Ухвала
від 12.07.2024 по справі 904/2630/24
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49027

E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63

УХВАЛА

12.07.2024 м. ДніпроСправа № 904/2630/24

За позовом Керівника Криворізької центральної окружної прокуратури (50074, м. Кривий Ріг Дніпропетровської обл., вул. Книжна, буд. 1А) в інтересах держави в особі

позивача: Лозуватської сільської ради (53020, с. Лозуватка Криворізького району Дніпропетровської обл., вул. Миру, буд. 69; ідентифікаційний код 04339860)

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія Будшляхмаш" (03115, м. Київ, пр. Берестейський, буд. 93; ідентифікаційний код 43411264)

про визнання недійсними додаткових угод №1 від 20.07.2023, №2 від 22.08.2023 до Договору №44 про закупівлю товару та стягнення штрафних санкцій

Суддя Загинайко Т.В.

Без участі представників сторін

ВСТАНОВИВ:

Керівник Криворізької центральної окружної прокуратури в інтересах держави в особі Лозуватської сільської ради звернувся до Господарського суду Дніпропетровської області з позовною заявою (вх.№2507/24 від 17.06.2024) до Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія Будшляхмаш" у якій просить:

- визнати недійсною додаткову угоду №1 від 20.07.2023 про внесення змін до Договору №44 від 22.05.2023, укладену між Лозуватською сільською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю "Компанія Будшляхмаш";

- визнати недійсною додаткову угоду №2 від 22.08.2023 про внесення змін до Договору №44 від 22.05.2023, укладену між Лозуватською сільською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю "Компанія Будшляхмаш";

- стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія Будшляхмаш" на користь Лозуватської сільської ради пеню у розмірі 191 707,40 (сто дев`яносто одна тисяча сімсот сім гривень, 40 копійок);

- стягнути з відповідача у справі на користь Дніпропетровської обласної прокуратури сплачений судовий збір (реквізити отримувача: 49044, м. Дніпро, проспект Дмитра Яворницького, 38, МФО 820172, р/р UA228201720343160001000000291 в ДКСУ в м. Київ, код ЄДРПОУ 02909938, код класифікації видатків бюджету - 2800);

- про дату і час судового засідання повідомити учасників справи та Дніпропетровську обласну прокуратуру.

Позовну заяву було подано без додержання вимог, встановлених статтею 162 Господарського процесуального кодексу України, у зв`язку з чим ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 24.06.2024 про залишення позовної заяви без руху позовну заяву залишено без руху, встановлено позивачу строк для усунення недоліків - 7 днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.

У подальшому, прокурором подано заяву (вх.№31114/24 від 27.06.2024), відповідно до якої було усунуто недоліки позовної заяви, визначені ухвалою господарського суду від 24.06.2024.

Враховуючи вищевикладене, прокурор усунув недоліки позовної заяви, визначені ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 24.06.2024 про залишення позовної заяви без руху.

Ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 02.07.2024 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі, постановлено здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін за наявними у справі матеріалами.

Прокурор у клопотанні (вх.№32934/24 від 09.07.2024) про розгляд справи за правилами загального позовного провадження просить розглядати справу №904/2630/24 за позовом за позовом керівника Криворізької центральної окружної прокуратури в інтересах держави в особі Лозуватської сільської ради до ТОВ "Компанія Будшляхмаш" про визнання недійсними додаткових угод №1 від 20.07.2023, №2 від 22.08.2023 до Договору №44 від 22.05.2023 та стягнення штрафних санкцій (пені) в порядку загального позовного провадження з викликом сторін, посилаючись на важливість питання щодо раціонального та ефективного використання бюджетних коштів при проведенні закупівель для задоволення потреб держави та територіальних громад в умовах воєнного стану, наявний значний суспільний інтерес у розгляді даної справи.

Розглянувши клопотання прокурора про розгляд справи за правилами загального позовного провадження суд вважає за необхідне зазначити таке.

Відповідно до частини 1 статті 12 Господарського процесуального кодексу України господарське судочинство здійснюється за правилами, передбаченими цим Кодексом, у порядку: 1) наказного провадження; 2) позовного провадження (загального або спрощеного).

Частинами 3, 5 статті 12 Господарського процесуального кодексу України визначено, що спрощене позовне провадження призначене для розгляду малозначних справ, справ незначної складності та інших справ, для яких пріоритетним є швидке вирішення справи. Для цілей цього Кодексу малозначними справами є: - справи, у яких ціна позову не перевищує ста розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб; - справи незначної складності, визнані судом малозначними, крім справ, які підлягають розгляду лише за правилами загального позовного провадження, та справ, ціна позову в яких перевищує п`ятсот розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Відповідно до частини 1 статті 247 Господарського процесуального кодексу України у порядку спрощеного позовного провадження розглядаються малозначні справи.

У порядку спрощеного позовного провадження може бути розглянута будь-яка інша справа, віднесена до юрисдикції господарського суду, за винятком справ, зазначених у частині четвертій цієї статті (частина 2 статті 247 Господарського процесуального кодексу України).

Частиною 3 статті 247 Господарського процесуального кодексу України визначено, що при вирішенні питання про розгляд справи в порядку спрощеного або загального позовного провадження суд враховує: - ціну позову; - значення справи для сторін; - обраний позивачем спосіб захисту; - категорію та складність справи; - обсяг та характер доказів у справі, в тому числі чи потрібно у справі призначити експертизу, викликати свідків тощо; кількість сторін та інших учасників справи; чи становить розгляд справи значний суспільний інтерес; думку сторін щодо необхідності розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження.

Відповідно до частини 4 статті 247 Господарського процесуального кодексу України у порядку спрощеного позовного провадження не можуть бути розглянуті справи: - про банкрутство; - за заявами про затвердження планів санації боржника до відкриття провадження у справі про банкрутство; - у спорах, які виникають з корпоративних відносин, та спорах з правочинів щодо корпоративних прав (акцій); - у спорах щодо захисту прав інтелектуальної власності, крім справ про стягнення грошової суми, розмір якої не перевищує ста розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб; - у спорах, що виникають з відносин, пов`язаних із захистом економічної конкуренції, обмеженням монополізму в господарській діяльності, захистом від недобросовісної конкуренції, крім випадків, передбачених статтею 252-1 цього Кодексу; - у спорах між юридичною особою та її посадовою особою (у тому числі посадовою особою, повноваження якої припинені) про відшкодування збитків, заподіяних такою посадовою особою юридичній особі її діями (бездіяльністю); - у спорах щодо приватизації державного чи комунального майна; - в яких ціна позову перевищує п`ятсот розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб; - інші вимоги, об`єднані з вимогами у спорах, вказаних у пунктах 3-8 цієї частини.

Як вбачається, прокурор у клопотанні заяві про розгляд справи за правилами загального позовного провадження посилається, зокрема, на те, що розгляд цієї справи становить значний суспільний інтерес.

Суд зауважує, що вжите законодавцем словосполучення "значний суспільний інтерес" необхідно розуміти як серйозну, обґрунтовану зацікавленість, яка має неабияке виняткове значення для усього суспільства в цілому, певних груп людей, територіальних громад, об`єднань громадян тощо до певної справи в контексті можливого впливу ухваленого у ній судового рішення на права, свободи та інтереси фізичних осіб, права та інтереси юридичних осіб. Вказане поняття охоплює ті потреби суспільства або окремих його груп, які пов`язані із збереженням, примноженням, захистом існуючих цінностей девальвація та/або втрата яких мала б значний негативний вплив на розвиток громадянського суспільства. Наявність значного суспільного інтересу може мати місце й тоді, коли предмет спору зачіпає питання загальнодержавного значення.

Аналогічний правовий висновок міститься в постанові Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 27.05.2021 у справі №520/5622/19,

Прокурор не навів конкретних фактів наявності значного суспільного інтересу саме до цієї справи, а лише висловив припущення щодо значення справи для сторін.

Посилання прокурора на важливість питання щодо раціонального та ефективного використання бюджетних коштів при проведенні закупівель для задоволення потреб держави та територіальних громад в умовах воєнного стану не є свідченням того, що ця справа становить значний суспільний інтерес та має вплив на розвиток громадянського суспільства.

Оцінивши характер спірних правовідносин, предмет доказування та склад учасників, встановивши, що предмет спору не віднесений до переліку справ, які підлягають розгляду виключно за правилами загального позовного провадження, суд вважає, що ця справа є справою незначної складності.

Враховуючи викладене, на цей час, за відсутності заяв сторін по суті справи, у суду відсутні підстави для зміни рішення щодо виду судового провадження.

Відповідно до статті 73 Господарського процесуального кодексу України доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

Тому суд не вбачає підстав для переходу до розгляду справи за правилами загального позовного провадження.

Керуючись статтями 234, 235, 247 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -

УХВАЛИВ:

Відмовити Керівнику Криворізької центральної окружної прокуратури у переході до розгляду справи за правилами загального позовного провадження.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання - 12.07.2024.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Суддя Т.В. Загинайко

СудГосподарський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення12.07.2024
Оприлюднено15.07.2024
Номер документу120340257
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Визнання договорів (правочинів) недійсними купівлі-продажу поставки товарів, робіт, послуг

Судовий реєстр по справі —904/2630/24

Ухвала від 12.09.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Загинайко Тетяна Володимирівна

Ухвала від 25.07.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Загинайко Тетяна Володимирівна

Ухвала від 12.07.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Загинайко Тетяна Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні