ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
17 липня 2024 року м. Дніпросправа № 280/9447/23
Третій апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
судді-доповідача: Шальєвої В.А.
суддів: Чередниченка В.Є., Іванова С.М.,
розглянувши в порядку письмового провадження в залі судового засідання Третього апеляційного адміністративного суду у м. Дніпрі апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Запорізькій області на рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 11 березня 2024 року (суддя Кисіль Р.В., повне судове рішення складено 11 березня 2024 року) в справі № 280/9447/23 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Респект 2020» до Головного управління ДПС у Запорізькій області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Респект 2020» звернулось до Запорізького окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДПС у Запорізькій області (далі ГУ ДПС), Державної податкової служби України (далі ДПС) про:
визнання протиправними та скасування рішень комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Запорізькій області від 28 серпня 2023 року №9412967/43711123 про відмову в реєстрації податкової накладної №111 від 20 липня 2023 року, від 28 серпня 2023 року №9412965/43711123 про відмову в реєстрації податкової накладної №113 від 21 липня 2023 року, від 28 серпня 2023 року №9412969/43711123 про відмову в реєстрації податкової накладної №148 від 24 липня 2023 року, від 28 серпня 2023 року №9412966/43711123 про відмову в реєстрації податкової накладної №149 від 26 липня 2023 року, від 28 серпня 2023 року №9412964/43711123 про відмову в реєстрації податкової накладної №150 від 27 липня 2023 року, від 28 серпня 2023 року №9412968/43711123 про відмову в реєстрації податкової накладної №151 від 31 липня 2023 року;
зобов`язання ДПС зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі ЄРПН) складені на адресу ТОВ «Гранпрі ЛТД» податкові накладні №111 від 20 липня 2023 року, №113 від 21 липня 2023 року, №148 від 24 липня 2023 року, №149 від 26 липня 2023 року, №150 від 27 липня 2023 року, №151 від 31 липня 2023 року датою подання їх на реєстрацію.
Рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 11 березня 2024 року позов задоволено.
Визнано протиправними та скасовані рішення Головного управління ДПС у Запорізькій області від 28 серпня 2023 року №9412967/43711123 про відмову в реєстрації податкової накладної №111 від 20 липня 2023 року, від 28 серпня 2023 року №9412965/43711123 про відмову в реєстрації податкової накладної №113 від 21 липня 2023 року, від 28 серпня 2023 року №9412969/43711123 про відмову в реєстрації податкової накладної №148 від 24 липня 2023 року, від 28 серпня 2023 року №9412966/43711123 про відмову в реєстрації податкової накладної №149 від 26 липня 2023 року, від 28 серпня 2023 року №9412964/43711123 про відмову в реєстрації податкової накладної №150 від 27 липня 2023 року, від 28 серпня 2023 року №9412968/43711123 про відмову в реєстрації податкової накладної №151 від 31 липня 2023 року.
Зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, складені ТОВ «Респект 2020» податкові накладні: №111 від 20 липня 2023 року, №113 від 21 липня 2023 року, №148 від 24 липня 2023 року, №149 від 26 липня 2023 року, №150 від 27 липня 2023 року, №151 від 31 липня 2023 року датою подання їх на реєстрацію.
В апеляційній скарзі відповідач ГУ ДПС просить скасувати рішення з підстав неповного з`ясування обставин, що мають значення для справи, неправильного та неповного дослідження доказів, неправильного застосування судом першої інстанції норм матеріального права, порушення норм процесуального права, ухвалити нове рішення про відмову у задоволенні позову.
Апелянт зазначає, що контролюючий орган при направленні квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної дотримався абз. 10 пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, адже платника податку повідомлено такою квитанцією про факт зупинення реєстрації податкової накладної, а також зазначено причини такого зупинення. На думку апелянта, у платника податку після отримання квитанції виникає право на подання первинних документів на підтвердження факту наявності чи відсутності господарської операції, а контролюючий орган не зобов`язаний у квитанції вказувати перелік документів, який необхідно подати, оскільки таке прямо не передбачено нормативно-правовими актами. При цьому вважає, що платник податку має бути обізнаний, які первинні документи підтверджують реальність господарської операції.
Вказує, що у повідомленнях платника проінформовано про необхідність надати на розгляд комісії договори та первинні документи з перевізниками, які були задіяні в перевезенні продукції згідно з податковими накладними (акти виконаних робіт, розрахункові документи), відомості щодо наявності власних транспортних засобів, які були задіяні в перевезенні продукції. При цьому у деяких товарно-транспортних накладних перевізником зазначено саме позивач, однак документи про наявність власних транспортних засобів на розгляд комісії не надано.
Апелянт посилається на висновки Верховного Суду з приводу правовідносин щодо фактичного підтвердження господарських операцій та зазначає, що обов`язок підтвердити реальність господарської операції виникає у платника податку з моменту зупинення реєстрації податкової накладної.
Також вважає, що прийнявши рішення про зобов`язання зареєструвати податкові накладні, суд першої інстанції втрутився в дискреційні повноваження суб`єкта владних повноважень, а з урахуванням пункту 20 Порядку № 1246 належним способом захисту порушеного права є зобов`язання ДПС повторно розглянути питання щодо реєстрації податкових накладних.
Справа судом розглянута без повідомлення учасників справи (в порядку письмового провадження) за наявними у справі матеріалами на підставі п. 3 ч. 1 ст. 311 КАС України у зв`язку з поданням апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції, яке ухвалено в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у порядку письмового провадження).
Перевіривши законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги, суд доходить до висновку, що апеляційна скарга не може бути задоволена з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено, що 01 липня 2023 року між ТОВ «Респект 2020» (постачальник) та ТОВ «Гранпрі ЛТД» (покупець) укладено договір поставки №0723/01, за умовами якого постачальник зобов`язався передати у власність покупця, а покупець - прийняти й оплатити товар у повному розмірі на умовах та в порядку, визначених цим договором; кількість і асортимент товару, що поставляється, вказується у видатковій (товарній) накладній, складеній на підставі заявок покупця; видаткові накладні оформлюються на кожну партію товару.
На виконання умов договору №0723/01 постачальником здійснено поставку узгоджених партій товару та за першою подією (відвантаженням товару) відповідно до вимог ст. 187, п. 10 ст. 201 ПК України складено й подано до реєстрації в ЄРПН відповідні податкові накладні, а саме:
- за видатковою накладною №1099 від 20 липня 2023 року поставлено товар «Вода питна Авалон ТМ «Мирненська» негазована, оброблена, видобута з артезіанської свердловини 1,5 л., артикул 2201101100» у кількості 14112 шт. за ціною 8,70 з ПДВ, усього на суму 122 774,40 грн, в т.ч. ПДВ - 20 462,40 грн; товар доставлено покупцю відповідно до ТТН №1099 від 20 липня 2023 року. 20 липня 2023 року складено та подано до реєстрації в ЄРПН податкову накладну №111 від 20 липня 2023 року на суму 122 774,40 грн, в т.ч. ПДВ - 20 462,40 грн;
- за видатковою накладною №1101 від 21 липня 2023 року поставлено товар «Вода питна Авалон ТМ «Мирненська» негазована, оброблена, видобута з артезіанської свердловини 1,5 л., артикул 2201101100» у кількості 14112 шт. за ціною 8,70 з ПДВ, усього на суму 122 774,40 грн, в т.ч. ПДВ - 20 462,40 грн; товар доставлено покупцю відповідно до ТТН №1101 від 21 липня 2023 року. 21 липня 2023 року складено та подано до реєстрації в ЄРПН податкову накладну №113 від 20 липня 2023 року на суму 122 774,40 грн, в т.ч. ПДВ -20 462,40 грн;
- за видатковою накладною №1110 від 24 липня 2023 року поставлено товар «Вода питна Авалон ТМ «Мирненська» негазована оброблена, видобута з артезіанської свердловини 1,5 л., артикул 2201101100» у кількості 14112 шт. за ціною 8,70 з ПДВ, усього на суму 122 774,40 грн, в т.ч. ПДВ - 20 462,40 грн; товар доставлено покупцю відповідно до ТТН №1110 від 24 липня 2023 року; 24 липня 2023 року складено та подано до реєстрації в ЄРПН податкову накладну №148 від 24 липня 2023 року на суму 122 774,40 грн, в т.ч. ПДВ - 20 462,40 грн;
- за видатковою накладною №1118 від 26 липня 2023 року поставлено товар «Вода питна Авалон ТМ «Мирненська» негазована, оброблена, видобута з артезіанської свердловини 1,5 л., артикул 2201101100» у кількості 14112 шт за ціною 8,70 з ПДВ, усього на суму 122 774,40 грн, в т.ч. ПДВ - 20 462,40 грн; товар доставлено покупцю відповідно до ТТН №1118 від 26 липня 2023 року; 26 липня 2023 року складено та подано до реєстрації в ЄРПН податкову накладну №149 від 26 липня 2023 року на суму 122 774,40 грн, в т.ч. ПДВ - 20 462,40 грн;
- за видатковою накладною №1132 від 27 липня 2023 року поставлено товар «Вода питна Авалон ТМ «Мирненська» негазована, оброблена, видобута з артезіанської свердловини 1,5 л., артикул 2201101100» у кількості 3528 шт за ціною 8,0 з ПДВ, на суму 30 693,60 грн з ПДВ та «Вода питна Авалон ТМ «Мирненська» сильногазована, оброблена, видобута з артезіанської свердловини 1,5 л., артикул 2201101900» у кількості 3528 шт за ціною 8,94 з ПДВ на суму 31 540,32 грн з ПДВ, разом на суму 62 233,92 грн, в т.ч. ПДВ - 10 372,32 грн; товар доставлено покупцю відповідно до ТТН №1132 від 27 липня 2023 року: 27 липня 2023 року складено та подано до реєстрації в ЄРПН податкову накладну №150 від 27 липня 2023 року на суму 62 233,92 грн, в т.ч. ПДВ - 10 372,32 грн;
- за видатковою накладною №1140 від 31 липня 2023 року поставлено товар «Вода питна Авалон ТМ «Мирненська» негазована. оброблена, видобута з артезіанської свердловини 1,5 л., артикул 2201101100» у кількості 14112 шт за ціною 8,70 з ПДВ, усього на суму 122 774,40 грн, в т.ч. ПДВ - 20 462,40 грн; товар доставлено покупцю відповідно до ТТН №1140 від 31 липня 2023 року; 31 липня 2023 року складено та подано до реєстрації в ЄРПН податкову накладну №151 від 31 липня 2023 року на суму 122 774,40 грн, в т.ч. ПДВ - 20 462,40 грн.
Постачальником висталений рахунок №03/08-1 від 03 серпня 2023 року на оплату поставлених партій товару на загальну суму 3 929 007,00 грн, який оплачено покупцем на загальну суму 3 929 000,00 грн, що підтверджується банківською випискою за період з 01 липня 2023 року по 18 серпня 2023 року.
Відповідно до отриманих квитанцій про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в ЄРПН реєстрацію податкових накладних в ЄРПН зупинено з однакових підстав: «Обсяг постачання товару/послуги 2201, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Додатково повідомляємо: показник "D"=.9248%, "Р"=664144.23. Пропонуємо надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних».
З метою усунення підстав для зупинення реєстрації податкових накладних позивачем подані повідомлення про подання пояснень та копії документів щодо податкових накладних/розрахунку корегування податкових накладних, реєстрацію яких зупинено, із додатками, серед яких письмові пояснення щодо господарської операції та первинні документи на підтвердження її здійснення, а також документи щодо відсутності різниці обсягу придбання та постачання такого товару, а також на підтвердження залучення виробничих ресурсів для здійснення такого виду господарської діяльності.
16 серпня 2023 року комісією регіонального рівня направлено позивачу повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, в яких вказано про необхідність подання копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній, а саме договорів, зокрема зовнішньоекономічних контрактів, з додатками до них; первинних документів щодо постачання товарів, транспортування продукції, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки; розрахункових документів та/або виписок з особових рахунків; документів щодо підтвердження відповідності продукції - декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності. Додаткова інформація: надати договори та первинні документи з перевізниками, які були задіяні в перевезені продукції згідно ПН (акти виконаних робіт, розрахункові документи), надати відомості щодо наявності власних транспортних засобів, які були задіяні в перевезенні продукції згідно ПН.
Позивачем надана додаткова інформація, а саме: договори, видаткові накладні, акти приймання-передачі товару, послуг, платіжні інструкції та банківські виписки, докази щодо транспортування, у т.ч. первинні документи щодо залучених перевізників, сертифікати якості, усього 40 додатків, а також додаткові пояснення.
ГУ ДПС у Запорізькій області прийнято рішення про відмову в реєстрації податкових накладних у зв`язку з ненаданням/частковим наданням платником податків додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в ЄРПН, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку корегування в ЄРПН, а саме:
- рішення від 28 серпня 2023 року №9412967/43711123 про відмову в реєстрації податкової накладної №111 від 20 липня 2023 року;
- рішення від 28 серпня 2023 року №9412965/43711123 про відмову в реєстрації податкової накладної №113 від 21 липня 2023 року;
- рішення від 28 серпня 2023 року №9412969/43711123 про відмову в реєстрації податкової накладної №148 від 24 липня 2023 року;
- рішення від 28 серпня 2023 року №9412966/43711123 про відмову в реєстрації податкової накладної №149 від 26 липня 2023 року;
- рішення від 28 серпня 2023 року №9412964/43711123 про відмову в реєстрації податкової накладної №150 від 27 липня 2023 року;
- рішення від 28 серпня 2023 року №9412968/43711123 про відмову в реєстрації податкової накладної №151 від 31 липня 2023 року.
Рішення не містять посилання на конкретні документи, які не було подано платником податків.
Суд першої інстанції, задовольняючи позовні вимоги, виходив з того, що за відсутності конкретної пропозиції про необхідність надання певних документів та за умови не наведення комісією доказів того, що документи, які подані позивачем, є недостатніми чи такими, що у своїй сукупності викликають сумнів у достовірності наданої інформації, такі рішення є протиправними.
Також суд першої інстанції вважав, що ефективним та реальним способом захисту порушеного права позивача є зобов`язання ДПС зареєструвати податкові накладні датою їх подання на реєстрацію.
Суд визнає приведені висновки обґрунтованими, з огляду на наступне.
Судом встановлено, що основним видом діяльності ТОВ «Респект 2020» є неспеціалізована оптова торгівля продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами.
Позивач є платником податку на додану вартість.
Податкові накладні, рішення контролюючого органу про відмову в реєстрації яких є предметом судового контролю в цій справі, виписані позивачем у зв`язку з постачанням на адресу ТОВ «Гранпрі ЛТД» товарів за договором поставки № 0723/01 від 01 липня 2023 року (а.с. 36-39 т.1).
Позивачем за правилом першої події складено та направлено на реєстрацію в ЄРПН податкові накладні: №111 від 20 липня 2023 на суму 122 774,40 грн., у тому числі податок на додану вартість 20 462,40 грн.; № 113 від 21 липня 2023 року на суму 122 774,40 грн., у тому числі податок на додану вартість 20 462,40 грн.; № 148 від 24 липня 2023 року на суму 122 774,40 грн., у тому числі податок на додану вартість 20 462,40 грн.; № 149 від 26 липня 2023 року на суму 122 774,40 грн., у тому числі податок на додану вартість - 20 462,40 грн, № 150 від 27 липня 2023 року на суму 62 223,92 грн, у тому числі податок на додану вартість 10 372,32 грн, № 151 від 31 липня 2023 року на суму 122 774,40 грн., у тому числі податок на додану вартість - 20 462,40 грн. (а.с. 42, 63, 83, 104, 125, 145 т.1).
Податкові накладні доставлені до ДПС України, документи збережено, реєстрація податкових накладних зупинена, оскільки обсяг постачання товару/послуги 1206 перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН (а.с. 44, 66, 84, 105, 126, 146 т.1).
У квитанціях відсутній перелік документів, які платник податку має надати для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.
На виконання зазначених вимог позивачем направлено на адресу контролюючого органу повідомлення про надання пояснень та додаткових документів.
Контролюючим органом додатково витребувано у платника податку повідомленнями від 16 серпня 2023 року додаткові пояснення та/або документи, необхідні для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН (а.с. 49-50, 70-71, 90-91, 111-112, 132-133, 152-153 т.1). У повідомленнях вказано про необхідність надання копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податкових накладних: договорів, зокрема зовнішньоекономічних контрактів, з додатками до них; первинних документів щодо постачання товарів, транспортування продукції, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки; розрахункових документів та/або виписок з особових рахунків; документів щодо підтвердження відповідності продукції - декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності.
У полі «Додаткова інформація» вказано: надати договори та первинні документи з перевізниками, які були задіяні в перевезені продукції згідно з ПН (акти виконаних робіт, розрахункові документи), надати відомості щодо наявності власних транспортних засобів, які були задіяні в перевезенні продукції згідно з ПН.
Позивачем надано комісії регіонального рівня: договори, видаткові накладні, акти приймання-передачі товарів/послуг, платіжні інструкції та банківські виписки, докази щодо транспортування, в тому числі первинні документи щодо залучених перевізників, сертифікати якості, а також додаткові пояснення.
Рішеннями комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС від 28 серпня 2023 року №№ 9412967/43711123, 9412965/43711123, 9412969/43711123, 9412966/43711123, 9412964/43711123, 9412968/43711123 відмовлено в реєстрації податкових накладних в ЄРПН (а.с. 54, 74, 95, 116, 136, 157 т.1).
У рішеннях вказано про не надання/часткове надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку. Поле «Додаткова інформація» не заповнено.
Рішеннями комісії центрального рівня від 15 вересня 2023 року №№ 68428/43711123/2, 68430/43711123/2, 68425/43711123/2, 68429/43711123/2, 68427/43711123/2, 68426/43711123/2 рішення комісії регіонального рівня залишені без змін, скарги платника податку без задоволення (а.с. 60, 80, 101, 122, 142, 163 т.1).
Вирішуючи спірні правовідносини, суд виходить з наступного.
Згідно з пунктом 201.1 статті 201 Податкового кодексу України (далі ПК України) на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс) (пункт 201.7 статі 201 ПК України).
Відповідно до пункту 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.
Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.
Відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов`язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов`язань за відповідний звітний період.
Постановою Кабінету Міністрів України №1246 від 29 грудня 2010 року затверджено Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних (далі Порядок № 1246).
За визначенням, наведеним у пункті 2 Порядку № 1246, податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
За змістом пункту 11 Порядку №1246 після накладення електронного цифрового підпису платник податку здійснює шифрування податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі та надсилає їх ДФС за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем з урахуванням вимог Законів України «Про електронний цифровий підпис», «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Примірник податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі зберігається у платника податку.
Відповідно до пунктів 12, 13, 14 Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України «Про електронний цифровий підпис», «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.
Згідно з пунктом 17 Порядку №1246 у разі зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування формується квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Така квитанція одночасно надсилається постачальнику (продавцю) та отримувачу (покупцю) - платнику податку.
Пунктом 201.16 статті 201 ПК України передбачено, що реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до цієї норми Кабінетом Міністрів України 11 грудня 2019 року прийнято постанову № 1165 (на зміну постанови Кабінету міністрів України від 21 лютого 2018 року № 117), якою затверджений Порядок зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок №1165), який визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів.
Пунктом 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (Додаток 3 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних) передбачено такий критерій, як «Обсяг постачання товару/послуги згідно з кодом УКТЗЕД/Державного класифікатора продукції та послуг/умовним кодом такого товару, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі за відсутності такого товару/послуги згідно з кодом УКТЗЕД/Державного класифікатора продукції та послуг/умовного коду товару у врахованій таблиці даних платника податку».
Відповідачами не подано до суду доказів, що обсяг постачання товару (послуг), зазначений у поданих на реєстрацію податкових накладних, перевищував величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі за відсутності такого товару/послуги згідно з кодом УКТЗЕД/Державного класифікатора продукції та послуг/умовного коду товару у врахованій таблиці даних платника податку.
Крім того, контролюючим органом не надано доказів, що на час проведення моніторингу податкових накладних позивач відповідав пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, як й не доведено факт виявлення під час проведення моніторингу об`єктивних ознак неможливості здійснення позивачем операцій з постачання товару, дані про які вказані у податкових накладних, та/або ймовірності уникнення позивачем виконання податкового обов`язку, які б свідчили про ризик порушення ним норм податкового законодавства, тобто не підтверджено наявності підстав для зупинення реєстрації в ЄРПН податкових накладних.
Відтак, суд вказує на не підтвердження відповідачами наявності підстав для зупинення реєстрації в ЄРПН податкових накладних.
Механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначає Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений наказом Міністерства фінансів України 12 грудня 2019 року № 520 (далі Порядок № 520).
Пунктом 2 Порядку № 520 встановлено, що прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).
Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі у терміни, визначені пунктом 9 цього Порядку, та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу (пункт 3).
У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі (пункт 4).
Пунктом 5 Порядку № 520 передбачено, що перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:
договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Згідно з пунктом 6 Порядку № 520 письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.
Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).
За положеннями пункту 9 Порядку № 520 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.
За результатами розгляду поданих письмових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку:
або приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу, за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку;
або направляє повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та / або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (далі - Повідомлення), за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку з пропозицією щодо надання платником податку додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/ розрахунку коригування;
або приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі у разі надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства, та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу, за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.
Платник податку має право подати до контролюючого органу додаткові пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, протягом 5 робочих днів з дня, наступного за днем отримання Повідомлення.
За результатами розгляду поданих додаткових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем їх отримання, приймає рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.
Якщо платник податку не надав додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі протягом 5 робочих днів, що настають за днем граничного строку їх подання, визначеного абзацом шостим цього пункту.
Відповідно до пункту 10 Порядку № 520 комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:
ненадання / часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення;
та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Судом встановлено, що позивачем подано контролюючому органу пояснення та копії документів та в подальшому на вимогу комісії регіонального рівня додаткові документи щодо податкових накладних, реєстрацію яких зупинено, до яких долучено наявні у нього копії документів на підтвердження факту здійснення господарських операцій.
Первинні документи, оформлені позивачем в рамках господарських відносин із контрагентом, копії яких надані разом із поясненнями для прийняття рішення щодо реєстрації податкових накладних, складені відповідно до вимог законодавства та є первинними документами.
В той же час, оскаржені рішення не містять чіткого визначення підстав для прийняття комісією регіонального рівня рішень про відмову в реєстрації податкових накладних.
Загальними вимогами, які висуваються до індивідуальних актів як актів правозастосування, є обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення контролюючим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.
Акти, що регулюють питання реєстрації податкових накладних та затверджують критерії ризиковості здійснення операцій, мають на меті встановити норми права, які зачіпають права, свободи й законні інтереси осіб, які не є суб`єктами владних повноважень, а відтак підлягають обов`язковій реєстрації у порядку, визначеному діючим законодавством.
Тобто, можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення нормативно-правовим актом та, відповідно, контролюючим органом, конкретної підстави віднесення господарської операції чи платника податку до категорії ризикових. Вживання контролюючим органом загального посилання на пункт 1 Критеріїв ризиковості операцій, як в цьому випадку, є неконкретизованим та призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, відповідно до підстав зупинення реєстрації податкової накладної, а не будь-яких на власний розсуд.
Суд відхиляє доводи апелянта про не надання позивачем повного пакету документів, які зазначені в повідомленнях необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної в ЄРПН, адже майже всі документи, перелічені в повідомленнях, надані позивачем контролюючому органу, проте такі документи не враховані комісією регіонального рівня при прийнятті рішень про відмову у реєстрації податкових накладних без відповідного обґрунтування.
Комісією регіонального рівня як у повідомленнях, так й в оскаржених рішеннях, не вказано підстави неврахування наданих позивачем документів.
Також суд відхиляє доводи апелянта про те, що позивача повідомлено про необхідність надати на розгляд комісії договори та первинні з перевізниками, які були задіяні в перевезенні продукції згідно з податковими накладними (акти виконаних робіт, розрахункові документи), відомості щодо наявності власних транспортних засобів, які були задіяні в перевезенні продукції, а у деяких товарно-транспортних накладних перевізником зазначено саме позивач, однак документи про наявність власних транспортних засобів на розгляд комісії не надано, через те, що в оскаржуваних рішеннях про відмову в реєстрації податкових накладних не зазначені ці обставини як підстави для відмови у реєстрації податкових накладних.
Невиконання контролюючим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості індивідуальних актів призводить до протиправності таких актів.
Таким чином, суд визнає обґрунтованим висновок суду першої інстанції про протиправність рішень комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкових накладних в ЄРПН.
Пунктами 19, 20 Порядку № 1246 встановлено, що податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:
прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;
набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення);
неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
Внесення відомостей до Реєстру на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, здійснюється з дотриманням вимог цього Порядку. При цьому вимоги абзацу десятого пункту 12 цього Порядку не застосовуються до податкової накладної та/або розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в установленому порядку.
Датою внесення відомостей до Реєстру вважається день, зазначений в рішенні суду, або день набрання законної сили таким рішенням.
Враховуючи той факт, що рішення про відмову в реєстрації податкової накладної визнане судом протиправним, суд погоджує висновок суду першої інстанції про наявність правових підстав для задоволення позовних вимог щодо зобов`язання ДПС зареєструвати в ЄРПН податкову накладну.
Відповідно до частини третьої статті 245 КАС України у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта суд може зобов`язати суб`єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.
За приписами статті 8 КАС України суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського Суду з прав людини.
Статтею 17 Закону України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини» №3477-IV від 23 лютого 2006 року встановлено, що суди застосовують при розгляді справ Конвенцію та практику Суду як джерело права.
Так, Європейський суд з прав людини у рішенні від 13 січня 2011 року (остаточне) по справі «Чуйкіна проти України» (CASE OF CHUYKINA v. UKRAINE) (Заява №28924/04) констатував: « 50. Суд нагадує, що процесуальні гарантії, викладені у статті 6 Конвенції, забезпечують кожному право звертатися до суду з позовом щодо своїх цивільних прав та обов`язків. Таким чином стаття 6 Конвенції втілює «право на суд», в якому право на доступ до суду, тобто право ініціювати в судах провадження з цивільних питань становить один з його аспектів (див. рішення від 21 лютого 1975 року у справі «Голдер проти Сполученого Королівства» (Golder v. the United Kingdom), пп. 2836, Series A № 18). Крім того, порушення судового провадження саме по собі не задовольняє усіх вимог пункту 1 статті 6 Конвенції. Ціль Конвенції гарантувати права, які є практичними та ефективними, а не теоретичними або ілюзорними. Право на доступ до суду включає в себе не лише право ініціювати провадження, а й право отримати «вирішення» спору судом. Воно було б ілюзорним, якби національна правова система Договірної держави дозволяла особі подати до суду цивільний позов без гарантії того, що справу буде вирішено остаточним рішенням в судовому провадженні. Для пункту 1 статті 6 Конвенції було б неможливо детально описувати процесуальні гарантії, які надаються сторонам у судовому процесі провадженні, яке є справедливим, публічним та швидким, не гарантувавши сторонам того, що їхні цивільні спори будуть остаточно вирішені (див. рішення у справах «Мултіплекс проти Хорватії» (Multiplex v. Croatia), заява № 58112/00, п. 45, від 10 липня 2003 року, та «Кутіч проти Хорватії» (Kutic v. Croatia), заява № 48778/99, п. 25, ECHR 2002-II)».
Таким чином, позовні вимоги щодо зобов`язання зареєструвати податкову накладу, рішення про відмову у реєстрації якої визнане судовим рішенням протиправним, є дотриманням судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений, і вказане рішення неможливо визнати втручанням у дискреційні повноваження відповідача, оскільки ним такі повноваження були самостійно реалізовані шляхом прийняття оскарженого рішення, яке є предметом судового контролю у межах цієї справи.
Суд визнає необґрунтованими посилання апелянта на неврахування судом першої інстанції обов`язку платника податку підтвердити реальність операцій, за якими складено податкову накладну, який виникає з моменту зупинення реєстрації податкової накладної, адже на стадії реєстрації податкової накладної у контролюючого органу відсутня компетенція на здійснення аналізу господарських операцій на предмет реальності. Така перевірка може бути проведена лише за результатом здійснення документальної перевірки, підстави та порядок проведення якої визначено нормами Податкового кодексу України.
Доводи апелянта про відсутність у комісії ані повноважень, ані об`єктивної можливості визначати конкретний перелік документів для кожного окремого випадку зупинення податкової накладної індивідуально для кожного платника, а така можливість є тільки у самого платника, який повинен самостійно визначити перелік власних документів, які підтверджують всі аспекти та підстави складення конкретної податкової накладної, є цілком незмістовними та спростовуються приведеними вище висновками суду стосовно того, що рішення контролюючого органу як індивідуальні акти мають відповідати законодавчо встановленим вимогам щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості таких індивідуальних актів, а зворотне призводить до протиправності таких актів.
Посилання апелянта на те, що комісією регіонального рівня відмовлено у реєстрації податкових накладних з причин не надання документів на підтвердження формування податкового кредиту, суд відхиляє, адже контролюючим органом не повідомлено платника про те, які саме документи він має надати для реєстрації податкових накладних, тобто ці доводи не спростовують факту невідповідності рішень критеріям обґрунтованості.
Враховуючи той факт, що рішення про відмову в реєстрації податкових накладних визнані судом протиправними, суд погоджує висновок суду першої інстанції про наявність правових підстав для задоволення позовних вимог щодо зобов`язання ДПС зареєструвати в ЄРПН податкові накладні.
З урахуванням викладеного суд дійшов висновку, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, судове рішення ухвалено з дотриманням норм матеріального та процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, тому відсутні підстави для задоволення апеляційної скарги та скасування рішення.
Оскільки ця справа є справою незначної складності у розумінні частини шостої статті 12 КАС України, розглянута за правилами спрощеного позовного провадження та не відноситься до справ, які відповідно до КАС України розглядаються за правилами загального позовного провадження, судове рішення суду апеляційної інстанції згідно з п. 2 ч. 5 ст. 328 КАС України не підлягає оскарженню в касаційному порядку, крім випадків, передбачених цим пунктом.
Керуючись ст. ст. 6, 7, 8, 9, 242, 243, 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Запорізькій області на рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 11 березня 2024 року в справі № 280/9447/23 залишити без задоволення.
Рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 11 березня 2024 року в справі № 280/9447/23 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Респект 2020» до Головного управління ДПС у Запорізькій області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії залишити без змін.
Постанова суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду набирає законної сили з дати прийняття 17 липня 2024 року та відповідно до п. 2 ч. 5 ст. 328 КАС України касаційному оскарженню не підлягає, крім випадків, передбачених цим пунктом.
Повне судове рішення складено 17 липня 2024 року.
Суддя-доповідачВ.А. Шальєва
суддяВ.Є. Чередниченко
суддяС.М. Іванов
Суд | Третій апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.07.2024 |
Оприлюднено | 22.07.2024 |
Номер документу | 120463610 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Третій апеляційний адміністративний суд
Шальєва В.А.
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Кисіль Роман Валерійович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Кисіль Роман Валерійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні