Рішення
від 02.07.2024 по справі 918/390/24
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Набережна, 26-А, м. Рівне, 33013, тел. (0362) 62 03 12, код ЄДРПОУ: 03500111,

e-mail: inbox@rv.arbitr.gov.ua, вебсайт: https://rv.arbitr.gov.ua

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"02" липня 2024 р. м. РівнеСправа № 918/390/24

Господарський суд Рівненської області у складі головуючого судді Торчинюк В.Г., при секретарі судового засідання Гупалюк О.О., розглянувши у судовому засіданні матеріали справи

за позовом: Керівника Рівненської окружної прокуратури

в інтересах держави в особі: Городоцької сільської ради Рівненського району

до відповідача: Фермерське господарство "Нектар"

треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмету спору, на стороні відповідача: ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3

про витребування земельних ділянок та скасування державних реєстрацій

В засіданні брали участь:

представник прокуратури: Ковальчук Інна Леонідівна (в залі суду) - службове посвідчення № 071606 від 01 березня 2023 року;

представник позивача: не з`явився;

представник відповідача: не з`явився.

Інші учасники справи не забезпечили явку уповноважених представників.

Описова частина:

В квітні 2024 року Керівник Рівненської окружної прокуратури в інтересах держави в особі: Городоцької сільської ради Рівненського району звернувся до Господарського суду Рівненської області з позовом до відповідача Фермерського господарства "Нектар", та третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на стороні відповідача: фізичної особи ОСОБА_1 , фізичної особи ОСОБА_2 та фізичної особи ОСОБА_3 про витребування земельних ділянок та скасування державних реєстрацій.

Ухвалою суду від 18 квітня 2024 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі, розгляд якої постановлено здійснювати за правилами загального позовного провадження. Підготовче засідання призначено на 14 травня 2024 року.

13 травня 2024 року на електронний суд від Фермерського господарства "Нектар" надійшов відзив на позовну заяву, в якому останнє заперечив проти позову в повному обсязі, наголошує на тій обставині що відповідачем не були порушені права позивача, позивачем не вірно обраний спосіб захисту, даним позовом порушуються права відповідача, щодо мирного володіння майном.

Ухвалою суду від 14 травня 2024 року розгляд справи відкладено на 28 травня 2024 року.

17 травня 2024 року через відділ канцелярії та документообігу суду прокуратурою подано відповідь на відзив на позовну заяву, в якому наголошується на ґрунтовності позову, зокрема правильності обраного способу захисту, доведеності наявності державного інтересу для представництва прокуратурою, прокуратура просить суд позов задоволити в повному обсязі (також відповідь на відзив від прокуратури надійшла до суду через систему електронний суд - 21 травня 2024 року).

27 травня 2024 року через електронний суд відповідачем подано заперечення на відповідь на відзив, в яких останній наголошує на безпідставності позову, просить суд в задоволенні позову відмовити.

Ухвалою суду від 28 травня 2024 року розгляд справи відкладено на 11 червня 2024 року.

07 червня 2024 року через відділ канцелярії та документообігу суду від прокуратури надійшли додаткові пояснення, в яких відзначається, що подані відповідачем доводи в запереченнях на відповіді на відзив є необґрунтованими, безпідставними та суперечливими. Прокуратура просить суд позов задоволити в повному обсязі.

Ухвалою суду від 11 червня 2024 року закрито підготовче провадження у справі № 918/390/24, призначено справу до судового розгляду по суті на 02 липня 2024 року.

01 липня 2024 року через систему електронний суд представник ФГ "Нектар" подав клопотання в якому просить суд відкласти розгляд справи у зв`язку із зайнятістю в іншому судовому засіданні.

У судове засідання 02 липня 2024 року прокуратура просила суд позов задоволити в повному обсязі, в свою чергу позивач, відповідач та треті особи не забезпечили явку уповноважених представників, хоча про дату, місце та час судового засідання належним чином повідомлені.

Щодо поданого відповідачем клопотання про відкладення розгляду справи слід вказати наступне.

Частиною 1 статті 202 ГПК України передбачено, що неявка у судове засідання будь-якого учасника справи за умови, що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.

Враховуючи те, що положення ст. 81 ГПК України щодо обов`язку господарського суду витребувати у сторін документи і матеріали, необхідні для вирішення спору, кореспондуються з диспозитивним правом учасників справи подавати докази, а п. 4 ч. 3 ст. 129 Конституції України визначає одним з принципів судочинства - свободу в наданні сторонами суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості, господарським судом створені належні умови для надання сторонами доказів в обґрунтування своєї правової позиції та подання доказів.

Отже, судом було забезпечено принцип змагальності сторін, рівність сторін, що полягає у наданні їм однакових можливостей для реалізації ними своїх процесуальних прав, з огляду на сплив строків для подання доказів та розгляду справи по суті, з метою дотримання прав сторін на своєчасне вирішення спору, суд вважає за можливе ухвалити рішення в цій справі.

Також, слід врахувати, що відповідач не обмежений по кількості представників, з огляду на що, суд відмовляє у клопотанні відповідача про відкладення розгляду справи.

Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог виходячи з наступного.

Мотивувальна частина:

Згідно Державного акту на право користування землею серії Б №050027, виданого на підставі рішення Обарівської сільської Ради народних депутатів від 26.01.1993 за № 82, зі змінами в землекористуванні внесеними відповідно до рішення Обарівської сільської Ради від 16.06.1994 № 122 та рішення Рівненської районної ради від 08.12.1994 № 14 про розширення селянського (фермерського) господарства, ОСОБА_4 надано у постійне користування земельну ділянку для ведення селянського фермерського господарства загальною площею 16,2 га на території Обарівської сільської ради Рівненського району (на даний час - Городоцької територіальної громади). Акт зареєстрований в Книзі записів державних актів на право користування землею за № 227.

У подальшому, ОСОБА_4 створено ФГ "Нектар", яке зареєстроване як юридичну особу 09.02.1993 та внесено відомості до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.

Отже, з моменту державної реєстрації ФГ "Нектар" є фактичним користувачем земельної ділянки, отриманої ОСОБА_4 в постійне користування для ведення фермерського господарства.

Відповідно до пунктів 1.2, 1.3 Статуту ФГ "Нектар" (в новій редакції, затвердженого головою господарства 23.01.2017, засновником господарства є ОСОБА_4 , членами господарства: ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 . Землі господарства складаються із земельної ділянки площею 15,7 га, що належить засновнику на праві постійного користування згідно з державним актом; земельних ділянок, що належать громадянам - членам фермерського господарства на праві приватної власності згідно актів на право приватної власності; земельних ділянок, що використовуються фермерським господарством на умовах оренди, згідно договорів оренди з власниками земельних ділянок (п. 5.1 Статуту).

На підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) від 25.01.2018, у Державному земельному кадастрі 02.03.2018 здійснено державну реєстрацію земельних ділянок площею 12,2 га, кадастровий номер 5624687400:03:002:0017, та площею 3,5 га, кадастровий номер 5624687400:03:002:0018, із цільовим призначенням для ведення фермерського господарства, та у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно 18.04.2018 внесено відомості про право власності на земельні ділянки за Головним управлінням Держгеокадастру у Рівненській області, підстава реєстрації - Державний акт на право користування землею серії Б №050027 від 26.01.1993.

Згідно наказу Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області від 14.12.2020 №17-41 ОТГ та акту приймання-передачі від 14.12.2020, земельні ділянки з кадастровими номерами: 5624687400:03:002:0017, 5624687400:03:002:0018, передано із державної власності у комунальну власність Городоцької сільської ради (№№ 87, 88 додатку до акту приймання- передачі).

У подальшому, члени ФГ "Нектар", які не передавали земельні ділянки до цього господарства як його учасники, 06.05.2021 звернулися до Городоцької сільської ради із заявами про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність для ведення фермерського господарства, за рахунок земельної ділянки, яка перебуває у постійному користуванні ФГ "Нектар".

На підставі вказаних заяв, рішенням Городоцької сільської ради від 24.05.2021 № 376 надано дозвіл на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність за рахунок поділу земельної ділянки площею 12,2 га, кадастровий номер 5624687400:03:002:0017, наданої у відповідності до Державного акту на право постійного користування серія Б № 050027, голові фермерського господарства Полевику С.О., що розташована на території Городоцької сільської ради, у середньому розмірі земельної частки (паю), що становить 2,47 умовних кадастрових гектари, для ведення фермерського господарства членам ФГ "Нектар", за списком: ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_1 , ОСОБА_2 . Відповідно до заяви від 19.08.2021, посвідченої приватним нотаріусом Деренько Л.І. та зареєстрованої у реєстрі за № 2290, ОСОБА_4 надав згоду на розпаювання земельної ділянки загальною площею 12,2 га, кадастровий номер 5624687400:03:002:0017, яка перебуває у його користування на підставі Державного акту на право користування землею серії Б №050027, між членами фермерського господарства Полевик Г.В., ОСОБА_2 та ОСОБА_3 .

У подальшому, рішеннями Городоцької сільської ради від 25.11.2021 затверджено проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок та передано у власність земельні ділянки для ведення фермерського господарства за рахунок земельної ділянки, яка перебуває у постійному користуванні ФГ "Нектар" на території Городоцької сільської ради Рівненського району, ОСОБА_1 - площею 3,4538 га, кадастровий номер 5624687400:03:002:0029 (рішення № 882), ОСОБА_2 - площею 3,1794 га, кадастровий номер 5624687400:03:002:0028 (рішення № 883), ОСОБА_3 - площею 2,6864 га, кадастровий номер 5624687400:03:002:0027 (рішення № 884).

Згідно інформації Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, 13.12.2021 за ОСОБА_1 , ОСОБА_2 та ОСОБА_3 зареєстровані права приватної власності на вищевказані земельні ділянки.

Із матеріалів справи судом встановлено, ОСОБА_3 , ОСОБА_2 та ОСОБА_1 , будучи членами ФГ "Нектар", однак не засновниками ФГ "Нектар", не отримували попередньо у користування та не передавали земельні ділянки до цього господарства, безоплатно отримали у власність земельні ділянки з кадастровими номерами 5624687400:03:002:0027, 5624687400:03:002:0028, 5624687400:03:002:0029.

Крім того, ОСОБА_1 , ОСОБА_2 та ОСОБА_3 . фермерську діяльність не здійснювали, земельні ділянки 01.09.2022 передали в оренду ФГ "Нектар" строком на 10 років, що підтверджується договорами оренди №№ 1, 3, 4 (дію договорів припинено 13.02.2024 у зв`язку з набуттям права власності на землю ФГ "Нектар").

Відносини, пов`язані із створенням, діяльністю та припиненням діяльності фермерських господарств, регулюються КонституцієюУ країни, ЗК України, Законом України "Про фермерське господарство" та іншими нормативно-правовими актами України.

Відповідно до ст. 1 Закону України "Про фермерське господарство" (в редакції чинній на дату виникнення спірних правовідносин), фермерське господарство є формою підприємницької діяльності громадян, які виявили бажання виробляти товарну сільськогосподарську продукцію, здійснювати її переробку та реалізацію з метою отримання прибутку на земельних ділянках, наданих їм у власність та/або користування, у тому числі в оренду, для ведення фермерського господарства, товарного сільськогосподарського виробництва, особистого селянського господарства, відповідно до закону.

Вказаним Законом визначено, що членами фермерського господарства можуть бути подружжя, їхні батьки, діти, які досягли 14-річного віку, інші члени сім`ї, родичі, які об`єдналися для спільного ведення фермерського господарства, визнають і дотримуються положень установчого документа фермерського господарства. Членами фермерського господарства не можуть бути особи, які працюють у ньому за трудовим договором (контрактом).

При створенні фермерського господарства одним із членів сім`ї інші члени сім`ї, а також родичі можуть стати членами цього фермерського господарства після внесення змін до його установчого документа (ч. 1,2 ст. 3 Закону).

Водночас, відповідно до ст. 8 Закону України "Про фермерське господарство", фермерське господарство підлягає державній реєстрації у порядку, встановленому законом для державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, за умови набуття громадянином України або кількома громадянами України, які виявили бажання створити фермерське господарство, права власності або користування земельною ділянкою.

Згідно зі ст. 12 Закону України "Про фермерське господарство", землі фермерського господарства можуть складатися із: земельних ділянок, що належать громадянам України - членам фермерського господарства на праві власності, користування; земельних ділянок, що належать фермерському господарству на праві власності, користування.

Нормами вказаного Закону запроваджений механізм, за яким земельна ділянка спочатку надається в оренду громадянину з метою здійснення підприємницької діяльності (для ведення фермерського господарства), проте останній може використовувати її лише шляхом створення фермерського господарства як форми здійснення своєї підприємницької діяльності.

Зазначене дає змогу констатувати, що створенню фермерського господарства передує, по-перше, бажання й ініціатива громадянина здійснювати підприємницьку діяльність на власний ризик саме у такій формі з метою отримання прибутку та, по-друге, вирішення питання про отримання земельної ділянки для ведення фермерського господарства у власність та/або користування, що є необхідною умовою реалізації ним права на створення такого фермерського господарства, а також державної реєстрації останнього як юридичної особи.

Створення фермерського господарства громадянином України передбачає визначену законом послідовність дій, а земельні ділянки надаються саме для створення фермерського господарства, а не для іншої цілі.

Отже, з моменту реєстрації фермерського господарства та набуття статусу юридичної особи обов`язки землекористувача здійснює фермерське господарство, а не громадянин, якому надавалася відповідна земельна ділянка для ведення фермерського господарства. Аналогічний висновок викладено й у постанові Великої Палати Верховного Суду від 23.06.2020 у справі № 922/989/18 (провадження № 12-205гс19).

В той же час, ч. 1 ст. 32 ЗК України (редакції чинній на дату виникнення спірних правовідносин) передбачає, що громадянам України - членам фермерських господарств передаються безоплатно у приватну власність надані їм у користування земельні ділянки у розмірі земельної частки (паю) члена сільськогосподарського підприємства, розташованого на території відповідної ради.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 13 Закону У країни "Про фермерське господарство", члени фермерського господарства мають право на одержання безоплатно у власність із земель державної і комунальної власності земельних ділянок у розмірі земельної частки (паю). Членам фермерських господарств передаються безоплатно у приватну власність із раніше наданих їм у користування земельні ділянки у розмірі земельної частки (паю) члена сільськогосподарського підприємства, розташованого на території відповідної ради. Земельні ділянки, на яких розташовані житлові будинки, господарські будівлі та споруди фермерського господарства, передаються безоплатно у приватну власність у рахунок земельної частки (паю).

За правилами ст. 116 ЗК України, громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.

Безоплатна передача земельних ділянок у власність громадян провадиться у разі: приватизації земельних ділянок, які перебувають у користуванні громадян; одержання земельних ділянок внаслідок приватизації державних і комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій; одержання земельних ділянок із земель державної і комунальної власності в межах норм безоплатної приватизації, визначених цим Кодексом.

Приписами ч.ч. 1, 6 ст. 118 ЗК України, визначено, що громадянин, заінтересований у приватизації земельної ділянки у межах норм безоплатної приватизації, що перебуває у його користуванні, у тому числі земельної ділянки, на якій розташовані жилий будинок, господарські будівлі, споруди, що перебувають у його власності, подає клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, що передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених ст. 122 цього Кодексу.

Громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених ст. 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри.

З аналізу наведених норм матеріального права вбачається, що для реалізації права на приватизацію землі, визначеного ст. 32 ЗК України та ст. 13 Закону України "Про фермерське господарство", фізична особа - майбутній засновник фермерського господарства - повинен попередньо отримати земельну ділянку в користування для створення фермерського господарства.

Якщо особа увійшла до складу членів фермерського господарства після його створення, тобто не отримавши для такого створення земельної ділянки, то вона не має права на безоплатне отримання у власність земельної ділянки, яка перебуває у користуванні цього фермерського господарства.

Для отримання земельної ділянки у власність вона має звертатися до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування в загальному порядку, визначеному ст. ст. 116, 118 ЗК України. Земельна ділянка, що перебуває у користуванні фермерського господарства, може бути передана у власність фізичній особі - члену цього господарства, лише після припинення прав останнього на таку ділянку.

З огляду на наведене, член фермерського господарства, який отримав земельну ділянку у користування для створення фермерського господарства і раніше не набув права на земельну частку (пай), може цю (отриману ним) земельну ділянку приватизувати у межах розміру земельної частки (паю) за умови припинення права користування нею фермерським господарством.

Якщо ж член фермерського господарства не отримував у користування земельну ділянку для його створення, а лише увійшов до складу членів цього господарства, він має право отримати у власність земельну ділянку у передбаченому законом розмірі, проте в загальному порядку, зокрема із земель, які не перебувають у власності чи користуванні фермерського господарства.

Вказана правова позиція викладена у постановах Великої Палати Верховного суду від 20.06.2023 у справі № 633/408/18 та від 30.08.2023 у справі № 633/409/18.

З огляду на викладене, метою отримання членами ФГ "Нектар" земельних ділянок було не створення та ведення фермерського господарства одноосібно або з членами родини, а отримання їх безкоштовно у власність для задоволення особистих потреб, за рахунок земель, які були у користуванні ФГ "Нектар".

Також, з матеріалів справи судом встановлено, до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно 09.02.2021 внесено відомості про припинення за ОСОБА_1 , ОСОБА_2 та ОСОБА_3 та реєстрацію за ФГ "Нектар" права власності на земельні ділянки з кадастровими номерами 5624687400:03:002:0027, 5624687400:03:002:0028, 5624687400:03:002:0029, підстава - акти приймання- передачі майна, видані 09.02.2024.

Зокрема, відповідно до зазначених актів приймання-передачі майна, ОСОБА_1 , ОСОБА_2 та ОСОБА_3 , передали до господарства земельні ділянки як негрошовий вклад. З огляду на викладене, з 09.02.2024 власником земельних ділянок, які рішеннями Городоцької сільської ради від 25.11.2021 №№ 882-884 надані у власність ОСОБА_1 , ОСОБА_2 та ОСОБА_3 , є ФГ "Нектар".

Крім того, у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, 19.03.2024 припинено право власності за ФГ "Нектар" на земельні ділянки з кадастровими номерами 5624687400:03:002:0027, 5624687400:03:002:0028, 5624687400:03:002:0029. Підстава внесення відомостей: об`єднання об`єктів нерухомого майна.

Матеріалами справи стверджено, що за заявою ФГ "Нектар" у Державному земельному кадастрі 13.03.2024 здійснено державну реєстрацію земельної ділянки площею 12,2 та, кадастровий номер 5624687400:03:002:0049, цільове призначення - для ведення фермерського господарства, яка утворена шляхом об`єднання земельних ділянок з кадастровими номерами: 5624687400:03:002:0026, 5624687400:03:002:0027, 5624687400:03:002:0028, 5624687400:03:002:0029. Підстава реєстрації: технічна документації із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок від 13.02.2024.

У подальшому, у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно 19.03.2024 зареєстровано за ФГ "Нектар" право власності на новостворену земельну ділянку площею 12,2 га, кадастровий номер 5624687400:03:002:0049.

Таким чином, земельні ділянки з кадастровими номерами 5624687400:03:002:0027, 5624687400:03:002:0028, 5624687400:03:002:0029, які на підставі рішень Городоцької сільської ради від 25.11.2021 №№ 882-884 передані у власність ОСОБА_1 , ОСОБА_2 та ОСОБА_3 , в координатах, межах та конфігурації, увійшли до новоствореної земельної ділянки з кадастровим номером 5624687400:03:002:0049, шляхом їх об`єднання з іншою земельною ділянкою, власником яких є ФГ "Нектар".

З огляду на викладене, рішення Городоцької сільської ради від 25.11.2021 №№ 882, 883, 884 є такими, що прийняті всупереч положенням ст. 32 ЗК України та ст. 13 Закону України "Про фермерське господарство", а спірні земельні ділянки кадастровий номер 5624687400:03:002:0027 площею 2,6864 га, кадастровий номер 5624687400:03:002:0028 площею 3,1794 га, кадастровий номер 5624687400:03:002:0029 площею 3,4538 га, незаконно вибули з власності держави.

Усупереч вимогам ст. 32 ЗК України та ст. 13 Закону України "Про фермерське господарство", Городоцька сільська рада своїми рішеннями від 25.11.2021 №№ 882-884 передала у власність земельні ділянки ОСОБА_1 - площею 3,4538 га, кадастровий номер 5624687400:03:002:0029 (рішення № 882), ОСОБА_2 - площею 3,1794 га, кадастровий номер 5624687400:03:002:0028 (рішення № 883), ОСОБА_3 - площею 2,6864 га, кадастровий номер 5624687400:03:002:0027 (рішення № 884), як членам ФГ "Нектар", для ведення фермерського господарства, однак такі земельні ділянки, останні не отримували попередньо у користування для його створення, у розмірі земельної частки (паю), за рахунок земель сільськогосподарського призначення комунальної власності, що перебувають у постійному користуванні ОСОБА_4 (засновника господарства), а мали б отримати у власність такі ділянки у передбаченому законом розмірі, проте в загальному порядку, зокрема із земель, які не перебувають у власності чи користуванні фермерського господарства.

Отже, із вказаного слідує, вказані громадяни мали на меті отримати земельні ділянки не для створення та ведення фермерського господарства одноосібно або з членами родини, а отримати їх безкоштовно, для задоволення особистих потреб.

Зокрема, ОСОБА_1 , ОСОБА_2 та ОСОБА_3 , як у заявах до Городоцької сільської ради від 06.05.2021 про надання дозволу на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність для ведення фермерського господарства, так і у заявах від 24.09.2021 про затвердження і передачу безоплатно у власність земельних ділянок для ведення фермерського господарства не зазначили про наявність у них як фізичних осіб, які бажають створити фермерські господарства, матеріальних та трудових ресурсів для ефективного здійснення фермерської діяльності.

Більше того, після отримання у приватну власність спірних земельних ділянок вказані громадяни фермерську діяльність не здійснювали, а передали земельні ділянки в оренду, а у подальшому у власність ФГ "Нектар".

При цьому, Городоцька сільська рада, надаючи ОСОБА_1 , ОСОБА_2 та ОСОБА_3 у власність для ведення фермерського господарства спірні земельні ділянки на підставі спрощеної процедури, не пересвідчилася в дійсності їх спроможності та намірах вести фермерське господарство - самостійно виробляти (вирощувати) товарну сільськогосподарську продукцію, займатися її переробкою та реалізацією, та чи не є такі заяви штучним використанням процедури отримання земельної ділянки у власність для ведення фермерського господарства, зокрема для використання цієї ділянки іншими суб`єктами господарювання.

Разом з тим, відсутність належної перевірки, формальний підхід до вирішення заяви громадянина створив передумови для невиправданого, штучного використання процедури створення фермерського господарства як спрощеного, пільгового порядку одержання іншими приватними суб`єктами в користування/власність земель державної чи комунальної власності поза передбаченою законом обов`язковою процедурою - без проведення земельних торгів (аналогічний висновок зазначений у постанові Великої Палати Верховного Суду від 05.10.2022 у справі № 922/1830/19).

Також, у рішеннях від 25.11.2021 №№ №№ 882-884 органом місцевого самоврядування не обґрунтовано розмір земельних ділянок, які передані членам ФГ "Нектар" безоплатно у приватну власність, який мав би відповідати розміру земельної частки (паю) члена сільськогосподарського підприємства, розташованого на території відповідної ради.

Відтак, рішення Городоцької сільської ради від 25.11.2021 № 882-884 прийняті всупереч положенням ст. 32 ЗК України та ст. 13 Закону України "Про фермерське господарство", є незаконними.

Серед способів захисту речових прав цивільне законодавство виокремлює, зокрема, витребування майна з чужого незаконного володіння (ст.ст. 387, 388, 1212 ЦК України) й усунення перешкод у здійсненні права користування та розпорядження майном (ст. 391 ЦК України, ч. 2 ст. 52 ЗК України).

Зазначений захист має бути ефективним, тобто повинен здійснюватися з використанням такого способу захисту, який може відновити, наскільки це можливо, відповідні права, свободи й інтереси позивача (п. 57 постанови Великої Палати Верховного Суду від 05.06.2018 у справі № 338/180/17).

Предметом позову про витребування майна є вимога власника, який не є володільцем цього майна, до особи, яка заволоділа останнім, про повернення його з чужого незаконного володіння.

Метою позову про витребування майна є забезпечення введення власника у володіння майном, якого він був незаконно позбавлений. У випадку позбавлення власника володіння нерухомим майном, зокрема землями сільськогосподарського призначення, означене введення полягає у внесенні запису про державну реєстрацію за власником права власності на нерухоме майно. Рішення суду про витребування нерухомого майна із чужого незаконного володіння є таким рішенням і передбачає внесення відповідного запису до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Зокрема, згідно ст. 387 ЦК України, власник має право витребувати своє майно від особи, яка незаконно, без відповідної правової підстави заволоділа ним.

Право власника на витребування майна від добросовісного набувача на підставі ч. 1 ст. 388 ЦК України пов`язується з тим, у який спосіб майно вибуло з його володіння. Указана норма передбачає вичерпне коло підстав, коли за власником зберігається право на витребування свого майна від добросовісного набувача. Однією з таких підстав є вибуття майна з володіння власника або особи, якій він передав майно, не з їхньої волі іншим шляхом.

Витребування майна шляхом віндикації застосовується до відносин речово-правового характеру, зокрема якщо між власником і володільцем майна немає договірних відносин і майно перебуває у володільця не на підставі укладеного з власником договору (постанова Верховного Суду України від 17.02.2016 у справі № 6-2407цс15).

Водночас, як вже зазначалось, ОСОБА_1 , ОСОБА_2 та ОСОБА_3 безоплатно отримали спірні земельні ділянки на підставі рішень Городоцької сільської ради від 25.11.2021 №№ 882-884, що прийнято всупереч положенням ст. 32 ЗК України та ст. 13 Закону України "Про фермерське господарство", а тому останні є незаконним.

При цьому, Велика Палата Верховного Суду неодноразово наголошувала, що власник може витребувати належне йому майно від особи, яка є останнім його набувачем, і для такого витребування оспорювання рішень органів державної влади чи місцевого самоврядування, договорів, інших правочинів щодо спірного майна і документів, що посвідчують відповідне право, не є ефективним способом захисту права власника.

Такий правовий висновок, зокрема, викладено у постановах Великої Палати Верховного Суду від 14.11.2018 у справі № 183/1617/16, від 21.08.2019 у справі № 911/3681/17, від 16.06.2020 у справі № 372/266/15-ц, від 02.02.2021 у справі №925/642/19.

Таким чином, задоволення позовних вимог про визнання незаконним та скасування рішень Городоцької сільської ради від 25.11.2021 № 882-884 про передачу у приватну власність ОСОБА_1 , ОСОБА_2 та ОСОБА_3 земельних ділянок, які вже були реалізовані і вичерпали свою дію шляхом державної реєстрації за останніми права власності на спірні ділянки, не призведе до захисту прав чи інтересів держави.

Разом з тим позивач у межах розгляду справи може посилатися, зокрема, на незаконність зазначеного рішення без заявлення вимоги про визнання його незаконними та скасування, оскільки такі рішення за умови їх невідповідності закону не зумовлюють правових наслідків, на які вони спрямовані (п. 52 постанови Великої Палати Верховного Суду від 11.02.2020 у справі № 922/614/19).

Подібні за змістом висновки сформульовані Великою Палатою Верховного Суду, зокрема, також у постановах від 14.11.2018 у справі № 183/1617/16, від 22.01.2020 у справі № 910/1809/18.

Із урахуванням наведеного є доведеними обставини незаконного вибуття спірних земельних ділянок з комунальної власності, оскільки ОСОБА_1 , ОСОБА_2 та ОСОБА_3 набули право власності на землю без відповідної правової підстави.

У той же час, як вже зазначалося, 09.02.2024 відповідно до актів приймання-передачі майна, ОСОБА_1 , ОСОБА_2 та ОСОБА_3 передали до ФГ "Нектар" земельні ділянки з кадастровими номерами 5624687400:03:002:0027, 5624687400:03:002:0028, 5624687400:03:002:0029.

У подальшому, до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно 09.02.2024 внесено відомості про припинення за ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 та реєстрацію за ФГ "Нектар" права власності на вказані земельні ділянки.

З огляду на викладене, земельні ділянки з кадастровими номерами 5624687400:03:002:0027, 5624687400:03:002:0028, 5624687400:03:002:0029, що розташовані на території Городоцької сільської ради Рівненського району, які на підставі незаконних рішень Городоцької сільської ради від 25.11.2021 № 882-884 вибули з державної власності, підлягають, на підставі ст. ст. 377, 388 ЦК України, витребуванню у ФГ "Нектар" на користь держави в особі Городоцької сільської ради.

Поряд з цим, у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, 19.03.2024 припинено право власності за ФГ "Нектар" на земельні ділянки з кадастровими номерами 5624687400:03:002:0027, 5624687400:03:002:0028, 5624687400:03:002:0029. Підстава внесення відомостей: об`єднання об`єктів нерухомого майна.

Судом з`ясовано, що за заявою ФГ "Нектар" у Державному земельному кадастрі 13.03.2024 здійснено державну реєстрацію земельної ділянки площею 12,2 га, кадастровий номер 5624687400:03:002:0049, цільове призначення - для ведення фермерського господарства, яка утворена шляхом об`єднання земельних ділянок з кадастровими номерами: 5624687400:03:002:0026, 5624687400:03:002:0027, 5624687400:03:002:0028, 5624687400:03:002:0029.

Підстава реєстрації: технічна документації із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок від 13.02.2024.

У подальшому, у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно 19.03.2024 зареєстровано за ФГ "Нектар" право власності на новостворену земельну ділянку площею 12,2 га, кадастровий номер 5624687400:03:002:0049.

З огляду на викладене, земельні ділянки з кадастровими номерами 5624687400:03:002:0027, 5624687400:03:002:0028, 5624687400:03:002:0029, в координатах, межах та конфігурації, що були передані ОСОБА_1 , ОСОБА_2 та ОСОБА_3 на підставі рішень Городоцької сільської ради від 25.11.2021 №№ 882-884, згідно даних ДЗК увійшли до новоствореної земельної ділянки з кадастровим номером 5624687400:03:002:0049, шляхом їх об`єднання з іншою земельною ділянкою, власником яких є ФГ "Нектар".

Згідно з вимогами ст.ст. 330, 388, 658 ЦК України право власності на майно, яке було передане за угодами про його відчуження поза волею власника, не набувається, у тому числі добросовісним набувачем, оскільки це майно може бути у нього витребуване. Право власності дійсного власника в такому випадку презюмується і не припиняється із втратою ним цього майна.

Відповідно до п. 4 ч. 3 ст. 10 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" державний реєстратор, окрім іншого, під час проведення реєстраційних дій обов`язково використовує відомості Державного земельного кадастру та Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва, а також відомості інших реєстрів (кадастрів), автоматизованих інформаційних систем, держателем (розпорядником, володільцем, адміністратором) яких є державні органи, шляхом безпосереднього доступу до них чи у порядку інформаційної взаємодії з Державним реєстром прав, у тому числі відомості, що містять персональні дані особи. Отримані відомості долучаються до відповідної заяви, зареєстрованої у Державному реєстрі прав. Перелік державних електронних інформаційних ресурсів, які використовуються для проведення реєстраційних дій, визначається Кабінетом Міністрів України в Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень.

Пунктом 8 Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.2015 № 1127 (далі - Порядок) передбачено, що державний реєстратор за допомогою програмних засобів ведення Державного реєстру прав формує та реєструє заяву в базі даних заяв за умови оплати послуг за державну реєстрацію прав у повному обсязі та встановлення особи заявника, а також у разі, коли заява подається щодо земельної ділянки, - за умови наявності в Державному земельному кадастрі відомостей про таку земельну ділянку.

Положеннями ст. 16 Закону України "Про Державний земельний кадастр" передбачено, що земельній ділянці, відомості про яку внесені до Державного земельного кадастру, присвоюється кадастровий номер. Кадастровий номер земельної ділянки є її ідентифікатором у Державному земельному кадастрі. Система кадастрової нумерації земельних ділянок є єдиною на всій території України.

Згідно з п. 40 Порядку, державна реєстрація прав проводиться на підставі документів, необхідних для відповідної реєстрації, передбачених ст. 27 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" та цим Порядком.

Отже, для ідентифікації земельної ділянки як окремого об`єкта цивільного права необхідною умовою є наявність усіх характеристик такого об`єкта, у тому числі, її кадастровий номер, розмір, межі та координати, які містяться у Державному земельному кадастрі, і використовуються реєстратором за умови наявності таких відомостей у ньому.

Положеннями ч. 3 ст. 26 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" унормовано, що у разі скасування на підставі судового рішення державної реєстрації прав, державний реєстратор проводить державну реєстрацію набуття, зміни чи припинення речових прав відповідно до цього Закону.

Формування земельних ділянок їх володільцем, зокрема внаслідок поділу та/або об`єднання, з присвоєнням їм кадастрових номерів, зміною інших характеристик не впливає на можливість захисту права власності чи інших майнових прав у визначений цивільним законодавством спосіб (правова позиція висловлена у постанові Великої Палати Верховного Суду у справі № 367/2022/15-ц від 29.05.2019),

Відтак, враховуючи, що земельні ділянки з кадастровими номерами 5624687400:03:002:0027, 5624687400:03:002:0028, 5624687400:03:002:0029, вибули з володіння власника - Городоцької сільської ради, поза її волею, наявні підстави для їх витребування з незаконного володіння ФГ "Нектар" в координатах, межах та конфігурації, що були передані ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 на підставі рішень Городоцької сільської ради від 25.11.2021 №№ 882-884.

Як вже зазначалося, у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно 19.03.2024 зареєстровано за ФГ "Нектар" право власності на новостворену земельну ділянку площею 12,2 га, кадастровий номер 5624687400:03:002:0049.

Водночас, наявність у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно права власності за ФГ "Нектар" на новостворену земельну ділянку порушує права Городоцької сільської ради як власника спірних земельних ділянок з кадастровими номерами 5624687400:03:002:0027, 5624687400:03:002:0028, 5624687400:03:002:0029.

Відтак позовна вимога про скасування у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно державної реєстрації земельної ділянки з кадастровим номером 5624687400:03:002:0049, як похідної вимоги, без задоволення якої задоволення вимоги про витребування земельних ділянок з кадастровими номерами 5624687400:03:002:0027, 5624687400:03:002:0028, 5624687400:03:002:0029 не призведе до відновлення прав законного власника.

Наведене узгоджується з висновками Верховного суду, викладеними у постанові від 31.01.2023 у справі №924/504/20.

Крім того, наявність державної реєстрації земельної ділянки з кадастровим номером 5624687400:03:002:0049 у Державному земельному кадастрі порушує права власника - Городоцької сільської ради, оскільки унеможливлює розпорядження земельними ділянками з кадастровими номерами 5624687400:03:002:0027, 5624687400:03:002:0028, 5624687400:03:002:0029.

З огляду на викладене, позовні вимоги про витребування у ФГ "Нектар" на користь територіальної громади в особі Городоцької сільської ради земельної ділянки з кадастровим номером 5624687400:03:002:0029, площею 3,4538 га, в координатах, межах та конфігурації, що була передана ОСОБА_1 на підставі рішення Городоцької сільської від 25.11.2021 № 882; витребування у ФГ "Нектар" на користь територіальної громади в особі Городоцької сільської ради земельної ділянки з кадастровим номером 5624687400:03:002:0028, площею 3,1794 га, в координатах, межах та конфігурації, що була передана ОСОБА_2 на підставі рішення Городоцької сільської від 25.11.2021 № 883; витребування у ФГ "Нектар" на користь територіальної громади в особі Городоцької сільської ради земельної ділянки з кадастровим номером 5624687400:03:002:0027, площею 2,6864 га, в координатах, межах та конфігурації, що була передана ОСОБА_3 на підставі рішення Городоцької сільської від 25.11.2021 № 884; скасування у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно державної реєстрації права власності ФГ "Нектар" на земельну ділянку з кадастровим номером 5624687400:03:002:0049, до складу якої увійшли спірні земельні ділянки, припинивши право власності за ним на цю земельну ділянку; скасування в Державному земельному кадастрі державної реєстрації земельної ділянки з кадастровим номером 5624687400:03:002:0049 є обґрунтованими та доведеними, а тому позов підлягає до задоволення.

Крім того, слід зазначити, що надання земельної ділянки площею 12,2 га ОСОБА_4 в безстрокове користування згідно рішення Обарівської сільської ради народних депутатів №92 від 26 січня 1993 року зареєстрованого в Книзі записів державних актів №227, суд зазначає, що даний факт підтверджено наявними у справі належними доказами. Також даний факт не заперечувався сторонами у справі. Відповідно до п. 34 ч.1 ст. 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" виключно компетенцією органів місцевого самоврядування, зокрема є вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.

Відтак, питання щодо подальшого здійснення ОСОБА_4 користування зазначеною земельною ділянкою підлягає вирішенню Городоцькою сільською радою Рівненського району як органом місцевого самоврядування в межах компетенції наданої законом.

Щодо представництва прокурором інтересів держави у суді.

Рівненською окружною прокуратурою на адресу Городоцької сільської ради скеровано листи від 11.01.2024 № 50-56-256вих-24, № 50-56-257вих-24, № 50-56-258вих-24 та від 04.03.2024 № 50-56-1849вих-24, № 50-56- 1850вих-24, № 50-56-185 вих-24 про наявні підстави для вжиття заходів цивільно-правового характеру щодо витребування у комунальну власність спірних земельних ділянок.

У той же час, із відповідей органу місцевого самоврядування (листи від 19.01.2024№ 75/03-02-09/24, № 76/03-02-09/24, № 77/03-02-09/54 та від 11.03.2024№ вих-395/03-02-09/24, № вих-396/03-02-09/24, № вих-397/03-02- 09/24) вбачається, що ним не вживалися заходи щодо повернення земельних ділянок, які вибули з власності територіальної громади на підставі рішень Городоцької сільської ради від 25.11.2024 №№ 882-884. Крім того, сільською радою зазначено, що остання не заперечує щодо представництва інтересів сільської ради в суді Рівненською окружною прокуратурою.

З огляду на те, що уповноваженим органом жодних заходів спрямованих на усунення виявлених порушень земельного законодавства не вжито, прокурор прийшов висновку, що є підстави для звернення прокурора з вказаним позовом до суду в інтересах держави в особі Городоцької сільської ради, у зв`язку з бездіяльністю останньої.

Підставою для представництва прокурором інтересів держави в суді є належне обґрунтування, підтверджене достатніми доказами, зокрема повідомленням прокурора на адресу відповідного органу про звернення до суду від його імені, відповідними запитами, а також копіями документів, отриманих від органу, що свідчать про наявність підстав для такого представництва.

Статтею 131-1 Конституції України на прокуратуру покладено функцію представництва інтересів держави в суді у виключних випадках і в порядку, що визначені законом.

Відповідно до ч. 3 ст. 23 Закону України "Про прокуратуру", прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу.

Частиною 3, 4, 5 ст. 53 ГПК України встановлено, що у визначених законом випадках прокурор звертається до суду з позовною заявою, бере участь у розгляді справ за його позовами, а також може вступити за своєю ініціативою у справу, провадження у якій відкрито за позовом іншої особи, до початку розгляду справи по суті, подає апеляційну, касаційну скаргу, заяву про перегляд судового рішення за нововиявленими або виключними обставинами.

Прокурор, який звертається до суду в інтересах держави, в позовній чи іншій заяві, скарзі обґрунтовує, в чому полягає порушення інтересів держави, необхідність їх захисту, визначені законом підстави для звернення до суду прокурора, а також зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах.

У разі відкриття провадження за позовною заявою, поданою прокурором в інтересах держави в особі органу, уповноваженого здійснювати функції держави у спірних правовідносинах, зазначений орган набуває статусу позивача. У разі відсутності такого органу або відсутності у нього повноважень щодо звернення до суду прокурор зазначає про це в позовній заяві і в такому разі набуває статусу позивача.

Суд, з урахуванням позиції, викладеної, зокрема в постанові Великої Палати Верховного Суду від 26.05.2020 у справі № 912/2385/18, установив, що прокурором дотримано вимоги ст. 53 ГПК України та ст. 23 Закону України "Про прокуратуру", а тому наявні підстави для представництва інтересів держави прокуратурою в суді.

Крім того, приймаючи рішення судом враховані твердження відповідача, зокрема щодо непропорційного втручання у право власності, то суд зазначає, що втручання держави в право особи на мирне володіння майном у цій справі є виправданим, оскільки воно здійснюється з метою задоволення суспільного, публічного інтересу, при визначенні якого ЄСПЛ надає державам право користуватися "значною свободою (полем) розсуду". Легітимною метою втручання у цій справі є публічні інтереси у контролі за раціональним використанням сільськогосподарських земель, які є обмеженим природним ресурсом. З огляду на недобросовісність поведінки у спірних правовідносинах відповідача (та третіх осіб) втручання у право відповідача на мирне володіння спірною ділянкою та її повернення у володіння власника будуть пропорційними зазначеній легітимній меті і, враховуючи встановлені обставини справи, не становитимуть для відповідача надмірного тягаря, оскільки, зокрема, останній отримав її у власність поза встановленою процедурою, безоплатно, доказів витрачання власних ресурсів (трудових, фінансових тощо) у спірні земельні ділянки суду не надано.

Щодо інших аргументів, на які посилалися учасники справи та яким не була дана оцінка, то Європейський суд з прав людини вказав, що п. 1 ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод зобов`язує суди давати обґрунтування своїх рішень, але це не може сприйматись як вимога надавати детальну відповідь на кожен аргумент. Межі цього обов`язку можуть бути різними в залежності від характеру рішення. Крім того, необхідно брати до уваги, між іншим, різноманітність аргументів, які сторона може представити в суд, та відмінності, які існують у державах-учасницях, з огляду на положення законодавства, традиції, юридичні висновки, викладення та формулювання рішень. Отже, питання, чи виконав суд свій обов`язок щодо подання обґрунтування, що випливає зі ст. 6 Конвенції, може бути визначено тільки у світлі конкретних обставин справи (рішення у справах "Проніна проти України", «Серявін та інші проти України», "Ruiz Torija v. Spain" тощо).

Згідно з ч. 1 ст. 123 ГПК України судові витрати складаються з судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи.

Разом з першою заявою по суті спору кожна сторона подає до суду попередній (орієнтовний) розрахунок суми судових витрат, які вона понесла і які очікує понести у зв`язку із розглядом справи (ч. 1 ст. 124 ГПК України).

У позовній заяві прокурором заявлено судових витрат, що складаються із судового збору в розмірі 15 140 грн 00 коп.

Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 129 ГПК України судовий збір покладається у спорах, що виникають при виконанні договорів та з інших підстав, - на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

Ураховуючи, що позов задоволено, відтак судовий збір покладається на відповідача.

Керуючись ст. ст. 73, 74, 76-79, 91, 120, 123, 129, 233, 238, 241 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Витребувати з володіння фермерського господарства "Нектар" (35385, Рівненська обл., Рівненський район, с. Ставки, вул. Свято-Михайлівська, буд. 67, код ЄДРПОУ 21085762) у комунальну власність на користь Городоцької територіальної громади в особі Городоцької сільської ради земельну ділянку площею 3,4538 га, кадастровий номер 5624687400:03:002:0029, в координатах, межах та конфігурації, що була передана ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) на підставі рішення Городоцької сільської ради від 25.11.2021 № 882.

3. Витребувати з володіння фермерського господарства "Нектар" (35385, Рівненська обл., Рівненський район, с. Ставки, вул. Свято-Михайлівська, буд. 67, код ЄДРПОУ 21085762) у комунальну власність на користь Городоцької територіальної громади в особі Городоцької сільської ради земельну ділянку площею 3,1794 га, кадастровий номер 5624687400:03:002:0028, в координатах, межах та конфігурації, що була передана ОСОБА_2 (РНОКПП НОМЕР_2 ) на підставі рішення Городоцької сільської ради від 25.11.2021 № 883.

4. Витребувати з володіння фермерського господарства "Нектар" (35385, Рівненська обл., Рівненський район, с. Ставки, вул. Свято-Михайлівська, буд. 67, код ЄДРПОУ 21085762) у комунальну власність на користь Городоцької територіальної громади в особі Городоцької сільської ради земельну ділянку площею 2,6864 га, кадастровий номер 5624687400:03:002:0027, в координатах, межах та конфігурації, що була передана ОСОБА_3 (РНОКПП НОМЕР_3 ) на підставі рішення Городоцької сільської ради від 25.11.2021 № 884.

5. Скасувати у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та Реєстрі прав власності на нерухоме майно, Держаному реєстрі Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна державну реєстрацію права приватної власності фермерському господарству "Нектар" (код ЄДРПОУ 21085762) на земельну ділянку з кадастровим номером 5624687400:03:002:0049, площею 12,2 га (реєстраційний номер: 2903551356246), з одночасним припиненням права приватної власності фермерському господарству "Нектар" (код ЄДРПОУ 21085762 ) на вказану земельну ділянку.

6. Скасувати в Державному земельному кадастрі державну реєстрацію земельної ділянки з кадастровим номером 5624687400:03:002:0049.

7. Стягнути з фермерського господарства "Нектар" (35385, Рівненська обл., Рівненський район, с. Ставки, вул. Свято-Михайлівська, буд. 67, код ЄДРПОУ 21085762) на користь Рівненської обласної прокуратури (вул. 16 Липня, 52, м. Рівне, 33028, р/р UA228201720343130001000015371, МФО 820172, ЗКПО 02910077, банк одержувач Державна казначейська служба України, м. Київ, код класифікації видатків бюджету 2800) кошти витрачені на сплату судового збору при здійсненні представництва інтересів держави в сумі 15 140 (п`ятнадцять тисяч сто сорок) грн 00 коп.

8. Наказ видати після набрання судовим рішенням законної сили.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржено до Північно-західного апеляційного господарського суду протягом двадцяти днів з дня його проголошення через господарський суд, що прийняв рішення або безпосередньо до апеляційного суду. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Вебадреса сторінки на офіційному вебпорталі судової влади України в мережі Інтернет, за якою учасники справи можуть отримати інформацію по справі, що розглядається: http://rv.arbitr.gov.ua.

Повний текст рішення складено та підписано 11 липня 2024 року.

Суддя Вадим Торчинюк

СудГосподарський суд Рівненської області
Дата ухвалення рішення02.07.2024
Оприлюднено15.07.2024
Номер документу120321269
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин

Судовий реєстр по справі —918/390/24

Ухвала від 02.08.2024

Господарське

Північно-західний апеляційний господарський суд

Мельник О.В.

Рішення від 02.07.2024

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Торчинюк В.Г.

Рішення від 02.07.2024

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Торчинюк В.Г.

Ухвала від 11.06.2024

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Торчинюк В.Г.

Ухвала від 28.05.2024

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Торчинюк В.Г.

Ухвала від 14.05.2024

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Торчинюк В.Г.

Ухвала від 18.04.2024

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Торчинюк В.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні