ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУДСправа № 320/1793/23 Суддя (судді) першої інстанції: Білоноженко М.А.
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 липня 2024 року м. Київ
Колегія суддів Шостого апеляційного адміністративного суду у складі:
судді-доповідача - Єгорової Н.М.,
суддів - Сорочка Є.О., Чаку Є.В.,
розглянувши у порядку письмового провадження апеляційну скаргу ОСОБА_1 на ухвалу Київського окружного адміністративного суду від 20 грудня 2023 року у справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Кабінету Міністрів України, Львівської міської ради, Винниківської міської ради, Управління Державної виконавчої служби Міністерства юстиції України, Західного офісу Держаудитслужби, Державної аудиторської служби України про визнання протиправними дій та бездіяльності, зобов`язання вчинити дії, визнання протиправними та скасування розпоряджень, -
ВСТАНОВИЛА:
У січня 2023 року позивач - ОСОБА_1 звернулась до Київського окружного адміністративного суду з позовом до Кабінету Міністрів України, Львівської міської ради, Винниківської міської ради, Управління Державної виконавчої служби Міністерства юстиції України, Західного офісу Держаудитслужби, Державної аудиторської служби України, яким з урахуванням заяви про збільшення позовних вимог від 10 липня 2023 року просила:
- визнати протиправним та скасувати розпорядження Кабінету Міністрів України від 27 травня 2020 року №624-О "Про затвердження перспективного плану формування територій громад Львівської області" в частині включення Винниківської територіальної громади Львівського району Львівської області до Львівської територіальної громади з адміністративним центром у м. Львові до повного виконання рішення ЄСПЛ від 17 липня 2014 року "Яворовенко та інші проти України" та рішень Національних судів по справах №2а-1041/08, №813/719/16, №813/5929/15, №463/6946/22, оскільки через приєднання громади м. Винники до Львівської територіальної громади була ліквідована посада Заступника міського голови м. Винники з соціально-економічних питань без виконання рішення ЄСПЛ від 17 липня 2014 року "Яворовенко та інші проти України" та рішень Національних судів по справах №2а-1041/08, №813/719/16, №813/5929/15, №463/6946/22;
- визнати протиправним та скасувати розпорядження Кабінету Міністрів України від 27 травня 2020 року №624-О "Про затвердження перспективного плану формування територій громад Львівської області" в частині включення Винниківської територіальної громади Львівського району Львівської області до Львівської територіальної громади з адміністративним центром у м. Львові;
- визнати протиправним та скасувати розпорядження Кабінету Міністрів України від 12 червня 2020 року №718р "Про визначення адміністративних центрів та затвердження територій територіальних громад Львівської області" в частині включення Винниківської територіальної громади Львівського району Львівської області до Львівської територіальної громади з адміністративним центром у м. Львові без виконання рішення ЄСПЛ від 17 липня 2014 року "Яворовенко та інші проти України" та рішень Національних судів по справах №2а-1041/08, №813/719/16, №813/5929/15, №463/6946/22;
- визнати протиправними дії Львівської міської ради про ліквідацію та реорганізацію посади заступника мера з соціально-економічних питань за №349 від 14 травня 2021 року до 30 липня 2021 року без виконання рішення ЄСПЛ від 17 липня 2014 року "Яворовенко та інші проти України" та рішень Національних судів;
- визнати бездіяльність посадових осіб Винниківської міської ради, Виконкому Винниківської міської ради, Львівської міської ради, Департаменту міської агломерації Львівської міської ради, Виконавчого комітету Львівської міської ради, Управління державної виконавчої служби Міністерства юстиції України в частині невиконання рішень національних судів та рішення ЄСПЛ від 17 липня 2014 року "Яворовенко та інші проти України";
- зобов`язати Державну аудиторську службу України та Західний офіс Державної аудиторської служби України зробити перевірку правильності нарахування середньомісячної заробітної плати як держслужбовцю за період з 26 квітня 2005 року по день винесення судом рішення з урахуванням індексації, компенсації, коригування боргу, за ранг, стаж роботи, категорію держслужбовця на посаді заступника міського голови м. Винники, зробити перевірку сплати податків за період з 26 квітня 2005 року по день винесення судом рішення, здійснити перевірку "Дублікату" трудової книжки від 19 липня 2019 року серії НОМЕР_1 та особової справи ОСОБА_1 , здійснити перевірку законності розпоряджень, які посадові особи Винниківської міської ради, Львівської міської ради приймали всупереч рішень Національних судів про заборону ліквідації та реорганізації посади заступника мера з соціально-економічних питань за №349 від 14 травня 2021 року до 30 липня 2021 року, не виконавши рішення Національних судів щодо належного поновлення ОСОБА_1 на посаді та надання їй відповідної трудової книжки з правильним нарахуванням середньомісячної заробітної плати за період з 26 квітня 2005 року по день винесення судом рішення;
- визнати неправомірними дії Львівської міської ради, Винниківської міської ради, Виконкому Винниківської міської ради, Департаменту міської агломерації Львівської міської ради, Виконавчого комітету Львівської міської ради щодо скасування посади заступника міського голови м. Винники з соціально-економічних питань за №349 від 14 травня 2021 року до 30 липня 2021 року, не виконавши рішення Національних судів та рішення ЄСПЛ від 17 липня 2014 року "Яворовенко та інші проти України";
- зобов`язати посадових осіб Львівської міської ради, Винниківської міської ради, Департаменту міської агломерації Львівської міської ради, Виконавчого комітету Львівської міської ради відновити посаду заступника міського голови з соціально-економічних питань у зв`язку з невиконанням рішень національних судів та рішення ЄСПЛ від 17 липня 2014 року "Яворовенко та інші проти України" та поновити належним чином на займаній посаді ОСОБА_1 , надаючи їй попередню посаду заступника міського голови м. Винники з соціально-економічних питань та зобов`язати виплатити належну заробітну плату з 26 квітня 2005 року по день винесення судом рішення з індексацією, компенсацією, коригуванням боргу, за ранг, категорію держслужбовця, стаж роботи та зобов`язати виплатити борг за 18невикористаних відпусток, відновити нову трудову книжку, яка б відповідала Інструкції заповнення трудових книжок №58;
- визнати бездіяльність Державної аудиторської служби України щодо надання неналежної відповіді 18 листопада 2022 року, на звернення ОСОБА_1 від 20 жовтня 2022 року щодо здійснення перевірки правильності нарахування заробітної плати за період з 26 квітня 2005 року по день постановлення судом рішення з індексацією, компенсацією, коригуванням боргу, за ранг, категорію, стаж роботи держслужбовця, а також нездійснення перевірки правильності нарахуванням за 18 років невикористаних відпусток з індексацією, компенсацією, коригуванням боргу, за ранг, категорію, стаж роботи держслужбовця та неналежно оформленого "Дублікату" трудової книжки від 19 липня 2019 року серії НОМЕР_1 та особової справи ОСОБА_1 ;
- визнати бездіяльність Управління Державної виконавчої служби Міністерства юстиції України щодо здійснення перевірки правильності нарахування заробітної плати ОСОБА_1 за період з 26 квітня 2005 року день постановлення судом рішення з індексацією, компенсацією, коригуванням боргу, за ранг, категорію, стаж роботи держслужбовця, а також нездійснення перевірки правильності нарахування за 18 років невикористаних відпусток з індексацією, компенсацією, коригуванням боргу, за ранг, категорію, стаж роботи держслужбовця та неналежно оформленого "Дублікату" трудової книжки від 19 липня 2019 року серії НОМЕР_1 та особової справи ОСОБА_1 та невиконання рішень Національних судів, рішення ЄСПЛ від 17 липня 2014 року "Яворовенко та інші проти України", невжиття належних заходів реагування щодо посадових осіб Винниківської міської ради, Департаменту міської агломерації Львівської міської ради, Виконавчого комітету Львівської міської ради;
- зобов`язати посадових осіб Львівської міської ради, Винниківської міської ради, Департаменту міської агломерації Львівської міської ради, Виконавчого комітету Львівської міської ради, Управління Державної виконавчої служби Міністерства юстиції України, Кабінет Міністрів України, Державну аудиторську службу України відшкодувати моральну шкоду в розмірі 500 000,00 грн за невиконання рішень Національних судів, рішення ЄСПЛ від 17 липня 2014 року "Яворовенко та інші проти України" завдяки протиправному розпорядженню Кабінету міністрів України від 27 травня 2020 року за №624-О "Про затвердження перспективного плану формування територій громад Львівської області" та незаконному скасуванні посади заступника міського голови м. Винники з соціально-економічних питань №349 від 14 травня 2021 року до 30 липня 2021 року посадовими особами Львівської міської ради, підробку "Дублікату" трудової книжки від 19 липня 2019 року серії НОМЕР_1 , внаслідок чого позивач не може оформити пенсію по інвалідності як держслужбовець, не правильне нарахування середньомісячної заробітної плати за весь час вимушеного прогулу з 26 квітня 2005 року по день постановлення судом рішення, ненарахування виплат за невикористані відпустки за 18 років та неправильне нарахування без індексації, компенсації, коригування боргу, за ранг, категорію, стаж роботи та незаконні численні звільнення без поновлення на попередній роботі, несплату податків в пенсійний фонд України із заробітної плати, що підтверджується випискою з пенсійного фонду України у Львівській області, доведення людини до голодної смерті через неможливість оформити належним чином пенсію по інвалідності, як держслужбовець, внаслідок невиконання судових рішень.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 20 грудня 2023 року позовну заяву повернуто позивачу на підставі п. 6 ч. 4 ст. 169 КАС України.
Не погоджуючись із прийнятим судовим рішенням, позивач подала апеляційну скаргу, в якій просить скасувати оскаржувану ухвалу, а справу направити для продовження розгляду до суду першої інстанції.
Апеляційна скарга обґрунтована тим, що судом першої інстанції порушено норми процесуального права.
Апелянт зазначила про те, що судом першої інстанції не було прийнято процесуального рішення щодо заяви позивача про збільшення позовних вимог, проте прийнято передчасне рішення про повернення позовної заяви після відкриття провадження у справі.
У межах встановленого судом строку відзиву на апеляційну скаргу не надійшло.
Відповідно до ч. 1 ст. 308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню з наступних підстав.
Як вбачається з матеріалів справи, позивач звернулась до Київського окружного адміністративного суду з позовом до
Львівської міської ради, Винниківської міської ради, Управління Державної виконавчої служби Міністерства юстиції України, Західного офісу Держаудитслужби, Державної аудиторської служби України, яким просила:
- визнати бездіяльність посадових осіб Винниківської міської ради, Виконкому Винниківської міської ради, Львівської міської ради, Департаменту міської агломерації Львівської міської ради, Виконавчого комітету Львівської міської ради, Управління державної виконавчої служби Міністерства юстиції України в частині невиконання рішень національних судів та рішення ЄСПЛ від 17 липня 2014 року "Яворовенко та інші проти України";
- зобов`язати Державну аудиторську службу України та Західний офіс Державної аудиторської служби України зробити перевірку правильності нарахування середньомісячної заробітної плати як держслужбовцю за період з 26 квітня 2005 року по 20 жовтня 2022 року або по день винесення судом рішення з урахуванням індексації, компенсації, коригування боргу, за ранг, стаж роботи, категорію держслужбовця на посаді заступника міського голови м. Винники, зробити перевірку сплати податків за період з 26 квітня 2005 року по 20 жовтня 2022 року або по день винесення судом рішення, здійснити перевірку "Дублікату" трудової книжки від 19 липня 2019 року серії НОМЕР_1 та особової справи ОСОБА_1 , здійснити перевірку законності розпоряджень, які посадові особи Винниківської міської ради, Львівської міської ради приймали всупереч рішень Національних судів про заборону ліквідації та реорганізації посади заступника мера з соціально-економічних питань за №349 від 14 травня 2021 року до 30 липня 2021 року, не виконавши рішення Національних судів щодо належного поновлення ОСОБА_1 на посаді та надання їй відповідної трудової книжки з правильним нарахуванням середньомісячної заробітної плати за період з 26 квітня 2005 року по день її звільнення 23 листопада 2020 року та надання їй відповідного "Дублікату" трудової книжки та перевірити розпорядження від 23 листопада 2020 року за №190к про незаконне звільнення ОСОБА_1 з посади під час її лікування;
- визнати неправомірними дії Львівської міської ради, Винниківської міської ради, Виконкому Винниківської міської ради, Департаменту міської агломерації Львівської міської ради, Виконавчого комітету Львівської міської ради щодо скасування посади заступника міського голови м. Винники з соціально-економічних питань за №349 від 14 травня 2021 року до 30 липня 2021 року, не виконавши рішення Національних судів та рішення ЄСПЛ від 17 липня 2014 року "Яворовенко та інші проти України";
- зобов`язати скасувати незаконне розпорядження від 23 листопада 2020 року №190к у зв`язку з невиконанням рішень національних судів та рішення ЄСПЛ від 17 липня 2014 року "Яворовенко та інші проти України", посадових осіб Львівської міської ради та Винниківської міської ради;
- зобов`язати посадових осіб Львівської міської ради, Винниківської міської ради, Департаменту міської агломерації Львівської міської ради, Виконавчого комітету Львівської міської ради відновити посаду заступника міського голови з соціально-економічних питань у зв`язку з невиконанням рішень національних судів та рішення ЄСПЛ від 17 липня 2014 року "Яворовенко та інші проти України" та поновити належним чином на займаній посаді ОСОБА_1 , надаючи їй належну заробітну плату та нову відновлену трудову книжку, яка б відповідала Інструкції заповнення трудових книжок №58;
- визнати бездіяльність Державної аудиторської служби України, Західного офісу Державної аудиторської служби України щодо надання неналежної відповіді 18 листопада 2022 року, на звернення від 20 жовтня 2022 року щодо здійснення перевірки правильності нарахування заробітної плати за період з 26 квітня 2005 року по 20 жовтня 2022 року або по день постановлення судом рішення з індексацією, компенсацією, коригуванням боргу, за ранг категорію, стаж роботи держслужбовця, а також нездійснення перевірки правильності нарахуванням за 18 років невикористаних відпусток з індексацією, компенсацією, коригуванням боргу, за ранг, категорію, стаж роботи держслужбовця та неналежно оформленого "Дублікату" трудової книжки від 19 липня 2019 року серії НОМЕР_1 та особової справи ОСОБА_1 ;
- визнати бездіяльність Управління Державної виконавчої служби Міністерства юстиції України щодо здійснення перевірки правильності нарахування заробітної плати ОСОБА_1 за період з 26 квітня 2005 року по 20 жовтня 2022 року або по день постановлення судом рішення з індексацією, компенсацією, коригуванням боргу, за ранг, категорію, стаж роботи держслужбовця, а також нездійснення перевірки правильності нарахування за 18 років невикористаних відпусток з індексацією, компенсацією, коригуванням боргу, за ранг категорію стаж роботи держслужбовця та неналежно оформленого "Дублікату" трудової книжки від 19 липня 2019 року серії НОМЕР_1 та особової справи ОСОБА_1 та невиконання рішень Національних судів, рішення ЄСПЛ від 17 липня 2014 року "Яворовенко та інші проти України", невжиття належних заходів реагування щодо посадових осіб Винниківської міської ради, Департаменту міської агломерації Львівської міської ради, Виконавчого комітету Львівської міської ради;
- зобов`язати посадових осіб Львівської міської ради, Винниківської міської ради, Департаменту міської агломерації Львівської міської ради, Виконавчого комітету Львівської міської ради відшкодувати моральну шкоду в розмірі 1 000 000,00 грн за невиконання рішень Національних судів, рішення ЄСПЛ від 17 липня 2014 року "Яворовенко та інші проти України", підробку "Дублікату" трудової книжки від 19 липня 2019 року серії НОМЕР_1, внаслідок чого позивач не може оформити пенсію по інвалідності як держслужбовець, не правильне нарахування середньомісячної заробітної плати за весь час вимушеного прогулу з 26 квітня 2005 року по 20 жовтня 2022 року або по день постановлення судом рішення, ненарахування виплат за невикористані відпустки за 18 років та неправильне нарахування без індексації, компенсації, коригування боргу, за ранг, категорію, стаж роботи та незаконні численні звільнення без поновлення на попередній посаді, несплату податків в пенсійний фонд України із заробітної плати, що підтверджується випискою з пенсійного фонду України у Львівській області, доведення людини до голодної смерті через неможливість оформити належним чином пенсію по інвалідності, як держслужбовець, внаслідок невиконання судових рішень.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 03 лютого 2023 року позовну заяву повернуто позивачу на підставі п. 3 ч. 4 ст. 169 КАС України.
Постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 19 червня 2023 року скасовано ухвалу Київського окружного адміністративного суду від 03 лютого 2023 року та направлено справу до суду першої інстанції для продовження розгляду.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 05 липня 2023 року позовну заяву ОСОБА_1 залишено без руху та встановлено десятиденний строк з моменту отримання копії ухвали для усунення недоліків, шляхом надання оригіналу позовної заяви та належним чином засвідчених копій додатків до позовної заяви.
На виконання вимог ухвали Київського окружного адміністративного суду від 05 липня 2023 року позивачем 10 липня 2023 року направлено до суду заяву про збільшення позовних вимог, відповідної до якої позивач доповнила позовні вимоги наступними:
- визнати протиправним та скасувати розпорядження Кабінету Міністрів України від 27 травня 2020 року №624-О "Про затвердження переспективного плану формування територій громад Львівської області" в частині включення Винниківської територіальної громади Львівського району Львівської області до Львівської територіальної громади з адміністративним центром у м. Львові до повного виконання рішення ЄСПЛ від 17 липня 2014 року "Яворовенко та інші проти України" та рішень Національних судів по справах №2а-1041/08, №813/719/16, №813/5929/15, №463/6946/22, оскільки через приєднання громади м. Винники до Львівської територіальної громади була ліквідована посада Заступника міського голови м. Винники з соціально-економічних питань без виконання рішення ЄСПЛ від 17 липня 2014 року "Яворовенко та інші проти України" та рішень Національних судів по справах №2а-1041/08, №813/719/16, №813/5929/15, №463/6946/22;
- визнати протиправним та скасувати розпорядження Кабінету Міністрів України від 27 травня 2020 року №624-О "Про затвердження перспективного плану формування територій громад Львівської області" в частині включення Винниківської територіальної громади Львівського району Львівської області до Львівської територіальної громади з адміністративним центром у м. Львові;
- визнати протиправним та скасувати розпорядження Кабінету Міністрів України від 12 червня 2020 року №718р "Про визначення адміністративних центрів та затвердження територій територіальних громад Львівської області" в частині включення Винниківської територіальної громади Львівського району Львівської області до Львівської територіальної громади з адміністративним центром у м. Львові без виконання рішення ЄСПЛ від 17 липня 2014 року "Яворовенко та інші проти України" та рішень Національних судів по справах №2а-1041/08, №813/719/16, №813/5929/15, №463/6946/22;
- визнати протиправними дії Львівської міської ради про ліквідацію та реорганізацію посади заступника мера з соціально-економічних питань за №349 від 14 травня 2021 року до 30 липня 2021 року без виконання рішення ЄСПЛ від 17 липня 2014 року "Яворовенко та інші проти України" та рішень Національних судів.
Також відповідно до вказаної заяви позивачем викладено первісні позовні вимоги в наступній редакції:
- визнати бездіяльність посадових осіб Винниківської міської ради, Виконкому Винниківської міської ради, Львівської міської ради, Департаменту міської агломерації Львівської міської ради, Виконавчого комітету Львівської міської ради, Управління державної виконавчої служби Міністерства юстиції України в частині невиконання рішень національних судів та рішення ЄСПЛ від 17 липня 2014 року "Яворовенко та інші проти України";
- зобов`язати Державну аудиторську службу України та Західний офіс Державної аудиторської служби України зробити перевірку правильності нарахування середньомісячної заробітної плати як держслужбовцю за період з 26 квітня 2005 року по день винесення судом рішення з урахуванням індексації, компенсації, коригування боргу, за ранг, стаж роботи, категорію держслужбовця на посаді заступника міського голови м. Винники, зробити перевірку сплати податків за період з 26 квітня 2005 року по день винесення судом рішення, здійснити перевірку "Дублікату" трудової книжки від 19 липня 2019 року серії НОМЕР_1 та особової справи ОСОБА_1 , здійснити перевірку законності розпоряджень, які посадові особи Винниківської міської ради, Львівської міської ради приймали всупереч рішень Національних судів про заборону ліквідації та реорганізації посади заступника мера з соціально-економічних питань за №349 від 14 травня 2021 року до 30 липня 2021 року, не виконавши рішення Національних судів щодо належного поновлення ОСОБА_1 на посаді та надання їй відповідної трудової книжки з правильним нарахуванням середньомісячної заробітної плати за період з 26 квітня 2005 року по день винесення судом рішення;
- визнати неправомірними дії Львівської міської ради, Винниківської міської ради, Виконкому Винниківської міської ради, Департаменту міської агломерації Львівської міської ради, Виконавчого комітету Львівської міської ради щодо скасування посади заступника міського голови м. Винники з соціально-економічних питань за №349 від 14 травня 2021 року до 30 липня 2021 року, не виконавши рішення Національних судів та рішення ЄСПЛ від 17 липня 2014 року "Яворовенко та інші проти України";
- зобов`язати посадових осіб Львівської міської ради, Винниківської міської ради, Департаменту міської агломерації Львівської міської ради, Виконавчого комітету Львівської міської ради відновити посаду заступника міського голови з соціально-економічних питань у зв`язку з невиконанням рішень національних судів та рішення ЄСПЛ від 17 липня 2014 року "Яворовенко та інші проти України" та поновити належним чином на займаній посаді ОСОБА_1 , надаючи їй попередню посаду заступника міського голови м. Винники з соціально-економічних питань та зобов`язати виплатити належну заробітну плату з 26 квітня 2005 року по день винесення судом рішення з індексацією, компенсацією, коригуванням боргу, за ранг, категорію держслужбовця, стаж роботи та зобов`язати виплатити борг за 18невикористаних відпусток, відновити нову трудову книжку, яка б відповідала Інструкції заповнення трудових книжок №58;
- визнати бездіяльність Державної аудиторської служби України щодо надання неналежної відповіді 18 листопада 2022 року, на звернення ОСОБА_1 від 20 жовтня 2022 року щодо здійснення перевірки правильності нарахування заробітної плати за період з 26 квітня 2005 року по день постановлення судом рішення з індексацією, компенсацією, коригуванням боргу, за ранг, категорію, стаж роботи держслужбовця, а також нездійснення перевірки правильності нарахуванням за 18 років невикористаних відпусток з індексацією, компенсацією, коригуванням боргу, за ранг, категорію, стаж роботи держслужбовця та неналежно оформленого "Дублікату" трудової книжки від 19 липня 2019 року серії НОМЕР_1 та особової справи ОСОБА_1 ;
- визнати бездіяльність Управління Державної виконавчої служби Міністерства юстиції України щодо здійснення перевірки правильності нарахування заробітної плати ОСОБА_1 за період з 26 квітня 2005 року день постановлення судом рішення з індексацією, компенсацією, коригуванням боргу, за ранг, категорію, стаж роботи держслужбовця, а також нездійснення перевірки правильності нарахування за 18 років невикористаних відпусток з індексацією, компенсацією, коригуванням боргу, за ранг, категорію, стаж роботи держслужбовця та неналежно оформленого "Дублікату" трудової книжки від 19 липня 2019 року серії НОМЕР_1 та особової справи ОСОБА_1 та невиконання рішень Національних судів, рішення ЄСПЛ від 17 липня 2014 року "Яворовенко та інші проти України", невжиття належних заходів реагування щодо посадових осіб Винниківської міської ради, Департаменту міської агломерації Львівської міської ради, Виконавчого комітету Львівської міської ради;
- зобов`язати посадових осіб Львівської міської ради, Винниківської міської ради, Департаменту міської агломерації Львівської міської ради, Виконавчого комітету Львівської міської ради, Управління Державної виконавчої служби Міністерства юстиції України, Кабінет Міністрів України, Державну аудиторську службу України відшкодувати моральну шкоду в розмірі 500 000,00 грн за невиконання рішень Національних судів, рішення ЄСПЛ від 17 липня 2014 року "Яворовенко та інші проти України" завдяки протиправному розпорядженню Кабінету міністрів України від 27 травня 2020 року за №624-О "Про затвердження перспективного плану формування територій громад Львівської області" та незаконному скасуванні посади заступника міського голови м. Винники з соціально-економічних питань №349 від 14 травня 2021 року до 30 липня 2021 року посадовими особами Львівської міської ради, підробку "Дублікату" трудової книжки від 19 липня 2019 року серії НОМЕР_1 , внаслідок чого позивач не може оформити пенсію по інвалідності як держслужбовець, не правильне нарахування середньомісячної заробітної плати за весь час вимушеного прогулу з 26 квітня 2005 року по день постановлення судом рішення, ненарахування виплат за невикористані відпустки за 18 років та неправильне нарахування без індексації, компенсації, коригування боргу, за ранг, категорію, стаж роботи та незаконні численні звільнення без поновлення на попередній роботі, несплату податків в пенсійний фонд України із заробітної плати, що підтверджується випискою з пенсійного фонду України у Львівській області, доведення людини до голодної смерті через неможливість оформити належним чином пенсію по інвалідності, як держслужбовець, внаслідок невиконання судових рішень.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 06 листопада 2023 року відкрито провадження у справі №320/1793/23, ухвалено здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику сторін).
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 06 листопада 2023 року визнано необґрунтованою заяву ОСОБА_1 про відвід судді Василенко Г.Ю., передано матеріали справи №320/1793/23 для вирішення питання про відвід.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 09 листопада 2023 року відмовлено в задоволені заяви ОСОБА_1 від 31 жовтня 2023 року про відвід судді Василенко Г.Ю. у справі №320/1793/23.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 23 листопада 2023 року задоволено заяву судді Василенко Г.Ю. про самовідвід.
Відповідно до протоколу повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 28 листопада 2023 року адміністративна справа №320/1793/23 передана головуючому суддів - Білоноженко М.А.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 20 грудня 2023 року позовну заяву повернуто на підставі п. 6 ч. 4 ст. 169 КАС України, позивачем заявлено позовні вимоги, виключна підсудність яких визначена за різними судами, в основу спірних правовідносин покладено різні підстави їх виникнення, та різні докази, якими позивач обґрунтовує позовні вимоги.
Надаючи правову оцінку обставинам справи та висновкам суду першої інстанції, колегія суддів виходить з наступного.
Згідно з ч. 1 ст. 5 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист у спосіб, визначений у цій статті.
За правилами ч. 1 ст. 171 КАС України суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи: 1) подана позовна заява особою, яка має адміністративну процесуальну дієздатність; 2) має представник належні повноваження (якщо позовну заяву подано представником); 3) відповідає позовна заява вимогам, установленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу; 4) належить позовну заяву розглядати за правилами адміністративного судочинства і чи подано позовну заяву з дотриманням правил підсудності; 5) позов подано у строк, установлений законом (якщо позов подано з пропущенням установленого законом строку звернення до суду, то чи достатньо підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними); 6) немає інших підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.
З урахуванням вимог положень ч. 5 ст. 160 КАС України у позовній заяві зазначаються, зокрема, зміст позовних вимог і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, а в разі подання позову до декількох відповідачів - зміст позовних вимог щодо кожного з відповідачів (п. 4); виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги; зазначення доказів, що підтверджують вказані обставини (п. 5).
Відповідно до ч. 1 ст. 172 КАС України в одній позовній заяві може бути об`єднано декілька вимог, пов`язаних між собою підставою виникнення або поданими доказами, основні та похідні позовні вимоги.
Право позивача заявити кілька вимог в одній позовній заяві, якщо вони пов`язані між собою, передбачено також ч. 1 ст. 21 КАС України.
Отже об`єднання в одній позовній заяві декількох вимог допускається за умови пов`язаності їх між собою підставами виникнення або поданими доказами, а також основних і похідних.
При цьому, під підставами позову, слід розуміти обставини, якими обґрунтовуються позовні вимоги. Обставинами можуть бути лише юридичні факти матеріально-правового характеру, тобто такі факти, які тягнуть певні правові наслідки: виникнення, зміну чи припинення правовідносин. Юридичні факти матеріально-правового характеру, які визначені як підстави позову, свідчать про те, що існують правовідносини і що внаслідок певних дій ці відносини стали спірними.
Водночас слід враховувати, що у випадку пред`явлення позивачем в одній позовній заяві кількох вимог, що становлять предмет адміністративного позову, вказані вимоги мають виникати з однакових юридичних фактів, тобто мати єдині підстави позову, оскільки в протилежному випадку виникають різні адміністративні позови, які підлягають розгляду в окремих самостійних провадженнях.
В свою чергу, похідна позовна вимога - вимога, задоволення якої залежить від задоволення іншої позовної вимоги (основної вимоги) (п. 23 ч. 1 ст. 4 КАС України).
Зазначені висновки відповідають правовій позиції Верховного Суду викладеній в постанові від 13 квітня 2022 року по справі №640/23353/21.
Згідно з вимогами ч. 1 ст. 169 КАС України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених ст. 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.
Відповідно до ч. 2 ст. 169 КАС України в ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху. Якщо ухвала про залишення позовної заяви без руху постановляється з підстави несплати судового збору у встановленому законом розмірі, суд в такій ухвалі повинен зазначити точну суму судового збору, яку необхідно сплатити (доплатити).
Пунктом 6 ч. 4 ст. 169 КАС України встановлено, що позовна заява повертається позивачеві, якщо порушено правила об`єднання позовних вимог (крім випадків, в яких є підстави для застосування положень статті 172 цього Кодексу).
Як встановлено судом, ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 06 листопада 2023 року відкрито провадження у справі №320/1793/23, ухвалено здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику сторін).
У зв`язку з задоволенням ухвалою суду від 23 листопада 2023 року заяви судді Василенко Г.Ю. про самовідвід, здійснено повторний автоматизований розподіл судової справи №320/1793/23 між суддями та визначено новий склад суду.
Відповідно до ч. 14 ст. 31 КАС України у разі зміни складу суду на стадії підготовчого провадження розгляд справи починається спочатку, за винятком випадків, передбачених цим Кодексом.
У разі зміни складу суду на стадії розгляду справи по суті суд повторно розпочинає розгляд справи по суті, крім випадку, коли суд ухвалить рішення про повторне проведення підготовчого провадження.
Отже за наслідками повторно автоматизованого розподілу адміністративної справи у якій відкрито провадження, новий склад суду (суддя) не вирішує питання щодо відкриття провадження у справі, а приймає справу до свого провадження та здійснює її розгляд.
Колегія суддів звертає увагу, що нормами КАС України не передбачено можливості повернення позовної заяви на підставі ст. 169 КАС України після відкриття провадження у справі. Разом з тим, положеннями ч. 13 ст. 171 КАС України передбачено можливість залишення позовної заяви без руху, якщо суддя, встановить після відкриття провадження у справі, що позовну заяву подано без додержання вимог ст.ст. 160, 161 КАС України.
Відповідно до ч. 3 ст. 312 КАС України у випадках скасування судом апеляційної інстанції ухвал про відмову у відкритті провадження у справі, про повернення позовної заяви, зупинення провадження у справі, закриття провадження у справі, про залишення позову без розгляду справа (заява) передається на розгляд суду першої інстанції.
За змістом ч. 1 ст. 320 КАС України підставами для скасування ухвали суду, яка перешкоджає подальшому провадженню у справі, і направлення справи для продовження розгляду до суду першої інстанції є неповне з`ясування судом обставин, що мають значення для справи; недоведеність обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції визнав встановленими; невідповідність висновків суду обставинам справи; неправильне застосування норм матеріального права чи порушення норм процесуального права, які призвели до неправильного вирішення питання.
За таких обставин, колегія суддів приходить до висновку, що оскільки судом першої інстанції порушено норми процесуального права, вказане призвело до неправильного вирішення справи, що є підставою для скасування ухвали суду першої інстанції та направлення справи до суду першої інстанції для продовження розгляду.
Керуючись ст. ст. 169, 242-244, 250, 308, 311, 312, 315, 320, 321, 322, 325 КАС України, колегія суддів, -
ПОСТАНОВИЛА:
Апеляційну скаргу ОСОБА_1 - задовольнити.
Ухвалу Київського окружного адміністративного суду від 20 грудня 2023 року - скасувати.
Справу направити до суду першої інстанції для продовження розгляду.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття є остаточною та оскарженню не підлягає.
Суддя-доповідач Н.М. Єгорова
Судді Є.О. Сорочко
Є.В. Чаку
Суд | Шостий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.07.2024 |
Оприлюднено | 15.07.2024 |
Номер документу | 120348991 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо звільнення з публічної служби, з них |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Оксененко Олег Миколайович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Єгорова Наталія Миколаївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Єгорова Наталія Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні