П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
12 липня 2024 р.м. ОдесаСправа № 420/30769/23
Суддя в суді першої інстанції Токмілова Л.М.,
Колегія суддів П`ятого апеляційного адміністративного суду у складі:
судді-доповідачаЯковлєва О.В.,
суддівЄщенка О.В., Крусяна А.В.,
розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління ДПС в Одеській області на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 06 лютого 2024 року, у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «КАРТІС БІЛДІНГ» до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень,-
В С Т А Н О В И Л А :
Товариство з обмеженою відповідальністю «КАРТІС БІЛДІНГ» звернулось до суду з позовом у якому заявлено вимоги Державній податковій службі України та Головному управлінню ДПС в Одеській області, а саме:
- визнання протиправним та скасування рішення Головного управління ДПС в Одеській області про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку № 97617 від 05 вересня 2023 року;
- зобов`язання Головного управління ДПС в Одеській області виключити Товариство з обмеженою відповідальністю «КАРТІС БІЛДІНГ» з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості платника податку;
- визнання протиправними та скасування рішення Головного управління ДПС в Одеській області: № 8776827/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776839/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776840/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776832/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776833/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776834/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776831/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776829/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776835/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776830/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776837/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776838/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776836/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776841/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776848/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776845/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776860/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776856/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776842/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776859/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776844/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776846/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776847/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776866/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776851/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776850/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776868/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776843/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776857/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776858/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776852/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776854/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776853/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776873/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776872/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776849/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776855/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776870/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776864/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776867/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776876/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776863/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776861/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776865/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776862/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776877/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776875/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776871/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776869/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776874/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776878/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776879/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776880/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776882/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776883/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776886/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776884/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776885/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776881/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776887/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776891/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776888/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776889/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776892/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776890/43006241 від 09 травня 2023 року;
- зобов`язання Державної податкової служби зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 1 від 25 червня 2021 року; № 4 від 29 червня 2021 року; № 5 від 29 червня 2021 року; № 2 від 02 липня 2021 року; № 3 від 02 липня 2021 року; № 4 від 05 липня 2021 року; № 5 від 06 липня 2021 року; № 6 від 06 липня 2021 року ; № 22 від 21 липня 2021 року; № 23 від 23 липня 2021 року; № 24 від 23 липня 2021 року; № 25 від 26 липня 2021 року; № 27 від 30 липня 2021 року; № 1 від 04 серпня 2021 року; № 2 від 04 серпня 2021 року; № 3 від 05 серпня 2021 року; № 4 від 10 серпня 2021 року; № 5 від 10 серпня 2021 року; № 6 від 11 серпня 2021 року; № 7 від 11 серпня 2021 року; № 8 від 11 серпня 2021 року; № 9 від 12 серпня 2021 року; № 10 від 13 серпня 2021 року; № 11 від 13 серпня 2021 року; № 12 від 13 серпня 2021 року; № 13 від 16 серпня 2021 року; № 14 від 17 серпня 2021 року; № 15 від 17 серпня 2021 року; № 16 від 17 серпня 2021 року; № 17 від 17 серпня 2021 року; № 18 від 17 серпня 2021 року; № 19 від 18 серпня 2021 року; № 20 від 18 серпня 2021 року; № 21 від 18 серпня 2021 року; № 22 від 18 серпня 2021 року; № 23 від 19 серпня 2021 року; № 24 від 19 серпня 2021 року; № 25 від 19 серпня 2021 року; № 26 від 19 серпня 2021 року; № 27 від 20 серпня 2021 року; № 28 від 20 серпня 2021 року; № 29 від 20 серпня 2021 року; № 30 від 20 серпня 2021 року; № 31 від 20 серпня 2021 року; № 32 від 25 серпня 2021 року; № 33 від 25 серпня 2021 року; № 34 від 27 серпня 2021 року; № 35 від 27 серпня 2021 року; № 36 від 27 серпня 2021 року; № 37 від 27 серпня 2021 року; № 3 від 01 вересня 2021 року; № 4 від 01вересня 2021 року; № 7 від 03 вересня 2021 року; № 13 від 06 вересня 2021 року; № 14 від 06 вересня 2021 року; № 21 від 09 вересня 2021 року; № 25 від 10 вересня 2021 року; № 26 від 10 вересня 2021 року; № 27 від 10 вересня 2021 року; № 70 від 30 вересня 2021 року; № 3 від 04 жовтня 2021 року; № 60 від 27 жовтня 2021 року; № 61 від 27 жовтня 2021 року; № 62 від 27 жовтня 2021 року; № 63 від 27 жовтня 2021 року датою їх фактичного отримання.
Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 06 лютого 2024 року задоволено позовні вимоги.
Не погоджуючись з вказаним судовим рішенням відповідачем подано апеляційну скаргу з якої вбачається про порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, а тому просить скасувати оскаржуване рішення та прийняти нове, яким відмовити у задоволенні позовних вимог.
Вимоги апеляційної скарги обґрунтовано тим, що у межах спірних правовідносин податковим органом проведено моніторинг зареєстрованих позивачем податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних та даних інформаційно-аналітичних систем, а також документів товариства, за наслідком якого встановлено факт проведення позивачем операцій з ознаками ризиковості.
При цьому, на переконання податкового органу, отримана ним податкова інформація стала правомірною та достатньою підставою для прийняття оскаржуваного рішення про відповідність позивача критеріям ризиковості платника податків.
Крім того, апелянт зазначає, що у межах спірних правовідносин податковим органом правомірно зупинено реєстрацію податкової накладної товариства в Єдиному реєстрі податкових накладних та надано йому час для підтвердження реальності проведених господарських операцій, шляхом подання відповідних пояснень та первинних бухгалтерських документів.
На переконання апелянта, товариством не виконано вимог податкового органу та не надано первинних бухгалтерських документів, достатніх для реєстрації його податкової накладної, що стало правомірною підставою для прийняття оскаржуваних рішень про відмову у реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Також, апелянт зазначає, що судом першої інстанції обрано невірних спосіб захисту порушених прав товариства, так як зобов`язання податкового органу зареєструвати спірну податкову накладну є передчасним.
В свою чергу, позивачем подано відзив на апеляційну скаргу у якому зазначено, що судом першої інстанції прийнято законне та обґрунтоване рішення про задоволення позовних вимог, так як податковим органом не доведено правомірності оскаржуваних рішень.
Перевіривши матеріали справи, законність і обґрунтованість рішення суду, а також правильність застосування судом норм матеріального і процесуального права та правової оцінки обставин у справі, колегія суддів приходить до висновку, що подана апеляційна скарга не підлягає задоволенню, з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено, що ТОВ «КАРТІС БІЛДІНГ» зареєстровано у якості юридичної особи 17 травня 2019 року та його видами діяльності за КВЕД є: 41.20 Будівництво житлових і нежитлових будівель (основний); 41.10 Організація будівництва будівель; 43.31 Штукатурні роботи; 43.33 Покриття підлоги й облицювання стін; 43.34 Малярні роботи та скління; 43.39 Інші роботи із завершення будівництва; 43.91 Покрівельні роботи; 43.99 Інші спеціалізовані будівельні роботи, н.в.і.у; 46.73 Оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням.
Право на можливість здійснення позивачем основного виду діяльності - будівництво житлових і нежитлових будівель, засвідчено ліцензією, виданою Державною архітектурно-будівельною інспекцією України на підставі наказу від 26 червня 2019 року № 35-Л.
При цьому, Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області прийнято рішення № 74541 від 08 липня 2021 року, яким ТОВ «КАРТІС БІЛДІНГ» включено до Переліку ризикових платників податків.
Підставою прийняття рішення № 74541 від 08 липня 2021 року визначено п.8 Критеріїв ризиковості платника податку, а саме реалізація будівельних робіт на суб`єктів господарювання з ознаками ризиковості.
В свою чергу, 30 серпня 2023 року ТОВ «КАРТІС БІЛДІНГ» подано пояснення (інформацію та копії документів) стосовно рішення № 74541 від 08 липня 2021 року.
Комісія з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області, розглянувши подані пояснення та копії документів, прийняла рішення від 05 вересня 2023 року № 97617 про відповідність ТОВ «КАРТІС БІЛДІНГ» критеріям ризиковості платника податку.
Підставою для ухвалення рішення від 05 вересня 2023 року № 97617 визначено п.8 Критеріїв ризиковості платника податку, а саме: 03 - відсутність необхідних умов та/або обсягів матеріальних ресурсів для виробництва товарів, виконання робіт або надання послуг в обсягах, відображених у податковій накладній/розрахунку коригування (відсутні відомості про об`єкти оподаткування, відсутнє придбання послуг оренди об`єктів оподаткування, послуг транспортування, послуг оренди місць зберігання товарно-матеріальних цінностей, послуг оренди місць зберігання паливно-мастильних матеріалів тощо), відповідно до поданої до контролюючих органів звітності.
У графі «Інформація, за якою встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку» вказано наступне: тип операції - придбання, період здійснення господарської операції - з 10 березня 2023 року по 05 вересня 2023 року, код згідно УКТЗЕД операції, визначеної як ризикова - 8424100090, податковий номер платника податку, заподіяного в ризиковій операції - 35882249, дата включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості 25 листопада 2021 року; тип операції - постачання, період здійснення господарської операції - з 10 березня 2023 року по 05 вересня 2023 року, код згідно з Державним класифікатором продукції та послуг операції, визначеної як ризикова 41.00, податковий номер платника податку, заподіяного в ризиковій операції 43376403, дата включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості 02 квітня 2021 року.
Також вказано ненадання платником податку копій документів, які можуть свідчити про невідповідність критеріям ризиковості платника податку.
У графі «Документи» зазначено: подані документи не відображають у повному обсязі провадження фінансово-господарської діяльності підприємства, що унеможливлює прийняття рішення про невідповідність критеріям ризиковості. Придбання в період з 01 квітня 2021 року по 15 серпня 2023 року послуг (товару) у ризикових контрагентів: ТOB «ОД СТРОЙ ГРУП» (42778297), ТOB «ОКАРД БУДІНВЕСТ» (41606331), ТOB «ЕКСПРЕСПОЛ СТРОЙ» (40642230), ТOB «МЕТАЛ-ЛАЙН» (37066774), ТOB «СПЕКТРЮГСТРОЙ» (40712150), ТОВ «ПРОМИСЛОВА КОМПАНІЯ «КІК» (41501853), ТОВ «АФАЛІН-ГРУП» (44076807), ТOB «ВІРАМАКС ГРУП» (43712258), ТOB «ВЕЛВСТРОЙ» (43761043), ТOB «УКР ІНТЕГРАЛ БУД» (43108298), ТOB «БЛАСТ І КО» (41653657).
Крім того, у зв`язку з отриманням передплати (авансу) під час виконання господарських операції на підставі укладеного між ТОВ «КАРТІС БІЛДІНГ» та ОК «ЖБК «ПРОСТРАНСТВО» договором про виконання будівельних підрядних робіт № 15/06/2021-23 від 15 червня 2021 року, ТОВ «КАРТІС БІЛДІНГ» складено та направлено на реєстрацію наступні податкові накладні: № 1 від 25 червня 2021 року; № 4 від 29 червня 2021 року; № 5 від 29 червня 2021 року; № 2 від 02 липня 2021 року; № 3 від 02 липня 2021 року; № 4 від 05 липня 2021 року; № 5 від 06 липня 2021 року; № 6 від 06 липня 2021 року ; № 22 від 21 липня 2021 року; № 23 від 23 липня 2021 року; № 24 від 23 липня 2021 року; № 25 від 26 липня 2021 року; № 27 від 30 липня 2021 року; № 1 від 04 серпня 2021 року; № 2 від 04 серпня 2021 року; № 3 від 05 серпня 2021 року; № 4 від 10 серпня 2021 року; № 5 від 10 серпня 2021 року; № 6 від 11 серпня 2021 року; № 7 від 11 серпня 2021 року; № 8 від 11 серпня 2021 року; № 9 від 12 серпня 2021 року; № 10 від 13 серпня 2021 року; № 11 від 13 серпня 2021 року; № 12 від 13 серпня 2021 року; № 13 від 16 серпня 2021 року; № 14 від 17 серпня 2021 року; № 15 від 17 серпня 2021 року; № 16 від 17 серпня 2021 року; № 17 від 17 серпня 2021 року; № 18 від 17 серпня 2021 року; № 19 від 18 серпня 2021 року; № 20 від 18 серпня 2021 року; № 21 від 18 серпня 2021 року; № 22 від 18 серпня 2021 року; № 23 від 19 серпня 2021 року; № 24 від 19 серпня 2021 року; № 25 від 19 серпня 2021 року; № 26 від 19 серпня 2021 року; № 27 від 20 серпня 2021 року; № 28 від 20 серпня 2021 року; № 29 від 20 серпня 2021 року; № 30 від 20 серпня 2021 року; № 31 від 20 серпня 2021 року; № 32 від 25 серпня 2021 року; № 33 від 25 серпня 2021 року; № 34 від 27 серпня 2021 року; № 35 від 27 серпня 2021 року; № 36 від 27 серпня 2021 року; № 37 від 27 серпня 2021 року; № 3 від 01 вересня 2021 року; № 4 від 01вересня 2021 року; № 7 від 03 вересня 2021 року; № 13 від 06 вересня 2021 року; № 14 від 06 вересня 2021 року; № 21 від 09 вересня 2021 року; № 25 від 10 вересня 2021 року; № 26 від 10 вересня 2021 року; № 27 від 10 вересня 2021 року; № 70 від 30 вересня 2021 року; № 3 від 04 жовтня 2021 року; № 60 від 27 жовтня 2021 року; № 61 від 27 жовтня 2021 року; № 62 від 27 жовтня 2021 року; № 63 від 27 жовтня 2021 року.
Згідно квитанцій про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, вказані податкові накладні прийнято, однак їх реєстрацію зупинено та зазначено: «ПН складена та подана платником податку, який відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПК/РП для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомлено: показник «D» = .0000%, «P» = 0».
В свою чергу, ТОВ «КАРТІС БІЛДІНГ» 02 травня 2023 року на адресу ГУ ДПС в Одеській області направлено повідомлення № 9, № 10, № 11, № 12, № 13 про подання пояснень та копій документів щодо ПН/РК, реєстрацію яких зупинено.
Рішеннями комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області № 8776827/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776839/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776840/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776832/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776833/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776834/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776831/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776829/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776835/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776830/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776837/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776838/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776836/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776841/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776848/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776845/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776860/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776856/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776842/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776859/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776844/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776846/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776847/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776866/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776851/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776850/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776868/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776843/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776857/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776858/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776852/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776854/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776853/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776873/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776872/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776849/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776855/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776870/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776864/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776867/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776876/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776863/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776861/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776865/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776862/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776877/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776875/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776871/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776869/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776874/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776878/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776879/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776880/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776882/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776883/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776886/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776884/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776885/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776881/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776887/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776891/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776888/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776889/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776892/43006241 від 09 травня 2023 року; № 8776890/43006241 від 09 травня 2023 року відмовлено у реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв`язку з наданням платником податку копій документів, складених з порушенням законодавства.
Не погоджуючись з правомірністю прийнятих податковим органом рішень, товариство звернулось до суду з даним адміністративним позовом.
За наслідком з`ясування обставин справи, судом першої інстанції зроблено висновок про задоволення позовних вимог, так як податковим органом не доведено правомірності оскаржуваних рішень, з чим погоджується колегія суддів, з огляду на наступне.
Так, згідно п. 201.1 ст. 201 ПК України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Відповідно до п. 201.2 ст. 201 ПК України, форма та порядок заповнення податкової накладної затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
В даному випадку, Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165.
Так, згідно п. 7 Порядку № 1165, у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Згідно п. 8 Порядку № 1165, платник податку отримує інформацію щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, через електронний кабінет.
Згідно п. 10 Порядку № 1165, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
При цьому, Порядок прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затверджено наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року № 520 (далі Порядок № 520)
Згідно п. 1 Порядку № 520, цей Порядок визначає механізм прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Згідно п. 4 Порядку № 520, у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.
Згідно п. 5 Порядку № 520, перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Згідно п. 10 Порядку № 520, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання / часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
З іншого боку, згідно п. 6 Порядку № 1165, у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено та/або подано податкову накладну/розрахунок коригування для реєстрації в Реєстрі, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація такої податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.
У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.
Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).
У рішенні зазначається підстава та інформація, за якою встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
У разі відповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку згідно з пунктом 8 додатка 1 у відповідних полях рішення зазначаються детальна інформація, за якою встановлено відповідність критеріям ризиковості платника податку, тип операції (придбання/постачання), період здійснення господарської операції, код згідно з УКТЗЕД/Державним класифікатором/умовним кодом товару, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції, дата включення платника податку, задіяного в ризиковій операції, до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
У рішенні про відповідність платника податку вимогам пункту 8 додатка 1 комісія регіонального рівня зазначає наявну інформацію, що свідчить про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, виявлену під час моніторингу господарських операцій, відображених у податкових накладних/розрахунках коригування, поданих для реєстрації в Реєстрі, у тому числі податкових накладних/розрахунках коригування, реєстрацію яких зупинено.
При цьому не може бути підставою для розгляду питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку згідно з пунктом 8 додатка 1 операція, відображена у податковій накладній/розрахунку коригування, дата реєстрації якої/якого у Реєстрі припадає на період, що перевищує 180 днів до дати прийняття рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку.
У разі отримання рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку платник податку має право подати на розгляд комісії регіонального рівня інформацію та копії відповідних документів, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом дев`ятим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття (додаток 4).
Інформація та копії документів подаються платником податку до ДПС в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.
Документами, необхідними для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, можуть бути:
договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні;
розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством;
інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Інформацію та копії документів, подані платником податку, комісія регіонального рівня розглядає протягом семи робочих днів, що настають за датою їх надходження, та приймає відповідне рішення.
За результатами розгляду інформації та копій документів комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, яке платник податку отримує в електронному кабінеті у день його прийняття (додаток 4).
Якщо за результатами розгляду інформації та копій документів, що свідчать про невідповідність платника податку вимогам пункту 8 додатка 1, комісією регіонального рівня прийнято рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, в такому рішенні зазначається:
актуальна інформація щодо податкової інформації, що стала підставою для розгляду питання про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, та ризикових операцій, відображених у попередньому рішенні про відповідність критеріям ризиковості платника податку. До такої інформації не застосовуються вимоги абзацу дев`ятого цього пункту;
інформація щодо операцій, відображених у податковій накладній/розрахунку коригування, дата подання для реєстрації в Реєстрі яких не раніше 180 днів до дати прийняття попереднього рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку. До такої інформації не застосовуються вимоги абзацу дев`ятого цього пункту.
У разі прийняття комісією регіонального рівня рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку за результатами розгляду інформації та копій документів, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, попереднє рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку втрачає чинність.
У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом дев`ятим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття (додаток 4).
У рішенні про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (додаток 4) за результатами розгляду інформації та копій документів, надісланих відповідно до абзацу восьмого цього пункту, комісія регіонального рівня у відповідних полях рішення зазначає детальну інформацію, за якою встановлено відповідність критеріям ризиковості платника податку, зазначає/обирає з переліку документ/документи, не наданий/не надані платником податку, який може/які можуть свідчити про невідповідність критеріям ризиковості платника податку.
Виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.
Якщо комісією регіонального рівня протягом семи робочих днів, що настають за датою надходження зазначеної інформації та документів, не прийнято відповідного рішення, платник податку виключається з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
У разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня за основним місцем обліку платника податку виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
У разі виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, на підставі рішення комісії регіонального рівня або рішення суду автоматично виключаються з переліку ризикових його контрагенти за умови, що:
виключною підставою для включення такого контрагента до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості на підставі пункту 8 додатка 1, було здійснення операції з таким платником податку;
відсутні інші підстави та інформація, за якою встановлено відповідність контрагента критеріям ризиковості платника податку.
Рішення про відповідність/невідповідність критеріям ризиковості платника податку набирає чинності у день засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.
Комісія регіонального рівня постійно проводить моніторинг щодо відповідності/невідповідності платників податку критеріям ризиковості платника податку.
При цьому, у додатку № 1 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних визначено Критерії ризиковості платника податку на додану вартість.
Згідно п. 8 Критеріїв, у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.
Довідник кодів податкової інформації, яка є підставою для прийняття рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, визначається ДПС та затверджується відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.
Колегією суддів встановлено, що у межах спірних правовідносин перевіряється правомірність рішень податкового органу про відмову у реєстрації податкових накладних, що складені та направлені ТОВ «КАРТІС БІЛДІНГ» на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних у процесі проведення господарських операцій з контрагентом ОК «ЖБК «ПРОСТРАНСТВО».
В даному випадку, надаючи правову оцінку оскаржуваним рішенням податкового органу, колегія суддів вважає за необхідне зазначити, що згідно вищевикладених положень податкового законодавства, складені платниками податків податкові накладні з ПДВ підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Між тим, як вірно встановлено судом першої інстанції, у межах спірних правовідносин податковим органом зупинено реєстрацію податкових накладних позивача та запропоновано останньому надати додаткові пояснення та/або копії документів для прийняття рішення про реєстрацію його податкових накладних.
При цьому, колегія суддів зазначає, що у зазначених пропозиціях податковим органом не визначено чіткого та вичерпного переліку документів, які має подати товариство для реєстрації його податкових накладних.
В свою чергу, позивачем у встановлені строки, після зупинення реєстрації його податкових накладних, подано до податкового органу відповідні пояснення та документи, із зазначенням обставин виконання спірних будівельних робіт.
Проте, за наслідком отримання відповідних пояснень та документів, податковим органом прийнято оскаржувані рішення про відмову у реєстрації податкових накладних, так як позивачем надано копії документів, що складено з порушенням законодавства.
Між тим, колегія суддів вважає за необхідне зазначити, що загальними вимогами, які висуваються до акту індивідуальної дії, як акту правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.
В даному випадку, податковим органом в оскаржуваних рішеннях не зазначено обґрунтованих мотивів неприйняття наданих йому пояснень та документів, не зазначено чому відповідні докази складені з порушенням законодавства, а також не зазначено які саме норми законодавства порушують надані позивачем первинні бухгалтерські документи.
З іншого боку, в полі додаткової інформації, в якому мала б бути зазначена конкретна інформація про невідповідність документів вимогам законодавства, податковим органом лише продубльовано види первинних бухгалтерських документів, які аналогічним чином перелічено в абзаці 4 пункту 5 Порядку № 520.
Тому, колегія суддів вважає, що у межах спірних правовідносин податковим органом формально визначено надані товариством документи такими, що складені з порушенням вимог законодавства, без будь-якого аналізу таких документів.
При цьому, колегія суддів не приймає додатково зазначені податковим органом пояснення щодо проведених позивачем господарських операцій з його контрагентом та наданих позивачем документів, так як така інформація мала бути зазначена безпосередньо в оскаржуваних рішеннях податкового органу.
Більш того, в апеляційній скарзі податкового органу також не зазначено чому надані докази складено з порушенням вимог законодавства, а також не зазначено які саме норми законодавства порушують надані позивачем первинні бухгалтерські документи.
Враховуючи викладене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про необґрунтованість оскаржуваних рішень податкового органу, а як наслідок вважає протиправними оскаржувані рішення.
З іншого боку, з метою перевірки обставин справи на яких ґрунтуються позовні вимоги товариства, судом першої інстанції зібрано копії первинних документів, якими розкривається зміст проведених товариством господарських операцій та які подавались товариством для здійснення реєстрації відповідних податкових накладних.
Так, ТОВ «КАРТІС БІЛДІНГ» має ліцензію ДАБІ України від 26 червня 2019 року № 35-Л на здійснення господарської діяльності з будівництва об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з середніми та значними наслідками (т. 3 а.с. 14).
В свою чергу, 15 червня 2021 року між ТОВ «КАРТІС БІЛДІНГ» (в особі підрядника) та ОК «ЖБК «ПРОСТРАНСТВО» (в особі замовника) укладено договір № 15/06/2021-23 «На виконання будівельних підрядних робіт» (т. 3 а.с. 8-13), згідно умов якого ТОВ «КАРТІС БІЛДІНГ» виступає підрядником зі здійснення будівництва багатофункціонального житлово-громадського комплексу з вбудовано-прибудованими приміщеннями соціально-побутового призначення та об`єктами культурно-розважального центру за адресою: м. Одеса, вул. Приморська, 47, корпус 4 (ІІ черга будівництва).
При цьому, згідно акту приймання-передачі будівельного майданчику, який складено відповідно до договору № 15/06/2021-23 від 15 червня 2021 року (т. 3 а.с. 47), ТОВ «КАРТІС БІЛДІНГ» передано будівельний майданчик (фронт робіт) для будівництва передбаченого вказаним договором об`єкта, що розміщено за адресою: м. Одеса, вул. Приморська, 47, корпус 4 (ІІ черга будівництва).
Між тим, як передбачено п. 5.1 договору № 15/06/2021-23 від 15 червня 2021 року, розрахунки за цим договором здійснюються у грошовій формі після підписання акту приймання виконаних робіт. Допускається передплата робіт або розстрочення платежів.
В даному випадку, як встановлено судом першої інстанції та вбачається із зібраних матеріалів у справі, ТОВ «КАРТІС БІЛДІНГ» отримувало передплату за умовами укладеного договору, що підтверджується відповідними платіжними дорученнями (т. 3 а.с. 147-211).
За наслідком отримання кожної суми (за першою подією) ТОВ «КАРТІС БІЛДІНГ» складались та направлялись на реєстрацію податкові накладні з ПДВ.
Зібрані у матеріалах справи докази, на переконання колегії суддів, не порушують вимог законодавства, а також є достатніми для реєстрації складених товариством податкових накладних.
З іншого боку, колегія суддів також зазначає, що в матеріалах справи зібрано докази, які підтверджують фактичне виконання відповідних будівельних робіт позивачем, а саме акти приймання виконаних будівельних робіт, складені за формою КБ-2в, а також довідки про вартість виконання будівельних робіт та витрати.
Крім того, в матеріалах справи також зібрано докази, які підтверджують також факти придбання ТОВ «КАРТІС БІЛДІНГ» товарів та послуг, необхідних для виконання спірних будівельних робіт.
Враховуючи викладене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про необхідність задоволення позовних вимог у цій частині.
Також, колегія суддів погоджується з обраним судом першої інстанції способом захисту порушених прав позивача, так як зобов`язання ДПС України зареєструвати відповідні накладні сприятиме ефективному відновленню порушених прав позивача та не суперечитиме вимогам чинного законодавства.
В свою чергу, предметом спору у даній справі також є перевірка правомірності рішення комісії Головного управління ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про відповідність ТОВ «КАРТІС БІЛДІНГ» критеріям ризиковості платника податків № 97617 від 05 вересня 2023 року.
В даному випадку, надаючи правову оцінку оскаржуваному рішенню податкового органу, колегія суддів вважає за необхідне повторно зазначити, що загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як акту правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.
В свою чергу, з аналізу оскаржуваного рішення податкового органу вбачається, що у якості юридичної підстави прийняття такого рішення контролюючим органом визначено п. 8 Критеріїв ризиковості платника податків.
Тобто, колегія суддів робить висновок, що контролюючий орган повинен був мати податкову інформацію, яка стала відома йому у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.
В даному випадку, у якості відповідної інформації податковим органом зазначено про проведення позивачем ризикових операцій з контрагентами ТОВ «ЦЕНТРАЛІЗОВАНЕ ПРОТИПОЖЕЖНЕ ОХОРОННЕ СПОСТЕРЕЖЕННЯ» (код ЄДРПОУ 35882249) та ОК «ЖБК «ПРОСТРАНСТВО» (код ЄДРПОУ 43376403), у період з 10 березня 2023 року по 05 вересня 2023 року.
При цьому, всупереч вищевикладеним вимогам Порядку № 1165, у рішенні комісії регіонального рівня не зазначено наявної у податкового органу інформації, що свідчить про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, яка виявлена під час моніторингу господарських операцій, відображених у конкретних податкових накладних/розрахунках коригування, поданих для реєстрації в Реєстрі.
Тобто, з оскаржуваного рішення неможливо встановити з яких саме податкових накладних або розрахунків коригування, направлених на реєстрацію, податковим органом встановлено інформацію, що свідчить про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
В свою чергу, сам факт відповідності зазначених контрагентів критеріям ризиковості у 2021 року, за умови підтвердження проведених господарських операцій первинними документами, на переконання колегії суддів, не є достатньою для визнавання позивача таким, що відповідає критеріям ризиковості у 2023 році.
З іншого боку, варто зазначити, що в обґрунтування оскаржуваного рішення податковим органом зазначено, що позивачем проведено ризикові операції з контрагентами ТОВ «ЦЕНТРАЛІЗОВАНЕ ПРОТИПОЖЕЖНЕ ОХОРОННЕ СПОСТЕРЕЖЕННЯ» (код ЄДРПОУ 35882249) та ОК «ЖБК «ПРОСТРАНСТВО» (код ЄДРПОУ 43376403), у період з 10 березня 2023 року по 05 вересня 2023 року, так як надані ним до податкового органу первинні бухгалтерські документи по операціям з контрагентами ТOB «ОД СТРОЙ ГРУП» (42778297), ТOB «ОКАРД БУДІНВЕСТ» (41606331), ТOB «ЕКСПРЕСПОЛ СТРОЙ» (40642230), ТOB «МЕТАЛ-ЛАЙН» (37066774), ТOB «СПЕКТРЮГСТРОЙ» (40712150), ТОВ «ПРОМИСЛОВА КОМПАНІЯ «КІК» (41501853), ТОВ «АФАЛІН-ГРУП» (44076807), ТOB «ВІРАМАКС ГРУП» (43712258), ТOB «ВЕЛВСТРОЙ» (43761043), ТOB «УКР ІНТЕГРАЛ БУД» (43108298), ТOB «БЛАСТ І КО» (41653657) не підтверджують у повному обсязі ведення фінансово-господарської діяльності.
Проте, в матеріалах справи зібрано первинні документи по взаємовідносинам із зазначеними контрагентами, які надавались податковому органу та в яких розкривається зміст проведених операцій.
В свою чергу, колегія суддів зазначає, що податковим органом не зазначено обґрунтованих мотивів неприйняття наданих йому пояснень та документів, а також не зазначено чому саме відповідні докази не відображають провадження фінансово-господарської діяльності позивача.
Тобто, колегія суддів повторно формує висновок про необґрунтованість прийнятого податковим органом рішення, так як з нього, окрім загальних посилань на окремі господарські операції та загальних висновків про недостатність наданих доказів, неможливо встановити обставини, які безпосередньо підтверджують необхідність віднесення позивача до категорії платників податків, що відповідають критеріям ризиковості.
Враховуючи викладене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про необхідність задоволення позовних вимог у цій частині, так як податковим органом не доведено правомірності оскаржуваного рішення та порушено права позивача.
Щодо понесених товариством судових витрат на стадії апеляційного розгляду справи, колегія суддів вважає за необхідне зазначити наступне.
Так, згідно ч. 1 ст. 132 КАС України, судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи.
Згідно ч. 3 ст. 132 КАС України, до витрат, пов`язаних з розглядом справи, належать витрати: 1) на професійну правничу допомогу; 2) сторін та їхніх представників, що пов`язані із прибуттям до суду; 3) пов`язані із залученням свідків, спеціалістів, перекладачів, експертів та проведенням експертиз; 4) пов`язані з витребуванням доказів, проведенням огляду доказів за їх місцезнаходженням, забезпеченням доказів; 5) пов`язані із вчиненням інших процесуальних дій або підготовкою до розгляду справи.
Згідно ч. 2 ст. 134 КАС України, за результатами розгляду справи витрати на правничу допомогу адвоката підлягають розподілу між сторонами разом з іншими судовими витратами, за винятком витрат суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката.
Згідно ч. 5 ст. 134 КАС України, розмір витрат на оплату послуг адвоката має бути співмірним із: 1) складністю справи та виконаних адвокатом робіт (наданих послуг); 2) часом, витраченим адвокатом на виконання відповідних робіт (надання послуг); 3) обсягом наданих адвокатом послуг та виконаних робіт; 4) ціною позову та (або) значенням справи для сторони, в тому числі впливом вирішення справи на репутацію сторони або публічним інтересом до справи.
В даному випадку, колегія суддів вважає, що за наслідком розгляду адміністративної справи, суд не зобов`язаний стягувати на користь позивача усі задокументовані ним судові витрати, а має керуватись принципом розумності та співмірності при визначенні суми таких витрат.
В свою чергу, враховуючи складність даної справи, колегія суддів зазначає, що визначена в акті здачі-приймання робіт № 06 від 02 травня 2024 року, вартість послуг адвоката за аналіз апеляційної скарги та складення відзиву (8 годин роботи) на рівні 8 000,00 грн є значно завищеною, так як вона не відповідає складності даної справи.
З іншого боку, враховуючи незначну складність даної справи, кількість зібраних в матеріалах справи документів, складених адвокатом, колегія суддів вважає, що на користь позивача підлягають стягненню судові витрати зі сплати судового збору, загальним розміром 4 000,00 грн.
Між тим, судом першої інстанції порушень матеріального і процесуального права при вирішенні справи не допущено, а наведені в скарзі доводи правильність висновків суду не спростовують.
Тому, керуючись ст.ст. 139, 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, колегія суддів,-
П О С Т А Н О В И Л А :
Апеляційну скаргу Головного управління ДПС в Одеській області залишити без задоволення, а рішення Одеського окружного адміністративного суду від 06 лютого 2023 року - без змін.
Судові витрати Головного управління ДПС в Одеській області, а саме сплачений судовий збір за подання апеляційної скарги - покласти на Головне управління ДПС в Одеській області.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ 44069166; 65044, Україна, Одеська обл., місто Одеса, вулиця Семінарська, будинок, 5) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «КАРТІС БІЛДІНГ» (код ЄДРПОУ 43006241; адреса: 65026, Україна, Одеська обл., місто Одеса, Ланжеронівський узвіз, будинок, 1) понесені судові витрати на стадії апеляційного розгляду справи, а саме витрати на професійну правничу допомогу, розміром 4 000 (чотири тисячі) гривень.
Постанова апеляційного суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом тридцяти днів.
Суддя-доповідач О.В. ЯковлєвСудді О.В. Єщенко А.В. Крусян
Суд | П'ятий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.07.2024 |
Оприлюднено | 17.07.2024 |
Номер документу | 120378854 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
П'ятий апеляційний адміністративний суд
Яковлєв О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні