Категорія №6.11
ПОСТАНОВА
Іменем України
28 жовтня 2010 року Справа № 2а-7421/10/1270
Луганський окружний адміністративний суд у скла ді:
судді Ушак ова Т.С.,
при секретарі Фені чевій О.М.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом Луг анського обласного відділен ня Фонду соціального захисту інвалідів до Товариства з об меженою відповідальністю «І мунітет-Фарм» про стягнення адміністративно-господарсь ких санкцій в сумі 3 615 грн. та пе ні в сумі 178,20 грн.,-
В С Т А Н О В И В :
27 вересня 2010 року до Луган ського окружного адміністра тивного суду надійшов адміні стративний позов Луганськог о обласного відділення Фонду соціального захисту інвалід ів до Товариства з обмеженою відповідальністю «Імунітет -Фарм» про стягнення адмініс тративно-господарських санк цій у розмірі 3 615 грн. та пені за порушення термінів сплати а дміністративно-господарськ их санкцій у розмірі 178,20 грн.
Представник позивача в с удовому засіданні підтримав заявлені позовні вимоги, під тримав доводи, викладені у по зові, просив суд задовольнит и позов у повному обсязі.
Представник відповідача в судове засідання не з' яви вся, причин неявки суду не пов ідомив, про дату, час та місце судового розгляду справи пов ідомлявся належним чином.
Вислухавши пояснення пре дставника позивача, вивчивши матеріали справи та досліди вши докази, суд приходить до н аступного.
Згідно ст. 19 Закону Укра їни «Про основи соціальної з ахищеності інвалідів в Украї ні» від 21.03.1991 року (із змінами та доповненнями) (далі - Закон) дл я підприємств, установ, орга нізацій, у тому числі підприє мств, організацій громадськи х організацій інвалідів, фіз ичних осіб, які використову ють найману працю, установлю ється норматив робочих місц ь для працевлаштування інва лідів у розмірі чотирьох від сотків середньооблікової чисельності штатних праців ників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осі б, - у кількості одного робочог о місця.
Відповідно до ст. 20 Закону підприємства, установи, орга нізації, у тому числі підприє мства, організації громадс ьких організацій інвалідів , фізичні особи, які використ овують найману працю, де с ередньооблікова чисельніс ть працюючих інвалідів мен ша, ніж установлено нормати вом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачую ть відповідним відділенням Ф онду соціального захисту інв алідів адміністративно-го сподарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітн ої плати на відповідному пі дприємстві, установі, орган ізації, у тому числі підприєм стві, організації громадсь ких організацій інвалідів, фізичної особи, яка викорис товує найману працю, за кожне робоче місце, призначене дл я працевлаштування інвалід а і не зайняте інвалідом. Дл я підприємств, установ, орга нізацій, у тому числі підприє мств, організацій громадсь ких організацій інвалідів , фізичних осіб, на яких пра цює від 8 до 15 осіб, розмір ад міністративно-господарськи х санкцій за робоче місце, пр изначене для працевлаштуван ня інваліда і не зайняте інва лідом, визначається в розмі рі половини середньої річ ної заробітної плати на від повідному підприємстві, в у станові, організації, у тому ч ислі підприємстві, організа ції громадських організаці й інвалідів, у фізичної особ и, яка використовує найману працю. Положення цієї частин и не поширюється на підприєм ства, установи і організації , що повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів.
Як зазначає позивач у св оєму позові, Товариство з обм еженою відповідальністю «Ім унітет-Фарм» в порушення вим ог ст. 19 «Про основи соціально ї захищеності інвалідів в Ук раїні» не працевлаштувало не обхідну кількість інвалідів , а саме: на підприємстві у 2009 ро ці замість 1 інваліда не працю вало жодного, про що свідчить акт № 51 від 19.05.2010 року проведення виїзної перевірки щодо дотр имання вимог ст. 19 і ст. 20 Закону України «Про основи соціаль ної захищеності інвалідів в Україні» від 21.03.1992 року № 875-ХІІ (з і змінами та доповненнями) у 20 09 році ТОВ «Імунітет-Фарм», ЄД РПОУ 33572186.
Згідно вказаного акту пе ревірки станом на 19.05.2010 року сум а адміністративно-господарс ьких санкцій у розмірі 3 615 грн. підприємством самостійно не сплачена.
Розмір нарахованої пен і за порушення строків сплат и адміністративно-господарс ьких санкцій складає 178,20 грн.
Відповідно до положен ь частин 2 та 3 статті 19 Закону У країни «Про основи соціально ї захищеності інвалідів в Ук раїні» Підприємства самості йно розраховують кількість р обочих місць для працевлашту вання інвалідів відповідно д о нормативу, встановленого ч астиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштува ння інвалідів. При розрахунк ах кількість робочих місць о круглюється до цілого значен ня. Підприємства здійснюють працевлаштування інвалідів у рахунок нормативів робочи х місць виходячи з вимог стат ті 18 цього Закону.
Статтею 18 зазначеного Зак ону передбачено, що забезпеч ення прав інвалідів на праце влаштування та оплачувану ро боту, в тому числі з умовою про виконання роботи вдома, здій снюється шляхом їх безпосере днього звернення до підприєм ств, установ, організацій чи д о державної служби зайнятост і. Підприємства, установи, орг анізації, фізичні особи, які в икористовують найману працю , зобов'язані виділяти та ство рювати робочі місця для прац евлаштування інвалідів, у то му числі спеціальні робочі м ісця, створювати для них умов и праці з урахуванням індиві дуальних програм реабілітац ії і забезпечувати інші соці ально-економічні гарантії, п ередбачені чинним законодав ством, надавати державній сл ужбі зайнятості інформацію, необхідну для організації пр ацевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайня тість та працевлаштування ін валідів у порядку, встановле ному Кабінетом Міністрів Укр аїни.
Згідно статті 18 зазначе ного Закону працевлаштуванн я інвалідів здійснюється орг анами центральним органом ви конавчої влади з питань прац і та соціальної політики, орг анами місцевого самоврядува ння, громадськими організаці ями інвалідів.
Iнформацію про наявність вільних робочих місць (вакан тних посад) для працевлаштув ання інвалідів роботодавці п одають центру зайнятості за місцем їх реєстрації як плат ників страхових внесків на з агальнообов' язкове держав не соціальне страхування на випадок безробіття за формою , затвердженою Мінпраці за по годженням з Держкомстатом.
З вищевикладеного слід , що обов'язок підприємства по створенню робочих місць для інвалідів не супроводжуєтьс я його обов'язком займатись п ошуком інвалідів для працевл аштування. Сам факт відсутно сті на підприємстві працевла штованих інвалідів не є безс пірною ознакою наявності від повідальності підприємства , яка могла настати лише у випа дку, не вчинення останнім пря мо передбачених законодавст вом заходів щодо працевлашту вання інвалідів.
Згідно листа Лугансько го міського центру зайнятост і від 13.09.2010 року за № 1/07-3770 ТОВ «Імун ітет-Фарм» надавало вакансії для осіб з обмеженою працезд атністю 03.06.2009 року (провізор, фа рмацевт), 28.09.2009 року (провізор, фа рмацевт), 03.11.2009 року (провізор, ф армацевт), 14.12.2009 року (провізор, ф армацевт, молодша медична се стра).
Таким чином, судом встан овлено, що відповідач вжив пе редбачених законом заходів щ одо працевлаштування інвалі дів, а саме: надавав звіти за ф ормою 3-ПН. Однак центр зайнято сті не направив на підприємс тво для працевлаштування нео бхідну кількість інвалідів.
Згідно ч. 1 ст. 218 Господарсь кого кодексу України підстав ою господарсько-правової від повідальності учасника госп одарських відносин є вчинене ним правопорушення у сфері г осподарювання.
У частині 2 наведеної ста тті передбачено, що учасник г осподарських відносин відпо відає, зокрема, за порушення п равил здійснення господарсь кої діяльності, якщо не довед е, що ним вжито усіх залежних в ід нього заходів для недопущ ення господарського правопо рушення.
У зв' язку з тим, що у дія х відповідача відсутній скла д правопорушення, на нього не може бути покладена відпові дальність за не направлення уповноваженими органами нео бхідної кількості інвалідів для працевлаштування, відсу тність в населеному пункті з а місцезнаходженням відпові дача інвалідів, які бажають п рацевлаштуватись.
Таким чином, оскільки обо в' язок підприємства щодо ст ворення робочих місць для ін валідів не супроводжується й ого обов' язком підбирати та працевлаштовувати інваліді в на створенні робочі місця, суд вважає позовні вимоги Лу ганського обласного відділе ння Фонду соціального захист у інвалідів необґрунтованим и та такими, що не підлягають з адоволенню.
Питання про розподіл с удових витрат не вирішується у зв' язку з тим, що відповідн о до ст.4 Декрету Кабінету Міні стрів України «Про державне мито» позивач звільнений від сплати судового збору.
Керуючись ст. ст. 17, 158 - 163 Ко дексу адміністративного суд очинства України, суд
П О С Т А Н О В И В:
Відмовити у задоволе нні позову Луганського облас ного відділення Фонду соціал ьного захисту інвалідів до Т овариства з обмеженою відпов ідальністю «Імунітет-Фарм» п ро стягнення адміністративн о-господарських санкцій в су мі 3 615 грн. (три тисячі шістсот п 'ятнадцять гривень) та пені за порушення термінів сплати а дміністративно-господарськ их санкцій в сумі 178,20 грн. (сто сі мдесят вісім гривень 20 копійо к), загальна сума 3 793,20 грн. (три ти сячі сімсот дев' яносто три гривні 20 копійок).
Постанова може бути о скаржена в апеляційному поря дку до Донецького апеляційно го адміністративного суду.
Апеляційна скарга под ається до Донецького апеляці йного адміністративного суд у через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасн о надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної ін станції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інста нції подається протягом деся ти днів з дня її проголошення . У разі застосування судом ча стини третьої статті 160 КАС Ук раїни, а також прийняття пост анови у письмовому проваджен ні апеляційна скарга подаєть ся протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних п овноважень у випадках та пор ядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС Україн и, було повідомлено про можли вість отримання копії постан ови суду безпосередньо в суд і, то десятиденний строк на ап еляційне оскарження постано ви суду обчислюється з насту пного дня після закінчення п 'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення пр о можливість отримання копії постанови суду.
Постанова набирає зак онної сили після закінчення строку подання апеляційної с карги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скарг у не було подано.
У разі подання апеляцій ної скарги судове рішення, як що його не скасовано, набирає законної сили після поверне ння апеляційної скарги, відм ови у відкритті апеляційного провадження або набрання за конної сили рішенням за насл ідками апеляційного провадж ення.
Повний текст постан ови виготовлено та підписано 02 листопада 2010 року.
Суддя Т.С. Ушаков
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.10.2010 |
Оприлюднено | 06.11.2010 |
Номер документу | 12041018 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Т.С. Ушаков
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні