ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"18" липня 2024 р. справа № 300/2542/24
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Григорука О.Б., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Комунального закладу "Центр надання соціальних послуг" Вигодської селищної ради Івано-Франківської області, Вигодської селищної ради Івано-Франківської області визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 звернулася до суду з адміністративним позовом до Комунального закладу Центр надання соціальних послуг Вигодської селищної ради Івано-Франківської області про
визнання протиправними дій щодо відмови в призначенні позивачу компенсації, як фізичній особі, яка надає соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі ОСОБА_2 відповідно до Порядку подання та оформлення документів, призначення і виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.09.2020 № 859;
зобов`язання повторно розглянути зареєстровану заяву позивача про призначення компенсації позивачу, як фізичній особі, яка надає соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі за ОСОБА_2 відповідно до Порядку подання та оформлення документів, призначення і виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.09.2020 № 859.
Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 08.04.2024 відкрито провадження в даній адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
Ухвалою суду від 07.05.2024 залучено до участі в справі Вигодську селищну раду Івано-Франківської області (код ЄДРПОУ 04355875), як другого відповідача.
Позовні вимоги мотивовані тим, що ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , є єдиною дочкою ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , яка зареєстрована та постійно проживає з батьком, матір`ю і своїми дітьми у належному батькові будинку в АДРЕСА_1 . Батько позивача є особою з інвалідністю ІІ групи довічно, що посвідчується медичною довідкою МСЕК серії 12 ААВ № 423643. У 2016 році батько позивача залишився без ноги. За відсутності інших близьких родичів, з часу втрати батьком ноги і отримання інвалідності позивач постійно здійснювала догляд за ним на непрофесійній основі до 30.04.2023. Позивач вважає, що Висновок про результати комплексного визначення індивідуальних потреб особи, яка потребує надання соціальних послуг від б/д № 26, а також відмову Комунального закладу "Центр надання соціальних послуг" Вигодської селищної ради Івано-Франківської області у призначенні позивачу догляду за батьком протиправними, оскільки рішення відповідача не відповідає положенням Закону України "Про соціальні послуги", а Висновок від б/д № 26 суперечить медичним документам та показникам стану здоров`я батька позивача, які слід враховувати при вирішенні питання про його потребу в отриманні соціальних послуг.
Відповідач Вигодська селищна рада Івано-Франківської області скористалася правом на подання відзиву, який надійшов на адресу суду 27.05.2024. Відповідно до відзиву відповідач заперечив проти позову, просив відмовити в задоволенні позову з мотивів, що рішенням виконавчого комітету Вигодської селищної ради від 27.10.2022 № 275 "Про створення комісії для комплексного визначення ступеня індивідуальних потреб особи, яка потребує надання соціальних послуг", створено комісію для комплексного визначення ступеня індивідуальних потреб особи, яка потребує надання соціальних послуг. 10.03.2023 до Вигодської селищної ради звернулася позивач із заявою, щодо здійснення комплексного визначення індивідуальних потреб особи, яка потребує надання соціальних послуг, а саме свого батька ОСОБА_2 , особи з інвалідністю II групи, та надання відповідного висновку, також було додано заяву про згоду надавати соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі, копії інших документів. Також було додано заяву про згоду отримувати соціальні послуги ОСОБА_2 від 10.03.2023. 21.03.2023, комісією у складі трьох осіб проведено обстеження сім`ї за адресою АДРЕСА_2 . За результатами обстеження, комісією складено акт проведення обстеження сім`ї № 28 від 21.03.2023 в якому надано висновок-рекомендацію щодо передачі на розгляд комісії і комплексного визначення ступеня індивідуальних потреб особи. Також, проведено визначення ступеня індивідуальної потреби соціальної послуги догляду вдома ОСОБА_2 за шкалою оцінки можливості виконання елементарних та складних дій, відповідно до якого в сумі набрано 76,5 балів. 21.03.2023 відбулося засідання комісії для комплексного визначення ступеня індивідуальних потреб особи, яка потребує надання соціальних послуг, якою встановлено, що за результатами комплексного визначення індивідуальних потреб ОСОБА_2 не потребує надання соціальних послуг з догляду. Зазначено, що типовою формою висновку про результати комплексного визначення індивідуальних потреб особи, яка потребує надання соціальних послуг, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.09.2020 № 859, визначено, що якщо за результатами комплексного визначення індивідуальних потреб сума балів становить більше ніж 54 бали, особа не потребує надання соціальних послуг з догляду, якщо сума балів становить від 54 до 0 балів - потребує. Комісією надано висновок № 26 про результати комплексного визначення індивідуальних потреб особи, яка потребує надання соціальних послуг, згідно якого, за результатами комплексного визначення індивідуальних потреб встановлено, що ОСОБА_2 не потребує надання соціальних послуг з догляду (а.с.59-72).
Відповідач Комунальний заклад "Центр надання соціальних послуг" Вигодської селищної ради Івано-Франківської області 11.04.2024 отримав копію ухвали суду про відкриття провадження в даній адміністративній справі, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с.33).
Заяв чи клопотань Комунальний заклад "Центр надання соціальних послуг" Вигодської селищної ради Івано-Франківської області суду не подав, правом на подання відзиву на позов, у п`ятнадцятиденний строк з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі, не скористався. Також відповідачем не повідомлено суд про поважність причин ненадання такого відзиву.
Згідно частини 6 статті 162, частини 2 статті 175 Кодексу адміністративного судочинства України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Розглянувши матеріали адміністративної справи в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами (у письмовому провадженні) у відповідності до вимог статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України, дослідивши письмові докази, судом встановлено наступне.
10 березня 2023 року ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , звернулася до Вигодської селищної ради Івано-Франківської області з заявою, щодо здійснення комплексного визначення індивідуальних потреб особи, яка потребує надання соціальних послуг, а саме її батька ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , особи з інвалідністю II групи, та надання відповідного висновку (вхідний № Р-165 від 10.03.2023) (а.с.74).
Також, серед інших документів, позивачем було подано до Вигодської селищної ради Івано-Франківської області заяву ОСОБА_1 про згоду надавати соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі від 10.03.2023 (а.с.75, 76), заяву ОСОБА_2 про згоду на отримання соціальної послуги від 10.03.2023 (а.с.77), висновок про наявність порушення функцій організму через які невиліковно хворі особи не можуть самостійно пересуватися та самообслуговуватися і потребують соціальної послуги з догляду на непрофесійні основі від 06.03.2023 № 19/2, виданий лікарсько-консультативною комісією комунального некомерційною підприємства "Центр первинної медичної допомоги" Вигодської селищної ради (а.с.78).
Згідно висновку лікарсько-консультативної комісії комунального некомерційною підприємства "Центр первинної медичної допомоги" Вигодської селищної ради про наявність порушення функцій організму через які невиліковно хворі особи не можуть самостійно пересуватися та самообслуговуватися і потребують соціальної послуги з догляду на непрофесійні основі від 06.03.2023 № 19/2 ОСОБА_2 рекомендовано соціальні послуги: отримання соціальної послуги з догляду на непрофесійній основі від фізичної особи (а.с.78).
Рішенням виконавчого комітету Вигодської селищної ради від 27.10.2022 № 275 "Про створення комісії для комплексного визначення ступеня індивідуальних потреб особи, яка потребує надання соціальних послуг", створено комісію для комплексного визначення ступеня індивідуальних потреб особи, яка потребує надання соціальних послуг та затверджено її склад. Затверджено Положення про комісію для комплексного визначення ступеня індивідуальних потреб особи, яка потребує надання соціальних послуг (додаток 2). (а.с.38-43).
За результатами обстеження комісією у складі трьох осіб, сім`ї позивача за адресою АДРЕСА_2 складено акт проведення обстеження сім`ї № 28 від 21.03.2023, в якому надано висновок-рекомендацію щодо передачі на розгляд комісії з комплексного визначення ступеня індивідуальних потреб особи. Також, проведено визначення ступеня індивідуальної потреби соціальної послуги догляду вдома ОСОБА_2 , за школою оцінки можливості виконання елементарних та складних дій, відповідно до якого в сумі набрано 76,5 балів. (а.с.79, 81).
Комісією видано висновок про результати комплексного визначення індивідуальних потреб особи, яка потребує надання соціальних послуг № 26, згідно якого, за результатами комплексного визначення індивідуальних потреб встановлено, що ОСОБА_2 не потребує надання соціальних послуг з догляду, оскільки Типовою формовою висновку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.09.2020 № 859, визначено, що якщо за результатами комплексного визначення індивідуальних потреб сума балів становить більше ніж 54 бали, особа не потребує надання соціальних послуг з догляду, якщо сума балів становить від 54 до 0 балів - потребує (а.с.80).
Згідно розділу ІІ протоколу засідання комісії для комплексного визначення ступеня індивідуальних потреб особи, яка потребує надання соціальних послуг № 10 від 21.03.2023 погоджено висновок про результати комплексного визначення індивідуальних потреб особи, яка потребує надання соціальних послуг ОСОБА_2 (а.с.82-85).
При вирішенні даного спору суд виходить з наступного нормативно-правового регулювання спірних правовідносин.
Згідно із частиною другою статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Основні організаційні та правові засади надання соціальних послуг, спрямованих на профілактику складних життєвих обставин, подолання або мінімізацію їх негативних наслідків, особам/сім`ям, які перебувають у складних життєвих обставинах визначає Закон України "Про соціальні послуги" від 17.01.2019 № 2671-VIIІ.
Відповідно до статті 1 Закону № 2671-VIII соціальні послуги - дії, спрямовані на профілактику складних життєвих обставин, подолання таких обставин або мінімізацію їх негативних наслідків для осіб/сімей, які в них перебувають. Особі/сім`ї можуть надаватися одна або одночасно декілька соціальних послуг. Порядок організації надання соціальних послуг затверджується Кабінетом Міністрів України.
Згідно з частинами 6, 7 статті 13 Закону № 2671-VIII фізичні особи, які надають соціальні послуги з догляду відповідно до цього Закону без здійснення підприємницької діяльності, можуть надавати соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі без проходження навчання та дотримання державних стандартів соціальних послуг отримувачам соціальних послуг з числа членів своєї сім`ї, які спільно проживають, пов`язані спільним побутом, мають взаємні права і обов`язки та є: 1) особами з інвалідністю I групи; 2) дітьми з інвалідністю; 3) громадянами похилого віку з когнітивними порушеннями; 4) невиліковно хворими, які через порушення функцій організму не можуть самостійно пересуватися та самообслуговуватися; 5) дітьми, яким не встановлено інвалідність, але які є хворими на тяжкі перинатальні ураження нервової системи, тяжкі вроджені вади розвитку, рідкісні орфанні захворювання, онкологічні, онкогематологічні захворювання, дитячий церебральний параліч, тяжкі психічні розлади, цукровий діабет I типу (інсулінозалежні), гострі або хронічні захворювання нирок IV ступеня, дітьми, які отримали тяжку травму, потребують трансплантації органу, потребують паліативної допомоги. Перелік зазначених тяжких захворювань, розладів, травм, станів дітей, яким не встановлено інвалідність, затверджує Кабінет Міністрів України.
Фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду відповідно до цього Закону без здійснення підприємницької діяльності, виплачується компенсація за догляд.
Відповідно до статті 21 Закону № 2671-VIII рішення про надання чи відмову у наданні соціальних послуг за рахунок бюджетних коштів приймає структурний підрозділ з питань соціального захисту населення уповноважених органів системи надання соціальних послуг, передбачених пунктами 2 і 3 частини першої статті 11 цього Закону.
Рішення про надання чи відмову у наданні соціальних послуг приймається протягом 10 робочих днів з дня одержання заяви, звернення, повідомлення про надання соціальних послуг за результатами оцінювання потреб особи/сім`ї у соціальних послугах. Рішення про відмову у наданні соціальної послуги може бути оскаржено у судовому порядку.
Згідно пункту 1 Порядку подання та оформлення документів, призначення і виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 23.09.2020 № 859 цей Порядок встановлює механізм призначення і виплати компенсації за догляд (далі - компенсація), що призначається фізичній особі, яка надає соціальні послуги з догляду без провадження підприємницької діяльності на непрофесійній основі, без проходження навчання та дотримання державних стандартів соціальних послуг (далі - фізична особа, яка надає соціальні послуги) особам із числа членів своєї сім`ї, які спільно з нею проживають, пов`язані спільним побутом, мають взаємні права та обов`язки (далі - соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі) та є: особами з інвалідністю I групи; дітьми з інвалідністю; громадянами похилого віку з когнітивними порушеннями; невиліковно хворими, які через порушення функцій організму не можуть самостійно пересуватися та самообслуговуватися; дітьми, яким не встановлено інвалідність, але які є хворими на тяжкі перинатальні ураження нервової системи, тяжкі вроджені вади розвитку, рідкісні орфанні захворювання, онкологічні, онкогематологічні захворювання, дитячий церебральний параліч, тяжкі психічні розлади, цукровий діабет I типу (інсулінозалежний), гострі або хронічні захворювання нирок IV ступеня, дітьми, які отримали тяжку травму, потребують трансплантації органів, потребують паліативної допомоги відповідно до переліку тяжких захворювань, розладів, травм, станів, що дають право на одержання державної допомоги на дитину, якій не встановлено інвалідність, надання такій дитині соціальних послуг, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2018 р. № 1161.
Відповідно до пункту 2 Порядку від 23.09.2020 № 859 компенсація не призначається: 1) фізичним особам, які надають соціальні послуги особам, зазначеним у пункті 1 цього Порядку, якщо такі особи отримують: соціальні послуги з догляду вдома, паліативного, стаціонарного догляду; виплати на догляд відповідно до Законів України Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування, Про державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю, Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб, Про державну соціальну допомогу особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю (крім осіб з інвалідністю з дитинства I групи); 2) фізичним особам, які надають соціальні послуги та отримують допомогу на догляд відповідно до Закону України Про психіатричну допомогу; 3) фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду без провадження підприємницької діяльності на професійній основі.
Для отримання компенсації фізичною особою, яка надає соціальні послуги, подаються до уповноваженого органу заява про згоду надавати соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі та документи/відомості у паперовій або електронній формі, зазначені в пункті 7 цього Порядку. Особою/законним представником особи, яка потребує надання соціальних послуг, подається заява про згоду отримувати соціальні послуги (пункт 6 Порядку від 23.09.2020 № 859).
Пунктом 14 Порядку від 23.09.2020 № 859 визначено, що компенсація призначається з місяця звернення за нею, якщо протягом місяця з дня звернення подано всі необхідні документи. Рішення про призначення компенсації або про відмову в її наданні приймається уповноваженим органом протягом 10 днів з дати подання документів, зазначених у пункті 7 цього Порядку, і наступного дня після його прийняття надсилається фізичній особі, яка надає соціальні послуги.
Наказом Міністерства охорони здоров`я України від 09.03.2021 № 407 "Про затвердження форм первинної облікової документації та інструкцій щодо їх заповнення, що використовуються у закладах охорони здоров`я" затверджено форму первинної облікової документації № 080-4/о Висновок про наявність порушення функцій організму через які невиліковно хворі особи не можуть самостійно пересуватися та самообслуговуватися і потребують соціальної послуги з догляду на непрофесійній основі та інструкцію щодо її заповнення.
Згідно Інструкції щодо заповнення форми первинної облікової документації № 080-4/о Висновок про наявність порушення функцій організму через які невиліковно хворі особи не можуть самостійно пересуватися та самообслуговуватися і потребують соціальної послуги з догляду на непрофесійній основі висновок надається закладами охорони здоров`я усіх рівнів надання медичної допомоги (пункт 2).
Висновок надається особі або законному представнику особи, яка потребує надання соціальної послуги з догляду на непрофесійній основі відповідно до Порядку подання та оформлення документів, призначення і виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 вересня 2020 року № 859 (пункт 4). У пункті 4 Висновку вказуються рекомендовані соціальні послуги: денного догляду, догляду вдома, паліативного догляду вдома; отримання соціальної послуги з догляду на непрофесійній основі від фізичної особи (пункт 7).
Висновок призначений для надання до структурних підрозділів з питань соціального захисту населення районної, районної у мм. Києві та Севастополі держадміністрації, виконавчих органів міської, міста обласного значення, районної в місті (у разі утворення) ради, сільської, селищної, міської ради об`єднаної територіальної громади за місцем проживання/перебування особи, якій надаються соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі, або до структурного підрозділу, що визначений договором про співробітництво територіальних громад для вирішення питання призначення особі соціальної послуги з догляду на непрофесійній основі (пункт 9).
Як встановлено, згідно висновку лікарсько-консультативної комісії комунального некомерційною підприємства "Центр первинної медичної допомоги" Вигодської селищної ради про наявність порушення функцій організму через які невиліковно хворі особи не можуть самостійно пересуватися та самообслуговуватися і потребують соціальної послуги з догляду на непрофесійні основі від 06.03.2023 № 19/2 ОСОБА_2 рекомендовано соціальні послуги: отримання соціальної послуги з догляду на непрофесійній основі від фізичної особи (а.с.78).
За результатами обстеження, комісією у складі трьох осіб сім`ї позивача за адресою АДРЕСА_2 складено акт проведення обстеження сім`ї № 28 від 21.03.2023, в якому надано висновок-рекомендацію щодо передачі на розгляд комісії з комплексного визначення ступеня індивідуальних потреб особи. Також, проведено визначення ступеня індивідуальної потреби соціальної послуги догляду вдома ОСОБА_2 , за школою оцінки можливості виконання елементарних та складних дій, відповідно до якого в сумі набрано 76,5 балів. (а.с.79, 81).
Комісією видано висновок про результати комплексного визначення індивідуальних потреб особи, яка потребує надання соціальних послуг № 26, згідно якого, за результатами комплексного визначення індивідуальних потреб встановлено, що ОСОБА_2 не потребує надання соціальних послуг з догляду, оскільки Типовою формовою висновку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.09.2020 № 859, визначено, що якщо за результатами комплексного визначення індивідуальних потреб сума балів становить більше ніж 54 бали, особа не потребує надання соціальних послуг з догляду, якщо сума балів становить від 54 до 0 балів - потребує (а.с.80).
Згідно розділу ІІ протоколу засідання комісії для комплексного визначення ступеня індивідуальних потреб особи, яка потребує надання соціальних послуг № 10 від 21.03.2023 погоджено висновок про результати комплексного визначення індивідуальних потреб особи, яка потребує надання соціальних послуг ОСОБА_2 (а.с.82-85).
Як слідує із приписів пункту 14 Порядку подання та оформлення документів, призначення і виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 23.09.2020 № 859 для підтвердження факту спільного проживання з особою, якій надаються соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі, та догляду за нею складається акт про проведення обстеження сім`ї фахівцями уповноваженого органу. Форма акту про проведення обстеження сім`ї затверджується Мінсоцполітики.
Якщо фізична особа надає соціальні послуги за місцем проживання/перебування особи, якій надаються соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі, але має інше зареєстроване місце проживання, обстеження сім`ї для встановлення факту догляду є обов`язковим.
Наказом Міністерства соціальної політики України № 37 від 29.01.2021 "Про затвердження форм документів, необхідних для призначення компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі" затверджено форму акту про проведення обстеження сім`ї.
При цьому основними положеннями такого акту є відомості про те, що особа, якій надаються соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі: проживає / не проживає разом із фізичною особою, яка надає соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі; періодичні надання соціальних послуг та висновок-рекомендація про призначення (не призначення) компенсації фізичній особі, яка надає соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі.
Питання наявності порушень функцій організму, через які невиліковно хворі особи не можуть самостійно пересуватися та самообслуговуватися, і потребують соціальної послуги з догляду на непрофесійній основі, вирішуються висновком лікарсько-консультативної комісії.
За таких умов висновок відповідача про те, що ОСОБА_2 не потребує надання соціальних послуг є помилковим, сформований всупереч Порядку подання та оформлення документів, призначення і виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 23.09.2020 № 859, та висновку лікарсько-консультативної комісії комунального некомерційною підприємства "Центр первинної медичної допомоги" Вигодської селищної ради про наявність порушення функцій організму через які невиліковно хворі особи не можуть самостійно пересуватися та самообслуговуватися і потребують соціальної послуги з догляду на непрофесійні основі від 06.03.2023 № 19/2.
Саме наявність виданої форми первинної облікової документації № 080-4/о Висновок про наявність порушення функцій організму через які невиліковно хворі особи не можуть самостійно пересуватися та самообслуговуватися і потребують соціальної послуги з догляду на непрофесійній основі засвідчує неможливість ОСОБА_2 самостійно пересуватися та самообслуговуватися, а також його потребу в соціальній послузі (а.с.78).
За таких обставин є протиправною відмова комісії для комплексного визначення ступеня індивідуальних потреб особи, яка потребує надання соціальних послуг виконавчого комітету Вигодської селищної ради від 21.03.2023 у призначенні позивачу компенсації фізичній особі, яка надає соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі.
Відповідно до частини 2 статті 9 Кодексу адміністративного судочинства суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Приймаючи до уваги встановлені судом обставини, з метою ефективного захисту порушених прав та охоронюваних законом інтересів позивача суд вважає за необхідне вийти за межі позовних вимог шляхом: визнання протиправною та скасуваня відмови комісії для комплексного визначення ступеня індивідуальних потреб особи, яка потребує надання соціальних послуг виконавчого комітету Вигодської селищної ради, оформленої протоколом від 21.03.2023 № 10 у призначенні ОСОБА_1 компенсації фізичній особі, яка надає соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі; зобов`язання комісію для комплексного визначення ступеня індивідуальних потреб особи, яка потребує надання соціальних послуг виконавчого комітету Вигодської селищної ради повторно розглянути заяву ОСОБА_1 від 10.03.2023, вхідний № Р-165 від 10.03.2023, про здійснення комплексного визначення індивідуальних потреб особи, яка потребує надання соціальних послуг, надання відповідного висновку, та прийняти рішення із урахуванням висновків суду, викладених у цьому судовому рішенні.
Враховуючи вищенаведене, суд дійшов до висновку, що позовні вимоги підлягають до часткового задоволення, в задоволенні решти позовних вимог до Комунального закладу "Центр надання соціальних послуг" Вигодської селищної ради Івано-Франківської області слід відмовити.
Відповідно до частин 1, 3 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа. При частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог.
Враховуючи те, що позовні вимоги підлягають частковому задоволенню, слід стягнути з Вигодської селищної ради Івано-Франківської області, за рахунок її бюджетних асигнувань, на користь позивача судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 1000,00 гривень.
Щодо розподілу витрат на правничу допомогу суд зазначає наступне.
Згідно з частиною 3 статті 134 Кодексу адміністративного судочинства України для цілей розподілу судових витрат: 1) розмір витрат на правничу допомогу адвоката, в тому числі гонорару адвоката за представництво в суді та іншу правничу допомогу, пов`язану зі справою, включаючи підготовку до її розгляду, збір доказів тощо, а також вартість послуг помічника адвоката визначаються згідно з умовами договору про надання правничої допомоги та на підставі доказів щодо обсягу наданих послуг і виконаних робіт та їх вартості, що сплачена або підлягає сплаті відповідною стороною або третьою особою; 2) розмір суми, що підлягає сплаті в порядку компенсації витрат адвоката, необхідних для надання правничої допомоги, встановлюється згідно з умовами договору про надання правничої допомоги на підставі доказів, які підтверджують здійснення відповідних витрат.
Частинами 4 та 5 статті 134 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що, для визначення розміру витрат на правничу допомогу та з метою розподілу судових витрат учасник справи подає детальний опис робіт (наданих послуг), виконаних адвокатом, та здійснених ним витрат, необхідних для надання правничої допомоги.
Розмір витрат на оплату послуг адвоката має бути співмірним із: складністю справи та виконаних адвокатом робіт (наданих послуг); часом, витраченим адвокатом на виконання відповідних робіт (надання послуг); обсягом наданих адвокатом послуг та виконаних робіт; ціною позову та (або) значенням справи для сторони, в тому числі впливом вирішення справи на репутацію сторони або публічним інтересом до справи.
Суд, дослідивши ордер серії АТ № 1048237 про надання правничої допомоги, акт виконаних робіт від 04.04.2024, квитанцію від 01.04.2024 № 43, встановив, що позивачем понесено витрати за послуги професійної правничої допомоги щодо звернення до суду з даним позовом вартістю 3000,00 грн. (а.с.23-26).
За таких обставин, витрати позивача на правничу допомогу адвоката підтверджені належним чином.
Як зазначено вище, відповідно до частин 1, 3 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа. При частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог.
Враховуючи часткове задоволення позову та те, що в позовній заяві не було заявлено жодних позовних вимог в частині, в якій задоволено позов до Вигодської селищної ради Івано-Франківської області, яку ухвалою суду від 07.05.2024 було залучено до участі в справі, як другого відповідача, суд вважає, що слід стягнути з Вигодської селищної ради Івано-Франківської області на користь позивача судові витрати на професійну правничу допомогу в сумі 1000,00 гривень.
На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Позов ОСОБА_1 до Комунального закладу Центр надання соціальних послуг Вигодської селищної ради Івано-Франківської області (код ЄДРПОУ 44197059, вул. Д.Галицького, 75, смт. Вигода, Калуський район, Івано-Франківська область, 77552), Вигодської селищної ради Івано-Франківської області визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити частково.
Визнати протиправною та скасувати відмову комісії для комплексного визначення ступеня індивідуальних потреб особи, яка потребує надання соціальних послуг виконавчого комітету Вигодської селищної ради, оформлену протоколом від 21.03.2023 № 10 у призначенні ОСОБА_1 компенсації фізичній особі, яка надає соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі.
Зобов`язати комісію для комплексного визначення ступеня індивідуальних потреб особи, яка потребує надання соціальних послуг виконавчого комітету Вигодської селищної ради повторно розглянути заяву ОСОБА_1 від 10.03.2023, вхідний № Р-165 від 10.03.2023, про здійснення комплексного визначення індивідуальних потреб особи, яка потребує надання соціальних послуг, надання відповідного висновку, та прийняти рішення із урахуванням висновків суду, викладених у цьому судовому рішенні.
В задоволенні решти позовних вимог - відмовити.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Вигодської селищної ради Івано-Франківської області (код ЄДРПОУ 04355875, вулиця Д.Галицького, 75, смт. Вигода, Калуський район, Івано-Франківська область, 77552) на користь ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 , АДРЕСА_3 ) сплачений судовий збір в розмірі 1000 (одна тисяча) грн. 00 коп.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Вигодської селищної ради Івано-Франківської області (код ЄДРПОУ 04355875, вулиця Д.Галицького, 75, смт. Вигода, Калуський район, Івано-Франківська область, 77552) на користь ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 , АДРЕСА_3 ) витрати на професійну правничу допомогу в розмірі 1000 (одна тисяча) грн. 00 коп.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня складення повного судового рішення.
Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя Григорук О.Б.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.07.2024 |
Оприлюднено | 22.07.2024 |
Номер документу | 120460956 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Григорук О.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні