Ухвала
від 19.07.2024 по справі 303/6043/24
МУКАЧІВСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 303/6043/24

2-а/303/54/24

У Х В А Л А

про залишення позовної заяви без руху

19 липня 2024 року м. Мукачево

Суддя Мукачівського міськрайонного суду Закарпатської області Заболотний А.М., розглянувши матеріали за позовом ОСОБА_1 до Управління муніципальної інспекції Мукачівської міської ради та головного спеціаліста, інспектора з паркування Управління муніципальної інспекції Мукачівської міської ради Торин Василя Володимировича про скасування постанови у справі про адміністративне правопорушення,-

в с т а н о в и в:

ОСОБА_1 звернулася до суду з адміністративним позовом до Управління муніципальної інспекції Мукачівської міської ради та головного спеціаліста, інспектора з паркування Управління муніципальної інспекції Мукачівської міської ради Торин В.В. про скасування постанови у справі про адміністративне правопорушення.

За правилами адміністративного процесуального законодавства, позовна заява за формою та змістом повинна відповідати ст.ст. 160, 161 КАС України.

Так, відповідно до п. 2 ч. 5 ст. 160 КАС України в позовній заяві зазначаються повне найменування (для юридичних осіб) або ім`я (прізвище, ім`я та по батькові) (для фізичних осіб) сторін та інших учасників справи, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб), поштовий індекс, ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (для юридичних осіб, зареєстрованих за законодавством України), реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності або номер і серія паспорта для фізичних осіб - громадян України (якщо такі відомості відомі позивачу), відомі номери засобів зв`язку, адреса електронної пошти, відомості про наявність або відсутність електронного кабінету.

Так, в позовній заяві не зазначено відомостей про наявність або відсутність електронного кабінету як у позивача та його представника, так і у відповідачів, що потребує виправлення. Крім того в позовній заяві не зазначено актуального ідентифікаційного коду відповідача (Управління муніципальноїінспекції) в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України, що також потребує виправлення.

Крім того звертається увага на таке. Частина 1 ст. 2 КАС України визначає, що завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Вжитий у цій процесуальній нормі термін «суб`єкт владних повноважень» означає орган державної влади (у тому числі без статусу юридичної особи), орган місцевого самоврядування, їх посадова чи службова особа, інший суб`єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг» (п. 7 ч. 1 ст. 4 КАС України).

Згідно з положеннями ст. 46 КАС України сторонами в адміністративному процесі є позивач та відповідач. Відповідачем в адміністративній справі є суб`єкт владних повноважень, якщо інше не встановлено цим Кодексом.

Відповідно до ст. 219 КУпАП справи про адміністративні правопорушення, передбачені ч. 1 ст. 122 КУпАП розглядаються, зокрема, виконавчими комітетами міських рад.

Згідно ч. 1 ст. 279-1 КУпАП розгляд справ про адміністративні правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксоване в режимі фотозйомки (відеозапису) здійснюють уповноважені на те посадові особи уповноваженого підрозділу Національної поліції та інспектор з паркування.

Разом з тим, положеннями ч. 3 ст. 219 КУпАП встановлено, що інспектори з паркування при розгляді відповідних справ про адміністративні правопорушення діють від імені виконавчих комітетів (а у населених пунктах, де не створено виконавчих комітетів, - виконавчих органів, що виконують їх повноваження) сільських, селищних, міських рад.

Згідно з п. 1.1. Розділу І Положення про управління муніципальної інспекції Мукачівської міської ради, що затверджено рішенням 3 позачергової сесії Мукачівської міської ради 8 скликання № 46 від 22.12.2020 року, управління є виконавчим органом Мукачівської міської ради, що створюється відповідною радою у відповідності до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», підзвітне і підконтрольне Мукачівській міській раді, підпорядковується виконавчому комітету Мукачівської міської ради та Мукачівському міському голові. Управління утримується за рахунок коштів місцевого бюджету, не являється юридичною особою та не має самостійного балансу, рахунків в установах банку, печатки із зображенням Державного Гербу України і своїм зображенням (п. 1.2 Розділу І вказаного Положення).

З наведеного вбачається, що при розгляді справ про адміністративні правопорушення, передбачених ч. 1 ст. 122 КУпАП, посадові особи Управління муніципальної інспекції Мукачівської міської ради діють не як самостійні суб`єкти владних повноважень, а від імені відповідного виконавчого комітету ради на підставі прийнятого рішення уповноваженого органу.

Як вбачається з позову, відповідачами у справі зазначено Управління муніципальної інспекції Мукачівської міської ради та головного спеціаліста, інспектора з паркування Управління муніципальної інспекції Мукачівської міської ради Торин В.В.

З огляду на це, позивачу необхідно чітко визначити коло відповідачів та зазначити таких (такого) відповідно до заявлених позовних вимог та вказаних вище вимог, в тому числі і п. 2 ч. 5 ст. 160 КАС України.

Додатково звертається увага і на таке.

Згідно з положень ч. 1 ст. 122 КАС України позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами. Положеннями ч. 2 ст. 286 КАС України визначено, що позовну заяву щодо оскарження рішень суб`єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності може бути подано протягом десяти днів з дня ухвалення відповідного рішення (постанови), а щодо рішень (постанов) по справі про адміністративні правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, у тому числі зафіксовані в автоматичному режимі, - протягом десяти днів з дня вручення такого рішення (постанови).

Статтею 123 КАС України встановлено, що у разі подання особою позову після закінчення строків, установлених законом, без заяви про поновлення пропущеного строку звернення до адміністративного суду, або якщо підстави, вказані нею у заяві, визнані судом неповажними, позов залишається без руху. При цьому протягом десяти днів з дня вручення ухвали особа має право звернутися до суду з заявою про поновлення строку звернення до адміністративного суду або вказати інші підстави для поновлення строку.

Якщо заяву не буде подано особою в зазначений строк або вказані нею підстави для поновлення строку звернення до адміністративного суду будуть визнані неповажними, суд повертає позовну заяву.

Як свідчать матеріали справи, позовна заява подана до суду згідно із штемпелем на поштовому конверті 12.07.2024 року, а оскаржувана постанова винесена 27.06.2024 року.

В позовній заяві ОСОБА_1 зазначає про те, що тільки 04.07.2024 року отримала оскаржувану постанову. Разом з тим, жодного доказу на підтвердження зазначеного суду не представила.

Таким чином ОСОБА_1 необхідно належним чином із доказовим підтвердженням обґрунтувати дотримання строку звернення до суду з цим позовом чи у разі пропуску такого строку додати до позову заяву про поновлення цього строку та докази поважності причин його пропуску.

Відповідно до ч. 1 ст. 169 КАС України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.

Згідно з ч. 2 ст. 169 КАС України в ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.

Згідно з п. 1 ч. 4 ст. 169 КАС України позовна заява повертається позивачеві, якщо позивач не усунув недоліки позовної заяви, яку залишено без руху, у встановлений судом строк.

Зазначене в сукупності є підставою для залишення позовної заяви без руху на підставі ч. 1 ст. 123, ч. 1 ст. 169 КАС України.

Керуючись ст.ст. 123, 160, 161, 169, 248, 286 КАС України, суддя,-

п о с т а н о в и в:

Адміністративний позов ОСОБА_1 до Управління муніципальної інспекції Мукачівської міської ради та головного спеціаліста, інспектора з паркування Управління муніципальної інспекції Мукачівської міської ради Торин Василя Володимировича про скасування постанови у справі про адміністративне правопорушення - залишити без руху.

Повідомити позивача про необхідність усунення недоліків вказаних у мотивувальній частині цієї ухвали протягом десяти днів з дня вручення ухвали.

Копію даної ухвали негайно направити позивачу.

Наслідки невиконання вимог ухвали суду про залишення позовної заяви без руху передбачені ч. 4 ст. 169 КАС України.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та оскарженню не підлягає.

Суддя А.М.Заболотний

СудМукачівський міськрайонний суд Закарпатської області
Дата ухвалення рішення19.07.2024
Оприлюднено22.07.2024
Номер документу120479511
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —303/6043/24

Ухвала від 15.08.2024

Адміністративне

Мукачівський міськрайонний суд Закарпатської області

Заболотний А. М.

Ухвала від 19.07.2024

Адміністративне

Мукачівський міськрайонний суд Закарпатської області

Заболотний А. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні