Ухвала
від 17.07.2024 по справі 140/7244/24
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

про відкриття провадження в адміністративній справі

17 липня 2024 року ЛуцькСправа № 140/7244/24

Суддя Волинського окружного адміністративного суду Волдінер Ф. А., вивчивши позовну заяву Відділу освіти, культури, молоді та спорту Іваничівської селищної ради до Іваничівської селищної ради про визнання протиправним та скасування рішення в частині,

ВСТАНОВИВ:

До суду надійшов адміністративний позов Відділу освіти, культури, молоді та спорту Іваничівської селищної ради до Іваничівської селищної ради, в якому просить суд визнати протиправним та частково скасувати пункт 1 рішення виконавчого комітету Іваничівської селищної ради № 3 від 12.01.2024 в частині встановлення ТОВ «Аванті- Девелопмент» тарифу на транспортування теплової енергії в розмірі 613,73 грн/Гкал (без ПДВ), 736,48 грн/Гкал (з ПДВ) для потреб установ та організацій, що фінансуються з державного чи місцевого бюджету.

Одночасно з позовною заявою позивачем подано до суду клопотання про поновлення строку звернення до суду із даним позовом.

З цього приводу суд зазначає таке.

Відповідно до частин першої, другої статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами. Для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

Для звернення до адміністративного суду суб`єкта владних повноважень встановлюється тримісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня виникнення підстав, що дають суб`єкту владних повноважень право на пред`явлення визначених законом вимог.

З аналізу позовної заяви та позовних вимог слід дійти висновку, що позивач у спірних правовідносинах не виступає як суб`єкт владних повноважень, оскільки звертається до суду як споживач послуги з постачання теплової енергії, а відтак строк звернення до суду із даним позовом складає шість місяців з дня, коли позивач дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

Позивач оскаржує рішення виконавчого комітету Іваничівської селищної ради від 12.01.2024, а звернувся до суду 12.07.2024, тобто в межах встановленого процесуальним законом строку звернення.

Крім того, позивачем заявлено клопотання про відстрочення сплати судового збору в зв`язку із особливістю фінансування бюджетних установ та відсутністю у позивача на дату подання позовної заяви коштів, що підтверджується доданою до позову довідкою. Позивач просить суд про відстрочити сплату судового збору по справі на 2 місяці з моменту отримання позовної заяви, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі. Зазначений строк необхідний для організації передбачення в бюджеті позивача відповідних коштів за рішенням органу місцевого самоврядування.

З цього приводу суд зазначає наступне.

Згідно з частиною першою статті 3 Закону України від 08 липня 2011 року №3674-VI «Про судовий збір» (далі - Закон №3674-VI) судовий збір справляється за подання до суду позовної заяви та іншої заяви, передбаченої процесуальним законодавством.

За приписами частини першої статті 4 Закону №3674-VI судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.

Підпунктом 1 пункту 3 частини другої статті 4 Закону №3674-VI визначено, що ставки судового збору встановлюються у таких розмірах: за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано суб`єктом владних повноважень, юридичною особою або фізичною особою - підприємцем, 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Статтею 7 Закону України від 09 листопада 2023 року №3460-IX «Про Державний бюджет України на 2024 рік» установлено у 2024 році прожитковий мінімум на одну особу в розрахунку на місяць для працездатних осіб з 01 січня 2024 року 3028,00 грн.

Отже, оскільки позивачем було подано позовну заяву немайнового характеру, тому позов має бути оплачений судовим збором у сумі 3028,00 грн.

Водночас, в силу приписів статті 8 Закону №3674-VI, враховуючи майновий стан сторони, суд може своєю ухвалою за її клопотанням відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі за таких умов: 1) розмір судового збору перевищує 5 відсотків розміру річного доходу позивача - фізичної особи за попередній календарний рік; або 2) позивачами є: а) військовослужбовці; б) батьки, які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину з інвалідністю, якщо інший з батьків ухиляється від сплати аліментів; в) одинокі матері (батьки), які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину з інвалідністю; г) члени малозабезпеченої чи багатодітної сім`ї; ґ) особа, яка діє в інтересах малолітніх чи неповнолітніх осіб та осіб, які визнані судом недієздатними чи дієздатність яких обмежена; або 3) предметом позову є захист соціальних, трудових, сімейних, житлових прав, відшкодування шкоди здоров`ю.

Згідно частинами першої та другою статті 23 Бюджетного кодексу України, будь-які бюджетні зобов`язання та платежі з бюджету здійснюються лише за наявності відповідного бюджетного призначення, якщо інше не передбачено законом про Державний бюджет України. Бюджетні призначення встановлюються законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет) у порядку, визначеному цим Кодексом.

Відповідно до пункту 20 частини першої статті 116 Бюджетного кодексу України, порушенням бюджетного законодавства визнається порушення учасником бюджетного процесу встановлених цим Кодексом чи іншим бюджетним законодавством норм щодо складання, розгляду, затвердження, внесення змін, виконання бюджету та звітування про його виконання, а саме, взяття зобов`язань без відповідних бюджетних асигнувань або з перевищенням повноважень, встановлених цим Кодексом чи законом про Державний бюджет України.

Як було вказано вище, у спірних правовідносинах позивач виступає, як споживач комунальних послуг, однак є юридичною особою публічного права, яка фінансується виключно за рахунок бюджетного фінансування.

Відтак, можливість позивача сплатити судовий збір при зверненні до суду за захистом своїх прав та інтересів залежить від наявності відповідного бюджетного призначення.

Таким чином, виходячи з неможливості позивачем сплатити судовий збір у даній справі в зв`язку із відсутністю у позивача на дату подання позовної заяви коштів відповідного бюджетного призначення та беручи до уваги соціальну спрямованість діяльності позивача, суд вбачає за можливе задовольнити клопотання позивача шляхом відстрочення сплати судового збору на три місяці з моменту відкриття провадження у справі, але не пізніше ніж десять днів з дня постановлення рішення у справі.

Позовна заява подана особою, яка має адміністративну процесуальну дієздатність та належні повноваження.

Позовна заява відповідає вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 КАС України.

Дану позовну заяву належить розглядати за правилами адміністративного судочинства та її подано з дотриманням правил підсудності.

Підстави для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлені КАС України, відсутні.

Враховуючи те, що оскаржуване рішення є нормативно-правовим актом, тому відповідно до пункту 1 частини четвертої статті 12, частини восьмої статті 264 КАС України справа підлягає розгляду за правилами загального позовного провадження.

Крім того, суд зазначає таке.

В силу приписів частини другої статті 49 КАС України якщо адміністративний суд при вирішенні питання про відкриття провадження у справі або при підготовці справи до судового розгляду встановить, що судове рішення може вплинути на права та обов`язки осіб, які не є стороною у справі, суд залучає таких осіб до участі в справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору.

Оскарженим у справі рішенням встановлено для ТОВ «Аванті-Девелопмент» тариф на транспортування теплової енергії в розмірі 613,73 грн/Гкал (без ПДВ), 736,48 грн/Гкал (з ПДВ) для потреб установ та організацій, що фінансуються з державного чи місцевого бюджету.

Таким чином, рішення у справі може вплинути права та обов`язки вказаного суб`єкта господарювання, а відтак, його належить залучити у справу як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору.

Керуючись статтями 12, 167, 171, 248, 264 Кодексу адміністративного судочинства України,

УХВАЛИВ:

Задовольнити клопотання позивача про відстрочення сплати судового збору у справі на три місяці з моменту відкриття провадження у справі, але не пізніше ніж десять днів з дня постановлення рішення у справі.

Прийняти позовну заяву до розгляду та відкрити провадження в адміністративній справі за позовом Відділу освіти, культури, молоді та спорту Іваничівської селищної ради (45300, Волинська область, Володимирський район, селище Іваничі, вулиця Грушевського, 13) до Іваничівської селищної ради (45300, Волинська область, Володимирський район, селище Іваничі, вулиця Грушевського, 13) про визнання протиправним та скасування рішення в частині.

Залучити у справу як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, товариство з обмеженою відповідальністю «Аванті-Девелопмент» (01034, місто Київ, вулиця Житомирська. 8-А).

Зобов`язати товариство з обмеженою відповідальністю «Аванті-Девелопмент» в десятиденний строк надати до суду докази перебування в його володінні (на праві власності, оренди, користування, тощо) теплових мереж, за якими здійснюється транспортування теплової енергії до будівель Відділу освіти, культури, молоді та спорту Іваничівської селищної ради.

Справу розглядати за правилами загального позовного провадження суддею одноособово.

Призначити у даній справі підготовче засідання на 10:30 год. 30.07.2024 в залі судових засідань Волинського окружного адміністративного суду, розташованого за адресою: м. Луцьк, вул. Словацького, 1(3).

В підготовче засідання викликати представників сторін, яким необхідно мати при собі документ, що посвідчує особу та документ на підтвердження їх повноважень (оригінал довіреності).

Встановити відповідачу десятиденний строк з дня вручення копії цієї ухвали для подання відзиву на позовну заяву та доказів, які підтверджують обставини, на яких ґрунтуються заперечення відповідач, а також документів, що підтверджують надіслання (надання) відзиву і доданих до нього доказів позивачу, та роз`яснити, що відзив на позовну заяву повинен відповідати вимогам частин другої - четвертої статті 162 КАС України.

Встановити позивачу дводенний строк з дня отримання відзиву на позовну заяву для подання до суду відповіді на відзив та документів, що підтверджують надіслання (надання) відповіді на відзив і доданих до нього доказів відповідачу.

Встановити відповідачу дводенний строк з дня отримання відповіді на відзив для подання заперечення проти відповіді на відзив і документів, що підтверджують надіслання (надання) заперечень і доданих до нього доказів позивачу.

Встановити третій особі строк: для подання пояснення щодо позову десять днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі, для подання пояснення, щодо відзиву - два дні з дня отримання копії відзиву та доданих до нього документів.

Повідомити сторонам, що відзив на позовну заяву (відзив), відповідь на відзив, заперечення та пояснення повинні відповідати вимогам частин другої - четвертої статті 162 КАС України.

Зобов`язати відповідача Іваничівську селищну раду, не пізніше як за сім днів до підготовчого засідання, опублікувати оголошення у виданні, в якому було або мало бути офіційно оприлюднено оскаржуване у справі рішення, зазначивши в оголошенні вимоги позивача щодо оскаржуваного акта, реквізити нормативно-правового акта, дату, час і місце підготовчого засідання, та надати суду докази такого опублікування до підготовчого засідання.

Витребувати у відповідача Іваничівської селищної ради у строк для подання відзиву на позовну заяву належним чином засвідчену копію оскаржуваного у справі рішення.

Роз`яснити сторонам, що письмові докази подаються безпосередньо до суду в оригіналі або належним чином засвідченій копії з дотриманням вимог статей 79, 94 КАС України, а якщо для вирішення спору має значення лише частина документа, подається засвідчений витяг з нього. Копії документів вважаються засвідченими належним чином, якщо їх засвідчено в порядку, встановленому чинним законодавством, зокрема учасник справи підтверджує відповідність копії письмового доказу оригіналу, який знаходиться у нього, своїм підписом із зазначенням дати такого засвідчення.

Повідомити учасників справи, що інформацію у справі, яка розглядається, вони можуть отримати за такою веб-адресою сторінки на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет: https://court.gov.ua/sud0370/.

Повідомити учасників справи, що у разі невиконання процесуальних обов`язків, зокрема ухилення від вчинення дій, покладених судом на учасника судового процесу, зловживання процесуальними правами, вчинення дій або допущення бездіяльності з метою перешкоджання судочинству суд, відповідно до статті 149 КАС України, може застосувати заходи процесуального примусу.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та не може бути оскаржена.

СуддяФ.А. Волдінер

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.07.2024
Оприлюднено22.07.2024
Номер документу120459939
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо реалізації спеціальних владних управлінських функцій в окремих галузях економіки, у тому числі у сфері житлово-комунального господарства; теплопостачання; питного водопостачання

Судовий реєстр по справі —140/7244/24

Ухвала від 09.12.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Матковська Зоряна Мирославівна

Ухвала від 19.11.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Матковська Зоряна Мирославівна

Ухвала від 19.11.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Матковська Зоряна Мирославівна

Ухвала від 28.10.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Матковська Зоряна Мирославівна

Рішення від 19.09.2024

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Волдінер Фелікс Арнольдович

Ухвала від 17.07.2024

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Волдінер Фелікс Арнольдович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні