Рішення
від 12.07.2024 по справі 580/4105/24
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 липня 2024 року справа № 580/4105/24

м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Гаращенка В.В. розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження без виклику учасників адміністративну справу за позовом приватного науково-виробничого підприємства «Прометей-Сервіс» до Головного управління ДПС у Черкаській області про визнання протиправним та скасування рішення,

ВСТАНОВИВ:

Приватне науково-виробниче підприємство «Прометей-Сервіс» звернулось до суду з адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Черкаській області, в якому просить:

- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Черкаській області від 23.04.2024 №4944/23-00-07-04-01.

Ухвалою судді Черкаського окружного адміністративного суду від 13.05.2024 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито спрощене провадження в адміністративній справі.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що висновки акту перевірки базуються на наявності на думку перевіряючих недоліків первинних бухгалтерських документів, однак перевіряючими не спростовано фактичне здійснення господарської діяльності з контрагентами: ПНВП «Прометей-Сервіс», ТОВ «АНТИКО РОССО», TOB «САНЕК», ТОВ «БК ХОРС», TOB «В-ІНТЕР ГРУП».

Позивач також зазначив, що відповідач помилково дійшов висновку про порушення позивачем вимог щодо формування податкового кредиту, оскільки з контрагентами здійснені реальні господарські операції, на підтвердження яких наявні необхідні, належним чином оформлені первинні бухгалтерські документи, а висновки акту перевірки не відповідають нормам чинного законодавства, базуються на припущеннях і не підтверджуються доказами.

Позивач звернув увагу, що за даними акту перевірки документальна позапланова перевірка ПНВП «Прометей-Сервіс» щодо дотримання вимог податкового законодавства з податку на додану вартість по взаємовідносинах з ТОВ «АНТИКО РОССО» проведена за період: грудень 2020 року, за квітень 2021 року, тобто за періоди щодо яких податковим органом не направлено запиту позивачеві та не отримано податкову інформацію, що свідчить про порушення платником податків податкового законодавства та виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях за грудень 2020 року та квітень 2021 року. Відповідно, документальна позапланова виїзна перевірка ПНВП «Прометей-Сервіс» проведена відповідачем за відсутності підстав, передбачених п. 78.1 ст. 78 ПК України, що свідчить про її незаконність та протиправність.

За вказаних обставин позивач вважає, що спірне податкове повідомлення-рішення є протиправним та підлягає скасуванню.

В письмовому відзиві на адміністративний позов представник відповідача просив у його задоволенні відмовити повністю, зазначивши, що господарські операції між позивачем та контрагентами: ПНВП «Прометей-Сервіс», ТОВ «АНТИКО РОССО», TOB «САНЕК», ТОВ «БК ХОРС», TOB «В-ІНТЕР ГРУП», відбулись із порушенням норм податкового законодавства, оскільки має місце порушення порядку оформлення первинних документів, які мають супроводжувати господарські операції. Відповідач вважає, що проведеною перевіркою діяльності позивача достовірно та в повному обсязі враховано обставини, які існували на момент її проведення, факти порушень є доведеними письмовими доказами, а тому вважає, що оскаржене податкове повідомлення-рішення є правомірним та скасуванню не підлягає.

Розглянувши подані документи і матеріали, повно, всебічно, об`єктивно дослідивши надані у справі докази, надавши їм юридичну оцінку, суд дійшов наступного.

Судом встановлено, що на виконання наказу Головного управління ДПС у Черкаській області 18.03.2024 №671-п на підставі направлень від 18.03.2024 №1114/23-00-07-04-01 та №1115/23-00-07-04-01, Головним управління ДПС у Черкаській області проведено документальну позапланову виїзну перевірку ПНВП «Прометей-Сервіс» (далі - товариство) щодо дотримання вимог податкового законодавства щодо правомірності включення сум податку на додану вартість до складу податкового кредиту що містяться у податкових деклараціях з податку на додану за грудень 2020 року, за квітень 2021 року, за травень 2021 року по взаємовідносинах з ТОВ «АНТИКО РОССО»; за липень 2019 року, що відображені в податкових деклараціях з податку на додану вартість за липень 2019 та серпень 2019 року по взаємовідносинах з TOB «В-ІНТЕР ГРУП» (код за ЄДРПОУ 41077970); за листопад 2018 року по взаємовідносинах з ТОВ «САНЕК» (код за ЄДРПОУ 32520671); за жовтень 2021 року по взаємовідносинах з ТОВ «БК «ХОРС» (код за ЄДРПОУ 42773524).

За результатами проведеної перевірки податковим органом складено акт від 01.04.2024 №3455/23-00-07-04-01/35435961, в якому висвітлені наступні порушення:

- п. 198.1, 198.2, 198.3, 198.6 ст. 198 та п. 201.1, 201.7 ст. 201 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VI, ст.1, ст. 9 Закону України від 16 липня 1999 року №996- XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», п. 2.15, п. 2.16. п. 2.4 положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24 травня 1995 №88, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.06.1995 за №168/704, в результаті чого занижено податок на додану вартість всього на загальну суму ПДВ 1208003 грн., в т.ч., за листопад 2018 року на суму 151500 грн., за липень 2019 року на суму 188360 грн., за серпень 2019 року на суму 19972 грн., за грудень 2020 року на суму 372192 грн., за квітень 2021 року на суму 114167 грн., за травень 2021 року на суму 192545 грн., за жовтень 2021 року на суму 169267 грн.

На підставі акту перевірки Головним управлінням ДПС у Черкаській прийняте податкове повідомлення-рішення від 23.04.2024 року №4944/23-00-07-04-01 про збільшення суми грошового зобов`язання з ПДВ у розмірі 1510004 грн., в тому числі за податковими зобов`язаннями 1208003 грн. та застосовано штрафну санкцію у сумі 302001 грн.

Не погоджуючись із податковим повідомленням-рішенням, позивач звернувся до суду.

Вирішуючи спір по суті, суд зазначає, що відносини, які виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюється Податковим кодексом України від 02.12.2010 №2755-VI (далі ПК України).

Відповідно до пункту 198.1 статті 198 ПК України право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з: а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг; б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв`язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності); в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України; г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу.

Пунктом 198.2 цієї статті передбачено, що датою віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг.

Відповідно до пункту 198.3 статті 198 ПК України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв`язку з придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг.

Нарахування податкового кредиту здійснюється незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

Абзацом першим пункту 198.6. статті 198 ПК України передбачено, що не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв`язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних податковими накладними / розрахунками коригування до таких податкових накладних чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Пункт 201.8 вказаної статті передбачає, що право на нарахування податку та складання податкових накладних надається виключно особам, зареєстрованим як платники податку в порядку, передбаченому статтею 183 цього Кодексу.

Відповідно до першого та другого абзаців пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Отже, належним чином оформлені та зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні є підставою для покупця товарів на віднесення сум ПДВ в накладних до податкового кредиту.

Згідно відомостей, які містяться в акті перевірки, перевіркою правомірності визначення податкового кредиту по взаємовідносинах з ТОВ «АНТИКО РОССО», TOB «САНЕК», ТОВ «БК ХОРС» та ТОВ «В-ІНТЕР ГРУП» за період, що перевіряється встановлено його завищення всього на загальну суму ПДВ 1208003 грн., в т.ч. за листопад 2018 року на суму 151500 грн., за липень 2019 року на суму 188360 грн., за серпень 2019 року на суму 19972 грн., за грудень 2020 року на суму 372192 грн., за квітень 2021 року на суму 114167 грн., за травень 2021 року на суму 192545 грн., за жовтень 2021 року на суму 169267 грн.

Досліджуючи фактичне здійснення господарських операцій із наведеними контрагентами, судом встановлено, що між ПНВП «Прометей-Сервіс» (Замовник) та ТОВ «В-ІНТЕР-ГРУП» (Виконавець) укладено Договір № 21/19 від 07.07.2019, згідно умов якого Замовник доручає, а Виконавець зобов`язується у порядку та на умовах, визначених цим Договором, своїми силами і засобами, на власний ризик надати послуги з монтажу внутрішніх інженерних електромереж на об`єкті Замовника, а Замовник зобов`язується прийняти та оплатити надані послуги (п. 1.1. Договору). Вартість послуг по цьому Договору визначається відповідно до розцінок на види послуг визначена у додатку № 1 і становить 650 000 грн. в т.ч. ПДВ - 108 333.33 грн. (п. 3.1 Договору). Оплата здійснюється шляхом перерахування коштів на розрахунковий рахунок Виконавця (п. 3.5 Договору).

За результатами виконання умов договору та надання Виконавцем послуг сторонами Договору складено та підписано Акт надання послуг від 15.07.2019 № 44. Здійснення розрахунків за надані послуги підтверджується платіжними інструкціями від 18.07.2019 № 1058 та від 19.07.2019 № 1067.

22.07.2019 між ПНВП «Прометей-Сервіс» (Замовник) та ТОВ «В-ІНТЕР-ГРУП» (Виконавець) укладено Договір № 22/19, за умовами якого Замовник доручає, а Виконавець зобов`язується у порядку та на умовах, визначених цим Договором, своїми силами і засобами, на власний ризик надати послуги з монтажу внутрішніх інженерних електромереж та внутрішнього водопроводу на об`єкті Замовника, а Замовник зобов`язується прийняти та оплатити надані послуги (п. 1.1. Договору). Вартість послуг по цьому Договору визначається відповідно до розцінок на види послуг, визначена у додатку № 1 і становить 599 994 грн. в т.ч. ПДВ - 99 999,00 грн. (п. 3.1 Договору). Оплата здійснюється шляхом перерахування коштів на розрахунковий рахунок Виконавця (п. 3.5 Договору).

За результатами виконання умов договору та надання Виконавцем послуг сторонами Договору складено та підписано Акти надання послуг від 22.07.2019 № 63 та від 26.07.2019 №63. Здійснення розрахунків за надані послуги підтверджується платіжними інструкціями від 01.08.2019 № 1080 та від 05.08.2019 № 1086.

Між ПНВП «Прометей-Сервіс» (Замовник) та ТОВ «САНЕК» (Виконавець) укладено Договір № 46/18 від 10.11.2018, згідно умов якого Замовник доручає, а Виконавець зобов`язується у порядку та на умовах, визначених цим Договором, своїми силами і засобами, на власний ризик надати послуги з монтажу внутрішніх інженерних електромереж на об`єкті: «Будівництво ділянки піролізу тирси ТДВ «Перечинський ЛХК» в м. Перечин по вул. Ужанська, 25» та «Будівництво зернопереробного комплексу по вул. Івана Мазепи, 1-Е в с. Криві Коліна, Тальнівського району, Черкаської області», яких Замовник зобов`язується прийняти та оплатити надані послуги (п. 1.1. Договору). Вартість послуг по цьому Договору визначається відповідно до розцінок на види послуг, визначена у додатку № 1 і становить 504 000 грн, в т.ч. ПДВ - 84 000, грн. (п. 3.1 Договору). Оплата здійснюється шляхом перерахування коштів на розрахунковий рахунок Виконавця (п. 3.5 Договору).

За результатами виконання умов договору та надання Виконавцем послуг сторонами Договору складено та підписано Акти здачі-приймання робіт (надання послуг) від 20.11.2018 №185 та від 28.11.2018 №188. Здійснення розрахунків за надані послуги підтверджується платіжними інструкціями від 27.12.2018 № 599 та №600.

10.11.2018 між ПНВП «Прометей-Сервіс» (Замовник) та TOB «САНЕК» (Виконавець) укладено Договір № 45/18, згідно умов якого Замовник доручає, а Виконавець зобов`язується у порядку та на умовах, визначених цим Договором, своїми силами і засобами, на власний ризик надати послуги з монтажу внутрішніх інженерних електромереж на об`єкті: Реконструкція будинку магазину «Будинок меблів» під торгівельно-офісний будинок з добудовою розвантажувальної рампи, що знаходиться по вул. Благовісна, 210 в місті Черкаси, яких Замовник зобов`язується прийняти та оплатити надані послуги (п. 1.1. Договору).

Вартість послуг по цьому Договору визначається відповідно до розцінок на види послуг, визначена у додатку № 1 і становить 100 000 грн, в т.ч. ПДВ - 16 666,67 грн. (п. 3.1 Договору). Оплата здійснюється шляхом перерахування коштів на розрахунковий рахунок Виконавця (п. 3.5 Договору).

За результатами виконання умов договору та надання Виконавцем послуг сторонами Договору складено та підписано Акт здачі-приймання робіт (надання послуг) від 23.11.2018 №170. Здійснення розрахунків за надані послуги підтверджується платіжною інструкцією від 27.12.2018 № 598.

02.11.2018 між ПНВП «Прометей-Сервіс» (Замовник) та ТОВ «САНЕК» (Виконавець) укладено Договір № 43/18, згідно умов якого Замовник доручає, а Виконавець зобов`язується у порядку та на умовах, визначених цим Договором, своїми силами і засобами, на власний ризик надати послуги з фіарбування металевих конструкцій на об`єкті: Надбудова офісної будівлі по провулку Киянівський, будинок 3-7 в м. Києві, яких Замовник зобов`язується прийняти та оплатити надані послуги (п. 1.1. Договору). Вартість послуг по цьому Договору визначається відповідно до розцінок на види послуг, визначена у додатку № 1 і становить 200 000 грн, в т.ч. ПДВ - 33 333,33 грн. (п. 3.1 Договору). Оплата здійснюється шляхом перерахування коштів на розрахунковий рахунок Виконавця (п. 3.5 Договору).

За результатами виконання умов договору та надання Виконавцем послуг сторонами Договору складено та підписано Акти здачі-приймання робіт (надання послуг) від 13.11.2018 №180 та від 07.11.2018 № 171. Здійснення розрахунків за надані послуги підтверджується платіжними інструкціями від 14.12.2018 № 564 та № 565.

16.11.2018 між ПНВП «Прометей-Сервіс» (Замовник) та ТОВ «САНЕК» (Виконавець) укладено Договір № 47/18, згідно умов якого Замовник доручає, а Виконавець зобов`язується у порядку та на умовах, визначених цим Договором, своїми силами і засобами, на власний ризик надати послуги з фарбування дерев`яних конструкцій за адресою м. Київ, вул. Васильківська, 35, яких Замовник зобов`язується прийняти та оплатити надані послуги (п. 1.1. Договору). Вартість послуг по цьому Договору визначається відповідно до розцінок на види послуг, визначена у додатку № 1 і становить 80 000 грн. в т.ч, ПДВ - 13 333,33 грн. (п. 3.1 Договору). Оплата здійснюється шляхом перерахування коштів на розрахунковий рахунок Виконавця (п. 3.5 Договору).

За результатами виконання умов договору та надання Виконавцем послуг сторонами Договору складено та підписано Акт здачі-приймання робіт (надання послуг) від 19.11.2018 №184. Здійснення розрахунків за надані послуги підтверджується платіжною інструкцією від 14.12.2018 № 566.

02.11.2018 між ПНВП «Прометей-Сервіс» (Замовник) та TOB «САНЕК» (Виконавець) укладено Договір № 42/18, згідно умов якого Замовник доручає, а Виконавець зобов`язується у порядку та на умовах, визначених цим Договором, своїми силами і засобами, на власний ризик надати послуги з монтажу внутрішніх інженерних електромереж на об`єкті: Реконструкція будівлі (фасад) дошкільного навчального закладу (дитячий садок) спеціального типу № 29 «Ластівка» Черкаської міської ради по бул. Шевченка, 176 в м. Черкаси, яких Замовник зобов`язується прийняти та оплатити надані послуги (п. 1.1 Договору). Вартість послуг по цьому Договору визначається відповідно до розцінок на види послуг, визначена у додатку № 1 і становить 25 000 грн, в т.ч. ПДВ - 4 166,67 грн. (п. 3.1 Договору). Оплата здійснюється шляхом перерахування коштів на розрахунковий рахунок Виконавця (п. 3.5 Договору).

За результатами виконання умов договору та надання Виконавцем послуг сторонами Договору складено та підписано Акт здачі-приймання робіт (надання послуг) від 05.11.2018 №170. Здійснення розрахунків за надані послуги підтверджується платіжною Інструкцією від 14.12.2018 № 563.

Між ПНВП «Прометей-Сервіс» (Замовник) та ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ХОРС» (Виконавець) укладено Договір № 35/21 від 05.10.2021, згідно умов якого Замовник доручає, а Виконавець зобов`язується у порядку та на умовах, визначених цим Договором, своїми силами і засобами, на власний ризик надати послуги з монтажу внутрішніх електромереж на об`єкті Замовника, яких Замовник зобов`язується прийняти та оплатити надані послуги (п. 1.1. Договору). Вартість послуг по цьому Договору визначається відповідно до розцінок на види послуг, визначена у додатку № 1 і становить 1015 600 грн, в т.ч. ПДВ - 169 266,67 грн. (п. 3.1 Договору). Оплата здійснюється шляхом перерахування коштів на розрахунковий рахунок Виконавця (п. 3.5 Договору).

За результатами виконання умов договору та надання Виконавцем послуг сторонами Договору складено та підписано Акти надання послуг від 18.10.2021 № 94, від 22.10.2021 №98 та від 29.10.2021 № 101. Здійснення розрахунків за надані послуги підтверджується платіжними інструкціями зід 02.11.2021 № 1870, від 09.11.2021 № 1880 та№ 1890.

07.12.2020 між ПНВП «Прометей-Сервіс» (Замовник) та ТОВ «АНТИКО РОССО» (Виконавець) укладено Договір № 60/20, згідно умов якого Замовник доручає, а Виконавець зобов`язується у порядку та на умовах, визначених цим Договором, своїми силами і засобами, на власний ризик надати послуги з монтажу внутрішніх електромереж на об`єкті Замовника, яких Замовник зобов`язується прийняти та оплатити надані послуги (п. 1.1. Договору). Вартість послуг по цьому Договору визначається відповідно до розцінок на види послуг, визначена у додатку № 1 і становить 201 000 грн, в т.ч. ПДВ - 33 500,00 грн. (п. 3.1 Договору). Оплата здійснюється шляхом перерахування коштів на розрахунковий рахунок Виконавця (п. 3.5 Договору).

За результатами виконання умов договору та надання Виконавцем послуг сторонами Договору складено та підписано Акт надання послуг від 16.12.2020 № 25. Здійснення розрахунків за надані послуги підтверджується платіжними інструкціями від 23.12.2020 № 867 та від 11.01.2021 № 895.

01.12.2020 між ПНВП «Прометей-Сервіс» (Замовник) та ТОВ «АНТИКО РОССО» (Виконавець) укладено Договір № 59/20, згідно умов якого Замовник доручає, а Виконавець зобов`язується у порядку та на умовах, визначених цим Договором, своїми силами і засобами, на власний ризик надати послуги з монтажу повітропроводу та монтажу внутрішніх електромереж на об`єкті Замовника, яких Замовник зобов`язується прийняти та оплатити надані послуги (л. 1.1. Договору). Вартість послуг по цьому Договору визначається відповідно до розцінок на види послуг, визначена у додатку № 1 і становить 632 154,00 грн. в т.ч. ПДВ - 105 359.00 грн. (п. 3.1 Договору). Оплата здійснюється шляхом перерахування коштів на розрахунковий рахунок Виконавця (п. 3.5 Договору).

За результатами виконання умов договору та надання Виконавцем послуг сторонами Договору складено та підписано Акт надання послуг від 11.12.2020 № 18. Здійснення розрахунків за надані послуги підтверджується платіжними інструкціями від 17.12.2020 № 846 та від 22.12.2020 № 861.

01.12.2020 між ПНВП «Прометей-Сервіс» (Замовник) та ТОВ «АНТИКО РОССО» (Виконавець) укладено Договір № 61/20, згідно умов якого Замовник доручає, а Виконавець зобов`язується у порядку та на умовах, визначених цим Договором, своїми силами і засобами, на власний ризик надати послуги з монтажу внутрішніх електромереж на об`єкті Замовника, яких Замовник зобов`язується прийняти та оплатити надані послуги (п. 1.1. Договору). Вартість послуг по цьому Договору визначається відповідно до розцінок на види послуг, визначена у додатку № 1 і становить 1 400 000 грн. в т.ч. ПДВ - 233 333.33 грн. (п. 3.1 Договору). Оплата здійснюється шляхом перерахування коштів на розрахунковий рахунок Виконавця (п. 3.5 Договору).

За результатами виконання умов договору та надання Виконавцем послуг сторонами Договору складено та підписано Акт надання послуг від 30.12.2020 № 21. Здійснення розрахунків за надані послуги підтверджується платіжними інструкціями від 28.12.2020 № 880, від 11.01.2021 № 896 та від 04.02.2021 № 958.

05.04.2021 між ПНВП «Прометей-Сервіс» (Замовник) та ТОВ «АНТИКО РОССО» (Виконавець) укладено Договір № 08/21, згідно умов якого Замовник доручає, а Виконавець зобов`язується у порядку та на умовах, визначених цим Договором, своїми силами і засобами, на власний ризик надати послуги з монтажу електромереж на об`єкті Замовника, яких Замовник зобов`язується прийняти та оплатити надані послуги (п. 1.1. Договору).

Вартість послуг по цьому Договору визначається відповідно до розцінок на види послуг, визначена у додатку № 1 і становить 685 000 грн. в т.ч. ПДВ - 114 166.67 грн. (п. 3.1 Договору). Оплата здійснюється шляхом перерахування коштів на розрахунковий рахунок Виконавця (п. 3.5 Договору).

За результатами виконання умов договору та надання Виконавцем послуг сторонами Договору складено та підписано Акт надання послуг від 15.04.2021 № 22. Здійснення розрахунків за надані послуги підтверджується платіжними інструкціями від 19.04.2021 № 1207 та від 23.04.2021 № 1230.

26.04.2021 між ПНВП «Прометей-Сервіс» (Замовник) та ТОВ «АНТИКО РОССО» (Виконавець) укладено Договір № 14/21, згідно умов якого Замовник доручає, а Виконавець зобов`язується у порядку та на умовах, визначених цим Договором, своїми силами і засобами, на власний ризик надати послуги з монтажу електромереж на об`єкті Замовника, яких Замовник зобов`язується прийняти та оплатити надані послуги (п. 1.1. Договору). Вартість послуг по цьому Договору визначається відповідно до розцінок на види послуг, визначена у додатку № 1 і становить 745 000 грн. в т.ч. ПДВ - 124 166,67 грн. (п. 3.1 Договору). Оплата здійснюється шляхом перерахування коштів на розрахунковий рахунок Виконавця (п. 3.5 Договору).

За результатами виконання умов договору та надання Виконавцем послуг сторонами Договору складено та підписано Акт надання послуг від 14.05.2021 № 29. Здійснення розрахунків за надані послуги підтверджується платіжними інструкціями від 17.05.2021 № 1306 та від 21.05.2021 № 1314.

17.05.2021 між ПНВП «Прометей-Сервіс» (Замовник) та ТОВ «АНТИКО РОССО» (Виконавець) укладено Договір № 17/21, згідно умов якого Замовник доручає, а Виконавець зобов`язується у порядку та на умовах, визначених цим Договором, своїми силами і засобами, на власний ризик надати послуги з монтажу електромереж на об`єкті Замовника, яких Замовник зобов`язується прийняти та оплатити надані послуги (п. 1.1. Договору). Вартість послуг по цьому Договору визначається відповідно до розцінок на види послуг, визначена у додатку № 1 і становить 410 268 грн, в т.ч. ПДВ - 68 378,00 грн. (п. 3.1 Договору). Оплата здійснюється шляхом перерахування коштів на розрахунковий рахунок Виконавця (п. 3.5 Договору).

За результатами виконання умов договору та надання Виконавцем послуг сторонами Договору складено та підписано Акт надання послуг від 31.05.2021 № 32. Здійснення розрахунків за надані послуги підтверджується платіжними інструкціями від 03.06.2021 № 1354 та від 15.06.2021 № 1394.

Правові засади регулювання, організації, ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності в Україні визначає Закон України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 №996-ХІ (надалі Закон України № 996-ХІ).

Зі змісту статті 1 Закону України №996-ХІ (в редакції станом на час здійснення спірних господарських операцій) випливає, що первинний документ це будь-який документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.

Законодавством не визначений вичерпний перелік документів, які можуть вважатися первинними, відтак таким, що підтверджують проведення господарської операції і на підставі яких формується звітність. Відсутність деяких реквізитів в одному з первинних документів не робить автоматично господарську операцію такою, що не відбулася.

Суд також враховує той факт, що з огляду на принцип персональної відповідальності платника податку, право на формування податкового кредиту не може ставитись у пряму залежність від додержання податкової чи іншої дисципліни третіми особами. Платника податку не може бути позбавлено права на формування податкового кредиту з податку на додану вартість за відсутності доказів його залучення до протиправної діяльності, яка свідчить про незаконність такого формування.

Суд вважає безпідставними доводи відповідача щодо відсутності у контрагентів позивача фактичної можливості надання послуг в силу відсутності трудового персоналу, оскільки укладення трудового договору не є єдиним способом залучення працівників до виконання трудових обов`язків. Більш того, податкове законодавство не ставить в залежність право платника податків на одержання податкового кредиту в залежність від того якими ресурсами (власними чи залученими) його контрагент надавав послуги.

Щодо посилань контролюючого органу на наявність недоліків в оформленні первинних бухгалтерських документів, суд зазначає, що сама собою наявність або відсутність окремих документів, а так само помилки у їх оформленні не є підставою для висновків про відсутність господарської операції, якщо з інших даних вбачається, що фактичний рух активів або зміни у власному капіталі чи зобов`язаннях платника податків у зв`язку з його господарською діяльністю мали місце.

Суд відхиляє доводи відповідача щодо проведення розслідування у кримінальних провадженнях №32017100090000075 від 21 листопада 2017 року, за № 32017100000000104 від 11 липня 2017 року, за №42018041440000239 від 06 грудня 2018 року та за №42019051720000044 від 08 квітня 2019 року, де ТОВ «В-ІНТЕР ГРУП» є учасником, з огляду на ту обставину, що в матеріалах справи відсутній вирок суду, який набрав законної сили та яким встановлено укладення договорів між позивачем та названим контрагентом з метою, яка порушує публічний порядок, вчинення угод з метою, що суперечать інтересам держави і суспільства, так само не встановлено і ухилення від сплати податків за наслідками виконання згаданих договорів з боку позивача. Епізод наявності змови позивача з контрагентом з метою зменшення податкових зобов`язань в ході слідства не досліджувався, судом не перевірявся і доказів прийняття судом рішення з цього приводу не надано.

Щодо прийняття рішення про відповідність ТОВ «В-ІНТЕР ГРУП» критеріям ризиковості платника податку від 25.05.2021 за № 14864, суд зазначає, що господарські операції з цим контрагентом відбулись у липні 2019 року, натомість рішення про відповідність критеріям ризиковості прийнято у 2021 році, тому не може бути доказом відсутності господарських взаємовідносин із цим контрагентом.

З тих самих підстав судом відхиляються аналогічні посилання податкового органу на відсутність господарських операцій з TOB «САНЕК», ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ХОРС», ТОВ «АНТИКО РОССО».

На переконання суду, доводи податкового органу про отримання платником необґрунтованої податкової вигоди мають ґрунтуватись на сукупності доказів, що безспірно підтверджують існування обставин, які виключають право платника, зокрема, на формування податкового кредиту. Однак, відповідачем під час розгляду справи не надано будь-яких доказів та не зазначено будь-яких обставин, які б ставили під сумнів фактичне здійснення господарських операцій позивача та доказів, які виключають право позивача на формування витрат для цілей визначення податкового кредиту.

Позивач не зобов`язаний перевіряти дотримання податкового законодавства своїми контрагентами та господарюючими суб`єктами, які здійснюють постачання товарів чи робіт цим контрагентам, не зобов`язаний нести відповідальність за несплату податків продавцями (постачальниками), або за можливу недостовірність відомостей про них, за умови необізнаності щодо неї.

Твердження податкового органу про здійснення контрагентами позивача різних видів господарської діяльності не свідчить про неможливість надання послуг, оскільки поєднання декількох видів господарської діяльності законом не заборонено.

З огляду на викладене, співставлення змісту первинних документів та доказів підтвердження фактичного надання послуг вказує, що спірні господарські операції є реальними, відповідають дійсному економічному змісту та підтверджуються необхідними документами, що є свідченням добросовісності позивача при здійсненні вказаних операцій. Доказів на підтвердження зворотного відповідачем не надано.

Враховуючи зазначене, позивач правомірно відобразив у складі податкового кредиту суми податку на додану вартість за господарськими операціями з контрагентами на підставі належним чином оформлених останнім первинних бухгалтерських документів, тому оскаржене податкове повідомлення-рішення підлягає скасуванню.

Решта доводів та заперечень сторін висновків суду по суті заявлених позовних вимог не спростовують. Слід зазначити, що згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі Серявін та інші проти України від 10.02.2010, заява 4909/04, відповідно до п. 58 якого суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються.

Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі РуїсТоріха проти Іспанії від09.12.1994, серія A, N 303-A, п.29).

Згідно пункту 41 висновку №11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту.

Суд при вирішенні спору враховує приписи статті 2 КАС України, відповідно до якої у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, обґрунтовано, добросовісно, розсудливо та безсторонньо, пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення.

За вказаних обставин, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи позивача є обґрунтованими, а вимоги такими, що належить задовольнити повністю.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України понесені позивачем судові витрати зі сплати судового збору слід стягнути за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Керуючись ст.ст. 6, 9, 12, 14, 72, 76, 90, 139, 241-246, 255, 295 КАС України, суд -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Черкаській області від 23.04.2024 №4944/23-00-07-04-01.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань з Головного управління ДПС у Черкаській області (18002, м. Черкаси, вул. Хрещатик, 235, код ЄДРПОУ 44131663) на користь приватного науково-виробничого підприємства «Прометей-Сервіс» (вул. Святотроїцька, буд. 73/1, офіс 313, м. Черкаси, Черкаська обл., 18034, код ЄДРПОУ 35435961) судові витрати зі сплати судового збору в сумі 22650 (двадцять дві тисячі шістсот п`ятдесят) грн. 06 коп.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, яка може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня підписання рішення суду.

Суддя Валентин ГАРАЩЕНКО

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.07.2024
Оприлюднено22.07.2024
Номер документу120463079
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних)

Судовий реєстр по справі —580/4105/24

Ухвала від 20.11.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кучма Андрій Юрійович

Ухвала від 17.10.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кучма Андрій Юрійович

Ухвала від 16.09.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ганечко Олена Миколаївна

Ухвала від 29.08.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ганечко Олена Миколаївна

Рішення від 12.07.2024

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Валентин ГАРАЩЕНКО

Ухвала від 11.06.2024

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Валентин ГАРАЩЕНКО

Ухвала від 13.05.2024

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Валентин ГАРАЩЕНКО

Ухвала від 29.04.2024

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Валентин ГАРАЩЕНКО

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні