Рішення
від 16.07.2024 по справі 140/4472/24
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 липня 2024 року ЛуцькСправа № 140/4472/24

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого-судді Димарчук Т.М.,

розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Державної установи Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Волинській області, Регіонального сервісного центру Головного сервісного центру МВС у Волинській області про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 (далі ОСОБА_1 , позивач) звернувся з позовом до Державної установи Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Волинській області (далі ДУ Територіальне медичне об`єднання МВС України по Волинській області, відповідач 1) про визнання дій протиправними щодо відмови у підготовці і наданні до Головного управління Пенсійного фонду України у Волинській області (далі ГУ ПФУ у Волинській області) оновленої довідки про розмір грошового забезпечення станом на листопад 2019 року для перерахунку пенсії; зобов`язання виготовити та надати до ГУ ПФУ у Волинській області оновлену довідку про розмір грошового забезпечення станом на листопад 2019 року для здійснення перерахунку пенсії.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що ОСОБА_1 є пенсіонером МВС з 1997 року. Перебуває на обліку в ГУ ПФУ у Волинській області та з 20.02.2024 отримує пенсію за вислугу років, призначену відповідно до вимог Закону України від 09.04.1993 №2262 XII Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб (далі по тексту також Закон №2262-ХІІ).

У березні 2024 року позивач звернувся із заявою до ДУ Територіальне медичне об`єднання МВС України по Волинській області щодо підготовки нової довідки про грошове забезпечення для проведення перерахунку пенсії. Листом від 28.03.2024 відповідач 1 відмовив у видачі довідки для перерахунку пенсії, оскільки за даними ГУ ПФУ у Волинській області отримання пенсії відповідно до Закону №2262-ХІІ було припинено та поновлено виплату пенсії відповідно до вказаного закону лише у лютому 2024 року, відповідно позивачу не було проведено перерахунок пенсії ОСОБА_1 в порядку, передбаченому Постановою №103. Як наслідок, відсутні правові підстави для виготовлення позивачу довідки про розмір грошового забезпечення станом на листопад 2019 року за прирівняною посадою поліцейського та направлення її до ГУ ПФУ у Волинській області.

05.04.2024 представник позивача звернулась із заявою до ГУ ПФУ у Волинській області про внесення ОСОБА_1 до списків осіб на перерахунок пенсії. Однак, 12.04.2024 отримала відмову щодо внесення позивача до списків осіб на перерахунок пенсії, оскільки відсутні підстави для формування списків щодо видачі відповідних довідок.

Позивач вважає, що дії відповідача щодо відмови у виготовленні та наданні до органу Пенсійного фонду України оновленої довідки про розмір грошового забезпечення станом на листопад 2019 року є протиправними, оскільки без такої довідки неможливий перерахунок та виплата пенсії у належному розмірі, тому з вищенаведених підстав просив позов задовольнити повністю.

Ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 29.04.2024 позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі, її розгляд призначено за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи відповідно до статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі- КАС України)

Ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 29.05.2024 залучено до участі у справі в якості другого відповідача - Регіональний сервісний центр Головного сервісного центру МВС у Волинській області (далі - РСЦ ГСЦ МВС у Волинській області, відповідач 2).

У поданому 13.06.2024 до суду відзиві на адміністративний позов представник РСЦ ГСЦ МВС у Волинській області просила відмовити у задоволенні позовних вимог.

Зазначила, що ОСОБА_1 перебуває на обліку в ГУ ПФУ у Волинській області як одержувач пенсії за вислугу років, призначену відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» з 20.02.2024. Разом з тим, з 2011 по 20.02.2024 позивач одержував пенсію за віком, призначену відповідно до Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування».

Оскільки, станом на 01.01.2018 ОСОБА_1 не був одержувачем пенсії за вислугу років передбаченої Законом України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», тому і не був включений у списки осіб, пенсії яких підлягають перерахунку у відповідності до положень постанови КМУ від 21.02.2018 №103 «Про перерахунок пенсій особам, які звільнені з військової служби, та деяким іншим категорія осіб» з січня 2016 року.

Так як жодних списків від органів Пенсійного фонду України до МВС України щодо перерахунку пенсії позивачу з 01.12.2019 не надходило, відсутні правові підстави для виготовлення та надання до ГУ ПФУ у Волинській області довідки про грошове забезпечення ОСОБА_1 станом на листопад 2019 року.

Звертає увагу на те, що функції з видачі довідок про розмір грошового забезпечення колишнім особам рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ, військовослужбовцям Національної гвардії України, внутрішніх військ Міністерства внутрішніх справ України, членам їх сімей передані регіональним сервісним центрам ГСЦ МВС лише з 01.05.2024. Разом з тим, до РСЦ ГСЦ МВС у Волинській області з питань, порушених у позовній заяві, позивач не звертався, будь-яких відмов щодо підготовки та надання довідок про розміри грошового забезпечення не отримував.

З наведених підстав просить відмовити у задоволенні позову.

Дослідивши письмові докази та перевіривши доводи позову, суд встановив такі обставини.

ОСОБА_1 перебуває на обліку в ГУ ПФУ у Волинській області.

З 20.09.1997 по 30.06.2011 позивач отримував пенсію за вислугу років відповідно до норм Закону України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб.

З 01.07.2011 по 19.02.2024 ОСОБА_1 отримував пенсію відповідно до Закону України від 09.07.2003 №1058-ІV «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування».

З 20.02.2024 ОСОБА_1 переведено на пенсію за вислугу років відповідно до Закону України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб. Вказані обставини підтверджуються протоколом ГУ ПФУ у Волинській області про призначення пенсії позивачу від 20.02.2024 за матеріалами пенсійної справи №0303012206-МВС та листом ГУ ПФУ у Волинській області №0300-0902-7/41358 від 16.07.2024.

У зв`язку із змінами у грошовому забезпеченні працівників поліції, позивач 28.03.2024 звернувся до ДУ Територіальне медичне об`єднання МВС України по Волинській області із заявою про виготовлення та подання до ГУ ПФУ у Волинській області оновленої довідки про розмір грошового забезпечення станом на листопад 2019 року за прирівняною посадою поліцейського для проведення перерахунку пенсії.

ДУ Територіальне медичне об`єднання МВС України по Волинській області листом від 28.03.2024 №33/23-633 повідомило ОСОБА_1 про відсутність підстав для підготовки довідки про розмір грошового забезпечення станом на листопад 2019 року за прирівняною посадою поліцейського та направлення її до ГУ ПФУ у Волинській області для перерахунку пенсії. У листі зазначено, що за даними ГУ ПФУ у Волинській області виплата пенсії згідно із Законом України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» припинена ОСОБА_1 у 2011 році та поновлена 20.02.2024, відповідно, перерахунок в порядку, передбаченому Постановою №103, позивачу не проводився.

Рішення Окружного адміністративного суду м. Києва від 12.12.2018 у справі №826/3858/18 (набрало законної сили 05.03.2019) та від 14.05.2019 у справі №826/12704/18 (набрало законної сили 19.11.2019 не містять зобов`язань щодо видачі нових довідок про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії, а також не змінюють діючий алгоритм їх видачі. Відповідно до правового висновку Верховного Суду у справі №160/8324/19 складання та надсилання територіальними органами Пенсійного фонду України списків осіб, пенсії яких підлягають перерахунку, залишається однією з умов для підготовки відповідних довідок уповноваженими органами силових структур. На сьогодні списки осіб, пенсії яких підлягають перерахунку, від територіальних органів Пенсійного фонду України до МВС не надходили (а.с.11-12).

Вважаючи такі дії відповідача 1 протиправними, позивач звернувся з даним позовом в суд.

Надаючи правову оцінку відносинам, які склались між сторонами спору, суд зазначає про таке.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Умови, норми і порядок пенсійного забезпечення громадян України із числа осіб, які перебували, зокрема, на військовій службі, визначає Закон № 2262-XII.

Правовою основою для реалізації гарантії перерахунку призначених пенсій у зв`язку зі збільшенням рівня грошового забезпечення діючих військовослужбовців, є положення частини третьої статті 43 та частини четвертої статті 63 Закону № 2262- XII.

Так, згідно з частиною третьою статті 43 Закону № 2262-XII пенсії особам офіцерського складу, прапорщикам і мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, та членам їх сімей обчислюються з розміру грошового забезпечення, враховуючи відповідні оклади за посадою, військовим (спеціальним) званням, процентну надбавку за вислугу років, щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії в розмірах, установлених законодавством, з якого було сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, а до 1 січня 2011 року - страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до частини четвертої статті 63 Закону № 2262-XII усі призначені за цим Законом пенсії підлягають перерахунку у зв`язку з підвищенням грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, на умовах, у порядку та розмірах, передбачених Кабінетом Міністрів України. У разі якщо внаслідок перерахунку пенсій, передбаченого цією частиною, розміри пенсій звільненим зі служби військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, є нижчими, зберігаються розміри раніше призначених пенсій.

Згідно з частинами першою, другою статті 51 Закону № 2262-XII перерахунок пенсій, призначених особам офіцерського складу, прапорщикам і мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, та членам їх сімей, провадиться з першого числа місяця, що йде за місяцем, в якому настали обставини, що тягнуть за собою зміну розміру пенсії. Якщо при цьому пенсіонер набув права на підвищення пенсії, різницю в пенсії за минулий час може бути виплачено йому не більш як за 12 місяців.

Перерахунок пенсій у зв`язку із зміною розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на такий перерахунок згідно з цим Законом, або у зв`язку із введенням для зазначених категорій осіб нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством, не проведений з вини органів ПФУ та/або державних органів, які видають довідки для перерахунку пенсії, провадиться з дати виникнення права на нього без обмеження строком.

Механізм проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону № 2262- XII, визначений Порядком проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 13 лютого 2008 року № 45 (далі - Порядок № 45), пунктом 1 якого передбачено, що пенсії, призначені відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», у зв`язку з підвищенням грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію згідно із Законом, перераховуються на умовах та в розмірах, передбачених Кабінетом Міністрів України.

Пенсійний фонд України після прийняття Кабінетом Міністрів України рішення щодо перерахунку пенсій та отримання відповідного повідомлення від Мінсоцполітики повідомляє своїм головним управлінням в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі (далі - головні управління Пенсійного фонду України) про підстави для проведення перерахунку пенсій та про необхідність підготовки списків осіб, пенсії яких підлягають перерахунку (далі - списки), та надсилає відповідну інформацію Міноборони, МВС, Національній поліції, Мін`юсту, Мінінфраструктури, СБУ, Службі зовнішньої розвідки, ДФС, Управлінню державної охорони, Адміністрації Держспецзв`язку, Адміністрації Держприкордонслужби, ДСНС, Службі судової охорони (далі - державні органи).

Головні управління Пенсійного фонду України у десятиденний строк з моменту надходження зазначеного повідомлення складають списки за формою згідно з додатком 1 та подають їх органам, які уповноважені рішеннями керівників державних органів (далі - уповноважені органи) видавати довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії (пункт 2 Порядку № 45).

Згідно із пунктом 3 Порядку № 45 на підставі списків уповноважені органи готують довідки про розмір грошового забезпечення, що враховується для перерахунку пенсій, для кожної особи, зазначеної в списку, за формою згідно з додатками 2 і 3 (далі - довідки) та у місячний строк подають їх головним управлінням Пенсійного фонду України.

21 лютого 2018 року Кабінетом Міністрів України прийнято постанову № 103 «Про перерахунок пенсій особам, які звільнені з військової служби, та деяким іншим категоріям осіб» (далі - Постанова № 103), текст якої офіційно оприлюднений 23 лютого 2018 року на Урядовому порталі.

Пунктом 1 Постанови КМ України № 103 постановлено перерахувати пенсії, призначені згідно із Законом України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» (далі - Закон) до 1 березня 2018 року (крім пенсій, призначених згідно із Законом особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ (міліції) та поліцейським), з урахуванням розміру окладу за посадою, військовим (спеціальним) званням, відсоткової надбавки за вислугу років за відповідною або аналогічною посадою, яку особа займала на дату звільнення із служби (на дату відрядження для роботи до органів державної влади, органів місцевого самоврядування або до сформованих ними органів, на підприємства, в установи, організації, вищі навчальні заклади), що визначені станом на 1 березня 2018 року відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2017 року № 704 «Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб» (далі - Постанова № 704).

Пунктом 2 Постанови № 103 постановлено виплату перерахованих відповідно до пункту 1 цієї постанови підвищених пенсій (з урахуванням доплат до попереднього розміру пенсій, підвищень, індексації та інших доплат до пенсії, встановлених законодавством (крім підвищень, додаткової пенсії, цільової грошової допомоги, пенсії за особливі заслуги перед Україною, що визначені законом) проводити з 01 січня 2018 року у таких розмірах: з 1 січня 2018 року - 50 відсотків; з 01 січня 2019 року по 31 грудня 2019 року - 75 відсотків; з 01 січня 2020 року - 100 відсотків суми підвищення пенсії, визначеного станом на 01 березня 2018 року.

Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 12.12.2018 в адміністративній справі № 826/3858/18, яке залишено без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 5 березня 2019 року та постановою Верховного Суду від 12 листопада 2019 року, визнано протиправними та нечинними пункти 1, 2 Постанови № 103 та зміни до пункту 5 і додатку 2 Порядку № 45.

Пункти 1, 2 Постанови № 103 та зміни до пункту 5 і додатка 2 Порядку № 45 втратили чинність з 5 березня 2019 року, як того вимагає частина друга статті 265 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України).

Оскільки зміни, внесені Постановою № 103, зокрема, до додатку 2 Порядку № 45, у якому визначено форму довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії, були визнані судом протиправними та нечинними, то з дня набрання законної сили рішенням у справі № 826/3858/18 діє редакція додатку 2 до Порядку № 45, яка діяла до зазначених змін.

У відповідності до правового висновку, який викладений у рішенні Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду від 17 грудня 2019 року та у постанові Великої Палати Верховного Суду від 24 червня 2020 року, які прийняті за результатами розгляду зразкової справи № 160/8324/19, з 05 березня 2019 року - з дня набрання чинності судовим рішенням у справі № 826/3858/18 виникли підстави для перерахунку пенсій, призначених згідно із Законом № 2262-XII, з урахуванням розміру посадового окладу, окладу за військовим (спеціальним) званням та відсоткової надбавки за вислугу років, а також додаткових видів грошового забезпечення, оскільки з цієї дати особа, яка отримує пенсію згідно із Законом № 2262-XII, має право на отримання пенсії, виходячи з розміру складових, розрахованих згідно з Постановою № 704 у відповідності до вимог статей 43 і 63 Закону № 2262-XII та статті 9 Закону№ 2011-XII.

Водночас відповідно до пункту 4 Порядку № 45 перерахунок пенсії здійснюється на момент виникнення такого права і проводиться у строки, передбачені частинами другою і третьою статті 51 Закону.

Згідно із частинами другою і третьою статті 51 Закону № 2262-XII перерахунок пенсій, призначених особам офіцерського складу, прапорщикам і мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам, які мають право на пенсію за цим Законом та членам їх сімей, провадиться з першого числа місяця, що йде за місяцем, в якому настали обставини, що тягнуть за собою зміну розміру пенсії. Якщо при цьому пенсіонер набув права на підвищення пенсії, різницю в пенсії за минулий час може бути виплачено йому не більш як за 12 місяців.

Перерахунок пенсій у зв`язку зі зміною розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на такий перерахунок згідно із цим Законом, або у зв`язку із введенням для зазначених категорій осіб нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, установлених законодавством, не проведений з вини органів ПФУ та/або державних органів, які видають довідки для перерахунку пенсії, провадиться з дати виникнення права на нього без обмеження строком.

Окрім цього, рішенням Окружного адміністративного суду м. Києвавід 14 травня 2019 у справі № 826/12704/18, яке залишене без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду19 листопада 2019 року, яким визнано протиправним та скасовано пункт 3 постанови Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 103, відповідно до якого підлягають перерахуванню пенсії, призначені згідно із Законом №2226-XII особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ (міліції) за прирівняною посадою з розміру грошового забезпечення поліцейського, враховуючи відповідні оклади за посадою, спеціальним званням, відсоткову надбавку за вислугу років, щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії в розмірах, установлених законодавством, з якого було сплачено єдиний відсоток на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, за січень 2016 року відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2015 року № 988 «Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції». Розмір премії визначається у середніх розмірах, що фактично виплачені за відповідною посадою (посадами) поліцейського за січень 2016 року.

Отже, з 19 листопада 2019 року - дня набрання чинності судовим рішенням у справі №826/12704/18 виникли підстави для перерахунку пенсій відповідній категорії осіб.

Враховуючи викладене, з 01.05.2024 Міністерством внутрішніх справ України наказом № 259 уповноважено ГСЦ МВС на видачу звільненим зі служби військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ довідок про розмір грошового забезпечення відповідно за березень 2019 року та листопад 2019 року для перерахунку пенсій з урахуванням правових висновків Великої Палати Верховного Суду у справі № 160/8324/19 та судових рішень у справах № 826/3858/18 та №826/12704/18 з покладенням таких функцій на регіональні сервісні центри Головного сервісного центру МВС (філії ГСЦ МВС).

Однак, суд звертає увагу на ту обставину, що у період з 2011 року по 20.02.2024 позивач одержував пенсію за віком, призначену відповідно до Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування».

Для реалізації норми статті 63 Закону 21.02.2018 Кабінет Міністрів України прийняв постанову № 103 «Про перерахунок пенсій особам, які звільнені з військової служби, та деяким іншим категоріям осіб» (далі - Постанова №103), яка визначала порядок, умови та розміри проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону.

Зокрема, Постановою № 103 було визначено, що на підставі списків, наданих Головними управління Пенсійного фонду України, уповноваженні органи готували довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії за прирівняною посадою з розміру грошового забезпечення поліцейського, враховуючи відповідні оклади за посадою, спеціальним званням, відсоткову надбавку за вислугу років, щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії в розмірах, установлених законодавством, з якого було сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, за січень 2016 р. відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2015 р. № 988 «Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції».

З урахуванням зазначеного МВС та ліквідаційними комісіями ГУМВС (УМВС) в областях та місті Києві були підготовлені та надіслані до територіальних органів Пенсійного фонду України довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсій

Разом з тим, оскільки станом на 01.01.2018 ОСОБА_1 не був одержувачем пенсії за вислугу років передбаченої Законом України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», тому і не був включений у списки осіб, пенсії яких підлягають перерахунку у відповідності до положень постанови КМУ від 21.02.2018 №103 «Про перерахунок пенсій особам, які звільнені з військової служби, та деяким іншим категорія осіб» з січня 2016 року.

Суд вважає за необхідне зазначити, що з моменту прийняття Постанови № 988 Кабінетом Міністрів України не приймалося рішень щодо змін розміру в грошовому забезпеченні поліцейських. Розміри окладів за посадою, військовим (спеціальним) званням, відсоткової надбавки за вислугу років, інших додаткових видів грошового забезпечення, які визначені Постановою № 988, не змінювалися.

Рішенням Окружного адміністративного суду м. Києва від 14.05.2019 у справі №826/12704/18 (залишене без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 19.11.2019) не змінено діючий алгоритм видачі довідок про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії.

Одночасно суд зазначає, що відповідно до правового висновку Верховного Суду у справі № 160/8324/19 (вих. №1374/0/58-20 від 01.07.2020) складання та надсилання територіальними органами Пенсійного фонду України списків осіб, пенсії яких підлягають перерахунку, залишається однією з умов для підготовки відповідних довідок уповноваженими органами силових структур.

На даний час списки осіб, пенсії яких підлягають перерахунку, від ГУ ПФУ до відповідачів не надходили.

Після визнання судами окремих положень Постанови №103 протиправними та нечинними Урядом не прийнято жодної іншоїпостанови, яка б визначала умови, порядок та розміри перерахунку пенсій.

З матеріалів справи вбачається, що позивач був отримувачем пенсії за вислугу років відповідно до Закону №2262-ХІІз 20.09.1997по 01.07.2011, яка йому була поновлена з 20.02.2024 (а це після скасування пункту 3 Постанови №103), тобто перерахунок поПостанові 103позивачу ні з 01.01.2016 ні з 01.01.2018 не проводився.

Враховуючи вищевикладене, на момент звернення позивача (28.03.2024) у ДУ Територіальне медичне об`єднання МВС України по Волинській області правові підстави для видачі довідки про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 станом на листопад 2019 року були відсутні, як і відсутні підстави для видачі такої довідки у РСЦ ГСЦ МВС у Волинській області (який є правонаступником ДУ Територіальне медичне об`єднання МВС України по Волинській області), а тому позовні вимоги є безпідставними та задоволенню не підлягають.

За приписами частини першоїстатті 5 КАС Україникожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси.

Відповідно до положеньстатті 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Частинами першою та другоюстатті 77 КАС Українивстановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановленихстаттею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відтак, перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб`єкта владних повноважень на підтвердження правомірності своїх рішень та дій, а також докази надані позивачем, суд дійшов висновку, що у задоволенні адміністративного позову слід відмовити повністю.

Керуючись статтями 243-246, 255, 262, 295 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

У задоволенні позову ОСОБА_1 до Державної установи Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Волинській області, Регіонального сервісного центру Головного сервісного центру МВС у Волинській області про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії, відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Позивач: ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ).

Відповідач 1: Державна установа Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Волинській області (43016, Волинська область, місто Луцьк, вул. Чернишевського, буд. 114Б, код ЄДРПОУ 08734463).

Відповідач 2: Регіональний сервісний центр Головного сервісного центру МВС у Волинській області (43023, Волинська область, м. Луцьк, вулиця Захисників України, 14б, код ЄДРПОУ 43611975).

Суддя Т.М. Димарчук

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.07.2024
Оприлюднено19.07.2024
Номер документу120430176
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них осіб, звільнених з публічної служби

Судовий реєстр по справі —140/4472/24

Постанова від 17.12.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Ухвала від 17.12.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Ухвала від 24.09.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Ухвала від 24.09.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Ухвала від 05.09.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Ухвала від 21.08.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Рішення від 16.07.2024

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Димарчук Тетяна Миколаївна

Ухвала від 29.05.2024

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Димарчук Тетяна Миколаївна

Ухвала від 29.04.2024

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Димарчук Тетяна Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні