Справа № 2/2218/156/11
Провадження № 4-с/686/22/24
УХВАЛА
04 липня 2022 року Хмельницький міськрайонний суд
Хмельницької області в складі:
головуючого-судді Мазурок О.В.
при секретарі Колісник Л.В.
за участі представників скаржника: ОСОБА_1
ОСОБА_2
приватного виконавця Лабчука Р.М.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Хмельницькому справу за скаргою ОСОБА_3 на дії/бездіяльність приватного виконавця, -
В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_3 звернулась до суду з скаргою на дії/бездіяльність приватного виконавця. Просить визнати таким, що не підлягає застосуванню звіт про експертну грошову оцінку земельної ділянки площею 1,3045 га, що знаходиться за адресою Хмельницька область, Летичівський район, Горбасівська сільська рада (кадастровий номер 6823081600:03:009:0002), складений оцінювачем ПП «Консалтингова група АГРО-ЕКСПЕРТ» від 26 грудня 2023 року.
В скарзі вона вказала, що 16.01.2013 року Хмельницьким міськрайонним судом ухвалено рішення у справі № 2/2218/156/11 про стягнення в солідарному порядку з ОСОБА_3 на користь ПАТ КБ «Надра» заборгованості за кредитним договором №05/06/2007-840-К/641 від 05.06.2007 року 187 791,62 доларів США заборгованості за тілом кредиту, 19 386,53 доларів США заборгованості по сплаті відсотків за кредитом та 1542,07 доларів США пені за несвоєчасну сплату кредиту, а всього 208 720,22 доларів США.
30.04.2020 року між ПАТ КБ «Надра» та ТОВ «Преміум Лігал Колекшн» був укладений договір про відступлення прав вимоги № GL3N217215_nB, (надалі - «Договір відступлення») посвідчений приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу Кравець О.О., за реєстровим номером 3891. Відповідно до умов цього договору ПАТ КБ «Надра» відступило ТОВ «Фінансова компанія «Преміум Лігал Колекшн» право вимоги заборгованості за кредитним договором №05/06/2007-840- К/641 від 05.06.2007 року.
Виконавче провадження з примусового виконання виконавчого листа
№ 2/2218/156/11 виданого 29.07.2013 Хмельницьким міськрайонним судом щодо стягнення коштів з ОСОБА_3 за вказаним рішенням суду, здійснюється Приватним виконавцем виконавчого округу Хмельницької області Лабчук Романом Михайловичем (виконавче провадження № 66106974).
28 листопада 2023 року приватним виконавцем виконавчого округу Хмельницької області Лабчук Р.М. винесено постанову про призначення суб`єкта господарювання для участі у виконавчому провадженні № 66106974.
17 січня 2024 року за місцезнаходженням приватного виконавця місто Хмельницький, вулиця Михайла Грушевського, будинок 87, кабінет 406 її представнику було надано для ознайомлення та вручено копію звіту про експертну грошову оцінку земельної ділянки площею 1,3045 га., що знаходиться за адресою Хмельницька область, Летичівський район, Горбасівська сільська рада (кадастровий номер 6823081600:03:009:0002).
Відповідно вказаного звіту складеного оцінювачем Приватному підприємству «Консалтингова група АГРО-ЕКСПЕРТ», вартість земельної ділянки станом на 26 грудня 2023 року складає 657 700,00 грн., або 17 528,15 доларів США за курсом НБУ. Ознайомившись із звітом про експертну грошову оцінку, вона вважає його незаконним та таким, що не може підлягати застосуванню, у зв`язку з чим змушена звернутися до суду.
Частиною першою статті 4 ЦПК України встановлено, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів.
Статтею 447 ЦПК України передбачено, що сторони виконавчого провадження мають право звернутися до суду із скаргою, якщо вважають, що рішенням, дією або бездіяльністю державного виконавця чи іншої посадової особи органу державної виконавчої служби або приватного виконавця під час виконання судового рішення, ухваленого відповідно до цього Кодексу, порушено їхні права чи свободи.
Відповідно до ч. 1 ст. 1 Закону України «Про виконавче провадження» виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) - це сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.
Згідно з вимогами ч.1 ст.448 ЦПК України, скаргу може бути подано до суду у десятиденний строк з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення її прав чи свобод.
Аналогічне положення містить ст. 74 Закону України «Про виконавче провадження».
Згідно ст. 121-2 Закону України «Про виконавче провадження» скарга на рішення, дії чи бездіяльність органів державної виконавчої служби, приватних виконавців щодо виконання судових рішень господарських судів може бути подана стягувачем, боржником або прокурором протягом десяти робочих днів з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення її прав, свобод і законних інтересів, крім рішень виконавця про відкладення проведення виконавчих дій, які можуть бути оскаржені протягом трьох робочих днів з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення її прав, свобод і законних інтересів.
Про ознайомлення з вказаним звітом представник скаржника зробив 17 січня 2024 року запис на супроводжувальному листі і відповідно строк звернення до суду 10 робочих днів - до 31 січня 2024 року.
Відповідно до ч. 1 ст.74 Закону України «Про виконавче провадження» рішення, дії чи бездіяльність виконавця та посадових осіб органів державної виконавчої служби щодо виконання судового рішення можуть бути оскаржені сторонами, іншими учасниками та особами до суду, який видав виконавчий документ, у порядку, передбаченому законом. У відповідності до ч.5, 6 ст. 57 Закону України «Про виконавчого провадження» виконавець повідомляє про результати визначення вартості чи оцінки майна сторонам не пізніше наступного робочого дня після дня визначення вартості чи отримання звіту про оцінку. У разі якщо сторони не згодні з результатами визначення вартості чи оцінки майна, вони мають право оскаржити їх у судовому порядку в 10-денний строк з дня отримання відповідного повідомлення. Сторона вважається ознайомленою з результатами визначення вартості чи оцінки арештованого майна, якщо їй надіслано повідомлення про результати визначення вартості чи оцінки майна за адресою, зазначеною у виконавчому документі, або за місцем фактичного проживання чи перебування такої сторони, достовірно встановленим виконавцем.
Приписи вищенаведеної норми надають учаснику виконавчого провадження право на оскарження оцінки майна, як процесуальної дії державного виконавця.
Оскарження в судовому порядку результатів визначення вартості чи оцінки майна не зупиняє передачі майна на реалізацію, крім випадків зупинення передачі майна на реалізацію судом.
Звіт про оцінку майна у виконавчому провадженні є дійсним протягом шести місяців з дня його підписання суб`єктом оціночної діяльності - суб`єктом господарювання. Після закінчення цього строку оцінка майна проводиться повторно.
Якщо строк дійсності звіту про оцінку майна закінчився після передачі майна на реалізацію, повторна оцінка такого майна не проводиться.
Ні державний виконавець ні оцінювач не зверталися до ОСОБА_3 з вимогою забезпечити доступ оцінювача до об`єкта для його об`єктивної оцінки, у самому звіті відсутня інформація щодо дати, часу та місця вчинення таких дій.
Із звіту про оцінку вбачається, що всупереч вимогам чинного законодавства оцінка земельної ділянки проведена без її огляду та оцінювачем не було наведено відповідних пояснень про неможливість особистого огляду об`єкта дослідження, не були зазначені обґрунтування застережень і припущень щодо використання результатів оцінки, здійсненої без особистого огляду, що є порушенням пункту 56
Національного стандарту №1 «Загальні засади оцінки майна і майнових прав» та пунктів один, шість статті 9 Закону України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні».
В звіті зазначено, що об`єктом оцінки є земельна ділянка площею 1,3045 га., що знаходиться за адресою Хмельницька область, Летичівський район, Горбасівська сільська рада.
В розділі «Загальні дані та ідентифікація» зазначено, що для оцінки надано замовником лише процесуальні документи щодо виконавчого провадження та Інформацію з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Державного земельного кадастру від 07.06.2023 року.
Таким чином єдиним документом, з яким ознайомлювався оцінювач і використовував при проведенні оцінки це Інформація з Державних реєстрів щодо права власності на земельну ділянку площею 1,3045 га., що належить
ОСОБА_3 .
Однак оцінювач не зазначає, що це одна велика земельна ділянка, що розташована на березі річки Південний Буг, у популярному для відпочинку місці поряд з яким знаходяться бази відпочинку (« ОСОБА_4 », «Райдуга» та інші).
Так оцінювачем у звіті застосовано метод зіставлення цін продажу подібних земельних ділянок. Об`єктами для порівняння обрано об`єкти невеликої площі, з іншим цільовим призначенням, не на березі річки, з яких один розташований на території Вінницької області.
Однак навіть визначена оцінювачем вартість однієї сотки землі 5042 гривень, є значно нижчою ніж зазначена вартість в об`єктах порівняння.
В пункті 5.1 звіту вказано, що вся основна інформація щодо об`єкту оцінки була прийнята з документів наданих замовником. З огляду на те, що відповідно до Закону України «Про виконавче провадження» у разі звернення стягнення на об`єкт нерухомого майна виконавець здійснює в установленому законом порядку заходи щодо з`ясування належності майна боржнику на праві власності, а також перевірки, чи перебуває це майно під арештом, оцінювач приймає за достовірну інформацію надану виконавцем.
В пункті 5.2. «Загальна характеристика місце розташування» оскаржуваного звіту зазначена детальна історія с. Горбасів від дати заснування до сьогодення, однак не вказано про те, що огляд об`єкта оцінки оцінювач виконав особисто.
Про відсутність ознайомлення оцінювача з об`єктом оцінки свідчить також термін складання звіту - лише один день 26.12.2023 року.
Вважає, що вартість майнових прав суттєво занижена, з огляду на наступне.
Відповідно до Звіту про експертну грошову оцінку земельної ділянки
№42-240129-001 ТОВ «Оцінка майна Україна» проведено грошову оцінки земельної ділянки загальною площею 1,3045 га, кадастровий номер 6823081600:03:009:0002. При проведені даної грошової оцінки використаний порівняльний методичний підхід, що полягав у зіставленні та порівнянні цін на аналогічні за розміром та цільовим призначенням земельні ділянки.
Згідно висновку даної грошової оцінки станом на 29.01.2024 року ринкова вартість земельної ділянки кадастровий номер 6823081600:03:009:0002 становить без ПДВ 4 622 840,00 грн.
Крім того, статтею 11 Закону України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні" визначено, що замовники оцінки повинні забезпечити доступ суб`єкта оціночної діяльності до майна, що підлягає оцінці на законних підставах, отримання ним необхідної та достовірної інформації про зазначене майно для проведення оцінки.
Отже, виходячи з наведених норм, незважаючи на вибір експертом методичного підходу оцінки майна, підготовці та проведенню незалежної експертизи майна передує, в будь-якому випадку, ознайомлення з об`єктом оцінки шляхом доступу до нього.
До схожих за змістом висновків дійшов Верховний Суд у постановах від 19 грудня 2019 року у справі N 211/2171/15, від 01 жовтня 2020 року у справі N 2-2394/10, від 15 жовтня 2020 року у справі N 917/628/17.
У свою чергу, у висновках про вартість майна відсутні дані про неможливість особистого огляду об`єктів дослідження, не зазначені обґрунтування застережень і припущень щодо використання результатів оцінки, здійсненої без особистого огляду, що є порушенням пункту 56 Національного стандарту N 1 та пунктів 1, 6 статті 9 Закону України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні".
Вона вважає, що вказані порушення оцінювача, допущені ним під час складання звіту, є безумовною підставою для визнання оцінки такою, що не підлягає застосуванню. Крім того, при застосуванні суб`єктом оціночної діяльності порівняльного методу визначення ціни об`єкту оцінки, не було правильно підібрано земельні ділянки для порівняння, які подібні до ділянки, яка оцінюється та не було проведено в натурі її огляд. В свою чергу правильність обрання суб`єктом оціночної діяльності об`єктів для порівняння має суттєве значення для визначення реальної ринкової ціни об`єкта оцінки.
Отже звіт про оцінку вважаю його необ`єктивним та таким, що не може підлягати застосуванню, оскільки проведення оцінки майна відбулося з порушенням вимог Закону України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні», Національного стандарту № 1 «Загальні засади оцінки майна і майнових прав», пунктів 50, 51, 53, 56 Національного стандарту № 1 «Загальні засади оцінки майна і майнових прав», а також статті 11 Закону України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні» без огляду земельної ділянки та надання відповідних пояснень оцінювачем про неможливість особистого огляду об`єкта дослідження, без обґрунтування застережень і припущень щодо використання результатів оцінки, а також неправильним вибором порівняльних об`єктів оцінки при застосуванні порівняльного методу оцінки.
Представники скаржника в судовому засіданні скаргу підтримали.
Приватний виконавець виконавчого округу Хмельницької області Лабчук Романом Михайловичем в судовому засіданні вказав, що оцінювач візуально бачив земельну ділянку, оскільки представник ОСОБА_5 , яка перебувала на закритій території, не забезпечила доступ до земельної ділянки.
Представник ТОВ «Преміум Лігал Колекшн» направив до суду свої письмові заперечення на скаргу.
Заслухавши пояснення учасників процесу, дослідивши матеріали справи суд вважає скаргу обґрунтованою та такою, що підлягає задоволенню з наступних підстав: судом об`єктивно встановлено, що рішенням Хмельницького міськрайонного суду від 16.01.2013 року у справі №2/2218/156/11 стягнуто в солідарному порядку з ОСОБА_3 , ОСОБА_1 на користь публічного акціонерного товариства комерційний банк «Надра» заборгованості за кредитним договором №05/06/2007-840-КУ641 від 05.06.2007 року 187 791,62 доларів США заборгованості за тілом кредиту, 19 386,53 доларів США заборгованості по сплаті відсотків за кредитом та 1542,07 доларів США пені за несвоєчасну сплату кредиту, а всього 208720,22 доларів США.
Виконавче провадження з примусового виконання виконавчого листа №2/2218/156/11 виданого 29.07.2013 Хмельницьким міськрайонним судом, щодо стягнення коштів з ОСОБА_3 за вказаним рішенням суду, здійснюється приватним виконавцем Лабчуком Р.М. (виконавче провадження №66106974).
Відповідно до звіту складеного оцінювачем ПП «Консалтингова група АГРО-ЕКСПЕРТ» від 26 грудня 2023 року винкова вартість земельної ділянки загальною площею 1,3045 га, що знаходиться за адресою Хмельницька область, Летичівський район, Горбасівська сільська рада (кадастровий номер 6823081600:03:009:0002), власником якої є ОСОБА_3 , станом на дату оцінки становить 657700, 00 грн.
В звіті зазначено, що об`єктом оцінки є земельна ділянка площею 1,3045 га., що знаходиться за адресою Хмельницька область, Летичівський район, Горбасівська сільська рада.
Судом встановлено, що експертом особисто не було виконано обстеження об`єкта оцінки.
Відповідно до звіту про експертну грошову оцінку земельної ділянки №42-240129-001 від 29.01.2024 року ринкова вартість об`єкта оцінки, земельної ділянки площею 1,3045 га, кадастровий номер 6823081600:03:009:0002, без ПДВ, 4622840 грн.
Згідно зі статтею 447 ЦПК України сторони виконавчого провадження мають право звернутися до суду із скаргою, якщо вважають, що рішенням, дією або бездіяльністю державного виконавця чи іншої посадової особи органу державної виконавчої служби або приватного виконавця під час виконання судового рішення, ухваленого відповідно до вимог цього Кодексу, порушено їхні права чи свободи.
Відповідно до статті 57 Закону України «Про виконавче провадження» визначення вартості майна боржника здійснюється за взаємною згодою сторонами виконавчого провадження. У разі якщо сторони виконавчого провадження, а також заставодержатель у 10-денний строк з дня винесення виконавцем постанови про арешт майна боржника не досягли згоди щодо вартості майна та письмово не повідомили виконавця про визначену ними вартість майна, виконавець самостійно визначає вартість майна боржника. Звіт про оцінку майна має бути складений не раніше дати винесення постанови про арешт такого майна.
У разі якщо сторони виконавчого провадження не дійшли згоди щодо визначення вартості майна, визначення вартості майна боржника здійснюється виконавцем за ринковими цінами, що діють на день визначення вартості майна. Для проведення оцінки за регульованими цінами, оцінки нерухомого майна, транспортних засобів, повітряних, морських та річкових суден виконавець залучає суб`єкта оціночної діяльності - суб`єкта господарювання.
У разі якщо визначити вартість майна (окремих предметів) складно, виконавець має право залучити суб`єкта оціночної діяльності - суб`єкта господарювання для проведення оцінки майна.
Виконавець повідомляє про результати визначення вартості чи оцінки майна сторонам не пізніше наступного робочого дня після дня визначення вартості чи отримання звіту про оцінку. У разі якщо сторони не згодні з результатами визначення вартості чи оцінки майна, вони мають право оскаржити їх у судовому порядку в 10-денний строк з дня отримання відповідного повідомлення. Сторона вважається ознайомленою з результатами визначення вартості чи оцінки арештованого майна, якщо їй надіслано повідомлення про результати визначення вартості чи оцінки майна за адресою, зазначеною у виконавчому документі, або за місцем фактичного проживання чи перебування такої сторони, достовірно встановленим виконавцем.
Згідно із частиною 4 статті 3 Закону України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні» - процедури оцінки майна встановлюються нормативно-правовими актами з оцінки майна. У випадках проведення незалежної оцінки майна складається звіт про оцінку майна. Вимоги до звітів про оцінку майна та актів оцінки майна встановлено у статті 12 цього Закону.
Підставою для проведення оцінки майна є, зокрема, договір між суб`єктом оціночної діяльності - суб`єктом господарювання та замовником оцінки, який укладається в письмовій формі та може бути двостороннім або багатостороннім (частина 1 статті 10, частина 1 статті 11 Закону України Законі України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні").
У частині 1 статті 12 Закону України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні" встановлено, що звіт про оцінку майна є документом, що містить висновки про вартість майна та підтверджує виконані процедури з оцінки майна суб`єктом оціночної діяльності - суб`єктом господарювання відповідно до договору. Звіт підписується оцінювачами, які безпосередньо проводили оцінку майна, і скріплюється підписом керівника суб`єкта оціночної діяльності.
За змістом статті 3 зазначеного Закону оцінка майна - це процес визначення їх вартості на дату оцінки за процедурою, встановленою нормативно-правовими актами з оцінки майна, і є результатом практичної діяльності суб`єкта оціночної діяльності.
Згідно із частиною 6 статті 9 Закону України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні" положення (національні стандарти) оцінки майна є обов`язковими до виконання суб`єктами оціночної діяльності під час проведення ними оцінки майна всіх форм власності та в будь-яких випадках її проведення.
Оцінка нерухомого майна має здійснюватись відповідно до Національного стандарту № 2 з урахуванням вимог Національного стандарту № 1, яким визначено загальні засади процедури оцінювання.
Згідно з положеннями пункту 50 Національного стандарту № 1 проведенню незалежної оцінки майна передує підготовчий етап, на якому здійснюється, зокрема, ознайомлення з об`єктом оцінки.
Відповідно до пункту 51 Національного стандарту № 1 незалежна оцінка майна проводиться у такій послідовності: укладення договору на проведення оцінки, ознайомлення з об`єктом оцінки, збирання та оброблення вихідних даних та іншої інформації, необхідної для проведення оцінки; ідентифікація об`єкта оцінки та пов`язаних з ним прав, аналіз можливих обмежень та застережень, які можуть супроводжувати процедуру проведення оцінки та використання її результатів; вибір необхідних методичних підходів, методів та оціночних процедур, що найбільш повно відповідають меті оцінки та обраній базі, визначеним у договорі на проведення оцінки, та їх застосування; узгодження результатів оцінки, отриманих із застосуванням різних методичних підходів; складання звіту про оцінку майна та висновку про вартість об`єкта оцінки на дату оцінки; доопрацювання (актуалізація) звіту та висновку про вартість об`єкта оцінки на нову дату.
Згідно з пунктами 15, 16 Національного стандарту № 1 методи проведення оцінки, що застосовуються під час визначення ринкової вартості об`єкта оцінки у разі використання порівняльного підходу, повинні ґрунтуватися на результатах аналізу цін продажу (пропонування) на подібне майно. Визначення ринкової вартості об`єкта оцінки за допомогою порівняльного підходу ґрунтується на інформації про ціни продажу (пропонування) подібного майна, достовірність якої не викликає сумнівів в оцінювача. У разі відсутності або недостатності зазначеної інформації у звіті про оцінку майна зазначається, якою мірою це вплинуло на достовірність висновку про ринкову вартість об`єкта оцінки.
Згідно з приписами пункту 50 Національного стандарту №1 «Загальні засади оцінки майна і майнових прав» проведенню незалежної оцінки майна передує підготовчий етап, під час якого здійснюється ознайомлення з об`єктом оцінки, характерними умовами угоди, для укладення якої проводиться оцінка, визначення бази оцінки та подання замовнику істотних умов для укладення договору на проведення оцінки.
Відповідно до пункту 52 Національного стандарту № 1 оцінювач самостійно здійснює пошук інформаційних джерел (за винятком документів, надання яких повинен забезпечити замовник оцінки згідно з договором), їх аналіз та виклад обґрунтованих висновків. При цьому оцінювач повинен проаналізувати всі інформаційні джерела, пов`язані з об`єктом оцінки, тенденції на ринку подібного майна, інформацію про угоди щодо подібного майна, які використовуються у разі застосування порівняльного підходу, та іншу істотну інформацію. У разі неповноти зазначеної інформації або відсутності її взагалі у звіті про оцінку майна зазначається негативний вплив цього факту на результати оцінки.
Зібрані оцінювачем вихідні дані та інша інформація повинні відображатися у звіті про оцінку майна з посиланням на джерело їх отримання та у додатках до нього із забезпеченням режиму конфіденційності згідно з умовами договору на проведення оцінки майна та з дотриманням вимог законодавства.
Пунктом 53 зазначеного стандарту передбачено, що незалежно від обраних підходів та методів оцінки оцінювач повинен: зібрати та проаналізувати всі істотні відомості про об`єкт оцінки, зокрема вихідні дані про його правовий статус, відомості про склад, технічні та інші характеристики, інформацію про стан ринку стосовно подібного майна, відомості про економічні характеристики об`єкта оцінки (прогнозовані та фактичні доходи і витрати від використання об`єкта оцінки, у тому числі від його найбільш ефективного використання та існуючого використання); проаналізувати існуючий стан використання об`єкта оцінки та визначити умови його найбільш ефективного використання; зібрати необхідну інформацію для обґрунтування ставки капіталізації та (або) ставки дисконту; визначити правові обмеження щодо об`єкта оцінки врахувати їх вплив на вартість об`єкта оцінки; обґрунтувати застосування методичних підходів, методів та оціночних процедур, у разі потреби застосування спеціальних методів оцінки та оціночних процедур (комбінування кількох методичних підходів або методів). Звіт про оцінку майна може складатися у повній чи у стислій формі.
Відповідно до пункту 56 Національного стандарту № 1 «Загальні засади оцінки майна і майнових прав» звіт про оцінку майна, у тому числі, має містити письмову заяву оцінювача про якість використаних вихідних даних та іншої інформації, особистий огляд об`єкта оцінки (у разі неможливості особистого огляду - відповідні пояснення та обґрунтування застережень і припущень щодо використання результатів оцінки), дотримання національних стандартів оцінки майна та інших нормативно-правових актів з оцінки майна під час її проведення, інші заяви, що є важливими для підтвердження достовірності та об`єктивності оцінки майна і висновку про його вартість.
Виходячи з наведених норм, підготовці та проведенню незалежної експертизи майна передує ознайомлення з об`єктом оцінки шляхом доступу до нього.
Згідно з частиною 1 статті 11 Закону України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні" замовники оцінки повинні забезпечити доступ суб`єкта оціночної діяльності до майна, що підлягає оцінці на законних підставах, отримання ним необхідної та достовірної інформації про зазначене майно для проведення його оцінки.
Відповідно до пункту 15 Національного стандарту № 1 методи проведення оцінки, що застосовуються під час визначення ринкової вартості об`єкта оцінки у разі використання порівняльного підходу, повинні ґрунтуватися на результатах аналізу цін продажу (пропонування) на подібне майно.
Доказів тому, що оцінювач чи приватний виконавець зверталися до ОСОБА_3 з вимогою забезпечити доступ оцінювача до об`єкта для його оцінки до суду не надано.
За таких обставин, суд вважає, що експертна оцінка спірного нерухомого майна була проведена з порушенням норм чинного законодавства, оскільки суб`єкт оціночної діяльності не здійснював огляду нерухомого майна, що могло вплинути на визначення вартості оцінюваного майна та, відповідно, призвести до реалізації описаного та арештованого нерухомого майна за заниженою ціною.
Враховуючи вищевикладене суд вважає, що скарга підлягає задоволенню.
Керуючись ст. 447 ЦПК України, Законом України «Про виконавче провадження» суд, -
У Х В А Л И В:
Скаргу задоволити.
Визнати таким, що не підлягає застосуванню звіт про експертну грошову оцінку земельної ділянки площею 1,3045 га, що знаходиться за адресою Хмельницька область, Летичівський район, Горбасівська сільська рада (кадастровий номер 6823081600:03:009:0002), складений оцінювачем ПП «Консалтингова група АГРО-ЕКСПЕРТ» від 26 грудня 2023 року.
Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подачі в 15 денний строк з дня проголошення ухвали апеляційної скарги.
Повний текст ухвали виготовлено 10.07.2024 року.
Суддя:
Суд | Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 04.07.2024 |
Оприлюднено | 19.07.2024 |
Номер документу | 120441018 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Інші скарги та заяви в процесі виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) |
Цивільне
Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області
Мазурок О. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні