ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10 липня 2024 рокуСправа №160/10074/24
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Калугіної Н.Є., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Верхівцевський олійноекстракційний завод» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд:
- визнати протиправним та частково скасувати податкове повідомлення-рішення форми «Н» № 0137860411 від 28.03.2024, винесеного на підставі акту перевірки від 06.03.2024 № 8915/04-36-04-11-06/36933660 в сумі 197 286 грн 33 коп, складеного Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області.
В обґрунтування позову зазначає, що спірним податковим повідомленням-рішенням до позивача застосовано штрафні санкції за порушення граничного строку реєстрації розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі також ЄРПН), визначеного п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України (далі ПК України). Проте, на думку позивача, ним дотримані строки реєстрації розрахунків коригування, адже такі розрахунки подані на реєстрацію протягом 18 календарних днів, як передбачено п. 89 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 22.04.2024 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито спрощене провадження в адміністративній справі, надано відповідачу строк для подання відзиву на позов, надано позивачу строк для подання відповіді на відзив.
Від відповідача надійшов відзив на позов, згідно змісту якого, відповідач з доводами позивача не погоджується та зазначає, що для платника податку (покупця) Кодексом (ПК України) визначено обов`язок щодо зменшення податкового кредиту по факту проведених змін по операції з поставки товару або повернення попередньої оплати, при цьому зменшення податкового кредиту платником податку (покупцем) не залежить від факту реєстрації в ЄРПН розрахунку коригування складеного на зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг платником податку (продавцем). Перерахунок податкових зобов`язань, які виникли при постачанні товарів/послуг, здійснюється постачальником у разі здійснення зміни суми компенсації вартості таких товарів. Така зміна їх вартості відбувається у разі здійснення відповідної господарської операції, наприклад - повернення постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг; повернення товарів/послуг особі, яка їх надала; коригування договірної вартості товарів; тощо. При проведенні таких господарських операцій в обов`язковому порядку складаються розрахункові/банківські, первинні бухгалтерські (рахунки, накладні, акти прийманняпередачі, тощо), договірні, інші документи, які є підставою для їх проведення і підписуються (як правило у двосторонньому порядку) відповідними посадовими особами суб`єктів господарювання. Примірники таких документів надходять/є у наявності як у постачальника, так і у отримувача товарів. Отже, Позивач був обізнаний про необхідність проведення такого (відповідного) коригування податкового кредиту та про необхідність фіксації змін даних операцій в ЄРПН від дати складання первинних документів, тому пропустив строк реєстрації розрахунків коригування.
Від позивача надійшла відповідь на відзив, в якій він відхиляє заперечення, наведені відповідачем у відзиві на позовну заяву та зазначає, що в ході перевірки податкова виявила порушення щодо термінів реєстрації ТОВ «Верхівцевський ОЕЗ» розрахунків коригування до податкових накладних. Разом з тим, відповідно до пунктом 89 підрозділу 2розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України, ТОВ «Верхівцевський ОЕЗ» не порушено строки реєстрації розрахунків коригування до податкових накладних в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику.
Судом здійснено розгляд справи в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження відповідно до вимог частини 5 статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України без проведення судового засідання та повідомлення та (або) виклику сторін за наявними у справі матеріалами.
Дослідивши письмові докази наявні у матеріалах справи, суд встановив наступне.
На підставі п.п.20.14 , п.20.1 ст.20 розділ І, п.7.5.1 ст.75 розділу ІІ Податкового кодексу України у порядку встановленому п.76.2 ст.76 розділу ІІ ПКУ, Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області проведено камеральну перевірку щодо дотримання порядку реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до таких накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних ТОВ «Верхівцевський олійноектсракційний завод» (далі ТОВ «Верхівцевський ОЕЗ»).
За результатами проведеної перевірки винесено Акт від 06.03.2024 року № 8915/04- 36-04-11-06/36933660 про результати камеральної перевірки щодо дотримання порядку реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до таких накладних з податку на додану вартість в Єдиному реєстрі податкових накладних ТОВ «Верхівцевський ОЕЗ» (код ЄДРПОУ 36933660) (далі за текстом Акт перевірки).
В ході перевірки контролюючиц орган виявив порушення щодо термінів реєстрації ТОВ «Верхівцевський ОЕЗ» розрахунків коригування до податкових накладних. Зазначені висновки ДПС зробила на підставі інформаційних даних в базах ДПС, наданих платником податку та відомості із Єдиного реєстру податкових накладних та розрахунків коригування , згідно з наданими платником електронними документами.
Акт перевірки отримано ТОВ «Верхівцевський ОЕЗ» 13.03.2024 року.
28.03.2024 року ГУ ДПС Дніпропетровської області на підставі Акту перевірки винесено податкове повідомлення рішення за № 0137860411, яким до позивача застосовано штраф у розмірі 197 503 грн.
Згідно розрахунку до вказаного податкового повідомлення рішення, вказана сума штрафу розразована контролюючим органом наступним чином:
-Розрахунок коригування №69, дата складання 09.10.2023, дата реєстрації в ЄРПН 16.11.2023, кількість днів порушення реєстрації 11, сума податку (зменшення на) 18421,05 грн, розмір штрафу 2%, сума штрафних санкцій 368,42 грн;
-Розрахунок коригування №70, дата складання 17.10.2023, дата реєстрації в ЄРПН 20.11.2023, кількість днів порушення реєстрації 2, сума податку (зменшення на) 11028,51 грн, розмір штрафу 2%, сума штрафних санкцій 220,57 грн;
-Розрахунок коригування №27, дата складання 11.12.2023, дата реєстрації в ЄРПН 11.01.2024, кількість днів порушення реєстрації 6, сума податку (зменшення на) 363461,43 грн, розмір штрафу 2%, сума штрафних санкцій 7269,23 грн;
-Розрахунок коригування №18, дата складання 11.12.2023, дата реєстрації в ЄРПН 08.01.2024, кількість днів порушення реєстрації 3, сума податку (зменшення на) 2215485,94 грн, розмір штрафу 2%, сума штрафних санкцій 44309,72 грн;
-Розрахунок коригування №19, дата складання 11.12.2023, дата реєстрації в ЄРПН 08.01.2024, кількість днів порушення реєстрації 3, сума податку (зменшення на) 3070175,44 грн, розмір штрафу 2%, сума штрафних санкцій 61403,51 грн;
-Розрахунок коригування №44, дата складання 31.12.2023, дата реєстрації в ЄРПН 24.01.2024, кількість днів порушення реєстрації 6, сума податку (зменшення на) 4185474,50 грн, розмір штрафу 2%, сума штрафних санкцій 83709,49 грн;
-Розрахунок коригування №169, дата складання 12.12.2023, дата реєстрації в ЄРПН 15.01.2024, кількість днів порушення реєстрації 10, сума податку (збільшення на) 10833,33 грн, розмір штрафу 2%, сума штрафних санкцій 216, 67 грн;
-Розрахунок коригування №1, дата складання 11.01.2024, дата реєстрації в ЄРПН 14.02.2024, кількість днів порушення реєстрації 9, сума податку (зменшення на) 269,68 грн, розмір штрафу 2%, сума штрафних санкцій 5,39 грн.
Позивач просить часткового скасувати вказане податкове повідомдення рішення.
Не погоджуючись з правомірністю зазначеного податкового повідомлення-рішення, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює та визначає Податковий кодекс України від 02.12.2010 року № 2755-VI.
Відповідно до абз.2 пп.75.1.1 п.75.1 ст.75 ПК України, предметом камеральної перевірки також може бути, зокрема, своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах.
Пунктом 201.1 статті 201 ПК України визначено, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Відповідно до пункту 201.10 статті 201 ПК України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня. Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Згідно абзацу 14 пункту 201.10 статті 201 ПК України реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у ЄРПН повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:
- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;
- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;
- для зведених податкових накладних та/або розрахунків коригування до таких зведених податкових накладних, складених за операціями, визначеними пунктом 198.5 статті 198 та пунктом 199.1 статті 199 цього Кодексу, - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем місяця, в якому вони складені;
- для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).
У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.
Статтею 120-1 ПК України визначена відповідальність платників податків за порушення строків реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування в ЄРПН та допущення помилок при зазначенні обов`язкових реквізитів податкової накладної. Тобто, законодавець передбачив для платників податків відповідальність за порушення пункту 201.10 статті 201 ПК України.
Так, згідно із пунктом 120-1.1 статті 120 ПК України платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в ЄРПН (крім податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції з постачання товарів/послуг, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість; податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції, що оподатковуються за нульовою ставкою; податкової накладної, складеної відповідно до пункту198.5 статті 198 цього Кодексу у разі здійснення операцій, визначених підпунктами «а» - «г» цього пункту, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до статті 199 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до абзацу одинадцятого пункту 201.4 статті 201цьогоКодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей192 і 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:
- 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;
- 20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;
- 30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;
- 40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;
- 50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.
Таким чином, враховуючи наведені вище положення, на платника податків покладено обов`язок щодо реєстрації податкової накладної та розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та розрахунків коригування у строк, встановлений податковим законодавством, а саме для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).
Разом із тим, Законом України від 12 січня 2023 року № 2876-IX «Про внесення змін до розділу XX «Прикінцеві положення» Податкового кодексу України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування» (набрав чинності 08 лютого 2023 року) (далі Закон № 2876-IX) підрозділ 2 розділу XX «Перехідні положення» ПК України доповнений пунктами 89 та 90, якими на період дії воєнного стану збільшені строки реєстрації в ЄРПН податкових накладних/розрахунків коригування та зменшені розміри штрафних санкцій за їх порушення.
Відповідно до пункту 89 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» ПК України, тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється з урахуванням таких граничних строків:
- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до 5 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;
- для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 18 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;
- для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 18 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).
Відповідно до пункту 90 підрозділу 2 розділу XX ПК України тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, штраф за порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого пунктом 89 цього підрозділу для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлюється у розмірі:
- 2 відсотки суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;
- 5 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;
- 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;
- 15 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;
- 25 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.
постановою Кабінету Міністрів України №1246 від 29.12.2010 затверджено Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних, який визначає механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних.
Як визначено пунктом 5 Порядку №1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування приймаються до Реєстру у разі дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192, пунктами 200-1.3, 200-1.9 статті 200-1 та пунктами 201.1, 201.10 і 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, а також з урахуванням Законів України «Про електронний цифровий підпис», «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Згідно з пунктами 12-15 вказаного Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності кваліфікованого електронного підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України «Про електронні довірчі послуги», «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДПС.
У квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття.
Отже, як Податковим кодексом України так і Порядком №1246 передбачено, що у разі отримання контролюючим органом податкової накладної від платника податку, за результатами проведення перевірки яких, платнику податку надсилається квитанція про прийняття, неприйняття або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
Згідно квитанцій з електронного кабінету платника податків ТОВ «Верхівцевський ОЕЗ»:
розрахунок коригування № 69 від 09.10.2023, отриманий ТОВ "Верхівцевський ОЕЗ"- 16.11.2023, фактична реєстрація розрахунку коригування ТОВ "Верхівцевський ОЕЗ"- 16.11.2023;
розрахунок коригування № 70 від 17.10.2023, отриманий ТОВ "Верхівцевський ОЕЗ"- 20.11.2023, фактична реєстрація розрахунку коригування ТОВ "Верхівцевський ОЕЗ"- 20.11.2023;
розрахунок коригування № 27 від 11.11.2023, отриманий ТОВ "Верхівцевський ОЕЗ"- 11.01.2024, фактична реєстрація розрахунку коригування ТОВ "Верхівцевський ОЕЗ"- 11.01.2024;
розрахунок коригування № 18 від 11.12.2023, отриманий ТОВ "Верхівцевський ОЕЗ"- 08.01.2024, фактична реєстрація розрахунку коригування ТОВ "Верхівцевський ОЕЗ"- 08.01.2024;
розрахунок коригування № 19 від 11.12.2023, отриманий ТОВ "Верхівцевський ОЕЗ"- 06.01.2024, фактична реєстрація розрахунку коригування ТОВ "Верхівцевський ОЕЗ"- 06.01.2024;
розрахунок коригування № 44 від 31.12.2023, отриманий ТОВ "Верхівцевський ОЕЗ"- 24.01.2024, фактична реєстрація розрахунку коригування ТОВ "Верхівцевський ОЕЗ"- 24.01.2024;
розрахунок коригування № 1 від 11.01.2024, отриманий ТОВ "Верхівцевський ОЕЗ"- 14.02.2024, фактична реєстрація розрахунку коригування ТОВ "Верхівцевський ОЕЗ"- 14.02.2024.
Отже, належними у справі доказами підтверджуються доводи позивача про те, що розрахунки коригування № 69 від 09.10.2023, №70 від 17.10.2023, №27 від 11.12.2023, №18 від 11.12.2023, №19 від 11.12.2023, № 44 від 31.12.2023, №1 від 11.01.2024 подані на реєстрацію в день їх отримання позивачем від компанії - продавця. Як вбачається вказані коригування відбулись в бік зменшення, тому до спірних правовідносин підлягають застосуванню норми абзацу 4 пункту 89 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» ПК України.
Встановлені у справі обставини свідчать, що позивачем строк подання на реєстрацію розрахунків коригування № 69 від 09.10.2023, №70 від 17.10.2023, №27 від 11.12.2023, №18 від 11.12.2023, №19 від 11.12.2023, № 44 від 31.12.2023, №1 від 11.01.2024 не пропущено.
Разом з тим, суд не приймає до уваги доводи відповідача щодо обізнаності позивача про складання первинної документації компанією продавцем, та відповідно і про наявність у позивача обов`язку зареєструвати розрахунки коригування протягом 18 календарних днів саме з дня складання такої первинної документації.
Вказані доводи відповідача суперечать положенням пункту 89 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» ПК України, де імперативно вказано, що тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, реєстрація розрахунків складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику відбувається протягом 18 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).
Тобто, саме з моменту отримання розрахунків коригування складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, у платника податків отримувача виникає обов`язок протягом 18 календарних днів зареєструвати такі розрахунки, а ні з дати складання первинних документів, якими відкориговано вартість товару.
Встановлені судом обставини дають підстави для висновку про протиправність застосування до позивача штрафних санкцій за наслідками проведення камеральної перевірки з питань своєчасності реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування за затримку реєстрації розрахунків коригування № 69 від 09.10.2023, №70 від 17.10.2023, №27 від 11.12.2023, №18 від 11.12.2023, №19 від 11.12.2023, № 44 від 31.12.2023, №1 від 11.01.2024.
Частиною 2 ст. 2 КАС України, передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Згідно п.41 висновку №11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.
Згідно рішення Європейського суду з прав людини по справі "Серявін та інші проти України"(п.58) суд вказує, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішенні судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються.
Хоча п. 1 ст. 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожний аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення.
Усі інші аргументи сторін вивчені судом, однак є такими, що не потребують детального аналізу у судовому рішенні, оскільки вищенаведених висновків суду не спростовують.
Встановлені судом обставини дають підстави для висновку про те, що спірне податкове повідомлення-рішення в частині застосування до позивача штрафних санкцій за затримку реєстрації розрахунків коригування № 69 від 09.10.2023, №70 від 17.10.2023, №27 від 11.12.2023, №18 від 11.12.2023, №19 від 11.12.2023, № 44 від 31.12.2023, №1 від 11.01.2024, на загальну суму 197286,33 грн, є протиправним та таким, що підлягає скасуванню в цій частині, адже відповідачем не дотримано приписи статті 2 КАС України щодо відповідності прийнятого суб`єктом владних повноважень рішення закону.
Враховуючи вищевикладене, з`ясувавши та перевіривши всі фактичні обставини справи, об`єктивно оцінивши докази, що мають юридичне значення, враховуючи основні засади адміністративного судочинства, вимоги законодавства України, суд вважає, що наявні правові підстави для задоволення позову.
Щодо розподілу судового збору.
Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Позивачем у рамках даного позову сплачено судовий збір у розмірі 3028,00 грн.
Таким чином, з урахуванням прийнятого судом рішення, суд дійшов висновку про стягнення за рахунок бюджетних асигнувань відповідача суми сплаченого судового збору у розмірі 3028,00 грн.
Керуючись ст.ст.2, 5, 9, 77, 132, 139, 243-246, 255, 295 КАС України, суд
УХВАЛИВ:
Адміністративний позов задовольнити.
Визнати протиправним частково та скасувати частково податкове повідомлення-рішення форми «Н» № 0137860411 від 28.03.2024 в частині застосування до Товариства з обмеженою відповідальністю «Верхівцевський олійноекстракційний завод» штрафних санкцій за затримку реєстрації розрахунків коригування № 69 від 09.10.2023, №70 від 17.10.2023, №27 від 11.12.2023, №18 від 11.12.2023, №19 від 11.12.2023, № 44 від 31.12.2023, №1 від 11.01.2024, на загальну суму 197286,33 грн.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (ЄДРПОУ ВП 44118658) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Верхівцевський олійноекстракційний завод» (код ЄДРПОУ 36933660) 3028,00 грн сплаченого судового збору.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в порядку та строки, передбачені статтями 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст рішення суду складений 10.07.2024 року.
Суддя Н.Є. Калугіна
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.07.2024 |
Оприлюднено | 15.07.2024 |
Номер документу | 120319940 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Калугіна Наталія Євгенівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Калугіна Наталія Євгенівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні