про прийняття зазначених податкових накладних або про їх неприйняття із зазначенням відповідних причин, або зупинення реєстрації податкових накладних, з незалежних від позивача причин, тобто з причин, які не залежали від волі останнього.
У зв`язку з недотриманням контролюючим органом обов`язку із надіслання платнику податку квитанцій про прийняття податкових накладних або про їх неприйняття із зазначенням відповідних причин, або зупинення їх реєстрації, із врахуванням правових наслідків, передбачених пунктом 201.10 статті 201 ПК України, такі податкові накладні вважаються зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Отже, оскільки у цій частині спірних правовідносин позивач не допустив протиправних дій, то й відповідно не підлягає притягненню до відповідальності. Таким чином, застосування до позивача штрафів в розмірі 59566,35грн (по ПН №56 від 30.04.2022), в розмірі 1020,00грн (по ПН №53 від 19.05.2022), в розмірі 80982,48грн (по ПН №72 від 31.05.2022), в розмірі 61486,69грн (по ПН №36 від 30.06.2022), в розмірі 60808,50грн (по ПН №56 від 30.06.2022), в розмірі 53,53грн (по ПН №23 від 31.07.2022), в розмірі 91,37грн (по ПН №21 від 31.07.2022), в розмірі 1040,34грн (по ПН №22 від 31.07.2022), в розмірі 15,82грн (по ПН №37 від 21.11.2022), в розмірі 28,32грн (по ПН №56 від 25.11.2022), в розмірі 623,95грн (по ПН №68 від 30.11.2022), в розмірі 91,64грн (по ПН №69 від 30.11.2022), в розмірі 90,00грн (по ПН №71 від 30.11.2022), в розмірі 148 130,15грн (по ПН №67 від 30.11.2022), в розмірі 1,1грн (по ПН №70 від 30.11.2022), в розмірі 497 338,43грн (по ПН №65 від 30.11.2022), в розмірі 1044445,82грн (по ПН №32 від 31.12.2022) є необґрунтованим і протиправним, а отже, в цій частині спірне податкове повідомлення-рішення не відповідає критеріям правомірності, визначеним ч.2 ст.2 КАС України, і підлягає скасуванню.
Оцінюючи ж доводи позивача в частині неправомірності застосування штрафів в розмірі 53,2грн. (по ПН №39 від 09.06.2022), в розмірі 78грн. (по ПН №29 від 09.06.2022), в розмірі 1963,33грн. (по ПН №47 від 15.06.2022), в розмірі 77,4грн. (по ПН №33 від 13.06.2022), в розмірі 27,55грн. (по ПН №26 від 10.06.2022), в розмірі 81,4грн. (по ПН №30 від 01.06.2022), в розмірі 80,6грн. (по ПН №30 від 15.06.2022), то суд зазначає, що згідно з ч.1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу, в той же час позивачем не було надано доказів, які б підтвердили його доводи в частині начебто своєчасного направлення таких податкових накладних на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних, а тому відсутні підстави для задоволення позову в частині скасування спірного податкового повідомлення-рішення в сумі 2361,48грн. по вказаних податкових накладних.
Щодо штрафів в розмірі 260,93грн. (по ПН №2 від 30.11.2021) та в розмірі 303,49грн. (по ПН №2 від 31.12.2021), то суд зазначає, що дата їх складання припадає на період до дати запровадження в Україні воєнного стану та дії мораторію на застосування штрафних санкцій, у тому числі і за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування в ЄРПН у такий період.
Так, пункт 52-1 підрозділу 10 розділу XX "Перехідних положень" ПК України встановлює, що за порушення податкового законодавства, вчинені протягом періоду з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), штрафні санкції не застосовуються, крім санкцій за: порушення вимог до договорів довгострокового страхування життя чи договорів страхування в межах недержавного пенсійного забезпечення, зокрема страхування додаткової пенсії; відчуження майна, що перебуває у податковій заставі, без згоди контролюючого органу; порушення вимог законодавства в частині: обліку, виробництва, зберігання та транспортування пального, спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів; цільового використання пального, спирту етилового платниками податків; обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками; здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального; здійснення суб`єктами господарювання операцій з реалізації пального або спирту етилового без реєстрації таких суб`єктів платниками акцизного податку; порушення нарахування, декларування та сплати податку на додану вартість, акцизного податку, рентної плати.
Вказаний пункт 52-1 Перехідних положень ПК України містить чітку вказівку на темпоральний критерій незастосування штрафних санкцій за вчинені відповідні порушення: з 1 березня 2020 року і по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину.
Карантин в Україні був встановлений Кабінетом Міністрів України постановою від 11.03.2020 №211 з 12 березня 2020 року, який в подальшому неодноразово продовжувався і був відмінений з 24 години 00 хвилин 30 червня 2023 року постановою від 27.06.2023 №651 "Про відміну на всій території України карантину, встановленого з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2".
До завершення карантину, Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" №64/2022 від 24 лютого 2022 року в Україні введений воєнний стан, який в подальшому на підставі Указів Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні" продовжувався та станом на час розгляду справи триває.
У зв`язку зі змінами податкового законодавства, обумовленими введенням воєнного стану, справляння податків і зборів з 07 березня 2022 року розпочало здійснюватися з урахуванням особливостей, визначених у пункті 69 "Перехідних положень" ПК України, при цьому до набрання чинності Законом України від 12.05.2022 №2260-IX "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану" (далі Закон України №2260-IX) законодавство не визначало конкретних критеріїв, за якими платники податків визнавалися такими, що не мали можливості виконати передбачені ПК обов`язки, зокрема щодо реєстрації податкових накладних та не встановлювалися інші строки відновлення відповідальності за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних граничний строк реєстрації яких настав до набрання 07 березня 2022 року чинності Законом України від 03.03.2022 №2118-IX "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо особливостей оподаткування та подання звітності у період дії воєнного стану" (далі Закон України №2118-IX).
Законом України №2260-IX не було відмінено або зупинено й дію положень пункту 52-1 Перехідних положень ПК України, як не визначено і жодних нових окремих правил щодо реєстрації тих податкових накладних, граничний термін реєстрації яких настав до 23 лютого 2022 року, що вказує на те, що з 07 березня 2022 року фактично діяли дві норми, які визначали критерії звільнення від відповідальності за порушення, вчинені на час воєнного стану (пункт 52-1 та пункт 69.1 Перехідних положень ПК України).
Верховний Суд у постановах від 07.02.2024 у справі №420/10441/23, від 22.02.2024 у справі №420/19335/22 сформував правовий висновок про те, що пункт 69 "Перехідних положень" ПК України фактично не запровадив нових аспектів у відповідальність за порушення обов`язків щодо реєстрації податкових накладних порівняно з тими, що вже були визначені у пункті 52-1 Перехідних положень ПК України, що означає, що стосовно правовідносин (зокрема, щодо настання відповідальності за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних), які виникли до набуття чинності Закону від 03 березня 2022 року №2118-IX, дія пункту 52-1 Перехідних положень ПК України продовжувала залишатися актуальною, при цьому пізніша дата прийняття пункту 69.1 Перехідних положень ПК України не виключає необхідності застосування пункту 52-1 Перехідних положень ПК України, якщо існують відповідні умови ("карантинний" мораторій).
З набуттям чинності Законом України від 12.05.2022 №2260-IX встановлене підпунктом 69.1 пункту 69 Перехідних положень ПК України звільнення від відповідальності стало залежним від доведення, у визначеному законодавством порядку, можливості або неможливості платником виконання свого обов`язку, зокрема, щодо реєстрації у відповідному реєстрі податкових накладних. Відповідний Порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у підпункті 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України, затверджений Наказом Міністерства фінансів України від 29.07.2022 №225, який набрав чинності 06.09.2022.
Як вбачається з матеріалів справи податкові накладні №2 від 30.11.2021 та №2 від 31.12.2021 були зареєстровані в ЄРПН 08.08.2022, тобто до дати набрання чинності Наказом Міністерства фінансів України від 29.07.2022 №225, а отже, до таких податкових накладних не можуть застосовуватися вимоги і положення вказаного наказу, оскільки він не має ретроспективної дії.
Запроваджуючи відповідне правове регулювання, щодо незареєстрованих податкових накладних, які складені по 31 січня 2022 року, на відміну від тих податкових накладних, що складені від 1 лютого до 26 травня 2022 року (а відповідно до змін, внесених Законом від 13 грудня 2022 року № 2836-IX - до 31 травня 2022 року), законодавцем не було надано перехідного періоду для їх реєстрації, без застосування штрафних санкцій.
Законні очікування платника податків щодо незастосування відповідальності за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних складених в період дії "карантинного мораторію" охоплюються дією пункту 52-1 Перехідних положень ПК України.
Через відсутність передбаченого законом розумного строку для належного виконання податкового обов`язку на платників податків було покладено майновий тягар, якого в цій ситуації фактично не можна було уникнути, що не відповідає легітимній меті запровадження фінансової відповідальності як додаткового обов`язку, що має застосовуватися виключно в разі порушення основного.
Суд зауважує, що вказане правове регулювання припускає неоднозначне (множинне) трактування прав та обов`язків платників податків, що з урахуванням положень пункту 4.1.4 п.4.1. ст.4 ПК України вказує на необхідність застосування у цій справі принципу презумпції правомірності рішень платника податку.
З огляду на вказане, з урахуванням наведених вище правових позицій Верховного Суду, суд дійшов висновку про протиправність застосування відповідачем до позивача штрафів в розмірі 260,93грн. за несвоєчасну реєстрацію податкової накладної №2 від 30.11.2021 та в розмірі 303,49грн. за несвоєчасну реєстрацію податкової накладної №2 від 31.12.2021, у зв`язку із чим спірне податкове повідомлення-рішення в цій частині також підлягає скасуванню.
Оцінюючи доводи позивача в частині штрафів, що застосовані за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних:
№50 від 09.05.2022 (розмір штрафу 314,78грн.),
№40 від 21.09.2022 (розмір штрафу 516,65грн.),
№71 від 31.08.2022 (розмір штрафу 180грн),
№113 від 06.04.2022 (розмір штрафу 35,27грн.),
№38 від 21.11.2022 (розмір штрафу 47,61грн.),
№75 від 30.11.2022 (розмір штрафу 5509,67грн),
№57 від 15.12.2022 (розмір штрафу 41,65грн),
№80 від 30.11.2022 (розмір штрафу 85,43грн),
№46 від 09.11.2022 (розмір штрафу 4,17грн.),
№66 від 02.12.2022 (розмір штрафу 6,67грн.),
№81 від 07.12.2022 (розмір штрафу 92,58грн),
№76 від 08.12.2022 (розмір штрафу 4,65грн.),
№55 від 30.12.2022 (розмір штрафу 2318,04грн.),
№39 від 31.12.2022 (розмір штрафу 24747,41грн.),
№56 від 30.12.2022 (розмір штрафу 328,45грн.),
№37 від 31.12.2022 (розмір штрафу 3,3грн),
№54 від 30.12.2022 (розмір штрафу 313,37грн.),
№36 від 31.12.2022 (розмір штрафу 23,34грн.),
№35 від 31.12.2022 (розмір штрафу 429,33грн),
№56 від 21.12.2022 (розмір штрафу 348,32грн.),
№79 від 08.12.2022 (розмір штрафу 1356грн),
№60 від 23.12.2022 (розмір штрафу 142,58грн),
№57 від 21.12.2022 (розмір штрафу 254,63грн.),
№38 від 31.12.2022 (розмір штрафу 175,45грн.),
№48 від 13.10.2022 (розмір штрафу 258грн),
№66 від 30.11.2022 (розмір штрафу 1020грн.),
№79 від 30.11.2022 (розмір штрафу 1020грн.),
№72 від 30.11.2022 (розмір штрафу 725,2грн.),
№83 від 30.11.2022 (розмір штрафу 1020грн.),
№76 від 30.11.2022 (розмір штрафу 1020грн.),
№59 від 13.02.2023 (розмір штрафу 405,07грн.),
№91 від 31.01.2023 (розмір штрафу 1687,58грн.),
№76 від 14.04.2023 (розмір штрафу 72,72грн.),
№29 від 11.02.2023 (розмір штрафу 5,52грн.),
№61 від 21.02.2023 (розмір штрафу 48,3грн.),
№60 від 07.02.2023 (розмір штрафу 5,52грн.),
№21 від 22.04.2023 (розмір штрафу 1,55грн.),
№77 від 14.04.2023 (розмір штрафу 4,07грн.),
№49 від 11.04.2023 (розмір штрафу 7,51грн.),
№56 від 07.04.2023 (розмір штрафу 4,07грн.),
№89 від 23.06.2023 (розмір штрафу 1,95грн.),
№2 від 07.07.2023 (розмір штрафу 136,26грн.),
№58 від 13.02.2023 (розмір штрафу 24,03грн.),
№59 від 08.02.2023 (розмір штрафу 1020грн.),
№108 від 28.06.2023 (розмір штрафу 134,54грн.),
№93 від 31.07.2023 (розмір штрафу 16,14грн.),
№92 від 17.07.2023 (розмір штрафу 81,19грн.),
№105 від 28.08.2023 (розмір штрафу 9,43грн.), суд виходить з того, що позивачем не надано жодного доказу, який би підтверджував своєчасну реєстрацію таких податкових накладних, як це передбачено в абз.9 п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України, та не долучено жодного доказу, який би свідчив про своєчасну відправку цих податкових накладних на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних.
Таким чином, суд констатує, що відповідно до матеріалів справи позивач допустив порушення строків реєстрації таких податкових накладних і зворотного позивачем не доведено та матеріалами справи не спростовується. Зважаючи на зазначене, суд погоджується з прийнятим відповідачем податковим повідомленням-рішенням в частині застосування штрафів по таким податковим накладним. ан????A складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, складені за відп????A luxl{l?Be`leu?lxl?Bo??e`e?ulilxl??oeiurlxBrB?ulxrc
Щодо розміру застосованих штрафних санкцій, то суд зазначає, що з розрахунку штрафу за порушення термінів реєстрації податкових накладних, що є додатком до податкового повідомлення-рішення від 22.11.2023 №9341/1700040519, слідує, що контролюючим органом було застосовано розмір штрафних санкцій, зважаючи на дати складення податкових накладних, при цьому до податкових накладних складених після набрання чинності Законом України №2876-IX (08.02.2023 року) відповідачем було застосовано зменшений розмір штрафних санкцій.
Оцінюючі доводи позивача щодо необхідності застосування зменшених розмірів штрафів і до податкових накладних, які були складені до дати набрання чинності Законом України №2876-IX, суд зазначає, що цей закон не містить прямої вказівки про надання його нормам зворотної дії в часі, а отже його дія не розповсюджується на період до набрання ним чинності. Крім того, відповідальність, встановлена пунктом 90 підрозділу 2 розділу XX ПК України, застосовується за порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого для пункту 89 цього розділу, тобто прямо пов`язана зі збільшеними строками реєстрації податкових накладних.
Податкове правопорушення у вигляді несвоєчасної реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних є триваючим порушенням, початком якого є наступний день за останнім (граничним) днем реєстрації податкової накладної, а припиняється таке порушення в день фактичної реєстрації податкової накладної.
З урахуванням наведеного, розповсюджувати дію пунктів 89, 90 на правовідносини, які були припинені (тобто податкові накладні складені та зареєстровані з порушенням строку, який визначений пунктом 201.1 статті 201 ПК України, до внесення змін Законом України №2876-IX) є неможливим.
Наведене повністю узгоджується з правовими висновками, викладеними у постановах Верховного Суду від 06.02.2024 у справі №160/10740/23 та від 30.01.2024 у справі №280/4484/23.
Таким чином, відповідач обґрунтовано застосував оскарженим податковим повідомленням-рішенням до позивача штрафні санкції за порушення строків реєстрації податкових накладних №50 від 09.05.2022, №40 від 21.09.2022, №71 від 31.08.2022, №113 від 06.04.2022, №38 від 21.11.2022, №75 від 30.11.2022, №57 від 15.12.2022, №80 від 30.11.2022, №46 від 09.11.2022, №66 від 02.12.2022, №81 від 07.12.2022, №76 від 08.12.2022, №55 від 30.12.2022, №56 від 30.12.2022, №39 від 31.12.2022, №37 від 31.12.2022, №54 від 30.12.2022, №36 від 31.12.2022, №35 від 31.12.2022, №56 від 21.12.2022, №79 від 08.12.2022, №60 від 23.12.2022, №57 від 21.12.2022, №38 від 31.12.2022, №48 від 13.10.2022, №66 від 30.11.2022, №79 від 30.11.2022, №72 від 30.11.2022, №83 від 30.11.2022, №76 від 30.11.2022, №59 від 13.02.2023, №91 від 31.01.2023, №76 від 14.04.2023, №29 від 11.02.2023, №61 від 21.02.2023, №60 від 07.02.2023, №21 від 22.04.2023, №77 від 14.04.2023, №49 від 11.04.2023, №56 від 07.04.2023, №89 від 23.06.2023, №2 від 07.07.2023, №58 від 13.02.2023, №59 від 08.02.2023, №108 від 28.06.2023, №93 від 31.07.2023, №92 від 17.07.2023, №105 від 28.08.2023, а тому рішення податкового органу в частині описаних податкових накладних є правомірним та не підлягає скасуванню.
Надаючи оцінку правомірності дій та рішень органів владних повноважень, суд керується критеріями, закріпленими у статті 2 КАС України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури, встановлюючи при цьому чи прийняті (вчинені) ним рішення (дії): на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія).
Перевіривши правомірність прийнятого відповідачем рішення на відповідність критеріям, визначеним ч.2 ст.2 КАС України, суд дійшов висновку, що податкове повідомлення-рішення форми "Н" від 22.11.2023 №9341/1700040519 підлягає визнанню протиправним та скасуванню в частині застосування до позивача штрафу в сумі 1956378,91 грн., а в задоволенні решти позовних вимог слід відмовити.
Відповідно до статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа. При частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору.
Суд встановив, що позивач при зверненні до суду з даним адміністративним позовом сплатив судовий збір в розмірі 24056,98грн., що підтверджується платіжною інструкцією №04718 від 22.02.2024.
Враховуючи викладене, суд вважає за необхідне присудити на користь позивача сплачений судовий збір за рахунок бюджетних асигнувань відповідача у сумі 23477,21грн.
Крім того, позивачем подано клопотання про стягнення з відповідача понесених позивачем витрат, пов`язаних з правничою допомогою.
За змістом ч.ч.1, 2 ст.132 КАС України судові витрати складаються в тому числі з витрат, пов`язаних з розглядом справи, - витрат на професійну правничу допомогу.
Згідно з ч.1 ст.134 КАС України витрати, пов`язані з правничою допомогою адвоката, несуть сторони, крім випадків надання правничої допомоги за рахунок держави, при цьому згідно з ч.4 ст.134 КАС України для визначення розміру витрат на правничу допомогу та з метою розподілу судових витрат учасник справи подає детальний опис робіт (наданих послуг), виконаних адвокатом, та здійснених ним витрат, необхідних для надання правничої допомоги.
Відповідно до ч.5 ст.134 КАС України розмір витрат на оплату послуг адвоката має бути співмірним із: 1) складністю справи та виконаних адвокатом робіт (наданих послуг); 2) часом, витраченим адвокатом на виконання відповідних робіт (надання послуг); 3) обсягом наданих адвокатом послуг та виконаних робіт; 4) ціною позову та (або) значенням справи для сторони, в тому числі впливом вирішення справи на репутацію сторони або публічним інтересом до справи.
Відповідно до ст.30 Закону України "Про адвокатуру та адвокатську діяльність" гонорар є формою винагороди адвоката за здійснення захисту, представництва та надання інших видів правової допомоги клієнту. Порядок обчислення гонорару (фіксований розмір, погодинна оплата), підстави для зміни розміру гонорару, порядок його сплати, умови повернення тощо визначаються в договорі про надання правової допомоги. При встановленні розміру гонорару враховуються складність справи, кваліфікація і досвід адвоката, фінансовий стан клієнта та інші істотні обставини. Гонорар має бути розумним та враховувати витрачений адвокатом час.
На виконання вимог ч.4 ст.134 КАС України, стороною позивача надано суду копію договору про надання правничої допомоги від 03.11.2023, укладеного між позивачем та Адвокатським бюро "Миколи Бляшина", додаток №1 до договору про надання правничої допомоги від 03.11.2023, рахунок №INV-001406 від 10.05.2024, звіт про надану правову допомогу з описом наданої правової допомоги із зазначенням кількості годин, витрачених адвокатом на надання послуг станом на 17.06.2024р. (без урахування часу, що буде витрачений на участь у судовому засіданні, призначеному на 17.06.2024.
Згідно з п.1.1. Договору про надання правничої допомоги від 03.11.2023, його предметом є обов`язок адвокатського бюро надати правничу допомогу у справі щодо оскарження результатів камеральної перевірки щодо нарахування штрафу за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних. Вартість правничої допомоги згідно з додатком №1 до договору про надання правничої допомоги від 03.11.2023 за представництво в суді І інстанції становить 25000грн. З наданого рахунку №INV-001406 від 10.05.2024 слідує, що позивач зобов`язаний сплатити за надану йому правничу допомогу 25000грн. Станом на дату розгляду справи оплата послуг не проведена.
Верховний Суд 21.01.2020 року у справі №904/1038/19 зазначив, що витрати на надану професійну правничу допомогу у разі підтвердження обсягу наданих послуг і виконаних робіт та їх вартості підлягають розподілу за результатами розгляду справи незалежно від того, чи їх уже фактично сплачено стороною/третьою особою чи тільки має бути сплачено.
За обставинами справи, надана позивачу правнича допомога охоплювала не тільки аналіз акта перевірки №8271/17-00-04-05-15 від 24.10.2023 та підготовку позову, а і представлення інтересів позивача у судових засіданнях 13.03.2024, 27.03.2024, 24.04.2024, 13.05.2024 та 26.06.2024. На підтвердження витраченого часу до матеріалів справи позивачем долучено звіт про надану правову допомогу.
Оцінивши загальну вартість правових послуг, з урахуванням того, що позов задоволено частково, врахувавши наявні в матеріалах справи докази складу та розміру витрат, перевіривши їх розумну необхідність для цієї справи та відповідність наданих послуг видам правової допомоги, визначеним статтями 19, 20 Закону України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність», а також враховуючи предмет спору, значення справи для сторін та конкретні обставини справи, суті наданих послуг, затрачений адвокатом час на надання правничої допомоги, суд дійшов висновку, що сума, заявлена до відшкодування у розмірі 25000,00 грн, є надмірною, а тому підлягає зменшенню у зв`язку з відсутністю ознак співмірності, визначених частиною п`ятою статті 134 КАС України.
З огляду на наведене, суд, виходячи з критерію пропорційності, вважає, що розмір витрат на правничу допомогу, що підлягає стягненню з відповідача, повинен становити 10000 грн.
Керуючись статтями 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В :
Позов задовольнити частково.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Рівненській області №9341/1700040519 від 22.11.2023 в частині застосування до Приватного підприємства "Комтехсервіс" штрафу в сумі 1956378,91 грн.
В задоволенні решти позовних вимог - відмовити.
Стягнути на користь Приватного підприємства "Комтехсервіс" за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Рівненській області судовий збір у розмірі 23477 (двадцять три тисячі чотириста сімдесят сім) грн 21 коп.
Стягнути на користь Приватного підприємства "Комтехсервіс" за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Рівненській області витрати на правничу допомогу у розмірі 10000 (десять тисяч) грн.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
Учасники справи:
Позивач - Приватне підприємство "Комтехсервіс" (вул. Княгині Ольги, буд. 5,м. Рівне,Рівненська обл.,33014, ЄДРПОУ/РНОКПП 32881326)
Відповідач - Головне управління ДПС у Рівненській області (вул. Відінська, буд. 12,м. Рівне,Рівненська обл.,33023, ЄДРПОУ/РНОКПП 44070166)
Повний текст рішення складений 08 липня 2024 року
Суддя Н.С. Гудима
Суд | Рівненський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.06.2024 |
Оприлюднено | 15.07.2024 |
Номер документу | 120301030 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Качмар Володимир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Качмар Володимир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Качмар Володимир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Качмар Володимир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Качмар Володимир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Качмар Володимир Ярославович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні