Ухвала
від 05.07.2024 по справі 520/946/19
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

УХВАЛА

05 липня 2024 року справа №520/946/19

Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Ніколаєвої Ольги Вікторівни, розглянувши заяву ОСОБА_1 про встановлення судового контролю за виконанням судового рішення у справі

за позовною заявою ОСОБА_1

доГоловного управління Пенсійного фонду України в Харківській області

провизнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні

дії

ВСТАНОВИВ:

У провадженні Харківського окружного адміністративного суду перебувала справа №520/946/19 за позовною заявою ОСОБА_1 до Індустріального об`єднаного управління Пенсійного фонду України міста Харкова про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії.

Рішенням Харківського окружного адміністративного суду від 04.03.2019 у справі №520/946/19, яке залишено без змін постановою Другого апеляційного адміністративного суду від 03.07.2019, адміністративний позов ОСОБА_1 до Індустріального об`єднаного управління Пенсійного фонду України міста Харкова про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії - задоволено частково.

Позивач через канцелярію суду 14.06.2023 звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з заявою про заміну сторони боржника у даній справі, в якій просить суд замінити сторону (боржника) у справі (у виконавчих листах) №520/946/19 Індустріальне об`єднане управління Пенсійного фонду України міста Харкова (ідентифікаційний код юридичної особи: 41248021), його правонаступником - Головним управлінням Пенсійного фонду України в Харківській області (майдан Свободи, Держпром, 3 під`їзд, 2 поверх, місто Харків, 61022, код ЄДРПОУ: 14099344).

Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 22.06.2023 у справі №520/946/19 заяву ОСОБА_1 про заміну сторони виконавчого провадження у справі 520/946/19 - задоволено. Замінено сторону виконавчого провадження, а саме боржника - Індустріальне об`єднане управління Пенсійного фонду України міста Харкова (Ідентифікаційний код юридичної особи 41248021), його правонаступником - Головним управлінням Пенсійного фонду України в Харківській області (майдан Свободи, Держпром, 3 під`їзд, 2 поверх, місто Харків, 61022, код ЄДРПОУ: 14099344), за виконавчим листом у справі №520/946/19, виданим Харківським окружним адміністративним судом.

Позивач через канцелярію суду подав заяву про поновлення пропущеного строку для пред`явлення виконавчого листа до виконання у даній справі, оскільки з 01.01.2023 припинив виконання рішення суду та з 01.06.2023 перевів виплату пенсії позивача відповідно до статті 54 Закону України "Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи".

Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 18.09.2023 у справі №520/946/19 заяву ОСОБА_1 про поновлення пропущеного строку для пред`явлення виконавчого листа до виконання у справі №520/946/19 - залишено без задоволення.

Кодексом адміністративного судочинства України не встановлено порядок розгляду вказаної заяви.

Таким чином, суд вважає за можливе розглянути вказану заяву позивача у порядку письмового провадження.

Суд, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності прийшов до висновку про відсутність правових підстав для задоволення заяви позивача у порядку статті 382 Кодексу адміністративного судочинства України, з наступних підстав.

Суд з комп`ютерної програми "Спеціалізоване діловодство суду" встановив, що рішенням Харківського окружного адміністративного суду від 04.03.2019 у справі №520/946/19, яке залишено без змін постановою Другого апеляційного адміністративного суду від 03.07.2019 адміністративний позов ОСОБА_1 до Індустріального об`єднаного управління Пенсійного фонду України міста Харкова про визнання дій та рішення протиправними, скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії - задоволено частково. Визнано протиправним та скасовано рішення №6 від 09.01.2019 Індустріального об`єднаного управління Пенсійного фонду України м. Харкова про відмову ОСОБА_1 у переході з пенсії по інвалідності у розмірі відшкодування фактичних збитків на пенсію на рівні з військовослужбовцями строкової служби, відповідно до статті 59 частини третьої Закону України "Про статус та соціальний захист громадян які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", як норми прямої дії, та пункту "г" статті 3 Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", обчислення якої провівши з п`ятикратного розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня кожного відповідного року. Зобов`язано Індустріальне об`єднане управління Пенсійного фонду України міста Харкова (проспект Московський, будинок 198/3, місто Харків, 61082, код ЄДРПОУ: 41248021) перевести ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ідентифікаційний номер НОМЕР_1 ) з 04.01.2019 на підставі заяви від 04.01.2019 на пенсію на рівні з військовослужбовцями строкової служби відповідно до статті 59 частини третьої Закону України "Про статус та соціальний захист громадян які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", як норми прямої дії, та пункту "г" статті 3 Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" та провести обчислення його державної (основної) пенсії виключно з п`ятикратного розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня відповідного року, з урахуванням відсотку втрати працездатності, у даний час - 80%, за формулою: п`ятикратний розмір мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня відповідного року і кожного наступного відповідного року, помножений на існуючий відповідний відсоток втрати працездатності, без врахування інших положень Закону України №796-XII та положень постанови Кабінету Міністрів України "Про підвищення рівня соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" від 23.11.2011 №1210, без застосування понижуючих коефіцієнтів, інших формул чи розрахунків, а також проводити відповідні виплати без обмеження граничного (максимального) розміру пенсії. Допущено негайне виконання рішення суду у частині присудження виплати пенсії ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , (ідентифікаційний номер НОМЕР_1 ) у межах суми стягнення за один місяць. У задоволенні іншої частини позовних вимог відмовити.

Заявник 09.07.2019 отримав виконавчий лист, в якому вказано, що рішення Харківського окружного адміністративного суду від 04.03.2019 набрало законної сили 03.07.2019, а строк пред`явлення до виконання виконавчого листа - до 04.07.2022.

Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 22.06.2023 у справі №520/946/19 замінено сторону виконавчого провадження, а саме боржника - Індустріальне об`єднане управління Пенсійного фонду України міста Харкова (Ідентифікаційний код юридичної особи 41248021), його правонаступником - Головним управлінням Пенсійного фонду України в Харківській області (майдан Свободи, Держпром, 3 під`їзд, 2 поверх, місто Харків, 61022, код ЄДРПОУ: 14099344), за виконавчим листом у справі №520/946/19, виданими Харківським окружним адміністративним судом.

У заяві позивач не заперечує того, що боржник - ГУ ПФ України в Харківській області добровільно виконав рішення суду у даній справі, проте з 01.01.2023 припинив виконання рішення суду та з 01.06.2023 перевів виплату пенсії позивача відповідно до статті 54 Закону України "Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи".

Суд звертає увагу на те, що фактичною підставою для звернення позивача до суду з даною заявою про встановлення судового контролю за виконанням судового рішення у даній справі, на думку позивача, невиконання рішення Харківського окружного адміністративного суду від 04.03.2019 у справі №520/946/19.

Положеннями частини другої статті 14, частини першої статті 370 Кодексу адміністративного судочинства України, передбачено, що судові рішення, які набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами і підлягають виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами.

Відповідно до статті 373 Кодексу адміністративного судочинства України виконання судового рішення здійснюється на підставі виконавчого листа, виданого судом, який розглядав справу як суд першої інстанції.

Приписами частини п`ятої статті 372 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що процесуальні питання, пов`язані з виконанням судових рішень в адміністративних справах, вирішує суддя адміністративного суду одноособово, якщо інше не встановлено цим Кодексом.

Умови і порядок виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб), що відповідно до закону підлягають примусовому виконанню, у разі невиконання їх у добровільному порядку визначається Законом України "Про виконавче провадження" від 02.06.2016 №1404-VIII (далі по тексту - Закон України №1404-VIII).

За частиною першою статті 1 Закону України №1404-VIII виконавче провадження, як завершальна стадія судового провадження, та примусове виконання рішень інших органів (посадових осіб) - це сукупність дій органів і посадових осіб, визначених у цьому Законі, що спрямовані на примусове виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб), які провадяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, визначених цим Законом, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону та інших законів, а також рішеннями, що відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.

Згідно частини першої статті 11 Закону України №1404-VIII державний виконавець зобов`язаний вживати передбачених цим Законом заходів примусового виконання рішень, неупереджено, своєчасно і в повному обсязі вчиняти виконавчі дії.

Згідно статті 382 Кодексу адміністративного судочинства України визначаються спеціальні способи судового контролю за виконанням судових рішень в адміністративних справах, зокрема, до них належать: зобов`язання суб`єкта владних повноважень надати звіт про виконання судового рішення, накладення штрафу за невиконання судового рішення та інше.

Відповідно до вимог статті 383 Кодексу адміністративного судочинства України особа-позивач, на користь якої ухвалено рішення суду, має право подати до суду першої інстанції заяву про визнання протиправними рішень, дій чи бездіяльності, вчинених суб`єктом владних повноважень - відповідачем на виконання такого рішення суду, або порушення прав позивача, підтверджених таким рішенням суду.

Відтак, процесуальним законом встановлено порядок виконання судових рішень в адміністративних справах та визначено певну послідовність дій, які необхідно вчинити для того, щоб зобов`язати відповідача належним чином виконати рішення суду.

У постанові від 16.03.2023 у справі №640/12697/21 Верховний суд вказав, що зазначені правові норми Кодексу адміністративного судочинства України мають на меті забезпечення належного виконання судового рішення. Підставами їх застосування є саме невиконання судового рішення, ухваленого на користь особи-позивача, та обставини, що свідчать про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень, пов`язаних з невиконанням судового рішення в даній справі.

Наявність у Кодексі адміністративного судочинства України спеціальних норм, спрямованих на забезпечення належного виконання судового рішення, виключає можливість застосування загального судового порядку захисту прав та інтересів стягувача шляхом подання позову. Судовий контроль за виконанням судового рішення здійснюється у порядку, передбаченому Кодексом адміністративного судочинства України, який не передбачає можливості подання окремого позову, предметом якого є спонукання відповідача до виконання судового рішення.

Положеннями статті 129-1 Конституції України регламентовано, що судове рішення є обов`язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку. Контроль за виконанням судового рішення здійснює суд.

Судове рішення виконується безпосередньо і для його виконання не вимагається ухвалення будь-яких інших, додаткових судових рішень.

Таким чином, у разі незгоди із рішеннями, діями чи бездіяльністю, вчиненими відповідачами на виконання судового рішення у справі №520/946/19 позивач може скористатися процесуальним механізмом судового контролю та звернутися до суду першої інстанції із відповідною заявою про визнання таких рішень, дій чи бездіяльності протиправними відповідно до статті 383 Кодексу адміністративного судочинства України, а не подавати новий адміністративний позов.

Позивач у своїй заяві звертає увагу суду на те, що з 01.07.2023 боржник перевів його на інший вид пенсії, а саме - відповідно до статті 54 Закону України "Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", з чим позивач не згоден. Суд звертає увагу на те, що по суті це є новим адміністративним спором, у зв`язку з чим позивач наділений правом звернутися до суду у порядку позовного провадження з новими позовними вимогами про вирішення такого спору, оскільки дії відповідача щодо переводу останнього на інший вид пенсії не були предметом спору у даній справі та судом не вирішувалися.

Під час судового розгляду цієї справи судом не вирішувалось питання щодо обмеження пенсії позивача максимальним розміром у майбутньому, що унеможливлює встановлення судового контролю щодо таких вимог.

Незазначення судом кінцевої дати перерахунку не свідчить про вирішення позовних вимог на майбутнє, а зумовлене необхідністю здійснити такий перерахунок на момент пред`явлення виконавчого документа до виконання після набрання рішенням суду законної сили.

Намагання заявника вирішити спірні правовідносини, що виникли після постановлення судового рішення у цій справі внаслідок виконання судового рішення, шляхом подання заяви про встановлення судового контролю суперечить змісту такого Враховуючи наведене, суд дійшов висновку про відсутність правових підстав для задоволення вказаної заяви про встановлення судового контролю за виконанням судового рішення у справі.

Керуючись статтями 205, 229, 295, 297, 379 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

У Х В А Л И В:

Заяву ОСОБА_1 про встановлення судового контролю за виконанням судового рішення у справі у справі №520/946/19 - залишити без задоволення.

Ухвала набирає законної сили у порядку, передбаченому статтею 256 Кодексу адміністративного судочинства України та підлягає оскарженню у порядку та у строк, визначені частиною першою статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

СуддяОльга НІКОЛАЄВА

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.07.2024
Оприлюднено15.07.2024
Номер документу120351896
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи

Судовий реєстр по справі —520/946/19

Ухвала від 05.07.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Ніколаєва О.В.

Ухвала від 18.09.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Ніколаєва О.В.

Ухвала від 22.06.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Ніколаєва О.В.

Постанова від 02.07.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Кононенко З.О.

Постанова від 03.07.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Кононенко З.О.

Ухвала від 06.06.2019

Цивільне

Київський районний суд м. Одеси

Бескровний Я. В.

Ухвала від 22.04.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Кононенко З.О.

Ухвала від 22.04.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Кононенко З.О.

Ухвала від 03.04.2019

Цивільне

Київський районний суд м. Одеси

Бескровний Я. В.

Ухвала від 01.04.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Кононенко З.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні